Every review we hold for the Newport office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAVOID AT ALL COSTS!!!!
AVOID AT ALL COSTS!!!!! terrible customer service and they couldn't care less about the tenants and they don't seem to have a clue about tenancy laws and seem quite happy to breach tenancy agreements with no regards for anyones feelings or situation. I've had a lovely and peaceful 9 year tenancy until these morons took over and its now all stress and upset. So angry.
Sarah-Louise · 1 December 2022
Agent replied · 15 June 2024
Hello Sarah, we are sorry to learn that you were not satisfied with the service provided by a Martin & Co office. To help us further our investigation, would you please email us your contact information and the name of the branch?Email: social.media@martinco.com
★★★★★ 5/5
TrustpilotMartin & Co, Bury St Edmunds
Really good service, nothing too much trouble and we were always kept informed. A special mention to Tamara she was excellent going above and beyond with the service she provided. Thank you.
Greeno · 25 February 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotHorrible management!
We are renting a flat under their management, and for four months they have neglected to repair the roof, which leaks every time it rains.
A.A · 31 January 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotA game of two halves
My tenancy was between March-September 2021 (in Nottingham) but have been convinced to now share my experience. The short version: great during the tenancy, but awful experience during the process of getting new tenants in and the deposit returned. Deposit took weeks to eventually go to a dispute I later won.First, I will re-iterate that during most of the tenancy Courtney (with whom I had most dealing) was very attentive and quick to resolve issues. The issues began when the tenancy was nearing its end and viewings needed to be arranged for prospective next tenants. I received a phone call on a Friday about booking viewings for the following week to which I mentioned Wednesday possibly being suitable but asked for a follow up call on Monday to be sure. I didn’t receive the call but on Monday I was told unexpectedly that there was a spot open on Wednesday to receive a covid vaccine. I informed Courtney that Wednesday would no longer work as I could be feeling rather ill from the vaccine but this was met with a sour response citing our responsibilities as tenants to allow viewings to occur and how viewings for the Monday already had to be cancelled, and cancelling twice would not look good on them. After explaining that I had never agreed to viewings on the Monday - a string of emails were sent back and forth which made clear that despite the fact I was still a tenant there, getting the next tenant in was far more important than my well-being. Turns out the vaccine floored me but they went ahead with the viewings anyway (the agent conducting them didn’t even bring keys so I had to leave them mine).I will spare the details on the deposit other than to say they (Courtney and James) tried to claim money for almost anything they could - right or wrong, and fought very hard over email to get this money, often not actually responding to the concerns I raised. These emails were included in a multiple page report I ended up making explaining why their claims were not valid. The dispute went in my favour in the end after weeks and weeks. I feel like a lot of people wouldn’t bother putting that effort into a dispute and they often just get their money.The end experience is why I wouldn’t recommend Martin & Co unless you enjoy being stressed at the end of a tenancy.
Ciaran · 15 February 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotMost unprofessional estate agents I…
Most unprofessional estate agents I have ever dealt with in Ipswich. Met with a very unkempt agent who took phones calls instead of showing us around the property. We then called up to make an offer and was told " we can't cope with that here it has to be done by email" we made a final offer 5k over the asking price, that was 4 working days ago - 6 including the weekend and we have had no communication what so ever from them. I emailed a complaint to the general manager and no surprise, no response. Would never view a property with them again and would certainly never sell through them. Dreadful service!
Vicky · 13 February 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotFamily orientated company always…
Family orientated company always helpful in any circumstance brilliant company they have been more than helpful to me.Sylvettex.
Sylvette · 27 March 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotAvoid Martin & Co Leicester like the plague!
Awful experience from start to finish with Martin & Co in Leicester. Utterly poor Communication was terrible. We were told throughout we’d receive confirmations via email that never happened. Our viewing was cancelled on the day of, with no explanation. We understand this can happen but was then offered another date which was 10 days later!The agent on the phone was like a robot who couldn’t give us a straight answer - it was painful.Then when we arrived at the property, it was a completely different flat to what we had viewed online - same location but a completely different property and was filthy!No apologies or explanation from the agent when we asked - even though he said he knew the images online were incorrect. Nobody bothered to email or call us and let us know?!?Awful experience and will never ever rent or buy a property through Martin & Co Leicester - avoid like the plague
Jess · 26 January 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotBROKEN POLICIES & HIGHLY UNPROFESSIONAL
THIS IS FOR THE NEWARK BRANCH - NG24 1XPI HAVE GONE THROUGH ALL THE REVIEWS AND I COMPLETELY AGREE ON THE FOLLOWING THINGS:WORST LETTING AGENTS THAT I HAVE EXPERIENCED TILL DATE1- THEY ARE VERY UNPROFESSIONAL WHEN IT COMES TO ACKNOWLEDGING OR RESPONDING TO EMAIL, I HAVE TRAILS OF EMAILS WHERE IN THEY HAVE REPEATEDLY RESPONDED WEEKS LATER AND SOMETIMES EVEN MONTHS LATER.2- THEY WILL SHREWEDLY TAKE AWAY A BIT CHUNK OF YOUR DEPOSIT (SOMETIME THE WHOLE AND EVEN SOME MORE), I HAVE BEEN ADVISED BY SOME TO HAVE TAKEN THEM TO SMALL CLAIMS COURT, I NEEDED THE MONEY URGENTLY SO I DID NOT BUT DONT BE BULLIED BY THEM AND IF YOU FEEL YOU HAVE BEEN MASSIVELY OVERCHARGED, PLEASE TAKE THAT ROUTE YOU WILL NOT COME OUT BAD.3- THEY HAVE MENTIONED "UNFORTUNATELY THEY WILL NOT ABLE TO USE THE CONTRACTOR WE HAD REQUESTED", IT IS NOT IN THEIR RIGHTS TO DECIDE WHICH CONTRACTOR THEY CAN GO WITH. ITS ALL A MONEY MAKING BUSINESS. I HAVE A PROOF OF THEIR QUOTATION AND CAN TRAIL BACK WITH THE ACCOUNTS TEAM OF THE CLEANING COMPANY TO CHECK WHAT AMOUNT THEY HAVE RECEIVED AND DIG DEEP, WHICH I WILL BE DOING.4- AFTER THE FINAL CHECK, WE WERE TOLD ABOUT 3 THINGS FOR WHICH THE DEPOSIT WILL BE USED BUT THEN WHEN THE QUOTATION ARRIVED IT INCLUDED MANY MORE. ITS A SHAME WHAT THEY TAKE ADVANTAGE OF OTHER'S RESOURCES. BAD GOVERNANCE AND NOT BEING BONAFIDE.5- THEY ALSO CHARGED US FOR EXTRA RENT FOR A DAY. WE GAVE THEM ONE MONTHS NOTICE ON THE 8TH NOV STAYING WE WILL LEAVE ON THE 15TH DEC. BECAUSE 15 TO 15 WAS OUR PAY CYCLE. INSTEAD WE SHOULD HAVE WRITTEN 14TH DEC. THEY CHARGED US FOR 15TH WHEN IN REALITY WE HANDED OVER THE KEYS TO THEM ON THE 13TH ITSELF. WE ONLY HAD AN OPTION TO INCREASE OUR CONTRACT BY 6 OR 12 MONTHS BUT THEY JUST TOOK THAT OPPORTUNITY TO GET 16GBP FOR FREE. IT ABSOLUTELY MAKES NO SENSE. SOPHIE WAS RUDE AND FULL OF FALSE PRIDE ON THE CALL.FINALLY, BE VERY CAREFUL. WE GOT TO KNOW FROM THE MARKET THAT THEY HAVE A BAD REPUTATION AND OFTEN REFERRED TO AS COWBOYS.I DONT WANT TO NAME ANYMORE, BUT THE WHOLE TEAM WAS A NIGHTMARE. THEY WILL IGNORE YOU AND ONLY RESPOND WHEN ITS FOR THEIR BENEFIT.BE EXTREMELY CAREFUL.GET IT CLEANED YOURSELF OR SOME AGENCY BUT DONT GIVE THEM THE OPPORTUNITY TO LOOT YOU.THEY TOOK 222GBP FOR CLEANING FROM US, WHICH WAS REDICULOUS.IN A YEARS TIME THAT TOO JUST IMAGINE WOULD THE OWNER PAY THAT MUCH FOR CLEANING IF HE USED HIS OWN PROPERTY.THEIR CONCEPT OF WEAR AND TEAR IS BROKEN AND NEED THE FLAT JUST AS BRAND NEW. JOKE.THIAGO WAS THE ONLY HOPE, ATLEAST HE RESPONDED TO MAILS AND CALLS.
