Trusted Agent profile · Newhaven

Charles Cox Lettings Newhaven reviews

4.6

★★★★★ Excellent

128 reviews across 2 platforms

Unit 6 Enterprise Centre Denton Island, Newhaven, BN9 9BA

Charles Cox Lettings's office in Newhaven, at Unit 6 Enterprise Centre Denton Island, is rated 4.6 out of 5 across 128 reviews on two platforms, including 122 Google reviews rated 4.6.

Google logo

4.6 / 5

122

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.3 / 5

6

Reviews on Facebook

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Newhaven office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Terrible property management, avoid at all costs Charles Cox Property Group has been a complete nightmare to deal with as the managing agent of our mansion block in Brighton. Communication is slow, dismissive, or just completely absent, especially when complaining. Maintenance issues drag on for ages, and even urgent problems are left unresolved until someone kicks up a serious fuss. What really adds insult to injury is being regularly charged for services that either never happen or are done so poorly they may as well not have been. We’ve seen no physical evidence of them. Yet somehow, the bills keep coming. It honestly feels like they’re more focused on squeezing every penny out of lease & freeholders than actually doing their job. We deserve better, and so does the building. If you’re thinking about hiring them, don’t. Save yourself the stress and find someone who actually cares.

Elliott · 14 May 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hi Elliott, we are sorry to hear your are unhappy. We would welcome you to put your issues formally to us is via info@charlescox.co.uk. We can then look into these points. All invoices are on the system which you can access, as can all Clients, so your physical evidence is there and if something has been paid for and not carried out satisfactorily you can report this

5/5

Google

Had the pleasure of renting off Charles cox property group, and I can honestly say how amazing they were for me and my children. Great team, great communication, amazing with anything if we had a problem! Would defo rent again if the opportunity came about with them, Matt was amazing and a great landlord! Thank you once again xxx

Shannon · 21 May 2025

Agent replied · 16 April 2026

Thank you for your lovely review of our lettings and property development departments. It’s always a pleasure to work with people like yourself and the various councils whom work along side you and us.

5/5

Google

Laura has been manager of the block of which I am a joint director of the leaseholders' association for just over a year. Laura quickly grasped the essential details and issues concerning the block and engaged very pleasantly but professionally with the directors. She is timely in keeping us informed of matters requiring our attention and ensures that work undertaken is cost effective and completed promptly. We are glad that Laura is manager for the block and look confidentially forward to our future working with her.

William · 12 December 2023

Agent replied · 9 June 2024

We'd like to thank you for taking the time to give us such comprehensive feedback and are delighted Laura is managing your block efficiently and meeting expectations.

5/5

Google

I worked with Matthew and his team regarding setting up utility accounts, so when the rental properties are handed over to tenants they are all set up and ready. Matthew and his team know the importance of customer service and this is just a good example of caring and helping their tenants, before they have even moved into their new homes. I would have no hesitation in recommending Charles Cox in any of the services that they are able to provide.

Emma · 10 June 2023

Agent replied · 11 June 2024

Thank you Emma. Your experience is invaluable for our tenants.

5/5

Google

Charles Cox manage my freehold and Jake Ashdown has been an absolute star in dealing with arising issues and regular processes. He managed the recent repair of the roof with absolute professionalism, scheduling several contractors and always keeping me informed of costs and timescales. Jake has been of real assistance in sorting all the necessary paperwork in regards to keeping us compliant with the current regulations, going above and beyond to ensure everything was done on time. Thoroughly recommended!

Daryl · 10 June 2023

Agent replied · 11 June 2024

Thank you Daryl. We really appreciate you taking the time to write such a thorough and glowing review. Jake is an outstanding member of the team and we're delighted you have mentioned him personally in the review. We will pass on your praise and, thank you again for such positive feedback.

1/5

Google

As others have said both here and on other platforms, Charles Cox property group make up invoices for things that never happened. They stole a substantial sum of money from us so I contacted Sussex Police. They asked if I could reach out to other victims and encourage them to come forward. The more of us who report this, the better chances we have of stopping it happening to more people. If you have had this happen to you, please contact Sussex Police.

