Trusted Agent profile

Enclave reviews

4.0

★★★★★ Great

113 reviews across 1 platform

23 College Road, South Croydon CR0 1NN

Enclave's South Croydon office at 23 College Road is rated 4.0 out of 5 across 113 reviews on 1 platform, including 113 Google reviews rated 4.0. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.0 / 5

113

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the South Croydon office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

I moved into Enclave expecting a premium standard of accommodation, but my experience has been extremely disappointing and far below what was advertised. On arrival, the apartment was clearly not prepared for a new tenant. It felt as though it had still been lived in. There were multiple issues including a broken wardrobe door, which has already needed fixing twice, broken curtain rails, and a faulty curtain chain that had simply been left on a shelf rather than repaired. The bathroom and shower were visibly unclean, with what appeared to be bodily fluids present, and there were used cotton buds left beside the bed. The overall cleanliness was unacceptable. The floors were covered in dust, with visible build up throughout the apartment. As someone with asthma, this is not just poor standards, it is a genuine health concern. It is clear that the apartment was not properly cleaned, inspected, or signed off before move in. Basic maintenance had also been neglected. The walls had not been properly painted, and there are visible chips, marks, and cosmetic damage throughout the property. This is not what anyone would expect from accommodation marketed as premium. There are also ongoing functional issues that have not been properly resolved. The microwave makes loud, concerning noises as though it is going to explode, which is both alarming and unsafe. In addition, the solution provided for the broken wardrobe was for a maintenance worker to suggest that I simply do not use it to store my clothes, which is completely unreasonable. While a few of the initial issues have since been addressed, several problems remain unresolved. The sofa is still visibly stained, there is glue residue left on the entrance door from old stickers, and the general condition of the apartment continues to fall well below an acceptable standard. Although the staff have been polite, the volume and severity of these issues point to a much wider failure in quality control and property management. This has significantly impacted my ability to feel comfortable or settled in the space. For a company positioning itself as offering high end living, this level of oversight is unacceptable. I would strongly urge management to review their cleaning, inspection, and handover processes, as this experience does not reflect the standard being marketed.

Ayman · 26 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Ayman, Thank you for sharing your feedback with us. We're so sorry to hear that your move in experience did not reflect the standard we strive to maintain. Our management team has now been in touch to investigate the situation and work towards a resolution. If there’s anything else you’d like to discuss or clarify, please feel free to reach out to us directly. We're happy to help.

2/5

Google

I don’t usually leave negative reviews, and to be fair, Enclave Croydon isn’t a bad place overall. Some of the staff are genuinely lovely and helpful, which makes this feedback even more frustrating to write. However, my experience has been inconsistent and, at times, quite disappointing. On the day I moved in, access to my apartment was delayed, and when I finally got in, the room hadn’t been cleaned. I had to wait an additional 45 minutes, and even then, it still wasn’t properly done. There was little apology and no compensation offered. More recently, I left my clothes and laundry basket in the shared laundry room, and they went missing. When I raised this, I was told they may have been thrown away, which was quite shocking. There didn’t seem to be much concern or effort to resolve the issue. The main issue for me is the level of dismissiveness when problems are raised. While some staff are great, overall it can feel like tenant concerns aren’t taken seriously, which is frustrating when you’re paying rent and expect a basic level of accountability. I hope management takes this on board, because with better communication and responsiveness, this could easily be a much better experience.

Andre · 26 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Andre, Thank you so much for taking the time to share your feedback. We’re really sorry to hear that your experience didn’t meet the standard we strive to maintain, particularly around your move-in day and with the situation regarding your belongings in the laundry room. We completely understand how frustrating and disappointing this must have been. Please be assured that we take all resident concerns very seriously, and your feedback has been shared with our management team to help us review and improve our processes. Our team has already sent communications reminding residents to collect their laundry promptly and not leave personal items unattended. If there’s anything you’d like to discuss further, please don’t hesitate to reach out to us directly. We’re always happy to help.

5/5

Google

I’ve been living here for a year now and I love love love this place. It’s so close to boxpark Croydon, I have Nando’s, Pret a manger, Burger King, costa and Starbucks literally in front of me. It’s really close to two sainsbury’s too and an Amazon fresh. The whole apartment complex has so many things for me to do and enjoy. I created content part time and they have a green screen room with lighting and chairs and table and two podcast rooms and really beautiful spaces all around where I often shoot. I work from home so the co-working spaces are awesome as well. I love reading in the library and I’ve met and made so many friends here too! The reception staff is always the friendliest and as helpful as possible especially Wasif. He is always kind enough to open access doors for me when I walk in with a lot of stuff and always greets with a smile and would go above and beyond to solve my problems and issues if I ever have any anytime of the day. I couldn’t have imagined a better place to live.

Khushi · 15 December 2025

Agent replied · 14 January 2026

Hi Khushi, thanks so much for your wonderful feedback! It's amazing to hear that you've loved living with us and have enjoyed using our amenity spaces. We'll be sure to pass on your kind words to Wasif. Many thanks.

1/5

Google

--This review has been cancelled/hidden due to the lack of democracy that exists on another online forum. I lived there for several months (proof of contract) - there is no need for myself to say anything more. Most places in London are formerly council tiny cupboards where you can't stretch any part of your body. To be fair, Enclave has decent bathrooms by UK standards, and the studio/flat inside is a good size and nice by London standards. Good heating in London as well. Building has an issue with rubbish which is often left on the floor. You reported rubbish issues and it would be left uncollected causing stench for more than 24 hours. Enclave had some sound insulation but sadly they were not insulated properly. Literally the place was terrorised every day within some inside noise & outside noise - one day it is train noise, another day tram bell ringing/horns ringing furiously, another day it is the train shouting messages for half a day another day is loud Charlies boys (cops) to wake up aliens, another day loud noise of bottles crashing & on another days there was even someone playing Jesus outside singing about life. Sometimes there was loud disco but actually that was less problematic. What is concerning is that both towers do not even have DESIGNATED DELIVERY BAYS. The noise of metal crashing can be heard at ALL TIMES during day which often goes on even till late in the evening - even on Sunday. The delivery bay didn't come to no one's mind in design stage. It was really noisy if you wanted to stay work/relax in your studio/flat. It lacked cctv in corridor areas leaving weak areas exposed. Management was like talking to wall - they also supported certain types like someone said, who cause asbo. It has lift - one broken one to go to upstairs which has never really worked but not really disabled friendly in terms of service. Actually some front office staff members (morning shift) were downright rude. Many times you walked past them they saw you with your hands full & didn't even open access door for no one. They just looked on or chatted loudly between themselves as if doing they were doing it on purpose. Another thing that went downhill is their choice of tenants. Initially they were "more selective". There used to be bed wars back then. I left because now they started to let just anyone at CHEAPER prices than who was here first, those who break amenities & cause even further ASBO behavior, which you often hear about from coming from outside. Renewals are by 10% every year - effectively harm your mental health & make you homeless if you don't leave.

Katie · 15 December 2025

Agent replied · 14 January 2026

Hi Katie, Thank you so much for your feedback. We’re so sorry to hear that your experience did not reflect the standard we strive to maintain. We’d like to learn more as it seems that some of the points raised may relate to a building outside of our management. As we don’t appear to have your details on record, could you please reach out to us at enquiries-croydon@enclave.com so we can look into this further?

1/5

Google

Shortly coming to the end of 15 months living here; in short, do not recommend. The problems with this building literally begin at the front door, which has been non operational for months now, creating a safety issue as the front desk of the “premium living environment” is often left unmanned. I have been paying £1820pm for a studio flat here, only to go online and find that it has been advertised as available three weeks before my tenancy actually ends. Not overall surprised, as the bait and switch nature to get tenants in the door seems to be a fairly common tactic. It happened to me after first viewing an “available” flat in 2024, too… So, on to the next. In the past week alone - doors to stairwells on certain floors do not open, particularly worrying given a lift was malfunctioning yesterday, moving several floors at a time and leaving a tenant stuck inside. A bin room crammed to the hilt with luggage was left unattended all day, despite staff being alerted to the fact in the early morning. I returned from a weekend away to find that my heating had somehow turned itself on while I was away, leaving the apartment at 37 degrees (I have literally never used this heater in all my time living there). Also recently - had an engineer confirm that my airflow system has never worked. Despite the fact I frequently gave permission for access to the flat for them to have a look at it, I received a threatening “final notice” letter requesting…permission to enter the flat. Zero organisation. Peloton bike has been broken for months now, events organised by management are few and far between and generally organised in the middle of work days, although I have to hand it to many residents of the building who have taken over the social side and put their personal time and expenditure into creating a community spirit. Absolute waste of money if you are expecting any proficient level of customer service or access to reliable amenities. I’d like to thank Peter on the dayshift and also Peter and Femi on the night shift who always try their best to resolve issues. But overall, Enclave will take your money and struggle to give you bare minimum back for it.

Angela · 15 December 2025

Agent replied · 14 January 2026

Hi Angela, thank you for sharing your feedback with us. We’re sorry to hear that your experience did not reflect the standard we strive to maintain. The concerns you’ve raised have been under investigation since they were brought to our Management team’s attention. Please rest assured that each point has been reviewed thoroughly, and our team has now provided a separate response to you directly. If there's anything further you'd like to discuss, you can reach out to us again directly. We’re here and happy to help.

5/5

Google

After spending a full year living at Croydon Enclave, I feel compelled to share my honest and heartfelt experience with this wonderful place. If you're considering making Croydon Enclave your new home, let me tell you, it’s more than just an apartment complex; it's a community that truly takes care of its residents. From the moment I moved in, the environment felt safe, clean, and welcoming. The building itself is well-maintained, with regular cleaning, prompt maintenance, and a peaceful ambiance that made my time here comfortable and enjoyable. The amenities are well-kept, and everything from the elevators to the common areas has a sense of order and care. But beyond the physical aspects of the property, there is one person who truly made this place exceptional for me, and that’s Wasif Ali, member of the night concierge. And honestly? He’s not just staff… he’s Superman in disguise. No exaggeration, Wasif Ali went above and beyond every single time I needed help. Whether it was a maintenance issue, a concern with my unit, clarification about rent or policies, or even just friendly support, Wasif handled everything with patience, professionalism, and an attitude that shows he truly cares. It's rare to meet someone who brings both heart and efficiency to their role, and Wasif absolutely excels at both. There were times when I felt overwhelmed or unsure about how to handle certain situations, but I always knew I could count on him. He doesn’t just solve problems, he does it with calm, kindness, and an incredible sense of responsibility. I honestly think the entire management team could benefit from training under him. He sets a gold standard in resident relations, and I would strongly recommend that Croydon Enclave consider making him a trainer or mentor for other team members. It’s people like Wasif who make a place feel like home. His efforts didn’t just make my stay easier, they made it genuinely enjoyable.

Aqib · 11 August 2025

Agent replied · 10 September 2025

Hi Aqib, thank you so much for your lovely feedback. We’re really glad to hear you’ve been enjoying your time living with us at Enclave. We’ll be sure to pass your kind words on to Wasif, he’ll be so happy to hear them. Thanks again for taking the time to share your experience!

5/5

Google

I recently had a viewing at Enclave Croydon with Thomas from Thomas Jones-Nelson & CompassRock, and the experience was exceptional. Thomas was incredibly professional and took the time to clearly explain the different room types, which can …

Olugbenga · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Olugbenga, thanks so much for your wonderful review. We'll be sure to pass on your kind words to Thomas, looking forward to welcoming you next month!

1/5

Google

They are essentially scammers that only care about getting your money. They pushed for paying the deposit, then when they send the actual contract, they change the conditions. At the initial viewing, the manager said they accept six months upfront, and given that condition I paid the deposit. Then when they send over the contract, it states all upfront. Essentially changing the conditions AFTER they get your money. I tried call them multiple times, NO ONE answered. They scammed the deposit and don’t resolve the issue. I’ve sent emails, NO replies. I went there IN PERSON, they promised to give me a RESOLUTION, but no one contacted me Later. because of this, I had to find a place last minute because them dragging this I knew they were not reliable. After TWO WEEKS of my supposed move in date, they started SPAMMING me calls calling me to pay, but DOESNT mention whether the issues were resolved. DONOT come here, if they can’t even solve issues before move in, I seriously doubt if anything will be resolved when it’s move in.

AAa · 9 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Jessica, Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that you feel this way and we’d like to offer some clarification to help ensure there’s no misunderstanding. Following the referencing process, our team discussed a number of options with you on how best to proceed. You confirmed via email that you were happy to proceed with the agreed longer upfront payment term and the tenancy agreement was issued on this basis. After receiving the contract you asked to revert to the original terms. Our team then made multiple attempts via phone and email to discuss this with you but unfortunately they did not hear back from you. As the requested move-in date approached, our team wanted to ensure you had the opportunity to proceed with the tenancy if you wished. We take all feedback seriously and are as transparent as possible throughout the leasing process. If there’s anything you’d like to discuss further, our team would be very happy to help.

1/5

Google

The building has turned into a HELLHOLE. ASBO inside and outside the building since they turned into a hotel. Bed wars & bed slamming all the time. Not exaggerating but 25 bed slams a day is normal that sound like a loud bomb going off. Management does nothing - they never sent out an email to tell tenants/clients to shut beds in a civil manner. Soundproof - ZERO. Lots of neighbours banging about can be heard. BTW it is now more tourist hotel ENCLAVE. Always same BS reply from management They have nice fancy contract but no action.

Mary · 2 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Mary, Thank you so much for sharing your feedback with us. We completely understand how ongoing noise and disruption can affect your comfort at home, and we truly want all our residents to enjoy a peaceful living environment. Earlier this month, our management team sent out reminders encouraging residents to be mindful of others and to avoid causing disturbances. Unfortunately, some noise is outside of our direct control, as it comes from fellow residents. When disturbances do occur, we encourage residents to let our team know as they happen so we can investigate and follow up with those involved where possible. If you’d like to discuss anything further, please don’t hesitate to reach out to us directly. We’re always happy to help and support our residents.

5/5

Google

I came to view an apartment here in August, absolutely loved what i saw, signed a contract, and moved to my apartment in September 2024 & I've got no regrets whatsoever. I'm always looking forward to coming back home from work after a hectic day... it's peaceful, clean, lovely & it's home. A shout out to all of the lovely staff at the Reception, especially Femi. When I moved in at night time as I had to work that day & I didn't like the mattress in my apartment, Femi & his colleague Wasif sorted it out for me immediately and I've been having a good night sleep since then. I will highly recommend Enclave Croydon to anyone looking to rent an apartment. Bills are all inclusive, no deposit to pay as well, you've got everything you need in here, a gym for all you gym freaks, life is gym enough for me already🤣🤣, cinema room, laundry room where you literally use an app to control the washing machine & pay for your washes & drying, lots of workspace, game room, there is a podcast room, prayer rooms, you can chill at the rooftop when it's warm, they also organise events such as standup comedies, Halloween parties, poetry sessions etc. I highly recommend Enclave Croydon.

Olu · 2 November 2024

Agent replied · 8 November 2024

Hi Olu, thanks for your great 5* review. We're so pleased you're enjoying living with us and using the amenities. We'll be sure to pass your lovely comments on to Femi and Wasif. Many thanks!

5/5

Google

Enclave Croydon is a modern build-to-rent residential development with studios and one-bed apartments near East Croydon Station in London’s Croydon borough. It stands out for its amenity-rich co-living concept, including all-inclusive rent …

Juris · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Juris, thanks so much for your wonderful review! Many thanks.

5/5

Google

My experience at enclave, coydon has been really amazing. The fact that I've got a gym in my building and the private dining area where I can take visitors to without them having access to my room is thrilling. I would love to say a very big thank you to Davina ⭐⭐⭐⭐⭐ at reception She’s always been super helpful and quick to sort out any issues, from deep cleaning to maintenance. Her positive attitude and approachable nature make a huge difference, and it’s clear she genuinely cares about making everything run smoothly. It’s so refreshing to have someone who’s easy to talk to and willing to go the extra mile. She’s definitely an asset, and her hard work deserves to be recognized. Peter has also been really helpful with no bad attitude, he's always ready to help and follow up.

Diamond · 16 October 2024

Agent replied · 8 November 2024

Hi Diamond, thanks for your great review, we're delighted that you're enjoying living with us! Many thanks.

5/5

Google

Wasif was very respectful and attentive. It was very hot in my room and he took his time to make sure my temp control nub got changed for manual operation. Thanks Wasif.

Bright · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Bright, thanks so much for your wonderful review! We'll be sure to pass on your kind words to Wasif. Many thanks.

1/5

Google

NEVER RENT A PLACE HERE !!!!! or you’ll definitely regret. I started my tenancy early this year. Things were fine at the beginning but now it’s horrible. For security - the reception has often left empty during the peak hours in the evening and I had seen students playing in the lift lobby which supposed to have access restrictions. For property management - don’t expect someone will answer you if you’ve any emergency; an email / message reply can at least take 2-4days if you’re lucky enough not been forgotten. Biggest reason to rent a service apartment/ studio is to get the SERVICE and the SECURITY. But now you can’t expect these here. So, if you not yet decide where to live, cross out Enclave. It is not worth for that much money, you can have better choices.

Windcy · 25 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Dear Windcy SUI Thank you for your review and I'm sorry to hear you have not been happy with your experience. Our Night Concierge team perform regular building patrols to ensure the security of the building. However, it's important to note that they're not security guards, but there to maintain service from the day team. During any time they're away, or in the event of an emergency, there is a notice left at reception with a phone number for residents to contact, should they require assistance. Otherwise, our night team are based at reception. The lift lobby, and indeed the entire building, is only accessible via a digital access card. As a result, people in the building will either be residents, or the guests of residents. The building is large, so naturally there are a lot of people around. We will look into response times for resident comms as our policy is to respond as quickly as possible, preferably within 24 hours. I'm sorry to hear this wasn't the case for you. In terms of emergency responses, we absolutely respond immediately, without exception. We'd love the opportunity to meet with you to discuss these issues further, and assure you of our commitment to both service and safety. If you would like have a meeting, please do let us know, either by sending us your contact number via message on this platform, or stop by reception and a Residents Team Member will be more than happy to assist. Many thanks.

5/5

Google

Hi . I just moved in here. Best location in East Croydon. East croydon station is next door along with Box park. Rooms size , interior are great. Gym, communal areas are fantastic. Roof top is the real show stealer. Reception staff is helpful though not very professional. Manager Atik is the person you should look for. Building is almost 50% empty with 803 apartments. Management needs to find a reason for this low occupancy. Such a great location, amenities, gym and other facilities does not deserve a low occupancy. May be rent reduction or manageable contact could be an option. Over all a great experience so far.

Ahsan · 25 July 2024

Agent replied · 24 August 2024

Hi Ahsan Thanks for your 5* review. We're glad you're enjoying the building, amenities and location- we love it too! Thank you for your feedback on the Residents Team at reception, we're glad that you are finding them helpful. You're right in thinking the building isn't yet full- we're a new building and residents are moving in every day. It won't be long until every apartment is full. We're delighted you've had a great experience living with us so far, and thanks for taking the time to write a review. We'd love an opportunity to chat with you about your experience, if you'd be open to that our General Manager will reach out?

5/5

Google

Brilliant experience living here thus far. Great amenities, cosiest of flat and overly helpful and welcoming staff. Particularly Wasif, Peter and Delvin (young man in daytimes with glasses...may have got name wrong!). Fully satisfied and at peace!

AIS · 15 December 2025

Agent replied · 14 January 2026

Hi Ais, thank you so much for your wonderful feedback! We'll be sure to pass on your kind words to Wasif, Peter and Delvin. Many thanks.

4/5

Google

During my one-year stay at the apartment, I had the pleasure of interacting with both Wasif and Peter on several occasions, and I would like to take a moment to commend their professionalism, dedication, and consistently positive attitude. Wasif, in particular, stood out for his proactive approach and attention to detail. Whether it was handling maintenance concerns or assisting with daily operational needs, he was always quick to respond and genuinely committed to ensuring residents felt comfortable and heard. His respectful demeanor and calm problem-solving skills made a strong impression. Peter was equally dependable and approachable. He consistently greeted residents with a friendly attitude and was always willing to lend a hand when needed. His reliability and work ethic added to the sense of safety and community within the building. Both Wasif and Peter contributed significantly to making my stay smooth and enjoyable. Their hard work and professionalism did not go unnoticed, and I hope their efforts are recognized and appreciated by management and future residents alike.

Adisa · 7 August 2025

5/5

Google

recently had a viewing at Enclave Croydon with Thomas from Thomas Jones-Nelson at CompassRock international, and the experience was exceptional. Thomas was incredibly professional and took the time to clearly explain the different room types, He went out of his way to show me multiple floors and rooms and never made me feel rushed.

Maximus · 16 March 2026

3/5

Google

The building itself is great - the amenities are fantastic. The biggest let down is the management or lack thereof. Repairs take a long time - the front door is currently broken and has been for multiple weeks, the temperature controls appear broken also meaning that there is no heating in many of the communal spaces during winter making them unusable. There are many unfulfilled promises that were made when moving in, examples include yoga classes (none), sports channels on the TVs (none, most don’t even have remotes rendering them useless), regular events (maybe 1 since I moved in at the start of October), cutlery and etc provided when booking private cooking spaces (this was cancelled despite the app saying upon booking that you can collect cutlery so if you want to cook elsewhere you need to carry everything from your apartment and buy extra plates etc if planning on entertaining guests). This review would be 5 stars if the building was better managed - currently the amenities towards the lower floor are absolutely freezing and this has been a problem around 2 weeks with zero communication to residents addressing the issue or timeline to solve which is resulting in frustration. Ask to the building - please fix the door and the heating, start providing cutlery for dining room bookings, run more events and order more TV remotes so the TVs can be used! TVs without remotes and kitchens without any equipment are totally useless and serve as decorations.

Kai · 15 December 2025

Agent replied · 14 January 2026

Hi Kai, thank you so much for taking the time to share your feedback with us. We’re very sorry to hear that your experience hasn’t reflected the standard we strive to maintain, and we want to reassure you that we take all resident concerns very seriously. To provide some clarity, the main entrance door was unfortunately manually forced open by emergency services attending a welfare concern, which damaged the mechanism. Our third-party contractor has already attended twice, and we’re now awaiting the delivery of a replacement part to complete the repair. We’ve also been addressing an issue with the temperature controls in the amenity areas over the past week, which our Facilities team have escalated to the relevant contractor for resolution. Regarding yoga classes, these were previously offered but due to low uptake last year they have not been included in the 2025 events programme. We'd be open to review this again based on resident interest. One of the amenity screens with sports channels has been affected by a mechanical fault causing signal failure, which has been scheduled for investigation and repair. Our events programme has continued to run, with four resident events hosted throughout October and November, including Halloween themed activities and a comedy night. We have more exciting events planned for December and into the new year. In terms of equipment, we’ve ordered additional TV remotes but please note that we cannot prevent these being misplaced or taken by other residents. While crockery, cutlery, and other kitchen items are provided, these are allocated on a first-come first-served basis for bookings each day. If you’d like to speak with us directly, we’re always here and happy to help.

5/5

Google

Easily the best place in town. From having a really modern place of your own to multiple community events and programs for tenants organized by the staff, the accessible amenities, to the convenience of the maintenance and upkeep. I couldn’t be happier I chose this place. Massive shoutout to Levanya, Carola, Ella and Indira as well for being just some of the most amazing staff and for being the most helpful! Made the transition to a new country so much easier!

Derek · 13 March 2024

Agent replied · 11 June 2024

Hi Derek, thank you for your wonderful review. It's great to hear that you're enjoying living at Enclave: Croydon, attending our resident events and making use of the amenity spaces. We'll certainly pass your comments back to the team. Many thanks!

5/5

Google

I’ve been really happy since moving into this building. Everything has been great so far, and the staff(particularly Elizabeth and Wasif)are always friendly and helpful, which makes living here even better.

JJ · 15 December 2025

Agent replied · 14 January 2026

Hi JJ, thanks so much for your wonderful feedback! It's so great to hear that you're enjoying living with us. We'll be sure to pass on your kind words to Elizabeth and Wasif. Many thanks.

5/5

Google

(I moved in on the first day the property opened) I moved to the UK for postgrad and this is where I landed. My expectations have been blown away. Facilities are beautiful and high quality. Staff are always kind, socialable, respectful, and helpful. There were some issues in the beginning, as is to be expected with a new property, but they have been or are being resolved. New community event programs are running including fitness classes, movie/games nights and cooking programs. I always feel safe and welcome here. It has been an awesome place to live as I settle into a new country. Rent is well suited for the facilities, living arrangements, and location. I love that it is so close to the rail, bus, and tram stations. Bear in mind, the rooms could be a bit small for a couple to live together or to entertain any number of guests but if you use the common spaces, thats not a problem at all! As a single person I have no complaints and I have been very happy living here. The only way I'm leaving is if I have to leave London entirely.

Julienne · 10 February 2024

Agent replied · 9 June 2024

Hi Julienne, thank you for your wonderful review. We're delighted that you're enjoying your stay with us, that you feel safe and enjoy the facilities, resident events and location. We'll be sure to pass your kind words on to the Residence Team. Many thanks!

5/5

Google

Wasif is such a great team member of enclave. Always so friendly, welcoming and helpful! No matter the issue he will do his best to resolve it

Mich · 15 December 2025

Agent replied · 14 January 2026

Hi Mich, thank you so much for your wonderful feedback! We'll be sure to pass on your kind words to Wasif. Many thanks.

5/5

Google

Wow, where do I start with my new place at Enclave Croydon? It's simply fantastic! The location is top-notch - everything I need is practically at my doorstep. The amenities? Superb! I'm talking comfy furniture, cutting-edge appliances, and some really cool communal spaces for chilling out. But what really sets this place apart is the vibe. The staff are always friendly and ready to help, and there's a great community feeling here. I've made some awesome friends already. So, a big shout-out to the team most especially Carola, Ella, Elvís, Femi, Atik and Indira 😊😊😊😊😊😊😊

Victor · 12 December 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hi Victor, thank you very much for your review - we're delighted that you're enjoying your stay at Enclave: Croydon. I'll be sure to pass your comments on to the team. Many thanks!

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Enclave's Google reviews

Questions about Enclave

How many reviews does Enclave have?

Enclave's South Croydon office has 113 reviews across 1 platform: 113 on Google. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Enclave's rating?

Enclave is rated 4.0 out of 5 across all 113 reviews, and 4.0 out of 5 on Google from 113 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Enclave's South Croydon office?

Enclave, 23 College Road, South Croydon CR0 1NN.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.