Trusted Agent profile · Sandwich

Regal Estates Sandwich reviews

4.3

★★★★★ Great

162 reviews across 2 platforms

15 Market Street, Sandwich, CT13 9DA

Regal Estates's office in Sandwich, at 15 Market Street, is rated 4.3 out of 5 across 162 reviews on two platforms, including 51 Google reviews rated 4.7.

Google logo

4.7 / 5

51

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

111

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Regal Estates hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Sandwich.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Sandwich office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Regal Estates in Sandwich

Regal Estates in Sandwich is an exceptional Estate Agent who have a unique and excellent team. They assisted us with the process of buying and moving into our new home in Sandwich just before Christmas. The team look after each stage of the process very efficiently and professionally, which worked incredibly well for us. Rachael is excellent as she acts as Sales Progressor as a key part of their process liaising with all parties in the chain keeping us completely informed throughout. She complements their team incredibly well and she is a major asset to the Regal Estates team. We would highly recommend Regal Estates to anyone considering moving home.

Peter · 8 January 2020

5/5

Google

Just wanted to say a big thank you to Max Durden. He was so helpful and professional and made finding and renting a property a lovely experience. He was quick to respond to my emails and calls and keep me up to date of all the information I needed. Would definitely recommend Regal Estates. They are a great team and are welcoming and friendly

Teresa · 12 October 2022

1/5

Trustpilot

The worst customer service i have ever experienced.

I have been renting a flat from them in Canterbury, mrs Charlotte T. was the property manager. The worst customer service i have ever experienced. No reply to e-mails, no call back on requests, not even to mention lack of repairs of faulty equipment i reported. Im still waiting for deposit return (its nearly two months after my tenancy finished), mrs Charlotte explained that the delay was due to the lack of an invoice from the cleaning company, and an extremaly high electricity bill. The bill is on the landlords name, so im not able to see it, but i have to pay for it. After few days she sent me a copy of an invoice that was issued a MONTH ago. Definitely the worst letting company in the area. Avoid them if you Can !!!

Kamillos · 29 September 2022

Agent replied · 31 May 2026

Thank you for your review, We are obviously very sorry to hear you feel you had a negative experience with us. We have looked into the issues you have mentioned and can see that the deposit return took longer than we would have liked as your Property Manager Charlotte was in discussions with the Landlord due to an extremely high electric bill sent by the Landlord. Rather than just accepting the bill, Charlotte felt it necessary to question this on your behalf which resulted in the bill being reduced by almost £3000. A request has been made to the landlord for the original bill so you can have a copy for your records. We have looked into the maintenance issues that were highlighted during your Tenancy and can see they were all addressed in a timely manner. I believe the only issues that was deemed necessary at the time was the repainting of a kitchen window sill. I am sorry you have felt that the service you received was below satisfactory but we do appreciate you taking the time to leave a review as feedback both positive and negative can only help us improve as a business.

1/5

Trustpilot

These morons are a bunch of incompetent…

These morons are a bunch of incompetent and over paid drips. James the store Manager is as good as a used stamp. There is a nice girl there but she can only go on what she is told and thats not that much as James will cover his mistakes up and the poor person selling there house is stuck in the middle. My wife and myself have now got no new home in Aylesham due to James. How this company got and award in 2017 baffles me as there could have only them that must of entered as my new born has more sense than this manager of the branch in Canterbury. I have asked for the boss of this company to call me but I guess he must be really busy counting his money somewhere as his fingers can not press buttons on a phone?.

Aylesham · 13 November 2018

1/5

Trustpilot

DO NOT SIGN !!!

