5/5
Fantastic service, Rikhill the account manager is excellent and replies instantly!
Agent replied · 25 August 2024
Thank you for your feedback we are really pleased to have Rik on our team.

Trusted Agent profile
★★★★★
1,151 reviews across 3 offices and 2 platforms
loc8me has three offices, in Loughborough, Nottingham and Durham. Together they have 1,151 reviews on two platforms, rated 4.1 out of 5 overall.
loc8me's three offices, most reviewed first. Each has its own page.
Showing 457 reviews on Google only. Show every review
5/5
Fantastic service, Rikhill the account manager is excellent and replies instantly!
Thank you for your feedback we are really pleased to have Rik on our team.
1/5
if i could give them 0 i would. The WORST agency. Do not take students seriously at all. We have had the WORST experience living with them. Suffering a leak in october through our ceiling we are still sending emails (that are continuing to be ignored) in order to have our property fixed after the damage the leak caused. Emails go ignored, they don’t have the time of day to speak to you. We have had no wifi throughout exam season and it has taken us going in MULTIPLE times for them to do the BARE MINIMUM. i’m in my third year and living with loc8 me has only added to my stress. it has been incredibly unpleasant and their lack of communication is disgraceful. Our property has had problem after problem which could have been resolved if they bothered to reply to our emails and maintenance requests. Do not sign a contract with this company.
Hi Alexia, I am sorry to hear you have not had a good experience, would you please drop me an email. I would like to discuss further.
1/5
Avoid Loc8me at all costs! My shower's been broken and despite warnings from contractors they are just now thinking of fixing it. Another flatmate's bathroom had a leak in October, and it's now January-only just fixed. The manager promised compensation, then denied it and offered a meager goodwill gesture. We've faced passive-aggressive comments throughout. Loc8me's lack of urgency, broken promises and unprofessionalism make them the worst agency. Save yourself the frustration; look elsewhere for a more competent and respectful service.
Hi Stella, I hope you are well. we are sorry to hear about these issue please email siobhan@loc8me.co.uk
5/5
Rik, our property agent, has been simply wonderful and an utter pleasure to have had in our corner since he took over our property. Having faced various challenges during our time, he has been responsive, proactive and above all, transparent! Genuinely, we have been kept informed all throughout any work that has needed to be done, and have been made to feel very safe and cared for in our property. I very much so doubt that you will come across another University property agent that does their job as well as Rik!
Hi! Thank you for leaving your google review, we are extremely happy that you had a great experience with your Asset Manager Rik! Thank you for all your support and I hope you enjoy the rest of your tenancy.
5/5
Very helpful viewing with Amy. Easy process and a good experience
5/5
I had a great viewing at graduation house with Freya and Freya!!
5/5
I’m really pleased with Saskia and her management of our property, thanks for taking care of us!
1/5
Don't use this company. They were really unhelpful and unempathetic when I lived there. I've now moved out and I've been promised my deposit back for 3 months yet I've still not received it
Hi there, we apologise that your experience was not satisfactory. Please can you email nottingham@loc8me.co.uk as we cannot find you as a tenant on our system. Thank you
5/5
Did a house viewing with Freya, she was really good and we all liked the properties that she showed us.
5/5
We can't express enough how delighted we are with the outstanding property management services provided by Saskia and her team. From the moment we moved in, we have experienced nothing but professionalism, efficiency, and genuine care us residents. The attention to detail in maintaining the property is truly commendable. The grounds are immaculate, and any maintenance requests are promptly addressed. Saskia has created a living environment that feels not only safe and secure but also welcoming and enjoyable. Communication has been seamless throughout my time here. Any inquiries or concerns are met with a prompt and courteous response. It's evident that Saskia prioritises resident satisfaction, and her commitment to excellent customer service is truly appreciated. We feel fortunate to have chosen a property managed by such a dedicated and professional team led by Saskia. If you're in search of a property management company that prioritises resident satisfaction, maintains high standards of upkeep, and values open communication, look no further. I wholeheartedly recommend Saskia and Loc8me, they have truly set the bar high for property management excellence!
1/5
I wrote my previous review and since then I wholeheartedly wanted to give it another try but, shoot me, I should have minded my business. I don’t even want to get into how I received a call from their representative charged with an accusatory and passive aggressive tone regarding my review and not even to discuss my concerns; it flopped massively as they did not do proper research beforehand. Nonetheless, I received an advert talking about re-signing in October(which included details such as no moving hassles as I would have stayed in the same place and re-signing perks) and I incessantly asked for more information about it, to which I continuously got ignored and when I managed to speak to someone, no one was able to give me more information about it. Come January I find out that it is not true and I could possibly stay in the same building but I would have to move rooms(which defeats the “no moving hassle” as I would in fact still have to move). Now, some might say that the previous review was too harsh(even though so many people found it useful) but, I wouldn’t want anyone else to enter such a housing/letting situation without knowing what they are getting themselves into. Therefore I reiterate; if you are a fan of headaches, being ignored and going around in circles, by all means patronise them, after all life is all about experiences!
5/5
Really helpful & kind people, in spite of them being really busy. Thank you, Kush and Minesh!
Good Afternoon, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Asset Managers Kush & Minesh! Sophie
5/5
Great service - Jack D and Jack H particularly helpful in getting things done quickly and attentively
Hi Grace, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiators Jack D and Jack H! Sophie
5/5
Really enjoyed the experience of finding a new property! The lettings team were extremely helpful, especially Jack D!
Hi Zak, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiator Jack! Sophie
1/5
We have checked out the GraceDieu court for more than 2 months but the deposit has not been returned to us so far. When we asked the staffs of Lock8me Loughborough. They cannot answer when then deposit will be refunded to us. When we keep asking, they just asked us to check the landlord. Come on, Lock8me is the property agent for us including checkin and checkout and they handle all the details of rental fee and deposit but now it seems they have no responsibility nor work to follow this outstanding issue.
Hi Simon, We are sorry to see that you have left us a 1* google review. Unfortunately I cannot find you on our system, to be able to call you regarding the issues encountered. If you could please call us on 01509 239099, or alternatively email our Branch Manager Siobhan on the following email siobhan@loc8me.co.uk. We would love to be able to rectify your issues. Thank you, Sophie
5/5
Freya waters went above and beyond would highly recommend this company lovely service
Thank you very much for taking the time to leave your review!
5/5
Freya goes the extra mile! Company is great and so welcoming. Lifts, viewings, great fun and welcoming. Best in the game
Thank you very much for taking the time to leave your review!
2/5
The letting agents were nice enough but they allowed the current tenants of the place we wanted to view to refuse us a viewing. Hella weird situation dragged out for weeks. wouldn’t recommend
Hi Alessandra, I am sorry to see you have left us a 2* review, unfortunately if tenants do deny access we are not able to show you, and we cannot determine whether they will re sign. We do appreciate your frustrations, and we will look at improvements to ensure this does not happen again. Thank you, Sophie
5/5
Had the best experience with loc8me finding a house, Siobhan (the manager) was so lovely and completely made the house viewing. Thank you again, definitely recommend.
Hi! Thank you for leaving your google review, we are extremely happy that you had a great viewing with our Branch Manager Siobhan!
1/5
0 stars if that could be an option, just take your money and run. Has been 5 weeks now and still havent fixed our appliances. They supposedly schedule work to be done but never show.
Hi Louis, We are sorry to see that you have left us a 1* google review. If you could please call us on 01509 239099, or alternatively email our Branch Manager Siobhan on the following email siobhan@loc8me.co.uk. We would love to be able to rectify your issues. Thank you, Sophie
1/5
Not very helpful. We pay extortionate prices to live as students in Loughborough and the service does not match this. I have to repeatedly ask many times to get minor pieces of maintenance done and I think for what we pay this is incredibly rubbish.
Hi Amo, We are sorry to see that you have left us a 1* google review. Unfortunately I cannot find you on our system, to be able to call you regarding the issues encountered. If you could please call us on 01509 239099, or alternatively email our Branch Manager Siobhan on the following email siobhan@loc8me.co.uk. We would love to be able to rectify your issues. Thank you, Sophie
5/5
Bronnie was fantastic, took us to a wide selection of houses closely following our description on what we were after. Incredibly friendly, knowledgeable and an unbelievable parallel parker. Would highly recommend going through Loc8te me if you want excellent customer service and a huge selection of housing.
Hi! Thank you for leaving your google review, we are extremely happy that you had a great viewing with our lettings negotiator Bronnie!
1/5
Andrew Chell was a good landlord last year, should’ve stayed with him because he actually gets things sorted. We have been without a washing machine now for over a month, they sent a guy out 3 weeks ago and we haven’t heard anything since. When we messaged about updates on WhatsApp we were told to get back to them at 1pm when the maintenance team gets back?? One time we messaged about a note being slipped under our door (to the previous tenant) saying that all the belongings will be taken away as debt collection and they replied to us to us with a Halloween party invitation. Honestly such a joke of an agency.
Hi Ewelina, I want to begin by sincerely apologising for the frustrating experience you had with our services. Your feedback is invaluable to us, and I'm truly sorry that we fell short of your expectations. I also deeply regret that we did not provide any temporary solutions or offer assistance during this challenging time. We should have been more proactive in finding a resolution to minimise the inconvenience you experienced. I want to address your concerns about our responsiveness and honesty. It's essential for us to be transparent and responsive to our tenants' needs, and we clearly failed in this regard. I assure you that we will review our internal processes and work on improving our communication and responsiveness to prevent such issues from happening in the future. Please feel free to contact us at siobhan@loc8me.co.uk, and we will make every effort to address your concerns promptly. Once again, I apologise for the inconvenience you've experienced, and we will use your feedback to drive positive changes in our services. Kind Regards, Sophie
5/5
The place to go for student lettings in Nottingham
Thanks for taking the time to leave a review!
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.
Loughborough has the most, with 822 reviews rated 3.9 out of 5, followed by Nottingham with 752.
The three loc8me offices, by town: