Trusted Agent profile · Bromley

Acorn New Homes Bromley reviews

3.7

★★★★★ Good

597 reviews across 2 platforms

9, St. Marks Road, Bromley, BR2 9HG

Acorn New Homes's office in Bromley, at 9, is rated 3.7 out of 5 across 597 reviews on two platforms, including 113 Google reviews rated 4.9.

Google logo

4.9 / 5

113

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

484

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Bromley office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Terrible Property Manager - David Simango (Peckham/Camberwell branch)

Would give them 0 stars if possible! I have been waiting over 7 months to receive a deposit as damage was done to my property. The property manager, David Simango (Peckham/Camberwell branch) never picks up the phone or replies to my emails. Very terrible experience, I am still waiting for the deposit...

Davidson · 10 September 2020

Agent replied · 10 June 2024

Hi Davidson. I am sorry to read this review and have contacted David's Manager to resolve the issues you are facing.I have your contact details and so will follow this up with you directly, but if you need to contact me, you can email me at andrew.roberts@acorngroup.co.uk. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Google

Ms Latham very quickly set us at ease and worked out exactly what we needed. Within days she had matched us to the right property and negotiated a great deal. She then steered the process to completion very professionally. Thank you Sammi

James · 11 June 2017

1/5

Trustpilot

Immoral and untrustworthy estate agent

Absolutely terrible estate agents for renting. Took holding deposit from my sister, dragged their feet ‘chasing the landlord’ and then continued to hold an open house a week later to hold out for more money for the landlord. Immoral and greed driven from both estate agent and landlord

Danielle · 26 July 2021

Agent replied · 10 June 2024

Hi Danielle. I am sorry to read your review but as you mention that the experience relates to your sisters tenancy and not yours, I am unable to investigate your issues. I can assure you though that this is not indicative of the service most of our clients experience... as you will see on Google. Could drop me an email with the details so that I can look into this and feedback to your sister. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager (andrew.roberts@acorngroup.co.uk)

1/5

Trustpilot

Acorn Letting/Sales agents are great

Acorn Letting/Sales agents are great, however, the property management is awful. They are always slow to respond. This time they deducted repair cost without contacting me. When I requested how they could proceed without the consent from the landlord they insisted they confirmed over the phone.

Nana · 24 November 2021

Agent replied · 10 June 2024

Hi Nami. I am sorry to read your review and have spoken to those involved. I am not sure that circumstances justified a 1* review, bearing in mind we found you good tenants and a good rent and within and good timescale. Your previous tenants (not through Acorn) left items in the property that they should have disposed of but didn't. We asked you to recognise this inconvenience to your new tenants but you didn't feel that the rubbish left by your previous tenants was your responsibility. We took steps to have these items removed by our contractor as we have a duty of care to the tenants. We do accept that your consent was not give for this and due to this the money has been refunded to you. If I can help further, please do let me know. Andrew Roberts - Customer Relations Manager (andrew.roberts@acorngroup.co.uk)

5/5

Trustpilot

Highly recommended.

I have no hesitation in recommending Acorn Estate Agents for their prompt attention in dealing with my request. The Property Management Manager had confirmed arrangements on my behalf within the hour. I was very impressed with her assistance in this matter.

Miss · 29 July 2022

Agent replied · 10 June 2024

Thanks Miss Heighway for leaving us a 5* review of your experience working with us. We are really happy that you were pleased with the service you received and if we can help further please do let me know. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Trustpilot

Great support

Great supportMy sale turned out to more complex and drawn out than first expected and the support given to resolve issues and expedite the process wherever possible was greatly appreciated .Definitely not the cheapest but you get what you pay for and in this instance fee was very well earned.I would not hesitate to recommend.

Patricia · 9 April 2019

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Patricia for taking the time to provide us with a review of your experience. I am delighted to hear that you were happy with the service you received and if I can help further please do let me know. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Trustpilot

Josh at Medway looked after us through…

Josh at Medway looked after us through a very difficult sale. We felt well supported and informed. issues were navigated well. This is especially impressive as medway had a special “no fee” deal on as the branch had only just opened. We will definatly use them again.

Peter · 19 June 2021

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Peter for taking the time to provide us with a review of your experience. I am delighted to hear that you were happy with the service you received from Josh and if we can help further please do let me know. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Trustpilot

Excellent service

Arikson and Dammy have been exceptional. Friendly, proactive and supportive throughout the process of selling my flat. Can't recommend working with them highly enough. Keep up the great work guys!

Shahid · 23 June 2023

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Shahid for taking the time to provide us with a review of your experience. I am delighted to hear that you were happy with the service you received. If we can help further please do let us know. Thanks. Customer Services

1/5

Trustpilot

The worst agents ever

The worst agents ever. They are unorganised and once they take your money they don’t care . Will never use them again. Their head office was extremely rude did not help in a situation that was completely their fault. Will not use them or recommend them to anyone.

GK · 16 February 2021

Agent replied · 10 June 2024

Hello GK. I am sorry to read this review and would like to understand a little more about the issues you experienced so that we can learn from where mistakes may have been made. I am unable to find you though on our system from your initials and wondered if you could drop me an email so that I can investigate further? Thanks in advance. Andrew Roberts - Customer Relations Manager (andrew.roberts@acorngroup.co.uk)

4/5

Trustpilot

Thank you Mr J Perrin at Acorn (Sidcup)…

Thank you Mr J Perrin at Acorn (Sidcup) for all your help with our property. Every time we have had an issue you have always been quick to answer my queries and help support the issues in a very professional manner.

Zoe · 12 April 2022

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Zoe for taking the time to provide us with a review of your experience. I am really pleased that you were generally happy with the service you received from Jamie but would love to know how we could have achieved 5 stars! If you have a minute, perhaps you could drop me an email at andrew.roberts@acorngroup.co.uk. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Trustpilot

Amazing experience

So guys I been for more 2 months to found the property really hard time , but then I meet Nicholas helpfull fantastic Agent from Acorn in Streatham hill, and only 1 week I found amazing property Brand new . So if you Looking for the house go to Nicholas Henderson .

Raffaele · 28 September 2019

Agent replied · 10 June 2024

Thanks for the review Raffaele. Very pleased that you were happy with the service received from Nicholas. Thanks again. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Trustpilot

Ameila and Jake have been amazing…

Ameila and Jake have been amazing through the whole process of buying our first home. Kept us well informed and were really efficient and easy to contact. Really glad we had them as our estate agent.

Amina · 21 October 2022

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Amina for leaving us a 5* review. We are delighted to read that you were happy with the service you received from Amelia and Jake at our Dartford office. If we can help further please do let me know. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Trustpilot

Great support throughout

Daniel, our agent was great, he supported us throughout the sale of our property and was key in getting all parts of the chain to the right place at the right time. We are very grateful for all his support and cannot recommend him highly enough.

Kirsty · 30 April 2021

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Kirsty for taking the time to provide us with a review of your experience. I am delighted to hear that you were happy with the service you received from Daniel and if we can help further please do let me know. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

1/5

Trustpilot

Unprofessional

Unprofessional, unkind

Emma · 1 December 2025

5/5

Trustpilot

Stuart and the Acorn Estate Agents team…

Stuart and the Acorn Estate Agents team provided an incredible service throughout the purchase, which lasted for almost ten months. Their commitment and support were invaluable. I can not recommend them highly enough!

Josh · 27 December 2022

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Josh, I will certainly share the lovely review with Stuart and the Team at our London Bridge office. Kind regards- Karen Hedges Acorn Customer Services

5/5

Trustpilot

Outstanding Service

I had the pleasure of being assisted by Lilia Ghenim and Rubeena Bukreedan of the Belvedere branch. Their demeanor and professionalism are second to none. I would not hesitate to recommend them to anyone who is seeking a property.

Lisa · 12 April 2022

Agent replied · 10 June 2024

Thank you Lisa for leaving us a 5* review. We are really happy that you were pleased with the service you received from Lilia and Rubeena and if we can help further please do let me know. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

1/5

Google

Will be your best friend until you move into the property then they are rude as whenever you ring to get anything sorted we was living in one of acorns flats for 2 years they did nothing we was told we needed new blinds and carpets that was the last we heard of that we was asked to get them a key cut as they didn't have a spare a week after moving in I lost my job around June and we was late on a couple of payments when we did want to move we was told by Christine delahunty that she would let the new estate agents know that we was late on a couple of payments but I would recommend you as a tenant again instead our referencing come back that I paid rent but my missus didn't even though every payment made was from her accou t would not recommend use literally anyone else

Shaun · 10 June 2020

5/5

Google

We were lucky that when we first got in touch with Acorn that we were given Nicola as our contact. From the moment we got in touch to view properties to the handover of the keys of our new home we had a professional yet friendly service. Our first time meeting Nicola we had arranged to view two properties, however one we couldn’t access on the day. Nicola felt we would really like this one so arranged a second viewing, she was right we fell in love with a place and put an offer in that evening. Nicola helped us then through the whole process, checking our forms, liaising with the developer to reassure them when help to buy caused some delays, right through to contacting us on the morning of completion day to keep us up to date. Thank you very much.

Ian · 10 June 2020

1/5

Trustpilot

Very unprofessional. Disappointed.

Attended a viewing at one of the properties in Dartford. Upon arrival to our viewing there was a mass que waiting to view the property. This is very unprofessional and very bad practise.

