Trusted Agent profile · Wandsworth

Chestertons Wandsworth reviews

4.6

★★★★★ Excellent

2,561 reviews across 2 platforms

11 Huguenot Place, London, SW18 2EN, Wandsworth, SW18 2EN

Chestertons's office in Wandsworth, at 11 Huguenot Place, is rated 4.6 out of 5 across 2,561 reviews on two platforms, including 361 Google reviews rated 4.9.

Google logo

4.9 / 5

361

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

2,200

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Wandsworth office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Chestertons are the worst of the worst

Chestertons are the worst of the worst. As a tenant, I moved in during lockdown. They never provided me with a check-in report. Over 2 years, i reported many issues which were left unresolved. At the end of the tenancy, they tried to charge me for issues which were present when I moved in (and that had been raised during the tenancy) and refused to provide a response to me challenging individual charges.I had a broken shower for over a month, but they did not care. Due to poor workmanship, it broke again. They then tried to charge me for this, when the original shower was probably 15 years+ old. They made the check-out process difficult and delayed matters, failing to advise me at any point that I only have 3 months to dispute the charges with the TPS. Once I realised negotiations were futile, I was out of time to refer to TPS and they advised me my only option was to take the matter to court. They admitted the person dealing with me was inexperienced and was not following the correct process. That means nothing to me now!I am now left with little option than to issue a claim in the small claims court. PLEASE AVOID THESE SCAMMERS - TENANTS AND LANDLORDS. They show no remorse or willingness to work in good faith to resolve matters. I've rented for many years and never had these type of issues with any other rental agent.UPDATE: I see Chestertons are implying I have not responded to requests for further information. Chestertons provided me with a breakdown of charges are the end of the tenancy. I provided a detailed breakdown in response, with evidence, as to why charges were disputed. That was in October 2022, they failed to respond to this detailed breakdown, with justification and evidence of the fees they were attempting to extort from me. Please do not suggest that it is I who has failed to provide the necessary information to resolve this matter. In addition, it is also worth noting that I made a subject access request and they failed to produce the mid-term inspection report as part of that request, presumably as it supported my position in relation to the disputed charges. I will consider raising this with the ICO in due course.

Dean · 22 February 2023

Agent replied · 25 December 2024

Updated Reply:Hi Dean, We hope you are well. In order to investigate this matter appropriately we will need further details from you so we can find you in our system and raise this matter with the correct managers. Please do email social@chestertons.co.uk with your full name, email address and property details when you get a moment.Many thanks,Chestertons

1/5

Trustpilot

If I could put 0 stars I would

If I could put 0 stars I would. This agency stole over £1500.00 from my account, as a landlord renting my 1 bed flat with them, I trusted them completely, I never read my statements until I need to submit my tax returns, When I read the statements I discovered my closed balance in December was £1600, and my January opening balance of £20!! where did the closing of Dec disappear to, I called every day and sent emails and I am still waiting for a reply! this is very low for an agency that claims integrity of over 200 years! the agency already takes their fees monthly and when contracts are renewed, so I really don't understand why they did this to me.

A.O · 22 February 2023

Agent replied · 25 December 2024

Hi there,Thank you for taking the time to leave this review, we take client dissatisfaction very seriously. We're very eager to investigate this matter. Please do email social@chestertons.co.uk with your full name and details so we can look in to this.

5/5

Trustpilot

Brilliant Service

From the start of my tenancy up until the end the services provided were commendable. Any issue I had was carefully inspected and fixed as soon as I had reported it and the property managers, particularly Patrick Zahara ensured that the property was kept at a good standard. Would definitely recommend them as an agency in the future.

Samra · 18 July 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Samra, we really appreciate the honest feedback and so glad Patrick ensured the property as kept at a good standard. Thank you for the recommendation and should you need anything else, we will be happy to help.

5/5

Trustpilot

Thank you Tushar and Lydia

I was searching for a peppery couple weeks and dealt with different estate agents who has wasted my time however my experience With Chesterton is completely different, Tushar has managed to show us 2 nice properties and finalized the entire proceed in less than 3 working days! No words to disturb how professional Tushar and his colleague Lydia is!Just to mention Tushar is very friendly, Honest and supportive.Tushar has showed us around the area and informed us about the schools around the area and due to the shortage of time to enroll the little one he has called the landlord to get the contract signed at the earliest to reserve a space in the school.Many thanks Tushar & Lydia!

Mohammed · 31 January 2023

Agent replied · 25 December 2024

Hi Mohammed, thank you for taking the time to leave this review. It's great to hear Tushar and Lydia assisted you in finding a property quickly in order for you to secure a space at a local school for your child. Should you need anything else, please let our team know. Wishing you all the best in 2023!

1/5

Trustpilot

DO NOT SIGN A SHORT TERM LET WITH COUNCIL TAX INCLUDED

I signed a contract with Chestertons for a short let which included the inclusion of council tax. This is all documented in the contract. They have not enforced this contractual obligation and i have had enforcement agents at my door. So I have had to pay £690 of council tax that I never should have paid.

Lauren · 5 October 2026

5/5

Trustpilot

I recently signed onto a new lease and…

I recently signed onto a new lease and had the lovely experience dealing with Amanda Goodman. She made the process so easy and within 2 days it was sorted! Really impressed and happy with the service

Monique · 17 July 2026

Agent replied · 24 September 2026

Thank you, Monique! We're thrilled to hear about your positive experience with Amanda. Our team strives to make the letting process smooth and efficient, and it’s great to know we hit the mark for you. Enjoy your new place!

5/5

Trustpilot

What went very right this time is the…

What went very right this time is the help I got from Carl James, one of your senior team members. But it's not all good news. Prior to Carl taking over my case (and to be honest this is true of much of my prior experience with management support over the last few years) I was getting no help at all. He’s a talented and diligent professional. I’m so grateful to him.

Elaine · 19 June 2026

5/5

Trustpilot

Thank you for great service

Everything has been so smooth since my tenancy has moved over to Chestertons. The team are up on top of the admin as well as checking the property on a regular basis. Synika Regis-Jackson has been a stand out property manager and gave great support when I was moving out and liaising with the landlord for me.

Fiona · 19 July 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Fiona, thank you for taking the time to write a great review. We are thrilled to hear Synika was so supportive. We appreciate the support and we are always here to help.

5/5

Trustpilot

Excellent experience with Risida

We had an excellent experience with Risida at our Kew property throughout our tenancy, but especially towards the end. She has been incredibly helpful and consistently responsive, always getting back to us quickly and addressing every query with care. Even when our questions seemed outside the scope of her role, she went out of her way to support us and ensure everything was resolved smoothly.

NW · 24 November 2025

Agent replied · 26 November 2025

Thank you for your wonderful feedback, NW! We’re thrilled to hear about your positive experience with Risida. It's great to know her professionalism and support made a difference during your tenancy. Your recommendation means a lot to us! We’re always here to help.

1/5

Trustpilot

Avoid renting with Chestertons.

I've just rented a property with Chesterton's on a Short Let, much to VERY great disappointment and upset, ruining ALL plans over the school holidays. Once moving in I called and emailed reporting that the boiler wasn’t functioning correctly along with other items but no action taken, hardly a response. In fact the only calls received from Chestertons are from the sales team to arrange viewings. As suspected the boiler breaks down and I've been left with no heating or hot water since before Christmas and am told to wait until the second week of January for it to be fixed. This will be 5 weeks into a 12 week tenancy which I've paid in full, upfront. How is is possible to leave a tenant in these circumstances because they're unwilling to treat the matter as urgent and source the parts locally to fix, instead I'm told to buy fan heaters and get a gym membership to use for showers...UNACCEPTABLE.

Suzanne · 2 January 2023

Agent replied · 25 December 2024

Hi Suzanne, thank you for taking the time to provide us with this feedback and we're sorry to read this. In order to investigate this fully for you, we have sent you a request via Trustpilot for more details. Please do respond to the request so we can look into this as soon as possible.

5/5

Trustpilot

Josh went beyond expectations!

We had a fantastic experience working with Josh Wilkinson at Chestertons during our recent house purchase. He was incredibly proactive, managing all the communication between solicitors and the seller to keep things moving forward. What we appreciated most were the extra tips and advice he gave us throughout the journey, it made a complex process feel much more manageable.

Roberto · 16 January 2026

Agent replied · 23 January 2026

Thank you for your wonderful feedback, Roberto! We're thrilled to hear about your positive experience with Josh. His dedication and proactive approach truly make a difference. We appreciate your recommendation and look forward to assisting you again in the future!

5/5

Trustpilot

Great customer service

Just completed my apartment purchase last month and I wanted to thank Michelle from the CW branch who is an absolute star. She was super reactive at handling solicitor requests and helped me every single steps of the way, from finding my dream home to handing me the keys. Thank you again Michelle.

Chloe · 16 September 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Chloe, thank you for leaving positive feedback. We are so glad Michelle was reactive and helpful. We hope you love your new home. Wishing you all the best.

5/5

Trustpilot

Shruthi Purswani THE BEST!!

I have had the pleasure of working with Shruthi Purswani for the past two years.She is always so polite.Shruthi goes above and beyond for her tenants, as you can imagine, being a property manager can be quite demanding at times. If there is any issues she is quick to act upon them and get them resolved.Shruthi is one of my favourite property managers to work with.If Shruthi has your property, be sure to know you are in good hands!

Sarah · 30 January 2023

Agent replied · 25 December 2024

Hi Sarah, thank you so much for your review about Shruthi, she'll be thrilled to hear your feedback! Should you need any further assistance, please feel free to get in touch. Best wishes!

5/5

Trustpilot

Customer Service - Carl

Carl was very quick to assist with us contacting our landlord with an ongoing issue with our plumbing. He was very patient, listening to my concerns and was extremely responsive. He was able to promptly fix our issue and we are very grateful for his compassion.

Isabel · 27 December 2024

Agent replied · 9 February 2025

Hi Isabel, thank you for taking the time to write a great review. We are so glad Carl was quick to assist and was patient. We appreciate the support and wish you all the best.

5/5

Trustpilot

Great work Chestertons and Conor Bunn!

Shout out to Conor Bunn for a seamless service with Chestertons.Conor guided us through the process from start to finish without a hitch. Always available on the end of the phone and went the extra mile to make our sale has stress free as possible in what is a very stressful market. Thanks Conor.

Lucy · 27 August 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Lucy, congratulations on the sale and thank you for leaving a review for Conor. We're delighted to hear that he made everything as stress-free as possible for you. Best wishes!

5/5

Trustpilot

Professional and helpful

I just wanted to write to say how helpful Nathaniel has been to me this morning and what a credit he is to Chestertons.I have long known Chestertons as a company with a most excellent reputation for service and I must say that Nathaniel did not let you down today.

Mrs · 28 October 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Sarah, we really appreciate you taking the time to leave a review for Nathaniel. Wishing you all the best!

5/5

Trustpilot

Great service from Elliot K and Suzan S…

Great service from Elliot K and Suzan S at JP BalhamI was really happy with the help from Elliot, Suzan and the team at JP Balham & Clapham South. Elliot helped us with viewings, the offer process and the negotiation of our tenancy agreement and was responsive, practical and helpful throughout. Likewise, Suzan did a great job of sorting the post-offer acceptance worksteams; being equally professional and helpful. Great experience all-round.

William · 15 September 2023

Agent replied · 6 February 2025

Dear William,Thank you for leaving us such a wonderful review. We are thrilled to read that you loved your experience with James Pendleton. Elliot and Suzan will be over the moon with your feedback. Customer experience and satisfaction is our priority, and your review has reaffirmed this. Thank you for your kind words and we look forward to working with you again in the future.

