Trusted Agent profile · NEWPORT

Verified

Trigg & Co Newport reviews

4.8

★★★★★ Excellent

632 reviews across 2 platforms

Trigg House Monks Brook StCross Business Park, NEWPORT, PO30 5WB

Trigg & Co's office in NEWPORT, at Trigg House Monks Brook StCross Business Park, is rated 4.8 out of 5 across 632 reviews on two platforms, including 156 Google reviews rated 4.4.

Google logo

4.4 / 5

156

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

476

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Want Trigg & Co Newport to help?

Send Trigg & Co Newport a message.

What do you need help with?

Trigg & Co Newport will use your details to contact you about this. See our privacy notice.

Reviews

Every review we hold for the NEWPORT office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Excellent friendly service

Excellent friendly service. Found a buyer within a week and recommended a very good solicitor. Would highly recommend

Rod · 11 January 2021

Agent replied · 6 July 2023

Dear Rod, Thank you for your review and I am very pleased we fully met your expectations. I hope we will have the opportunity to be of service to you again at some point in the future. Best regards, Keith Trigg

5/5

Trustpilot

Great communication throughout a long &…

Great communication throughout a long & tedious process. Staff are polite & go out of their way to help. Highly recommend!

Mrs · 22 February 2020

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mrs Brodie, Thank you for your review - much appreciated by us. We know how important communication is during the house moving process. I hope we will have the chance to help again at some point. If you need any advice or assistance at any time please do not hesitate to get in touch. Our advice, valuations, and market knowledge are provided free of charge and without obligation. Best regards, Keith Trigg

3/5

Trustpilot

Adequate level of service

Communiation and knowledge could be improved upon ie: we were told half of the garden didn't belong to the property AFTER we had submitted our offer.

Mrs · 3 March 2016

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mrs CosgroveThank you for your review following your recent purchase.I am sorry to see that as the purchaser of our client's property, you were not 100% satisfied with our service on this occasion - especially as you have previously bought property via Trigg & Co.I see from our file that the size of the garden was clarified for you before you proceeded with your offer.I do hope we will be able to be of service to you again in the near future and earn a 5 star review next time around!Thank you for sharing your feedback with us. Our whole team do read every review and we aim to give great service every time.Best RegardsKeith TriggManaging Director

5/5

Trustpilot

Very professional, friendly & helpful

Everyone at Trigg & co were so friendly & helpful but also very professional. Sold our house within 24 hours so we were very impressed, but the entire selling process has been so easy because they're communication is great & they all do their job so well. Overall we are very happy and will recommend them to everyone!

Linsey · 23 February 2016

5/5

Trustpilot

Excellent service with a real personal touch

Excellent service with a real personal touch. Always felt in the loop with their regular contact. Great sales people. Have recommended them to many friends.

Mr · 8 September 2017

Agent replied · 6 July 2023

Thanks for such a positive review. Please remember to use our referral scheme as we reward all recommendations to friends and family. It is the lifeblood of our business.Best regardsKeith Trigg

5/5

Trustpilot

I would like to take this time to say a…

I would like to take this time to say a very big big thank you to both lady's in the lettings office . Outstanding

Barry · 18 May 2018

Agent replied · 6 July 2023

Dear Barry - thank you for your review - I will make sure that Claire and Dani see it!Best regardsKeith Trigg

5/5

Trustpilot

Friendly

Friendly, proactive and hard working on our behalf. Phoned back when they said they would. Good communication generally.

Mr · 4 December 2020

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mr & Mrs Phillips, Thank you for posting your review and I was extremely pleased to see that we met your expectations regarding communication - the one thing that we know matters more than any other when a sale is being managed by the agent. I will make sure our team see your review and thank you again. Best regards Keith Trigg

5/5

Trustpilot

Great service!

Really nice and helpful staff, always ready to help. They do their best and go the extra mile in their customer service. Thank you!

Aleksandra · 5 April 2018

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your review - much appreciated. It's very rewarding when a customer makes a positive comment like this. We do believe that we try harder than other agents!Best regardsKeith Trigg

5/5

Trustpilot

A very professional outfit

From the start of the process, the staff of Trigg and Co have behaved in a professional manner. Every issue that has been raised has been dealt with straight away, with no delays, no excuses and no procrastination. We have no hesitation in recommending the company to any buyer or seller; we will certainly use them again.

Martin · 24 January 2017

5/5

Trustpilot

Excellent

Very helpful, answered all my questions. Very througher from the moment you view a property to the moment you move in. Brilliant agency

Rachel · 7 December 2018

Agent replied · 6 July 2023

Dear RachelThank you for such a great review - appreciated!Best regardsKeith Trigg

5/5

Trustpilot

Dani and Claire worked so hard to get …

Dani and Claire worked so hard to get us into our lovely new home!Thank you both very much and well done Trigg & Co!

Mr · 21 November 2017

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your review - much appreciated by the team here.Best regardsKeith

1/5

Trustpilot

As a landlord

As a landlord, I am very disappointing by non-payment of monies owed to us by this company.This has not been resolved despite protest.

Stephen · 1 September 2018

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mr Parrott,I am placing on record this response to your 'review' which I do not believe is a complete or accurate representation of the facts. Since I believe you are a Director of a letting agency business yourself and a professional landlord, you should have a clear understanding of the contractual position. I am therefore both surprised and disappointed that you have chosen to post this 'review'.We acted on your behalf in finding a tenant for your property and managing it on your behalf. This was done in accordance with our terms and conditions of business, clearly presented to you at the outset and signed by you. The tenancy was professionally conducted and managed by Trigg & Co. All rental payments due to you were made promptly by us under our 'Rent on Time' scheme. You expressed no dissatisfaction whilst we acted on your behalf.You unilaterally decided to terminate the contract with us for the management of the property whilst wishing to retain the tenant that we had introduced, who is still living at the property. You were perfectly entitled to do so under the agreed terms of business, subject only to payment by you of a clearly stipulated final commission payment to Trigg & Co. This was accordingly deducted from the final rental payment which we paid to you.No monies are owed to you by Trigg & Co.We have acted entirely properly and with professional integrity throughout our dealings with you. The tenant which we introduced to your property has proved to be a good tenant - evidenced by the fact that you have chosen to keep them in residence.I am sorry that I have been forced to write such a detailed rebuttal of your claims, but I feel it is important to set the record straight and make our position clear to other clients reading your comments. We are a local Island business and our reputation matters to us. I believe our other client reviews speak volumes for our service and our integrity.Yours sincerely,KeithKeith Trigg MANAGING DIRECTOR

5/5

Trustpilot

Excellent service from all the team

Excellent service from all the team, always very friendly and helpful. House sold STC within the first week, I would highly recommend their services.

Diana · 18 October 2017

Agent replied · 6 July 2023

Thank you Diana - I am very glad you were pleased with the service.Best regardsKeith Trigg

5/5

Trustpilot

Offered great communication options…

Offered great communication options which were perfect for the categories I was looking for 10/10

Helen · 20 June 2021

Agent replied · 6 July 2023

Dear Helen, Thank you very much for your 10/10 review - much appreciated by us all here at Trigg & Co. Best regards Keith Trigg

5/5

Trustpilot

All good

Excellent service, communication and reliability. Everything went very smoothly.

Mrs · 18 March 2016

5/5

Google

Excellent service throughout. Provided good information on the viewing and then followed up the following day. Tried to help us find a property by keeping us informed of new homes to the market

James · 14 March 2023

5/5

Trustpilot

Sold very quickly for a good price

Sold very quickly for a good price, handled very professionally, good communication throughout, our third sale via Trigg and would whole heartedly recommend.

Peter · 24 January 2018

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your review and it is always especially nice to see a review from a returning client. Thank you for choosing Trigg & Co and we look forward to being of service again at some point in the future.Best regardsKeith Trigg

5/5

Google

From start to finish an expectational service. Did exactly what they said they would do which goes along way these days.

Adrian · 14 March 2019

Agent replied · 7 July 2023

Dear Adrian. Thank you for your 5* review. Thank you for your kind words and praise. I will pass this on to the team. Kind regards Keith Trigg-Managing Director

5/5

Trustpilot

Professional great service

Friendly professional and Knowledgable. Working for you to ensure you get the best deal supported by a very user friendly portal.

Chris · 2 November 2018

Agent replied · 6 July 2023

Dear Chris,Thank you for posting a 5 star review and I am especially pleased to see that our user portal was an asset for you in your dealings with us. We think it is a really important and transparent step in delivering a great service.Please remember that if you refer a friend or family member who has a property to sell or let to us we pay a referral fee. In any event I hope we will have the chance to be of service to you again at some point.Best regardsKeith Trigg

5/5

Trustpilot

Fabulous selling experience with trigg…

Fabulous selling experience with trigg & co, would recommend them to anyone wanting to sell their home 😁👍

Mrs · 18 February 2020

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mrs King, Just a short reply to thank you for taking time to post your review about our business. We really appreciate it when clients post their feedback as our biggest source of business is recommendations. I am glad your experience was a great one and I have given this feedback to our team here. I hope we will have the chance to be assistance again in the future and please remember that if you do recommend us to friends, relatives and colleagues we will reward your referral with a voucher. Thanks again, Best regards Keith Trigg

5/5

Trustpilot

Excellent

Excellent. A really pleasant and responsive team. Would highly recommend to anyone looking to buy/sell or let property.

Sam · 21 January 2020

Agent replied · 6 July 2023

Dear Sam,Thank you for taking the time and trouble to post a review. Much appreciated by all of here at Trigg & Co.I do hope we will be able to be of assistance to you again in the future. Please remember that we reward all recommendations from our existing clients for both sales and lettings.Best regards,Keith Trigg

5/5

Trustpilot

House sale

Great honest service would highly recommend.Our house sold as soon as it hit the market with constant updates throughout the process.

Mr · 11 June 2018

Agent replied · 6 July 2023

Thank you for your review and I am pleased that our marketing and communication both hit the right note.I hope that we will be able to be of assistance to you again in the future.Best regardsKeith Trigg

5/5

Trustpilot

Excellent communication throughout the…

Excellent communication throughout the sale . Calm patient and helpful.10 out of 10 for me.

Mr · 4 December 2020

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mr Rowe, Thank you indeed for your review - 10/10 makes me feel very pleased with the efforts of our team and I will make sure they know you have posted. I hope we will have the chance to be of service to you again at some point. If we can be of any help with anything 'property related' please do call us. Our advice is free and without obligation. Best regards, Keith Trigg

5/5

Trustpilot

Excellent customer service

I moved into a new rental property via Trigg & Co before Christmas. The entire process from viewing to rent deposit, and move in was handled professionally, and in a very friendly manner. Kerry and Claire in particular I deal with and both are approachable and professional. Would recommend the organisation to others. Dan.

Dan · 8 February 2017

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Trigg & Co's Google reviewsLeave Trigg & Co a review

Want Trigg & Co Newport to help?

Send Trigg & Co Newport a message.

What do you need help with?

Trigg & Co Newport will use your details to contact you about this. See our privacy notice.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent