Every review we hold for the Newcastle-Upon-Tyne office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleI almost never leave reviews but i feel obligated to leave this as a warning for future tenants. DO NOT LET THIS AGENCY SCAM YOU OUT OF YOUR DEPOSIT.
Although living under this agency was pretty terrible (my loft room had a broken drafty window my entire tenancy which they only bothered to fix on my last week) this review exists because this agency tried to scam me and my friends out of our deposit.
When we came to the house it was in a terrible state. Dirty, overgrown, broken items, etc. We instantly told our them this and sent them an itemised list of everything that was wrong with our property (aside from the extortionate rent). This was supposedly instantly logged on their system. This included a broken radiator, broken lights, shower head, fridge, and a horrifically overgrown garden. All of which they tried to charge us for at the end of our tenancy!
Upon move out they tried to scam me and my friends out of £300 for damages to all the items which we told them were broken from the start. Which they also never bothered to fix in the whole year we lived there. Although I would usually give the benefit of doubt that that was just pure incompetence, I sadly have to go with the likely explanation that they are instead thieving ghouls.
At every. Possible. Step. of the deposit dispute Pat (or Robson I haven't yet identified which Greedmonger is in charge) made every action in fighting their ridiculous claim AGONY. They refused to speak with us, instead instantly going to DPS which they know takes months and meant that me and my friends who desperately needed this money would not get it for ages. Then when submitting counter evidence (wait for this) took OVER THE MAXIMUM allowed time to respond. Only after an agonising 4 months did we finally got a response...
THEY DID NOT SUBMIT ANY VALID EVIDENCE FOR ANY OF THEIR CLAIMS. WE GOT ALL OF OUR MONEY BACK.
So after spending the MAXIMUM amount of time to cause the GREATEST amount of agony to their previous tenants they had nothing to submit. One of two things happened here. Either every single corporate suite who's job it was to submit their (non-existant) evidence drooled so heavily on their keyboard that they simply no longer had any dry I.T. systems left to scam people with. Or they KNEW they didn't have a leg to stand on but tried to rob their tenants blind anyway. You decide which is more likely.
P.S. if you want a giggle here are some photos of the place they had 5 people pay £400 a month to live in (on move in by the way)
Jack · 29 December 2024
Agent replied · 10 December 2024
Hi Jack, we are sorry to hear of your negative experience, and we take this matter very seriously. While we’ve discussed this matter in detail previously, if you have any further questions or if there’s more we can do to assist you, please don’t hesitate to contact us directly at info@patrobson.com.
★★★★★ 1/5
FacebookWould not recommend Terrible Service.Very slow to Act on Anything that happens.When it comes to critical issues such as heating they take more than 3 days to sort things out and that’s if you chase them for it.My boiler was not working so I had 3 days without hot water. When it was finally fixed the technician didn’t run tests so I was living for 2 months with a faulty boiler.2 days ago the boiler didn’t pass its gas test and was condemned.Still no message from Pat Robson. This is the 3rd day without hot water and counting.
Ot · 9 August 2023
Agent replied · 1 October 2023
Hi there, Unfortunately, during the annual gas safety inspection, the boiler was found to have a fault which meant that the boiler had to be decommissioned for your safety as the tenant. We are doing all possible to organise a replacement boiler to be installed at the earliest opportunity so that your supply of hot water and heating can be restored and are liaising with your Landlord regarding this. Unforeseen issues such as replacement boilers do take time to be sourced and installed. Unfortunately, we are not able to quicken this process up, however we will keep you up to date on progress.You have also been offered an alternative heat source, however you have declined this.You have previously reported an issue with the boiler, and this was resolved by a contractor within 5 days. You have not reported any further issues with the boiler following this.We are doing all possible to ensure that the boiler replacement occurs swiftly, and your Landlord has today authorised the replacement, and the contractor will be arranging a date for installation.
★★★★★ 5/5
GoogleAbbie has been great and helpful throughout my search for a rental property. She helped me secure a good property and answered all my questions and concerns. Her customer service skills are spectacular.When working with Abbie, be assured that you will be in good hands and she will go above and beyond to take care of you. I am so overjoyed with my rental.
