Trusted Agent profile

Verified

Northwood Central Scotland reviews

4.0

★★★★★ Great

92 reviews across 2 platforms

9-11 Bank St, Central Scotland, FK1 1NB

Part of Northwood, see every office.

Northwood's Central Scotland office at 9-11 Bank St is rated 4.0 out of 5 across 92 reviews on two platforms, including 76 Google reviews rated 4.0.

Google logo

4.0 / 5

76

Reviews on Google

This office

allAgents logo

16

Reviews on allAgents

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Central Scotland office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

allAgents

I moved back to the UK in

I moved back to the UK in 2015 and any thoughts I had of a difficult transition about moving were immediately gone as soon as I spoke to Anne Johnstone . She not only helped me understand what I would have to do but her associate Gavin Chalmers went above and beyond to also help me. I would 100% recommend Northwood Central for anything whether is leasing or buying as you will be guaranteed the best in customer service

Happy · 24 February 2017

5/5

allAgents

"I moved back to the UK in..."

I moved back to the UK in 2015 and any thoughts I had of a difficult transition about moving were immediately gone as soon as I spoke to Anne Johnstone . She not only helped me understand what I would have to do but her associate Gavin Chalmers went above and beyond to also help me. I would 100% recommend Northwood Central for anything whether is leasing or buying as you will be guaranteed the best in customer service

Happy · 24 February 2017

5/5

Google

Fantastic staff always willing to help. All levels of the team are ready to answer queries and support in the decision process. Would definitely recommend. Thank you.

Chris · 18 April 2025

Agent replied · 18 April 2025

Hi Chris Thank you for leaving such a glowing review. The staff are all delighted to read your nice comments and all agree that it has always been a real pleasure looking after you. Best wishes Jim

5/5

Google

Northwood Agency is an agency that has everything you need to feel safe: expertise, heart and soul. I absolutely recommend them!

Romana · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for your kind words Romana!

5/5

Google

Northwood central is a great letting agency. They made our move hassle and stress free in terms of dealing with queries , paperwork and were professional from start to finish throughout our transition form the old to the new flat. We have a slight issue with our oven when we moved in , the response was super quick as we reported the issue the day after we moved in and within hours of reporting it we had someone come out and fix this. Again very good service. We did not get this through Clyde property. The staff at Northwood have been very polite and professional and were attentive to your needs. Again cannot fault Northwood for their servicesPositiveResponsiveness, Professionalism

Gavin · 7 July 2021

Agent replied · 31 December 2024

Hi Gavin What a nice review to read on a Monday morning! We have had a wee run of unknown trolls landing on this Google review page and leaving fictitious reviews so it is particularly helpful for anyone reading this to have a proper insight into our skills and efforts. I hope you are very happy in your new home. Thanks again Jim

5/5

allAgents

Northwood have been amazing

Northwood have been amazing with me and my partner moving into a new rented property in Alloa. The whole move has been stress free and hassle free. Northwood and the staff have been brilliant in terms of how quick they reply to queries or issues we had and were professional at all time. The staff are also polite and attentive to our needs. We had an very slight issue with the oven not working but again they were so quick to rectify the problem as within hours or reporting an engineer was out and had it sorted. I cannot thank them enough for everything that they have done and for their professionalism.

Gavin · 30 April 2021

Agent replied · 16 August 2025

Hi Gavin Thank you for leaving this nice review. We recognise that moving house can be stressful and difficult and we all work really hard to make things as easy as possible for our clients, whether they be tenants or landlords or selling or buying. It gives us all a real lift when our efforts are rewarded by such kind words. Thanks again Jim

1/5

Google

Called to view a property and they were really inflexible with viewing times. They said they didn't want to be going backwards and forwards from Falkirk to the property in Boness. When we did view the house we decided right away we wanted to rent it and went right to the branch in Falkirk for application forms. They were sent the following afternoon along with all other info and no-one acknowledged them so i called to check they received them which they did. 3 days later our work and character references had still not been contacted.. i called to check up on the applications and was told "oh someone was meant to email you, the landlord went with another candidate" what a enormous waste of time. They never communicated at all throughout the application process and didn't bother to tell us that other people had applied. I will definitely not be using them in future. What ever happened to customer service?

