Every review we hold for the Bury office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleAnthony was very efficient and supportive all through the process of our house purchase. Despite the challenges that propped up, he saw it through to a very successful end! 100% recommend!.
Grace · 22 September 2024
Agent replied · 22 October 2024
Thank you Grace for your review, we hope you're very happy in your new home.
★★★★★ 2/5
GoogleI rented a property in Prestwich for 2.5 years and had numerous issues throughout my tenancy. Hyde Estate Agents consistently opted for the cheapest labor to resolve problems, and many times only after I chased them up multiple times. When we left the property, I felt they unfairly penalised us by withholding £793.33 (more than half) out of a £1384.61 deposit to fix the shoddy work their contractors did.
We asked to be present during the check-out inspection, but they refused. Instead they suggested we pay them £100 for a "pre-check" that was supposed to inform us of any necessary fixes before the oficial check-out. We asked repeatedly to be present during the check-out instead, insisting they will just inform us of their findings afterwards. To me this felt an attempt to charge us extra for a service that should be included in the check-out process.
Their inspections every 3-6 months (which varied depending on their staff changes) always included compliments on how well we maintained the house. Despite this, we still received a massive deposit penalty upon moving out to cover repairs that I believe were under their obligation to fix.
I would avoid Hyde Estate Agents if possible. For us their service was of much lower quality than expected with very high demands when leaving the property. In our case we got the impression that they prioritised their own interests (and making their corporate landlord happy) over fair and honest dealings with their tenants.
Update on Owner Reply:
Dear Daniel, we spoke with your colleagues in person repeatedly when they did checks, and via email letting you know that we don't think the work was done right. After not getting anywhere we stopped, since it's a house we ultimately rented. We appreciated that your colleagues did try to sort out some of the issues we raised, hence why we went with a two star rating.
Regarding raising the deposit deduction either Hyde Estates or the TDS, I agree with you - we should have done that. But please consider that we've just moved recently, and we've been declined repeatedly with being present on the Check-Out, or when we asked for the paint colour so that we can do the work ourselves (we have close trades people). The paint colour was mentioned in the checkout letter, so I would assume that it was known, but instead of providing it ahead of time we were told to take a piece of the wall to colour match it at a paint shop. This left us very upset with the whole situation. I do think that paying for some of the work is more than expected, but a whooping £793.33 seemed too much considering we hired a cleaning company to work clean up the property before we left in good faith. Some of the gardening was also outside of the property (for which we didn't have the tools to even attempt it). We've not received any feedback during the regular checks about taking care of anything - we just ended up being charged £250 for it.
Ultimately we got told about the amount of money (no official invoice provided from traders to use for Insurance, just an email with a breakdown), and took our loses instead of the trouble of having a long back and forth. This is why I mentioned that we got the impression that you prioritised your own interests.
Lastly, after being contacted by your solicitor, I do not wish to discuss anything further.
I do not think Hyde Estates deserves the lowest possible rating for our experience, but I do genuinely hope this review will raise some points that could lead to improve your services.
Robert · 23 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Robert,
Thank you for taking the time to leave a review, we are very disappointed to hear your experience has not been as expected. To clarify all works carried out by Hyde Estates are by qualified tradespeople. Should you have felt any work undertaken was substandard the contractor would have been asked to return. We have no record of any concerns being raised by you following the completed remedial work. I should also point out, that you agreed to the deduction from your deposit. Should you have felt this was not correct; this could have been raised with either Hyde Estates or the TDS. The works required at the end of your tenancy were unrelated to any work carried out by our contractors during your tenancy. The end of tenancy works comprised of, sanding and decorating of eight walls containing roughly filled holes which were not present at the commencement of your tenancy there was also gardening, cleaning and rubbish removal required. We work hard for both the tenant and the landlord and feel the required works carried out were fair, to ensure we continue to provide high standard accommodation for all our tenants. Should you wish to discuss this further please contact Daniel on 0161 773 4583.
★★★★★ 5/5
GoogleI was renting a shop from hyde about four months ago, and after four months, I had a problem with my health, and I had to return the shop. Chris and Daniel very friendly accepted my situation and they start to sort out my problem very quickly and respectfully helped me solve this problem, they are very professional in their work and it was my honour to work with them and I am sure that I will be able to work with them again in the future. If I am looking for a commercial property again for rent, I will get help from these friends.
Pourya · 23 August 2024
Agent replied · 22 October 2024
Thank you Pourya for your kind words. From all of us at Hyde Estates we wish you good health and a speedy recovery. Daniel.
★★★★★ 1/5
TrustpilotStayed at a ex brothel on booking.com
Stayed at a ex brothel on booking.com - obviously wasnt what I thought I was getting. Disgusting and toxic mould everywhere at this accommodation. So.. booking.com does nothing, thought I would then add a Google Review to warn people not to stay here and Google wont accept my review. How many poor people have to turn up to accommodation in Split Croatia at Apartmen Paradiso and have no comeback on a disgusting mouldy dirty premises. Owner allowed to abuse anyone who leaves a 1 star review, yet customer cant?
Annette · 21 September 2025
★★★★★ 5/5
GoogleMr. Chris Bushell is very professional and supportive, he helps me a lot in finalising the tenancy agreement with remarkable kindness and patience. This is particularly useful to me as a new migrant to UK.
Ernest · 18 August 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI would like to say thank you very much to Chris Bushell for his help and support in renting my house. He has been so professional and supportive from the very first phone call. I have always been able to get hold of him and he answered any … More
Jackie · 18 August 2025
Agent replied · 22 October 2024
Thank you Jackie for your lovely feedback and recommendation. Your kind words have been passed on to Chris. Daniel
★★★★★ 1/5
TrustpilotTOTAL SCAM!!!!!
They don't let me see my transactions. They take money from me every month but I can't see what it's for..!!!!
TOTAL SCAM!!!! THIS WHOLE COMPANY IS A SCAM!!!!!
Göran · 10 October 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotGoogle iGoogle is misleadings misleading
Google is misleading. Anyone who watched a TikTok influencer's video about the mosque that offered help without hesitation will understand what I mean.
Top · 21 November 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotReally Poor Service
I have found myself locked out of my Google account because I used two factor authentication and no longer have access to the phone I used. Their recovery process is all automated and keeps declining me and I have no way of contacting anyone about this, so I am paying Google for subscriptions that I am unable to use and I cannot cancel them.
Paul · 21 January 2026
★★★★★ 5/5
GoogleI had a wonderful experience with this shop! The entire process was smooth from start to finish, and the service was impressively quick and reliable. Were very pleased with the deal and how Daniel accomodated us.
Snack · 17 December 2025
Agent replied · 17 April 2026
Wow, what a wonderful review, thank you! We are thrilled you had such a positive experience! We wish you all the best with your new business. … More
★★★★★ 5/5
GoogleA really professional and friendly service from start to finish. Knowledgable and approachable. Lesley showed us around the house we were buying and was great, really down to earth and helped us with a lot of questions we had. Daniel was really helpful when we were having problems with our solicitor and kept us in the loop at all times. Very smooth running and efficient service and would definitely recommend.
Joseph · 24 October 2019
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your review and kind words, we hope you have now settled in and look forward to working with you again in the future. Daniel
★★★★★ 1/5
TrustpilotGoogle not fixing known problem
Bought a pixel 9 pro April 25. Fast forward to March 26, the phone has long green lines up the screen and I can no longer use touch functionality. It has normal wear and tear but due to the tiniest dent on the side of the device, the Google third party repair centre denied it's warranty.
Chris · 19 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleIf I could give more stars I would, Antony and the team are fantastic. They worked hard for our house sale and are worth every penny! Highly recommend
Anneli · 24 June 2024
Agent replied · 22 October 2024
Thank you for your kind review Anneli, we appreciate your feedback.
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience from Steve and Kaitlyn although I wasn't happy with the referencing company used.
But overall the process with Hyde was swift and smooth
V · 17 February 2026
Agent replied · 17 April 2026
Thank you for the 5-star review! It’s great to know Steve and Kaitlyn took good care of you. We’re sorry for the frustration with the third party referencing, but we're thrilled the rest of your move with Hyde Estates was a success!
Hyde Estates Team
★★★★★ 1/5
Trustpilotsearch is unusable- everything is AI…
search is unusable- everything is AI slop, that's never right about anything.... there is ZERO support from the slop-o-matics from google ai slop farms.
DigitalHippy · 10 October 2026
★★★★★ 5/5
GoogleA huge thank you to Chris and the team at Hyde on helping process the purchase of our first home. Chris has been fantastic and a real support from start to finish, especially in the last few weeks on getting the completion over the line. Thank you and we hope to work with you again in the future.PositiveResponsiveness, Professionalism
Roisin · 23 October 2021
Agent replied · 22 October 2024
Thank you Roisin for your fantastic review!! Chris is a very dedicated member of the team and always shows an exceptionally high level of support to all our Clients. Daniel
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor stupid service
So my crucial information and contact with solicitors was attached to my email address these idiots closed down my email without no warning, loosing my legal case
Director · 20 September 2026
★★★★★ 5/5
Googlevery Good Service for taking over a shop for Rent in Bury. Daniel Has been Great and helpful throughout thr process.
Yasir · 17 March 2026
Agent replied · 17 April 2026
Congratulations on your new shop in Bury! We’re so pleased we could help you navigate the process smoothly. We love seeing new businesses thrive, and we’re here if you need anything else. All the best!
Hyde Estates Team
★★★★★ 5/5
GoogleDaniel was amazing even came in on a Sunday to complete the process. Really good service would definitely use them again
Anne · 8 October 2025
★★★★★ 5/5
GoogleAs the buyer of a property, they were excellent, Antony especially was always on hand for any questions with fast responses. Great communication, thank you!!
K · 17 January 2026
Agent replied · 17 April 2026
Thank you for the 5-star review! We pride ourselves on great communication, and I’ll be sure to pass your thanks along to Anthony. Congratulations on your new property!
Hyde Estates Team
★★★★★ 2/5
TrustpilotOnce trustworthy not just MONEY
I have been seeing paid ads at the top of the search page! SHAME SHAME ON GOOGLE! Whatever happened to the TRUST!😡😡👎👎🎖
SPC · 30 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotTrustpilot.com is not trustworthy.
I believe that Trustpilot.com is linked to multiple fraudulent websites. Do not use or trust it. I tried to leave a negative reivew of venuesuprise on Trustpilot and it could not be posted. I am sure that there are other sites that are linked to Trustpilot.com. Be careful out there, they want in your pocket.
Vannooch · 21 January 2026
★★★★★ 4/5
TrustpilotVery nice
Very nice. I actually love the work they do and they seem to do everything well for helping with buissness.
Nimena · 28 September 2026
★★★★★ 5/5
GoogleJoshua was fantastic, polite, quick to respond, and incredibly helpful. Made the entire process straight forward. Thank you. Highly recommended
Tehmoor · 24 July 2024
Agent replied · 22 October 2024
HI Tehmoor, thank you for taking the time to leave this lovely review.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.