Adama · 29 March 2024
Agent replied · 25 March 2024
Hi Adama, Thank you for taking the time to leave us a review. We greatly appreciate your positive feedback.
★★★★★ 5/5
GoogleRight from the viewing of the rental property I have signed, the process has been easy to follow (even my grandparents who are my guarentors managed!) Communication with Abbie P has been quick and efficient and it hasn't felt like a chore getting all the paper work signed. Abbie has been very helpful and friendly when answering questions both on email and phone!
Amy · 26 December 2023
Agent replied · 25 March 2024
Hi Amy, Thank you for taking the time to leave a review. We greatly appreciate your positive feedback. We are glad to hear that our Lettings Administrator Abbie was able to help with any questions you had. We wish you all the best in your new home.
★★★★★ 5/5
GoogleI have been working with this company as a landlord for over twenty years and they have been consistently excellent throughout. over the last few months we have been renovating the property with a view to selling and the service and support that I have had from Emma Flecknell has been outstanding. Lorna Banner in has also been a fantastic accounts manager over this period as well!
Gary · 28 June 2023
Agent replied · 28 August 2023
Hi Gary,
Thank you for taking the time to leave a review. Your feedback is greatly appreciated as a long term landlord of ours.
★★★★★ 5/5
FacebookMy daughter bought a flat in Jesmond this year 2021the service was absolutely first and subsequent viewing with Kate nothing was too much trouble. We dealt with a few members of the team all so professional and friendly. Special thanks to Amy who got us over the line a great sales proggreser who kept us informed and was brilliant at chivvying along solicitors when the need arose. I would definitely recommend them.
I am looking for a property for my son now so they were my first call as I know I will get a great service.
Michelle · 10 September 2021
Agent replied · 1 October 2023
Hi Michelle, many thanks for your positive recommendation and your great feedback on Amy and Kate! We look forward to working with you again in the future.
★★★★★ 5/5
GoogleI never thought I will give a five star review to any letting agency but Abbie, who was helping me sort out the paper work was an absolute delight to work with. Super organized, helpful and always full of sunny attuite. This 5 star review is a credit to her ! Thank you Abbie x
Irena · 25 January 2024
Agent replied · 25 March 2024
Hi Irena, Thank you for taking the time to leave us a review. We greatly appreciate your positive feedback and are glad to hear that our Lettings Administrator, Abbie, was able to help you in securing your property.
★★★★★ 5/5
GooglePat Robson have served us well over the years. Brian Cosgrove in particular has proved to be an excellent property manager - responsive, good attention to detail and thoroughly reliable.
Brian has been our point of contact over many years and that continuity is worth a lot from our point of view.
Richard · 28 July 2023
Agent replied · 28 August 2023
Hi Richard,
Thank you for taking the time to leave a review. We appreciate your feedback and are glad to hear that your dedicated Property Manager, Brian has been continuously reliable.
★★★★★ 5/5
GoogleAbbie is a real star!! She was super helpful throughout the whole process, which went smoothly thanks to her. Carla, on the other hand, answered all my questions during the viewing, thereby helping me to make my mind. Thank you both!!
Oktay · 29 March 2024
Agent replied · 20 June 2024
Hi Oktay, thanks for taking the time to leave us a review. Your feedback will be passed onto the team.
★★★★★ 5/5
GooglePat Robson & Co is actually the best I can think of when it comes to rental properties and sales, not just that their properties is clean and fresh 😊 and not to forget Amber was great and her services was super unique …
Ogaga · 28 July 2023
Agent replied · 28 August 2023
Hi Ogaga,
Thank you for taking the time to leave a review. We really appreciate your positive feedback and are glad to hear that you'd recommend us.
★★★★★ 5/5
GoogleWe had a great customer experience, Abbie was so helpful and responded very quickly to all our questions and always kept us updated, I highly recommend their services for a very smooth process
Suchada · 29 March 2024
Agent replied · 25 March 2024
Hi Suchada, thanks for taking the time to leave us a review. We greatly appreciate your positive feedback.
