Trusted Agent profile · Altrincham

Thornley Groves Altrincham reviews

4.0

★★★★★ Great

275 reviews across 1 platform

16-18 Lloyd Street, Altrincham, WA14 2DE

Thornley Groves's office in Altrincham, at 16-18 Lloyd Street, is rated 4.0 out of 5 across 275 reviews on 1 platform, including 275 Google reviews rated 4.0.

Google logo

4.0 / 5

275

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Altrincham office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

We have legally completed on our rental property today and we feel compelled to write a review to express our thanks to Colette and James who have both been amazing throughout - professional, supportive, always available, and guiding us at every point along what can be a very arduous path. We are so very grateful to you both. Thank you

Simon · 17 April 2024

Agent replied · 16 June 2024

Dear Simon, Congratulations on completing on your rental property! It's wonderful to hear that Colette and James provided you with such exceptional support and guidance throughout the journey. Professionalism, accessibility, and support are key pillars in any successful partnership, and it's clear that Colette and James went above and beyond to ensure your experience was positive and smooth. Thank you for taking the time to share your feedback, and best wishes for your future endeavors in your rental property! Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Excellant service from Doug and the team and specifically Collette who I had dealings with in the absense of Doug. House sold within one week. Doug went out of his way to make sure we were happy. Intercepted to speed matters up when some delays were apparent. He even kept our onward move agents informed of developments. Broacher and photos brillient and we'll done to the photographer for his professional and outstanding pictures.

Andrew · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Dear Andrew, Thank you for leaving a five star review for Doug and Collette in our Altrincham sales branch. It's great to hear they provided you with such a proactive service. Kind regards, Customer Service Team .

1/5

Google

Provides no actual receipt of cleaning or any evidence whatsoever that the house was left unclean, waits 4 months after move out to claim you have to pay for the cleaning of rooms, then ask you to pay a minimum of £264 to THEM, so they can provide their adjudicator to mediate. Looks like no matter what they'll find something to strip money off you. You'll never win I guess

Amarachi · 18 September 2025

Agent replied · 9 October 2025

Dear Amarachi, we're sorry to hear that you're unhappy with our service. If you'd like to raise a formal complaint, please contact complaints@thornleygroves.co.uk. Kind regards, Customer Care Team.

5/5

Google

Let my apartment out on a let-only basis as I've done many times before. Process went very well, I was kept informed of progress, viewings, applications, etc - very refreshing to be kept in the loop and phoned/emailed as things progressed. I haven't had this with a lot of estate agents. A few people changes since I last did it, but they honoured agreements made with the previous staff. Sarah, Ay and Louise made it all very easy for me Thank you allPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

Mark · 24 August 2022

Agent replied · 16 June 2024

Dear Mark It is a pleasure to read that our Lettings Team made your experience so easy! We hope we can let many more properties in the future for you. Best Regards, Customer Care Team

5/5

Google

We are delighted with the service by Thornley Groves, in particular the support provided by Colette Raftery. Throughout the process she provided really regular and clear communication in a very professional and reassuring way. We have no hesitation in highly recommending Thornley Groves - and especially Colette to buying or selling a property.

John · 24 August 2025

5/5

Google

Fantastic service from start to finish of my house sale. Buyers Solicitor was taking an age, asking invalid questions, repeat questions but Colette and Stephen from Thornley Groves kept me in the loop at all times and went above and beyond to get the Sale through. Cannot fault the service they provide. Thank you so much. I highly recommend Thornley Groves Altrincham.

Ray · 19 December 2023

Agent replied · 16 June 2024

Dear Ray, We thank you for taking the time leaving a 5 star review for Colette & Stephen in our Altrincham sales team. We are delighted they above and beyond in the sale of your property. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

The whole sales experience has been calm and smooth from start to finish. The initial meeting and subsequent details convinced me to go with Thornley Groves; the viewings and offers all went ahead in a short space of time and I was kept fully informed. The final completion was hassle free and I couldn’t be happier. Special thanks to Thomas Barlow (since moved on) and then Colette Raftery.

Sue · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Dear Sue, Thank you for taking the time to leave a five star review, highlighting your experience selling with us. Reviews such as yours will help others in choosing their agent, so it really is appreciated. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Used Thornley Groves to sell my Bowdon house over Dec 25 Jan 26. Chris Hagget and Claire Hayes did an amazing job. Many viewings achieved in a difficult time of year, leading to a painfree early sale which has now completed. Would definitely use again.

Marcus · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Good afternoon, Thank you for your kind review, we really appreciate your feedback! Don't hesitate to get in touch if there is anything else you need from us. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

We contacted Thornley Groves to discuss a property they had on the market in Altrincham. Although we didn’t get through to making an offer on the house, I can’t help but give credit where credit is due. We dealt with James G was patient, professional and a really personable guy. Just what you’d need when navigating a tricky market!

Jack · 18 January 2024

Agent replied · 16 June 2024

Dear Jack, Thank you for taking the time to leave a 5 star review for our Sales Consultant James Gatter. Please do not hesitate to contact us if we can be of assistance again. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

We recently moved to Thornley Groves after they acquired our existing managing agent. Our existing tenant was moving out and Claire dealt with the switchover to new tenant and was excellent all the way through the process. She was pro-active, kept us well updated throughout and made sure everything ran smoothly. Definitely the most painless process we've had since owning the property and would highly recommend Claire!

Adam · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Dear Adam, Thank you for taking the time to leave Thornley Groves a review, especially noting the great service provided by Clare. We really appreciate your kind words. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

I feel obliged to write a review about Lucy from Thornley Grove estate agents, We were buying a house and she represented the buyer and all I can say is that she was fantastic. Very easy to deal with, she went out of her way to help us and …

Alexander · 16 January 2026

Agent replied · 24 December 2025

Dear Alexander, Thank you for your kind review and for highlighting Lucy's great work, we really … More

5/5

Google

I have bought 2 properties in the last 10 years for which Thornley Groves were acting as agents (the latest one completed last week), and the service I received both times was excellent. I worked with Douglas Plant, who is incredibly professional and patient - a great communicator, so you always know exactly what's going on and you're not having to chase for information. I would definitely sell through Thornley Groves and recommend them highly.

Beth · 17 June 2022

Agent replied · 16 June 2024

Dear Beth, I’m very pleased to see that you have clearly been impressed by the overall service you have received from Thornley Groves. Thank you for taking the time to leave us a review. Kind regards, Customer Care Team

1/5

Google

Put my property on the sales market with TG and after quite a long long wait, eventually found a buyer. The sale fell through as the buyer couldn't confirm funds, something they should've checked in the first place. Then we found a buy to let buyer from China. At the same time my purchase was agreed and progressing. I'd approach the homeowner directly, their house had been on the market the year before, so we made an offer they accepted. I'd discussed with TG to get their advice and thoughts on the property we were planning to buy. All good and progressing. A short while later, the property we planned to buy advised that they'd been approached by an estate agent who told them they could get more than the deal we'd made... So they withdrew. Who is it now advertised with? Thornley Groves ofcourse. Go with TG if you want, but certainly wouldn't trust them. They're not acting to help you, they look to benefit themselves and only themselves. Snakes. Avoid if you can. ---------------------- TG have since replied to my review with yet more inaccurate information to try and recover their reputation. They knew I was the buyer, I'd asked them about the property and the area, even sharing an old listing from rightmove. The seller was happy with my offer, they accepted after all and only backed out because they'd been told by TG they could sell for more. When this property backed out, I had no choice but to back out myself, even though the person proposing to buy my property had yet to request searches. Be safe, don't use Thornley Groves.NegativeProfessionalism

Ali · 24 August 2021

Agent replied · 16 June 2024

Dear Ali, We are sorry to see that you have only rated us 1 star. We have investigated your complaint and understand now what happened that has caused you some grievance. Firstly, our understanding is that you were selling a house through our Hale Branch. We found you a buyer and all was progressing well but you withdrew from this sale due to a change in personal circumstances. Our understanding is that you were actually trying to purchase another property which was previously marketed with with a competitor agent at £550,000. You approached the seller directly to agree a purchase price, we do not know how much you offered and we were not aware of this relationship until now. The seller approached us and 2 other agents separately to your communication, he also did not disclose your relationship with them. All Agents requested to value the property agreed the sellers current agent were under selling the property and if he had agreed at less than the asking price it would be doing the house a disservice. We valued the house on 12th August 2020. The seller had valuations as high as £600,000 but agreed to come to the market with us at £575,000. We organised this transaction not knowing that you were the original buyer and that you had placed an offer with the seller previously. We did as instructed and sold the property for full asking price, and unfortunately you missed out. We are sorry that this got all mixed up however we were not to know that you were the original buyer involved in the sale. We work on behalf of the seller as they pay our fees so we do have an interest in making sure they get the best price for their home. Unfortunately your offer was not the best price for this particular property. We do hope that you do find your dream property though in the near future. Kind Regards, Customer Care Team

5/5

Google

We've had a difficult journey selling a house throughout a pandemic and Andrew Clayton @ Thornley Groves, Altrincham has been fantastic. Andy has gone above and beyond in terms of his help, he's been available whenever we needed, even on days off. Andy has helped with advice about houses we were looking to buy and the best approach for bidding. The UK house selling system is a nightmare and we have vowed NEVER to move again, but if we did, we wouldn't hesitate to use Andy and the team at Thornley Groves again.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Carly · 24 August 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Carly Thanks for leaving us a 5 star review. Selling a house is always a stressful time but we're glad to hear that Andy was able to give you a great service, going above and beyond and helping you with you advice for purchasing your next property too! Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

Ryan was genuinely amazing in the sale of my property, I know it's hard to find an estate agent you can trust but having been through the whole process I can honestly look back and say the service I got from Ryan was transparent, friendly, and honest. Very very happy with it all, first purchase where I felt the estate agent earned their fee.

Harry · 17 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Dear Harry, Thank you for taking the time to leave Thornley Groves a review, especially noting the great service provided by Ryan. We really appreciate your kind words. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Recently sold my property in Altrincham through Thornley Groves. Andrew Clayton and his team were very friendly and supportive throughout the process. They always had time to speak to me and understood my concerns from Day 1. They kept me informed at each stage and Andrew even went out of his way to speak to my seller, in order to reassure him that my sale was going through ok. I would certainly recommend Andrew Clayton at Thornley Groves, Altrincham branch, if you are thinking of selling your property.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Laila · 17 June 2021

Agent replied · 16 June 2024

Dear Laila, Thank you for taking the time to leave a five star review, highlighting your experience selling with us. Reviews such as yours will help others in choosing their agent, so it really is appreciated. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

I had rented a flat at Altrincham with Thornley Groves. Overall experience with the agency from Day 1 has been quite good. Staff is supportive and receptive to customer needs. I would like to Thank Rachel and Samuel Turner for staying until 6pm to complete the contract on Day 1 and also wish to Thank Sandra and Shamira for efficiently managing checkout process as I moved out after 2 years. They have been extremely supportive during COVID19 situation, even as I decided to move out and everything was handled professionally. Thank you Thornley Groves Altrincham Team. Regards, Viru

Virupaksh · 17 June 2021

Agent replied · 16 June 2024

Dear Viru, Thank you for taking the time to review Thornley Groves, and specifically the work done by Rachel and Sam in Altrincham and Sandra and Shamira in our Property Management department. We really appreciate the lovely words. Kind Regards, Customer Care Team

5/5

Google

I have letted my property out with Thornley groves for the past two years. Their services exceed my expectations and make the process very easy. A big thanks to Melissa, Natalie, Felix and Owain for all their help! Highly recommend to anyone who is needing a property manager.

Natasha · 9 August 2025

5/5

Google

I can personally recommend Antonia from the Altrincham branch , 5 stars all the way 👍she is very personable and engaging, we found our perfect apartment with her professional assistance. Thank you so much Thornley Groves, we are really looking forward to living here in Hale! …

Lesley · 24 July 2025

5/5

Google

After moving into my new flat I came across a few issues i.e carpet, boiler and washing machine, that needed immediate attention. The staff at the Altrincham branch directed me to contact the property management side of the business and to my personal property manager Delyce Odendaal. From the very first call Delyce had a very professional and friendly attitude and listened to all my issues, to which she informed me of the correct way to report any maintenance faults (via the Thornley Groves website), It was a easy way to report the faults and even had an upload a picture feature which was very handy. After doing this, Delyce contacted my landlord and proceeded to get these problems sorted for me. I am pleased to say that this happened promptly as Delyce kept me updated via e-mail and phone. I would definitely recommend anyone to use Thornley Groves for their letting agency as I found their approach courteous and professional to all property mattersPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism

David · 24 August 2020

Agent replied · 16 June 2024

Dear David, Thank you for leaving a review of Thornley Groves, and the work done by Delyce to sort the repairs needed at your new property. We really appreciate you taking the time to write this. It will help others when choosing their preferred Agent. Kind regards, Customer Care Team

1/5

Google

I have, recently, bought my new property and sold my old house with Thornley groves( I know you should never do that. It was my first time and it seemed like a good idea!!) All seemed to be going well the house was sold after first viewing. Fabulous. But there were problems with the new build I was buying. So the sale had to be delayed, twice. During this time rather than support me the estate agents seemed more concerned with the buyers welfare. It wasn’t til I threatened to pull out of both that they started to consider my point of view. I would have been better to save my money and use purple bricks or other agents like that. Thornley groves put my house on to right move and showed 2 people around. That is the extent of their involvement. They did not support me with my purchase and I am still waiting for the agent to provide me with the serial number and metre readings, which I am told she took when I moved in. I do not have access to these areas so have no way of doing it for myself! Thanks

Samantha · 17 June 2020

Agent replied · 16 June 2024

Hi Samantha We're sorry for not responding to your review earlier; we have a new Customer Care Team now who are managing all of our reviews and we just wanted to make sure we responded to your review. Your comments have been noted and we're sorry that this was your experience. We take on all feedback so that we can improve our services going forward. Normally we would investigate any issues that have been mentioned however, we understand that because you left this review some time ago, you may not want to take these matters any further. If that's not the case then please get in touch with us. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

I am very happy with the customer service team especially Emily and Claire from Altrincham center for the service they have provided right from Viewing to agreement signing, excellent customer support, customer oriented approach, quick response to the emails. I have called many times and they have addressed my questions professionally & politely. Very clearly explained the property details and requirements for letting which helped me a lot

Sai · 17 June 2022

Agent replied · 16 June 2024

Dear Sai, I’m very pleased to see that you have clearly been impressed by the overall service you have received from Thornley Groves. Thank you for taking the time to leave a review on Google. Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Thornley Groves Altrincham dealt with the sale of my apartment and were brilliant and responsive start to finish. After one sale fell through (through no fault of TG), and a longer than expected time on the market due to lockdowns etc, the team were always on hand and helpful. Ryan and Colette were particularly good and kept me well informed along the way right up to handing over the keys. Would recommend.PositiveResponsiveness, Quality

Matt · 24 August 2021

Agent replied · 16 June 2024

Hi Matt Thanks for leaving us a great 5 star review, it's really appreciated. It's great to hear that you received such a great service from Ryan and Colette. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

thanks to Akash and the letting team. Akash as my property manager, he did very good job; he is making our experience stress-free. He anwsers all our questions about the property renting on time and is very pleasant to work with. We would definitely recommend Thornley Groves.

Zhuxiang · 17 February 2024

Agent replied · 16 June 2024

Dear Zhuxiang, Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Akash and our letting team have provided you with excellent service. We're delighted to know that he has been pleasant to work with and has answered all your questions about renting the property on time. Your 5 star review means a lot to us. Kind regards, Customer Care Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Thornley Groves's Google reviews

Questions about Thornley Groves Altrincham

How many reviews does Thornley Groves Altrincham have?

Thornley Groves's Altrincham office has 275 reviews across 1 platform: 275 on Google.

What is Thornley Groves Altrincham's rating?

Thornley Groves Altrincham is rated 4.0 out of 5 across all 275 reviews, and 4.0 out of 5 on Google from 275 reviews.

Where is Thornley Groves's Altrincham office?

Thornley Groves Altrincham, 16-18 Lloyd Street, Altrincham, WA14 2DE.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.