Trusted Agent profile · Bedford, Bedfordshire

Verified

Martin & Co Bedford reviews

4.2

★★★★★ Great

216 reviews across 6 platforms

56 St Loyes Street, Bedford, Bedfordshire, MK40 1EZ

Part of Martin & Co, see every office.

Martin & Co's office in Bedford, Bedfordshire, at 56 St Loyes Street, is rated 4.2 out of 5 across 216 reviews on six platforms, including 185 Google reviews rated 4.3.

Google logo

4.3 / 5

185

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.2 / 5

19

Reviews on Facebook

This office

Yell logo

3.0 / 5

2

Reviews on Yell

This office

View Agents logo

5.0 / 5

1

Reviews on View Agents

This office

Trustpilot logo

8

Reviews on Trustpilot

This office

allAgents logo

1

Reviews on allAgents

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews by type

What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.

About Martin & Co Bedford

We specialise in sales, property management and residential lettings, mortgage advice, and cover a wide geographical area including the villages and suburbs between Bedford and the M1. We're proud to have been serving the Bedford area since the year 2000, offering a wide range of properties for sale and to rent, not only in Bedford but also in Kempston, Wootton, Ampthill and Flitwick. Owners and Bedford residents Shahid Miah and Habib Rahman bring years of experience in retail banking and property management. The partners have built their own property portfolio and are strongly committed to helping others to do likewise, by combining entrepreneurial flair, local knowledge and a passion for customer service. Our main areas of business are residential sales, lettings and property management, property investment and mortgage advice. The office is located on St Loyes Street in the heart of the town centre and just a short walk from the train station. At Martin & Co Bedford we pride ourselves on our high level of customer service. Our team provide our customers with support, advice throughout the whole process with a dedicated point of contact and regular property updates on the sale or let of your home. We recently won The British Property Lettings Award for Bedford. The team performed outstandingly throughout the extensive judging period, which focused on customer service levels. Martin & Co Bedford has now been shortlisted for a number of national awards which will be announced shortly. In 2021, Martin & Co Bedford acquired local independent businesses Compass Lettings and Gateway Lettings adding to their already extensive portfolio of properties. If you have a property to sell or let in the areas we operate in, are looking for a new home, would like us to manage a property on your behalf or you would like a valuation for your home, please get in touch with a member of the team. For all enquiries please call Martin & Co Bedford on 01234 300445.

Reviews

Every review we hold for the Bedford office, from every platform, shown as written. First names only.

4/5

Google

Had a great experience with Sean. Sean is a very friendly, well informed and charming agent. Although I did have a dealing with an agent who when I turned up had gone home.

Edward · 11 June 2024

5/5

Google

Lorraine was very helpful and efficient at informing me and keeping me up to date with the work and costs of work that needed doing at my rented out flat.

Amanda · 6 July 2024

1/5

Trustpilot

Very Disappointing and Frustrating experience

We had a very disappointing and frustrating experience with Martin & Co regarding the property at 119 Eastdale Close, Kempston, Bedford -MK42 8LY.

Amal · 24 March 2026

5/5

Facebook

Special thanks to Sarjan Singh for a speedy and professional service.

Sibel · 24 March 2025

4/5

Google

Fast response and assistance

Joana · 1 August 2026

5/5

Google

Angelika Izydorek Was very professional and good at what he does

Faith · 2 September 2025

Agent replied · 9 October 2025

Dear Faith, Thank you so much for your kind words and the 5-star rating. We're thrilled to hear about your positive experience with Angelika. Her commitment to delivering professional service is a core value of our agency. We'll be sure to pass on your compliments! Best regards The Martin and Co Team

5/5

Google

What a great team. I would like to thank Lorraine on the sales side of things, as she was very helpful and professional. I would recommend Martin & Co.

ElleLights · 19 May 2024

5/5

Google

We got a very prompt response from the agent when confronted with a problem. She made sure it was all sorted out straight away. Big thank you to Michelle Flint for her support.

Nicku · 26 January 2020

Agent replied

Thank you for your comments Nicku, we are delighted that Michelle was able to resolve your problem!

5/5

Google

We rent out two properties with Martin & Co and over the past 10 years they have always been very reactive and professional in their dealings.There has been minimal void letting periods and always good response to various maintenance issues that have needed dealing with.In our opinion they have always given us confidence, great service and efficient. I would recommend them very highly.They are:Methodical, Articulate, Resourcefull, Thorough, Involved and Negotious

Mike · 6 July 2013

5/5

Google

Been with Martin & Co the last year, fantastic. So stress free compared to previous rental experiences. Couple problems with the cooker and white goods, sorted quickly and without fuss (Thanks Jasmine and Michelle!). Offer plenty of notice for the inspection, don't give me any hassle. Staff are always polite, they never forget to call back or respond to an email. No complaints.

Blaine · 4 July 2020

5/5

Google

It was a pleasure to deal with Tera, who assisted us with our queries in a efficient and professional approach

Neil · 13 March 2026

5/5

Google

Been with Martin & Co the last year, fantastic. So stress free compared to previous rental experiences. Couple problems with the cooker and white goods, sorted quickly and without fuss (Thanks Jasmine and Michelle!). Offer plenty of notice for the inspection, don't give me any hassle. Staff are always polite, they never forget to call back or respond to an email. No complaints.

Blaine · 1 June 2020

1/5

Google

RE Bedford branch, rental team. Poor service all round. Martin and Co were unresponsive to emails, even when …

Club · 13 March 2026

1/5

Google

These are quite possibly the worst agents around. We were left without electricity for 3 days, hot water/ heating for 7 days and water for 2 days. They said just go to your friends house then, then they tried to take 75% of our deposit when we moved out. They are very shifty. Always check their extra charges and photograph everything when you move in and out. This has been a very steep and expensive learning curve. They come round whenever they want for a surprise inspection. They are rude and do not answer any queries you have. I found the women there to be worse than the men, especially if you are a woman complaining. They treated me and my partner like we were prisoners with no rights. Do not use, you have been warned.

Adam · 29 July 2019

Agent replied

Thank you for leaving an online review. We have never had a tenant named Adam Newbury, but are confident of who this review has been left by. We are sorry that you are so unhappy with Martin & Co. However, factually, your review is largely incorrect. No electricity problems were reported throughout your tenancy. The boiler problem was fixed within a reasonable amount of time. To our knowledge you had running water at all times. You were not told to shower at a friend’s house, but rather asked if you had anywhere else you could shower out of concern. You were offered temporary heaters but turned them down. You were given (and you signed for) a full inventory of the property and its contents before moving in which you had the opportunity to amend, but did not. Your deposit is still held and protected with the Deposit Protection Service and has not been touched; all tenants are at liberty to dispute proposed deductions and have an independent adjudicator make a decision based on evidence provided by both parties. We have your signed documentation agreeing to all agency fees in advance of the tenancy starting; there are no hidden charges. We give a minimum of 48 hours written notice of management visits which take place roughly every six months.

5/5

Google

Tera Miah, is very prompt when responding to emails and is really efficient in giving support.

Udellie · 30 March 2026

5/5

Google

I want to commend Chloe of the sales team for her excellent customer service and good interpersonal relationship prowess. Well done and keep it up.

Jefferson · 17 May 2024

5/5

Google

Thank you, Lorraine, for your professionalism when showing me around prospective flats. You covered all the detail and made the process painless.

Peter · 28 June 2024

5/5

Google

Great service provided Minhazul and Cara provided a seamless service in regards to organising a valuation of my property. Excellent communication, professional service.

Chloe · 30 May 2024

1/5

Google

As a tenant I would say avoid at all cost - the worst and least responsive agency I’ve come across - significant fault reported with the flat we’re renting in October 2022 - well it’s October 2023 and apart from rent increase nothing has been repaired - AWFUL !

Marta · 17 October 2023

Agent replied · 11 May 2024

Dear Marta, We are sorry to hear about your experience. Your feedback is invaluable, and we take it seriously. We are committed to addressing the fault reported and will ensure it is resolved promptly. Please contact us directly to discuss this matter further. Thank you. Warm regards, Martin & Co (Bedford)

1/5

allAgents

These are quite possibly the

These are quite possibly the worst agents around. We were left without electricity for 3 days, hot water/ heating for 7 days and water for 2 days. They said just go to your friends house then, then they tried to take 75% of our deposit when we moved out. They are very shifty. Always check their extra charges and photograph everything when you move in and out. This has been a very steep and expensive learning curve. They come round whenever they want for a surprise inspection. They are rude and do not answer any queries you have. I found the women there to be worse than the men, especially if you are a woman complaining. They treated me and my partner like we were prisoners with no rights. Do not use, you have been warned.

Adamn · 22 January 2015

Agent replied · 21 August 2025

I am very grateful to this agent for helping me out in difficult times, they rented to me a 1 bedroom studio apartment and the team were so nice! I would definitely recommend then to anyone! Tenant or landlord!

2/5

Google

Martin & Co Bedford are in my personal experience one of the worst lettings agents I have ever dealt with from a tenants perspective. I'm sure the experience is different for landlords, but in my expereince staff are rude, unhelpful and generally unattentive when there are issues but very quick to point the finger or demand action when they want something. I had a number of issues during my tenancy that while resolved, took way too long to fix and too much chasing. For example, it too six weeks to fix a bathroom extractor fan. One outstanding issue was a minor leak in the roof which according to the agent "wasn't an issue" and was never resolved.

Andy · 11 December 2013

Agent replied

Thank you for taking the time to leave an online review. The delay with the extractor fan was down to the electrician who originally fitted it not returning both yours and our calls. It would have been unfair on the Landlord to ask them to pay for a different electrician to fix it when it was still under warranty, so we persisted with the original electrician. We no longer use this electrician. The roof was not in our remit to fix; unfortunately this was down to the management company of the block, and no, we did not believe it was an issue, other than a very minor decorative one. I am confident that our service and response times are among the best and this is strengthened by the large number of positive reviews we have received from both Landlords and tenants. Sometimes circumstances do get in the way and we believe we deal with these as best as we can while always taking into consideration cost for the Landlord and level of urgency for the tenant.

5/5

Google

Great Estate Agent - always willing to help me with valuable property advice! Habib and Shahid keep up the service.

Jahangir · 14 May 2024

5/5

Google

Mr Tera Noah handled the repair at my property with skill and efficiency. He communicated well, explaining requirements to the contractor and summing up the costs. Very good.

Michael · 9 October 2025

5/5

Google

Habib is professional, diligent and is a pleasure to deal with. I highly recommend his services, to anyone looking for an honest and pragmatic estate agency! Pleasure to do business with!

Gareth · 20 June 2023

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Martin & Co's Google reviewsLeave Martin & Co a review

Questions about Martin & Co Bedford

How many reviews does Martin & Co Bedford have?

Martin & Co's Bedford office has 216 reviews across six platforms: 185 on Google, 19 on Facebook, 2 on Yell, 1 on View Agents, 8 on Trustpilot, 1 on allAgents.

What is Martin & Co Bedford's rating?

Martin & Co Bedford is rated 4.2 out of 5 across all 216 reviews, and 4.3 out of 5 on Google from 185 reviews.

Where is Martin & Co's Bedford office?

Martin & Co Bedford, 56 St Loyes Street, Bedford, Bedfordshire, MK40 1EZ.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.