★★★★★ 5/5
GoogleRecently purchased a house with Pat Robson & Co and cannot recommend them enough. Rebecca and Danielle were super helpful throughout the process, quickly answering any questions I had and provided excellent advice. Great company with friendly and professional people!
James · 27 September 2023
Agent replied · 26 November 2023
Hi James,
Thank you for taking the time to leave us a review. We greatly appreciate your positive feedback and are glad to hear that you recommend us. We wish you all the best in your new home!
★★★★★ 5/5
GoogleCarla and Charlotte made my experience looking for a house so easy and stress free, cannot thank the girls enough!
Alisha · 1 October 2024
Agent replied · 11 November 2024
Hi Alisha, thanks for taking the time to leave us a review. We greatly appreciate your feedback.
★★★★★ 5/5
GoogleOverwhelmingly positive experience. Abbie was particularly helpful. I really appreciated the quick and complete responses to any and all questions I had, as well as always keeping me updated throughout the application. This ensured a smooth and quick process overall. I would highly recommend.
Adam · 29 April 2023
Agent replied · 28 August 2023
Hi Adam,
Thank you for taking the time to leave a review. We greatly appreciate your feedback and we are glad to hear that Abbie was able to help!
★★★★★ 1/5
FacebookI would not trust this company as far as I can throw them. I was told that we would get a holding deposit back even if we failed referencing. now refusing to give it back.
Good way to make money, take a deposit and never give it back .
I had clarified If I pulled out I would lose the deposit but was told I would get it back if the landlord rejected the application.
I would not recommend anyone parts with any money to this company.
NOT GOOD BUSINESS PRACTICE.
Bernard · 5 December 2023
Agent replied · 23 February 2025
Hi Bernard, Thank you for taking the time to leave us a review. Unfortunately, as per your signed Tenancy Guide, if you are declined at the referencing stage of your application then you are not eligible for a refund on your holding deposit. As stated in your review, the Landlord of the property did initially accepted your application, however the tenancy was unable to go ahead due to referencing requirements that you did not meet. For more information, please refer to your signed Tenancy Guide.
★★★★★ 1/5
FacebookArrived in a very dirty flat with a leak in the bathroom.
Said leak in the bathroom took months to be fixed, I reported it immediately but all they did was tell me to use the glass screen when I take a shower. Thank you Pat Robson for this precious insight, next time I need someone to explain how showers work I'll ring you. Several months later that leak started going into the neighbour's bedroom and he complained. Then they finally fixed it and of course said I hadn't warned them.
Found some of the previous tenant's underwear behind the radiator.
Flat door stopped closing after a while, took three days to fix.
Building fire alarm started ringing one night, I couldn't turn it off myself as it was on a high ceiling. Pat Robson refused to fix it in the morning and I had to wait for it to run out of battery about 24 hours later.
Front door to the building wouldn't close at one point, had to call several times to get anything done about it, apparently it's "not their responsibility because it's the building not the flat", well you should know who the other landlords are, do your job. Took way too long to get fixed. This was in December and it was snowing, the draft from the open door made my flat freezing.
Cleaned the flat thoroughly when I left but they charged me 170 pounds for cleaning.
Annette · 29 November 2023
Agent replied · 23 February 2025
Hi Annette,
Thank you for taking the time to leave a review. As we explained during your tenancy, we are limited with our control regarding communal issues when there are multiple owners within a building. Please refer to the deposit schemes adjudication decision which explains why the monies were claimed for cleaning at the end of your tenancy after this was independently assessed.
Kind Regards,
Property Management Team
★★★★★ 5/5
GoogleThank you to Carla and Abbie because during my process of searching for a new place they were very helpful and always answered all my question.
Jose · 29 March 2024
Agent replied · 20 June 2024
Hi Jose, thanks for taking the time to leave us a review. We greatly appreciate your feedback.
★★★★★ 1/5
GoogleRented a house from Pat Robson, and had the worst experience with them. Had put the complaints regarding the damages in the start of tenancy which never got resolved, and when it was time to take our deposit back, they very cleverly put the damages cost in such a way that all the deposit is consumed in that. They literally put the cleaning cost as £754 just because they want to balance it to deposited amount. I would never suggest it to anyone if you all want to secure your deposit. Worst experience.
Harshit · 27 October 2023
Agent replied · 26 November 2023
Hi Harshit, thank you for taking the time to leave a review. You can dispute this via the arbitration scheme if you are not in agreement. Kind Regards, The Property Management Team.
★★★★★ 5/5
GoogleI have recently moved into a rental property through Pat Robson & co and I could not fault the experience, I went into the office 3 times during the process to ask questions and such and I had a amazing experience each time, all of the staff were friendly and well informed. The first 2 were in the Jesmond office as that was closer to me and they were very helpful with the general questions regarding the process but on the last time I went to Gosforth office where I met Abbie Percival who was the person managing my application and she was extremely helpful regarding my questions about the keys and bills, she was also very polite and informing during our email conservations during the rental process, I would 100% recommend this letting company to a friend.very very happy with my experience :)
Shaun · 27 September 2023
Agent replied · 26 November 2023
Hi Shaun,
Thank you for taking the time to leave a review. We are delighted to hear your positive feedback and are happy to know you would recommend Pat Robson & Co. to a friend.
★★★★★ 1/5
GoogleVery poor service - I'm a new prospective tenant in the area and emailed Pat Robson from Zoopla for a viewing. They didn't answer within 48hrs and so I followed up with a phone call - automated message to say they weren't taking calls and they could only be contacted online.
Today I walked past this branch, ironically on my way to a viewing with a local agent who does answer messages and does answer the phone. I popped in to enquire - it turns out their permanent 'out of office' phone message is only for those who use Zoopla as they only want calls from their direct website. So...why use Zoopla at all? What a waste of time.
Scottinthesky · 6 August 2023
Agent replied · 28 August 2023
Thank you for leaving us a review. We are sorry to hear that you were unable to contact us by phone. We are currently experiencing high volumes of calls on all rental properties. We encourage all applicants to apply online. If you'd like to discuss the matter further with a member of the team, please contact info@patrobson.com.
★★★★★ 5/5
GoogleI use Pat Robson’s property management service and would recommend to other landlords. All of the stress is taken out of it. Evita has been particularly helpful in sorting out a long running issue.
Ian · 29 May 2023
Agent replied · 28 August 2023
Hi Ian,
Thank you for taking the time to leave a review. We appreciate your feedback and we are glad to hear that you recommend our Property Management Service.
★★★★★ 5/5
GoogleAbbie has been absolutely great helping us get our rental property secured, very patient and helpful when there were issues requiring a lot of back and forth.
Kiera · 5 November 2023
Agent replied · 26 November 2023
Hi Kiera, Thank you for taking the time to leave us a review. We greatly appreciate your positive feedback. We are glad to hear that Abbie was able to help you in the process of renting a property with Pat Robson & Co.
★★★★★ 1/5
GoogleWill try and bleed you for everything they can when checking out, including pre-existing issues, please take clear pictures of everything if you do rent as they will try on everything they can. Do not accept their ‘negotiations’ on checkout. Go through the DPS process, it’s the fairest way. Good luck
Dave · 29 November 2024
Agent replied · 11 November 2024
Hi Dave, I'm sorry to hear of your negative experience. We understand that disputes can be frustrating and we regret that the outcome was not satisfactory for you. If you would like to discuss the matter further, please contact us at info@patrobson.com.
★★★★★ 5/5
GoogleHad a great experience with Pat Robson & Co. John was extremely professional and his knowledge of the property market is the best in the business. I'd highly recommend.
Ruth · 30 March 2023
Agent replied · 28 August 2023
Hi there,
Thank you for taking the time to leave a review. We greatly appreciate your feedback. We are glad to hear that you'd recommend our services.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.