Trusted Agent profile · Southampton

Verified

Northwood Southampton reviews

4.4

★★★★★ Great

248 reviews across 2 platforms

1 Bellevue Road, Southampton, SO15 2AW

Part of Northwood, see every office.

Northwood's office in Southampton, at 1 Bellevue Road, is rated 4.4 out of 5 across 248 reviews on two platforms, including 220 Google reviews rated 4.3.

Google logo

4.3 / 5

220

Reviews on Google

This office

allAgents logo

28

Reviews on allAgents

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Southampton office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I’m very pleased with the service that Northwood Southampton provided for renting my property. I’ve dealt with one of they other branches in Bedfordshire for over 14 years and pleased with they brilliant protocols/ systems they have in place. When they initially viewed the property they gave me a list of things to fix for the new tenants which were quite necessary. Within three weeks they found tenants and did the searches and kept me posted of the process. I look forward to the business with them for years to come

Blade · 17 November 2025

Agent replied · 17 November 2025

Thanks so much for the 5* review Blade. We really appreciate it and look forward to continuing to provide an excellent service for you.

5/5

Google

We’ve been using Northwood Estate Agents to let our flat in Ocean Village for about 3 years and have been very happy with the service they’ve provided. The whole process has been smooth and professional from the start. A special mention to Jack, who has always been extremely helpful and responsive. He keeps us well informed and deals with any queries or issues quickly and efficiently, which makes managing the property stress-free. I’d definitely recommend Northwood to anyone looking for a reliable letting agent, they’ve been excellent to work with.

Ian · 29 October 2025

Agent replied · 31 December 2024

Thanks for the 5 star review, Ian. We really appreciate your kind words.

5/5

Google

We recently saw a house to let on rightmove and spoke to Jack in the Southampton office. He quickly arranged a viewing and happily answered all our questions. The process was incredibly easy to complete and the administrator Amanda was incredibly helpful, efficient and friendly. She went above and beyond over the Christmas period to ensure our reference checks went through smoothly. We’ve had a few queries since signing our paperwork and both Amanda and Jack have been quick to respond and very professional. Amanda is arriving early in the office on the Saturday we collect our keys so we can get moved in straightaway that day. We would highly recommend Northwood as our experience has been amazing from start to finish, thank you very much.

Emma · 4 February 2025

Agent replied · 24 February 2025

Thanks so much for the 5* review and your kind words Emma, we really appreciate it. We hope you are enjoying your new home and look forward to continuing to provide an excellent service for you.

5/5

Google

Amanda and Kelly have been amazing. Myself and my mum went to view the property that I am now renting and Kelly was very professional and provided a lot of information which made me confident that I wanted to rent from Northwood. Amanda arranged all of the financial information. I felt comfortable and informed through the whole process. I am now getting ready to move and would like to say a big thank you to Kelly and Amanda and I can’t wait to collect the keys!

Libby · 3 December 2025

1/5

Google

First ever Google review but feel it’s important to share our experience. Never again. A rent increase of 45% in 3 years forcing us to end our tenancy agreement early. (Absolutely mortgage rates have increased, but to not have the decency to give some insight or reply to an email questioning a 22% annual increase shows they really don’t care) Arranging visits to the property and not attending, then when challenged making false claims they had but no one was in (I work full time remotely and they forget ring door bells exist..) £600.00 “advertisement fee” to be released from our contract. 4 days to move a house we’ve lived in for 3 years. A further week’s rent whilst not occupying the house so their external inventory company can create a pernickety snag list (disregarding general wear and tear). A further £7 charge because the above mentioned external company loses the back door key (laughable). Any prospective tenants PLEASE do not be as naive as ourselves, we never missed a payment in 3 years and returned the home in very good condition (more than comparable to when we moved in). I can assure you the only time they will work tirelessly is when trying to retain ALL of your deposit. It even took them a month to break the news after repeatedly chasing for updates. Recent positive reviews are quite clearly a result of a smoke and mirrors exercise with their landlords or unwitting tenants who are yet to try move away from Northwood. Despite the wasted money, never having to interact with Northwood Southampton again feels liberating. They are void of any empathy or reasoning and exist to rip off hardworking tenants. Detestable business run by vacuous people.

Callum · 14 November 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks very much for your review, as we value all feedback that we receive I just wanted to comment as follows: We understand that rents have gone up a lot over the last few years, unfortunately we have a responsibility to our Landlord to ensure that every property has the correct market rental amount. We do check rents thoroughly at every tenancy renewal and we also check with our Landlords that they are happy any rental increases proposed. I can see that our staff have replied to several e-mails from you regarding the increase in rent. We are unable to comment with regard to contractor visits and do rely on their word. Therefore, I can only apologise if there were visits booked prior, and they did not attend. The early surrender fee, or as you mentioned ‘advertisement fee’ this is outlined within the terms and conditions you had signed prior to taking occupation of the property and full details were provided in writing to you once you had requested this. A copy of the tenant information can also be found on our website, and this is also outlined on there. I have attached the link below: https://www.northwooduk.com/southampton-estate-agents/tenant-info/ Finally, onto the checkout, I can see that a copy of the report along with items requiring attention within a week of your vacation of the property. Unfortunately, during the checkout inspection, there was no key to be found throughout the property and per the documents sent to you, all keys were to be returned to the office. Therefore, it is reasonable to request the replacement key cost to be covered by yourselves. Having looked through the original inventory provided at your tenancy commencement and the condition in which the property was retuned in, there were vast discrepancies, which had been outlined to you via email. Unfortunately, the issues raised cannot be attributed to fair wear and tear, which has been taken into consideration throughout the whole checkout process. Should you wish to discuss this further, please feel free to contact us directly. We wish you all the best in the future.

5/5

Google

I have been working with Northwood as a landlord since 2005 and have a number of properties which they manage on my behalf. They are a very approachable company and always do their best to resolve any issues or problems. Amanda does a great job in managing the various contracts I have and Emma is very proactive dealing with maintenance issues when needed. All in all a great company to work with and I highly recommend them to any new landlords.

Ian · 2 October 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks so much for the 5* review and your kind words, Ian. We really appreciate it and look forward to continuing to provide an excellent service for you :-)

1/5

Google

Hello. My opinion about the Northwood Southampton estate agency is very negative. When we first received the house for rent from them, it was not prepared at all, the walls were unpainted, the house was dirty, and it was full of leftover furniture and junk from previous tenants. When we moved in, we had to clean and repaint the entire house ourselves. During our five-year experience with this agency, while living in that house, it was extremely difficult to get any repairs, maintenance, or renovations done. Even when the roof was leaking, we had to wait about a month for them to fix it, during which time the walls got damp, and mold started to appear. When we finally decided to end our tenancy, the agency charged us additional fees, for “repairs” of the house, for the garden (which we had actually maintained and left in better condition than when we moved in), for mold removal (even though the mold was caused by their delay in fixing the leaking roof), and for cleaning the whole house, even though we returned it in a spotless condition, even the oven was cleaned thoroughly. Therefore, I absolutely do not recommend this letting agency. They only care about profit, not about service or the comfort of their tenants. If you are thinking about renting or buying a property from Northwood Southampton, I truly advise against it. It was a very bad experience. Oto tłumaczenie tej części na angielski, w tym samym, naturalnym i spójnym stylu, co wcześniejszy fragment: --- We have now referred the matter of our deposit to the Deposit Scheme, as we completely disagree with the deductions the agency made for “repairs,” “cleaning,” and so on. The deposit was £1,400, but they only offered to return around £200, claiming the rest was used to cover those supposed costs. After they made those deductions, I personally went to check the property and the garden, and absolutely nothing had been done, the garden was already in very good condition when we left, yet they still took the money for it.

Dawid · 24 October 2025

5/5

Google

Found the properties via rightmove and they responded very quickly! Kelly was amazing and helped accommodate viewings for the flats. Moving into one of the flats next week but so far they have been very helpful and always quick at responding to any enquiries I have!

Katy · 7 November 2025

Agent replied · 17 November 2025

Thanks so much for the 5* review Katy. We really appreciate it and look forward to continuing to provide an excellent service for you. We hope you are enjoying your new home!

5/5

Google

I moved in to my flat a year ago, and was going through an awful time. Amanda and the team were fantastic. They literally done everything in their power to help me, we jumped through hoop after hoop to ensure Id fit the criteria's. A very stressful time in my life and they offered that hope I needed. A year down the line and Northwood have been more than helpful. To every request, every fix (only 1 or 2 to be fair) and every last bit of communication, I have always received a quick response and always had any issues sorted within a good time scale. Honestly couldn’t recommend enough. They have been a great help.

Kiele-Ann · 2 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks for the 5 star review, Kiele-Ann. We really appreciate your kind words.

5/5

Google

I have been in the uk for almost five years now and I haven’t had a positive experience with an agency/staff like I had with Northwood . The whole experience for me was very smooth and amazing . You made everything easier for me. I would like to thank all the staff for the fantastic assistance, ESPECIALLY “JACK” for his time and efforts because he was very helpful and patient with me. Much appreciated! Thank you Jack you’re the best! 🫵💯

Ani · 2 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks for the 5 star review, Ani. We really appreciate your kind words!

5/5

Google

Thank you all at Northwood - Southampton for providing me excellent service for almost over 5 years. Emma many thanks, your very helpful you always get back to me super quickly with any of concerns putting my mind at ease. So once again thank you ⭐⭐⭐⭐⭐ :) all keep up the great work/service you provide to your clients like myself. 9th August Once again i received excellent service from Northwood - Southampton from Amanda who helped me out with my contract. We spoke several times where i explained my situation and she proposed several options that would be possible. So problem resolved with a happy outcome. Many thanks Amand ⭐⭐⭐⭐⭐ :) Keep up the good work and your friendly service.

Pallavi · 2 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for this wonderful review, Pallavi. We really appreciate your kind words and look forward to continuing to provide a 5 star service for you.

4/5

Google

I have been with Northwood 8 years they saw me through Covid when my landlord ended my tenancy and had to move in the middle of lockdown Amanda was lovely helped me Emma has always been lovely too although I have very little reason to call them. Recently my health has got worse and I am moving to sheltered housing Amanda let me pay 600.00 to release me early from my 12 month tenancy and helping me find a new tenant so I can stop paying the rent. Never had any problems with Northwood

Bernadette · 2 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks so much for the 5* review and your kind words, Bernadette. We really appreciate it and wish you well in your new home.

5/5

Google

My first time ever looking for a property to rent and I can’t thank the team at Northwood for helping me and supporting me through this whole process. Massive shout out to Aaron and Amanda they have been amazing! Aaron was the one who viewed the property with me, gave me all the details I would need explained what would happen if I wanted to go ahead. Was a really good positive viewing! Amanda then helped me with the paperwork side and was really helpful when I was having an issue filling out the forms and quickly resolved the situation for me. Without Aaron and Amanda I wouldn’t be able to say I’m now a proud owner of my first flat. Thank you both x

Zara · 1 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks for the 5 star review, Zara. We really appreciate your kind words!

5/5

Google

I was a tenant through Northwood for 2 years until owner decided to sell flat which was happy in due to Northwood who as a team made it easy and comfortable for myself there Amanda made sure any problems I had was delt with very quickly and if needed to speak to anyone for any reason was easy to get contact , if they had another property when needed to move for me would've stay with them , all can say is Amanda and the team are good professionals and there to help and I would like to thankyou very much for having opportunity to have you as people taking care of things for me when needed

Gary · 3 August 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for this wonderful review, Gary. We really appreciate your kind words.

5/5

Google

I've been a tenant of Northwood's since November 2015, and I can honestly say it's been the easiest - nearly 9 years - of renting. I've never had any issues. Any maintenance situations were promptly seen to by their own contractors, and staff were always warm and friendly. Amanda, Emma, and Aaron were always quick to respond either over the phone or by e-mail if on the rare occasion I had issues or requests - and as points of contact, I cannot fault them. As a tenant (and a single parent), I've always felt a sense of security renting from Northwood, more importantly, I felt as though my best interests were considered just as much as the landlords they let on behalf of. A rare find! 10/10 would recommend.

Sophie · 3 August 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for this wonderful review, Sophie. We really appreciate your kind words and look forward to continuing to provide a 5 star service for you.

5/5

Google

I recently rented my house out with Northwood and a big thanks to Stuart , jack , Amanda and in particular Emma and the team for making the process very smooth i have now been with northwood for over the year, Emma always keeps me updated she is Very professional, with on-going updates re how the rental is going, quick to respond if any niggles . 5 star well done and thank you

Nicky · 2 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you for your lovely, glowing 5 star review! We are glad to hear that you are very happy with the lettings service that our Team have provided.

5/5

Google

Amanda and Jack have been always available and very clear in all the steps of the renting process. They were very proactive in finding a good option for us when the previous landlord decided to move back to the property. Both Amanda and Jack were very precise and professional, and it was a pleasure to deal with.

Majestic · 10 April 2025

Agent replied · 30 April 2025

Thanks so much for the 5* review and your kind words. We really appreciate it and look forward to continuing to provide an excellent service for you.

5/5

Google

Amanda Bevan at the Northwood Southampton branch has always gone the extra mile for me as a landlord. Nothing is ever too much trouble and she always has a happy, welcoming friendly voice on the phone and will ensure any enquiries/issues are dealt with asap and follow ups always carried out. I would thoroughly recommend Northwood on a fully managed basis, it has worked well for me for the last 3 years. Thank you.

Julie · 3 August 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for this wonderful review, Julie. We really appreciate your kind words and we look forward to continuing to provide a 5 star service for you.

5/5

Google

I have been a customer of Northwood Southampton for seventeen years. They are professional and keep me informed of any problems with my property. Amanda is always pleasant and helpful. I live a distance away and it is important that Northwood has local contractors they can call on to sort out any issues on the property and they always consult me first. I would highly recommend Northwood a good and reliable company.

Fiona · 2 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thank you so much for this wonderful review, Fiona. We really appreciate your kind words and look forward to continuing to provide a 5 star service for you.

5/5

Google

Cannot thank Amanda from the Southampton branch enough! Literally helped us through everything, any issues, anything we wanted to do with the property etc. Celebrated wins with us like having a baby on the way and just was so accommodating. We have used Northwood for the past two years and we have nothing but kind words to say about Amanda, such a lovely bubbly lady. 🩷

Maria · 26 November 2025

5/5

Google

It has been a pleasure renting a property with Northwood. Amanda has been amazing and has communicated with us quickly with all the information throughout the whole process, answering any queries we had. Thanks to Jack and Emily for you help and support. This has been the smoothest and easiest journey from start to finish and we are greatly looking forward to renting with Northwood for the foreseeable future. Thanks Northwood

Sagar · 2 September 2024

Agent replied · 31 December 2024

Thanks so much for the 5* review and your kind words. We really appreciate it. :-)

5/5

Google

Me and my partner have faced a lot this year and moving was something we unfortunately didn’t want to do but had to. We used Northwood and their Colleague Amanda was incredibly patient, helpful and understanding making our whole moving process very simple and smooth running. With quick email responses and phone calls, we were fortunate to have it made as stress free by Northwood. Would highly recommend.

Gothic · 28 October 2025

1/5

Google

Replying back to you : IM GLAD THE EMAILS I HAVE SAYS OTHERWISE ;) If I could give them 0 stars would, they not good landlords.. really bad persons. They play with you and take advantages of your situation and the worst part is they rented me a 2bedroom property full of mould and problems within the property. Problems with the boiler, problems with the walls, door handles not in good shape, conservatory was leaking for 5 months after repairing for 5x in a row . The garden was a completely mess, fences all lose, shed almost going down. I’ll never rent from them ever again. They rude and big liars ! I’m taking them to court.

Tianna · 26 November 2025

Agent replied · 26 February 2025

Dear Tianna, We take all feedback seriously and always strive to provide the best possible service to our tenants. However, we believe it’s important to clarify some key facts regarding this tenancy. Before you moved in, we informed you that certain maintenance works were outstanding and advised that delaying your move-in date would allow these to be completed beforehand. You chose to proceed, confirming that you were happy for the works to be carried out while you were living in the property. Throughout the tenancy, we made multiple attempts to arrange access to complete these repairs, but unfortunately, we were often refused. Despite this, we remained committed to resolving the issues as quickly as possible. With regard to the conservatory, repairs were carried out multiple times, and we continued working to address the issue whenever access was permitted. We also provided guidance on ventilation to help prevent further mould concerns, but this advice was not followed. Additionally, we invited you to discuss your concerns with us in person, but these offers were not taken up. The Tenancy Deposit Scheme (TDS) also attempted to contact you on multiple occasions, but unfortunately, there was no response. We always aim to provide a fair and professional service and we regret that, despite our efforts, we were unable to reach a resolution with you.

5/5

Google

Like at a place and within 10 days i was moved into the property. The customer service from Amanada and Kelly were excellent, and helped instantly with any questions I had. Highly recommend.

Richard · 8 November 2025

Agent replied · 17 November 2025

Thanks so much for the 5* review Richard and your kind words. We really appreciate it and look forward to continuing to provide an excellent service for you. We hope you are enjoying your new home!

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Northwood's Google reviewsLeave Northwood a review

Questions about Northwood Southampton

How many reviews does Northwood Southampton have?

Northwood's Southampton office has 248 reviews across two platforms: 220 on Google, 28 on allAgents.

What is Northwood Southampton's rating?

Northwood Southampton is rated 4.4 out of 5 across all 248 reviews, and 4.3 out of 5 on Google from 220 reviews.

Where is Northwood's Southampton office?

Northwood Southampton, 1 Bellevue Road, Southampton, SO15 2AW.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.