Trusted Agent profile

Verified

Ewemove Winchester reviews

4.6

★★★★★ Excellent

276 reviews across 3 platforms

1 Winnall Valley Rd, Winchester SO23 0LD

Part of Ewemove, see every office.

Ewemove's Winchester office at 1 Winnall Valley Rd is rated 4.6 out of 5 across 276 reviews on three platforms, including 230 Google reviews rated 4.6. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.6 / 5

230

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.5 / 5

32

Reviews on Facebook

This office

View Agents logo

4.9 / 5

14

Reviews on View Agents

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews by type

What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.

About Ewemove Winchester

Thinking of selling? If you’re interested in putting your property on the market with us, you won’t be alone. Thousands of homeowners have trusted us to sell their properties, you’ll see their reviews dotted around the site, and based upon independent seller reviews, we’ve also got the coveted title of “The UK’s Most Trusted Estate Agent”. If you’re thinking of selling, we’d be delighted to provide you with a FREE no-obligation valuation of your home so you can start to see how much you could get for your property. As your local expert Estate Agent in Winchester, we’ll be able to provide you with an in-depth valuation as well as answer any questions or queries you’ve got. To book your valuation, just call us now on 01962 679764

Reviews

Every review we hold for the Winchester office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Unfortunately, our experience with James and this company has been extremely disappointing. We paid a holding deposit for a property and went through the entire process of trying to secure the tenancy. After all the time and effort involved, we were eventually informed that the landlord had decided to pull out and that we would not be getting the property. I appreciate that the landlord changing their mind may not have been something the estate agent could control. However, the way the situation was handled afterwards was far from satisfactory. It has now been 12 days since we were told the landlord had pulled out, and we are still waiting for our holding deposit to be returned. We were eventually asked for our bank details, which we provided, but despite this, the money has still not been returned. Please pay me back my deposit!!!

Jessica · 20 September 2026

5/5

Google

I had a great experience with this estate agent from start to finish. The team were friendly, personable, and always quick to get back to me. Communication was excellent throughout, and I always felt in the loop. There were a few unexpected delays along the way, but Angela was fantastic at keeping everything calm and organised. Her attention to detail and constant coordination made a huge difference and took a lot of the stress out of the process. I’d unreservedly recommend them to anyone looking for a professional and genuinely caring team to handle their sale or purchase.

Shelley · 7 December 2025

Agent replied · 7 September 2026

Shelley many thanks for such a lovely and comprehensive review. We know the sale had bumps in the road and was stressful for you but we're so pleased that Angela and the team used their experience to sort everything out. We do try to go above and beyond and its great when this comes across. Good luck in your new home and thanks for using us to sell.

5/5

Google

When viewing the agent was courteous, helpful and friendly. When purchasing our house Jenny went above and beyond to help with queries and a few problems which were successfully dealt with. The whole service was supportive and efficient. Thank you!

Val · 7 August 2026

Agent replied · 7 September 2026

Thanks Val we really appreciate you posting this and we always like to get feedback from buyers as well as sellers. We so pleased Jenny was able to help sort the issues out as we appreciate it was stressful for you but we hope you can now enjoy your new home.

5/5

Google

I have recently completed a house purchase via robertwatts. I cannot praise cleckheaton branch enough all the team but especially Jenny. The whole process was a long and stressful experience through no fault of robertwatts what so ever but lack of communication via the solicitors in the chain. If it had not of been for Jenny I don’t think I would have sanely got through the whole sale. Jenny and the team went above and beyond to chase things that was not even their job to do and made sure to keep me up to date with regular updates. Was always quick to reply with any update when asked even if there was no update. I cannot thank you enough for finally getting me in my new home, without you all I think I’d still be waiting.

Sarah · 7 September 2025

Agent replied · 7 September 2026

Wow, Sarah thank you posting such a super review and we are delighted Jenny and the team were on hand to get you through the process. It can feel never ending but we pride ourselves on our professional service and like you say, constant communication is vital. Jenny has so much experience in the industry there is little she hasn't dealt with so we're so happy you appreciate all her efforts. Do enjoy your new home and all the best for the future.

5/5

Google

Rachel Day was fantastic throughout the purchase of our first home. She was professional and kept us informed every step of the way. She made the whole process much less stressful and would highly recommend her to anyone buying a home.

Harriet · 7 June 2026

Agent replied · 7 September 2026

Thank you Harriet that is a super review. Buying your first home can be stressful as you say but we're delighted Rachel made the process smoother with clear communication which is always vital. Enjoy your new home.

1/5

Google

Terrible experience with this company and I wouldn’t recommend. Spoke with an agent, Gill, who from the very beginning had an awful attitude and her responses were very unprofessional and disrespectful. Prospective customers should be treated with a level of respect and decency which is lacking at this company. You’d think they would have a basic understanding of the properties they’re selling but instead she responded to my questions as “how am I supposed to know”. Looking through the rest of the google reviews, it seems that customer service at this place isn’t the best.

G · 7 June 2026

Agent replied · 7 September 2026

We are sorry you were unhappy with our service but Gill works in Rentals and you mentioned a house to sell so which side were you dealing with and what was the nature of your issue? The vast majority of our reviews mention great customer which we pride ourselves on so we are very concerned your experience was so poor. We have since looked into this and it is a rental house and Gill did offer to find out about the queries you had after we had spoken to the landlord. You wanted the landlord's number but unfortunately we cannot disclose this information due to data protection laws. We are sorry you were so unhappy but we do not feel we could do anymore here.

5/5

Google

Jenny was absolutely amazing, if it wasn’t for her the process would have been 10x slower and 100x more painful! Wouldn’t hesitate to use again, she has been just fabulous

Casey · 7 May 2026

Agent replied · 7 September 2026

Wow thanks Casey that is great review and we know Jenny made a difference in a difficult sale so we’re delighted you were so happy. Thanks for using us and enjoy your lovely new home.

5/5

Google

I highly recommend Jenny she was absolutely brilliant with us from start to finish with our mortgage. She went above and beyond for us on numerous occasions and we couldn’t be any more grateful to her!

Grace · 7 March 2026

Agent replied · 7 September 2026

Thank you Grace we're so pleased that Jenny went above and beyond and was on hand whenever you needed her as this is crucial in the process. Good luck in your new home.

1/5

Google

Dreadful agent - James particularly. He supplied my sick mother with dodgy tenants who we then had to evict and they refused to supply us with the original AST and any bank details to recover the substantial losses we've suffered. He said he'd 'lost' all records. How is that possible in the digital age? AVOID

Rosa · 9 July 2025

Agent replied

Hi Rosa, thank you for the 4 Star review and good to hear that we looked after you. We will look to see what we can do to continue to offer a great service.

1/5

Google

As a contractor for Ewe Move I can only say how depressingly poor these guys are at communicating. I'm talking months of chasing payment, ignored calls and Whatsapp messages. Which then turned into months of false promises, excuses of a change in system, and generally anything to delay, stall and royally shaft what I'd call myself a reliable contractor. On the surface James - the director, comes across as the most genuine and caring guys, so I gave him time to sort said 'issues' yet here we are months later with payment unresolved. I've read other reviews and heard horror stories from other people in the local housing industry which allude to a poorly run firm built on plenty of hot air but no substance. Avoid at all costs.

Scott · 7 September 2025

5/5

Google

Thank you so much to Angela! She was there every step of the way with purchasing our property! 10/10 service from us!

Charlotte · 7 April 2026

Agent replied · 7 September 2026

Thanks for this Charlotte that's a great review and we're delighted Angela was able to help so much. Enjoy your new home.

5/5

Google

Me & my Partner are relocating to the Winchester area for work and the team at EweMove couldn’t have been any better to us. Moving in general is a very stressful thing let alone to somewhere you don’t know! The team made us feel comfortable and were very quick to get back to us on any queries as well as being able to offer a stunning new home for us both live in. A big thank you personally to Sarah in particular for dealing with us directly!

Brandon · 9 April 2024

Agent replied · 31 March 2024

Thank you for such a fantastic 5 star review of our estate agents Brandon - the team are delighted with your comments. We really appreciate you taking the time to share your experience with others and wish you all the very best.

5/5

Google

I had the pleasure of dealing with Molly during the letting process. Everything went really smoothly and Molly kept me informed every step of the way.

Jack · 7 February 2026

Agent replied · 7 September 2026

Thank you Jack for your super review and we're so pleased Molly and the Lettings Team were on hand to help.

5/5

Google

Angela was very helpful and kept things moving in what was a very difficult time for me selling my home of over 40 years. Highly appreciated

Barbara · 7 January 2026

Agent replied · 7 September 2026

Thank you Barbara for posting this lovely review. We appreciate it was a tough process after living there so long but we are delighted Angela was there to help. Thanks for using us and good luck with your future plans.

1/5

Google

I have been a landlord client with this branch of ewe move for nearly 3 years. Over the past 2 months I have made contact with the branch manager, the property manager and 2 members of staff in the office. My issue turned inti a complaint that was never replied to. I am now moving the management of the property to another agent, to which both the agent and I have approved Ewe Move asking for handover documentation. The switching agent was acknowledged over 2 weeks ago and since then I have called twice and promised a call back. Still nothing. I’m a paying landlord being totally ignored and I’ve done enough chasing now. Unfortunately the only way I can think of to seek communication is via writing a review. Further to this Ewe Move have failed to do inspections or inform me of any inspections at my property. If you’re a landlord I would seriously stay clear of this firm.

Lou · 7 November 2025

Agent replied · 9 November 2025

HI Lou, my apologies, I have been away on annual leave over half term and so have fallen behind on my work a little. I will get this transfer completed for you. We are sorry to see you go and we throughly enjoyed working with you. If there's anything we can do in the future please let us know. Best wishes, James

5/5

Google

Fabulous from start to finish. Special mention to Jenny F who went above and beyond in every way

Bryony · 7 March 2026

Agent replied · 7 September 2026

Thanks Bryony that’s a lovely review and we are so pleased you were really happy with Jenny and the team. Good luck with your future plans.

5/5

Google

Angela and the team are all fantastic they make house moving an easy process

Dennis · 7 April 2026

Agent replied · 7 September 2026

Its not always any easy process Dennis but Angela and the team aim to make it as stress free as possible so this is a lovely review, thank you.

5/5

Google

What a seamless and stress-free experience! The whole process was incredibly straightforward, thanks to Stephen’s professional approach and expertise. His knowledge and efficiency made everything so easy and I couldn’t be happier with the service. Highly recommend!

Andy · 7 September 2025

Agent replied · 7 September 2026

Thank you Andy we really appreciate you posting this. It’s a super review and we know Stephen was on hand to help so we’re delighted you were so happy with his service. Thanks for using us the sell and good luck with your future plans.

5/5

Google

Jenny was so helpful the whole way through, she was quick at replying and provided regular updates, we managed to complete within 10 weeks of offers getting accepted! Really professional and amazing service!

Molly · 7 September 2025

Agent replied · 7 September 2026

Thanks Molly for posting this lovely review and I know Jenny was as happy as you to get the sale through quickly and glad she was on hand to help smooth the process. Enjoy your new home.

1/5

Google

I'd give them zero stars if I could. Please avoid these cowboys. I've recently vacated a property that they manage and I've received nothing but threatening emails from Kate, Alex and Gail saying they are going to apply for a CCJ against me, yes I admit that I was owning some rent when vacating however offered them a repayment plan as they stated they were unable to take this from the deposit however I have now had then claim this from the deposit, and they seem to think I'll still be paying the £40 a month offered, not a chance your not getting double from me. The property I vacated was deemed as not fit for human inhabitation due to the dangerous loft and the roof needing a major repairs. I will be taking legal advise and will fight them the whole way as they have new tenants in the property now EDIT in response to the reply from yourselves, notice wasn't given for rent arrears, the rent owed is for the last month and I have emails to prove this and also the threat of a CCJ. The property has been re let as I've been informed by a number of neighbours and for for you saying it needed cleaning, the property was left in the state it was given, I admit I forgot a chair in the small room but that doesn't warrant you trying to claim over £2000 from myself, I will be speaking to my solicitor

Nicholas · 7 September 2025

Agent replied · 7 September 2026

We’re really sorry to receive this Nicholas as it is obviously not our aim to upset people. This should really have been posted on the Rentals page but we will look into your complaint and come back to you. However when rent arrears are due we have to protect our client who is owed the monies otherwise they can fall into arrears with their lender. Nicolas, we have now looked into this and we will contact you direct to try and resolve the matter. We do however dispute your review as we have not threatened you with a CCJ, the house has not been re-let as it needs cleaning, the rent is owed to the landlord and he gave notice because of this.

1/5

Google

I came off the phone call shaking, A lady Teresa! Or something similar was rude and abrupt from start! I explained I was in remission from a bad disease but always worked full time and will when I'm finished recovery. A raised voice shouted over mine while I was explaining my current landlord and estate agents are helping me find a new home and putting the deposit down for me as I've put new carpets in the house, trying to explain how good of tenant I have been! I heard a loud voice dictate on a rude manner what is needed to rent a house, obviously knowing what is needed as I explained what I've just put above! This literally put me off instantly on wanting to even use this company now. I explained to the lady she made me feel and I ended the phone call! Shaking and crying because let's face it house searching is hard for a start. I'm utterly disappointed I've even had to write this, but surely the managers aren't allowing their staff to be like this. If this is how this lady treats people who have just fought to live on calls I don't feel customers will be rushing as alot of people have illnesses since the forced covid vaccines! Regards

