Trusted Agent profile

loc8me estate agents in Loughborough, Nottingham and Durham

4.1

★★★★★ Great

1,151 reviews across 3 offices and 2 platforms

loc8me has three offices, in Loughborough, Nottingham and Durham. Together they have 1,151 reviews on two platforms, rated 4.1 out of 5 overall.

Google logo

3.7 / 5

457

Reviews on Google

All 3 offices

Trustpilot logo

694

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Our offices

loc8me's three offices, most reviewed first. Each has its own page.

Reviews on Google

Showing 457 reviews on Google only. Show every review

1/5

Google

A Nightmare Experience with Loc8te Me - Avoid at All Costs! My tenancy with Loc8te Me began in September 2022, and I regretfully must share my horrendous experience with this letting agency. It was nothing short of a nightmare from start to finish. Issues Faced: Failed Move-In: To kick things off, no one from Loc8te Me showed up on the agreed move-in day. The house was in a deplorable state - dirty, full of other people's trash, missing furniture, and, shockingly, they tried to blame us for these issues. Maintenance Nightmares: Throughout our tenancy, we faced constant issues with the house. It was shoddily maintained, and getting contractors out was a never-ending ordeal. Our concerns were repeatedly ignored, leaving us in a state of frustration. Mold Problems: The property developed black mold in various places, including hallways, bedrooms, and bathrooms. Shockingly, it took Loc8te Me over five months to take any action to address this serious health hazard. Hidden Bills: In December 2022, we were suddenly informed that we had been going over bills, which came as a complete surprise since they had failed to inform us about this issue during the entire tenancy. This lack of transparency was inexcusable. Deposit Nightmares: The ordeal continued even after our tenancy ended. It took Loc8te Me a staggering three months to return our deposit, with no updates provided during this time. To make matters worse, they charged us for non-existent mess and failed to justify these charges adequately. Conclusion: My experience with Loc8te Me was nothing short of a nightmare, and I strongly advise against renting with this agency. Their lack of professionalism, poor maintenance, and disregard for tenants' well-being were beyond disappointing. In particular, Saskia was utterly useless and unhelpful throughout the entire process. Save yourself the stress and avoid Loc8te Me at all costs.

Jakob · 22 November 2023 · loc8me Nottingham

Agent replied · 19 June 2024

We appreciate you taking the time to leave your feedback, we are keen to see how we can make improvements to our service by speaking to you directly on this matter. Our Branch Manager will attempt to make contact with you in due course

1/5

Google

If you want your deposit back in a timely manner forget going to loc8 me, numerous emails and calls were dogged by their office they also displayed very negligent behaviour when communicating the status of my tenancy and the cancellation and lacked basic understanding Saskia is useless and never in the office whenever I called which was frequently and fern was no help either as a manger she seriously lacks the ability to manage no one really knows what’s going on in that place at all, l I had to threaten an escalation after my deposit was withheld for a little I’ve a MONTH when I never occupied the property if you want to avoid a stressful encounter I’d suggest staying away from them.

Tumi · 22 November 2023 · loc8me Nottingham

Agent replied · 19 June 2024

Hi Tumi, Thanks for taking the time to leave your review for us here. I have searched your name and i'm not able to find you in our system. Please could you kindly provide some more details so we can discuss your concerns with you in more depth? We are keen to improve our service, your feedback is important to us. Thank you,

5/5

Google

Really great experience, Caitlin from the lettings team was super helpful and communicated really well during the tenancy, as well as being happy to help with any issues! Thanks!

Kim · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Kim, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiators Caitlin!

5/5

Google

Truly amazing service from prior to starting my tenancy and during, from the letting agent Caitlin especially. Would highly recommend if you’re looking for a property in Loughborough

Kaleb · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Kaleb, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiators Caitlin!

1/5

Google

It's been two weeks since I moved in and the fridge still doesn't work, the Wi-Fi still doesn't work, some of the door locks still don't work, my roommate and I have spoken to the loc8me office every day and still no one has come to fix it, I would highly recommend anyone not to choose this company!

