Trusted Agent profile · Swansea

StudentDigz Swansea reviews

3.5

★★★★★ Good

256 reviews across 2 platforms

Studentdigz, Churchill Buildings, 128 Walter Road, Swansea, SA1 5RG

StudentDigz's office in Swansea, at Studentdigz, is rated 3.5 out of 5 across 256 reviews on two platforms, including 255 Google reviews rated 3.5.

Google logo

3.5 / 5

255

Reviews on Google

This office

Facebook logo

1.0 / 5

1

Reviews on Facebook

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Swansea office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

It's lovely to see StudentDigz responding to poor reviews as if it's a one off! One star is one star too many. Still fuming over SHOCKING presentation of property - illegal and unsafe and only actioned when I took over correspondence as the mother (and experienced landlord, KNOWING it was unsafe!) Just DON'T RENT from them. They won't respond to concerns, won't return your full deposit despite the property being cleaner on departure than arrival (including evidence), if you don't know what's legal you won't realise it's unsafe. If you know, like I did, that they are managing illegally and poorly, and go to the office, the manager will hide in the back room. Can't blame the landlord, he lived out of town and it's was being managed (if you can call it that) by StudentDigz. Poor Swansea 🤷 Edit 1 It was 2023 departure from 166 St Helen's Parade, but you're still worthy of a poor review given the youngsters gave up fighting in the end so you took £100 from their deposit for no reason, given a)how much cleaner it was on departure and b) we helped you by raising the complaints so at least some action was taken. Here are the move-in complaints. One fithy sofa was taken but replaced with nothing! The other disgusting one remained. Joke! Return their £100 & sort yourselves out or close! Simple! Copied and pasted from table: Area: Complaint: Action required: Kitchen: Microwave Apart from being unclean - it’s illegally rusty on the roof of microwave and should be condemned (photo evidence supplied) No PAT test New microwave needed Mildew above kitchen window On wiping my finger over this, it rubs off so it is clearly mildew from condensation which should have been bleached to prevent further growth and then stain-blocked and painted. (photo evidence supplied) The students will bleach this for you! Extractor Fan Doesn’t work (neither does the bulb but this doesn’t matter as much) but just touching the switches you can feel all the cooking grease - likewise the extractor filter is greasy The fact that this doesn’t work means that students are unable to switch it on when cooking sending moisture into the kitchen and beyond (and exacerbating the condensation issue above the window) No PAT test Fix the extractor Clean/replace the extractor Filter PAT test required Fridge/Freezer Looks fairly new but the door trims haven’t been cleaned.  Obviously over time, mould can ingrain which can’t be cleaned off but should still be bleached. This dirt moves so has simply not been cleaned (photo evidence supplied) No PAT test Proof of purchase receipt that it is under 1 year old else it requires a PAT test The students will clean the door rims for you! Kettle and Toaster Look fairly old but no PAT test PAT test required Old sock Clearly the kitchen floor has not been cleaned as there was an old sock just sitting near the counter (photo evidence supplied) Clean the house Bathroom: Floor not clean (photo evidence supplied) Provide some cleaning equipment (including cloths and appropriate chemicals) and the students might be willing to clean up for you! Living Room: Red Sofa Ripped cushions, dirty on the sides, really dirty  under the cushions (photo evidence supplied) Could do with being replaced or at least someone should come in and clean this one Grey Sofa Absolutely gross to touch - clearly filthy (grey colour hides a lot!).  Filthy and broken under cushions.  Can’t find any fire safety label which would normally be under the cushions!!  Assume it’s legal? (photo evidence supplied) Replace - this doesn’t have to be new - just anything better than this…you wouldn’t want to sit on it! TV Plug socket - gaping from the wall (photo evidence supplied) No PAT test Qualified electrician needs to rectify to make it safe PAT test required Upstairs Front B/room: Cupboard Door is falling off (photo supplied) 2 screws in the upper rear were clearly supposed to be attached to the wall (which also has 2 holes relating to it (just for your awareness) Re-fix door secure There's a page more but I'm out of space!

Caroline · 26 July 2025

Agent replied · 10 August 2025

Hi Caroline, thank you for taking the time to leave a review. We’re sorry to hear about your negative experience, though we’re uncertain which property this relates to as we do not have a tenant with the surname Hiller having just moved out with us. Please accept our sincerest apologies for any frustration or concerns you may have had. We take all feedback seriously and we would appreciate it if you could contact us directly at enquiries@studentdigz.com with more details so we can investigate the matter fully. If there were any issues with the property or our service we want to address them and ensure future tenants don’t have similar experiences. Again, we are truly sorry for any inconvenience caused and we look forward to hearing from you so we can resolve this. Kind regards, Customer Relations Team StudentDigz

1/5

Google

I am aware that now is the time students begin looking for their houses for next year and I am writing in hope that people will check these reviews and realise the type of company they will be signing with and hopefully will be able to save people money and effort and stop you going through the trouble my house mates and I have gone through! We signed for a house with student digz and it is safe to say that our experience has been terrible and the treatment we have received has been dreadful. The house we are letting is infested with mould and damp as there was no working extractor fan in the bathroom and most of the walls have holes in them. Our sofa's in the living room had to be replaced as there was mould covering them. We didn't have a working cooker for the first 3 weeks we were 'living' in the house. I say 'living' as we were unable to move in due to these issues. We didn't have a working boiler and therefore no access to heating or hot water. There has been rubbish left outside from tenants that left 3 months prior which had caused a rat infestation in the front garden. The property clearly hadn't been cleaned before we moved in and they refused to send a cleaner to get this ready for us. (there were rat droppings in the bedroom). The paperwork which is displayed that shows that the fire alarms ect. are in working order is dated back to 2010. We have had the council to the house to see these issues and they left a list of works to be complete on the house by the 29th of November, some have still not been done. The wall had to be replaced in between two bedrooms as it was so damp it was beginning to crumble. This seems like something that would be considered urgent as this meant we were unable to occupy these rooms until the work had been done. It obviously wasn't that urgent to Student Digz as the work wasn't complete until the middle of October. For the first 3 weeks that I was in lectures I was having to find places to stay as I was unable to occupy the room that I had already paid rent for. My housemates and I's phone calls are ignored by student digz unless we ring from a friends phone or no caller ID and they also do not reply to our emails. We are paying them money every months and they act as our landlords yet we cannot contact them. They refuse to speak to parents or guarantors as they know they cannot manipulate and lie to them as they do to students. As well as this, my friend is also renting a property with student digz and she currently has no access to water and there is sewerage coming through her drains. At first student digz refused to do anything about this but then said they would. That was weeks ago and the issue still isn't solved. She is currently doing the same as I did in the beginning and having to find alternative accommodation. This goes to show that the problems I have experienced isn't unique to me, it is a common occurrence with Student Digz. I have started a complaints procedure with student digz like is advised on their website and I haven't heard back from them. No acknowledgement of my email. This was over 2 months ago now. They also still haven't given my house mate her set of keys which means she is unable to lock her bedroom door! Despite all of the issues listed, some that made it so that we couldn't live at the house, they have refused to refund us for the month we could not move in! If it was possible for me to leave 0 starts, I would! I hope that people are able to see this review and save themselves from a lot of hassle with housing in future!

Mali · 14 December 2024

Agent replied · 26 December 2024

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologise for the distress and inconvenience you've faced. This is not the standard we strive for at Studentdigz, and we take your feedback very seriously. We are committed to resolving these issues promptly. Please contact our office directly, and we will prioritise addressing the outstanding concerns with your property. We understand the urgency of these matters and are working to ensure that all necessary repairs and maintenance are completed swiftly. Your feedback is invaluable in helping us improve, and we are dedicated to making things right. Thank you for bringing these issues to our attention, and we appreciate your patience as we work to resolve them. If there's anything else we can do to assist you, please let us know.

5/5

Google

I spoke to Shannon to book a viewing, she was very prompt and helpful. Then Emma showed me the property! She’s very friendly and deals with transparency and honesty. I recommend studentdigz!

Muskan · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Muskan, We are thrilled to hear that you received a prompt and helpful service while booking your viewing. It’s also fantastic to know that our friendly demeanor and honesty made your property tour enjoyable. Your recommendation means a lot to us, thank you. If you have any further questions or need assistance in the future, please feel free to reach out. We're here to help !! Best wishes, The StudentDigz Team

5/5

Google

I had a fantastic experience with Student Digs Rentals! The entire team was incredibly helpful, making the entire process smooth from start to finish. From the initial inquiry to finalizing the paperwork, they were always available to answer questions and guide me through the documentation. The moving process was seamless, and they made sure everything was well-organized, which made the transition so much easier. I truly appreciate the professionalism and care the team showed. If you're looking for a reliable and supportive rental service, I highly recommend Student Digs Rentals!

Vaishnavi · 2 September 2025

1/5

Google

Edit 2: I guess I, the DPS, and the Property Redress Scheme must have all hallucinated when they sided in my favour entirely (Deposit ID 29813932 and PRS complaint reference PRSC113718). StudentDigz (with the z) must have also been in on the delusion, since they paid the amount owed. If StudentDigz want to persist with the false claim any further that I was "never a tenant with them" then I will just start publishing screenshots. There are two possibilities: they are either deliberately lying to you, or they really are just that incompetent. --- Edit: They've now tried claiming I wasn't a tenant in the review, which I was, with the agency called StudentPigz (with the z). This is an excuse they've used for other reviews. They're either lying, or conveniently deleted the records before making the claim. Consider what kind of people need to do that to avoid bad press. ------ "Surely they're not THAT bad". Yes, they are. Every horror story you have heard is true. They are every bit as predatory as they are incompetent. They are not just a bad agency, they are slimy people. Note also how they reply to poor reviews, and compare it to how other agencies handle it professionally. I won't go into full detail about all the things they did to me during my tenancy (I'd be writing a book at that point), but the one thing I will make a point of is this: I had to sofa surf for a while because the previous tenant hadn't moved out. They promised me a rent rebate, I asked for it to be paid and they kept ignoring me. Then when my tenancy ended, they suddenly remembered it but claimed they didn't have to pay (in addition to helping themselves to my deposit) because they discovered damages. The deposit claims went to the DPS, who noted that StudentPigz provided no evidence for their claims at all. No photos, no documents. Literally "just trust me". I provided all the photos needed and I got my deposit back after 8 months. They then tried ignoring me for the rebate, so the Property Redress Scheme sided with me (3rd July 2024). The #1 worst letting agency I have ever dealt with in Swansea.

Alex · 16 January 2026

Agent replied · 24 April 2025

Hi Alex, we’re sorry to hear about your experience, but we believe you may have reviewed the wrong agency. We’ve checked our database and have no record of you ever renting with us. We take all feedback seriously and strive to provide fair and professional service to all our tenants. If you’d like to discuss this further or believe there has been a mistake, please feel free to reach out to us directly. Wishing you all the best. Edit: We really don`t have an Alex Walker on our database (it goes back to 2011). If you are renting or have rented under a different name then feel free to email us at enquiries@studentdigz.com and we`ll do whatever we can to resolve any issues you have. Kind regards.

5/5

Google

Emma was an absolute delight, she may be a lil clumsy by not seeing the keys in her hands, but definitely knows what she’s on about :)

Ellz_z · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Ellz_z, Thank you so much for your lovely review. We're thrilled to hear that Emma made such a positive impression on you. It's great to know she balanced her charming quirks with a strong knowledge of her work. At StudentDigz, we strive to create a friendly and knowledgeable experience for all our students, and your feedback is invaluable. If you ever need assistance in the future, please don’t hesitate to reach out! Warm regards, The StudentDigz Team

5/5

Google

Sharon is highly professional, extremely knowledgeable, and very accommodating. She is genuinely lovely with a kind heart and was incredibly helpful throughout the entire rental process.

Michael · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Michael, thank you so much for taking the time to leave a glowing review. We are glad Sharon was able to leave such a great impression on you, with her knowledge and professionalism shining through. If there is anything more we can do for you please don`t hesitate to ask. Kind regards The StudentDigz Team

5/5

Google

Absolutely wonderful guide around a few similar properties to the one we had first chosen. Emma was absolutely wonderful.

Moonotaur · 19 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Moonotaur, It’s heartwarming to hear that Emma provided you with such a wonderful experience while guiding you around the properties. We’re thrilled to know she helped you explore similar options that fit your needs. Your feedback truly highlights our commitment to supportive student lettings at StudentDigz. Should you have any further questions or need assistance as you make your choice, please don't hesitate to reach out. Warm regards, The StudentDigz Team

5/5

Google

Absolutely brilliant service from Leah. I'm in an odd situation where my lease ends prior to my move in date, and Leah has been absolutely amazing in helping me come to an agreement where I'm not worried about where to put my things for the couple of days prior to my move in date. Absolutely superb service, really helped me when I was feeling anxious. Recommend studentdigz (and Leah) any day.

Kayleigh · 27 July 2024

Agent replied · 25 October 2024

Hi Kayleigh, thank you so much for leaving a review, we are glad we could meet your needs and make the process as stress free as we could

5/5

Google

Emma was amzing, she took.me round the houses to view and chatted with me all through. She was very professional and friendly

Funmi · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Funmi, Thank you so much for your fantastic review! We're thrilled to hear that Emma provided you with such a positive experience, showcasing her professionalism and friendliness during your viewings. At StudentDigz, we strive to ensure that our students feel comfortable and supported while renting, and it's wonderful to know we achieved that with you. If you have any further questions or need assistance, please don’t hesitate to reach out. Best regards, The StudentDigz Team

5/5

Google

Emma was so lively and compassionate. Trust her to go the extra mile to find you your best accommodation 😀 …

Torty · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Torty, that`s great to hear. Thank you for taking the time to leave a review and we`re so happy Emma was able to find you the best accommodation available. Kind regards The StudentDigz Team

5/5

Google

A lovely and supportive team. Emma has been so helpful and kind! Thank you.

Ishwari · 2 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Ishwari, It’s delightful to hear that you found our team supportive and that we made such a positive impact during your experience. We genuinely care about our students' needs at StudentDigz, and it's wonderful to know that kindness is shining through in our service. Should you need any further assistance or have questions in the future, don’t hesitate to reach out. Thank you, The StudentDigz Team

5/5

Google

Emma was really fantastic and very enthusiastic about getting my friends and I the best place we can get.

Max · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Max, Thank you so much for your glowing review. We are delighted to hear we were able to provide such fantastic and enthusiastic service in helping you and your friends find the ideal place. At StudentDigz, we are dedicated to making the renting experience as enjoyable and seamless as possible, and it’s wonderful to know we have succeeded with you. Should you need any further assistance or have questions in the future, please don’t hesitate to reach out. Best wishes, The StudentDigz Team

5/5

Google

Thanks to Leah and her assistance during our house viewing, we had the most exceptional experience. Her knowledge, professionalism, and friendly approach surpassed our expectations and made the usually stressful process of finding a new student accommodation smooth and enjoyable. I truly believe the whole office should go and see a musical together in order to celebrate Leah’s amazing approach to work, Hamilton perhaps? Keep up the great work Leah!

Matouš · 30 May 2024

Agent replied · 24 August 2024

Thank you Matous, we are really happy we were able to give you a great experience.

5/5

Google

Emma has been amazing! She is so nice and kind would definitely suggest asking for Emma for your agent! x

Charley · 16 January 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Charley, We're thrilled to hear that Emma made such a positive impact during your experience with us. Her kindness and dedication to helping students find their ideal rentals in Swansea truly sets her apart. We appreciate your recommendation and will make sure to pass along your kind words to her, thank you. If you need any further assistance or have questions in the future, please don't hesitate to reach out. Best regards, The Studentdigz Team

5/5

Google

Emma was really great. She was great energy and a great help in showing me around

Afua · 16 December 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hi Afua, Thank you so much for your wonderful 5-star review🌟 … More

5/5

Google

Emma was lovely and really attentive. Five stars!!

Bethan · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Bethan, Thank you so much for your kind words. Our team aims to provide attentive service, and it's wonderful to know that we succeeded in making you feel valued. If you ever need assistance in the future, please don’t hesitate to reach out. Best wishes, The StudentDigz Team

5/5

Google

I had a great experience with Studentdigz while searching for my accommodation. Rebecca was fantastic, helpful, patient, and clear throughout the entire process. She provided great options, answered all my questions, and made finding student accommodation stress-free. Her friendly attitude and professionalism were much appreciated. Highly recommend!

BHAVYA · 14 December 2024

Agent replied · 10 December 2024

Hi Bhavya, thank you so much for your review. I will make sure Rebecca receives your kind comments and I am glad we were able to find you your ideal property.

5/5

Google

I have been a tenant with Student Digz since July 2022 and they have been golden. Moving in process was super easy, each team member dealt with any queries super quickly and ensured my stay with them was as smooth as possible. Also wanted to highlight the Landlord Sally, exceptional service and she has been so lovey every step of the way. Special thanks to Zoe, Rachel, Matt, Ciara and Catrin.

Oliver · 21 June 2023

Agent replied · 20 June 2024

Hi Oliver, thank you for leaving such a great review. I'll make sure I pass your comments onto Sally and the Studentdigz team and thank you for choosing Studentdigz.

1/5

Google

StudentDigz have been caught faking 5* reviews again, so here’s my experience. They’re pathetic, but to give them a chance I’ll start with what they got right. They didn’t screw me over for my deposit back, paid in full. They did provide the accomodation, with no issues on the level of broken windows or ceiling leaks. But that’s it, this is the literal bare minimum of being a student housing provider, I didn’t even get a desk or internet, my upstairs neighbour had no electricity for over two weeks the breaker kept tripping, and they knew, but didn’t give a toss. Some minor issues did get sorted but they took their time, most notable four months to fix the doorbell/intercom. Rats wandering around, crap everywhere outside front and rear, they tried to outlaw me from keeping my bicycle in the basement, no fire towel or extinguisher, visibly rushed fittings install and painting, regular lies about maintenance progress, a surprise sorry we need £147 more after paying all the pre moving in costs, they were pants. My personal favourite was I got home from work one night to find the hallway door before mine locked, it turned out they gave our then new neighbour a key for it without giving me one. So I slept in a hallway, head on some grim stairs, unable to get into my equally grim flat, no back door/fire escape. I thought about kicking the door in, wish I did now. Again they didn’t really care until I fell asleep in their Walter Road office as soon as they opened, waiting for them to sort it out. It was a mistake, but completely avoidable. I wish I showed a bit more respect to the staff at the office though, they’re just girls following orders without taking responsibility. It’s the landlords and people at the top of the company pyramid top who deserve to live in one of their houses. That’s enough, I can go on, but I want to say if you are a StudentDigz employee and you’re thinking about responding to this explaining I’m wrong, don’t. I basically prepared for a lawsuit if you lot failed to repay my deposit, so I have loads of photos and emails between me and your staff. You can’t lie. So if you are looking for a student house provider, avoid “the one with the Z” as if it’s P Diddy and his pals. If you decide to go with one of their properties as I did, take photos of everything. It wasn’t all bad at times but I wish I went with Swansea4Students or Student Cribs. Doesn’t matter now I’ve graduated so I don’t have to tolerate them anymore. Oh I cannot believe they upped the rent for the next tenant after I left, perhaps as we fixed a bunch of drywall and paint issues ourselves. The audacity, no bills included. Stop being greedy StudentDigz. And stop faking reviews it’s so obvious.

Liam · 7 May 2025

Agent replied · 25 May 2025

Hi Liam, thank you for taking the time to leave a review. We are sorry that you feel this way and if there is anything we can do resolve any outstanding matters just let us know via email. We can assure you all our reviews are from genuine clients and we regularly ask for them at property visits and client interactions which is how we gain a broad range of feedback. It would be pointless for us to use fake reviews as we cannot change or improve unless we gain genuine feedback. As hard as it is to read your review we will pick out the parts we need to and use them to improve our systems and procedures. So, once again thank you for your feedback as every review counts and helps us improve.

5/5

Google

Emma was very friendly

Megs · 16 January 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Megs, Thank you for your fantastic ⭐⭐⭐⭐⭐ star rating. Providing a welcoming experience is essential to us, and your feedback reassures us that we are on the right track. If you need any further assistance or have any questions, feel free to reach out at any time. Best regards, The Studentdigz Team

5/5

Google

Emma was really lovely, helpful and chatty

Alice · 16 December 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hi Alice, Thank you so much for taking the time to leave a review. We're thrilled to hear … More

1/5

Google

These guys thought it was acceptable to let us move in with broken glass on the floor and cigarette ends stuffed down the back of the sofa (amongst numerous other issues); they didn't send maintenance for over a month when we had water leaking onto live power sockets; and they tried to pressure me into leaving them a good review by insinuating I wouldn't get my deposit back otherwise, then accessed my file/phone number a year after I'd moved out to call me names over the phone because I left them a bad review. Sound like the type of agency you want to sign with? We've all heard of those nightmare agencies - this is one of them - beware! There are plenty of other agents in Swansea that are somewhat competent at their jobs and won't insult you over the phone over a bit of honest feedback👍 In Response To Reply: Shame on StudentDigz for trying to use the "Oh, we don't have you on record, you reviewed the wrong place, wasn't us sorry!" excuse. That's the kind of excuse companies only use when they know there's no defence for their actions. I have plenty of email and call logs from yourselves in evidence. Seems to be a bit of a theme with their reviews where only people who leave them negative feedback have "got the wrong agency", funny that... As for "we don't even hold the deposits so it isn't up to us" - you know as well as I that you still need to approve the release of the deposits once requested and can counter claim for any nonsense fees you like - which is what was insinuated would happen by both your staff and the landlord you represented if I didn't change my review. Good to see this agency hasn't changed one bit over the years and still can't handle a negative review.

Jack · 22 March 2025

Agent replied · 12 April 2025

Hi Jack, I have checked our database and it looks like you have reviewed the wrong Agent as we don`t have a tenant registered with us under your name. You may have rented from Digs of Swansea which is a completely different letting agent and nothing to do with Studentdigz. I can also assure you that we do not ask for reviews in exchange for returning deposits as all our deposits are lodged with The DPS, so we don`t even hold them in our account. It does sound like you had a bad experience and hope you were able to claim your deposit in the end from whoever it was you did rent from.

5/5

Google

Lewis is the most helpful person working for studentdigz, I've had some bad experiences but when my bed became so uncomfortable it felt like it was cutting me in half I contacted studentdigz and thankfully Lewis is the one who contacted me back and sorted it out for me. I had been in A&E twice that week and Lewis really took the stress out of it, so thank you again Lewis.

Zoe · 21 June 2022

Agent replied · 20 June 2024

Morning Zoe, thank you very much for taking the time to post a review. I shall forward your comments on to Lewis and hope you get better soon.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read StudentDigz's Google reviews

Questions about StudentDigz Swansea

How many reviews does StudentDigz Swansea have?

StudentDigz's Swansea office has 256 reviews across two platforms: 255 on Google, 1 on Facebook.

What is StudentDigz Swansea's rating?

StudentDigz Swansea is rated 3.5 out of 5 across all 256 reviews, and 3.5 out of 5 on Google from 255 reviews.

Where is StudentDigz's Swansea office?

StudentDigz Swansea, Studentdigz, Churchill Buildings, 128 Walter Road, Swansea, SA1 5RG.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.