Michael · 14 March 2025

Agent replied · 16 April 2026

Dear Mr Kallmann Thank you for your review. Whilst we are disappointed with your review it is important for yourself and those reading this to have the follow context to help understand things. You have already made a formal complaint about our surveying department to PRS and this is in hand. The outcome is unknown at this time but given the clauses in your contract we are confident of no tangible issues being found. As per our website we offer several levels of service. The package you are on does not included the surveying department's time for matters and time pertaining to the Building Safety Act 2022 and other legal compliancy matters. It is understood you were offered a service level upgrade (at a discount) so this time was included, but you did not take up this offer. As such we do not feel your comments are a fair representation and certainly no money was stolen, so are somewhat defamatory. We would ask that you please allow PRS to complete your complaint. Yours sincerely

5/5

Google

James who manages my flat for me is one of a kind. I am so glad I moved my flat over from a well known Estate agent to Charles Cox, there personal and tailored approach plus always being available whenever I need advice, support or reassurance surprises me every time. James is an asset to the team.

Victoria · 28 December 2023

Agent replied · 24 August 2024

Hi Victoria - thank you for the feedback on James, and Charles Cox Property as a whole. We're very pleased to help at any time, and your review is much appreciated by the team.

5/5

Google

James who manages my flat for me is one of a kind. I am so glad I moved my flat over from a well known Estate agent to Charles Cox, there personal and tailored approach plus always being available whenever I need advice, support or reassurance surprises me every time. James is an asset to the team.

Victoria · 12 December 2023

Agent replied · 9 June 2024

Hi Victoria - thank you for the feedback on James, and Charles Cox Property as a whole. We're very pleased to help at any time, and your review is much appreciated by the team.

1/5

Google

Avoid. I hate that I have to post this, I’ve tried so hard to communicate with them. They ignore emails and do almost nothing to resolve issues that are actually dangerous. I’ve tried numerous times to get any form of communication from them and yet they continue to ignore, yet still charge. I can’t even believe they think it’s ok to run a business this way, it’s disgusting.

Kim · 11 June 2025

Agent replied · 12 August 2025

Hi Kim, We can confirm that as of writing of this review that we have responded to all emails sent regarding the issues you have raised. Whilst we disagree with your claim that we "do almost nothing to resolve issues" we understand your frustration and will continue to work to try and resolve the problems you've raised as soon as possible.

1/5

Google

That is property management Balcombe court peacehaven

Dave · 13 July 2025

Agent replied · 11 June 2024

Hi Dave We are unsure of what your complaint is or what department (lettings or block management) since you don’t write anything. We would suggest you email info@charlescox.co.uk and address your email to either Laura Moniz (block management) or James Foster (lettings) Other than that we can’t really assist you. As a proviso please remember we work on behalf of landlords and freeholders so instructions on issues is not always under our full control.

5/5

Google

A lovely team of people to work with. There is so much passion and knowledge across the company; everyone is always willing to work together for problem-solving and finding the best ways to meet the needs of our clients.

Hayley · 12 December 2023

Agent replied · 11 June 2024

Thank you Hayley. We're delighted that you love your job and get along so well with the team and the busy atmosphere in the office.

5/5

Google

The company has a great team working ethos which is actively encouraged and promoted by the leadership team. Diverse and experienced staff work together to deliver a quality service to clients. The service provided is regularly delivered under pressured situations but always with professionalism. Property management can be a difficult job at times for staff with unrealistic expectations often placed on them by clients and contractors. This teams’ efforts to manage these expectations to provide resolutions to building issues is inspiring.

Karen · 11 January 2024

Agent replied · 9 June 2024

Many thanks for such a comprehensive and detailed review. It's much appreciated and we look forward to working with you well into the future.

1/5

Google

Highly consistent incorrect “management” of our property in Seaford. Three separate issues never dealt with correctly, timely or thoroughly and still outstanding on two of them…despite multiple emails/contact. Cannot recommend this company if you’re after actual management to take good care of your property. I wonder how many people have problems with this company not handling their properties with care? Very tired of dealing with this office. Edit: Update in response to their reply. Leasehold owner. This is a review of the service you have provided. You are correct - I haven’t listed personal details on the internet. Telling me to email you, when I’ve emailed multiple times, the first email still not satisfied from 2022…are you kidding me?? What a joke

Private · 12 November 2023

Agent replied · 9 June 2024

Hi Jan Thank you for your message. However you don’t actually say what building you’re in or if your rent or own. I cannot find your details on our system so much assume you rent and as such should report issues with the blcok to your landlord. If you have further concerns please email us and they will be escalated accordingly. Charles Cox

5/5

Google

Our Property Manager Laura has been very helpful. Consistently replies promptly to our emails. Laura is an asset and has displayed confidence in her knowledge, with a calm, proffessional approach

Chris · 12 December 2023

Agent replied · 11 June 2024

Many thanks for leaving a detailed review. We're very pleased to receive such positive feedback and it helps us improve our services.

5/5

Google

Lisa and Charles Cox Property Management have been nothing but helpful, professional and friendly since the inception of my pairing with the flat. Making sure everything was OK and in place, sometimes responding and working out of hours to ensure the move went along seamlessly. They answered all questions I had within 24 hours and put all of my worries and anxieties at rest. I could not recommend them enough and very much look forward to staying with them for a long time to come.

Lee · 14 August 2023

Agent replied · 11 June 2024

Hi Lee, thank you very much for your review! We're delighted that you found Lisa and Charles Cox Property Management helpful, professional, and friendly, and we look forward to providing you with excellent service for years to come.

5/5

Google

I work closely with the Charles Cox Property Group, and it's always a pleasure. They just make it Easy. Big shout out to Matt, Hayley and the team.

Aaron · 25 April 2025

5/5

Google

Thank you Carol, Jake, Lisa and Matthew. Always a pleasure to deal with you and the company. Not often you get a company that runs as smooth as these guys. P.s Great Name!!

Samantha · 10 June 2023

Agent replied · 11 June 2024

Many thanks for leaving us a review, and especially for mentioning the team. They will be delighted!

5/5

Google

I have worked with Karen Adams for a number of years. Karen is very knowledgeable, professional and a pleasure to deal with.

Samantha · 11 January 2024

Agent replied · 11 June 2024

Many thanks for your feedback regarding Karen, it's great to have her as part of our team and your comments are really welcomed.

5/5

Google

Karen is informative and passionate about her role. I can highly recommend. Shear Architectural Design Ltd

Shear · 16 April 2024

Agent replied · 11 June 2024

👍 thank you for your review and positive comments regarding Karen. Wishing you a very happy Christmas. …

5/5

Google

Good company with very nice staff, especially Tatiana, she was very kind and help me with my enquiry.

Elena · 12 December 2023

Agent replied · 11 June 2024

Thank you for your feedback Elena, and we're delighted that Tatiana was able to help you.

5/5

Google

I had an excellent experience with Charles Cox property management, and I want to specifically commend Tatiana for her outstanding service. Tatiana demonstrated exceptional professionalism and responsiveness throughout my interaction. Her attention to detail and dedication to ensuring a smooth process were truly commendable. I appreciate the high level of service provided by the entire Charles Cox team. Highly recommended for their commitment to excellence!

RELAX · 12 December 2023

Agent replied · 11 June 2024

Thank you. We really appreciate you taking the time to leave such an amazing review for the team and especially Tatiana. We know it will her day! Thank you again.

5/5

Google

Really recommend Matthew and his team! Always picking up the phone to respond to reactive issues. Very helpful, friendly and professional. Highly recommend!

Shannon · 10 June 2023

Agent replied · 11 June 2024

Many thanks for reviewing us Shannon. It's great to great feedback and it's really appreciated.

5/5

Google

Karen Adams has been fantastic! Brilliant service. Very professional.

Seven · 16 April 2024

Agent replied · 11 June 2024

Many thanks for leaving a great review for Karen. We really appreciate your feedback! Wishing you a very happy Christmas.

5/5

Google

Superb property management company. My father and I have been working for Charles Cox over the years, carrying out various decorating projects, and in our time working with them we have nothing but praise for them. The staff are always professional, thorough and most importantly for us, friendly and polite. They're easy to contact and always respond promptly. Would highly recommend!

Craig · 12 December 2023

Agent replied · 9 June 2024

Many thanks Craig for leaving such a brilliant review. Having decorators of your calibre make our lives much easier. Thank you from the Charles Cox Team. 👏👏 …

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Charles Cox Lettings's Google reviews

Questions about Charles Cox Lettings Newhaven

How many reviews does Charles Cox Lettings Newhaven have?

Charles Cox Lettings's Newhaven office has 128 reviews across two platforms: 122 on Google, 6 on Facebook.

What is Charles Cox Lettings Newhaven's rating?

Charles Cox Lettings Newhaven is rated 4.6 out of 5 across all 128 reviews, and 4.6 out of 5 on Google from 122 reviews.

Where is Charles Cox Lettings's Newhaven office?

Charles Cox Lettings Newhaven, Unit 6 Enterprise Centre Denton Island, Newhaven, BN9 9BA.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.