Trusted Agent profile · Welwyn Garden City

Verified

Belvoir Welwyn Garden City reviews

4.7

★★★★★ Excellent

465 reviews across 1 platform

9 High Street, Welwyn Garden City, AL6 9EE

Part of Belvoir, see every office.

Belvoir's office in Welwyn Garden City, at 9 High Street, is rated 4.7 out of 5 across 465 reviews on 1 platform, including 465 Google reviews rated 4.7.

Google logo

4.7 / 5

465

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Welwyn Garden City office, from every platform, shown as written. First names only.

2/5

Google

I am extremely disappointed with my experience at Belvoir Welwyn. The director has pretty much threatened me that if tenants do not "act nice," they will withhold assistance, which is completely unprofessional and unacceptable. I feel bullied for simply exercising my tenant rights in dealing with a property that has severe damp issues, which have negatively impacted my health. The management team has been rude and dismissive over the phone, despite appearing polite and professional in emails. This inconsistency is frustrating and untrustworthy. Calls should be recorded for training purposes to teach staff how to communicate respectfully with tenants. It is clear that their main interest lies in protecting landlords because they pay the agency, leaving tenants feeling unsupported and vulnerable.

Sultana · 7 December 2024

1/5

Google

Unfortunately we had a bad experience with this agency,and I would like to give a heads up to others who are looking to rent through them.I know how difficult is when you find a house you like but at least you can be more careful than us. So we were renting property for 4 years, had just regular 6m checks which were fine, however landlord was involved from the beginning,we had to meet him,ask him permission for literally everywhere. At the end he asked us to leave the house in one way and agency did the worst report possible to make money out for both I presume. We feel completely betrayed and frauded. It is a long story to write so I won't go in details .We had to pay for things we were told to leave in the way we did and never got a chance to fix things how they wanted. They are just money,money,money! No humanity,not listening,just strictly by the book and making money in their and landlords interest. So, if you ever have to rent property through them, do everything by the contract,report every single bit and don't let landlord be involved in anything! Don't let them take your hard earned money for lie's ! Good luck

Tanja · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Sorry for your poor experience. We work fairly and professionally and if this has not been to your satisfaction I am sorry. Reports are prepared impartially by our independent clerks. Recommendations are made in line with the TDS guidelines. We try to be fair. If there is anything I can do to help let me know. Regards Davinder Gharial Director davinder.gharial@belvoir.co.uk

1/5

Google

I have raised a complaint regarding the 6 monthly inspection visits during which multiple pictures are taken of every room which it felt it violates privacy and crosses boundaries. I raised this issue because it is not in the actual contract (although there's another letter in which this is mentioned, which Belvoir claims is part of the contract which brings more confusion into the matter) although I had inspection visits every 6 months so far. The UK law says the tenant owns the place as long they pay rent and there is a deposit and they are entitled to quiet enjoyment of the property. We've never been late with the rent, reported every fault in time and kept in touch regularly. With Belvoir that is not the case. When I brought up my concerns, I've been told that "maybe it's the time to move out", that maybe "I'm not happy", etc, overall a passive aggressive tone while talking down at you, as if I owe something to them. I found it offensive and appalling, condescending and insensitive, giving no space for discussion. I believe Belvoir forgot that tenants are owners while paying rent, they forgot that their services are under the law, not above and perhaps they thought that I've been borrowing a place to sleep for the last 2 years? Unfortunately they lost sight of their duty of care to tenants.

Adriana · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

I am sorry to hear this and I will look into the matter tomorrow and come back to you. It should never be the case that we take pictures of any tenants belongings. We have 6 monthly property visits and we are obliged to report back to landlords with the general state of their asset whilst, fully respecting the tenants privacy. I am also sorry that anyone has spoken to you in the manner above. I will look into this matter. Please email me your full name and property address so I can look into the matter. davinder.gharial@belvoir.co.uk Davinder Gharial Director Mobile 07453848801

5/5

Google

Belvoir Welwyn, Ben and Jo, have been excellent. Lots of viewing appointments arranged, all confirmed by text/email, they undertook all viewings on our behalf as the property was empty and fed back comments after each viewing. We lost 2 buyers and they were immediately back on the case to get a sale. Achieved a sale for us at a much higher price than expected. We have sold several properties over the years but can honestly say that Ben and Jo are the best estate agents we have ever dealt with. Professional, helpful, good communication and really nice guys. Would definitely recommend.PositiveProfessionalism

Malc · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Thanks for the kind words

5/5

Google

Belvoir are great agents. I rented properties and sold through them. The sales and letting agents are always very polite and have your wishes as your priority. It was a pleasure selling my home with Ben and Joe, especially with a quick turn around (4 weeks). I continue to use their lettings team for another property and they have always been very attentive to my requirements and act quickly to resolve problems! All in all a great company to use for sales and lettings in herts.PositiveQuality, Professionalism

Anesh · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Thanks

5/5

Google

Ben & Billy were fantastic! Extremely efficient & diligent throughout!

Kerrie · 12 June 2024

Agent replied · 8 January 2025

Thank you

1/5

Google

1 star is generous for them, while renting a property with them. I had an issue with the boiler (and I have 2 young kids 3 &1) and it took 3 months to fix. Anytime there is a problem I want to recitify, I am made out to be the problem. Communication is terrible. Would never recommend them to anyone to rent from!!

Scott · 6 March 2024

Agent replied · 31 December 2024

Scott I am sorry to hear that you had a poor experience. I have spoken to you at length and I can only apologise for the list of problems that you have faced. The property is owned by the landlord and we cannot authorise any expense without authority. We will continue to try and mend the relationship and we hope that in time we can overcome the rating of our business in your eyes. Regards Davinder

5/5

Google

Ben and Joe were involved with the sale of our old house and the purchase of the new one. They were easy to contact and very helpful. A job well.

Geoff · 9 February 2023

Agent replied · 8 February 2025

Thanks

5/5

Google

Carlie Hillas has been an excellent support to us during a very challenging time. She is a great communicator and responds to any queries promptly. I highly recommend the Belvoir Agency.

Mary · 1 December 2024

5/5

Google

This was the first time renting an apartment was so quick and hassle-free :) thanks Chelsea/Belvior :)

Rafał · 10 January 2024

Agent replied · 9 January 2025

Thank you

5/5

Google

I've been renting through Belvioir for just over three years and the team have always been extremly helpful! I've mostly Dealt with Megan, who has always been great at putting me at ease if i've ever had concerns, and very quick to answer if i've had queries. Thanks Megan!

Mathew · 1 January 2024

5/5

Google

Ben is an amazing estate agent. He helped a lot with everything and he did his best to complete in such a short time. Thank you, Ben! Thank you, Belvoir!

Rocsana · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Thank you

5/5

Google

Have dealt with Rosie, and do not have enough praise for her. Rosie is polite, professional and everything one would expect from an organisation such as Belvoir. Her knowledge of the legal requirement of the rental sector is second to none. In addition to this she has the ability to really connect with her customer, be they Landlord or potential tenant, understand what they are looking for, thereby placing the right person in the right property, making the rental period trouble free. When a property becomes vacant, Rosie is my go-to person. She finds suitable prospective tenants, efficiently passes them through the vetting process, while, keeping everybody informed and up-to-date. I know this is what a letting agent is supposed to do, but Rosie actually DOES this, and does it very well.

John · 9 January 2019

5/5

Google

My partner and I strongly recommend Belvoir. They were attentive from the beginning, helping us in the document process, being flexible with the moving date and especially the aftercare has been constant. For anything, we needed they promptly served us quickly and professionally. I'd like to mention Ellie, who has been our contact with Belvoir and our landlord as a dedicated and committed professional

Thalita · 1 January 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks

5/5

Google

Ben and Joe at Belvoir Welwyn were brilliant in the sale of my property. Their due diligence and knowledge ensured the sales process completed in 4 weeks - amazing!!

John · 1 January 2023

Agent replied · 31 December 2024

Thanks

5/5

Google

Really good helpful.recomend Megan is lovely and really helpful always goes the extra mile

Jodie · 9 February 2024

Agent replied · 8 February 2025

Thanks

5/5

Google

We dealt with Chris who was amazing from start to finish. He had the patience of a saint, dealing with a very complex and long chain, with class and understanding. We had to deal with many many estate agents during our sale and Chris was by far the best

Kirsty · 2 January 2018

Agent replied · 31 December 2024

Kirsty Rouse, thank you so much for your high rating!

5/5

Google

Good all rounder agents

Vinny · 3 October 2026

5/5

Google

Ellie has been my property manager for the last year and resolves all issue very quickly and efficiently. I would highly recommend Ellie and the Belvoir Welwyn team.

Chelsea · 7 December 2024

5/5

Google

Highly recommend Belvoir, Ben and Billy were amazing with our purchase especially as it was such a long and complex case. All correspondence was replied to and actioned quickly. Really appreciate all of your efforts and I’m glad we got it across the line with your support.

Billy · 1 January 2024

5/5

Google

Just completed on the sale of my flat and have to say Belvoir were excellent. Ben and Billy have been super helpful on all elements of the move, especially finding more than one serious buyer quickly. On the occasions I’ve had to pop in for keys or help with anything, the Lettings Team were also very helpful. Nice culture in the Welwyn office and I’m very grateful. If you’re toying with whether or not to instruct Belvoir, hopefully I can help by recommending them, which I do. Mr T

Lucy · 2 October 2024

5/5

Google

My experience with Belvoir has been very positive in the eight years I have lived in my rented property. Special thanks go to Carlie Hillas, the Head of Property Management, who is always very helpful when there are issues to be addressed. Many thanks, Carlie!

Tase · 20 November 2025

5/5

Google

We completed the sale of our Flat in Hatfield today within our required 8 week timescale. However, that was only possible thanks to the dedication and persistence of Ben Cass (Sales Director), assisted by Billy Walsh. We are very pleased with this outcome, and would recommend them highly. Thanks Belvoir Welwyn.

Guy · 3 August 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks Guy

1/5

Google

Applied to an advertised "2 bedroom house" for a couple with a 2 year old kid. They come back and say 'the second bedroom' is too small for the kid. Why advertise it as "two bed house" then? Clearly they don't want kids living there and are not man enough to mention it on the listing.

Bilal · 5 May 2024

Agent replied · 31 December 2024

Sorry to hear Bilal I will get the office to assist you in your search. My direct number is 07453848801. I am apologetic for your recent experience and I will address the situation.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Belvoir's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.