1/5

Trustpilot

Cheated , cornered and then extorted

I was trying to get help to rent property from outside UK and it was a very horror experience for me thanks to Chestertons and their agent (Arsida and Melis).I saw property on video and offered +200£. When the time came is backed out. I tried reaching out by calling and messaging her on whatsapp but never gave back any reply.Few days later and start of Oct'22 another agent named Melis reached out to me for another property in IOD and asks me to bid 200£ extra and I transferred the holding deposit. She confirms that the property is confirmed to me and will be handed over 1st Dec. I requested her viewing appointment several times for my friend who already lived near by but she never replied. I still trusted them as they seemed a reliable agency. Oct'22 when me and my family arrived in UK I requested viewings several times but never got any reply. Melis in mid of November replies me that the existing Tenant is denying access for the viewing an cancels the viewing conseecutively for 14days but she pushed to transfer rent + deposit to the chestertons. I transfer the money to chestertons and mid of November just to get a legal agreement signed from the owners. And on last week of November she comes back and tell me that I cannot get this property she has a new property whose rent is 300 more than and I need to pay 500 pounds more for the furniture. Red flags,1. The owner never opened the agreement on Cheatrons site because anyone who opens to the agreement at least once I get a notification and the logo turns yellow.2. If the owner agreed to rent us the property they should have signed the document. but THE OWNER NEVER SIGNED the agreement.3. When I asked for my refunded she came up deductions and reason of not giving back my 5000£. This is where I was realized I was made. I had no apartment and I have transferred money to an agency which never planned to rent me the apartment.4. Still today I am following up the Cheatertons for my refund over email and call. They dint even allow me to enter their office.I have proof of all the above things I claim and I leave upto you to decide and review my post. I also have no legal claim to what has happened as their is no commitment in this deal apart from me.

Deepak · 11 December 2022

Agent replied · 25 December 2024

Dear Deepak, we are sorry to hear of your complaint. We have reviewed the situation with the relevant team and whilst we understand you were eager to get the contract, there are certain elements and documentation required from both parties before we can complete the contracts. We're aware that you were booked in to view the property twice once you arrived in the country so this request was not ignored, however, on both occasions the current tenant cancelled due to her child being unwell. This was unfortunately out of our control as we cannot enter the property without the current tenant's consent.The current tenants advised towards the very end of their tenancy that they would not be able to vacate as they were unable to find alternative accommodation. Melis contacted you as soon as we got this news and provided evidence when you requested it, to confirm the current tenant's situation. Due to the laws in the UK, we cannot do anything to speed up the vacation process until this has gone through the courts. Melis offered the closest comparable properties that we had on the market at that time to try and assist you as we did not want to leave you without options.Our teams have checked our accounts and we can see your holding deposit was returned to you on the 21st of November and the balance was refunded on the 23rd of November.Whilst we appreciate this has been less than ideal for yourself and Amruta, the situation is beyond our control.

5/5

Trustpilot

Risida Geeganage…

Our Property Manager Risida Geeganage has been excellent this year. She is proactive, efficient and unfailingly pleasant, and her judgement on how best to manage our property has been first class. Many thanks and we will definitely be staying with Chestertons in 2026. Merry Xmas

Rory · 22 December 2025

5/5

Trustpilot

5 Stars for Amelia @ Chestertons Wandsworth

I had an exceptional experience with Chestertons. I had a very difficult situation and a lot of set backs in getting my new home but finally managed to get through it all thanks to my agent Amelia and her empathetic approach. I come from the customer service industry myself, and after being registered with around ten agencies and dealing with a number of different agents I can most definitely say Amelia at Chestertons is by far the best agent out there and a huge asset to Chestertons. If you are currently looking for a property I would definitely recommend contacting Amelia at Chestertons even if you are negotiating with other agencies. From her initial understanding of my needs of an ideal home, and her exceptional customer care and communication she was very supportive right up until I got my keys.Thanks Amelia Chestertons Wandsworth

Tahir · 28 November 2022

Agent replied · 25 December 2024

That's exactly what we love to hear Tahir! We'll be sure to pass your feedback on to Amelia and the rest of the Wandsworth team. Wishing you all the best in your new home!

5/5

Google

I have worked with Rae for a number of years now. On every matter she has been communicative, proactive and always strives to assist where possible to ensure a matter reaches exchange and completion as soon as possible. I cannot recommend her enough. Cordelia Grassby Home Property Law

Cordelia · 18 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Hi Cordelia, thank you for taking the time to write a great review. We appreciate the support and wish you all the best.

5/5

Trustpilot

Kacey Naish, Chestertons Vacant Property Management

I worked with Kacey Naish in Chestertons Vacant Property Management team to look after a house which is empty pending sale. The house is too far away for me to visit, and Kacey and the Chestertons team have given me peace of mind, made sure the insurance requirements are satisfied, and helped in every way.

Christine · 27 July 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi Christine, thank you so much for your review. We're happy to hear that Kacey and the team have made managing your property easier, especially when you're not located nearby. Feel free to reach out if you need anything else.

5/5

Trustpilot

Ravi went above and beyond to help me…

Ravi went above and beyond to help me find a flat upon relocating to the UK. He was professional, friendly and followed up just the right amount every few days. He made an effort to understand what I was looking for and shared his deep understanding of the local area to help me make the best choice. He was persistent but never pushy. He is a credit to the Chestertons business and made my experience dealing with the agency great.

SE · 10 November 2022

Agent replied · 25 December 2024

Thank you so much for your feedback Shannon! Relocating to another country can always be a bit overwhelming, so we're happy to hear Ravi made it easy for you. Wishing you all the best in your new home!

1/5

Trustpilot

The worst experience with an estate…

The worst experience with an estate agent I have had, and as we all know, that is saying something. Waiting 7 months now for return of deposit. Countless emails and phone calls to Chestertons. The lady who is my point of contact seems civil enough, and fills you with great confidence on the phone, but then nothing happens. Now either she is being given too much work, incentives for new sales and rentals are so strong that she neglects unincentivised work, or she is just incompetent. It is not for me to say which, but something is terrible wrong here. AND THE TIMES I HAVE COVERED/TURNED A BLIND EYE FOR CHESTERTONS- From the moment we turned up at our new home and the door was left open after their inventory check, I should have known what to expect. Numerous 6 month check ins were cancelled or rearranged at the last minute, and this is before we passed into the care of one particulary hapless gentleman. Paulo Machado his name was, oh boy. Called me by the wrong name in emails, multiple spelling mistakes in emails, asked if he can attend for 6 month review, changed the date, asked again, i replied within 30 minutes to say yes sure see you then, he didnt turn up, says he didnt confirm to my confirmation! Then he tried to tell me i owed an extra months rent. This went on for several days and emails until i escalated it over him and was told I am correct. I'm looking through my emails so have it here actually:Hi Dan, Paulo has sent your email across to myself, and please accept my apologies, you are not in arrears, however due to an issue with the way accounts had allocated your payment the system flagged up as such. We in fact hold a £2,000 overpayment on account for you so you need only send £100 next month. Kind regards, Siannie Clayton MARLASenior Consultant So I had already been overcharged by a month! and Paolo wanted more. Shortly after this interaction, I was informed that Paolo and Chestertons had gone their separate ways.There is more but i must bring this review to an end. I've just had a message from my old landlord actually to say that he signed the paperwork a while ago, so it looks like I will be pursuing legal action against Chestertons for withholding funds for more than 7 days after agreement. Thankyou for you reading.Dan

Dan · 8 November 2022

Agent replied · 25 December 2024

Hi Dan, thank you for getting in touch and providing us with your details. After speaking with the team, we'd like to reassure you that returning tenants deposits is a priority for us and we're sorry that delays led to this frustration. We take on board your comments and have put in place procedures to speed up the process. We confirm that a same day transfer of the balance of your deposit has now been arranged and we're happy that this is now resolved. Should you have any further queries, please do not hesitate to contact us.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Chestertons's Google reviews

Questions about Chestertons Wandsworth

How many reviews does Chestertons Wandsworth have?

Chestertons's Wandsworth office has 2,561 reviews across two platforms: 361 on Google, 2,200 on Trustpilot (across the whole business).

What is Chestertons Wandsworth's rating?

Chestertons Wandsworth is rated 4.6 out of 5 across all 2,561 reviews, and 4.9 out of 5 on Google from 361 reviews.

Where is Chestertons's Wandsworth office?

Chestertons Wandsworth, 11 Huguenot Place, London, SW18 2EN, Wandsworth, SW18 2EN.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.