Every review we hold for the Stoke On Trent office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotThe Gateway, Bexhill
**UPDATED REVIEW 6/8/26**
John Β· 6 August 2026
Agent replied Β· 25 September 2026
**Update** : Hi John,
We're really pleased to hear that Alfie and Martin were able to resolve the outstanding items for you and provide the support you needed.
It's encouraging to know that, once communication channels were clarified, the bath panel, HIU cover and kitchen kickboards could all be completed in one visit.
We're especially grateful for your kind words about Alfie. He takes great pride in helping our customers and will be delighted to hear that his professionalism, communication and understanding helped ease the stress and uncertainty you had been experiencing.
Thank you again for sharing your experience. We wish you all the very best in your new home and hope you enjoy it for many years to come.
Hi John,
Thank you for taking the time to share your experience. We're concerned to read about the issues you've highlighted, particularly where outstanding items which had been discussed prior to completion were still unresolved when you moved into your new home.
We appreciate how frustrating it must have been to feel that you were having to chase for updates, and we recognise the disappointment this can cause at what should be an exciting time. It's also concerning to hear about the specific defects you've mentioned, especially those that you feel present a safety risk within your home.
We've shared the details of your feedback with our Regional Customer Service team and the build team for review. This will allow the relevant teams to look into the matters you've raised and ensure they have a clear understanding of your experience.
Thank you again for bringing these matters to our attention. Customer feedback plays an important role in helping us improve both our homes and the service we provide.
Kind Regards
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotFantastic support from sales team (Nicole)
We are in the process of buying our first home with Countryside Homes, and Nicole (Base office, Harlow) has been incredibly helpful from day one. She is always friendly, approachable, and makes sure to find answers to all of our questions.
Maryam Β· 22 September 2025
Agent replied Β· 25 September 2025
Hi Maryam,
We're happy to hear that you found our team member helpful during your first home buying process. We appreciate you acknowledging their friendly and approachable nature, as well as their dedication to answering your questions. It's great to know the site visit was a special experience for you, and we thank you for your positive feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotEasy and straightforward
Staff were friendly.
Olatunji Β· 17 July 2026
Agent replied Β· 25 September 2026
Hi Olatunji,
Thank you for taking the time to leave us a review, we appreciate your feedback and are glad to hear you found our staff friendly. We will be sure to pass on your kind words to the team!
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGood size of house
Good size of house, affordable price, very helpful and hard working sales man Alex and house features
VIJAYARAGAVAN,KALIAPERUMAL Β· 3 April 2026
Agent replied Β· 3 June 2026
Hi VIJAYARAGAVAN,KALIAPERUMAL,
We're happy to hear that you found a good-sized house at an affordable price. We appreciate your recognition of our team's hard work and the house features.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotI purchased a lovely flat at Freshβ¦
I purchased a lovely flat at Fresh Wharf Estate and initially had a very positive experience thanks to a responsive and proactive management company. Unfortunately, Countryside later switched the management to POD, and since then the standard of upkeep has significantly declined.
Jake Β· 23 May 2026
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotCountryside home is the very best πveryβ¦
Countryside home is the very best πvery professional and a great developer
Fayokemi Β· 8 April 2026
Agent replied Β· 3 June 2026
Hi Fayokemi,
We're happy you had such a positive experience with our countryside homes. We appreciate your recognition of our professionalism.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotSo far very effective and efficientβ¦
So far very effective and efficient friendly service
Kelly Β· 12 April 2026
Agent replied Β· 3 June 2026
Hi Kelly ,
We're happy to hear that you had a friendly and efficient experience. Thank you for your positive feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotVery Helpful Staff
Very Helpful Staff, courteous, polite and friendly.
Alan Β· 14 April 2026
Agent replied Β· 3 June 2026
Hi Alan,
We are happy to hear that our staff was helpful, courteous, and friendly! We appreciate you taking the time to leave us this great feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotWe purchased a new build property lastβ¦
We purchased a new build property last May day. 2 The house was flooded because the shower trap in the en suite was not connected properly. The ceilings lights smoke alarms were all full of water. It took them months to do the job properly. They wanted to send a laborer Iβm not a painter to patch you up. The back garden is like a Bog the soffit boards on the back of the house and not fitted to the brick properly and have a large gap. We have reported this for months and still not got any anyway the properties in Goshawk drive Maghull Iβm not very good build to continuing to build new properties. I would seriously think twice before purchasing one of them as they have to sale is appalling did the cracks in the ceilings what is still ongoing being fixed they give you a two year warranty, which is not worth the paper itβs written on. We have wagons from 7 AM of the morning in and out covering the cars with just the driveway is a disgrace because of the mud coming off the road as you drive onto the path you carry in the mud into the house so if youβre thinking of buying it asked someone who lives there first
William Β· 3 March 2025
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotWe have a great experience
We have a great experience. Craig, the Sales Consultant, is very helpful and patient in answering our questions as first-time buyers.
Josie Β· 13 December 2025
Agent replied Β· 24 December 2025
Hi Josie,
We're glad you enjoyed your experience. It's wonderful to know that our sales consultant was helpful and patient with you as first-time buyers. Thank you for your feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotHas anyone moved into the homes inβ¦
Has anyone moved into the homes in Sherford Plymouth and wants to leave an honest review for future buyers?
Sarah Β· 12 December 2025
Agent replied Β· 24 December 2025
Hi sarah miller,
We appreciate you seeking honest feedback. We encourage residents to share their experiences, as it's valuable for future buyers. Thank you.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat experience with countryside
Great experience with countryside. My sales advisors were amazing - Imran and Mario. Seamless process and great communication. Thank you both once again.
Reeya Β· 19 September 2025
Agent replied Β· 25 September 2025
Hi Reeya,
We're happy you had such a positive experience. It's great to hear the process was seamless and the communication was effective. Thank you for your kind words!
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
3/5
TrustpilotThe information we received was notβ¦
The information we received was not accurate. We were bit disappointed.
Mrs Β· 6 December 2025
Agent replied Β· 24 December 2025
Hi Mrs Gurdish Sandhu,
We regret that the information provided was inaccurate, and we are sorry for the disappointment. We'll review this to ensure better accuracy.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotAppalling service, worst ever experience with a house builder
Countryside Homes have treated me appallingly from the start. We reserved a new build plot with them, then about a month later, despite our reservation, they put the plot in a buying scheme, which meant we could no longer buy it. We chose another plot and, 3 months later, without any kind of discussion or notification with/to me, they sold it to someone else. Again. So, twice in a row, we reserved a plot with them and they just sold it from under us. Over three months, I made multiple attempts to contact Countryside, to discuss our arrangements. They wanted me to reduce the price of our house, which I said I was open to, but then they continued to ignore me and not return calls or answer emails, so we had zero contact or discussion. I called their offices and was told theyβd get back to me, but they didnβt. I sent emails and they were all ignored, from the local sales rep right up to their head of sales. They used an intermediary, βMove with Usβ, and while they were more responsive to me, they never managed to persuade Countryside Homes to actually contact me.In short, Countryside Homes are extremely unprofessional and you cannot trust anything they say, in my experience. My advice would be to have nothing to do with them, there are a lot of their competitors who will treat you with some respect.
SC Β· 24 July 2024
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotI would love nothing more than to beβ¦
I would love nothing more than to be writing a positive review, but unfortunately our experience with Vistry/Countryside has been extremely disappointing.
Mark Β· 21 April 2026
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotSuch an aspirational
Such an aspirational brand, admired and followed for many years.
Consumer Β· 24 September 2025
Agent replied Β· 25 September 2025
Hi Consumer,
We appreciate your long-term support and are so glad to hear that you find our work aspirational and admirable. Thank you for your feedback!
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotVery professional
Very professional, and happy to help with so much knowledge.
Gav Β· 22 September 2025
Agent replied Β· 25 September 2025
Hi Gav henry,
We appreciate your kind words! We are happy to hear that our expertise was helpful to you. Thank you for your positive feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotHave just reserved our new home online
Have just reserved our new home online. The process was explained very clearly and easy to do. This follows months of patience from the sales consultant Ceri, who weβve been in contact with for months prior to getting to this point.
Tim Β· 18 September 2025
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotSo far so good with customer service
Lynne Β· 19 September 2025
Agent replied Β· 25 September 2025
Hi Lynne Pettitt ,
We are happy to hear that you are having a positive experience with our customer service. Thanks for your feedback.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotGreat job
Great job, Imran Jan π―
Marina Β· 22 September 2025
Agent replied Β· 25 September 2025
Hi Marina,
We are happy to hear that you had a great experience. We appreciate your positive feedback and recognition.
Kind Regards,
Sarah
Countryside Homes
β
β
β
β
β
1/5
TrustpilotDo not even bother buy a house fromβ¦
Do not even bother buy a house from this company.You are better off buying a house and renovating it.They are have terrible customer service,their are very prejudice when you approach their showrooms too
Wil Β· 23 May 2025
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotLovely welcoming staff
Lovely welcoming staff, friendly and knowledgeable
Mandy Β· 25 August 2025
β
β
β
β
β
5/5
TrustpilotPleasant experience and gained someβ¦
Pleasant experience and gained some useful information on the benefits of new homes.
Mr Β· 3 April 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGood food. Good price ,nice ,ok
Andrei Β· 14 March 2025
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.