Every review we hold for the Central Scotland office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleTry to avoid. Deposit is way more than the rent even tho the flat is unfurnished with mouldy washing machine and small fridge. We found out too late the flat was in catastrophic condition, we were without heating for days and days because even 3 engineers could not fix the boiler, without hot water, then the water pipe broke down, neighbours and we were flooded, and after all this when we moved out they tried to take all deposit because of some mould created from that flood and some not existing complains, only thanks to safe deposit Scotland we got our money back. Not mentioning warning level for bad water quality assessed by scottish gas engineer. We heard a lot of excuses and how landlord is making decisions. Considering i was pregnant and had to live in those conditions, with agency trying to rob the money for some made up claims i want to warn everyone. They are just going for your money from deposit. Still thinking to open a court because we were living with no heating for days in winter and it was extremely stressful and unpleasant accommodation. Edit: response to Northwood: it was your branch and your office, we rented flat in livingston. But surely blaming some other office is easier :)
Nika · 15 May 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Nika
You appear to have reviewed the wrong company. You may have dealt with a different Northwood office or a different company with a similar name. Each Northwood office is an independent locally owned company.We have searched through all our data and can't find any trace of you.
I would be grateful if you would redirect your review to the appropriate office.
Thank you
Jim
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely would NOT recommend to anyone. Poor service. Impolite staff. Scraping the bottom of the barrel to take your deposit, after being forced to leave after only 7 month tenancy due to the poor condition of the property overall, from weeks without heating and cooker/ oven, to damp and mould issues causing illness to name only a few. You have to chase everything as promises to call you back don’t happen, they don’t want to deal with it and can’t get you off the phone quick enough when there’s issues. I could honestly go on and on about all the service failings throughout.
Felt forced to accept a ridiculous deposit reduction as I could not deal with the stress they had caused any longer throughout and after the tenancy.
Would NEVER trust to rent a property through them again personally.
*EDIT
To your response, you’re very good at passing blame to the landlord, you failed to accept responsibility for your service shortcomings, failed to acknowledge the poor condition of the property i had to live in, or rude staff encounters.
I tend to only leave positive reviews, this has nothing to do with "a kick on the way out". Northwood Falkirk has been far from a delight to deal with, thats all.
Cheryl · 11 May 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Cheryl
Thank you for leaving a review. You may not be aware that the landlord instructs us whether or not to make a claim against a deposit. Any amount awarded by the deposit scheme goes straight to the landlord to cover the costs of making good the damage. I'm sure anyone reading this will have seen hundreds of such angry "reviews" wrongly aimed at giving letting agents a wee kick on the way out.
I hope you find peace and happiness in your new home.
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleBig thank you to Anne Johnstone and Jim McHugh from Northwood Central from Falkirk for taking time on Saturday late afternoon and giving us a lot of useful information through very relaxed chat when we popped in to ask just one wee question. We will absolutely search for your advice when looking for the property as we felt safe and supported. Thank you.
Romana · 7 November 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Romana
It was a pleasure meeting you and helping you to arrive at the right conclusions. Thank you for leaving this positive review- it is enormously appreciated.
Kind regards
Anne
★★★★★ 5/5
GoogleI have just had the best experience i have ever had in ten years of renting throughout the process of securing a tenancy through Northwood Central. My sincerest thanks to Rachel Verzin, as well as Vicki McKenna, you are a class act of a dynamic duo, and I couldn't be happier about continuing to be in your good hands!
Aiman · 7 December 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Aiman, Rachel and Vicki here. Thank you very much for your fantastic comments - we've never been called a dynamic duo before, this is a first but we're delighted with our new title! We look forward to looking after you throughout your tenancy.
★★★★★ 1/5
GoogleHorrible company since after covid. Used to be so polite and understanding and willing to meet tenants half way. Now they just want profits and are all for the landlords. Emails are sent in a patronising and rude tone. It used to be if there was an issue it was sorted asap but now everything takes forever. Thankfully I won't have to as I bought a property but I'd never rent through them again and I'd never recommend them.
Claire · 22 October 2025
Agent replied · 17 October 2025
Good morning Claire
I'm sorry to hear that you feel unhappy about the manner in which we handled your check-out at the end of your tenancy and the way we handled your report of a maintenance issue.
End of tenancy- We sent you our standard document informing you of the usual matters that can have a negative impact on your deposit. Tenants find this very helpful and normally ensure the property is left in a clean condition with no damage being evident. We checked the flat after you left and we discovered that there were several areas the needed attention and we sent you photos for your information. The landlord instructed us to arrange for contractors to quote for the required work and we kept you informed. We await the quotes. We do not know how much the cost will be. The deposit scheme will determine the amount to be deducted from your deposit and paid to the landlord. This is never the landlord's or the agent's decision.
Maintenance- You reported that you could hear a drip in the loft. We immediately instructed a contractor to attend however we experienced difficulty communicating with this contractor and the contractor subsequently had to withdraw. We immediately engaged a second contractor and you made an appointment directly with him which you then postponed. A few days later you gave us your notice to leave.
I hope this explanation puts your mind at ease.
I wish you well in your new home.
Jim
★★★★★ 5/5
Google10/10
Couldn't recommend Northwood enough in Falkirk and Surrounding areas. From the first time I made a phone call to view the property to leaving the property, the staff at Northwood were nothing but kind and helpful.
Always answered any questions we had and fixed any problems we had in the flat within 24 hrs.
Really reliable estate agent and we had no problems with them at all.
Thank you to all the staff at Northwood especially Nicole for all your kindness and support
Kiran · 7 July 2023
Agent replied · 31 December 2024
Hi Kiran, thank you so much for your kind words. It was our pleasure in assisting you during your tenancy, we wish you all the best in the future!
Nicole, Northwood
★★★★★ 4/5
GoogleWe have been trying to move home, but have been trying to avoid an 8 hour journey to see houses. We were lucky enough with Northwood as Jim was happy enough to do us a video call on FaceTime. Despite it being a very busy day for him, he got to us eventually after normal working hours. He didn’t rush anything and was very chatty and knowledgeable about the whole viewing. Unfortunately the house wasn’t for us, that’s why I haven’t given it 5 stars.
Paul · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Hi Paul
Thank you for your kind words. I enjoyed our wee Facetime chat and wish you every success with your house- hunting.
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleNorthwood has managed the letting of our property in Airdrie since 2013. Throughout that time Anne, Jim Lisa and Nicola have provided excellent service. This has included advice on enhancing the property, routine maintenance and emergency work, arranged via their network of local contractors. As we live far from the property, knowing that work will be done to a high standard has been reassuring. What we value most is the honest and candid advice provided over the years. For example, recent discussions with Jim helped us decide it was time to sell the property. As expected, the process was expertly managed by the Team - in less than a week the property has been sold (STC). We have engaged Estate Agents for over 30 years - as a buyer, seller, tenant and landlord. Based on experience, Northwood are amongst the best we have worked with, and so highly recommend their services.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Dominique · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Hi Dominique and Jim
It has always been a genuine pleasure working with you. We all work hard to make our clients' experience as positive as possible and it is greatly appreciated when this is acknowledged.
Everyone here at Northwood Central asked me to pass on their thanks for your kind words and to wish you both every possible success for the future. Remember, you are always welcome to pop in for a visit any time you are in the area.
Lisa
★★★★★ 5/5
GoogleWe would like to commend Northwood for their very professional letting management service. We had previously let out our property through Countrywide whose customer service and professionalism was poor and are very happy to have made the change to Northwood. Many thanks to Jim, Lisa and Anne for managing & selling our property.
On a personal level we have been grateful with the sound advice and counsel provided by Jim McHugh who is one of the rare people we would wholeheartedly recommend to anyone. If you want a friendly, efficient, transparent and helpful letting service Northwood will fulfil your requirements whether you are letting or selling your property.
Archie & Margaret Gillies
Margaret · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Hi Margaret
Thank you for your very kind words. At Northwood we all work hard to make our clients' life as easy as possible and it is really appreciated when we receive such nice feedback.
You and Archie have always been a delight to work with.
We all wish you well for the future.
Best wishes
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleHad a great experience with Northwood Falkirk as the letting agent looking after me during my tenancy in Denny.
Always very attentive and helpful, resolved all maintenence issues very quickly and we're always quick to check the work was done on time and to a good standard!
Can't thank them enough, special shout outs to Nicole, Anne, Nicola and Lisa for all their efforts.
5*
Finn · 7 July 2023
Agent replied · 31 December 2024
Hi Finn
What a fabulous review! Thank you for giving Northwood Central such a glowing reference. The staff are all delighted to receive a personal mention. We all work hard to ensure a positive experience for every one of our clients and it is great when this is publicly recognised.
Thanks again
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleI have used this letting agency for over 3 years now and have absolutely no problems with them. Jim was very clear about all fees and paperwork before I signed up and then once I was with them I dealt with mostly Nicola and Lisa . They were always available by phone or email and I was kept fully in the loop about any and all issues regarding my property. Any issues I had they also had answers for gas certificates, boiler cover etc and also recognised tradesmen who always charged competitive rates for work. Can't speak highly enough of there services and I am still with
them now.
David · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Thank you very much for the kind feedback David!
