5/5
Rating only, no written review.
Trusted Agent profile
★★★★★
169 reviews across 2 offices and 2 platforms
City Living has two offices, in London and Sheffield. Together they have 169 reviews on two platforms, rated 4.1 out of 5 overall.
Tell us what you need and up to 3 trusted local agents will be in touch.
City Living's two offices, most reviewed first. Each has its own page.
Showing 159 reviews on Google only. Show every review
5/5
Rating only, no written review.
5/5
Best agency everPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
4/5
I rented a flat from them for a couple of years. All this time they were always very helpful.PositiveResponsiveness
5/5
I've stayed for one of their properties for 1.5 years. Good communication, always polite and fair treatment, can't complain.
5/5
Professional company with very fast response. We were very happy with the flat we rented from them. Kudos to the staffPositiveProfessionalism
5/5
Great organisation, available whenever a problem needed sorting out! Very polite guys, well organized, effective and helpful. Best place I've lived in!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
5/5
The company provides an excellent service and assistance. If something was not working they sort it out in a couple of days maximum, without any additional cost. It is worth every penny!
5/5
Amazing tenancy! Fast response to any concerns i had and quick to fix any problems in the flat. Highly reccomend for any tenant looking for a flat in London.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
5/5
I just moved to London and needed a place to stay ASAP. Very professional and efficient bunch. Been looked after by, Bilal in particular. I've since secured property with them in a matter of days.
5/5
I was lucky enough to find a room with City Living LDN a week before the very first national lockdown in London, march2020. Then again we agreed on another lovely property in Chiswick form November 2020 till April 2021. Great responses to faults reported and I was glad they did not interfere with internal issues between tenants. Thanks again to Jay and the team. Siavash.PositiveQuality, Professionalism
5/5
I rented a flat for a year with City Living London and everything went great! Really professional people, responsive and always kind. Based on our experience, I would totally recommend them.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
5/5
Been resnting with them for the last couple years i can only say its the best agency i've ever had in London. great service, fair fees and deductions. never had a surprise on my bills. great service, friendly and respectable staff. Will definetly recomend.
5/5
Great letting agency, they responded extremely fast about inquiries or fixing any issues. They were very useful, and the Handyman Hadi was of great help! Definitely recommend! More reliable than other letting agencies.PositiveResponsiveness, Professionalism
5/5
City Living has made the whole process from finding the right flat, to moving in-and-moving out flawless. While staying in the flat for over 2 years, the property manager was responsive and whenever needed maintenance the support team acted quickly. Thanks to Yasmina who was really professional and helpful when I was looking for my first rental in London. Zdravko
5/5
It was our first time renting a flat in London, but we couldn’t have chosen better. Unfortunately, due to the pandemic we had to end our tenancy, but we would definitely recommend City Living London and choose them again in the future. They’re flexible, professional and friendly. Exceptionally quick with responding and fixing any issues and the handyman Hadi is always ready to help. At the end of our tenancy we quickly received our full deposit. 10/10 as literally everything was great!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
1/5
Horrible experience. They charged 300£ agent fee and did nothing. 1,The flat was over priced( a very small 25sqm room 1408pm bills not included). 2,Cleaning was horrible. When I moved in the flat was oily and sticky everywhere. The sofa was full of kitchen oil and you can feel the greasy surface was no longer soft anymore...There was a dirty mattress with a brown stain and the sewer was full of disgusting hair the first day I moved in. The plumber they hired poured all the dirty water on my own carpet while he was cleaning the sewer and he threatened me if I block the sewer again he would charge me 120£ (The first day I moved in!). And I had to throw my carpet away because of the smell . I took photos of the blocked sewer and sent to the one who introduced me the flat(Ms. Y) but no reply. Trust me, nobody cares about you once you paid. 3, No respect to tenant. The plumber would just rush into your room without warning and unlock your door in the early morning while you asleep. And this happened several times when I was staying there. Imagining open your eyes in the morning and a stranger with bunch of tools appears, must be a beautiful way to start your day. 4, They will swallow all your deposit one way or another. All I got from my 1500+ £ deposit was 70+£ Eg. When I moved out I even hired a professional cleaner to help me out. But still they charged me 300£ for this. Anyway, As you can see all the negative reviews here, don't push your luck! One piece of advise: RUNNegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Dear Wr L, Our systems show you rented a flat through us back in 2018 (and this was a fixed 6 months tenancy), and we are therefore surprised to receive a negative review from you 2 years later, although please see comments below on the points raised; 1. Some deposit deductions were made due to unpaid rent still remaining due when you left the flat & these all deposit deductions were confirmed in an email to you to which you replied and agreed to. 2. We can see you viewed few several flats with us alone before deciding to take the subject flat so we do not understand why you state the flat was “overpriced” when it was the one you chose to occupy from all the flats you viewed ? 3. All letting agents charged fees back in 2018 although since 1st June 2019 legislation required all letting agents to stop charging fees. 4. You reported blocked drains on the day you moved in and my colleagues at that time organised a plumber to attend and drains were unblocked in a timely manner. 5. Check-in reports are prepared by an independent inventory company and include photographs from check-in with comments and the flat was in good order when you took occupancy as recorded in this document. When you vacated, the property was not cleaned at all as recorded in your checkout report and you were charged £180 to clean the property to the similar standard as to when you moved in (not £300 as you state below) Please either remove this review or amend so it states the facts. Your sincerely, City Living London
5/5
Rating only, no written review.
1/5
Money scalping company. Small room for such expensive price. Extra unnecessary expensive charge for small things like ‘locked outside’ for 70 pounds, Monthly electricity for 1 person is 90 pounds, etc. Responsive staff though, staffs are mostly competent. Just the price tag of anything from this estate company are RIDICULOUS.
Dear MC, Would you please contact our head office and advise which property you occupied so we can deal with your recent review comments in detail and respond appropriately, although please also note: You say within your recent on-line review “Small room for such expensive price” although we do not understand why you would make such a comment as of course all tenancy agreements are signed by tenants and agreed once each tenant has inspected and agreed to rent the property ? Therefore please advise why you have posted such a comment ? and if you did believe this is correct why you agreed to rent a flat if you thought it was an “expensive price” ? You say “Extra unnecessary expensive charge for small things like ‘locked outside’ for 70 pounds” although we do not agree £70.00 to send a person to the property “out of hours” where a tenant left the keys inside the flat is expensive. If you research this you will find £70.00 for an out of hours call out in London is in fact very reasonable. I would also confirm there is no charge during office hours for borrowing spare keys when keys are collected from our head office. You also say “Monthly electricity for 1 person is 90 pounds” although please note where this applies (i.e. where some smaller flats do not have their own electric meters) fixed electricity charges are never higher than £45pcm so it would not be possible for you to be paying £90pcm. I would also confirm all set utility charges, where applicable, are clearly detailed before tenants sign tenancy agreements and these set utility costs form part of the monthly payments and are fully disclosed and explained before tenancy agreements are signed. In light of this please advise why you have posted this comment on-line ? Regards
1/5
City Living London failed to provide a a return of a deposit upon cancellation. The rental was cancelled three months in advance due to Covid-19, but they would not refund the deposit, contrary to the stated policy. This is not a host you want to work with, avoid them.NegativeProfessionalism
Hi Michael, we hope you are well. We have no record of you on our system, can you specify the property address so we can look into this and help you with your deposit? Did you pay the deposit to sign long term tenancy agreement or was it for a holiday let? Please note, we only offer fixed term AST's for tenants and there is another company in the same name (not related to us) who offers holiday lets https://city-living.london/ If this review is not related to our company, we would appreciate if you remove it. Your sincerely, City Living London
1/5
I had this vacation to London booked from 2019 - obviously not knowing of the world wide pandemic that would hit. I booked with them via AirBnb. After trying to hold off if we'd be able to make the trip, ultimately, we can't due to financial impact and health concerns. Also, and this is the major reason, London has imposed a 14 day quarantine for anyone who is entering the country. City Living is not willing to work with you AT ALL during world wide pandemic. I tried to explain that since London has major restrictions in place it would be impossible for someone going on vacation to go to London, quarantine for the mandated 14 days, and then enjoy a vacation. They basically told me they didn't care at all and I should contact AirBnb. If AirBnb won't help - City Living stated too bad they have a strict cancellation policy and they WILL NOT REFUND. They offered to postpone my reservation within 12 months - 1. I lost my job so that can't happen and 2. I'd rather lose the money than stay with a disgusting company who isn't willing to work with guests during this pandemic. I am not someone who posts bad reviews but I'm genuinely shocked they will not work with people when going to London is not possible! I hope no one else is going through this.
Hi Lea, we believe you are reviewing another company with a similar name https://city-living.london/ as we do not offer holiday lets, only long term tenancies. If that is the case we would really appreciate if you remove this review as it has nothing to do with our company. Your sincerely, City Living London
1/5
In addition to dirt and an obvious lack of maintenance, this is not a serious company and they are unprofessional. My roommate and myself both have to complain many times but they do nothing. The most unbelievable was a leak from the apartment above, they came 2 days later to say that we have to wait and things will get better..The floor was soaked and the sound of drip 24/7 is unbearable (according to them, it's not) fortunately we have been staying with friends. Then mold on the ceiling appeared that brings a sour smell. So we left the flat empty for the last 2 months due to insalubrity (because I had to pay the whole stay in advance, don't do this mistake). Not to mention the mysterious tax letters we get every week in the mail box. When it comes to getting the deposit back, they are just as ineffective and it takes months, I had to insist many times to get only part of the deposit back.. Flee this agencyNegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Dear Phi Big, Thank you for your review. Our records show someone with your name rented a property through us back in 2014 on a short term basis and we have looked back in our systems and we have been able to find a few small maintenance issues raised that were dealt with in a timely manner and a one off leak from the flat upstairs which was also dealt with in a timely manner so we are surprised to read your negative comments below. We also do not understand why if you felt you had unresolved issues you waited 6 years to give a negative review of our company? We would greatly appreciate it if you would contact our office to clarify what you feel went wrong back in 2014 and why you have now provided this negative review. Your sincerely City Living London
1/5
Horrible experience. We rent through this agency twice and the first time was actually okay. The only thing is don’t expect any help from them if you have a noisy tenant (our neighbour had 4 puppies barking late at night which clearly broke his agreement but they did nothing). Then the second time was pure awfulness. We paid for an extra month by mistake after we moved out and it took them over a month to proceed the refund. Interesting part is, they charged for this as well! It’s two months already (I’ve waited long enough before leaving this review) and I’m still waiting for a good explanation. If it’s reasonable then sure I’m fine but as far as I can see it’s greed. Update: I was informed that the charge was due to a two-day rent because our contract ended two days before the inventory check. It makes a bit more sense but then the issues are: 1. it should be taken from our deposit instead of the extra payment. That's just unprofessional; 2. when the move-out inventory check contacted us they explicitly listed June 4th as an option (I wonder if they worked on Saturdays?). If the contract ended two days before then June 4th shouldn't be a choice at all, or at least we should have been informed beforehand about this potential extra charge; 3. the three words 'two-day rent' took them 2 months. On a sidenote, I would have thought that all agencies are more or less the same if we hadn't rented through others. However we rented with a different agency in between and we got our full deposit back after professional cleaning. So I guess there is indeed a difference and people should choose wisely. Update 2: thanks for further explanations more than one year later. I also checked and found emails showing us confirming June 3rd as leaving date. That translates to one not two more days. The inventory came back with email saying you informed them for a checkout on Monday the 4th. We didn’t say anything about June 4th. Nor did we need that extra day as we vacated one month before.
Dear Fangwei Shi, Thank you for leaving your review. You say within your review “don’t expect any help from them if you have a noisy tenant (our neighbour had 4 puppies barking late at night which clearly broke his agreement but they did nothing)” although please note this is an unfair comment as we have a “no pets” policy in the building and the subject tenant was in breach of both their lease and this policy by having dogs in their flat. As soon as we became aware of the dogs/ this breach we advised the tenant immediately they could not keep dogs in the flat and when it became clear they were not prepared to remove the dogs we were forced to commence eviction proceedings against this tenant. Unfortunately, as we advised tenants at the time, this legal route takes time and we cannot simply evict the tenant immediately for having dogs in the flat. This was of course as frustrating for us at it was for tenants at the time although this is the law and the timing of the eviction process once commenced is unfortunately outside of our control. I also note you state within your review that letting the flat was a “horrible experience” although you also say “We rent through this agency twice and the first time was actually okay”. Having looked at your comments in more detail and having reviewed the file its clear to me with the exception of the dog issue noted above all of your negative comments are in fact based upon your post tenancy experience, i.e. after you vacated the 2nd flat you rented with us due to confusion over notice periods/ refunds etc. I’ve looked at the history and can see you paid your rent and water/gas charges to cover the period from the 3rd day of one month to the 2nd day of next month. We have email correspondence from April confirming your final day would be 4th June and you acknowledged the receipt. When you moved out on the 4th day of the month there was 2 days debt on your account and this was deducted from your over payment (which we refunded) and this was not a “fee” for a refund as you state within your review, this was instead rent for 2 days and has nothing to do with the check-out etc. If you wish to discuss this again in more detail please contact our head office and we will happily explain the deductions to you again.
