Every review we hold for the Birmingham office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
TrustpilotRecent valuation
I recently had a valuation carried out by Steve Mather, from previous experience I wasent full of confidence with Connells however Steve did a superb job , he hit the nail on the head with the valuation and the rent figures and it was exactly what was put forward, I wish more surveyors where like Steve. I hope he gets this feedback and I hope I get him again on future projects. 10/10
Frazer · 19 March 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotNicola and Mihai were both very helpful…
Nicola and Mihai were both very helpful and supportive during the process of renting a flat. They were able to coordinate matters from start to finish, and I would recommend both of them.
ANTHONY · 15 December 2025
★★★★★ 4/5
GoogleThe team responsible for tenant referencing and contracts in 2023 left a lot to be desired. Our prospective tenants failed referencing, which we were not told about until asked to sign the contracts. Even at that point we were not asked whether we wanted to proceed - the contract was presented to us as though we had already agreed to waive referencing, which leads me to think nobody had oversight of the process. Overall, I'd say Connell's was consistently overpromising and underdelivering: a pre-tenancy clean we requested (and which was promised) was never carried out, we were not told of a proposed change to the rental payment schedule, etc.
Callum's team has been a big step up. None of the issues above have happened with a new set of tenants in 2024. Overall things have run smoothly, though absences by individual members of the team have sometimes led to longer delays than they ought to.
Jere · 17 December 2024
Agent replied · 24 December 2024
Hello Jere,
Thank you for sharing your feedback with us. I'm sorry to hear about the issues you faced in 2023, but I'm glad to know that Callum's team has improved your experience in 2024. If you have any further concerns, please feel free to contact us at review@countrywide.co.uk.
Best regards,
Lucy, Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor they do not contact you
Poor they do not contact you.
I wouldn't recommend them.
I have asked 5 times what date doe's my contract end still no reply.
The staff can be rude when you call for information.
Do not sign the content.
Please do not ues.
MRS · 12 September 2026
★★★★★ 5/5
GoogleThis is the best real estate company I’ve experienced in Birmingham. All thanks to John for great customer support throughout the process of moving into my new place. Couldn’t have been better
Oladimeji · 27 November 2024
Agent replied · 11 December 2024
Thank you for your brilliant 5* review and thank you for your kind words. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI loved the property on their site
I loved the property on their site, I asked for viewings on 31 ist of January, I was asked to view the property on a Saturday 05 of February, the key lock wasn't working I was asked to go back and view on 12th of February, after viewing we were told that we would get a phone call with landlords approval or not, then I got a phone call from the Connels, asking me how much I was gonna give to them i told the the price, and if it was long therm wich I agreed.No phone call from the Landlords approval or denial, I called the Connels twice on 12th and 13th of February,her colleagues told me: the first time the lady how show us flat was busy, the second time she was out, on 14th of February I checked the site and the Status was "let agreed "; later i was told that the flat was given to someone else. No common sense from the Connels to tell us the good or bad news before their changed the flat status on Google and let's find out this way.No common sense from the ConnelsI was wondering let agreed by whom?
Leliana · 14 February 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisappointing Experience with Connells Estate Agency
Unfortunately there is no option to leave no stars. Our experience with Connells Estate Agency has been disappointing and frustrating. Despite choosing to seel our house with them due to their familiarity, we encountered poor communication and unprofessionalism throughout the process. From inaccurate advice provided by their mortgage advisor which led to delays and unnecessary stress and wasting money on our part, to feeling pressured to accept offers from investors, it became clear that our interests as clients were not prioritised. Despite assurances, the agency failed to address our concerns effectively, leaving us with a lack of confidence in their reliability and credibility. Overall, if you want to have a stress free, professional sale DO NOT choose Connells to present your home to the market!
Holiday · 8 February 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service from Connells B’ham City Centre Lettings Our city centre apartment is managed by…
Our city centre apartment is managed by Connells Birmingham City Centre Lettings . They have been out letting agents for the past five years . Throughout this time they have been professional and efficient ensuring that a good tenant is secured each time that there has been a changeover. I would especially highly commend Shennay Johns for her recent work She is professional, personable and responds quickly to queries and gets things done.For example she has effectively liaised with a maintenance company regarding repairs / repaint and also with an interiors company to replace a mattress and dispose of the old one. She has also talked me through digital paperwork effectively . Thank you Shennay.
Consumer · 6 February 2024
★★★★★ 1/5
GoogleWondering if this place deals with connells in great barr worst one has to be going they seem to be scamming everyone!! After going through the reviews with the lowest stars it makes sense why none of the offers were coming back to me
Seems like they show no interest to new customers, have been told by madeha I will be hearing back with responses to my offer. Have sent off multiple emails which have not been responded to waste of time this place is and by speaking to locals now I know why they seem to be some "favouritism" in this work place back
M · 22 November 2025
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience, I contacted them for property rent, they took my information and asked logical question to identify my requirement, they helped me with viewing and regularly sent me the available property and the details on the email according to my budget.
Want to Thanks specifically JOHN, for outstanding customer relationship before viewing I shared a flat video viewing which helped us a lot and was on constant touch on the property updates with me, I have dealt with many estate agency but JOHN customer centric approach was outstanding, Kudos John.
Himanshu · 11 November 2024
Agent replied · 11 December 2024
Hi Himanshu,
Thank you for your wonderful 5* review! We're thrilled to hear that John provided you with outstanding service and that you had a great experience with us. Your kind words and recognition of John's efforts mean a lot to our team.
Best regards, Lucy, Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey have been holding my deposit since…
They have been holding my deposit since March with no reason at all. We spoke to the landlord personally and agreed an amount which we sent an email detailing and still they don’t want to process our deposit. The one star is for Naomi and Ben from the hitchin office everybody else is useless
Hope · 17 June 2026
★★★★★ 5/5
GoogleHad the initial house viewing in 18th May 2024 and completing soon on the 1st November 2024.
Our advisor was Jack Speed but also had assistance from Harrison and Ross. Everyone was super helpful to us as first time buyers - they helped us with naive questions, arranged extra viewings and even looked into reducing the rates (as the economy improved and there was a rates battle with the banks).
They've been prompt with replies via email and phone. And Jack even did some work on a Saturday before he went on holiday which was greatly appreciated.
We paid for the lifetime broker fee and happy to do so. Would recommend
Shakil · 3 November 2024
Agent replied · 24 October 2024
It’s really lovely to read another 5* review and recommendation Shakil. Your warm opinions are greatly appreciated. Many thanks, Lucy, Customer Relations.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRude and do not communicate dont…
Rude and do not communicate dont update you and do not reply to messages ..
waste if time and a just unreliable very unprofessional especially a guy named luke Rolt and chante Stott avoid these 2 at all costs
JIMMY · 24 September 2026
★★★★★ 5/5
GoogleMy wife and I had an excellent experience with JOHN. He was incredibly professional, knowledgeable, and attentive throughout the entire process. From the first meeting to finding the perfect flat, JOHN was always available to answer every question we had, no matter how big or small. He made what could have been a stressful experience smooth and enjoyable. We are truly grateful for his dedication and highly recommend JOHN to anyone seeking a reliable and supportive agent!
Mehdi · 4 December 2024
Agent replied · 11 December 2024
Thank you for your excellent 5* review Mehdi! We're delighted to hear that you and your wife had such a positive experience with John. Your kind words are greatly appreciated, and we will be sure to pass along your praise to him. Best regards, Lucy, Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
GoogleI cannot express strongly enough the disappointment and frustration we have experienced with Connells, specifically with their agent, Callum. From start to finish, this process has been plagued by poor service, unprofessional behavior, and outright deception.
First and foremost, Callum's communication, or lack thereof, was appalling. Repeated attempts to reach him via phone were ignored, and he never took the time to get back to us. When we finally managed to speak with him, his demeanor was rude, particularly toward my wife, which is completely unacceptable in any professional context.
One of the most disturbing issues we encountered was the dishonesty regarding our rental application. Callum falsely claimed to us that the landlord was unable to rent the property due to a family issue. However, we later discovered that he had inaccurately recorded in the agency's internal system that we had withdrawn our application. This deceitful action seemed to be an attempt to avoid processing the refund that was rightfully owed to us.
Due to this gross mismanagement and lack of transparency, my wife and I were forced to visit the agency's office three times, spending countless hours trying to rectify their errors. Even after all that effort, they were ignoring to pay back the deposit. The amount of time and energy wasted because of Callum’s incompetence has been nothing short of a massive headache, taking us away from our work and causing significant stress.
The service provided by Callum and Connells is, in my experience, the epitome of unprofessionalism. If you value your time, money, and peace of mind, I would strongly advise seeking out a more competent and ethical real estate agency. This experience has been one of the worst we've ever had, and I would not wish it on anyone else.
Mohammed · 20 October 2024
Agent replied · 24 October 2024
Hello Mohammed,
Thank you for sharing your feedback. We're truly sorry to hear about your experience and the issues you faced. Please contact us at complianceresidential@connells.co.uk so we can address your concerns directly.
Best regards,
Lucy, Customer Relations Team
★★★★★ 1/5
GoogleThe WORST property agency I’ve ever dealt with, avoid at all costs!
From the day I paid all the fees, it became impossible to contact this agency. Once
they have your money, they disappear, no phone calls answered, no emails responded to, and no follow-up on any issues with the property.
From the very beginning, they refused to send us the inventory list. I lost count of how many times I requested it, only for them to finally send it a few days before my tenancy ended. When they did send it, they tried to point out all kinds of damages and issues that clearly predated my tenancy. It’s the landlord's responsibility to provide a thorough inventory to avoid false accusations, yet they acted as if everything was my fault. Luckily, I took my own photos and videos from the first day I moved in, which saved me from their baseless claims.
After my tenancy ended, the agency constantly raised new "issues" out of nowhere, despite there being no mention of these problems in previous communications. For example, after returning the second key to the branch and having it acknowledged by a colleague, they later tried to charge me for changing the locks without informing me or getting my consent. How can they raise this claim weeks after the issue was already resolved?
My tenancy ended in mid-August 2024, and as of 16th October, they still haven’t returned my deposit. It’s been two months, and this agency is still holding my money without reason.
Absolutely disgraceful service. I would NOT recommend them to anyone.
R · 17 October 2024
Agent replied · 24 October 2024
Hello R L,
I'm very sorry to hear about your experience with us. Please contact us at complianceresidential@connells.co.ukso we can address your concerns directly and work towards a resolution.
Best regards, Lucy, Customer Relations Team
★★★★★ 5/5
TrustpilotConnells Dorchester
Connells Dorchester, Dorset - The service we received from Connells was brilliant. A big shout out to Lily who certainly went above and beyond what she needed to do. We had a particularly difficult flat sale for a number of reasons, none of them to do with Connells and they were with us every step of the way making sure things went as smoothly as possible. Lily and her team in Dorchester are a credit to Connells. Thank you.
D · 11 January 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotMortgage advisor
I went to get a mortgage in principle. After discussing and giving all my intimation, I didn’t hear anything from the company. I kept sending emails, and phone calls to the office multiple times. Every time I was told that someone would get back to me but nobody never got back. Incredible how such a company can even exist with such employees.
Anyone · 6 April 2026
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could Connells zero stars I would. Not only is it clearly company policy to rarely answer the phone in the office, I have twice been stood up by them when they have arranged a viewing at my property. Each time they have failed to contact me on the day to inform that they were not showing up. On top of this, I was wondering why there was low interest in my property it turns out that they had listed it as ‘let agreed’. Callum, John, Bryn and the ever forgetful Nikita are all the stars of the connells show you really want to avoid at all costs.
Scott · 24 September 2024
Agent replied · 24 October 2024
Hello Scott, I am sorry you feel this way please email me at complianceresidential@connells.co.uk if you wish to discuss this further. Kind regards, Lucy, Customer Relations.
★★★★★ 1/5
TrustpilotPoor service letting a property.
Just watched a investigation by panorama on connells estate agents which was very concerning, highlighting the company dishonesty. I went to connells in kingswood Bristol to let out a property. The letting agent seem to know what he was doing. Definitely had the talk but unfortunately did not have the walk. When he posted the property on rightmove website. The photographs of the property were horrendous!!! The photos were so blurry and poor they looked like a 10 year old had taken them. No video as promised. As soon as I seen them, I demand they be taken down before futher damage was done. I was assured this would corrected. When chasing them up the next day I discovered they had replaced the photographs with ones I had taken myself and doing up the property. They failed at the most basic and crucial part of advertising the property. I would advoid this company and also watch the tv investigation on connells. Advoid at all cost unless your happy to be taken for a ride.
Georgina · 19 October 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotBullied & Lied To!
Against my better judgement, I was persuaded to sell my house with Connells. It was the worst decision I made. One particular staff member was aggressive and bullied me throughout the whole time. They were only on the buyers side and did not help me at all. We were manipulated and lied to, and what is a stressful experience was made even more so by that staff members actions. I was on the point of a breakdown by the time we moved. I will never use Connells again, and would advise people to stay well clear.
Helen · 11 October 2025
★★★★★ 2/5
GoogleThey have a kind, hearted and professional staff called Luca. He is the only reason why I decide to waste 20 minutes to write this review.
During a property inquiry recently, Luca said there were already many viewings booked so he smartly advised me to place a holding fee to secure a viewing. The last time I paid a holding fee to a property agent, it turned out that the property was very different from what it looked online and I had to give up my holding fee in the end. I was alerted this time, so I turned down Luca's advice. As a result, Luca and his colleagues could not have a free lunch with my holding fee that day. After that, though we still managed to book a time slot Luca's emails became shorter and I knew my stingy attitude had hurted him. I should place the holding fee to make everyone happier, lesson learned!
Just hours before the planned time on the viewing day, I received an email from Luca with only a link. It was a link to another property presented by them in the same region, no more explanation. All of a sudden, it made me confused. Goodness me, somehow I found out what he wanted to say very quickly! I checked on their websites, the original property was already let so my viewing was cancelled. Luca did not want to let me down. Instead of telling me the viewing was cancelled, he immediately led me to another property in the same region. I was moved after realising his endeavour, thank you Luca! Overall it was a good decode challenge made by Luca to train my brain, purely appreciated! Unfortunately I got a bit tired that day after overloading my brain for that challenge, so I chose to take a break.
I might come back to update this review if I get better experiences in the future. For now, 2 stars are appropriate.
Hikariヒカリ · 25 October 2023
★★★★★ 1/5
GoogleAfter a bad experience with a different agency we decided to contact Connells. Aisha was our agent and she was amazing, very professional and whatever questions we had she was always polite and knowledgeable. The process was quick and smooth, Aisha kept us informed at every step of the process and there was never a problem when we needed her to explain different aspects of the process. We are delighted with their service and hope this will continue for the duration of our contract. Many thanks Aisha, you manage to combine professionalism with kindness.
This is an update after 2 years of renting with Connells. Aisha left Connells shortly after renting our flat, not that that this should matter, everything was going well till they skipped the 6 months property check which we paid for (it was fully managed by Connells). Every time you call them, they ask your name and then they say that the person you need to talk is not in the office and you wait and wait till you have to contact them again as they rarely call you back. Finally we opt out of the fully managed plan last year and after 6 months (which Connells requested as notice period) it came to an end and we made new arrangements for the payment. On the 22nd of April we went to their office in Birmingham (we live in London) and asked them to send us a written confirmation that the rental collection is finished and also we requested on the tenant's behalf that she should receive a copy of the rolling contract. The lady in the office took our details and said that it would be dealt with it immediately. Two weeks just past and we didn't hear from them but we received a letter saying that they didn't receive the payment from the tenant. Is just puzzling how this company still function. They are very nice and helpful if is to take your money, otherwise they are absolutely useless.
Valee · 25 October 2023
★★★★★ 5/5
GoogleIt's with immense gratitude and appreciation that I write this heartfelt review for Amber, my trusted estate agent, who has been by my side on a challenging journey to sell my flat over the past two years. Her unwavering dedication, exceptional professionalism, and relentless efforts have truly made a remarkable difference in my experience.
From the very beginning, Amber went above and beyond to understand my unique situation and tailor her approach to meet my needs. She patiently listened to my concerns, provided invaluable advice, and guided me through the entire process with grace and expertise. Her genuine care and empathy for my situation were evident in every interaction, and it made me feel supported and reassured during what could have been a stressful time.
Amber's commitment to selling my flat was unparalleled. She left no stone unturned in her efforts to market my property effectively. Her meticulous planning were evident in every aspect of her work, from staging the property to organizing open houses and following up with potential buyers.
Throughout the ups and downs of the market, Amber remained tenacious and optimistic. She kept me updated regularly, provided timely feedback, and patiently answered my countless questions. Her communication skills were exemplary, and I always felt well-informed and confident in her abilities. Her professionalism and integrity shone through in every interaction, and I knew that she had my best interests at heart. I would definitely recommend her to anyone who is looking to sell their properties !
Vivian · 25 October 2023
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.