Trusted Agent profile · Paddock Wood

Countryside Homes Home Counties South Paddock Wood reviews

3.3

★★★★★

916 reviews across 2 platforms

Church Road, Paddock Wood, TN12 6HF

Part of Countryside Homes Home Counties South, see every office.

Countryside Homes Home Counties South's office in Paddock Wood, at Church Road, is rated 3.3 out of 5 across 916 reviews on two platforms, including 31 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

31

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

885

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Paddock Wood office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

This is not my first new build home

This is not my first new build home, so I would consider myself an experienced customer. 2 months in and I have been thoroughly impressed with the home, design, layout and build quality. The site team have been attentive and were proactive and present during my sales journey. I have felt valued as a customer and genuine care for the ‘plot’ that has now become our home. The move was made easier by a scheme and we were pleased with the incentive. The online portal was very useful during the sale to refer to plans and documents.The site location of Kingmakers View, is exceptional, the street scene and place making are already taking shape. Special thanks should go to Jason and Olympia - the site team. A great build with care and attention, every hiccup or concern dealt with swiftly and professionally, with a keen eye for the little details which assures me that the bigger things are definitely taken care of! Congratulations Countryside, these two are a huge asset to your team, and I would definitely recommend you to friends and family.

Kellie · 18 July 2024

1/5

Trustpilot

Not a good experience

Countryside properties knew we had a problem with our paperwork due to a solicitors error. They themselves also sent the wrong paperwork to our solicitors for a house on the wrong development.The very day that everything was sorted they pulled the property from us. £1000 deposit and solicitors fees wasted. The house also isn't built and is delayed till February at the earliest. The house is now £23000 more expensive. No point in getting in touch to speak to someone. Standard response where we will be to blame. Enjoy our £1000 and the extra £23000 ...profit comes first after all...

Lisa · 1 December 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Lisa, we're sorry to hear you haven't received the level of service we would expect. If you'd like to raise this further, please do email group@cpplc.com and someone will be in touch.

1/5

Trustpilot

Absolutely disgusting customer service

Absolutely disgusting customer service. Had a small leak under the sink. The leak was repaired the next day but after 10 weeks countryside are “contacting” the plumbing company APL to make the repairs.This leak occurred during the 2 year new build warranty but the making good remains unresolved. Despite countless emails and phone calls throughout the whole time frame I am still “waiting for their response”Is this any way to conduct business.Shameful treatment. I have had to contact NHBC and start proceedings to get the works completed.Have left 1 star as I can not leave a minus.

Michael · 24 November 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Michael. We're sorry to hear you weren't happy with the level of service provided. If you wish to raise this further, please email group@cpplc.com and someone will be in touch.

1/5

Trustpilot

Profit before People

Disgusting experience of purchasing a new home at St Lawrence Fold. Take your reservation fee with a ridiculous 4 week timescale to exchange contracts, take money for extras then re-market the house you have reserved before a sales rep tells you the reservation period has expired. At this point you no longer exist to Countryside as they are not contactable and are unwilling to help you to find a solution. A visit to the Sales rep at the site is met with being ignored whilst he tries to sell the house you reserved to someone else and tells you to make a complaint if you are not happy. Countryside treat you as a number, not as a person or the values they promote. Avoid this company.

My · 21 November 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hello, we're sorry to hear you haven't received the level of service we would expect. If you'd like to raise this further, please do email group@cpplc.com and someone will be in touch.

1/5

Trustpilot

Do NOT rent from them!

Moved in on day 1 and washing machine was leaking - had to fix it myself because after 4 days, still nobody bothered… but it gets better haha.I’ve reported my wall is leaking from the outside 5-6 weeks ago (no exaggeration). My white walls are now brown, behind our electric radiator is soaking and full of mould. - my window also doesn’t shut in that same room, so to try it out is literally impossible (it’s very cold in November and obv can’t use the radiator if the window doesn’t shut and mould growing all behind it).We were actually told don’t use the radiator in case it has damaged the electric “we need to get somebody out to check it” but I’ve just been told today it’s safe to use (nobody has been out)???After saying I’m taking it to the press (in week 4) they turned up to “fix” it from the outside. They didn’t bother fixing my window… luckily the rain stopped at the time for them because as I’ve just noticed, once the rain has started again, guess what, walls soaked again.After chasing on a daily basis and now threatening to take them to court, they have the man power to come the next day?They are also building more new properties at the bottom of my street, which proves they rush to get you in and don’t care about you, your health or your safety as long as you’re paying your rent.It’s now November, I have windows that don’t close, having to sleep with a hot water bottle, paint dripping and peeling off my walls, mould everywhere, and a part time job that involves 2 emails and 3 calls a day to countryside to find out why they haven’t come again as promised.If anybody thinks I’m lying or exaggerating please feel free to contact me as I have plenty of pictures

Customer · 2 November 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hello, thanks for taking the time to leave your review - we're really sorry to hear about your experience. We will pass your feedback onto the team and if you would like to discuss further, please email group@cpplc.com.

1/5

Trustpilot

Countryside think they're above the law!

Countryside think they can do whatever they want!Morning, I have just been woken up by load forklift reversing beeping! But its 7:40am and the laws say construction should start at 8am!!Countryside claim to be a considerate construction company but this happens too frequently! Same driver. Same early starts. Same poor attitude (trying to say it is 7:30 start for construction. Again!)Be considerate! Follow the rules correctly!Speak to your workers & inform them of the LAW!

S · 15 July 2022

Agent replied · 12 June 2024

Hello, we're sorry to hear this. If you could please email group@cpplc.com with your address, the relevant team will be in touch to look into this further for you.

5/5

Trustpilot

Wilson Chase- The Blyth home

We have purchased our dream home with countryside and can’t wait to move in, in September. Can’t thank Annabel at Wilson Chase development enough, she has been very helpful and professional throughout this whole experience.

Daisy · 5 April 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Daisy, thank you for leaving a review. We are pleased to hear your journey has been so positive and have shared this with the team internally.

1/5

Trustpilot

Do not buy a house from Countryside

Do not buy a house from this company.While sales were naturally lovely people, their customer service once you've bought the home is non-existent. If you have problems, which you inevitably will, they'll ignore you, they can be rude, patronising, and unsympathetic. I recommend you do not buy a home from Countryside and instead look for a different developer. Good luck and be careful, buying a home is a big deal, a huge financial investment and life decision. Countryside does not respect that and takes your business for granted.

C · 8 July 2024

1/5

Trustpilot

Following on from the below review

Following on from the below review. Reply from CountrysideAn hour agoHi Mark, thank you for taking the time to leave your review. We understand that our team has been working with you to resolve your issues - we'd recommend you continue liaising with them if you have any further questions.Mark:No they have not been working with me at all. It took you nearly a month, 5/6 emails, countless phone calls in order for you to even reply. Only to be fobbed off and the issues remain the same. This morning I have had to go and clean up the litter your staff have left from the front of my house. Your standards are well below par and you care even less. 34% of your reviews are 1 star, surely that’s a worrying statistic?

Mark · 26 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Mark, thank you for taking the time to leave your review. We understand that our team has been working with you to resolve your issues - we'd recommend you continue liaising with them if you have any further questions.

1/5

Trustpilot

Please avoid buying a new build from this company

When the 2 year warranty is over they completely wipe their hands of you. The NHBC certificate isn’t worth the paper it’s written on. They also leave you with a maintenance company that do absolutely nothing and charge you £200 for it. And if you complain and say you’re not paying they add £170 admin fee to the yearly fee. Our estate looks like a jungle and the dog bins are never emptied. The pathways on the estate are all cracking and the park that was supposed to be finished 2 years ago still hasn’t been done and they are still charging us for the maintenance for the park. Do not buy a house from countryside you will regret it. We have been here just over two years and the roof tiles have started to fall off already. Countryside are not interested and the NHBC won’t do anything unless the rain starts to damage the inside of the property. We thought this would be our last move but we are now having to put the house on the market. Please do not fall into the trap we are in and completely avoid countryside they really are a joke of a company

Kevin · 7 July 2024

5/5

Trustpilot

Over the moon with my property

Over the moon with my property! I can’t thank Countryside Properties at CityFields enough. The whole experience from start to finish has been amazing. The sales team kept in touch with regular updates through the build process, and are still happy to help with anything now I’ve moved in. The site team introduced themselves when I moved in and said if I need anything at all just ask, the builders/workmen are friendly and respectful, the aftercare team have been absolutely on the ball. You have to expect snagging with any new build but I honestly had very little, and what I did have they resolved immediately, and when I say immediately, I sent an email in the evening and first thing the next morning they turned up with my email in hand ready to go through the list and rectified it all straight away. Then rang me to check everybody turned up and that I’m happy with everything. I really can’t fault this company at all, it’s a breath of fresh air (this is not my first new build, persimmon homes was a complete nightmare!!) my new home is beautiful, finished to a high standard and I just know I’m going to be happy here for many years to come. Thank you to the whole team….finally we have a building company that thinks about its customers and not just it’s bank balance!!!! Everybody else should take a leaf out of countryside properties books!!! Oh!…and what you pay extra for with other builders all comes as standard with this builder! I could just keep writing, I’m so happy, thank you once again 😌xxx

Jenny · 17 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Jenny, thanks for sharing your positive experience - we're pleased to hear you're enjoying your new home!

1/5

Trustpilot

Poor customer service

Poor customer service, 1.5 years into covid and they still do not take phone calls blaming people working from home. Come on we are in 2021 move to a modern phone system which simply require an internet connection and stop fobbing people of with excuses. When you send an email expect to chase 2-3 times over weeks or longer to get a response, somewhat different to the automated email which says they aim to respond in 24/48 hrs. Countryside need to up their game as their customer service is holly inadequate..

James · 9 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi James. Sorry to hear you weren't happy with the level of service. If you wish to raise this further, please email group@cpplc.com.

1/5

Trustpilot

I would love nothing more than to be…

I would love nothing more than to be writing a positive review, but unfortunately our experience with Vistry/Countryside has been extremely disappointing.

Mark · 21 April 2026

1/5

Trustpilot

Substandard Property Purchased

Unfortunately I have had to give 1 star to write a review. It is actually 0 how I rate them.I have recently completed on 30th September 2021, the purchase of a new build property at Hall Park, Worksop. On no accounts buy a new build property from this Company. It has good quality fittings inside, however with regards to the exterior and structurally it is poor. The workmanship is sub-standard. The external rear door looks like it has been recovered from a skip. The brickwork and pointing up is poor. I have a list of 46 snagging items and increasing, although there are fundamental issues. I am not sure how NHBC have passed it. As far as I am concerned the build was not complete. Rushed through due to end of Stamp Duty holiday. Since completion they have cleaned up some bricks using brick acid. This has resulted in an additional problem - the paint on the front door canopy is bubbling up and coming off now. Everything they suggest as a remedy for anything that is in poor condition that can be replaced is to refurbish or repair it. Everything they try to remedy they create an additional problem, absolutely incompetent. I paid for new therefore I expect new and in good condition. The property was filthy when I took ownership of it. I part-exchanged my old property and in the Contract it said that they would hold back £500 in case it was in poor condition and dirty. And they sell me this. Absolutely disgusting organisation that are happy to take your hard earned money and give you a rubbish sub-standard property and sub-standard after sales service. They have no respect for you. Dream home, its a nightmare.

Paul · 6 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hello Paul. We are sorry to hear you haven't received the level of service we would expect. We will pass your feedback onto the team and if you would like to discuss further, please email group@cpplc.com.

1/5

Trustpilot

Obnoxious on site sales staff

Visited the show home offices at Stanley Park in Wakefield and was met by the most obnoxious, rude and flippant sales staff member I have ever come across. We are serious house buyers, looking for a new build with cash available. We we informed that we had no chance of securing a deposit on any of the properties as they were all gone until late next year as they had mostly been sold to the Chinese. I asked if we could view the showhouse and we were told “yeah but I won’t be here when you’ve finished”. He explained that he was very busy and if he worked 24 hours, he’d still be too busy. I was about to inform he that he was rude and give him a piece of my mind but my partner dragged me out, knowing full well that I had was getting pretty peed off with his attitude. I left feeling that he didn’t give a hoot about us as potential buyers. I wouldn’t go back. There’s plenty more house builders on this large development and we have since purchased a new build on the development from Avant.