Firstly, room’s wifi was so bad that I couldn’t even watch YouTube on my TV. Because of the area the house was in, I couldn’t even buy a broadband because of the Canterbury area- I had to use my data with all my technology which was especially difficult as I worked remotely and needed a good service to earn a living. This is what’s worse: Also, I wanted to leave the tenancy and get a replacement to relieve me from the contract but this was rejected as I missed a “deadline” that The agency/tenants didn’t even informed about 2 weeks after finding a replacement like they requested I do!!! Not to mention, there was a squatter in my room once I had left the property and it was only until the end of the tenancy that they put locks on each door- adding £100 arrears from me refusing to pay for someone already living in my room without my permission. Why not make the squatter pay? Why not make those who let him in pay the fees on their own transgressions ?? They could’ve simply called the police and had gotten him removed but the purposely waited so I’d owe them more money. (Iwas charged no arrears whilst he stayed in the property) I do not recommend any students who are naive to tenancy agreements as I was to sign an agreement with regal lettings. Only sign an agreement when there is a protection plan for scenarios like mine and landlords/agencies to support replacements.

Rachel · 20 June 2022

Agent replied · 16 June 2024

We are sorry you feel you have had a bad experience but unfortunately contracts are in place for both the security of the Tenant and the Landlord. This protects landlords from Tenants just leaving without paying rent and upholding their obligations and vice versa. The civil issue you and you and your housemates were involved in, is a matter we will not comment on but a matter that was the causing and responsibility of the Tenants. Ultimately the contract is between you and the Landlord for a fixed term, it is not the agents or landlords responsibility to source replacements should a Tenant wish to break contract. We were not unwilling to process a replacement however no replacement was sourced in time. No Landlord or agent has control over the quality of broadband signal an area achieves. Should you wish to discuss the matter further please do not hesitate to contact us.

1/5

Trustpilot

Just AVOID Regal Estates in Canterbury

STUDENTS and TENANTS, just avoid them if you can. They are really terrible. If you are a tenant, they contact you with all sorts of unreasonable requests, such as vacate your house and leave the doors and windows unlocked for a viewing, or loads of viewings!! But if you need to get hold of them, you can't speak to the person you need to speak to, nor do they answer emails. They do not make necessary repairs and their demands are never-ending. save yourself the stress; choose a better agent. They replied quickly enough to this though!

Ali · 16 June 2022

Agent replied · 16 June 2024

Please can you contact us to discuss this further as I cannot locate you on our system. Furthermore as a lot of people are still cautious following the pandemic the request for windows to be left open and doors (internally) to be left open is to minimise contact and increase air flow thus minimising any risk.

5/5

Google

A very professional working team and Roger ...Ryan and eyvonne do there upmost to sell your property and always come.back with feedbacks promptly... The best estate agents in Kent Kind regards Jeffrey reid

Jeffrey · 16 April 2025

Agent replied · 15 June 2024

Hi, Jeffrey. We are thrilled to learn that you had a positive experience with us!

5/5

Google

Recently purchased a house with the help of Yvonne from regal. The level of service was outstanding. Cannot fault Yvonne at all, went out of her way to help the process go as smoothly as possible even regarding legal matters.

Rory · 25 December 2024

Agent replied · 25 December 2024

Hi, Rory. Your feedback is highly appreciated. Thank you for the review!

5/5

Trustpilot

A brilliant first experience with Regal…

A brilliant first experience with Regal lettings! Both Megans were professional, quick to communicate and made the whole process of finding our new home very easy! Thank you so much!

Scarlett · 10 May 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you so much for your kind review, it is much appreciated

5/5

Trustpilot

Fantastic estate agents

My partner and I expressed interest in a property to rent and the lovely Megan got back to us almost straight away! We needed to change the day of our viewing and everything was arranged with ease! Megan showed us around the property and was happy to answer all questions and correspondence was replied to straight away! Absolutely wonderful company with helpful and professional staff, nothing was too much trouble! Will definitely recommend to others 😊

R.C.S · 22 June 2022

Agent replied · 31 May 2026

Thank you so much for your kind review, it is much appreciated

1/5

Trustpilot

Dishonest and deceitful in the extreme

After months of Regal Rochester failing to manage my property, which included endangering the lives of the tenants by failing to carry out essential safety maintenance, I asked Regal how much it would cost to terminate the contract early. Regal first made up some fictitious costs they would attempt to charge me. When I asked them to justify these costs they tried to substitute a different version of the management contract to the one I signed, hoping I didn't have a copy of the original. Dishonest and deceitful in the extreme. Avoid Regal Rochester if you don't want to leave your property unmanaged and risk dead tenants and ending up in prison as a landlord.

