Trusted Agent profile · Reading, Berkshire

Mr Sales and Lettings Reading reviews

3.5

★★★★★ Good

104 reviews across 2 platforms

34 Wokingham Road, Earley, Reading, Berkshire, RG6 1JH

Mr Sales and Lettings's office in Reading, Berkshire, at 34 Wokingham Road, is rated 3.5 out of 5 across 104 reviews on two platforms, including 101 Google reviews rated 3.4.

Google logo

3.4 / 5

101

Reviews on Google

This office

View Agents logo

5.0 / 5

3

Reviews on View Agents

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews by type

What sellers, buyers, landlords and tenants say, where the review tells us who wrote it.

Reviews

Every review we hold for the Reading office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

I have been letting from Mr Sales and Lettings for 2 years now and have built a very positive relationship with the agency. They are very responsive and quick to resolve any issues and when staff or members of the maintenance teams attend the property they are very polite and friendly. They believe in mutual respect and cooperation and as long as that is maintained, they will do anything for you. They're a great, friendly team, especially Junaid and I'm very pleased with them.

Antonio · 22 May 2024

Agent replied · 26 August 2024

Thank you for the feedback which will be passed to our team. Its good to read you have been a tenant of ours for a few years now.

5/5

Google

I would like to express my utmost satisfaction with the services provided by this agency. I have had the pleasure of working with them on three separate occasions, each time resulting in a successful house purchase. Additionally, I have entrusted them with the management of all three properties, and I am consistently impressed with the exceptional level of care and attention they provide. I would like to extend my sincere gratitude to Mohammed, Jay, and especially Junaid for their outstanding professionalism and dedication. They have consistently gone above and beyond to ensure that my investments are well-looked after and that my needs are met. I highly recommend their services to anyone seeking reliable and trustworthy real estate expertise.

Vasilis · 22 March 2024

Agent replied · 21 June 2024

Thank you for leaving us a review Vasilis. We really appreciate your comments and will ensure this is passed on to the team. Kind Regards

1/5

Google

I'll keep it short. They are scammers, they will find a way to suck out your deposit from you. If you ask them to come fix something, they will take ages to answer you. Last advice, make sure you read your contract properly, as they hide stuff in there and use it against you later.

Global · 16 March 2026

Agent replied · 13 April 2026

We will keep it short too. Yes please read the basic tenancy agreement nothing hidden all black and white. Please leave landlords property in the same condition as received. Please pay your rent and its quite simple. The landlords will then not make any deductions. Thank you

1/5

Google

I think it’s important to read reviews before you make any decisions especially when it comes to housing. I made the decision to not take reviews into account when I really should have. Firstly the internet. These people took over 2 months to fix the internet. Firstly dismissed it as a device issue but surely after having everyone put in a complaint they decided to do something about it. We always got notices for repairs but the things they were apparently repairing were always broken. They’ve contacted me multiple times after I had made payment to ask where my payment was. For some reason they never have the answers to questions and they say they’ll call back, but the call back can take days. To top it all off, room viewing are to be done with 24 hour notice. I had specifically asked to not have a view in because I was out of town. Not only did they not adhere to my request of having a virtual viewing. They conducted a view in without my consent but brought random people into my room, when confronted all they did was apologise. Nice one. Absolute shambles. There was a guy name Ryan working there, he was probably one of the only people who tried his best to make everything happen accordingly. Other than that, good luck to you guys.

Emre · 30 July 2022

Agent replied · 30 July 2023

Hello Thank you for your review. Upon investigation we note there was weak internet signal in Oct 21. The landlord arranged for an upgrade directly with the internet provider. A new router was sent and the landlord sent her apologies regarding this matter to all tenants. Unfortunately this was out of our control. Re viewings - 24 hours notice was provided I note you were not happy for viewings to take place until you left the property however as explained at the time. As you were vacating the room we have a duty of care towards our landlords to relet the room as soon as possible. I am sorry you were not happy with this decision. And wish you all the best in your new property. Kind Regards MR Sales and Lettings

5/5

Google

Everything went well. They are very responsive and always resolve any issues. The team is great and friendly, especially Junaid. Thank you. Looking forward to working with you again.

Maher · 13 April 2025

Agent replied · 26 August 2024

Thank you for the review. Your feedback will be sent on to the team especially Junaid. Thank you

1/5

Google

Terrible service, won't recommend. I rented a flat with them. They are so disrespectful. They send people and give them keys to enter the flat at random times without prior notice. You always expect someone to enter the property at any time. No feeling of privacy. They also took a picture of our window and sent us an email with picture attached. That is so creepy. You will regret using them as a letting agent.NegativeProfessionalism

H · 22 June 2022

Agent replied · 21 June 2024

Thank you for your review. We take complaints very seriously and take on board all feedback in order to improve on our service. Upon investigation we received two emails on the 19th and the 22nd of January (one at 3am in the morning) Advising no hot water. We arranged an urgent contractor call out for the next day. This was agreed with Ksenija Z and we have email correspondance. Your partner advised she would not be home so we agreed will would provide access. I believe you denied access at the door. We however ended up paying a call out fee. Later in the day your partner advised the hot water was working again. Yet you failed to advise us of this. There have been no other occasions contractors were sent. You have since moved on so we wish you all the best in your new home. Kind Regards MR Sales and Lettings.

4/5

Google

Although there have been quite a few issues with the property I have been renting; Mr Sales and Lettings, to their credit, has always been pretty quick to fix/attempt to fix these. They don't drag their feet like other Lettings agencies might. And their agent Junaid was recently very helpful, being very friendly and messaging even outside his work hours to help sort out an issue.

Jacob · 1 May 2023

Agent replied · 30 July 2023

Thank you Jacob. Your feedback will be passed on to Junaid and his line manager.

1/5

Google

Property was grubby when we moved in (other peoples things left in the property like clothes etc.). We were fine tenants for almost 2 years but as time went on more and more issues with the property. The issues often took very long to get any response on (apparently due to the landlord not getting back to the agency). The windows did not open and we were told only one could be fixed for the moment as it was expensive (in a one sided ventilated property). We also had a huge leak with water pouring through which needed redecorating the painter came and told us he had been told to just "patch it up" and not redecorate the huge stains properly. We gave notice and only then the suddenly emailed and asked if they completed all the works we had been asking for for months would we consider staying in the property (to which we politely declined). We also had issues with neighbors and our emails were often ignored. To top this off they tried charging us over £100 for a "professional clean" at the end of tenancy even though it was left spotless (and in a much better condition than we were handed it in) - I disputed it and suddenly the charge was removed. The lady we dealt with was rude and unprofessional (in agreement with a previous review here). Interestingly the bad reviews seem to have been deleted recently. Watch out for them - wouldn`t recommend.

Sophie · 28 June 2021

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for your review. Unfortunately as an agent we are able to authorise repairs to properties without authorisation from the landlords. The landlords will decide what works they would like completing. Some may also send their own contractors. As an agency we can only pass on the complaints. We deeply apologise for your bad experience at this property. Regarding reviews. These are not removed by us, if people choose to use names or use abusive language these are removed by the platform as breach of the terms and conditions. As you can see we have a mix of reviews. Good and bad. We manage over 400 let's and unfortunately like any other business issues do occur. We try to deal with complaints as quickly as possible and take all complaints seriously. Kind Regards MR Sales and Lettings

1/5

Google

Google AI removed my last review, I'm not going to re-write it, however, for posterity, I will abbreviate it to: I had the dire misfortune to rent in 2020 from these cowboys cosplaying as property professionals. The only thing professional about them was the dry-cleaning for their shiny Primark suits. My experience matches the shared consensus of many other unfortunate tenants. It will leave a bad taste in your mouth - needs a rebrand to Mr Snails in Lettuce.

Ady · 13 January 2026

1/5

Google

Rubbish like any british letting agency. The process is always the same: 1) Advertise an overpriced "ruin" known as room or flat nowadays though edited pictures to make it look better than it is. 2)During the viewing dont forget to lie and conceal important information from the tenant. Remember they dont give a damn about you, they just want your money. 3) After the contract is secured make sure to ask for a couple of months rent in advance as a deposit. Yes people renting nowadays dont want a roof on their head. Deep down they want to vandalize your property. You got us!!! 4) Should any issues arise make sure to take a couple of weeks to reply. In the event that someone insists about a repair in the rented "ruin" make sure to use your super powers! SECTION 21 EVICTION notice. Why? Because you dared to ask for some decency in your "ruin". NOPE. You dont matter my friend. But your pocket does. 5)Make sure to deliver the final blow! Keep the whole deposit by blaming the tenant for everything that is wrong inside the "ruin". After all it your reward for your "hard work". 6) Last step. While the tenant is trying to move out make sure to harass them and stress them as much as possible. Once they are out of the "ruin" re- advertise the "ruin" BUT dont forget to list at least 200£ more expensive. After all the more its "value" increases so do the chances for it to collapse. BRAVO!

AK · 1 September 2025

1/5

Google

Avoid this agency at all costs! Had water coming through my ceiling the whole time I was a tenant, they bodged that up then was charged £80 cleaning fee when I left them brand new curtains and lampshades, this company is run by fraudsters, please guys don’t waste your time like I did. If you want leaky roofs and stinking sinks go for it, I’ve lived it don’t make my mistake

Cameron · 31 October 2024

Agent replied · 25 October 2024

Cameron, I need to clarify some points that aren't accurate. While we appreciate feedback, upon investigation a cleaning fee was NOT charged. You had rent arrears of £446.14. As explained in the email dated 29th of August 2024. 1:11pm to be exact! As for the leaks reported Sat 4th November 2023, this was resolved 6th November 2023. (Leak from above shower room. Resealed) Second leak Tues 23rd of April 24, resolved 24th of April 24. As an agency we work closely with our Landlords to resolve maintenance issues as quickly as possible. We pride our selves on our response times. You really shouldnt have left the team of 'fraudsters' your new curtains or lampshades. Feel free to email them if you would like to collect :)

5/5

Google

Mr sale and letting is one of the best Agent, I have see in England, the staff members are lovely and the Landlord is a great man

Jeremiah · 2 August 2024

Agent replied · 26 August 2024

Thank you for taking the time to leave this review. Your feedback will be passed to the admin staff and landlord.

1/5

Google

This is the worst and most unprofessional and unreliable agency ever!!!! First day I entered the room, it was supposed to be "deep cleaned" as they tell you but I found a lot of dust on the windows and spider webs on the walls. The same first day The flush of the toilette inside my room wasn't working and I reported it to them and they told me that they have to check the availability with the contractors to get it fixed. After 2 months they still didn't send me no one to fix the flush every time they would tell me they still waiting on the contractors availability or some of them would just lie and tell me it would be fixed within a day or two but obviously it never happened. So I ended up fixing it myself cause I have had enough of them!! Also for the whole duration of my stay the hot water wasn't working inside my toilette and I had to take cold showers in winter!!! For any type of maintenance you require they would make you wait for months without actually fixing anything. Honestly this agency is a joke!! And it is not only my opinion as you will see from a lot of reviews.

Samir · 22 March 2024

Agent replied · 21 June 2024

Hello Thank you for taking the time to leave us a review. We take all feedback on board and endeavour to improve where necessary. Unfortunately we cannot find you on our system as a tenant. Please confirm the property you were residing at so we can investigate further. We have inhouse contractors that work to strict deadlines when resolving reported maintenance issues. Therefore I am surprised to read you were without hot water for the whole duration of your stay which would have been a minimum of 6 months. All maintenance issues are to be logged by the tenant via email. Please feel free to share this with me at mail@mr-salesandlettings.com and I can investigate further. Thank you again for your comments which will be passed to our maintenance team once we can establish your tenancy details. Kind Regards

1/5

Google

Incompetent lettings agency. It took them 3 weeks to fix my broken ensuite toilet and a week to fix the front door which did not lock. They did not clean after the previous tenants, leading to a rat and fly infestations. They were incredibly disorganised and unprofessional, and it took them longer than reasonable to resolve major issues.

Megan · 30 November 2025

1/5

Google

Still waiting for a follow-up from their part… it has been over 2 weeks since they started to lead me on a few properties, telling me to call 5 different numbers of which only one responded saying they ‘were closed’, despite it being a …

Luk-e · 13 April 2025

Agent replied · 26 August 2024

Please contact us on mail@mr-salesandlettings.com with the property details. Please confirm if this was a sales or lettings enquiry. We can investigate further. We take all feedback on board. I can assure you we do not have 5 different … More

