Every review we hold for the Barnsley office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRAVENSWOOD FOLD
RAVENSWOOD FOLD, I moved onto the estate in December 2017, over 6 months past the due date given had numerous failed dates and even had to re sort my mortgage which ended up a higher rate! Over 5 pages worth of snags, warped door cases, ill fitting doors, warped banisters had to all be renewed, poorly decorated, no insulation in the kids bedroom had thermal imaging cameras and still nearly a 10 degree difference in rooms. Poorly fitted carpets, puddles on block paving. Scratched windows, no led flashing fitted in places on roofline, brickwork still cement stains, poorly pointed brickwork and cracks appearing in joints roof edgings loose, roof tiles cracked. Some snags have been sorted but still waiting on least a page worth. The site managers have been shocking, customer service has been and still is shocking. The roads have been unfinished nearly 4 years later. The drainage on the estate is causing constant issues and the roads are sinking. Various damage to cars and even a young child broke his wrist due to a pot hole. Has this prompted harron to make any effort????......not at all! No continuity with speaking to people there must be a revolving door on the offices! Poor workmanship from start to finish! The Ravenswood fold residents have had enough and we are pushing for action to be taken! Harron are only interested in their targets and financial close dates once you've signed they couldn't be any less interested.
Jamie · 23 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Jamie and thank you for your review.Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further.Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotStill issues after 4.5 years
Moved into our home which is on Ravenswood Fold site 4.5 years ago and still having issues with Harron Homes!They are quick to take your money but after that they disappear.The after sales is shocking, never call back when they promise, don't reply to emails and quick to pass the blame to someone who has recently left the business.You never get a straight answer to any questions/concerns that you raise.Our development still hasn't got suitable roads after 4.5 years and they will not take ownership of the problems that we have with drainage.We have raised manholes on all our roads which are dangerous, causing damage to cars and even a child has been injured due to the state of the roads.Best advise I can give to anyone who is looking at purchasing a new home with Harron Homes is DONT and give your money to another developer!
Sarah · 22 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Sarah, thank you for your review. Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further. Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotRead before you reserve your Harron home!
We have had enough of this cowboy builder! Harron are refusing to fix the entire road our “luxury” homes are built on. Numerous pot holes and disgusting workmanship just left, both looking awful but also dangerous and causing damage to our cars. Harron have forgotten about Ravenswood Fold and moved onto build more houses! I’m sure this will continue to happen and Harron need to be stopped! This is not fair, we are sold the “Dream” and once you are moved in and they have your money they don’t care about you. They will ignore your emails and forget to return your calls! Just come for a drive to Ravenswood Fold in Castleford for a look yourself before you buy and you will understand our frustration!
Georgina · 22 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Georgia and thank you for your review.Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further.Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
Trustpilot0 stars 😡😡
If I could I would give Harron homes 0 stars. Nearly five years ago, we bought a 4 bedroom detached house in Ravenswood Fold and to say the least it has not been nothing but disappointing.Harron Homes is something I would not recommend to anyone. After nearly five years of this estate being built, the roads still have not been complete and every time someone calls their customer service all they do is give us a vague response of when the road will be finished. It’s a danger to everyone who drives their car on the road and it’s a horror for everyone affected. The road is filled with very dangerous manholes.
Consumer · 22 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi and thank you for your review.Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further.Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotWould never buy from Harron homes ever again
I bought my newly built 4 bed detached house almost 5 years ago in Ravenswood Fold, Castleford. Harron homes customer service is so poor, till now they have not come back to finish the roads. The roads are not surfaced, very dangerous with many man holes. Every time we try to contact Harron homes, they never respond clearly or give an exact timeframe of when they will be completing the site. Very awful and not acceptable to not finish the roads. I would not recommend this company to anyone.
Safiya · 22 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Safiya and thank you for your review.Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further.Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotAlmost 5 years on….
This is probably the first review I have ever given, and for good reason!Firstly, I absolutely love my house, but the finish quality is far below what you would expect from a house builder that describes themselves ’luxury’. It takes months to get any response from the customer relations and even longer to get any action on snags, even dangerous ones! You often have to resort to fixing them yourself if you want it doing within a decent time frame or to a good standard!But the final straw that has broke my back and led me to leave this review is the fact that even almost 5 years on the roads are unfinished and have been left in a dangerous state! I have to navigate 2 raised man holes and a huge pot hole over my drive which usually, despite my best effort leads to me damaging the underside of my car!Luxury….. you are having a laugh!! Wait out for their response saying that they can’t find my details to verify this review…. Cowboy trick!
Matthew · 22 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Matthew, thank you for your review.Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further.Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotStay clear of Harron Homes
We moved into a 4 bedroom semi-detached on the Harron Home site, Ravenswood Fold in Castleford 4 years ago.From us signing on the dotted line to today Harron Homes continue to give us their awful customer service. We had 11 changes to our completion dates, a snag list that we had to complete most items ourselves, despite years of communication with them to try and get it sorted. 4 years on and the roads are still not finished with dangerous raised man-hole covers with no sign of them even being interested to get this resolved. Harron homes are happy to take your money and then do as little as possible to deliver.
Simon · 22 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Simon and thank you for your review.Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further.Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotWe wish we had never bought off Harron
Harron Homes have left our estate (known as Ravenswood Fold) in glasshoughton (Craig Hopson avenue) with terrible roads that are completly uneven, full of deep dangerous pot holes and have yet to tarmac and complete the roads despite development being finished for 2 years. The drainage system is appalling with our garden at one point being full of human waste as there is not enough fall on the drains. They have placed a temporary wall in our back garden that is starting to fall over and have yet to return to properly fix it. It will kill someone if it falls and someone is underneath it. Come to any house on Craig Hopson Avenue / Amber Wood Avenue and knock on any door and ask for an honest opinion on Harron Homes and you'll have absolute honest feedback on their standard of work.Don't just take in their sales talk and brochure pictures. Come and have a look at what you will really get. You'll be surprised at how different the pictures in the brochure look to the actual thing.
Sean · 22 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Sean, thank you for your review. Our teams are keen to assist you further but in order to do this it is recommended by Trust Pilot that we audit reviews in order to verify that they are from genuine home buyers.Unfortunately using the information provided, we’ve been unable to locate your details on our database, therefore we have sent you a private message via Trust Pilot through which you can provide your full details so we can assist you further. Many thanksHarron Homes
★★★★★ 1/5
TrustpilotI give the one star for the design of…
I give the one star for the design of the property but no more as the standard throughout is shocking ! We are still awaiting response to our complaints over the last 12 months and the formal complaint which we put into head office almost a month ago a complete lack of after care and customer service!We still welcome a meeting with the contracts manager and still await Harron Homes response/resolution to my formal complaint????I still await snags to be complete, I still await building reg contraventions to be rectified.I still await my shower being fixed so it no longer scalds my children!I still await my fire door contravention to regs to be rectified!I still await my staircase being fixed, so I can rest in my own home without the fear of my children falling through!I still await my front and back doors being fitted correctly so you can actually lock and unlock the door without exerting unreasonable pressure!I still await new living room glazed doors due to poor workmanship, poorly stored, porrly fitted - doors do not shut as bowed and scratched throughout!I still await my fascia and soffits to be rectified!I still await the vast list of poor workmanship and damaged materials to be rectified!The above is a small selection of examples absolute disgrace !Surely a company the apparent size of Harron Homes must have at least 1no. individual whom wants to rectify their customers snags! Quite frankly a disgrace of a company interested in one thing and one thing only and that certainly isn't building luxury standard homes!
Ry · 14 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Ry and thank you for taking the time to leave a review. We understand your concerns and would like to take the time to reassure you that we take customer feedback very seriously. We have passed this information on to the relevant team and if you have any further enquiries, we would urge you to contact our North Midlands customer care team. Thank you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotBeing constantly ignored
As per my previous post below, (Gallagher) where harron homes state that they have past this information on (pallet of flags), I am still awaiting feedback. Are Harron homes going to do something about this? I have sent 3 emails regarding harron homes gluing my kickboard in, which means I am unable to access my washing machine filter to be able to clean it. I have asked how I can get to this filter without damaging my kickboard to which the reply I received stated that cleaning of filters is the home owners responsibility, not harron homes...??? Not what I asked. I asked how I could get to this without damaging my kickboard that has been glued in by harron homes! I will also await feedback on this subject as well as my pallet of flags that I have in writing authorising by a senior manager, yet I am now being refused. I would expect my pallet of flags delivered, the £400 back I spent having someone dig up my garden in readyness for the flags, or, grass putting back down.Update ** response from harron homes... Get a Stanley knife to remove the glue 👌 their customer service just gets better and better 🙄 and incase you're unsure, yes, yes that is sarcasmI would urge ALL of you to stay WELL away. They will be great with you up until you sign. Once you've signed, or once you're in your home they don't give a care in the world about you. Absolutely ruined themselves
Gallagher · 13 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Gallagher and thank you for taking the time to leave a review. We understand your concerns and would like to take the time to reassure you that we take customer feedback very seriously. We have passed this information on to the relevant team and if you have any further enquiries, we would urge you to contact our North Midlands customer care team. Thank you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotWaste of time - less than impressed
We called the showhome at Thoresby Vale, Edwinstowe and spoke to a lady who booked us a Saturdat appointment to view the show homes.We explained we were looking for a 4 bedroom detached house as we have two young children.Upon arrival at the marketing suite we were greeted by a lady who told us children were not allowed in to the show homes due to Covid and told us we had to go in, one adult at a time in order to view the show homes.Now I understand Covid can have an impact on certain procedures but children not being allowed in a show home?! Children aren't even legally required to wear a face mask due to the low risk yet they aren't allowed in a show home?!Now we wouldn't have minded as much if we had been told this at the time of booking our appointment, especially after explaining we had 2 children and the fact we booked it for a Saturday (not a school day). But no, we drove all the way to the show home to be told no children allowed. A complete waste of our time and fuel.If they can't even explain something as small as this, I can't imagine what they else they might forget to mention if actually purchasing a property.
Gemma · 10 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Gemma and thank you for taking the time to leave a review. We would like to take this opportunity to reassure you that we take customer feedback very seriously. Unfortunately, due to Coronavirus restrictions, children are currently not allowed in our showhomes. In the near future, we hope to resume normal operations and welcome children back to our showhomes. Thank you for your patience and understanding. If you have any further queries, we would urge you to contact the North Midlands office.
★★★★★ 5/5
TrustpilotVisit to Chariots Keep Wetwang
We were very pleased to meet Allison today at Chariots Keep. We found her very welcoming. Her knowledge of the development was second to none. She was very efficient and answered all relevant questions. She showed us round the site at the properties which we were interested in.
MRSCYNTHIARIMMER · 22 August 2025
★★★★★ 5/5
TrustpilotI recently dealt with Christie at…
I recently dealt with Christie at Rosendale Gardens at Wickersley, Christie was absolutely fantastic, she is really professional and I couldn't fault her communication, service and professional attitude, she is an asset Harron homes.
Lorraine · 4 February 2021
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
★★★★★ 1/5
TrustpilotI would leave 0 stars if I could
I would leave 0 stars if I could. We have been miss sold upgrades to the house by the sales woman. We was promised everything and a perfect house but it’s been a nightmare and we are selling after 5months in the house. The standards are poor we have had a fall downstairs as banister come away from wall it’s been repaired and is falling again but nobody on site or harron actually care or reply. We have garden sinking which has been relaid and sunk again so we have over a 6 inch gap under our fence again. We have mirrors we upgraded not fitted right and slopping. 3 kitchen fitters in since we moved in and still no one can get the tumble and washer to fit. We have been told all kitchen,dinning room floor (concrete base) needs ripping up and relating as it’s slopping. Fire doors not fitted properly to garage and not done. And also was threatened by site manager on email to go around to office to sort it out like men. It’s been a nightmare and we will never ever deal with again. I have documented all emails and lack of replies about serious issues from harron main customer service and site team. I have video and photo evidence which I’m putting together to post on YouTube showing the issues and my emails and there poor replies or non existent replies. Never buy from them. Soon as they have your money they are nice after that they don’t care. I see on here everyone gets told to contact northern customer service. They just send you back to site manager. Nobody cares but I’m going to make sure I post on all social media and YouTube so people can see the poor standards and poor treatment from harron. The grange shireoaksHad a message off harron asking for more contact details 5 days ago and still nothing. Il probably get another threat off site manager to come sort it out like men now
Carrie · 6 July 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Carrie and thank you for taking the time to leave a review. We understand your concerns and would like to take the time to reassure you that we take customer feedback very seriously. We have passed this information on to the relevant team and if you have any further enquiries, we would urge you to contact our North Midlands customer care team. Thank you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotStay well away!
Absolutely shocking experience. Up until the signing of the contract they were great. As soon as you sign on the dotted line they don't care about you and you are forgotten. I have had a number of issues with their customer service, a main one being I have been in this house for 3 years in December and I still have outstanding snagging. Everytime I email them or call them asking when the outstanding works will be complete I have to send them a list of these outstanding works as they evidently do not keep ANYTHING on file. I also have an email stating senior management have authorised me a pallet of flags (this was to make up for all the issues in the house) I paid £400 to have someone dig up my garden ready for the flags. I have been chasing these flags for 2 years and they have now said they will not be providing them! Absolutely disgusting and shocking behaviour from a home builders that otherwise would have been adequate. When I first moved into the house, my washing machine had not been plumbed in and this took 4 months for them to fit the pipe which meant myself and the 3 other people living with me, had to attend the laundrette which was not cheap! I was given no apology, and as I am yet to receive the flags, nothing in terms of compensation. I had my 7 day handover once I had been in the house for 7 months. All my neighbours have experienced similar service. One neighbour had the complete wrong kitchen fitted, ones house was measuring 10inch smaller than stated and they offered nothing by way of compensation. One neighbour has bricks loose from the day she moved in and they will not fix this unless she pays £3000. One neighbour refused to move in until they had finished her home given the state of the home and the quality, one neighbour had hot glue all over her kitchen floor. (I am still collecting information and examples which I will continue adding to this review) Update: in response to harron homes reply, I have sent them additional information so that they can, in fact, see that I am a "genuine home buyer" also, The companies response to not giving me the flags I am entitled to given I have it in writing and all the issues I have had is "there is a cost to it". What about the cost I have incurred having to go to the laundrette for 4 months, paying someone to dig up my garden, not having a decent garden for 2 years to be able to enjoy the sunshine and spend time with friends and family In. All I want is the flags I was promised, which I have in writing authorising them. Or, paying back the £400 I sent on digging up the garden, or, grass putting back down where I have dug up. Thanks
Gallagher · 28 June 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Gallagher and thank you for taking the time to leave a review. We understand your concerns and would like to take the time to reassure you that we take customer feedback very seriously. We have passed this information on to the relevant team and if you have any further enquiries, we would urge you to contact our North Midlands customer care team. Thank you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotLavender Fold
Moved to Lavender Fold, Mapplewell over e year ago and complain to Site Manager (who is not with them any longer - not surprised) regarding the wall build to close to my garage (inside of the garage is dump) without any drainage etc (unfortunately that was all done via phone and face to face). Due to the COVID-19 wasn’t able to resolve this and finally this year decided to improve my garden so have contacted firstly by phone and fallows this via email North Midlands Customer Service to resolve this issue before the landscape company start their job. Have been speaking with lady in Customer Services Coordinator on the phone (on the first call lady agreed with me that the wall is showing “slightly off the plan”) and via email. Lady from Customer Services responded in few occasions: “this has been escalated to the Contracts Manager for the development. Once an update can be provided we will be in touch with this.” As you can see there isn’t any time frame for Harron Homes to get back to me with an updates and already waiting 10 days from my first email / phone call to get this resolved or get some agreement. I have offer to provide the quotation from the landscape company for moving the wall further to the garden and add drainage to help and speed this up. Couldn’t wait longer and landscape company already started there work which mean now when Harron Homes finally make there decision the garden will be completed and much more work would’ve be require to resolve this issue. Today I called Customer Services and manage to speak to a gentleman who have listen to my complain, read thru the notes on the system and said will contact me back today - as you can imagine no call or email.In few words, when you are looking to purchase the property sales executives are nice and helpful but after moving you don’t get the same service.Update to the response from Harron Homes:Very generic response as to every negative review stating that Harron Homes can’t locate my details, so why you didn’t check with Customer Services as per my original message? It’s showing that Harron Homes don’t care and after sales department is shocking. Btw no private message has been received…..Another update:Harron Homes have a time and ask me to remove the names of people I spoke to in Customer Services, but didn’t have a time to call me and update. As I already said shocking service, they don’t care about customers and just leave the generic message to look like they bother….
Bart · 22 June 2021
Agent replied · 13 June 2024
Hi Bart and thank you for taking the time to leave a review. We understand your concerns and would like to take the time to reassure you that we take customer feedback very seriously. We have passed this information on to the relevant team and if you have any further enquiries, we would urge you to contact our North Midlands customer care team. Thank you.
★★★★★ 5/5
TrustpilotHannah at Bilsthorpe has made the…
Hannah at Bilsthorpe has made the buying process unbelievably easy! From my first enquiry to finalising my reservation nothing has been too much trouble and all questions answered swiftly. I cannot wait to move in and cannot thank you enough!
Kaye · 18 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Kaye and thank you for taking the time to leave a review. It’s great to hear about your experience at Bilsthorpe Chase. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
★★★★★ 5/5
TrustpilotGreat experience
Great experience! We moved into our new house on Foresters view at the end of May, our journey started in January when we met Ann lawer who is friendly, professional, knowledgable and approachable, which is exactly what you want when your making such a big decision, nothing was too much trouble. Ann works really well with Wayne the site manager who is also easy to contact despite clearly being extremely busy! So far so good, our small list of pretty mini snags are being dealt with, and overall we’re very impressed with Harron Homes and their team at Crich. Jo & Jon
Jo · 21 June 2021
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. It’s great to hear about your move to a brand new Harron Home. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
★★★★★ 5/5
TrustpilotHave just moved into my new house in…
Have just moved into my new house in Shipley lakeside, I have been very impressed with the quality of the house and the support from the team here.Charlotte and Amanda gave regular updates of progress during the entire process, and everything went smoothly. The site management and the rest of the team have been very friendly and helpful.Very happy with the end result, I am enjoying living on the estate!
Callum · 13 November 2022
Agent replied · 13 June 2024
Hi Callum and thank you for taking the time to leave a review. It’s great to hear about your experience at our development, Shipley Lakeside. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
★★★★★ 2/5
TrustpilotWill Wyndthorpe Chase ever be finished?
Living at Wyndthorpe Chase, lot of complaints from neighbours such as no damp course and drives slipping towards house without drainage.
Darren · 18 April 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotEarly stages
So far so good. Part ex value was reasonable Fair few added extras Ann at Thorpe Meadows is brilliant. Giving us all our options and generally being a lovely lady. :-)
Lauren · 12 August 2021
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
★★★★★ 5/5
TrustpilotHelpful, friendly sales advisors
Having visited Bilsthorpe Chase we were so impressed with the design of the houses that we placed a reservation. Hannah and Karen have been extremely helpful, answering any questions we have had and being extremely helpful ensuring we were able to secure the plot we wanted. Time and help was given when choosing fixtures and fittings. Very positive experience for the initial stages of purchasing a Harron Home
Deb · 16 January 2023
Agent replied · 13 June 2024
Hi Deb and thank you for taking the time to leave a review. It’s great to hear about your experience at Bilsthorpe Chase. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
★★★★★ 5/5
TrustpilotExtremely helpful sales and build team.
Jacquie at Oakland’s Heath has been extremely helpful as has Anthony the site manager. Looking forward to moving into our home. Nothing has been too much or too little.
Aman · 11 December 2021
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
★★★★★ 5/5
TrustpilotJust moved into our new home at…
Just moved into our new home at Rosendale Gardens and couldn’t be happier. All went smoothly from start to finish. Jo and Penny have been brilliant throughout.
Claire · 26 March 2022
Agent replied · 13 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review. It's great to hear about your move to a brand-new Harron home. Our teams are always working hard to deliver our customers with the best possible experience. We will pass your feedback onto the team. Thank you again!
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.