Natalie · 1 January 2021

Agent replied · 31 December 2024

Hi Natalie, I am really sorry to hear that you are disappointed at the landlords decision not to proceed with your application. The landlord confirmed this morning they wished to go with another applicant and when you called a short time later we advised you of the Landlords decision. I've looked at the timeframe of your enquiry where we contacted you on 3rd January and I see you were booked in for the next available appointment which was Monday 6th January. The original enquiry through Rightmove came to us on 27th December and we have notes on file that you were called by us but we could not get through to you and would only be able to leave a message asking you to contact us. I don't feel that is unreasonable in terms of timescale and in terms of your comment re the journey to Bo'ness I would not see a member of staff passing that comment, in fact we are in Bo'ness most days, that's never an issue nor would a staff member take distance into consideration when booking an appointment. I'm sorry you feel the communication throughout the process was not as you expected but in fact from you handing in paperwork on 7th January we would have advised you it takes us several days to do relevant checks and pass information to the landlord and get a decision on all applicants. I do not think from 7-10th January there is anything we could have done quicker. Once we had the Landlords decision we will then notify other applicants that they have been unsuccessful and this morning you called before we were able to call you. We do not normally call other applicants for a few hours until we have in writing from the successful applicant confirming they are happy to proceed. I hope that helps clarify the situation and also hope you are successful in finding a new home. Please don't hesitate to contact me at the office on 01324 671477 if you wish to discuss this further or need any points clarified. Regards Anne Johnstone. Managing Director

1/5

allAgents

"Avoid...."

Absolutely would NOT recommend to anyone. Poor service. Impolite staff. Scraping the bottom of the barrel to take your deposit, after being forced to leave after only 7 month tenancy due to the poor condition of the property overall, from weeks without heating and cooker/ oven, to damp and mould issues causing illness to name only a few. You have to chase everything as promises to call you back don't happen, they don't want to deal with it and can't get you off the phone quick enough when there's issues. I could honestly go on and on about all the service failings throughout. Felt forced to accept a ridiculous deposit reduction as I could not deal with the stress they had caused any longer throughout and after the tenancy. Would NEVER trust to rent a property through them again personally.

Cheryl · 9 April 2024

5/5

Google

All the personal I had dealing with at Northwood Central (Falkirk) branch were professional, courteous and responsive from the initial enquiry to rent the property right through to the tenancy cessation. I wouldn’t hesitate to use this form of rental agents again or when the time is right to buy I would definitely use these estate agents. Nicola, Nicole and Lisa especially were extremely helpful.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Rhoanne · 1 January 2022

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for your comments Rhoanne!

5/5

Google

I would recommend Northwood to anyone who is looking for a rent. Nice and professional people there. Would make it much less painful to deal with the renting process.

Dokyunmaster · 8 October 2024

Agent replied · 31 December 2024

Hi W. It has always been a real pleasure looking after you. Thank you for leaving your nice review. We all wish you every happiness in your new home. Best wishes Vicki

5/5

Google

The team at Northwood are one of very few Estate Agents locally that are focussed on delivering the best outcomes for their clients; be it buying, selling or let management. They build good relationships from the beginning and deliver a top class, people driven service. I am really looking forward to working with them in the future.

Jack · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Hi Jack. What a wonderful review. Thank you for your very kind words. We always work hard to ensure that all of our clients, whether they are tenants. landlords, sellers or buyers enjoy our bespoke, personal service and it is greatly appreciated when this is recognised. We look forward to a continuing fruitful business relationship with you. Best wishes Jim

5/5

Google

I ve been with Northwood for a number of years now and their service has been outstanding. Thanks for all of your hard work on our behalf

Steve · 9 August 2024

Agent replied · 31 December 2024

Hi Steve, thank you for leaving such a nice review. Everyone in the office is delighted with your kind words. from Vicki, Linsey, Rachel and Danielle

1/5

Google

I am unable to write everything that is wrong with Northwood Central as it would read like a novel. They let there houses out in an unsafe and illegal condition and if you call them out on it there response it to threaten to throw you out. The staff and the owners constantly lie and contradict each other. This estate agent should be avoided at all costs.

Mark · 2 January 2020

Agent replied · 31 December 2024

Good morning Mark and Lindsey. At Northwood we have a policy that we try to keep even the most difficult client happy. This way we ensure we are consistently doing a great job. This can be evidenced by all of the nice reviews here. Unfortunately, despite all of our efforts, this is sometimes just impossible, even for us. We all wish you both every happiness in your new house. Best wishes Jim

5/5

Google

Vicki from the letting agent side has been very responsive, friendly and helpful with getting me into a level access home as I have to move due to my disabilities.

Amelia · 15 May 2024

Agent replied · 31 December 2024

Hi Amelia We all hope you settle in well into your new home. Thank you for leaving such a nice review. Vicki is delighted that you took the time and effort to recognise her great work. Best wishes Jim

5/5

Google

Northwood have handled my rental properties for a number of years so when it came to selling there was only one choice of agent to use. Needless to say they did a fantastic job. They are very knowledgable and helpful throughout the entire process. Thank you.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

James · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Hi Jamie Thank you for taking the time to leave this nice review. It has always been a pleasure working with you. I hope you have a happy and prosperous 2022. Jim

1/5

allAgents

Avoid

I am unable to write everything that is wrong with Northwood Central as it would read like a novel. They let their houses out in an unsafe and illegal condition and if you call them out on it there response is to threaten to throw you out. The staff and the owners constantly lie and contradict each other. This estate agent should be avoided at all costs.

Mark · 30 June 2019

Agent replied · 16 August 2025

Good morning Mark and Lindsey. At Northwood we have a policy that we try to keep even the most difficult client happy. This way we ensure we are consistently doing a great job. This can be evidenced by all of the nice reviews here. Unfortunately, despite all of our efforts, this is sometimes just impossible, even for us. We all wish you both every happiness in your new house. Best wishes Jim

5/5

Google

The team at Northwood were great with helping us in finding our home. From our first initial contact regarding viewings, we were accommodated efficiently. Communication was great throughout the whole process and we felt like team had taken the time to listen to things we had said, giving the whole experience a personal touch.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

Greg · 1 January 2022

Agent replied · 31 December 2024

Hi Greg. Thank you for your kind comments. These are greatly appreciated by everyone here in the office. We all recognise the need for a personal service when buying or selling a house. You now have a lovely new house. We all hope you enjoy living there. Best wishes Jim

5/5

Google

As first time buyers, we were quite apprehensive of the whole process of buying a house. Jim from Northwood central provided excellent guidance and helped us all the way. The whole process went on smoothly and quite quickly to be honest without any extra hassle or glitch. Amazing service. Highly recommended.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Tariq · 1 January 2022

Agent replied · 31 December 2024

Hi Tariq Thank you for your kind words. We always try to make everyone's experience as easy as possible and it is nice for this to be appreciated. All of us in the office wish you and your family every happiness in your new house. Thanks again Jim

5/5

Google

I have dealt with Northwood Central for a number of years and they have provided excellent service looking after my property. Any issues within the flat were resolved promptly and all contractors they appointed were very experienced. I would highly recommend the Northwood team in Falkirk.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Bruce · 1 January 2022

Agent replied · 31 December 2024

Hi Bruce, Thank you for leaving a 5 star review. It has always been a pleasure working with you. All of us in the office wish you every possible success for the future. NIcola and Lisa

5/5

Google

I have just purchased a property through Northwood and they have provided excellent service and communication to me. Honest, reliable and get back to you quickly. Highly recommended. Thank you for making the process so easy.

Nicola · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Hi Nicola. Thank you for leaving such a nice review. It was a real pleasure meeting you and your mum and dad. Congratulations on buying your new home. I am sure you will be very happy living there. Best wishes Jim, Anne, Lisa, Nicole and Stuart

5/5

allAgents

"Northwood have been amazing..."

Northwood have been amazing with me and my partner moving into a new rented property in Alloa. The whole move has been stress free and hassle free. Northwood and the staff have been brilliant in terms of how quick they reply to queries or issues we had and were professional at all time. The staff are also polite and attentive to our needs. We had an very slight issue with the oven not working but again they were so quick to rectify the problem as within hours or reporting an engineer was out and had it sorted. I cannot thank them enough for everything that they have done and for their professionalism.

Gavin · 30 April 2021

5/5

allAgents

The staff were very friendly

The staff were very friendly and helpful during the recent sale of my late mother’s flat. A sale was proving difficult, but the staff could not have been more helpful and I feel went the extra mile to identify a purchaser and facilitate the sale.

Danny · 1 August 2021

Agent replied · 16 August 2025

Hi Danny I'm sorry I haven't answered sooner. I only just read your review. Thank you for your thoughtful review. Your kind words are greatly appreciated. Best wishes Jim

5/5

Google

Brilliant Estate agency. The staff in the Falkirk shop are lovely and very helpful. They kept in contact with us with any information we needed. And it was never a problem to phone up and ask them anything. Would defiantly recommend them to anyone who’s buying or selling.

Lucy · 2 January 2020

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for your feedback Lucy!

5/5

Google

The most personal and professional service I have come across in a lifetime of dealing with estate agents.

Robert · 1 January 2024

Agent replied · 31 December 2024

Hi Robert. Wow! What a brilliant review. Thank you for your very kind words. You have been a delight to work with and we all look forward to being of assistance again n the future. Best wishes Jim and Anne

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Northwood's Google reviewsLeave Northwood a review

Questions about Northwood Central Scotland

How many reviews does Northwood Central Scotland have?

Northwood's Central Scotland office has 92 reviews across two platforms: 76 on Google, 16 on allAgents.

What is Northwood Central Scotland's rating?

Northwood Central Scotland is rated 4.0 out of 5 across all 92 reviews, and 4.0 out of 5 on Google from 76 reviews.

Where is Northwood's Central Scotland office?

Northwood Central Scotland, 9-11 Bank St, Central Scotland, FK1 1NB.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.