Every review we hold for the Newcastle-under-Lyme office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve had a fantastic experience with Belvoir. Roslyn and Hannah have been extremely helpful and patient, taking the time to answer all of my questions and address any concerns I had. Their professionalism and friendly approach made the whole process smooth and stress-free. I truly appreciate their support and would highly recommend Belvoir to anyone looking for a reliable letting agent.
Jessica · 27 August 2025
Agent replied · 8 October 2025
Thank you for your kind review. Best of luck with your new property!
★★★★★ 1/5
GoogleDue to them having so many student properties in the local area it’s virtually impossible to get a decent house without using them. But let’s get into the issues because for 3 years I had to use their trash services.
1: Their maintenance team clearly didn’t care as I had multiple issues over the years including my latest one which was a leak that came through my fire alarm and nothing was done about it all the up until I left.
2: They expect £350 for a security deposit, which for students is absolutely ridiculous in the first place, but the main reason I have an issue is because at the end of every year they want my room ‘professionally clean’. Problem is no matter how clean the room is they will do everything they can to charge you. Now please explain to me why whenever I’ve moved into one their properties at the start of the year it’s never been, as they like to put it, ‘professionally clean’? I would like to know exactly what they think that term means because clearly there’s some misunderstanding somewhere.
3: Customer service is awful. I have had multiple conversations with different members of staff and besides maybe 1 of them I cannot say it was pleasant. There was little to no understanding and to be honest many times it was outright just rude.
I believe when it comes to students they have a complete lack of care and almost a snobbiness where it feels as if they’re looking down their nose at you.
I would also like to add, when presented with these criticisms they did not choose to listen and improve their customer service skills or even politely acknowledge what I was saying. I was just met with argumentative behaviour and nothing got resolved.
Really annoyed more than anything that my entire living experience during uni became such stress and I’ve even had to waste my time writing this.
Don’t use belvoir if you can help it.
Karan · 4 September 2024
Agent replied · 31 December 2024
Dear Karan, I am sorry to read your review but as you know it is not factually correct. All students/tenants including yourself are given a full photographic inventory at the start of the tenancy which shows the exact condition of the property and you have 7 days to check it and add any notes or photographs yourself. 2 months before your move out you have had an inspection from us highlighting any areas that you need to ensure are cleaned prior to leaving. After leaving we have sent you a copy of your signed move in inventory and photographs of the dirt in your property that requires cleaning. You have agreed immediately that the cleaning is required and you have not questioned the cleaning charge of £100. You have released £100 of your deposit to us and received the balance back. Only now, on a review site are you questioning things. If you can give me permission I will happily post the photographs of before and after you moved in and out so that it is fair and the public can see the condition you left your property. In addition to this, if you would like to put our name down for a reference for any new property you move into , I will happily send them the photos too.
We have moved out over 500 students this year and many many have received their full deposits back. We are very fair, we give you step by step guides on how to ensure you do receive it back and if you pay no attention to these and disregard your move in inventory and do not return your property the way you found it, then you will have to pay contractors to put it right ready for the next tenants to move into.
★★★★★ 5/5
View Agents Landlord18 years of superb service
Newcastle-under-Lyme Belvoir have managed my let for the past 18 years. Living so far away it was essential for my peace of mind to have an agent who would manage the letting and Belvoir have been superb. They have always provided a profession and yet kind service for me and my tenants. I got to know (by phone and e-mail) the members of staff who understood my values and approach and I could trust to act on my behalf. Their communications are excellent. I have no hesitation in recommending them.
Bethany · 4 September 2026
★★★★★ 5/5
AllAgentsOver 15 years helpful service
Constructive advice given quickly & appropriate action taken as required. The team are always willing to listen & able to resolve problems fairly everyone. It is not easy to keep up with the changes in legislation, so their expertise has been invaluable & reassuring. Information is recorded well & shared appropriately.
Raymond · 19 February 2025
Agent replied · 20 August 2025
Thankyou so much for your review. Craig
★★★★★ 5/5
AllAgents"Excellent Service..."
It's just so refreshing these days when someone does what they say they are going to do with efficiency and in the time frame promised. I had personal dealings from the outset with Craig, Emma, Roslyn,Caroline and Hannah in finding a suitable tenant and getting everything finalised to completion of the agreement and move in.....all excellent. Also, a chance meeting with Nick at my property who conducted the initial viewing with the prospective tenant....very experienced and professional. Thanks to everyone.
Robert · 18 December 2024
★★★★★ 5/5
AllAgentsSuperb service…..
Superb service….. Roslyn has provided a fantastic service from the start, once a tenant was found, we were able to have a completion date of just over one week of viewing the property down to the swift, prompt and hard work from Roslyn. The communication with Roslyn has been fabulous keeping myself updated by phone and email every step of the way, also a big thank you to Karen for all the help and support provided during this process, her years of experience have helped me along the way in preparing the property. Thank you both for taking all the stress away from me with this process.
Jill · 5 December 2024
★★★★★ 5/5
AllAgents"Fantastic Letting..."
I’ve had a fantastic experience with Belvoir. Roslyn has been extremely helpful and patient, taking the time to answer all of my questions and address any concerns I had. Her professionalism and friendly approach made the whole process smooth and stressfree. I truly appreciate her support and would highly recommend Belvoir to anyone looking a reliable letting agent.
Jessica · 15 August 2025
★★★★★ 5/5
GoogleBelvoir have been very accommodating and helpful for me throughout the whole application process. I have never rented solo before and it all seemed a bit daunting, but Hannah from Belvoir Newcastle-under-Lyme guided me through the whole process and I'm incredibly grateful for it. Hopefully I won't need to move again for a while, but if I do I'll be going to her first!
Sam · 1 January 2024
Agent replied · 31 December 2024
Thank you so much for your kind review - we are pleased to hear that you are happy with the property and have had an easy moving process! :)
★★★★★ 5/5
AllAgents"Excellent professional..."
We have been landlords approximately 15 years and transferred to Belvoir Newcastle in May 2024 following the dismissal of an underperforming agent. In the short time that we have been with Belvoir Newcastle they have proved to be as good as their word providing an excellent professional service. We are very impressed with Craig and his team and have since introduced one of our sons who now also uses Belvoir Newcastle.
Anthony · 20 February 2025
★★★★★ 5/5
AllAgents"Excellent service from..."
Excellent service from Belvoir and Roslyn in particular. Held our hands at a very difficult time. Roslyn is a credit to your company.
Kevin · 6 June 2025
Agent replied · 22 August 2025
Thankyou very much for your kind review we are glad you are happy with our services.
★★★★★ 5/5
AllAgents"Quick, efficient and..."
Emma is always quick, efficient and proactive. I raised a minor question today and within minutes she had not only answered it but had also appreciated the wider implications and had involved Caroline, who then swiftly and thoroughly dealt with all of the ramifications which came within her area of responsibilities. A great team, looking after my interests.
Pete · 30 April 2025
★★★★★ 5/5
GoogleCraig and his team provide a full end to end letting service for our student house and have done so for several years . They have always conducted themselves in a friendly and efficient manner and I would nt hesitate to recommend them to anyone needing a letting agency
Jos · 17 May 2024
Agent replied · 31 December 2024
Thankyou very much for your review
★★★★★ 5/5
GoogleAmazing!! Hannah Stanley and the whole team do a professional to say the least. I am more than happy with the services they have provided. Thankyouu again
Danny · 22 March 2025
Agent replied · 22 March 2025
Thankyou Danny for your fantastic review, all the best in your new home.
★★★★★ 5/5
GoogleI am very grateful for the excellent service that the Belvoir Newcastle Under Lyme team provide. I have worked with the branch since 2015, and over the last decade I have been well impressed with their professionalism and helpful disposition. They keep track of the properties and are always ready to assist when any repairs arise. I highly recommend!
Nancy · 27 August 2025
Agent replied · 6 August 2025
Thankyou for your review
★★★★★ 1/5
GoogleDO NOT USE THIS LETTING AGENT.
Belvoir are crooks, there is no other way to outline their practises. After we moved out they have claimed that items have gone missing which were NEVER in the property. They overcharged us and previous tenants for repairs which were never carried out (£100 to remove blue tac marks, which were then just added to the inventory once we moved in). They charge for any sign of dirt in their unnecessary inspections, attempting to charge us £50 on several occasions for minor mess midway through our tenancy. The fact they never pursued these charges just shows how they know fine well there is no legal basis for them. Avoid like the plague.
I do not wish to receive a reply from any of you. Everyone of you have lied to our faces and cheated your way to some extra money. I hope it serves you well.
EDIT - The fact you need to lie in order to defend yourself is laughable. There was minimal damage to the property, the only damage being the bench outside which you failed to varnish. There is NO other damage to the property, but I have come to expect lies from belvoir. The rest of the 'charges' are for massively inflated cleaning fees and supposedly 'missing' items that were never in the property in the first place.
What I find 'horrendous' is your business charging tenants for repairs that were never made. Did you not charge a previous tenant £100 to paint over blue tac marks, which you then just added to the inventory? where did that £100 go I wonder?
Your inspections provided little more than an opportunity for you to charge £50 for a further inspection based on minimal necessity. If the fire extinguisher that was supposedly missing from the top landing did ever exist, why wasn't this pointed out in any of the 6+ inspections you carried out?
At the end of the day you all lied and cheated your way to a few hundred more quid, which certainly wont be going near the actual landlord will it?
Feel free to ignore the fact you STOLE, again.
Cobie · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Dear Cobie, I am sorry you feel this way. As you are aware you signed a photographic inventory upon your move in to the property, your deposit was held with a deposit protection scheme and it is the adjudicators at the scheme who would review our photographic evidence and damage the property was left in when you vacated. You would be given the chance to provide your own evidence to support your argument to the adjudicators at the DPS before they would award any landlord or agent the costs towards damages and repairs. It is a shame that we can not add photos to this post to show the horrendous damage caused by your group, who sadly caused more damage to the property than we have ever experienced in any of our properties over an 11 year period despite our repeated efforts at inspections to advise you of what needed attention. We support all of our tenants and protect them from unscrupulous landlords by providing them with a fully photographic inventory at the start of their tenancy to show a clear report of how they found the property to protect them from any claims being made which are unfair. Deposits are lodged with a protection scheme and the rules of the scheme are followed.
★★★★★ 5/5
GoogleBeen with Belvoir for 3 years until we recently moved out of our rented accomadation and I can honestly say they are there for you as a tennant and not just the landlord . I would have no hesitation of going with them again and would like to thank them for everything they did for us whilst we were with them especially Molly & Annie during our checkout the other day it was abit emotional for how long we had been there and what we had done to improve the property . Thanks again sorry to leave Wayne & Amanda Mason .
Wayne · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Ahh, thankyou so much Mr & Mrs Mason, its lovely to receive this kind of feedback. Thankyou for being such great tenants, good luck with everything in the future xx
★★★★★ 5/5
GoogleAs a first time renter, I was apprehensive..however Belvoir have been very easy to deal with and use the latest tech to make the process quick and efficient. Hannah was very responsive and guided me through the process.
Dave · 5 August 2024
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your kind review!
★★★★★ 5/5
GoogleRight from the start we have had an amazing experience with Belvoir and so glad we decided to sell with them. They sold our house in 2 days!!!!! Their rates were very competitive and i didnt find them to be pushy sales agents, they listened! They kept us updated all along the way and went above and beyond what was expected of them. Big thank you to both Craig and Melissa, will recommend you to everyone.
Lyndsay · 2 January 2020
Agent replied · 31 December 2024
Thankyou very much for your review
★★★★★ 5/5
GoogleI stumbled across Belvoir a few years ago after having problems with several letting agents. Craig and his staff are an absolute credit to the company. They have always been very prompt to notify me of any issues/problems (and help in rectifying them!)
I am grateful to the team for their dedication and professionalism, Annie C in particular exhibited admirable communication skills with a recent issue.
I do not write many reviews but felt compelled to write this. If you need a letting agent then I would not look any further . Margaret.
Farai · 2 January 2017
Agent replied · 31 December 2024
Thankyou so much for your review, it means a great deal to us.
★★★★★ 5/5
GoogleSo happy with the service received by Belvoir. Isabelle has been so helpful and communicative. The property is lovely and comfortable, so far the transition has been smooth and everything was completed in a timely manner. Couldn't be happier, highly recommend this agency. Thank you!
Kelsey · 1 January 2024
Agent replied · 31 December 2024
Thank you for your kind review!
★★★★★ 5/5
GoogleTo say it's a pleasure to deal with Craig and Matt is an understatement they the most helpful and courteous pair of lads it's been my privilege to have met, nothing is to much trouble for them they are helping us to our new home without any fuss or drama's and we really appreciate it. We have been with them and Belvoir for many years and recommend them 100% keep up the good work thanks Joan and Peter evans
Peter · 2 January 2017
Agent replied · 31 December 2024
Thanks Mr & Mrs Evans, its been a privilege to have you as tenants, we look forward to working with you in your new house too.
★★★★★ 1/5
GoogleI have to agree with one of the previous rating I have seen from a fellow student - but if you are a university I would beg you to STAY WELL CLEAR OF LIVING IN A BELVOIR HOUSE FOR UNIVERSITY!
Have had one of the worst experience of living in a house and had cause so much stress to all tht lived here.
1. The conditions first of all are very old so prone to being dingy/damp and dark. They will then blame you for any damage that happen throughout the year when it is INEVITABLE with the living conditions WHICH YOU THEN HAVE TO PAY FOR YOURSELF
2. We have cockroaches everywhere
3. Our washing machine had damaged due to being extremely old they blamed it on us gaslighting us to pay for it. We then with our own money brought in a professional who said it was in no way due to external force and was a fault in the washing machine. So then they gave up and paid for it!!
4. They took a MAJORITY OF THE DEPOSIT!! We spend weeks cleaning took time of uni to even clean but nothing was good enough for them it was actually ridiculous they seemed to really enjoy exploiting uni students as if we didn’t understand!
5. We had to mean our whole garden but they have us a broken lawn mower!! We had to then ask the neighbours. We spent days doing this yet still GOT CHARGED
6. The team and some members who had come to visit were extremely nasty and had a very poor manner to speaking to us - publicly humiliated us in front of future buyers. They even sent very spiteful emails attacking us personally even mentioning that we were not good enough to do the careers we were studying.
IF ANYTHING IF YOU READ THIS STAY AWAY AS IT HAS BEEN HORRIBLE! We lived in Belvoir last year, this year moving to another accommodation and the difference is incredible and I feel silly for putting up with such horrible landlords and company.
M · 26 August 2024
Agent replied · 31 December 2024
Thankyou for your review. If you would like to let us know your name we can look at which property you rented, but I am quite certain you have not had cockroaches. Belvoir do not own any of the properties that you or other students rent, they are all privately owned by different landlords. If a landlord asks us to find tenants for their property then first of all we carry out extensive checks on the property to ensure it is fit and safe for all tenants. A landlord may ask us to collect the rents and handle any maintenance reports by the tenant and so the tenants are then given a link where they can report a repair if it is needed. This report then automatically goes over to the owner of the property who authorises the repair if it is necessary. If tenants are not looking after a property then a visit from a member of staff will result in a letter or email to both the tenants and parents advising of the actions required to keep the property clean and safe. As we do not know who you are we can not comment specifically about your property or any actions that have been taken. Please let us know and we will be happy to look into this further. Please remember that any comments you make publicly MUST be factual as you could be liable for damages to our company if they are falsified. You may post your name on here or you can email us at lettingsnul@belvoir.co.uk where we can investigate your comments further.
★★★★★ 5/5
AllAgentsStudent
Belvoir have managed my student now the past 3 years, their service and advice has been invaluable, especially when dealing with legal issues. The initial advice from Matt helped me take the student route which I never considered. A professional service from Craig and all the staff, I would highly recommend them.
Martin · 18 February 2025
★★★★★ 5/5
GoogleBoth my husband and I can’t speak highly enough with the help and assistance we have received from application to moving into our rented accommodation.
Nothing has ever been too much trouble and all relevant needs dealt with professionally, promptly and efficiently.
Many thanks to both Craig and Chelsea who were always on hand every step of the way.
We would highly recommend Belvoir for their great service.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Jayne · 1 January 2021
Agent replied · 31 December 2024
Thankyou so much for your review, this is great to hear that you have receive a good service. If you have any problems please do not hesitate to contact us. We hope you have a lovely time in your new home, thankyou
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.