Mrs · 1 October 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Mrs Taylor, we are sorry to hear about your experience - if you wish to discuss this further, please do email group@cpplc.com.

1/5

Trustpilot

Coppenhall Incompetence

The site is being run and built by unskilled, ineffectual, bungling staff and contractors. 6months on and we are still waiting for our kitchen items to be replaced that was damaged before we even moved in. The latest issue is our bay window. Completely out on measurements so much so a blind contractor told us he couldn’t even fit shutters as the window was out so much. It has been ‘rectified’ but still isn’t straight. I’ve just been told plasterers will sort it in the next few days. The finish in these properties is shoddy and rushed.It isn’t just our house either, on the next road a garage has been built without a personnel door??? Ineptitude at it’s finest. Lisa in sales tried claiming they don't put personnel doors on anymore??? Wow. This is the type of problems you get by buying from countryside.

S · 27 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hello, we are sorry to hear you haven't received the level of service we would expect. Please do email group@cpplc.com if you wish to discuss this further.

5/5

Trustpilot

Retirement home bought

Moved in on 1st September and can only praise ALL the Countryside Homes staff for an excellent, first class service and smooth journey from buying to settling in.From Laura Perrey/Justine Hackling/Kelly Bugg... the Sales Progress Team, Lynn Lawson and Jackie ?? in the Marketing Suite to James the site manager all have been SO helpful with any teething problems and questions that we have had.We would HIGHLY RECOMMEND Countryside Homes to any prospective buyers as you will find their staff ,builders, planners are everything that you hope for when making your biggest life purchase. Thank you very much from Alan and Laura Hart

Harty · 20 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for leaving a review with us. We are pleased to hear your journey with us has been so positive and will pass this on internally to the team.

5/5

Trustpilot

Brilliant customer service ‘

I had visited the cabin at countryside and was greeted by one of the lovely sales executives (Bethany Parker), and just wanted to say i’m blown away by her fab customer service and just wanted to thank her for everything she had done for me this week. She’s kept me informed on the key things i’d need to know to begin choosing my first ever home, and advised me along the way instead of throwing me into a whirlwind (which is fairly common with other companies i’ve looked at).Thank you again Bethany, you’re a star!

Ranzi · 19 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hello, thank you for leaving a review with us. We are really pleased to hear your positive feedback and will ensure this is shared with the team internally.

1/5

Trustpilot

Extremely Disappointed with Countryside's Building Quality and Response to Severe Leakage in flat

I am writing this review to express my extreme disappointment and frustration with the way Countryside has handled a severe leakage issue in my flat.Since Sunday afternoon, I have been dealing with an escalating leak that has caused extensive damage to my property. Despite numerous calls and a scheduled visit from POD, the issue remains unresolved. The leak is sewage water, which I have had to clean up every hour, posing significant health risks and making my flat uninhabitable.The plumbers sent by POD were unable to locate the source of the leak and were ill-equipped to handle the situation. Communication has been appalling, with delays in accessing necessary flats and a complete lack of updates. As of this afternoon, POD has stopped answering my calls, leaving me in a state of distress and uncertainty.The building’s poor construction quality is evident, and the inadequate response from Countryside has only exacerbated the situation. This level of service is unacceptable, and I strongly advise potential buyers to think twice before investing in a property managed by Countryside.I hope this review prompts Countryside to take immediate and effective action to resolve this issue and prevent such distressing experiences for other residents.Sincerely,Halcyon, Freshwharf estates, Barking

Chi · 26 June 2024

5/5

Trustpilot

Expert, friendly, helpful and patient servises

My wife and I have newly settled down in the UK. The Sales Consultant LISA & PENNY were very friendly and helpful in finding our new home. They always show their expertise knowledge and help us to know the whole process in detail. Also, they are patient to let us know the what was going on in spite of the difference of language and living cultures. Ha, ha, as a result, I think they need to spend more time in serving us.

K · 14 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for leaving your review. We are pleased that your journey with us so far has been so positive and will share this with the team.

5/5

Trustpilot

Countryside - The Boulevard at Middlebeck in Newark

Sales team at Middlebeck in Newark, Donna especially, could not be more helpful or amenable. Even after completion they have been checking up on me, that I am happy, and following through with any questions I have, even though it is no longer their remit.The build is good quality and any little snagging issues I have had they have resolved to a really high level.Their willingness to make the buyer happy is to be admired as is their willingness to deliver a product that not only are they happy with, but that the customer is also happy with.From my experience I would whole-heartedly recommend countryside to anyone.Rob

Jock · 5 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your feedback. We are so pleased to hear your buying experience with us has been so positive and will ensure this is shared with the team.

1/5

Trustpilot

Avoid

Having brought a property from countryside in July 2018 I can strongly advise you to avoid this company.Customer service team is dreadful. An example is we had a lead feature under a window which was bowed out when they eventually came out they just hammered it back leaving it covered in dents. Once I complained and they eventually came out again they just put filler on it which is clear to see. They would not replace.Another example on the day of arriving at the new property the carpets were all stained to which they sent carpet cleaners out three times which did not resolve the issue but still refused to replace.Now 3 years on from the orginal purchase and we have mold/damp starting to appear in a section of the house which is due to a construction fault. Countryside will not resolve the issue due to the warranty being out of the initial 2 year warranty period, even though it's due to their poor construction of the property.Avoid this company and save yourself alot of hassle.

Craig · 4 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

We are sorry to hear you haven't received the level of service we would expect Craig. Please do email group@cpplc.com if you wish to discuss this further.

1/5

Trustpilot

Great Sales team, terrible customer service

The sales team has done an excellent job and the location is exactly what I wanted at Rochester Riverside. However, there are quite a few defects that haven't been looked at after raising the issues for 2 months now. And I just got an fairly unprofessional email from the head of customer service, quote "when your property was handed over, there was not a crack in the window frame unit" And this has happened to other neighbors nearby, so it's also my fault that others' window cracks too?! think twice before you buy something not "off- the shelf" like the window(quote from the head of CS).

Liz · 1 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Liz, thank you for leaving a review, if you would like to discuss this further, please email group@cpplc.com.

2/5

Trustpilot

Nice homes, disappointing grounds

01.09.2021 updateThe response from countryside below has asked I email group, 3 times the same email has been sent to group customer services, local customer services and the Managing Director.I have again forwarded the original email with pictures just now.I look forward to the response and resolution.Original complaint:They have a new development in Nuneaton, baberton Grange. The homes look beautiful and the development seems to have a nice layout where houses are not on top of each other.The Show homes and landscaped gardens look stunning as always however it is disappointing that this care with the landscaping has not been carried through to the entrance of the development. The entrance is very underwhelming, especially for a company called countryside that is bordering the stunning surrounding fields of Nuneaton. I must have seen around 6 / 7 dead looking trees to the front and it seems that a minimal attempt has been made to make the front on plough hill road look as nice as the surrounding area, patches of grass are missing and the embankment to the brook has been left in a poor state. Old fences and bushes remain in place along the front on plough hill road as you turn into the show homes, it’s a shame it has been left like this and that it doesn’t match the rest of the development and area. Other developers in the area have taken time to ensure the frontage looks presentable. As a new home builder they have disturbed lots of natural land and the least they could do is make as much effort making the area look as nice and kept as they do with the show home gardens.Comments had been made to local customer services, group customer services and the MD, it seems this is not a priority as no response has been received.

Customer · 1 September 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hello, thank you for leaving a review. We are sorry you have not received the level of service we would expect and please ask you email group@cpplc.com if you wish to discuss this further.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Countryside Homes Home Counties South's Google reviewsLeave Countryside Homes Home Counties South a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.