Hitansh · 23 January 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotLack of communication with me and with…
Lack of communication with me and with people trying to make offers.Very poor and confusing messages. I also had a message saying a customer has cancelled his viewing appointment as no longer interested.I did not know of this appointment and wonder if he's cancelled due to a lack of response from Purple bricks.I complain and ask for an explanation and not an apology - I just get an apology and no explanation.GET YOUR FINGER OUT ITS NOT GOOD ENOUGH
Red · 11 February 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible letting agent rude and racist…
Terrible letting agent rude and racist mouldy expensive tiny flats. I hope life treat you the same
Fidele · 26 March 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotDon’t go with them! We had a living nightmare
We asked them to fix the carpet which wasn’t secured properly but they never fixed it, the house had a damp problem and they were so rude about it, they hired someone to install vents which made the house freezing, the workmen said they had covers for them we could use for when it got cold and they never gave them to us. When we wanted to leave they made us pay an extra months rent (which they blagged with some fine print in the agreement and never really explained to us). So they say you’re on a rolling contract but when you want to leave they will charge you 2 months rent … When we left we cleaned the place to an inch of our lives and they are claiming that the fire alarm is missing, that we haven’t swept the chimney (which we have and we never used the fireplace) and they are saying they want to replace the carpet and we have to pay 300 out of our deposit for that. They are also really rude over the phone
Shaun · 10 January 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotNo hot water
We are currently waiting on hot water as our boiler has stopped working. This is day 2 and have made 3 phone calls so far to which we have been told the same thing, someone will call you back. Doesn’t look like we will have any today either. We can’t bath or shower, I have 4 children and am due today to have my 5th. As I was planning on a home birth and using the bath as pain relief I am now extremely anxious as to when I will go into labour. After doing my research I have found out that it is in fact a breach of the landlord and tenant act 1985 to be without heating or hot water for more than 48 hours and after this alternative accommodation should be found which by 4 o clock tomorrow I will be enforcing. Never had this problem before after over 10 years of renting.
Rebecca · 3 February 2019
Agent replied · 15 June 2024
Hi Rebecca, We're very sorry to hear this. Are you able to update your review to let us know which local Martin & Co office you rent through so that we can assist?
★★★★★ 5/5
TrustpilotSuch Brilliant staff
I'm shocked at the reviews on here! It certainly wasn't my experience! I used the Uckfield office and I could honestly say they could not have been more helpful! I was in an emotional state due to just separating from my husband, they were considerate, kind and SO helpful. They found me the ideal property to rent; the fact that I had a labrador plus I only wanted a 6 month contract was no problem at all. A few days after I moved in, I had a problem with the boiler, I rang then in the morning and at 12 o'clock the plumber was on my door step.I would have no hesitation in recommending them at all. A great team!
Mrs · 11 December 2018
Agent replied · 15 June 2024
Hi Jane, Many thanks for taking the time to leave a review. We're very pleased to hear that you had a good experience with Martin & Co Uckfield and they looked after you well when you moved into your property. We hope you enjoy your home! Kind regards, Martin & Co
★★★★★ 1/5
TrustpilotVery dirty bunch of crooks
Very dirty bunch of crooks . They ignored all calls for repairs. I had to arrange and pay for repairs myself. When I moved out they accused me of leaving the place a mess, although. it was not. Although repair manuals and printer etc. belonged to landlady, even then they asked me to pay for removal of those manuals and printer etc. They Will do anything to keep your deposits. Luckily I taken photographs when I moved in and when I moved out, to defend my deposit back. STAY AWAY FROM THIS BAD COMPANYYou reply, given below, is incorrect and misleading. SafeDeposit Scotland has already rejected your claim. Hope you do not make tenants fool, in future.please read other tenant's reviews at:www. allagents. co. uk/view-branch/martin-and-co/stirling/
T · 5 December 2018
Agent replied · 15 June 2024
We are disappointed to read this review in light of the rent arrears and damage to the property, and the fact that we didn't charge you for a failed appointment despite the keys being returned 3 days after the exit inspection was scheduled. Photographic evidence of additional electrical items left behind as well as damage to the sofa and very obvious cleaning requirements were submitted as part of the deposit dispute and as advised, the final decision and assessment on each of these points will be adjudicated on by Safe Deposit Scotland where tenants are given the opportunity to defend their position. If you have any further questions please feel free to contact us directly at the office. Kind regards, Martin & Co Stirling.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey are hands down the worst company…
They are hands down the worst company you could ever rent from, I’ll be leaving them ASAP!Any issues with the flat will be totally ignored, the staff are vile people who have 0 care for the tenant or company as if they did then they wouldn’t act the way they do, cocky,rude and arrogant. ( I’m surprised of the lack of black eyes in the office, as if they acted like this in day to day life they would get laid out)I would suggest that everyone contacts the head office with these complaints failing that then go higher as this scumbag firm needs sorting out.When I moved into the flat it was filthy and I mean filthy, for example the shower was totally blocked with hair and gunk, so I rang up and complained and was told regardless of how dirty it was it had been professionally cleaned and to clean it myself if I wasn’t happy... lol.I could go on all day about the issues as there is a long list.Any issue I have asked to be resolved has been ignored and is still the way it is after complaining nearly 2 yrs ago.Save yourself hassle and go with someone else.
Iva · 30 November 2018
Agent replied · 15 June 2024
We're very sorry to hear that you haven't been happy with the experience with a Martin & Co office. If you could update your review to let us know which office you have been dealing with then we can investigate further.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey will try to take your deposit with uncall for cost.
At the end of your term they will do their best for you not get your deposit back. They refused to any repairs in there for 2-and half years then 6 months to the term they start give you pressure to to what I have been asking for 2 years. They wrote in my DPS forms the house is finished but it was unfinished every thing was bought by me. Tell me to paint a kitchen for stain in the walls where the cooker was and they say is £195 main while the kitchen was bad roof and walls getting wet when it rains or winter time. They refused to do any work they only thing they do when complain a problem is to take fotos and do nothing about it. It took them 2years and 7 months to inset just a fun in the bathroom. Door lock were very bad promise to get them done after 1 and half years of waiting I decided to do it and the refused to refund me till now . I never recommend them for any one because if they can try and take a student deposit then they can do any thing. Due to the bad conditions of the house I now have a breathing problem. And am ready to go any length for my full deposit and if they don’t take care I will sue them for my health problems cause by bad condition of the house I was living in and I got all my evidence ready for them. Rubbish company
Richlove · 12 November 2018
Agent replied · 15 June 2024
Thank you for taking the time to leave a review for your local Martin & Co office. We're sorry to read that you've been left unhappy with the experience.We've spoken to the local office and understand that the matter is currently going through the Dispute Resolution Service provided the DPS. The office have presented their evidence and are awaiting an outcome.If you have any questions feel free to contact the office directly.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRude, Arrogant & Unhelpful
We both feel tremendously dissatisfied with the service Martin & Co Manchester Office provided, throughout the whole process of moving into the apartment.The experience has been unacceptable and we have no idea why we paid £600 in administration fees.Our tenancy was never confirmed or said to be accepted, so I sent numerous emails for more information & to see if we could get a second viewing which all got ignored. Due to Jess not getting back to me, I emailed another address which was replied too in a rude, arrogant & unhelpful manner. We had no idea what was going on or any understanding of what was happening and when we asked questions it was like we was an annoyance, the staff just presumed we both know what we was doing, even though we repeatedly said it was our first time renting. In emails one would say apartment 202 and then another email would say 212, we picked up on this right at the start and we rang to confirm. We was confirmed it was apartment 202, so naturally this is the address we set up all our bills in. However a day before we was supposed to move in when they sent the tenancy agreement it stated 212. So we rang again to confirm and the lady on the phone response was ‘well what number did it say on the door when you viewed it’. After she checked it was actually 212, so we was told the wrong apartment number. This meant we had to ring up our insurance and broadband companies to switch the address. I had to pay a fee to change the insurance address, and we still don’t even have broadband now because we had to cancel our order and reorder it under the correct address.We was supposed to be moving in 31st October so I booked the day off work then at 5pm the day before we was told we couldn’t move in until the 1st because of maintenance. I couldn’t get the 1st of work so Amy took the day off and when Amy rang in the morning she was told she could come at 5pm. This meant we both took a day of work for absolutely no reason. We also have no idea what maintenance was doing and why this got delayed because when we actually got keys to the flat so much maintenance needs doing.We put our trust in Martin & Co and they have let us down so much, it is entirely deplorable how we have been treated. All the company has done is cause stress and problems, we have literally done their jobs for them. We feel we need compensation and an apology.
Bethany · 12 November 2018
Agent replied · 15 June 2024
Thank you for sending in your review. During the application, we have concluded that the terms of business and application documents were originally sent quoting the reference 212 Express Networks as well as the e-mail subject however, the reference you have paid under stated “admin fee”. Our original e-mail indicates that the flat number is 212. Throughout the correspondence we can see that the e-mail subject has remained as 212 Express Networks, we did again quote 212 Express Networks for the final requests. When you contacted the office querying the flat number by phone, we had tried to advise that it was flat 212 to you as seen in e-mails. After around 5 minutes on the phone, to reassure you that it was flat 212, you were advised that when you viewed the property you would have been aware that the number on the door was 212.To comment on the postponed move in of one day. I’m sure that you can appreciate that delays sometimes happen, we did everything we could to try to get things ready for the target date but were eventually held up by matters completely beyond our control. We are however delighted that you were able to move in the next day. I can understand that you are unhappy as you both have had to take time off work for the move in date to be delayed and miscommunication regarding the time of the handover. We do aim to provide a good service for our customers and we are sorry that you do feel dissatisfied with the services received.Kind Regards, Martin & Co Manchester Central
★★★★★ 4/5
TrustpilotExcellent Stage 2 resolution
Excellent Stage 2 resolution from the Senior Management team
Andra · 19 May 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhat's the point having an out of hours…
What's the point having an out of hours phone number if you can't be bothered to answer it?
Anonymous · 11 March 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotIncredibly rude.
Incredibly rude.I had arranged a viewing for a flat in a different city to the one I currently live in. I had to travel an hour and a half via train. I missed my train by about 30 seconds, immediately text the agent that I was running half an hour late and was told it was no problem. Once I had gotten off the train I got on the bus to take me directly to the property. I text the agent letting them know I was about 10 minutes away and apologised for the delay. Again, I was told it was absolutely no problem and they were waiting for me at the property. I pulled my phone out of my pocket after 10 minutes as I was next to the property and noticed I had a text from the agent telling me that the viewing was cancelled due to me being late. The text was incredibly dismissive in tone and they refused to rebook my viewing for a later date due to me being late despite me constantly updating them and being told it's fine. I may have dodged a bullet. If the agent is so rude in regards to viewing I do not want to know how the agency itself will treat me.
Leighton · 2 November 2018
Agent replied · 15 June 2024
Hi Leighton, Thank you for taking the time to leave some feedback for Martin & Co. We're sorry to see that you were left unhappy with the service, can you let us know which Martin & Co office you used?
★★★★★ 1/5
TrustpilotQuestionable and Sketchy practices
You're only good for them while you keep paying. After it's just about the scamming scheme to rip you off. My case is a prime example of that.We've been with them for well over a year as tenants. Always paid on time, never had much of an issue apart from a few minor repairs that had to be done on the property after we moved in.We requested an early release of tenancy after finding out that my partner will be relocated due to a promotion. We signed for a renewal about a few days before finding this out. But we were still weeks before the actual renewal date, and were told: Since we signed it, there's nothing they can do.Early release was agreed by the landlord later.So we moved out and i took the property keys back to the office.Few things were taken off the deposit:- Washer/dryer - forgot to replace it (i got rid of the old when moving in, since we had ours and the one already in the property was a really old about 20years old unit)/according to them we "stole it", and they reported it to the police, so why the hell did we pay for it?/(note2: we did tell them about the washing machine, just forgot to replace it)(note3: they originally wanted me to pay for a brand new £365 washer/dryer, which is absolutely disgusting in light of the condition and age of the old one, propably worth about £50 at most)- about 2 days rent which was adjusted at the end of tenancy.( originally claimed that we haven't paid a months rent, even though we paid upfront for every month's)- Cleaning(fair enough, i only washed the carpets before moving out)- £150 for putting 3 electric radiators back onto walls(because they were in the way for our furniture, so took them off)Apart from the fair deductions, they did try to rip us off.About 2 weeks ago we had a viewing arranged to a property(with Martin&co), we really liked it, so decided to put in an application. I did mentioned the radiator stuff to the lettings negotiator, and in the end we paid in the £300 application fee.(Saturday Late afternoon)Monday the same Lettings Negotiator called me, and said that one of his colleagues was kind of bugging him to call me about it, and that they withdrew our application due to having issues with them before.Said that they will refund the application fee, and asked me to email my bank details so that he can pass it onto their accountant.After waiting a week, nothing happened, so i called them. I was then told that they won't refund my application fee, since it failed at the landlord reference.(note: i got a call in the morning after they opened, since the office is closed on Sunday, what referencing are we talking about? I think NONE)They kept making excuses why specific person can't take my calls. Even if they did, i was told they will call me later.(hardly ever happened)My thoughts?They failed to supply us with information after we moved out of the property. Because if i knew, that even after paying everything down to the last penny, they would never ever proceed our application due to claims, which i consider defamation, slander. I would've never used them in the first place.And i understand that you might think that this thing can be done to small people, especially if that is of foreign nationality, but you can't be more wrong.I will keep spreading the word amongst our friends, and on social media.Also worth noting, that even though we're talking about wasted time, and only £300. I worked hard for that money, i would never allow to let it go to waste like this, and will be making further steps in order to recover it, unless we can come to an agreement.
David · 2 November 2018
Agent replied · 15 June 2024
Hi David, Thank you for taking the time to leave a review of your local Martin & Co office. We're sorry to hear that you have been left unhappy with the experience. After having spoken to the owner of the office, we understand that you failed referencing checks due to arrears and damage concerning your previous rental property. Unfortunately referencing fees are non-refundable as the office still have to pay the referencing company for the work carried out. We understand that the office has spoken to you and explained this, however, if you have any further questions or require clarification please feel free to contact the office for more details.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRudest people I have ever dealt with
Rudest people I have ever dealt with. We rented an apartment through them for a year and I can honestly say it has been the most appalling customer service I have ever received. They only email when we are supposed to renew our contract and never reply to emails we send them with any questions or concerns. Every time I call the office, I am either being told that the appropriate person is not there and they will call me back, which they never do or that they will email me which they never do either. We had an issue with the fridge which we notified them about via email as requested and they never got back to us. They sent contractors with the new fridge after 1 week without letting us know, we realised we had a new fridge when we got home from work. Absolutely ridiculous! Difficult to deal with and only interested in your money. I will never use them again and advise anyone that is considering it to stay away, it's not worth the hassle.
Corina · 25 October 2018
Agent replied · 15 June 2024
Hi Corina, We're very sorry to read that you haven't been happy with the service received from a Martin & Co office. We take all complaints seriously so if you can update your review with information on which local office you used we can then speak to the office concerned to investigate further.
★★★★★ 1/5
TrustpilotReferencing procedure by Martin & Co - Be very Careful
YOU REALLY DO NOT NEED TO USE THESE PEOPLE.Update: 23rd October 2018 They pass on your telephone number to insurance companies, despite ticking no contact boxes.As of this date I have received 31 sales callsTotal refusal to refund referencing fee.Agressive emails received from the "manager"Review: Marin & Co -Newport Subject: Return of referencing feeReason: Was not made aware of procedure/mislead by agent Note: The property was listed as detached- it is detached but you have someone living next door, it's like calling a block of flats detached, yes the building is but you still have people living next door.Email below was sent to the office manager on Monday 24th and to x2 members of staff that I dealt with asking for the email to be passed on.As of todays date - no acknowledgement or reply from Martin & Co.Wanted to avoid making this complaint public but I have been left with no other option as no one will talk to me from Martin & Co in Newport.Be very careful when paying for referencing, ask them exactly what the referencing companies criteria is. To make it clear...1. If you are self employed and have been trading for less than a year ( and have no audited accounts ) they will not take into consideration any income generated by said company, even offering bank statements, invoices and proof of income they will not accept it.2. If you are paid any bonus, linked to your annual income , they will only accept 50% of the bonus, even if guaranteed.3. You must be able to prove income of £25,000 or over, if you cannot you will fail the process. Dear Mr Williams,I have just been informed that I have failed reference check in order to commence moiving to the Stables, Clearwell Farm.Despite have a yearly income of £xxxxxx, and having paid rent totalling £xxxxxx over 60 months and never missed a payment I am deemed not capable.My issue is as follows.I had been dealing with Claire Parsons who has been most helpful, last week I was passed to Nick, he mentioned that she had a bad cold/throat so he was going to talk me regards referenncing and costs attached ( which he didnt know much about ) I mentioned that I have 2 business interests which generates around XXXX in turnover per year in addidition to my employment which is £xxxxx per year plus £xxxx in GUARANTEED bonus. I asked would you need my business details / banks statements / invoices as proof of income as we are coming to the end of our first year, and I have not yet submitted my accounts.He said no all we need is a reference from your employer stating your salary and from what you have told me that will be fine.At no point was I made aware of:Bonus payment is NOT taken into consideration, only 50% of it, having had my own recruitment agency in Cardiff for over a decade I cannot fathom that at all from a referencing point of view.I was not told that my business earnings from my 2 companies could not be taken into consideration, (the first time in my self employed life I have heard of this)I forwarded x2 banks staements showing xxxx of payments from my employer by way of guaranteed bonus that I was paid for over the last 3 months.I sent this 19th September and to date have not received an email from Nick indicating if this would be a help or at least an email acknowledging this highly personal data.see copy below:Wed 19 Sep, 16:21 (5 days ago)to nick.marshallHi Nick Please find bank statements showing proof of earnings from July and also proof of earnings in March…this in addition to my basic salary.I would be grateful if you could refund my referencing fee on receipt of this emaill ( Nick doesn’t know how much it should be by the way ) Give me a call if you wish to discuss, being 48 and having operated my own companies for 20 years I prefer to talk to people rather than airing dirty laundry in public, I can see a number of customers have had need to take your company to task over ceretain matters on social media which I prefer not to. I would really consider looking at utilising a more forward thinking, current and business focused referencing agency, as they appear to be painfully antiquated, asinine and totally blinkered in the business model they follow.We have all missed out, Martin & Co, and the landlady in monetary terms and myself having wasted 10 days of my time having been given false and inaccurate information from Martin and Co.
GL · 23 October 2018
Agent replied · 15 June 2024
Hi Jason, We apologise that you have experienced issues with a Martin & Co office. We tried to get your review moved directly to the Martin & Co Newport Trustpilot account so that the business owner could respond directly, but unfortunately, you didn't consent to that. We have limited information on conversations that have taken place at the local offices, but understand from the Newport owner that you were advised at the viewing that we needed you to provide proof of 3 months income in order to pass the referencing process. If you would like to discuss these issues further, please contact the franchise owner Neil Williams at the Newport office on 01633 251568.
★★★★★ 1/5
TrustpilotNasty
We contacted Martin & Co to rent a flat in London. After viewing the flat, we decided to make an offer and within a few hours the agent confirmed that the landlords had accepted the offer and we only needed to make a deposit to secure the flat. After we made the deposit, the agent contacted us explaining that the landlords wanted to change some of the terms of the offer, including the cost, the duration and the breaking clause. We didn't accept any of the changes and we asked the agent to adhere to the terms of the offer we made, which the landlords had accepted. He acknowledged the landlords were being difficult, but for 1 week he tried convincing us to accept the new terms, by describing the same terms again and again with different words. We felt as being tricked and we decided we didn't want to accept any changes, hoping the landlords would pull back and we would get our deposit back. To our surprise, 5 days into the discussion, we saw the flat back in the market. 2 days after that, the landlords pulled back and we got the deposit back. The whole experience was very nasty and we're happy we didn't stay with Martin & Co managing our tenancy. This was the most surreal and scary renting experience of our lives. Avoid.
Jon · 18 October 2018
Agent replied · 15 June 2024
Hi Jon, We're sorry to read that you haven't been happy with your dealings with a Martin & Co office. Are you able to update your review to let us kow which local office you have used? This will enable us to investigate further.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.