★★★★★ 5/5
GoogleJim and Lisa have been very helpful in our recent purchase of a property. Could not thank them enough for going out of their way to ensure we had everything in order and finding a way for us to view the property through our busy schedules. Jim has been fantastic and a great help which has made the process of buying our home so much easier and less stressful. Very professional and quick responses from all the staff. Kept in the loop about anything regarding the property. Highly recommend for anyone selling or buying.
Erin & MatthewPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Erin · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Hi Erin and Matthew
It was a real pleasure working with you to secure the house of your dreams.
Thank you for your kind thoughts. We receive many such comments and these always give us a real lift.
I hope you are making good progress in your new house.
Best wishes
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleNorthwood Central agency from Falkirk is always full of useful information and proffesional advices. They helped me a lot when I needed an advice and help with my real estate journey! Many thanks to them all!
Bernard · 7 November 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Bernard
Thank you for leaving such a nice review.
The world of property can be confusing at times. Anne and I are always happy to help. Please feel free to call in any time you need further assistance. You are always welcome.
Best wishes
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleI moved back to the UK in 2015 and any thoughts I had of a difficult transition about moving were immediately gone as soon as I spoke to Anne Johnstone . She not only helped me understand what I would have to do but her associate Gavin Chalmers went above and beyond to also help me.
I would 100% recommend Northwood Central for anything whether is leasing or buying as you will be guaranteed the best in customer service.
Linda · 2 January 2018
Agent replied · 31 December 2024
Hi LInda
Thank you for your kind comments. We try to make everyone feel welcome and I am pleased that this helped your move to Scotland. It has always been a real pleasure having you as a tenant.
Best wishes
Jim
★★★★★ 1/5
GoogleI Found them to act in a strange manner.
Attempted to apply for a rental property, to then be deemed unsuitable.
Even though everything was submitted and suitable grantor in place. And a offer of a huge payment upfront. Good references from both employers and landlords.
Huge lack of transparency from their side.
When asked for reasoning as to why, get told lack certain paper work, that they never requested, then refuse to accept the things they said were the reasons as to their doubts. Example "where money comes from" without requesting proof of savings etc. And again, when offered to submit what they said they didnt see, and amend the application, just get told a blatant no, that it wouldn't change the decision.
Which all in all boils down to no reasoning at all??
So Found them to be overall very unprofessional, but then again, sometimes reputation is justified.
Mark · 9 August 2024
Agent replied · 31 December 2024
Good afternoon Mark. Many people rely on reviews so it is entirely improper to abuse this valuable medium by giving a 1 star review where there is not a hint of justification for this. The owner of the property you applied for instructed us that we were not to accept you for the tenancy. This can never be our decision. There were numerous reasons for the landlord rejecting you as we explained to you in detail. This included some comments and unfortunate references in your communications with the landlord among others. Also the landlord was very concerned about your ability to pay the rent as your finances came nowhere near being sufficient for the property. You left our office with a smile and a handshake as you entirely understood and accepted the landlord's position.
We wish you well in your new home.
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleI rented a property managed by Northwood for two years and the level of service and support has always been great. I have mostly dealt with Lisa and Nicola but also with other members of staff and everyone has always been very reactive and helpful whenever there was an issue with the property. Highly recommend!PositiveResponsiveness, Professionalism
Pauline · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Hi Pauline
Thanks so much for your kind words.
Our ethos is to be the best and friendliest property sales and management company around and to ensure all of our clients are as well looked after as possible.
It is particularly nice when our efforts are recognised.
Best wishes and thanks again.
Jim
★★★★★ 1/5
GooglePut an offer in on Property from Northwood. Was told by not choosing Northwood to sell my house wouldn’t have an adverse effect on buying. But since the moment we chose not to use Northwood. Responses slowed down. Had to chase to find out if first offer was accepted or rejected. On getting through was told we were “ neither accepted or rejected” left pending. We then negotiated a 2nd offer. Jim told us, he was working through the festive period and would Be available. Which he wasn’t. It took until 8 days later for me to phone to find out they still hadn’t heard back. Extremely poor customer service. Leaving potential buyers in limbo. I wouldn’t avoid buying a property from Northwood at all costs.
Robert · 1 January 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Robert
Thank you for leaving a review.
Dealing with the point that you were told that by not choosing to sell through Northwood this would not have an adverse effect on your purchase, it was me who told you that. Northwood always act on a professional, ethical basis and this is an important point.
I told you that the owners of the house are in a very distant location with time- difference problems and that communication is delayed as the owners always prefer to have a discussion rather than dealing with offers etc through emails. I told you that it would be likely to take several days before I would receive an answer and you understood this.
You made your offer immediately before the festive period and we communicated this immediately to the owners. We chased this up with them several times during the festive period without response. We informed the owners immediately that you had now withdrawn your offer and they have now informed us that they were away on a trip to a remote camp with no access to their emails. They apologised for not returning our emails.
I hope this helps to ease your frustration.
Best wishes for your sale and subsequent search for a new house.
Jim
★★★★★ 5/5
GoogleWhen I planned to move to Falkirk, I just walked into the Northwood office and got good vibes from the start. Very courteous, prompt help from staff (Nicola, special thanks!). Unfortunately my landlord decided to sell, and I had to leave, but I wouldn't hesitate to return to Northwood in the near future. An easy 5-stars from my side.
Wayne · 8 September 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Wayne
Thank you for leaving a nice review. We all try hard to provide a professional yet friendly service.
We all wish you well in your new home.
Vicki
★★★★★ 5/5
allAgentsWe would like to commend
We would like to commend Northwood for their very professional letting management service. We had previously let out our property through Countrywide whose customer service and professionalism was poor and are very happy to have made the change to Northwood. Many thanks to Jim, Lisa and Anne for managing our property.
On a personal level we have been grateful with the sound advice and counsel provided by Jim McHugh who is one of the rare people we would wholeheartedly recommend to anyone. If you want a friendly, efficient, transparent and helpful letting service Northwood will fulfil your requirements whether you are letting or selling your property.
Archie · 1 February 2021
★★★★★ 5/5
allAgents"We would like to commend..."
We would like to commend Northwood for their very professional letting management service. We had previously let out our property through Countrywide whose customer service and professionalism was poor and are very happy to have made the change to Northwood. Many thanks to Jim, Lisa and Anne for managing our property.
On a personal level we have been grateful with the sound advice and counsel provided by Jim McHugh who is one of the rare people we would wholeheartedly recommend to anyone. If you want a friendly, efficient, transparent and helpful letting service Northwood will fulfil your requirements whether you are letting or selling your property.
Archie · 1 February 2021
★★★★★ 5/5
GoogleI have been using their services for several years and they have proven to be excellent professionals in all aspects of work. As well as very helpful and very efficient. Special thanks to Anne and Jim. From a Customer of Myreton RoadPositiveProfessionalism
Toni · 1 January 2022
Agent replied · 31 December 2024
Hi Toni
Thank you for taking the time to leave these kind comments. It has been nice working with you over the years and we all wish you every possible success for the future.
Best wishes
Jim and Anne
★★★★★ 5/5
GoogleI have nothing but good things to say about Northwood Central, they have been letting out my flats for 5 years and everything has run smoothly during that time. My tenants are also very happy with the service they get with any problems being sorted out quickly. The staff are always very friendly and helpful any time I ask them for advice.
Andy · 11 May 2024
Agent replied · 31 December 2024
Hi Andy
Thank you for leaving such a nice review. The staff were all delighted when they read your kind words. We are very fortunate in having very capable and caring staff.
Have a nice weekend.
Jim
★★★★★ 1/5
GoogleEveryone is very nice when they need you. After that, be aware that they will go for your money. Every single penny!
After leaving the flat, got into a dispute about the deposit money. They decided that the best way to try to resolve the dispute was not to talk by phone, only email, and takes ages to get an answer from them that is copy paste from the email before.
Situation resolved by Safe Deposits Scotland that indeed returned me the money.
If you really need to use them as an agency, take photos and videos of EVERYTHING at the check in and check out. Report everything by email and save the emails.
Be sure that they will go for your money.
Marco · 1 January 2023
Agent replied · 31 December 2024
Hi Marco
I'm sorry you feel disappointed. As you are aware agents are not responsible for deciding on what claims should or should not be made to the deposit scheme. That is the reason we will always direct tenants to ensure they put their information to the deposit scheme as they are the body who makes a decision at the end of the day. We have no powers to make decisions on where a tenants monies go or what should be deducted from anyone's deposit.
We can only act on the Landlord instructions and if they feel there is a need for putting a claim to the deposit scheme for review then we will act on those instructions. The Deposit Scheme are the arbitrators between the Landlord Claim and the tenants responses and we generally find the Deposit Schemes very fair in their decision making. You agreed to payments for some damages on leaving and the deposit scheme reviewed information and allocated some of the remaining funds to the landlords and refunded remainder of the funds to you.
I hope that helps clarify but please do not hesitate to contact me if you feel there is further explanation needed.
★★★★★ 1/5
GoogleUnprofessional, we're indirectly responsible for not locking my flat and leaving it unlocked and not going to lock it up afterwards until pressure was put on them, I do not recommend them at all feel free to ask me for more information
Louis · 7 December 2024
Agent replied · 31 December 2024
For the attention of anyone reading this, this review is entirely misleading. Please read through our many 5 star reviews as these represent a true reflection.
I don't feel that a public debate is appropriate here. Please feel free to contact me if you require further information. I am always happy to help.
Jim McHugh (Director)
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.