Halil · 3 December 2022

Agent replied · 10 June 2024

Dear Halil. I am afraid that the demand from tenants for property does not meet the current supply of property, so almost all of our viewings are conducted via and "open day". This is quite a normal way of operation and not "unprofessional" or "bad practice". All viewers have an equal opportunity to make an offer and have the application considered by the landlord. If you would like to discuss this further or make an offer to rent the property, please let me know. Thanks. Andrew Roberts - customerservices@acorngroup.co.uk

1/5

Trustpilot

Avoid at all costs

Avoid at all costsUsed Acorn in order to rent my property near London Bridge for a year.The entire experience with them was a farce from start to finishAfter six months Acorn emailed me asking me for £250 to repair some of the lights in the property telling me that it was a ’legal requirement’ as the lighting was ‘unsatisfactory’. My lighting has been checked only 6 months before when the property has been prepared for rental. When I checked with an independent electrician they informed me there was nothing wrong with the property’s lighting and there was no legal requirement to fix the lighting- an additional income stream for Acorn?-£600 was mysteriously deducted from one of my monthly invoices. I repeatedly queried where this amount went. I was told it had bounced back due because I had altered my account details. I was repeatedly assured that this money would be paid to me at the new account details. I sent repeated chaser emails as to its whereabouts and told that it had been put towards a new washing machine. This was never evidenced in the invoicing. This amount has still not been paid to me despite repeated emailsAcorn lost the property's window and post box keys, blaming the loss on the tenants. I contacted the tenants directly and they said they had returned them to Acorn. Neither set of keys have never been returned to me and I have had to pay for new sets to be cut. Acorn are unconcerned and have not refunded me for losing the keys. Back office blames front office and vice versa.Acorn told me that I needed to purchase a new mattress for an incoming tenant. When I pushed back on this they told me I would lose the tenant. I reluctantly agreed and purchased a mattress- the tenant moved out after 5 months and Acorn told me to remove a brand new mattress [at a hefty removal cost] for the next set of tenants. Such a waste.Acorn failed to forward me information about a council tax payment until it was seriously overdue and the council threatened to close my account. The first time Acorn made me aware that there was an outstanding Council Tax payment was when I was emailed a final notice- which means they had received several statements prior to this date and had not contacted me. Acorn then had the audacity to email me telling me to deal with the situation [i.e. make the payment] immediately because they were repeatedly receiving correspondence from the council because the bill was so seriously in arrears. Up to this point I had idea that a bill was even due to be paid as I had never been informed!This company is a HORROR SHOW.Save yourself the hassle and unpleasantness and use any other lettings agency but them.

Sparklebard · 25 March 2020

5/5

Trustpilot

Very happy with their letting service

Very happy with their letting service. Lilia and Rubeena They are professional, helpful and efficient. The property was let within a short of time and achieve good rate of rent, Acorn Estate Agents very good company. Highly recommended !!!!

J · 15 February 2022

Agent replied · 10 June 2024

Thank you for leaving us a 5* review. We are really happy that you were pleased with the service you received from Lilia and Rubeena and if we can help further please do let me know. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

1/5

Trustpilot

Terrible

Terrible! Avoid at all costs. I paid my rent late three times in the course of two years. Twice due to change in jobs and there was nothing I could it about it. They failed my reference for a new flat and was unapologetic. Extremely dismissive and rude staff. Took a year of being here to get a toilet seat fixed let alone other repairs. I’m a journalist so I’m planning to expose them soon if they carry on this way. Complete and utter disgrace of a company.

Akilah · 28 January 2020

2/5

Trustpilot

Very few viewings

I can't understand why I had so few viewings with Acorn in Grove Park over the course of two months. I can only say that a new agent sold my house in just over a week and in that time I had three offers.

MKL · 1 February 2021

Agent replied · 10 June 2024

Dear Michelle..I am sorry to read your review and understand your frustrations. I can see that we had quite a few viewings booked in during our time as your agent but unfortunately some cancelled prior to the viewings taking place. I am pleased that your current agent has had success if finding you a buyer and hope that your move now goes smoothly. Thanks. Andrew Roberts - Customer Relations Manager

5/5

Trustpilot

Absolutely fantastic

I would like to thank the entire team for all their hard work and efforts throughout the whole buying process. They were amazing. I wasnt selling through them i was buying. Mark showed us around the house and even layed on the floor to show us a bath would fit 🤣. Speaking to Hayley and Mark throughout the whole process was fantastic. Every time I rang I got an answer straight away. Spoke to megan a few times and she was fantastic as well. These guys really know how to look after people and are really good estate agents ! Would definitely sell with them in the future. Thanks again for all your hard work

Dean · 1 November 2019

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Acorn New Homes's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.