Kate · 7 September 2025

Agent replied · 7 September 2026

We are sorry you so upset Kate and this was obviously not our intention. Teresa is one of our most helpful and experienced staff members so we are very surprised however we will look into this and come back to you shortly. We have looked into this now and again we are sorry you felt you need to leave such a poor review and sympathise with your condition and situation. However a manager was sat in the same office whilst this conversation was taking place and we have to disagree completely that raised voices were used and you were spoken to in what you felt was such a poor manner. Teresa simply explained how our procedure worked but unfortunately you didn’t want to accept this. We do however wish you luck finding in finding a new home.

1/5

Google

If I could give zero stars i would. Not worth the hassle, the lettings agent was a pain from the start, wouldn’t let us email them across most of the information, had to spend the day rushing around to get the application in. Then to make matters worse they withdrew our application without telling us, until they did it! They said they tried ringing us, however I work 12 hour shifts and work nights so I’m not awake in the day to answer their calls. They expect you to reply straight away and be at the beck and call. I work so I can pay your ridiculous rent prices! People can’t just drop work because you expect them to, whether it’s viewings or filling the referencing out. Also, they never said we had 24 hours to fill in the referencing, so clearly a lack of communication and inept staff. You’ve just lost some really good tenants now.

Amy · 7 September 2025

Agent replied · 7 September 2026

Amy again you have left this review on the Sales page like your partner and we do feel it is unfair to react with 1 star reviews if things do not go your way. However it its a competitive rental market and please let us state quite clearly, we do not set the rental prices. This is simple supply and demand and if the Government keeps forcing private landlords out of the market rents will rise unfortunately. We sympathise with you having to work but we were clear in our requirements and we cannot be to blame if you didn't respond and we have other tenants waiting. We act for the landlord who wanted to go with the other party and have to look after their interests first. Good luck finding suitable accommodation.

1/5

Google

Renters - avoid at all costs. Just not worth the hassle. Pulled our application, but did not tell us we had 24hrs to fill out an application. Myself and my partner both have full time professional jobs and had a busy weekend which did not provide time to complete the referencing. Molly claims to have emailed to warn us, but we have found no evidence of this. Also said they had called, but only called my partner not me, when my number was on the form as well. I've had better communication from a brick wall. Generally awkward to deal with.

James · 7 September 2025

Agent replied · 7 September 2026

Sorry James this is the Sales page but we will look into this and come back to you. We have looked into this and reply as we did to your partner above, its a competitive rental market and please let us state quite clearly, we do not set the rental prices. This is simple supply and demand and if the Government keeps forcing private landlords out of the market rents will rise unfortunately. We sympathise with you having to work but we were clear in our requirements and we cannot be to blame if you didn't respond and we have other tenants waiting. We act for the landlord who wanted to go with the other party and have to look after their interests first. Good luck finding suitable accommodation.

5/5

Google

A fantastic service from a local company. Professional, helpful and friendly service and advice from James, Nikki and Amy helped me to sell my property with ease. They arranged escorted viewings and always kept me up to date with feedback and recommendations. Even sorted the solicitors who where brilliant. Cant say enough and would highly recommend. Thank you all

Andrea · 7 September 2024

Agent replied · 7 September 2026

We really appreciate you posting this super review Andrea and we’re delighted the Cleckheaton team were on hand to help you through the whole process which we know can be stressful sometimes.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Ewemove's Google reviewsLeave Ewemove a review

Questions about Ewemove Winchester

How many reviews does Ewemove Winchester have?

Ewemove's Winchester office has 276 reviews across three platforms: 230 on Google, 32 on Facebook, 14 on View Agents. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Ewemove Winchester's rating?

Ewemove Winchester is rated 4.6 out of 5 across all 276 reviews, and 4.6 out of 5 on Google from 230 reviews, checked 9 October 2026.

What do sellers say about Ewemove Winchester?

4 reviews from sellers, rated 5.0 out of 5 on average. For example, Ann wrote: "I met Harvey from Ewemove after an unsuccessful 6 months of house selling using another agent. Harvey was personable and invested a great deal of effort in ..."

What do landlords say about Ewemove Winchester?

3 reviews from landlords, rated 5.0 out of 5 on average. For example, Alice wrote: "Ewemove have been so helpful with letting out our student house each year. We never have to worry that it won’t be full when the new Term starts. We also have ..."

Where is Ewemove's Winchester office?

Ewemove Winchester, 1 Winnall Valley Rd, Winchester SO23 0LD.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.