1/5

Google

⭐⛔⛔⛔⛔ If you've ever experienced an estate agency with staff who are gormless and can't handle the simplest elements of their job, you've found another. Called for a viewing a week before viewings were available. Showed great interest and said I'm pretty much looking to rent the room. They took all of my details and said they would call me on the 2nd of June 2023 (date of availability for viewings) but failed to. Emailed them on the same date and didn't hear back. Today, on the 7th I call back in and the room is rented already. Safe to say I will never contact this agency again, it's not even a difficult job, the staff are just lazy. If I displayed this level of incompetence in my job I would get a disciplinary, but that's I guess the standard set for an estate agent job. I would have bid £800 on a £750 rental, so you've deprived the landlord of £600 a year, I wonder what they would think if they were to find that out. As per their other responses here, if they even bother to respond, I'm sure they will have some sorry excuse rather than admitting that they don't care for dilegence. I'm sure that I've dodged a whole lot of pain down the road. Good riddance. Here's a response to your sorry excuses. You've basically said, "once we have rented a property, we don't care who else was expecting to hear from us. We will not bother to contact you, even if you contact us, we will not reply to any correspondence, because we have what we want. On to the next property". Disgraceful vultures and not even a single admission of failure. If you spent as much time responding to emails rather than to negative reviews, you wouldn't have this negative review. There isn't a person that doesn't expect a response in my circumstances. Your standards are just low and your feelings are hurt because you are incapable of performing at the necessary level. Your behaviour is a mixture of incompetence and negligence as going off the negative reviews here, you are constantly making the same mistakes. You couldn't compete if the property market in the UK, in addition to the cost of living crisis wasn't in your favour. At least I have a worthwhile career, enjoy a life of ineptitude 😁

Stand · 30 June 2023

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for taking the time to leave us a review. Upon discussions with the team unfortunately a holding deposit was taken and the property removed from the market before we could book you in. All our rooms are at a fixed price, we would not go into a bidding war. So the landlord has not been deprived. No excuses, its as simple as first come first served. If someone places a holding deposit no further viewings can take place. We hope you have managed to find an estate agent that meets your expectations. Thank you again for taking the time to leave us a response. Thats your interpretation. I hope you can move on from the disappointment of not being able to secure the room. As for a worthwhile career, we are not doing too badly thanks as all team members are home owners, love their job, the team and industry we are in. No Disgraceful vultures here lol But thank you we take all feedback on board. Good Luck with your worthwhile career with Trinnovo Group :) Kind Regards

1/5

Google

Possibly the worse letting agency in the world. Avoid at all cost. This is the response to your response. The audacity is unbelievable, the room was covered in mould, it was your duty to keep the place mould free. Obviously mould would then spread into furnitures including your precious 100 year old mattress, which by the way had a spring loose from day 1. Atrocious customer care and left with a long lasting bitter memory, hence why I have left a comment 3 years after.

Siavash · 30 June 2023

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for taking the time to leave us a review. We were unable to find you as a current tenant on our system. You were linked to a property in Queens Road in 2020. I see that £75 was deducted from your deposit in relation to an end of tenancy clean and replacement of the soiled mattress protector which you were unhappy about. You also claimed your ipad was hacked. I am sorry you had a bad experience with us 3 years ago. Our team work extremely hard and use inventory reports at check out to ensure any deductions are fair and reasonable.

1/5

Google

The level of service received was below poor. We have attended a property viewing with an agent and have been told to get in touch with any questions we may have. After attempting to get in touch twice with no response from the agency, we were told that the landlord no longer wants to proceed with the let as he had advised on several occasions that they are unable to make any changes. All we wanted was to secure a second lock on a back door (direct access to the street) and to see whether the landlord is happy with that or not. We did not receive any communication from the agency stating whether he would be happy or not to accommodate at any point. Very poor communication, do not recommend this agency

Delia · 1 April 2023

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for taking the time to leave us a review. We are very sorry you felt the communication has been poor. We have investigated and as per the emails. Please note your viewing took place on Saturday and you sent an email on Monday at 10:45am detailing the amendments you would like the landlord or yourself to make. This email was responded to on the same day at 12:54pm after contacting the landlord and the neighbours re allocation of a parking space. Therefore I would not consider this poor communication. The team work extremely had to ensure all queries are responded to in a timely manner. You responded on Tuesday at 11:05am acknowledging the email we sent on Monday and requested a secondary lock. Which the landlord replied to this morning advising he would not be looking to make any changes as previously advised and the flat is to be let as seen. Unfortunately the landlord decided he would not like to proceed with this let. Which was communicated immediately today. A phone call was also made to you which was not answered. We apologise that we were unable to meet your expectations. And we wish you all the best in your accommodation search. Kind Regards

1/5

Google

Spoke to 2 different people at this agency, both were very hard to understand, borderline inaudible. However continued the conversation, what was my job title? Answered, how long had I worked at this company? Answered, then....how much did I earn annually?!! Really?!! I declined to answer such a personal question, was told that it was their policy. I explained I didn't need to disclose my annual income, that I could comfortably afford the deposit and the rent. Told again its our policy. Therefore I would never do business with them, alarmingly the 2 people that I spoke to could barely articulate. From a financially solvent professional who has currently rented their property for 4 years.

DMR · 1 April 2023

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for taking the time to leave us a review. We are very sorry that you felt the questions were personal. Assertaining affordability before booking viewings is important. We have not come across this complaint before, prospective tenants are usually happy to share information with us to ensure we only show them rooms that meet the referencing criteria. We take on your feedback and have passed on to all teams leaders. Going forward any prospective tenant that is not happy to provide their income details at stage 1, can be advised of the minimum income required to secure the room. We do have a process in place and it is in place to avoid disappointment later down the line for all parties. The information will be required for referencing purposes during stage 2 therefore this question will need to be answered at this point (as you will know if you already rent a room with us). I am sorry and surprised you felt the 2 members of staff were unable to articulate. Our company is an equal opportunity employer, committed to hiring a diverse workforce and proudly have a competent diverse group of employees from all backgrounds. Its sad to read you would never do business with us and do wish you all the best in securing a new rental. Kind Regards MR Sales and Lettings

1/5

Google

I wish i could give a 0 star reveiw, this place has a complete disregard for their renters with an absolutely disgusting property which (of course) initially looked amazing in their out-of-date photos. Not to mention the mould, leaks, …

Jasia · 13 April 2025

Agent replied · 25 October 2024

Thank you for leaving a review Jasia. We are unable to link your name with a property. If you would like this review to be passed on to the team please confirm the address via email. I can then look into this further and respond accurately. … More

1/5

Google

I wouldn’t recommend working with this agency. Their attitude is extremely unprofessional, and punctuality is clearly not a priority for them. They sometimes don’t even show up for scheduled viewings and won’t answer calls. On top of that, they use very outdated photos of the properties, which look nothing like the actual condition of the place.

Евгения · 7 August 2025

1/5

Google

Very unpleasant experience. They lagged on every response and the service was very poor. They kept apologising but doing nothing different. Took my deposit and rented my property to someone else because they couldnt keep track of who had paid to reserve a property. So they were holding viewings for properties that have already been rented out. Wasted my time over two weeks viewing and sending documentation over to one agent just to be told that another agent rented the property out two weeks ago and someone was already moving in as we spoke. Asked for a return of the deposit I paid. Still waiting for the return of my deposit a week later. Can't give zero star otherwise this would be a zero. They are HORRIBLE!!!!!!!!!!!!!! I can't believe they have a license to operate. Shocking that a business like this is allowed to operate in the UK

Eneyi · 30 July 2022

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for the feedback. Upon investigation there was an internal miscommunication between two agents and the room had been let. As per your conversation with the agent that was dealing with you at the time she deeply apologised. Our internal processes have since been reviewed to ensure this does not happen again. I can see from your comments that this was very frustrating for you. The deposit was returned by our accounts team within our processing guidelines for refunds. Unfortunately like every other business manual errors can occur. Many apologies again for the inconvenience this caused. Kind Regards Mr Sales and Lettings

5/5

Google

The shop is not small, but the service is good. I had rented my first house through them, the whole process is smooth and the staff keep tracking the progress before I move in. After my move into the house and the corridor light sensor is not working, they help to contact the landlord and arrange the contractor to fix that within one day, very good service. Suggest to anyone who want to buy or rent your house in Reading

Leo · 30 July 2022

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for your review Leo

5/5

Google

Even though there have been some issues with the house they have been quick to rectify the problems. Even in emergencies at the weekend at night they were happy to help.

Rogan · 13 April 2025

Agent replied · 26 August 2024

Thank you for the review Rogan. The admin team are a credit to our business and its really good to read such comments. We will feed this back to them.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Mr Sales and Lettings's Google reviewsLeave Mr Sales and Lettings a review

Questions about Mr Sales and Lettings Reading

How many reviews does Mr Sales and Lettings Reading have?

Mr Sales and Lettings's Reading office has 104 reviews across two platforms: 101 on Google, 3 on View Agents.

What is Mr Sales and Lettings Reading's rating?

Mr Sales and Lettings Reading is rated 3.5 out of 5 across all 104 reviews, and 3.4 out of 5 on Google from 101 reviews.

Where is Mr Sales and Lettings's Reading office?

Mr Sales and Lettings Reading, 34 Wokingham Road, Earley, Reading, Berkshire, RG6 1JH.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.