Every review we hold for the Bournemouth, Christchurch and Poole office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 2/5
GoogleThe new owner dealt with us very kindly when she first took
over last autumn and was dealing with settling in problems .
Things have gone badly wrong since then and it is impossible to make contact anyone . . I sincerely hope that there are not serious health or other issues causing these problems .
Lynne · 27 May 2025
★★★★★ 5/5
GoogleBooking was great, key collection easy, apartment was gorgeous. We had a slight 'technical' issue with the loo, but they came out to fix it very quickly, and we had a lovely holiday. Will definitely be using Bournemouth Beaches again!
Hannah · 25 October 2016
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review. We are pleased to hear you enjoyed your holiday and we look forward to welcoming you back to the area in the near future.
★★★★★ 5/5
GoogleWe were very pleased with the property It is beautiful. In an ideal location. Vert comfortable great garden for the little one to play in as completely enclosed therefore safe. It was a little confusing to find as there is no number on the gate post. The attention from the company was excellent and your representative on the telephone was very pleasant. If I was in the area again would certainly make contact and would recommend to friends. Thank you for a pleasant stay.
Merle · 24 October 2020
Agent replied · 23 October 2024
Hi Merle!
Thank you for your kind words and for choosing to book your holiday home with Smart Home Rentals. We hope you enjoyed your time in Bournemouth and we would be delighted to welcome you back again soon.
Best wishes,
SHR
★★★★★ 4/5
GoogleAbandoned on arrival w/ our 3 young children - agency AWOL
Update: it transpired that we had been using a mobile phone number provided in an outdated property document. The agency did send us a newer version with the correct number, it was bad luck that the original version was highlighted by Gmail on the day of check-in.
The agency staff have very kindly assisted us during our stay and what began as a very unfortunate and stressful start to our holiday has since become really nice. We are happy with the experience.
A · 24 October 2020
Agent replied · 23 October 2024
Hello, Thanks for the review, may we request you to update the details in the review as you were met by our property manager after you found the correct number call. As advised to another member of your group in another review, you had been advised on two occasions of a number change by email and evidently you found the correct information and checked in to your property before 4 PM which is a standard check-in time. Another member of your group had also left a review about the same thing and it has been resolved. You have also been given a complimentary Late Check out worth £249. We are also pleased to hear that you are enjoying the property and the services and decided to extend your stay.
SHR
★★★★★ 1/5
GoogleI highly recommend not to deal with Smart Home rentals. Customer Service is poor! Stayed in a property 6 Sandbourne road, the amount of money being charged to what was on offer is beyond a joke! I complained after staying at this property and for some reason Smart Home Rentals thought there was no issues at all, and said they checked the property before I arrived. They clearly lied. They failed to see: Bedroom on floor one - the smell was unbearable to sleep in and this was the mattress - which smelt very bad- unacceptable
Carpets throughout the house very stained and a bad smell running through the house , stains on ceiling.. I could go on. Then for some reason its taken over one month for them to contact the landlord and provide a response, which again was beyond a joke.
Chris · 24 October 2020
Agent replied · 23 October 2024
Dear Chris,
Thank you for the feedback. I am very sorry that you feel this way. Our records show that our team got in touch immediately after you contacted us after your departure which made it quite difficult to resolve the issues as you were no longer at the property. I can see that we had a response from the owner within a few days and we contacted you with their decision straight away. Please note that we are an agency and we will do all we can to help the guests, the final decision is always up to the owner of the property. We would once again like to apologise for a disappointing stay and we will do better next time. If you have any questions, please do get in touch.
Kind Regards,
Sash
SHR
★★★★★ 1/5
GoogleI'm afraid Blue Lagoon View, 2 Salterns Quay underdelivered for the price we paid for 4 nights. The front of the building looks tired, next door's skip and rubbish bags at the front of the property don't create a welcoming sight on arrival. The views from the lounge and master bedroom are impressive however the interior of the property looks tired. We had to buy a lightbulb for the lounge lamp, wash up dirty cutlery from the cutlery drawer, remove a dirty tea towel from a dining chair and sweep up sand in the master bedroom (with the worlds worst broom!). The curtains in the top two bedrooms do not fit the windows so we had to move the children to share together on another floor. The projector screens in some of the rooms have left us baffled but each to their own! We will return to beautiful Bournemouth, but not to this property.
Tim · 24 October 2020
Agent replied · 23 October 2024
Hi, Tim,
Thank you for the feedback. I am sorry to hear that you had a 1 star experience at this property. We will forward your feedback to the owners. Would you like to be contacted with their response?
If there is anything else we can do, please do get in touch.
Regards,
Smart
★★★★★ 5/5
GoogleBournemouth Beaches is excellent high standard accommodation, rooms are modern , clean and comfortable. I particularly enjoyed my stay at 29a Sandbourne with its lovely garden and sea view.
The staff and really friendly and helpful
Gary · 25 October 2016
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your lovely review. We are pleased to hear you enjoyed your stay and the stunning views that 29a Sandbourne has to offer! We look forward to welcoming you back this Summer.
★★★★★ 2/5
GoogleI'm sad to be posting this because my experience with Smart Home Rentals was excellent. They resolved issues on time, staff were friendly and helpful. I was actually planning on coming back to Bournemouth and using them again.
Then it came to getting our deposit back. We've been out of the property over a month and we have heard nothing about our deposit despite several phone calls and emails with insurances of deposit being returned "by the end of the week".
It's really sad that companies think that it's ok to hold on to people's money in this way. Next time I'll insure we have a tenancy deposit scheme in place.
Gareth · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your lovely comments about our agency and our staff, they are thankful for your kinds words. We are sorry that you feel your deposit has been dealt with in an untimely manner. It is the law to inform tenants on an 'Assured Shorthold Tenancy' (AST) of proposed deductions within 10 working days of the tenancy expiry. I note your tenancy is not an AST but a 'Common Law Tenancy'. As good practice we follow the same procedure for notifying tenants of deductions for common law tenancies, though there are no set legal requirements. Although no excuse, the reason for the process taking longer than you would usually expect is due to the member of staff who ran our residential desk was unexpectedly taken ill and unable to return to work. Therefore the team have been working hard in her absence to assist with her responsibilities until her replacement is hired. A deposit scheme is not required for common law tenancies, but I can assure you that your deposit funds are safely held in a client account until we receive the final invoices to confirm any final amounts and provide sufficient evidence for your records. Our high level of service has continued throughout your tenancy and we hope you can appreciate the circumstances. We forward our sincere apologies for any upset caused and we look forward to hearing from you again. Kind Regards, Natalie.
★★★★★ 5/5
GoogleRented this gorgeous little apartment to celebrate my mum's 80th. We had a fabulous week. The apartment was immaculately clean and fitted with everything we needed; the Co-op on the same property was a godsend of convenience. We were within walking distance of Bournemouth pier and centre (even for a lady of 80!) and perfect transport links to Poole, Christchurch and Boscombe. It was meant to be a one-off special holiday but we're already finalising dates for next year. Huge thanks to all involved.
Nicky · 25 October 2019
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your kind words and for booking a holiday home with Smart Home Rentals. We hope you enjoyed your time in Bournemouth and we would be delighted to welcome you back again soon.
★★★★★ 1/5
GoogleAbsolutely awful experience, we’ve had a faulty washing machine for almost a month and i can never get a hold of anyone on the phone or get a timeframe for a fix. Not even a simple recognition of our issue, avoid this tenancy agency at all costs, unserious and unprofessionals run this place. I would give a 0 stars if i could. Pathetic
Amine · 23 November 2024
★★★★★ 4/5
GoogleThe booking was made by Booking and everything went well on booking and on arrival. The flat has a great location with comfortable bed, well-fitted kitchen, good shower and spacious bathroom, good quality linen and bath. The flat was cleaned internally. As a suggestion, to improve comfort, could have bedside lamp.
However, I had two problems. The outside was very dirty with bird droppings and although I complained as soon as I arrived, nothing was done and I could not use it. The electric oven was also dirty, when I used it it gave off smoke and a lot of burnt smell. And there was no toilet paper for replacement.
Rossana · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your time and comments, they are much appreciated. We are continually striving to improve the service and accommodation that we provide and we welcome your constructive feedback and recommendations. Your comments were forwarded to the owners for their attention. They mentioned that the bedside lamp would be a lovely touch but as the bed is a fold away and built into the wardrobe there would be no space.
In regards to your feedback after our courtesy call, the owners have arranged a deterrent to avoid the bird mess in the patio area reoccurring in the future. They have also arranged for the oven to be professionally cleaned to remove any grease on the elements (which often causes smoke when hot). Our owners supply a basic starter pack to include one toilet roll per bathroom for their self catering accommodation and expect their guests to purchase any additional items required for the remainder of their stay.
We are glad to hear you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you back to Bournemouth in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleMy Girlfriend and I, both students, used smart home rentals to acquire a flat for our final year. The team was always friendly and helpful, responding to and queries and concerns usually on the same day.
Their contact regarding and viewings were always polite, informative and flexible.
Having stayed in multiple places during my degree, smart home rentals were honestly the best estate agents that I’ve used, they treat you as friends rather than customers. I’d definitely recommend them to any one, not just students.
Aidan · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Thank you Aidan for the lovely comments, the team appreciate your welcomed feedback. We are pleased to hear that our mission to create a good name for property agents is being recognised. We wish you both well.
★★★★★ 5/5
GoogleWe stayed at Allure, Sandbanks for the New Year and found the house perfect for our family of 10. It is well situated, and is only about a five minute walk to the sea. The house is on 3 levels with the main lounge on the first floor. We have stayed in many houses for a short break and this was one of our favourites. Would be nice to visit in the Summer when we could use the garden and balconies.
We did have a few minor issues including an awful smell of the drain from under the sink and a dodgy bed on the 2nd floor and a dodgy lamp, all need to be sorted. But in general everything was fine.
Fernando from Smart holiday rentals kept in touch with me throughout, and I found him friendly and helpful.
Thank you.
Mary · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your lovely review, we appreciate your kind words. The owner has arranged for the necessary repairs to the items listed and we look forward to welcoming you back in the Summer.
★★★★★ 5/5
GoogleMy daughters and I have just spent a week at a flat in durley gardens. As someone who is very much on a budget and decided to do this spontaneously, I’m really pleased that we were able to find somewhere within budget, super close to the beach and such good service. Smart home rentals were really thorough and every detail was covered. The flat was a great find considering the time of year (middle of August) and made a great base for us to explore Bournemouth for a week.
Natasha · 25 October 2018
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your lovely review Natasha, I am pleased to hear you felt like this was a great place for you and your daughters. We hope to welcome you all back again in the future!
★★★★★ 5/5
GoogleI contacted Smart Home Rentals as I needed temporary accommodation whilst my home was having major work completed. They managed to find me a nice property in Bournemouth Centre for the 3 months I needed when other agents kept telling me …
Kiki · 17 April 2024
Agent replied · 23 October 2024
Thank you Kiki for your kind feedback, it is most appreciated.
★★★★★ 3/5
GoogleWe rented 6 SANDBOURNE RD, Bournemouth from this company, also the beach hut for one week. I found the staff very friendly, helpful and efficient. Any queries I had were dealt with quickly, even the broken bodyboard in the hut was removed by the next morning. It was just a shame that I had to contact them on the 2nd Monday regarding cleaning and clean towels and bed linen and that Hattie had to first check what price I had paid (it was the full price ) before confirming that we were entitled to the above. Something I would have thought would have noted beforehand and the cleaners booked in. Having said that I would use this company again.
Karen · 25 October 2017
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for taking the time to leave your comments, we are pleased to hear you had an enjoyable holiday. Our apologies there was a delay to your midstay clean/linen change being completed, this was an administration error. Our customers are usually notified by SMS with the booked day and time two days after their arrival. We encourage our customers to contact us in this event so it can be rectified straight away. You have been emailed you returning customer discount code and we look forward to hearing from you again.
★★★★★ 5/5
GoogleMy wife and I stayed at Flat 10, Elmhurst Heights 20-27th February 2017 and had a lovely time. The flat was lovely and clean, well equipped and is superbly located only a 2 minute walk from the beach. We booked 'last minute' and the booking process was straightforward and documents were emailed to me very quickly; we also got a courtesy call from the rental company a few days after arrival to check everything was ok. The parking space for the flat is a bit tight if you have a big car, but there is free parking on the street outside if preferred (although I didn't need to). Would we stay again .... absolutely .... the property and booking agents are both superb .... will definitely be back again next year.
Вика · 25 October 2017
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your lovely comments, we are pleased to hear you enjoyed your holiday. We look forward to welcoming you back.
★★★★★ 5/5
GoogleWe stayed at West Bay apartments last year and intend to book for the same week this year. The apartment was in a fantastic location near both the beach and the town. It was clean to a good standard. The only downside was having to park quite a way away. We had a fantastic holiday.Hoping this year will be just as good.
We have now returned from our second holiday at West Bay which we booked through Bournemouth Beaches. Just as last year the service throughout was excellent. I would not hesitate to recommend this company to anyone. (Although I would rather keep quiet to ensure I can get the same place next year!!!!)
This was my third visit to Bournemouth as a customer of Smart Home Rentals. The flat we usually stay in wasn't available so we stayed at 5 The Bolton's for a week. Unfortunately we were quite disappointed with the standard of the flat compared to the price. I expect the higher price was because of the pool. However when we arrived at the flat one of the beds was broken, the bedroom door broke when I closed it and the bunk beds had a large screw protruding from the top bunk which could be dangerous for little ones. Overall the carpets and soft furnishings were grubby and there were quite a few cobwebs. I reported the broken items to the office and to their credit someone did come and fix them the same day. However they said that they were already aware of the broken bed and I feel that this should have been repaired before we arrived. Another problem was noise from the flat above. You could hear every footstep as if they were actually in the same room. This kept us awake since the people upstairs didn't go to bed until midnight and we're up before seven every day. Not a very relaxing holiday. There needs to be some sort of soundproofing and the squeaky floorboards need sorting out. I am sorry to give a bad review as I have had good experiences previously. On this occasion I felt that the standards didn't reflect in the price and I wouldn't be in a hurry to stay here again.
Jayne · 25 October 2017
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your review. We are pleased to hear you enjoyed your holiday and we look forward to seeing you again this year. If you have any queries in the meantime please do not hesitate to contact us.
Thank you for your comments in regards to The Boltons, we are sorry to hear this property did not meet your expectations. The bed damage was reported by the previous guests and the replacement parts were ordered to repair for your booking. During high season, due to back-to-back bookings it is not uncommon for some maintenance to be required at the time of the booking but we do our best to avoid this occurring and arrange during the changeovers. Please do not hesitate to contact the office for recommendations for your booking next year. We look forward to hearing from you again.
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a great few days staying at Sundance, very clean and well equipped apartment which was within walking distance of the beach and town centre.
Very good service from the girls in the office.
We will I’m sure be back.
Denise · 17 April 2024
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your kind feedback, we hope to welcome you back in the future!
★★★★★ 2/5
GoogleI was disappointed with the apartment. It was not clean especially in the bathroom. I also had to wash cups and glasses as they were dirty. I spoke to the owner on the Monday to voice my concerns and after a lengthy chat I got a small refund. He said that he would get the cleaner in to clean up the apartment but no one came. I also called in to Bournemouth Beaches to air my complaints which also included the photographs on the website which showed a bookcase. There isn't one.
Dave · 25 October 2016
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your comments. We are sorry that the start of your stay was not satisfactory. We are booking only agents for this property and we were assured by the owner that the points raised would be rectified as well as instructing us to arrange the partial refund. We pride ourselves on providing high quality standards of cleanliness at our properties and in the event that this is not upheld amongst our owner managed properties, it is likely that the decision is made to cease advertising. This will be closely monitored over the rest of the season. I hope this did not spoil the remainder of your stay and you had a lovely time in Bournemouth. We look forward to hearing from you again in the near future.
★★★★★ 4/5
GoogleFlat 18, Pinebeach Court,
3-5 Beach Road, Branksome Chine,
Poole, BH13 7BX
The service from Bournemouth Beaches as usual was good. The property was as described, had lovely gardens with a door leading straight out into it with a seating area with three seats. The garden was very well kept and great for the kids. The property suffered slightly from dampness from lack of ventilation but there was a de-humidifier which we used and the property felt dry and comfortable. The property was also only a few mins walk from the beach, which was ideal for us with two kids carrying all of our beach stuff. The location of this property is particularly good as Branksome Chine has a chip, beach accessory and ice cream shop and also a pretty good restaurant right on the beach. After a sunny day on the beach you can walk straight into the restaurant before heading back to the holiday flat.
Jimi · 25 October 2016
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your feedback, it is lovely to hear you had another enjoyable stay in Bournemouth and at one of our properties. We look forward to hearing from you again soon!
★★★★★ 5/5
GoogleWe enjoyed our 5th stay at 3 Seahaven recently and absolutely loved it. A well equipped apartment within very easy reach of the beach which is only a 2 minute walk away and once there you can see right across to Studland Bay and Old Harry Rocks. I would also like to say how easy the booking process is with Bournemouth Beaches and they are great people to deal with. Always following up with a telephone call a couple of days into your stay to check everything is OK. I have never experienced this sort of service with any other holiday agent and we have booked holidays with many UK based holiday letting agents. We are very much looking forward to another stay at Seahaven next year
Alison · 25 October 2016
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your kind words, they are greatly appreciated by the whole team. We look forward to welcoming you back this year for your 8th stay at this property!
★★★★★ 5/5
GoogleWe returned to 10 Elmhurst Alum Chine for an enjoyable eight day holiday.
This apartment offers excellent value in an ideal position if you enjoy walking. The beach is just a couple of minutes away - turn to the right you are heading towards Sandbanks and Poole - whilst to the left is Bournemouth and Boscombe piers and beyond.
The apartment is well equipped, extremely comfortable and a veritable home from home.
We have stayed a few times in the past and plan to holiday there many more times in the future.
We have used Bournemouth Beaches for our holiday bookings for a good few years as they offer a wonderful service and we thoroughly recommend them.
Judy · 25 October 2016
Agent replied · 23 October 2024
Thank you for your lovely comments, we are pleased to hear you enjoyed 8 Pinebeach - one of new additions this Summer! We look forward to seeing you again soon.
★★★★★ 5/5
GoogleWe are a family of four, 2 adults and 2 children, who stayed at the Boltons. This property was perfect for our needs, it was clean and spacious and perfectly suitable for young children. We had use of a heated swimming pool which was great fun. It is located within walking distance of the beach and close to all amenities. The booking process was smooth, the staff always polite and helpful. We thoroughly enjoyed our stay, a great home from home which we are looking to book again for this summer.
Yusuf · 25 October 2016
Agent replied · 23 October 2024
The team appreciates your lovely review, we are pleased to hear your family had a great stay at the Boltons. The swimming pool is a great bonus! We look forward to seeing you again this August.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.