Every review we hold for the Sheffield office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleSharp practice. Rundown uninhabitable properties. Landlords are fraudulent. #Sheffield should be ashamed landlords letting properties like this. #Sheffield #Students at #SheffieldHallam and #SheffieldUniversity beware. Beware this organisation. I would suggest that parents do not let their children sign a contract with these people.
I thought these practices had died out years ago. However, these properties are taking public money (taxes) and lining their pockets. The properties are often slums which have had no work carried out. Even work, which they are legally expected to carry out. Hopefully, Covid will close these companies down and the #landlords need to lose these properties.
I always thought the North was supposed to be hospitable. But this has shown me that there are many people that would take the money but not provide the service.
BEWARE DO NOT RENT THROUGH THIS AGENT. THE BAD REVIEWS ARE NOT THERE FOR ANY OTEHR REASON OTHER THAN TO SAVE YOU THE HEARTACHE.
Gene Β· 21 June 2021
Agent replied Β· 20 June 2024
Dear Richard , with regard to your sons house it is far from a run down slum , new kitchen , bathrooms and I would be happy to show anyone this property . We understand your son wants to be released from his contract, without going into detail , we cannot simply just terminate contracts, we have offered assistance regarding this . The people of the north are extremely friendly , if you would like to discuss this further please call our office so we can help
β
β
β
β
β
5/5
GoogleTapton Estates has the friendliest staff, and the most helpful and kind maintenance workers. Andy especially went above and beyond today with handling my issues with a smoke alarm and black mould, fitting bulbs too that I had put off for ages! He made sure that I didn't feel embarrassed about any of the tasks I had delayed, and explained everything well :) I would recommend Tapton Estates as an estate agents to anyone
Peridot Β· 16 February 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI stayed with Tapton during my final year of Uni and my experience was extremely good. The few times I had an issue, I would simply email them and I would get a response back fairly quickly. They sorted out pretty much everything that was under they control.
In particular Jess. She was the person who always seemed to be helping both me and my flatmate throughout the year.
I would recommend staying with them.
Jose Β· 16 April 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleNightmare. Where do I begin. I rented a property from these agents from summer 2022 to 2023, not only did we have ongoing problems with the plumbing during our residency but we never received our deposit after moving out. Which would have been understandable if the landlord had given us a reason. We have since tried to contact both the number and email given on numerous occasions but have not had a reply. I would put 0 stars if it were an optionβ¦
Joe Β· 21 April 2024
Agent replied Β· 20 June 2024
Hello Joe,
We emailed you and the other tenants in August 2023 to advise that you would be receiving your full deposit back and we initiated the return with the Deposit Protestion Service, but the deposit remained unclaimed.
We received no contact from any of you until your mum emailed on Thursday evening on your behalf. We replied promptly on Friday morning explaining the situation and advising how you could claim your deposit back, which you did the same day.
I can see that your household made one maintenance report regarding your plumbing and this was resolved by your landlord within 3 days. I cannot see any further reports of any plumbing issues.
Due to this, I am sorry that you felt the need to leave this review, when this could have been resolved by contacting us in the first instance.
Thanks, Kelly
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI have been with Tapton Estates as a tenant for 10 years, and I found them wonderful to work with.
Maintenance issues were dealt with promptly, and I was treated very fairly each year when my tenancy agreement required renewal. I never had any cause for complaint during my time with them - and except for the very occasional maintenance visit I was left to enjoy my tenanted property in privacy and without any undue intrusion.
I was dealt with very kindly at the end of my tenancy, and I received my deposit back with no issues or undue delay.
Highly recommend them.
John
Acetylene Β· 16 April 2024
Agent replied Β· 20 June 2024
Hi John,
Thank you for your kind words, I hope you are settled into your new home! Thanks again for many years of being a dream tenant.
Kelly
β
β
β
β
β
5/5
GoogleBeen with Tapton for 2 years, needed some maintenance done and things fixed recently. We got Andy from the Maintenance team, who was so quick in sorting out what we needed and fixing it within days. Even making sure that things were left stronger than before or replaced so that we dont have to worry about it for a while (and even fixed some areas that he wasn't asked to and helped us know how to maintain it) β€οΈ amazing professional service
Hannah Β· 16 April 2024
Agent replied Β· 20 June 2024
Hi Hannah,
Thank you for your kind words, we agree Andy is a superstar! Thanks for being a great tenant also.
Kelly
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI am compelled to leave a 1-star review for Tapton Estates due to the serious issues we encountered during our tenancy and the unsatisfactory management of our concerns. Despite multiple communications regarding persistent mold problems in the property, Tapton Estates claims they received no such complaints. This is blatantly untrue, as I have emails dating back to February 2024 explicitly addressing these issues and arranging inspections. Not only did these problems significantly affect our living conditions, but they also adversely impacted our family's health, including causing severe health issues for our baby.
The lack of accountability and dismissive attitude from the estate's management team only added to our distress. The response to our concerns was woefully inadequate, with Tapton failing to take timely and effective measures to rectify the situation, even when provided with clear evidence of the issues. We are now compelled to seek justice through legal means due to their neglect and mismanagement.
I urge potential renters to consider our experiences as a cautionary tale about the professionalism and reliability of Tapton Estates. Their handling of tenant complaints and maintenance issues was not only disappointing but has also led us to question their commitment to tenant well-being and property standards. We are pursuing this matter in court to ensure that justice is served and to prevent others from experiencing similar treatment.
Kim Β· 16 April 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAndy from maintenance came to fix the large list of problems found in the house upon moving in, he was only timetabled for an hour and a half but he spent 3 hours to make sure he did everything he could, he was fast, friendly and couldn't help us enough, thank you Andy!
MoonRise Β· 21 June 2021
Agent replied Β· 20 June 2024
Thank you so much for you kind review , we love Andy heβs a great guy, we will pass on you praise ππΌ β¦
β
β
β
β
β
3/5
GoogleLiked the building not and I will be listing the problems. But first the firealarms that I didn't work two of them worked but one didn't and then the lovely engineer came and sorted it out for me but I didn't know when that engineer was coming. Then I didn't know the heater was working or not and no instructions for it. Then oven wasn't working and so was the switch but the engineer that came to sort out that switch was rude but the other engineer who came was very nice. Then going back to the firealarms, one of them outside the flat that I was renting was going off due to low battery and I had to wait until Thursday for them to get it sorted and I had to stay somewhere else because I have sentative ears and autism so I don't like loud noises for example the firealarm outside my flat in the hallway. Then my flat has a dodgy door which when ever you open the door from the outside because I was close to that door it rattles my door to my flat which I wasn't very pleased about. Location great flat not so great. I'm not very happy as I am turmourised from the flat I was in since all the problems I had with it like slugs,firealarms,my heater,oven top and people thinking it's ok to smoke outside when you clearly can't because that smell comes into my flat and makes me ill. Thanks for letting me rent it π Also I had mould too and a wonky toilet!
Lydia Β· 24 December 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleIβve spent a year with tapton and I have to say I would have been better off living in the IC. When me and my house mates moved in there was no toaster, kettle or bin in the kitchen, as well as no cleaning equipment provided when they expect us to keep the place clean...
Work was still being carried out on the property while we were living there as well as us having to contact them on numerous occasions to fix occurring problems, workers would leave rubbish etc. from jobs inside the house or in the garden, while we were given the blame for the mess in the garden.
Before moving out we chose to clean the house ourselves rather than paying an extortionate Β£220 for cleaners, upon moving out tapton informed us they were charging us the Β£220 for an emergency cleaner, weβd forgotten to clean the fridges and oven, and charging the full cost of a cleaner for this seems ridiculous and unfair.
I recommend you not house with tapton, they donβt seem to have the best interest for students.
Jago Β· 22 June 2019
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWorst renting experience ever. We rented a 7-bed property with Tapton between July 2023 - July 2024. I read the poor reviews prior to signing our agreement hoping we would have a better experience as we are good tenants. Throughout the year we have dealt with (see pictures with dates attached for evidence/Tapton were notified in writing of all of these issues):
- A hole in the wall, dirty appliances/property, rubbish and mould when we first moved in even though they claimed the property was 'professionally cleaned'.
- More black mould developing in the basement only weeks after we moved in leaving my housemates belongings covered in mould.
- Humidity in the basement reaching 92 percent at times even when we did our best to ventilate the room by opening the window and using a huge dehumidifier.
- A rat infestation lasting months where we found a dead rat in our hallway, found them running in the kitchen and could hear rats running in the ceiling above the basement/ground floor.
- A basement bedroom regularly flooding throughout the year. Taptons solution was to build a bucket in the floor in the corner of the room which did not help the issue.
- Following moving out, Tapton claimed money off of our deposit for an 'emergency clean'. I emailed them promptly about this issue to ask for an invoice which I never received.
Rosie Β· 25 September 2024
β
β
β
β
β
1/5
Googlewould not recommend to anyone. had a nightmare of a year with these estate agents, with maintenance calls not being responded to, leaving me with a leaking roof that took around 3/4 months to sort in my bedroom. The state of the house when we moved in was unlivable with blood stains on the side of the bed, and broken funiture, clearly indicating the house had not been cleaned before moving in. Also took ages to chase the deposit back which we had some money taken off for an βemergency cleanβ!!! An absolute joke!!! Avoid at all costs.
Isabel Β· 25 September 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAbsolute disgrace of an agency. Shameless disregard for tenants experience or well being. Only focussed on conning and skimping their way to profits. Houses a state, communication shocking, repairs extremely late if ever. The house arrives filthy and you can guarantee theyβll charge you for a full clean from your deposit at the end of the tenancy (Β£10 for a bin bag!). Worst Iβve ever experienced. Stay clear if you can. Would give 0 stars if I could.
Cal Β· 25 September 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAvoid at all costs, awful letting agent to what we have had before, houses stink of damp and never do any repairs when asked to do so, will chase you like bailiffs if you donβt pay on time, but when it comes to getting your deposit back itβs the opposite, no communication at all, have to call up to get any response and even when you call they can never help, try to pin all blame on landlords.
Luke Β· 26 August 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThe worst letting agency I have ever had the displeasure of encountering. Allowed us to move into the property with a faulty toilet. Took 3 weeks for them to fix this, had to chase them after 2 weeks of not doing anything. Now 3 months on I am still waiting for them to make right the floor in the bathroom that was damaged during the repair. I would absolutely avoid this company if I was you. The houses I have been in that they manage aren't properly maintained and now from personal experience I can see why, when you report and Issue they just ignore it.
James Β· 16 April 2024
β
β
β
β
β
1/5
GooglePlease avoid they are the worst renting agency in Sheffield.
They struggle to organise maintenance saying itβs due to βhow many properties they haveβ and then try to blame you for ringing.
Staff are rude on the phone, the main tall maintenance guy is also rude and seems to think students are stupid.
Awful company, no respect for students, try and go for an independent landlord if possible.
Declan Β· 26 August 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleDo not use this estate agent. Complete lack of communication. Our house in shocking condition when we moved in as they'd promised repairs which they never actually carried out (house full of damp/mould, bath infested with bugs, paint peeling off the walls). They only started working on the house around January after we'd already been paying rent for months meaning work men were in and out of the house without any warning while people were trying to trying to do work for exams. They will try and keep your deposit despite not actually consulting inventory first, avoid at all costs, I was warned not to use them and didn't listen and it caused me and my flatmates nothing but stress and lost deposits.
Lauren Β· 22 June 2017
Agent replied Β· 20 June 2024
Hello Lauren,
We are very sorry to hear that you did not have a good experience during your time with us. It is a shame that this feedback has been given to us 2 years after you moved out of the property, as we are now unable to resolve any queries with you.
Unfortunately if damages have been made to a property by tenants, charges may be incurred. However we believe we came to an amicable resolution with your head tenant regarding the deposit.
Kind regards,
Tapton Estates
β
β
β
β
β
2/5
GoogleDepends on your landlord / house I guess, but communication between them and this estate agent is awful. No wknd cover, nothing for an emergency, and a slow process come Monday when you've rung to bring their attention to your emails.
Rose Β· 11 July 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat customer service from Jess and the team at Tapton. Any queries we had were answered promptly. I would highly recommend Tapton Estates.
Freddie Β· 16 April 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWorst student letting agency I've ever been with. Faults/damage/missing furniture reported on moving in in July still not fixed or provided in February. I had to buy my own bed frame, as the one provided was disgustingly stained (seemingly with blood) - told the landlord I was happy to leave the brand new bed frame at the end of my tenancy if he would allow me to throw out the old one, an offer he rejected. Tapton itself is just a front for the actual landlord, and they repeatedly pass off responsibility onto each other when there is an issue.
Water pipe exploded in kitchen, and none of the three emergency numbers provided responded until the next morning, and was told 'an emergency number doesn't mean you can get through when you want' - what is Tapton's definition of an emergency, I wonder? I'm sure if I stopped paying rent they would figure out how a phone works to get in contact.
House in general is in a disgusting state and I have actively warned everyone I know against signing with Tapton.
Daniel Β· 21 June 2023
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWouldnβt recommend for students at all, when we first moved in, the house was filthy even though they claimed a professional company had come in to clean- didnβt even end up getting cleaned and did it ourselves. Had multiple problems throughout which after many emails would end up getting sorted. When moving out they charged us for a full house clean, even after cleaning it very well ourselves and leaving it in a much better state than we found it. :(
Lucy Β· 21 June 2023
β
β
β
β
β
5/5
Googleonly just moved in but everyoneβs lovely! had quite a few maintenance problems when we arrived but all issues were resolved quickly. andy was really lovely, he fixed some things that werenβt on the list and he brought some furniture upstairs for me which i really appreciate as i would not have been able to do it myself :)
Danielle Β· 26 August 2024
β
β
β
β
β
1/5
GoogleWould have given 0 stars if I could. Never gave us basics that were promised such as a table and charged absolutely extortionate amounts for a lost key. It has been over 3 months since our tenancy ended and we have still not received our deposits back as they milk every bit of interest they can get from our money. Awful landlords.
Finley Β· 16 April 2024
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe had a problem with our drains and were unable to use the sink. Less than a day after contacting Tapton a lovely maintenance man called Andy came and fixed them really quickly. He even checked our outside drains and fixed a pipe we didn't even know was broken. He went above and beyond to help us.
Alexandra Β· 16 April 2024
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.