5/5
Michael was so informative and helpful
Michael was so informative and helpful, he made the whole process so stress free and straight forward. I am finally a home owner ...thanks Micheal..Will recommend you to my colleagues
Trusted Agent profile · Basildon
★★★★★
440 reviews across 2 platforms
106 Whitmore Way, Basildon, SS14 3JT, SS14 3JT
Bairstow Eves's office in Basildon, at 106 Whitmore Way, is rated 4.5 out of 5 across 440 reviews on two platforms, including 70 Google reviews rated 4.4.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Bairstow Eves Fryerns hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Basildon.
Every review we hold for the Basildon office, from every platform, shown as written. First names only.
5/5
Michael was so informative and helpful
Michael was so informative and helpful, he made the whole process so stress free and straight forward. I am finally a home owner ...thanks Micheal..Will recommend you to my colleagues
5/5
A huge thank you to Gemma and…
A huge thank you to Gemma and Mackensie.They always updated me with my remortgage status.Your effort to help me is truly appreciated.Great service!Thank you.
5/5
Couldn't fault it!
A young man named Liam was so fantastic when I was viewing and was so professional! it was excellent to have someone who gave very intricate details and presented it very well!
5/5
This is the third time I have used…
This is the third time I have used Peter and Claire at balgores. Yet again they have both been fantastic. We have been updated all the way through, even when there has been issues, Peter has always managed to sort them for us. Great service and will 100% use these guys again
1/5
Appalling lack of interest and service.
Appalling lack of interest and service. Do not have any idea how to manage property, on either the landlord or tenant side, or how to provide a professional service. Do not read emails, or communicate effectively within their team, or with their client and make no effort whatsoever. Extremely disappointing.
5/5
Great service look at several houses before buying my first home. Always contacted me when something new was on the market would 100% recommend to anyone wanting looking to move.
Thank you for your superb recommendation and 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
5/5
Wickford Office - Would not consider using anyone else
Ross from the Wickford office was fantastic throughout the whole purchase/sale process. Never an issue to speak to him at any point. Sarah from the sales progression team at the Basildon branch was also fantastic, supported us through a very complicated sale process and multiple issues with our buyer, she was always chasing the solicitors to keep things moving forward. Would not consider using anyone else in the future.
5/5
Ross was very helpful from start to…
Ross was very helpful from start to finish. Always in contact and very active with the progression of the sale. All in all a faultless service. Would highly recommend.
1/5
Took way longer to sell than we were told it would
Said the sale of our flat would complete in 8 - 12 weeks, but took nearly 6 months - even though we had an immediate offer. Very poor communication from Jason, didn't ring back when he said he would and didn't keep us informed of what was going on even when things seemed to be going wrong. Didn't inform us that we would need a Gas Safe certificate and an electrical certificate which the buyer's solicitor requested 2 weeks before the exchange date. Added unnecessary stress to the sale as we had to find companies that could do the tests urgently and added hundreds of pounds to our cost of sale.
1/5
I am very disappointed and discouraged…
I am very disappointed and discouraged to buy a property after I paid £499 for simply conveying solicitors and also £500 paid for the broker. I am NHS employee saved the money paid £1000 and waited about 4 months to get my property finally I am informed that the developer asked more £10000. The broker promised won’t charge me for the next property but they are not responding when I call.
5/5
Reece was very helpful when finding me…
Reece was very helpful when finding me my property. Would definitely recommend to anyone looking to rent a property in the area.
4/5
Dynamic team
The team was professional and organized, we sorted initial things quite quickly. But being in a chain buy a was absolutely nightmare for us as first time buyers, as we didn’t know what to expect and when the sale will actually finalize. At this aspect we didn’t get the support that we expected from the estate agents, that would be the minus in this experience. Overall the experience was positive and we learned a lot in the process. We do recommend this estate agency to other, because the team is energetic, young and willing to improve its service.
1/5
DONT BOTHER
BOBBI SCOTT.Vile woman.Left a tenant without a heater in the bedroom for over 7 months!! It took for me to email Daniel Hanks and Martin Gibbon to get something done.However, how ironically, it has taken Bobbi Scott over 10 months to get a quote (via photos and not even a visit) for mould.If this is what you call customer service then you need a reality check.Complaint going to the property ombudsman.
5/5
Many thanks to Nigel one best …
Many thanks to Nigel one best financial adviser i had come across. And to the other rest of the teams they had done a five-star for me well done GOD BLESS cheers.
5/5
Great service throughout our mortgage…
Great service throughout our mortgage application. Michael and the team have been a great help and would highly recommend.
1/5
inaccurate information about chain situation
Was told our buyer was in a chain of two with a first time buyer buying the property from our buyers and to take the offer (even though it was less than we wanted it) as it would be stress free - turned out there were approx 6 in the chain the first time buyer was one minute buying for a family member then we were told it was an an investor before finding out it was a builder who bought properties to do up - the whole process was an absolute nightmare and went on for over 7 months... the only saving grace was the negotiator that kept the chain from collapsing at least 3 times... I would get it in writing how many are ACTUALLY in the chain before agreeing to offers!
5/5
Amazing agents Upminster & Hornchurch
This amazing group of people at the upminster and Hornchurch branches worked very hard to sell our house nothing was too much trouble always available to answer questions and help, worked so very hard to get the sale completed chasing everyone in the chain I would highly recommend these agents to everyone they are hard working lovely people. Thank you all I’m now in my dream location because of all your hard work.
1/5
What a shambles ,if you are thinking of renting give this lot a swerve Any senior management or higher please feel free to contact me so I can inform you the shambolic way your Basildon branch deal with complaints.
Hello, I am sorry if you were not happy in your experience with us. If you wish to share any further comments about your experience, please do email me at review@countrywide.co.uk Kind regards, Lucy, Customer Relations.
5/5
Stevie Leigh showed us around a flat on Saturday. She was so professional and listened to all of out criteria. We didn't buy the flat but I would definitely go back to Stevie to find us the perfect home.
Thank you for taking the time to leave us your great comments about our team and thank you for your 5* review! Best wishes, Scott @ Customer Relations
5/5
''AMAZING TEAM'' Tom Hunt, Louise Stanley and Rhiannnon Corwin.Throughout the buying process you have shown professionalism, respect and understanding, thank you for your support and trust.
Thank you for your terrific 5* review. Best wishes, Lucy, Customer Relations.
2/5
late terms of business then ripped off…
Received terms of business 1 week before the tenant moved in, massive fee but because tenant moving in I had no choice but to agree the fee, had I known the fee to start with I would have shopped around, this is not how you do business!!!
5/5
Very good experience overall
Very good experience overall. The sales team (Hornchurch branch) had multiple viewings booked in almost immediately and achieved a price in the region we were looking for.Special praise has to go to Donna Hickey in sales progression who was exceptional. She was responsive, determined and I have no doubt that our move would have been delayed without her hard work. We can't thank her enough.
5/5
No bull from Billy
Good advice from Billy who did everything that he said he would. He was very knowledgeable - he knew the market and my road and the demand for property in that location. He sold the property within days and I was satisfied with the price achieved. Katie then handled progressing the sale and did an excellent job and kept me informed at all times. I would definitely use this team again and would be happy to recommend them.
5/5
Mark from Romford was very helpful and…
Mark from Romford was very helpful and prompt in helping with enquiries.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.
Tell us what you need and we'll put you in touch. Bairstow Eves Fryerns hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Basildon.