1/5
Horrible experience. They charged 300£ agent fee and did nothing. 1,The flat was over priced( a very small 25sqm room 1408pm bills not included). 2,Cleaning was horrible. When I moved in the flat was oily and sticky everywhere. The sofa was full of kitchen oil and you can feel the greasy surface was no longer soft anymore...There was a dirty mattress with a brown stain and the sewer was full of disgusting hair the first day I moved in. The plumber they hired poured all the dirty water on my own carpet while he was cleaning the sewer and he threatened me if I block the sewer again he would charge me 120£ (The first day I moved in!). And I had to throw my carpet away because of the smell . I took photos of the blocked sewer and sent to the one who introduced me the flat(Ms. Y) but no reply. Trust me, nobody cares about you once you paid. 3, No respect to tenant. The plumber would just rush into your room without warning and unlock your door in the early morning while you asleep. And this happened several times when I was staying there. Imagining open your eyes in the morning and a stranger with bunch of tools appears, must be a beautiful way to start your day. 4, They will swallow all your deposit one way or another. All I got from my 1500+ £ deposit was 70+£ Eg. When I moved out I even hired a professional cleaner to help me out. But still they charged me 300£ for this. Anyway, As you can see all the negative reviews here, don't push your luck! One piece of advise: RUNNegativeResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Dear Wr L, Our systems show you rented a flat through us back in 2018 (and this was a fixed 6 months tenancy), and we are therefore surprised to receive a negative review from you 2 years later, although please see comments below on the points raised; 1. Some deposit deductions were made due to unpaid rent still remaining due when you left the flat & these all deposit deductions were confirmed in an email to you to which you replied and agreed to. 2. We can see you viewed few several flats with us alone before deciding to take the subject flat so we do not understand why you state the flat was “overpriced” when it was the one you chose to occupy from all the flats you viewed ? 3. All letting agents charged fees back in 2018 although since 1st June 2019 legislation required all letting agents to stop charging fees. 4. You reported blocked drains on the day you moved in and my colleagues at that time organised a plumber to attend and drains were unblocked in a timely manner. 5. Check-in reports are prepared by an independent inventory company and include photographs from check-in with comments and the flat was in good order when you took occupancy as recorded in this document. When you vacated, the property was not cleaned at all as recorded in your checkout report and you were charged £180 to clean the property to the similar standard as to when you moved in (not £300 as you state below) Please either remove this review or amend so it states the facts. Your sincerely, City Living London
4/5
I've lived in a variety of City Living London flats for nearly 10 years (their buildings on Collingham Place & Castletown Road). They're not the best but you know what you're going to get with them - good location, reasonable standard compact studios for the most part (I've even taken one site unseen before and it was exactly what I expected). When things go wrong they're reasonably quick to remedy it (washing machines etc. are rarely out of service for more than a week or two). They're responsive to emails/calls and their service is decent. They're decent with things like furnishing adjustments when you're moving in, and they don't try and knock you for fair wear/tear on the way out. Their handyman Hadi is amazing and a lovely guy. The one problem with all their flats is the cheap construction - the walls/floors are super thin and the windows are single glazed, so I've frequently had issues with noise, for the most part where the neighbours were behaving in a reasonable way but the construction of the flats exacerbated the issues. I did once have an issue with a neighbour who was being antisocial, and CityLiving did a great job of finding me a way out of my contract early so I wouldn't have to deal with his antics, while they refused to renew his contract so he had to leave soon after too. But as a result I would recommend steering well clear of any of the mezzanine flats - you don't want to be sleeping ~1m away from a ceiling that thin. Also based on a viewing I did in summer 2019 I would recommend avoiding the Stanwick Road property until/unless they refurbish itPositiveProfessionalism, Value
Dear Musab, Thank you for leaving your honest review of our company. Your feedback is highly appreciated. We wish you all the best in your future endeavors! Your sincerely, City Living London
A review that appears on several offices' pages is shown once. We leave out reviews that name another agent.
London has the most, with 106 reviews rated 3.9 out of 5, followed by Sheffield with 63.