Garvey · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Good Evening, We are truly sorry for the ongoing issues you've faced since moving in. We understand the frustration and inconvenience this has caused you and your housemates. It's crucial for us that our tenants feel comfortable and secure in their homes, and I apologise that we haven't met these expectations in your case. We have personally spoken to our asset management team about the issues you've highlighted, including the fridge, Wi-Fi, and door locks. I assure you, we are prioritising these concerns and will expedite the necessary repairs and resolutions. I understand that apologies can only go so far without concrete actions to back them up. We will follow up on this matter daily and ensure that you're kept in the loop regarding the progress. Your experience with our company is not reflective of the standard we aim for, and we'll strive to prove this to you in the upcoming days. Please don't hesitate to reach out to us directly, or to contact our Branch Manager Siobhan should these issues persist. Thank you for your patience and understanding as we work to resolve this for you. Kind Regards, Sophie

5/5

Google

Caitlin from the lettings team kept in communication and really helped me out with anything I had questions during our tenancy! Have recommended to a lot of my friends!

Shannon · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Shannon, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiator Caitlin!

1/5

Google

Appalling communication with the students. In response to the owner’s reply, we have been calling about so many issues for the last few weeks and have received basically 0 help from anyone. The place we are renting is nice i must admit but i dont understand how you can listen to us constantly report issues and just not do anything about it. I see that alot of others are having issues too with being ignored. That is exactly what is happening with us too. All the replies loc8me are giving are just generic responses to help their public image. In reality the last few weeks have been: we report a problem, get ignored, call them about updates, they say they will get onto it, nothing happens, and the cycle is repeated. I would advise other students to choose literally any other company for lettings. Most of the companies in loughborough dont seem great, but surely they cant be worse than this.

The · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi, Can you please call us on 01509 239099 to resolve this, I cannot locate you on our system to call you. Thank you Sophie

5/5

Google

The lettings team were a real pleasure to deal with and really helpful. Caitlin went out of her way to sort us out when we needed a particular time and day for our viewing appointment. Thank you 😊 …

Claire · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Claire, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiator Caitlin!

1/5

Google

Worst experience, the worst agent ever dealt with in my life! They decided to change the internet providers for our flat without notifying us despite knowing it would be gone for 22 days!!! Imagine leaving without internet for this long while working/studying from home. No temporary solution was provided or even offered and they were not responsive and they were not honest when we asked them about the waiting period. Very bad and unreliable be careful. Don't book with them!!!

Leen · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Leen, I want to begin by sincerely apologising for the frustrating experience you had with our services. Your feedback is invaluable to us, and I'm truly sorry that we fell short of your expectations. We understand the importance of a stable internet connection, especially when many people are working and studying from home. The new wifi has been installed within the building to benefit all tenants as it will be a much better connectivity. I also deeply regret that we did not provide any temporary solutions or offer assistance during this challenging time. We should have been more proactive in finding a resolution to minimise the inconvenience you experienced. I want to address your concerns about our responsiveness and honesty. It's essential for us to be transparent and responsive to our tenants' needs, and we clearly failed in this regard. I assure you that we will review our internal processes and work on improving our communication and responsiveness to prevent such issues from happening in the future. Please feel free to contact us at siobhan@loc8me.co.uk, and we will make every effort to address your concerns promptly. Once again, I apologise for the inconvenience you've experienced, and we will use your feedback to drive positive changes in our services. Kind Regards, Sophie

1/5

Google

USE ANOTHER COMPANY COMPLETELY UNPROFESSIONAL Loc8me Loughborough has completely taken advantage of the fact that we are students looking for homes (if we were adults we would’ve been treated with more respect) and has constantly left us in the dark and ignored our WhatsApp messages. The properties look nice and modern but the service and communication is absolutely foul. In the beginning of the process looking for flats, everything was fine as they took us to view different properties. We eventually ended up going for a property that wasn’t completed (a mistake) and was being renovated into a 4 bed student flat. We were told the date the flat would be completed by and were naturally a bit cautious and skeptical about it not being ready on time. We assumed that Loc8me would keep us updated with the progress of the renovation, with pictures and videos (as any housing company would do). However, we only received progress photos and videos 3 weeks before our moved in date, and it wasn’t even photos of our specific flat it was of another flat in the building. Bear in mind we signed the contract 7 months prior to the move in date. After receiving the photos, we asked for the photos of our specific flat and was told that the next day a member of staff will go and take photos for us and 2 weeks later we were still without photos of our flat (1 week before our move in). They eventually sent us photos 5 days before move in, and we realised it was not our specific flat AGAIN. We asked why we don’t have photos of our flat and we were told it was not completed (needed mattresses and wardrobes), we understood that those aren’t major tasks and will be done before our move in but still asked to see the flat no matter what condition it’s in. We were then told that there’s no point in taking photos on their end as it’s not complete and they are too busy to go do that for us (outrageous). We were lied to as we were told two weeks prior that they would take photos of our specific flat for us. Upon move in, we were not given any instructions regarding where to pick up keys so I had to call the office. I arrived to the building and the person to give the keys was no where to be found and we waited around 30 mins before the person came. Also, they do not provide basic kitchen appliances such as microwave, kettle, toaster, and broom. The staff have a habit of ignoring messages or only replying to parts of messages and to be quite frank they are taking the piss out of us. There are other reviews on google about the staff ignoring messages and you would think that they would aim to improve, considering Loughborough is their head office, but they continue to ignore our questions about our flat and move in day. They are extremely unprofessional but I hope they change their attitude and the rest of our tenancy goes smoothly.

Nicole · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Nicole, Thank you for taking the time to write to us about your experiences with Loc8me Loughborough. Firstly, let me express my sincere apologies for the inconveniences and misunderstandings you have encountered. We take feedback very seriously, and I assure you that your concerns have been noted and are of utmost importance to us. Communication Concerns: We understand that the transition to a new flat, especially one under renovation, can be stressful. We strive to provide timely updates and clear communication, and it's evident that we failed to do so in this instance. The issue you raised about being provided with pictures of another flat instead of yours, not once but multiple times, is not in line with the standards we aim to uphold. We apologise for the oversight and we was only able to provide photos of the apartments the builders let us have access too. I am aware my colleague Caitlin attended and got you the correct photos once we knew you was not happy with the previous photos supplied. Flat Completion and Move-in Experience: We acknowledge the distress caused by the lack of clarity regarding your flat’s completion and the move-in process, including the pickup of keys. We aim to make these transitions as seamless as possible, and we regret that this wasn't your experience. Lack of Appliances: Thank you for highlighting the absence of basic kitchen appliances. Unfortunately these small appliances are not included as a norm. Staff Communication: We genuinely apologise for any perception that our staff have ignored messages or provided incomplete responses. We value every tenant, irrespective of their age or status as students, and we are taking steps to address and improve these communication issues. Our Loughborough office, being our head office, should exemplify our commitment to delivering outstanding service. Your feedback, combined with others, helps us to recognise areas for improvement. We are deeply committed to rectifying these issues and improving the tenant experience. I would like to invite you for a meeting to discuss your concerns further. We believe in open dialogue and feel that a face-to-face conversation would be beneficial to address any outstanding issues and ensure the remainder of your tenancy is a positive experience. Please can you email our Branch Manager on Siobhan@loc8me.co.uk to arrange this. Warm regards, Sophie

1/5

Google

Terrible service no sign of professionalism, once when I was on the phone to them and they rudely interrupted me. When I asked them to please let me finish she said “don’t tell me what to do”. There have been many more instances of them being extremely rude. Also they advertise to students but expect rental payments before we get our student finance. They also do not provide small appliances like toasters and kettles even though the house rent is over £8000. You’re better off going to luxurio and getting proper treatment.

F · 30 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Firdaus, We sincerely apologise for the negative experience you've had with our service. Your feedback is important to us, and we are committed to addressing your concerns. First and foremost, we deeply regret any instances where our team was perceived as unprofessional or rude. This behaviour is not in line with our company's values, and we will be conducting internal training and discussions to ensure all our staff members maintain the highest level of professionalism and respect when interacting with our valued tenants. Unfortunately it is company policy to not allow keys to be given out without rental payments, and your contract does also disclose this information. In regards to the provision of small appliances, we are constantly reviewing our offerings to enhance the living experience for our tenants. We appreciate your input on this matter and will consider the inclusion of such amenities in our future rental properties. We genuinely value your feedback and hope that you will give us the opportunity to rectify these issues in the future. We are committed to providing a better experience for all our tenants and would appreciate the chance to make amends. Please feel free to reach out to our Branch Manager directly if you have any further concerns or suggestions. Thank you, Sophie

1/5

Google

If you are one that takes delight in peace of mind and easiness of life, please don’t walk but run away from anything involved with Loc8me. However, if you decide that your life is not quite the drama or is not giving you the adrenaline rush you believe you deserve, go ahead and book with Loc8me and enjoy the ride. Ps: it will be at your expense, but hey what’s life without headaches? I just started my tenancy with them as a third year student and they are giving me more stress than my macroeconomics module is giving me.

Omenukwa · 23 October 2023 · loc8me Nottingham

Agent replied · 19 June 2024

We appreciate you taking the time to leave your feedback, we are keen to see how we can make improvements to our service by speaking to you directly on this matter. Our Branch Manager will attempt to make contact with you in due course

1/5

Google

All communication was minimal at best. Regardless of what your issue was you were always directed to contact them via a WhatsApp group chat, where the property manager was unprofessional and took days if not weeks to reply. They often failed to cc everyone into group emails and took multiple attempts to update any personal information (that they had mislaid or written down incorrectly). They had not been given spare keys from the previous estate agents and whilst this was not their fault, they refused to replace the locks (which seems to be a security issue) or make copies. As a result they took months to fix our faulty fire alarm box as "they needed access to all rooms".They also became annoyed if we did not keep all of our rooms unlocked and for at least someone to be present for the numerous viewings they would schedule (often at very short, if any notice).

H · 23 October 2023 · loc8me Nottingham

Agent replied · 19 June 2024

We appreciate you taking the time to leave your feedback, we are keen to see how we can make improvements to our service by speaking to you directly on this matter. Our Branch Manager will attempt to make contact with you in due course

1/5

Google

I have finished my 12 month student tenancy with this company and it has been anything but easy… If you wish to avoid any of the following please reconsider : Booking maintenance and viewings with no notice. If there’s viewing notice 9 times out of 10 no one shows. Poor, unprofessional communication from property manager who did not explain financial issues well to us when queried. Claiming I did not pay excess utility spend when there is proof of payment, turns out they hadn’t transferred it from my rent account. Expecting us to leave our bedroom doors open whilst out at university for a viewing which may or may not happen. Take this as you will, but I recommend looking at trustpilot. And as another review said, what’s life without headaches!

Libby · 23 October 2023 · loc8me Nottingham

Agent replied · 19 June 2024

We appreciate you taking the time to leave your feedback, we are keen to see how we can make improvements to our service by speaking to you directly on this matter. Our Branch Manager will attempt to make contact with you in due course

5/5

Google

Heidi has always been a massive help even with some more complex issues. Never too busy to speak to me and is such a positive energy to the Loughborough office!

Kyle · 23 October 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 22 October 2024

Hi Kyle, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiator Heidi! Sophie

1/5

Google

If I could give 0 stars I would. I would highly recommend NOT going with Loc8me. I moved from abroad and went with Loc8me because I was desperate for housing and did not know what I was doing. The flats are nothing like the photos and Loc8me is horrible with helping. For example, our wifi has been out for a week and we have submitted requests but have received no response. There is a fly problem in our kitchen we have reported. There is mold and issues with the bathroom, all with no responses. The flats are honestly disgusting and the staff is not responsive at all. Would not recommend Loc8me to anyone.

Kate · 30 September 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Katherine, I am very sorry to hear the issues you have encountered, and we would like to investigate this further and to ensure the remainder of your tenancy is much more positive. If you could kindly email our Branch Manager Siobhan, we can schedule a call or meeting with you to go through your concerns. Kind Regards, Sophie

1/5

Google

Extremely poor service between the staff and students after signing the contract. After paying almost 3k in rent before even moving into the house, one of the rooms was left without a bed frame, the kitchen had a puddle of water in the ceiling from the bathroom above and the house was in an abysmal state (dirty floors, stained carpet, filthy kitchen surface). After logging these issue with the loc8me staff both in person and online, not one of the issues could be confidently resolved and reported to us. This meant my flatmates and I were in a constant state of uncertainty not knowing whether we would come to our house after summer with the issues still outstanding. To make matters worse the loc8me team supposedly dealing with our concerns then locked off communication with us and told to send any outstanding concerns we had to a separate email. After consistent pressure we still didn't hear back from the loc8me team and still don't know whether our issues have been resolved. They only care about their customers until they have made them sign a very poor contract. Extremely disappointed with the service.

Amr · 30 September 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Amr, I'm truly sorry to hear about the challenges you faced with our services at loc8me. Your feedback is important to us, and I want to address your concerns to the best of my ability. First and foremost, I apologise for the issues you encountered with your rented property. We completely understand your frustration. We take the condition of our properties seriously, and it's disappointing to hear that it didn't meet your expectations upon move-in. Please know that we value your feedback and are actively working to improve our services. We would like to resolve the issues you've mentioned as soon as possible. To help us do that, I kindly request that you reach out to us again at siobhan@loc8me.co.uk. Once again, I apologise for your negative experience with loc8me, and I hope we can work together to address your concerns and improve your overall experience with us. We value you as a tenant and want to ensure you have a comfortable living environment. Thank you for bringing these issues to our attention, and we look forward to resolving them promptly. Sincerely, Sophie

1/5

Google

If 0 stars was an option, I’d rate my experience with this company that. I spent time doing a viewing for one of their properties, I was in a group chat with 2 agents. While seeing they had 3 public listenings available online, they told me they had all gone. I asked if this was correct as there were live listenings online. I was left on read until asking for them to actually answer my question. They confirmed they were gone. Odd. A few days later, I was contacted by another agent on spare room advertising these same rooms which were clearly still on the market. So, I was lied to and initially left on read for what reason, I have no idea? If they weren’t happy with me as a tenant (for whatever reason) at least tell me honestly rather than ignore me and lie to me. It is completely unprofessional and so odd considering I was a potential tenant. The agent on spare room still wanted to see if I’d be interested in their properties but why would anyone be interested in giving money to a cowboy company like this… I don’t know.

Sarah · 30 September 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Sarah, I am sorry to see you have left us a 1 star google review, I am not sure if this is relating to our Loughborough Branch, as I am not able to locate you on our system. Please email me directly on sophie@loc8me.co.uk Thank you,

1/5

Google

Rating only, no written review.

Jennifer · 26 August 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Good Afternoon, I am sorry to see that you have given us a 1* review. I have searched your name in our system and I cannot locate you to a specific property. Please can you contact me on my email sophie@loc8me.co.uk to discuss any issues or frustrations you may have experienced and I can look into this for you? Kind regards, Sophie

1/5

Google

Rating only, no written review.

Matthieu · 26 August 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Good Afternoon, I am sorry to see that you have given us a 1* review. Please can you contact me on my email sophie@loc8me.co.uk to discuss any issues or frustrations you may have experienced. Kind regards, Sophie

1/5

Google

Rating only, no written review.

Adrian · 26 August 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Good Afternoon Adrian, I am sorry to see that you have given us a 1* review. I have searched your name in our system and I cannot locate you to a specific property. Please can you contact me on my email sophie@loc8me.co.uk to discuss any issues or frustrations you may have experienced and I can look into this for you? Kind regards, Sophie

5/5

Google

James was very helpful and friendly when looking for a one bed. highly recommend

Emma · 26 August 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Emma, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiator James! Sophie

5/5

Google

Heidi was really efficient in helping me find somewhere quickly with minimal stress! Couldn’t recommend enough

Jared · 26 August 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi Jared, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiator Heidi! Sophie

5/5

Google

Great experience letting a house! Jack D was very helpful throughout the entire process!

Next · 26 August 2023 · loc8me Loughborough

Agent replied · 25 August 2024

Hi, Thank you so much for taking the time to write this review! I am very happy to hear that you have received a great service from loc8me and especially from our Lettings Negotiator Jack! Sophie

A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.

What do you need help with?

Questions about loc8me

Which loc8me office has the most reviews?

Loughborough has the most, with 822 reviews rated 3.9 out of 5, followed by Nottingham with 752.

Where are the loc8me offices?

The three loc8me offices, by town:

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent