Every review we hold for the Beverley office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAvoid avoid avoid
Avoid avoid avoid The worst campaign ever I was a tenant with this agency At the end of the agreement I left the house clean and tiedy but they steal all my Deposit 923 they give me Β£0
Teklebrhan Β· 3 May 2023
Agent replied Β· 28 October 2023
We are sorry to hear about this, we can only deduct from a deposit if tenants agree to it. If no agreement is reached, there is an adjudication process to follow where you can appeal those deductions!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotReally helpful
Really helpful and quick with responses. Felt comfortable to ask any questions needed.
Emily Β· 16 October 2024
Agent replied Β· 23 December 2024
Thank you for your kind words! Weβre glad to hear that you felt comfortable asking questions and that our team was responsive to your needs. Providing helpful and accessible support is important to us, and itβs great to know we succeeded in making your experience a positive one. If you need anything else, please donβt hesitate to reach out!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotReally good at getting back to you withβ¦
Really good at getting back to you with any issues. Friendly and helpful when getting in contact. Really pleased. π
Rachel Β· 21 June 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you for your feedback! We're delighted to hear that we were able to promptly address any issues you had and that our team was friendly and helpful when you contacted us. Your satisfaction is important to us, and we're pleased that you had a positive experience. If you have any further questions or concerns, please don't hesitate to reach out.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotShe was very friendly kind and willingβ¦
She was very friendly kind and willing to help with whatever questions and best way to apply for the property.
Jackson Β· 20 June 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
It sounds like you had a great experience with our team member! It's wonderful that she was friendly, kind, and willing to help with any questions you had about applying for the property. If you have any more questions or need further assistance, don't hesitate to reach out to her or the team.
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAVOID AT ALL COSTS RENTER BEWARE
Renter beware, reported toilet blocked and overflowing over 4 weeks ago now and still have no flushing toilet yet... they are very quick to take your money but zero effort performing repairs. Property left uninhabitable over a month and no refund of rent! If it were possible.i would give them zero or negative stars. They never call back when they promise to and they pass your details to anyone without asking first! AVOID AT ALL COSTS
Aaron Β· 1 October 2022
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotHaving followed the instructions given
Having followed the instructions given, It worked effectively. Thank you for the help.Raphael,
Areola Β· 14 October 2024
Agent replied Β· 23 December 2024
Thank you for your feedback, Raphael! We're glad to hear that the instructions were helpful and that everything worked effectively for you. If you need any further assistance or have any questions in the future, please donβt hesitate to reach out. Weβre here to help!
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAvoid like the plague,Rude,ignorant & unhelpful!!!
We were with RPMS for 5 years until Linley & Simpson took over the property RPMS were fantastic.L&S are absolutely useless they don't reply to emails or apologise for sending unqualified workmen round who leave a mess & then have to come back as they have "bodged" the job.They are fully aware one of the tenants is vunerable & assured the tennant the correct PPE will be worn then all but one workman wore a face mask! The gas check was done this month I was assured by L&S & Ignite he would wear a mask but he didn't they also tried to blackmail me with a rent increase as I wanted to postpone the gas check while the covid levels were high & I had already arranged the gas check 3 weeks previous ! The house hasn't been updated since 1995 we have 3 kitchen cupboards which have black mould behind them & are rotten with screws holding the shelves up & sticking out of the sides of the cupboards! The windows don't fit properly & have gaps in so when windy the curtains blow about.I have been waiting for 7 years for window keys as it affects my insurance not having them..the excuse I get is " we don't have any as the windows are so old".We were left with no cooker for a month in October 2021 & the fridge freezer broke last year & I lost over Β£100 worth of food,I offered to buy my own replacements & take them with me when I move but wasn't allowed so they mended the old one after 3 days (I live in a village without a shop) & have shopping delivered once a week).They tried to charge me Β£50 to take my partner off the contract??? I don't have one! It transpired they don't have the contract I signed with RPMS & wanted my copy?? Georigina said she would take his name off my contract with them??I haven't signed a contract with them so assume they have made one up! (When they took over from RPMS I didnt get a welcome pack or email saying they were taking over..I was still paying my rent to RPMS for 3 months unwittingly)!They wanted to know how much deposit they are holding of mine..luckily I have the receipt from RPMS.We have recently had the guttering replaced by a bodger called Peter via Linley & Simpson ..the upstairs windows then didnt open at all! He used my electricity for 12 hours & had his wife sat in his van for all those hours he didn't have a lunch break & had to come back & re do the job which involved phoning a friend from up the ladders for advice! He then tried shaving some of the facia off for 5 hours which still didn't allow the windows to open & then cut half the beams supporting the roof off to move the facia boards up..none of the houses in the area have facia boards for this reason,.? The mess is still in the front garden along with a broken saw blade etc.He also broke the front fence in half when he dropped a metal drain pipe on it & put my TV ariel leads that I paid for round my neighbours broken drain pipe?? He replaced one of the stair bannisters with 1"screws & sawed into the wall several times when taking the old one off,the filler looks like it been done by a blind person.& the bannisters are so long the front door doesn't open fully?? He swept his van out & hid the sweepings under my blue bin?he was contracted to put a new cabinet outside round the electric box as it failed the electric test because it was open to the elements..instead of replacing the cabinet he put one door with hinges on one side & propped the remaining sliding door on the ledge (meter is over 6' high) so when bolt was undone the sliding side fell on you! He then had to come back & ask me how to do it??? If you email Sandra or Emma or Amanda you don't get a reply or an apology .A phone call with Amanda resulted in her calling me a liar when I have all the proof & offered for her to come & have a look which she declined?? The house has a big crack all down one side & down to a window which let's in water with heavy rain I mentioned it at my last house inspection & the woman said "oh its just wet paint"?? I have lived here 7 years & I am pretty confident paint would of dried in 7 years.I am not allowed to re fresh the paint in the same magnolia colour without asking permission.My horrible neighbour(I had no help regarding the nuisance neighbour) took the landlords fence down & put a small one up that my dog could easily jump over & then on to a busy road..I asked to double check it was the landlords fence & still haven't got a reply but he did replace the fence 6 months later.The house has had a leak from the bathroom to the kitchen for 15 years (my friend lived here for 8 years before me) for 2 years we had to put a bowl on the kitchen floor when we had a shower as it poured through the lights onto the kitchen floor we are now left with a big hole in the ceiling. The leak was fixed after 6 years but has since started leaking again.I have given up with them now & will be moving asap.Dont rent from these people they only care about the money not the state of the house or living condition Rude & ignorant
Mishnix Β· 29 March 2022
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotVery friendly and efficient
Very friendly and efficient. (Ellie for multiple viewings and Chelsea for sorting out the tenancy)
Ryan Β· 10 September 2024
Agent replied Β· 23 October 2024
Hi Ryan, thank you for the review! Great to meet you and glad we managed to find you a suitable property in the end. Best wishes from Ellie, and Chelsea L&S
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotSally Bird what a very pleasant ladyβ¦
Sally Bird what a very pleasant lady she made me feel so at ease. Made my appointment so friendly and easy.
MRS Β· 28 May 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you so much for your positive feedback. I really appreciate you taking the time to leave a review!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotExceptional Service from Sally Bird!
Exceptional Service from Sally Bird!Sally Bird from Linley & Simpson provided outstanding service throughout. Highly recommend!
Ehsan Β· 23 August 2024
Agent replied Β· 29 August 2024
Thank so much for lovely review. Iβm happy to help. - Sally
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotHad a lovely viewing by Megan who wasβ¦
Had a lovely viewing by Megan who was very kind and had great responses and answers to my questions
Leah Β· 3 July 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
It is great to hear that Megan was able to help you on your property viewing, we really appreciate your feedback and we are happy Megan could help!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotExcellent service
The whole team was always friendly and supportive, and ready to help if any problems arose. An excellent service.
Peter Β· 2 July 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that our team was friendly, supportive, and ready to assist with any issues you encountered. Providing excellent service is our top priority, and it's great to know we met your expectations. We look forward to continuing to serve you in the future!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotAbi at Linley & Simpson was very professional and hands on.
Abi at Linley & Simpson was very professional, reassuring and hands on. A joy to work with really. I find selling/buying real estate in England so (unnecessarily) complicated and burdensome with last minute requests to send hard copies of signed documents etc. In this day and age it is an archaic and outdated system. Anyway, having a good estate agent was essential. I was not impressed by the solicitors. EvS, The Hague, The Netherlands.
Elies Β· 3 December 2022
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotExcellent customer service from Mattβ¦
Excellent customer service from Matt Kendrick. took the initiative to get my apartment back in good condition on a tight deadline. Greatly appreciated
Mrwill Β· 17 April 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you for your review Will and great to hear youβve been happy with the service, Iβm glad I was able to get the property ready in time for you!
β
β
β
β
β
4/5
TrustpilotMauri etc Beverley Linley & Simpson gr8
Mairi and all at Linley & Simpson Beverley England U.K all very helpful friendly efficient esp mairi
M Β· 4 August 2024
Agent replied Β· 29 August 2024
Thank you so much for the kind review! It is very much appreciated!
β
β
β
β
β
3/5
TrustpilotOverall good but can be difficult when dealing with maintenance work
Been renting with them for about 3 years. The team is overall well organized and responds to our queries promptly. We didn't have issue as we always pay on time and didn't cause trouble. But the process for maintenance activities can be improved. Had a technician come over for some overall checks (from a third party) and everything went downhill from there: some pieces supposedly needed replacement and in the process we were left without hot water in the shower and a leaky washing machine. That initial technician was watching videos and talking on the phone while 'working'. When we reported the issues, another engineer came in, fixed one part of the issue, then it was leaking from someplace else. I then call back in 10 mins, and they say you have to raise another case (even though that's the 3rd call of the day and they know what's up). Also, they took my husband calling more seriously than me, which was disgraceful. I overheard the engineer talking on the phone with someone from the office mocking the lady he was speaking to and joking that some other customer 'can wait until tomorrow'. Very ugly, considering the high rent costs and all the rules. Even though this was a third party, I believe letting agents should be careful who they choose and how they design the process.
Dorina Β· 15 March 2022
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat customer service. Highly recommend.
So pleased with the service provided by staff at Linley & Simpson Wakefield. From contacting about viewings and help with application to let. Every correspondence whether via email or telephone they helped with every query little or small. All the staff are helpful and friendly and made the whole moving experience that little bit stress free.
Beau Β· 5 August 2020
Agent replied Β· 28 October 2023
Thanks for the review BeauLeon GreenCustomer Service Manager
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat service
Friendly and informative. Treated with respect and was well informed on all aspects of the property.
James Β· 19 August 2024
Agent replied Β· 23 October 2024
Thank you for your wonderful feedback! Weβre thrilled to hear that you found our service friendly, informative, and respectful. Itβs our goal to ensure that you have all the information you need about the property, and weβre glad we could meet your expectations.
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotFRAUD COMPANY
Donβt ever go into anything with these.When we moved in (renting), nothing in the property was working - spotlights broken, floor moisture, carpet bugs, broken furniture, lamps not working, mouldy shower. Asked for maintenance, got a reply saying they donβt do maintenance.Now that we moved out, these clowns are trying to make us pay for all this saying we caused it - without a proof. Donβt sign a deal with the devil - it will chase you for eternity, they will try every possible way to get extra money out of you (my last bill 3 weeks after moving out was a Β£120 to deepclean a clean carpet, or charging me for new pieces of furniture that were broken already when I moved in).Go with someone more professional with trained staff to some standard.
Ladislav Β· 11 March 2022
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotInspection by Carl
Inspection carried out by Carl. Very friendly and polite and visit carried out promptly and quickly.
Daniel Β· 18 August 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you for taking the time to leave a review for Carl, we are really pleased to hear that you had a great experience on your property inspection!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotFlat viewing with Samual Priestley
Met with Samual Priestley today for a flat viewing. Very welcoming, friendly and answered all the questions I had. Great experience
Stacey Β· 21 May 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
It was great to meet you at the property, glad I could answer all your question!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotProfessional Viewing Service
Megan, the agent we worked with, was knowledgeable and responsive, effectively addressing our inquiries and providing valuable assistance throughout the process.
Huw Β· 20 May 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you very much for leaving such a kind review, it was a pleasure to help you!
β
β
β
β
β
5/5
Trustpiloti am really happy with all services ofβ¦
i am really happy with all services of Linley & simpson,Rachel urry is doing a great job really appreciating her effort.
RAHUL Β· 20 May 2024
Agent replied Β· 24 August 2024
Thank you Rahul for the leaving the comment. I am always happy to help!
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotAbsolute delightful experience
If I can award more stars, it would be 10/10 for Tom and Jennifer. I applaud Linley & Simpson for having such outstanding employees in your Company. Through their unwavering high standard and dedication, and sticking to the strict guidelines, potential problematic tenancy was averted. Waiting out for a good tenant is worth the wait.
Lim Β· 27 October 2020
Agent replied Β· 28 October 2023
Thank you for the review Lim, We appreciate you taking the time out to tell us about your experienceLeon GreenCustomer Service Manager
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.