Martin · 7 November 2021

Agent replied · 16 June 2024

Good Morning, The Regal in Rochester is not related to this Regal, based in Canterbury we are a separate company. Please direct your review to the correct company.

5/5

Trustpilot

Great!

Rachael is worth her weight in gold! I was lucky as both my sale and purchase was with Regal so was fully updated regularly on all the going-ons up and down the chain.Will use Regal again! :)

VF · 11 June 2018

Agent replied · 16 June 2024

Thank you!

1/5

Trustpilot

AVOID REGAL ESTATES IN KENT

AVOID. I applied for the new build property and booked viewing. Did let Julie in Regal lettings know that as I am working full time I need to book holiday for this. I also was ok to rent this property outright. All agreed to meet next Wednesday. Confirmed by Julie to meet. Looked online same night just to see LET AGREED on Rightmove. Regal estates is not professional conduct or agency. During call today Julie could not even apologise or acknowledge their unacceptable actions. AVOID. My luck not to go any further with these.

Metamask · 28 March 2024

5/5

Google

We just wanted to send our heart felt gratitude for all the hard work Regal Estate agents and particularly Rachael put in to help make our purchase of ‘Barn House’ run smoothly.  We really feel that you went above and beyond your role (even working whilst on holiday!). We would definitely recommend Regal Estates to others and are now extremely proud and happy owners of our new family home.

Siobhán · 12 October 2017

5/5

Trustpilot

Both Ryan and Rachel were excellent

Both Ryan and Rachel were excellent. Rachel working method was exceptional and went above and beyond you could expect. She definitely went the extra mile keeping me informed and the progress of the sale. Thank you

Chris · 26 June 2018

Agent replied · 16 June 2024

Thank you!

5/5

Trustpilot

Absolutely peerless service. Top marks.

I cannot recommend Rachael and the team at Regal highly enough. Professional, clear, considerate , friendly, efficient... I could go on. I would not hesitate to use Regal again if the need arises .

G · 19 July 2018

Agent replied · 16 June 2024

Thank you!

1/5

Trustpilot

DO NOT USE THIS COMPANY

I can only assume that all the positive reviews are fabricated as they are the worst company I have ever dealt with.We applied for a property and had an issue with a landlord where we were living abroad. He would not provide a reference as they are not duty bound to do abroad. This is quite normal and all other estate agents (we have spoken to retrospectively) would try to find a solution. Regal lettings told us that we could use one of our previous landlords (although they fiercely deny now that they said this). So basically they sent us on a merry dance to try and obtain references from previous landlords (which was not easy as they were retired). After almost 2 weeks they then turned around and said all of a sudden that the reference needed from our current landlord or not at all. This was all going on during our holiday so we couldn't relax at all. I've subsequently tried to complain and request a refund of agency fees (as most other estate agents would). They just don't answer the questions and tell more liesI'm sure they will post a response to this defending themselves and mentioning how none of this is true, but consider this - what reason would I have to lie, other than to warn other potential customers?Regarding Regal Letting's response where "they assure me that they do tell lies." I was told on the phone that a reference from the "many" landlords I have had in the past would be fine. This turned out not to be not true, or in other word, a lie.Regarding that you answered all requests - No you did not answer all requests. Questions you don't like you have avoided answering and answered a different question... or just blamed it on the referencing company

Steve · 30 November 2018

Agent replied · 16 June 2024

Dear Sir/Madam. We're sorry to hear you're not happy with the service provided. I can assure you that all reviews on here are from genuine customers. It would be unprofessional for us to respond on here regarding your personal matter whilst applying for a property and the reasons why it did not proceed. Our office has responded to you and you are liaising with our staff in the office who have answered all requests. Our staff are truthful in their response and I can assure you that we do not tell lies.

5/5

Trustpilot

Ruby was very professional and very…

Ruby was very professional and very well dressed and greets you with a smile 👍

Bow · 17 October 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you so much for your kind feedback.

5/5

Trustpilot

Regal Estates

We first used Regal 8 years ago when we purchased a property through them, and we have just sold the same property with them. We made it clear that we wanted a quick sale to buy our dream house and Regal managed to sell our house in only 3 days. They have been absolutely amazing through a very tricky conveyancing process, caused by issues further down the chain.Without all their relentless hard work, the whole chain could have easily collapsed.Keri, James and Mike have really pulled it out the bag, and although we have agreed never to move again, we would wholeheartedly recommend them.

Jon · 23 October 2018

Agent replied · 16 June 2024

Thank you Jon

5/5

Trustpilot

I happy to recommend this estate agent…

I happy to recommend this estate agent as one to trust, something hard to find! I have used their services twice in recent years, the latest in 2017. On both occasions I was given excellent, accurate and professional advice on the housing market and how best to proceed. Moving home and selling / buying property is said to be one of the more difficult things we may encounter, for me this agent made me feel very well supported. Although I did speak with a few members off staff I would mention in particular a young man named Robert who was most helpful and knowledgeable.

R · 18 April 2018

Agent replied · 16 June 2024

Thank you Mr Holland for your review.

1/5

Trustpilot

Very poor communication

Very poor communication. Left phone messages and sent emails without a response. Note the name on a previous review is the same staff member who seems to consistently ignore clients. Was advised the tenant was at fault but the lack of communication from Regal was obviously the main reason. Would never recommend.

Lynn · 2 September 2023

Agent replied · 25 August 2025

Good Morning Lynn, Sorry you have felt the need to leave a negative review. I cannot locate your name on our software please contact the office on 01227 767200 to discuss this further.

5/5

Trustpilot

From start to finish Regal excelled

From start to finish Regal excelled. Having a “Rachel” (their sales progressor) who is dedicated, to not only keeping everything on track (even solicitors) but the clients informed was brilliant. They contacted me when they said they would, they returned calls and even read the meters for me. I dreaded selling from a distance (Hampshire) and am so thankful that I chose Regale. Thanks everyone.

Katherine · 4 April 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you so much for your kind review, it is much appreciated

5/5

Trustpilot

Thank you!

Regal Estates have been excellent throughout the whole process. This was a difficult sale with 5 in the chain and I was kept informed throughout, from initial viewings, to final completion. Particular thanks go to Rachael, Sales Progressor, who had the challenge of dealing with a total of 9 solicitors and various agents to push things along and make things happen. Thank you to all the team at Regal. I now have my dream home!

Carol · 17 August 2018

Agent replied · 16 June 2024

Thank you!

1/5

Trustpilot

Was with regal leggings fir about 2…

Was with regal leggings fir about 2 years and will never go back! Especially if you are a student avoid them. They charge over the top for the deposit and don’t expect to get it back in time. Has been nearly 3 months since we moved out and we still haven’t got it. We have chased Amy on numerous of occasion with her taking days to reply. Only reason we are finally getting it back is because we opened a case with the TDS and funny enough within a few days Amy finally had the costs back from the landlord. We was then told last Friday it’ll be sent back to us Monday as they need the senior staff member to send it. So please tell me why again after chasing Amy this week why the transfer was only actioned yesterday! Poor communication when we lived there and since we have moved out. DONT NOT USE!

Shannon · 17 August 2023

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Regal Estates's Google reviewsLeave Regal Estates a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Regal Estates hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Sandwich.

What do you need help with?
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent