Trusted Agent profile · Newbury

Carter Jonas Newbury reviews

4.3

★★★★★ Great

651 reviews across 2 platforms

51 Northbrook Street, Newbury, RG14 1DT

Carter Jonas's office in Newbury, at 51 Northbrook Street, is rated 4.3 out of 5 across 651 reviews on two platforms, including 152 Google reviews rated 4.6.

Google logo

4.6 / 5

152

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

499

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Newbury office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Very professional and reliable

Very professional and reliable. Mandy was super knowledgeable, responsive and maintained an excellent level of communication throughout the process. I highly recommend them and looking forward to working with them again in the future.

Anastasia · 7 August 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Anastasia, thank you for your review. We are so pleased that you had such a positive experience with Carter Jonas, and with Mandy in particular. Please do feel free to contact us if you need anything else at all.

5/5

Trustpilot

Fantastic letting agents

Fantastic letting agents! Work with these guys on many property rentals of all shapes and sizes including developments which are newly complete and brought to the market. The service is friendly and the delivery is spot on each and every time. Would highly recommend Carter Jonas and enjoy working with David, Grace and the whole team.

Vincent · 8 December 2025

5/5

Trustpilot

Brilliant from start to finish of the…

Brilliant from start to finish of the rental process. Always quick to answer and reply to emails.

Emma · 7 February 2026

Agent replied · 4 June 2026

Hi Emma, thank you for your rveiew. It's great to hear that you received such a communicative service throughout your time with us. Please do let us know if there's anything else that we can help you with.

1/5

Trustpilot

Don't rent property from these people Poor Service and Poor Communication

Myself and my partner moved into a property 1st July 2021 we signed a 3 year tenancy agreement throw circumstances we moved out on 31st July 2023 we were told that we would loose £564.00 of our £1036.00 deposit when we moved out we were a bit annoyed about it but were told this was because of the cost to them or the Landlords for readvertising the property we then found out that their was new tenants moving in on the 2nd August which made us slightly annoyed before we moved out we got professional cleaners into clean the house the day before we moved out the house was spotless.We moved out on Monday 31st September 2023 we waited and waited for the rest of the money to be paid into our bank account which never happened the house was suppose to be inspected by an independent person on the same day we moved out but this never happened the house was inspected on the first 01/08/23 then the new tenants moved in on the 2nd July 2023 we eventually got a copy of the report which shocked us apparently the house was dirty and uncleaned which was a load of rubbish.We eventually got an email from Rebecca at Carter Jonas saying that they were going to give us back £60 out of a £1036.00 deposit which I rejected they were taking a further £372.00 for cleaning the house and £100.00 for tidying up the garden we asked for copies of the receipts we eventually got a receipt for the cleaning of the house which is just a bog standard receipt which has no date when the cleaning was done or the actual address of the property we are still waiting for the receipt for the work done in the garden so we are still fighting this.

Graham · 1 September 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Graham - We are sorry to hear about your experience and we have reviewed this with the office involved. In line with an early termination of a tenancy before the end of the fixed term the landlord can claim on reasonable losses incurred for having to re-let the property prior to otherwise agreed. The end of tenancy process involves a full schedule of condition checkout which is then compared to the report which is compiled when a tenancy starts. Both these reports are carried out by an independent third party and are designed to provide a factual and impartial view of the property’s condition. As with any deposit negotiations where a landlord is looking to make a claim, invoices and/or quotes will be used to prove any reasonable costs or losses that have been incurred as a result of any action or inaction during the tenancy. We are sorry to hear you feel there has been a poor service and poor communication. Should you wish to discuss this further with a member of our team, please do email us at feedback@carterjonas.co.uk.

5/5

Trustpilot

We recently purchased our house through…

We recently purchased our house through Carter Jonas and the whole process was assisted greatly by their staff, particularly Andrew Maddock. We experienced, what we now understand to be, the usual lack of communication from solicitors and it was the professional efforts of Carter Jonas that kept our purchase on track.

Andrew · 20 May 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Andrew, thank you for leaving us some feedback. We pride ourselves in making a difficult process simple. Please do not hesitate to contact us in the future.

5/5

Trustpilot

Naomi and the Carter Jonas team have…

Naomi and the Carter Jonas team have been extremely helpful, professional, kind and efficient throughout the renting process. All queries are responded to quickly and courteously, and Naomi made the whole process very smooth and comfortable.

Becky · 6 April 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Becky, thank you for your positive review. We are delighted that Naomi and the team were able to make the renting process as smooth as possible for you. Please do not hesitate to get in contact if you need anything else.

5/5

Google

We rented a house with the assistance of Carter Jonas Newbury. Monika and the team were brilliant throughout the process. We would wholeheartedly recommend Carter Jonas.

Vlad · 15 December 2023

Agent replied · 14 June 2024

Hi Vlad, thank you for your review. We are so pleased that you had such a positive experience with Monika and the team in Newbury. Please do let us know if there's anything else that we can do for you.

5/5

Trustpilot

Andrew has been consistently brilliant…

Andrew has been consistently brilliant and I have found the whole team at Carter Jonas reliable, trustworthy and supportive through every step. I have been back in touch with questions and to ask advice years after our initial contract and Andrew has always done his utmost to help. Many thanks.

Guest · 21 May 2021

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to write us a review. Our team are always happy to hear how well we have supported our clients. Please do not hesitate to contact us in the future.

5/5

Trustpilot

Carter Jonas have been fabulous agents…

Carter Jonas have been fabulous agents to rent with, we are so well looked after, repairs or any queries dealt with promptly.Tasha, Dana and Sophie are real assets to the company. So pleasant and helpful when contact and will always go the extra mile for you. We much appreciate your help always. Thank you all. 🙂⭐️Highly Recommend these agents!

Veronica · 22 September 2024

Agent replied · 25 October 2024

Hi Veronica, thank you for your review. It's great to hear that you feel so well looked after by our dedicated team. Please do let us know if there's anything else we can do for you.

5/5

Google

We have recently brought and sold through Carter Jonas. Ed was our agent and point of contact through out and I’d highly recommend. The process was challenging but Ed was always calm and responsive to any of our queries and kept us well informed.

Sally · 19 April 2025

Agent replied · 27 May 2025

Hi Sally, thank you for your review. It's great to hear that Ed was able to assist you with the challenging process of buring and selling a property. Please do not hesitate to get in touch if there's anything else that we can do for you.

1/5

Google

Rather disappointed with the service we are getting from Newbury branch since we moved out from rented houses where we stayed with them for 6 years. It took them nearly 5 weeks with very little communication during that time and myself chasing all the time(on the end I had to raise a formal dispute against Carter Joan to TDS) to come back to us about the deposit and it has been a week since they promised to return the deposit to our account, but nothing happened yet. They were good to deal with while we were paying them a rent, but it looks like now they don't care anymore as they had their money. Would not recommend.

George · 13 June 2023

Agent replied · 14 June 2024

Hi George, we're sorry to hear you have not had a positive experience with us on this occasion. It is our understanding that your deposit has been released and should be with you shortly, if it has not been received already. If you would like to discuss this matter further, please email feedback@carterjonas.co.uk.

1/5

Google

Horrible! We have never been treated like that before. CATHERINE DEWAR is working in Newbury office who we spoke when we were checking out on Friday. We arranged all check out process with another colleague of her as we have been told. We have informed her colleague that the cleaning company will come on Saturday to collect the keys and she replied as "thank you for the information", so we thought everything is fine. We went to the Carter Jonas Newbury office on Friday to drop the keys and told Catherine Dewar that the cleaners will come on Saturday. She said that they don't work at weekends. We found our email flow with her colleague to show her that we haven't been informed about that. She did not accept that and started to shout to us! She was threatening us saying "THE CLEANERS WILL COME IN THE MORNING BY 10AM IF NOT IT'S OVER DO YOU UNDERSTAND ME" and she hit her fist on the table! I couldn't believe that was happening because of a really simple issue that even not our fault. She literally lost it! We did not even answer her in the same way to keep it calm. But she kept shouting and giving order to us saying "DO YOU UNDERSTAND ME". No one has to tolerate her anger control problems. I have never been treated like that and this is not acceptable. CATHERINE DEWAR should solve her anger control issues if she looses it even with small issues. And actually we drop the keys to the cleaner on Friday after we learnt that Carter Jonas don't work during weekend. So it was something really easy to solve, rather than shouting and hitting the fist on the table!

Pelin · 13 June 2023

Agent replied · 14 June 2024

Hi Pelin, thank you for your feedback, we’re sorry to hear that you have not had a positive experience with Carter Jonas. We have passed your review and private feedback to our Head of Lettings, Newbury who will be in touch with you directly to talk through your circumstances.

5/5

Google

Jessica has been simply amazing during my move. She has dealt with everything with such professionalism and courtesy. I took my property on during the COVID-19 lockdown and viewed the place by FaceTime with one of their knowledgeable staff. I could not be happier with the service that I have received and compared to the other agencies in Newbury that I have used, this organisation and their staff have my most heartfelt thanks, respect and loyalty. Simply brilliant and nothing is too small of an issue to them.PositiveResponsiveness, Professionalism

Simon · 13 June 2021

1/5

Trustpilot

Double standards, bad service and disrespectful treatment

I had a very bad experience as a tenant through CJ. I rented a flat through this office for more than 5 years. I had serious issues with both the flooring (tiles peeling off, looking ugly with a risk of harming our feet) and also with the parking ceiling constantly dripping some strange liquid. I kept reporting these issues to CJ but to receive nothing other than useless evaluation visits, unfulfilled promises to fix, and later a very cheap fix for only the tiles that made things look even worse.I would have tolerated all the above (as I’m generally a chilled person!), however, what made extremely unsatisfied with the treatment of these people is seeing their extremely unpractical process and disgusting double standards as I was checking out from the flat. As part of checking out, I was required to hire a professional cleaning company to clean the flat, which I did happily. Strangely, when I offered them to take a look at the flat before I leave, they said they cannot do that “because I’m still a tenant” so they can only check after I leave. A few days after I left, they came back to me with saying that they are not happy with some details of the cleaning including a list that chases some microscopic limescale here and there. What’s annoying was not only that their “high standards” suddenly showed up (after years of ignoring my serious maintenance issues), but also that they did not allow me to deal with the issues my self “as I’m no longer tenant”. So, facing bureaucracy in its most stupid form possible, I had no option other than going through dozens of emails between the cleaning company and the team of CJ to arrange a re-cleaning. You would think that would solve the issue, right?! No, because CJ don’t care about your time and haven’t even checked that the re-cleaning is done to their “standards”. Finally, I was left with no other option than paying CJ an extra to hire their own cleaning service to make sure that it’s done to their satisfaction.What is further annoying is that through the torturous communication with CJ team on the matter, I tried to reach out to some of their managers as the treatment seemed very unfair and illogical (I haven’t faced something like this throughout my 8 years stay in the UK), but all I received from the managers were robotic careless answers that we are extremely busy and we don’t have the time to pick a call. So, at the end, I felt that it was indeed disgusting how disrespectful people can be when they think they don’t have to treat you well. They show you extreme care when you are paying, but they’re not willing to speak for 5 minutes when you’re checking out.I would avoid dealing with these people as a tenant at any cost.

Mohamad · 11 May 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Mohamad, we are sorry to hear about your experience. If you would like to send some more details about your situation to feedback@carterjonas.co.uk, our team will be happy to look into this issue further for you. Thank you.

1/5

Trustpilot

Awful lettings agency - AVOID

Carter Jonas took over my rental flat from Touchstone. They were impossible to get hold of and our letting agent NEVER answered her phone. We were paying for another one of their flats gas and electric for 2 YEARS and received no help whatsoever and resorted to contacting our MP. We gave notice to move out on the day rent was taken and was told that if I’d informed them 9 hours earlier it would have been a months notice, but as I informed them on the day the rent came out they made me pay for 2 more months. The fire alarm rang for 48 hours leaving the large fire windows open in the block and they refused to help as it was a weekend, during the winter! The 6 flats froze and was a huge health and safety issue! The communal bin shed was a hazard and despite going out and cleaning it myself by hand we were still sent threatening emails stating that we’d (the block of flats) all be charged for bulky waste disposal if it wasn’t cleared. I’ve now not lived there for 2 months but I’m being made to pay the gas and electric usage from between leaving and the new tenants moving in. We were not sent the cleaning report from when I moved in ready for our inspection until after it had been done so we were left to pay excessive cleaning fees despite the flat being freshly painted and beautifully maintained. They don’t care about you as people, they are only concerned about money, a very cold company. Overall an awful experience and would strongly advise any prospective tenants to avoid this company.

Kirsty · 26 April 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Kirsty, we're sorry to read your review. If you would like to provide some more details about your situation to feedback@carterjonas.co.uk, our team will be happy to look into this issue further for you. Thank you.

1/5

Trustpilot

Avoid avoid avoid do not rent from this…

Avoid avoid avoid do not rent from this agency, they do not do repairs, they give you false promises to redecorate. Me and my two children lived in my opinion unreasonable conditions for two years and because I complained I was left fighting to get my deposit back, I can honestly say I would rather live on the streets before I would use this agency again. I owed my own properties before my personal circumstances forced me to look at rentals, I wouldn't even use them to rent my own property in the future. Stay clear!!

Jenny · 25 April 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Jenny, we’re sorry to hear you do not feel positive about your tenancy. Having looked through our records it appears that repairs were addressed in a very quick manner, and that we discussed with you at the time that legally we can only return a deposit once a tenancy has concluded, rather than during a live tenancy. We would be very happy to discuss the matter with you further, and will be available at feedback@carterjonas.co.uk for any further feedback you have.

5/5

Trustpilot

My overall experience with Carter Jonas…

My overall experience with Carter Jonas has been great. Maddy in particular has been a huge help and with whom I’ve had the most correspondence. She is quick to respond to your queries and find a resolve to any issues. My relationship with Carter Jonas started in April 22 where they helped me to get the flat of my dreams at the time! The process was quick and simple and I cannot thank them enough. Sadly my tenancy has come to an end due to the landlord selling, however, Carter Jonas has been a huge help (AGAIN) in helping me with the move! I highly recommend this Agency. If you’re thinking about using them, do it!!

Nikita · 21 April 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Nikita, thank you for your review. We are so glad that you are happy with the service provided to you by Maddy throughout your time with Carter Jonas. Please do get in touch if we can help you with anything else at all.

5/5

Trustpilot

Carter Jonas Residential Lettings…

Carter Jonas Residential Lettings Richmond, SurreyAileen Robertson and her team gave us fantastic service whilst our house in Richmond was rented out for 2 years during an overseas assignment. From gathering a great set of prospective tenants to the final family who have rented our home, Aileen and here team have given us peace of mind - at a very decent price! From prompt collection of rent to quick response to maintainance requests, it's been a breeze. I'd recommend them to any prospective landlord.

Steve · 8 February 2021

5/5

Google

I have recently moved into an excellent property let by Carter Jonas, that has been very well looked after. The staff in the Newbury office have been very helpful and quick to reply to any questions that I have had. Very positive experience.

Dave · 20 March 2025

Agent replied · 27 May 2025

Hi Dave, thank you for your review. It's great to hear that our Lettings team have been able to find such an excellent property for you. Please do not hesitate to get in touch if you need anything at all.

5/5

Trustpilot

Professional and friendly

The lettings team in Newbury have been brilliant from start to finish. Professional, quick to respond to any questions and made sure everything was ready for us to move in before handing the keys over. Their system for reporting faults is straightforward and I am confident that anything urgent will be responded to quickly. Thank you.

Amy · 24 August 2024

Agent replied · 25 October 2024

Hi Amy, thank you for your review. It's great to hear that you are so happy with the service provided to you by our Lettings team in Newbury. Please do not hesitate to get in touch if you need anything at all.

5/5

Trustpilot

Sam was a great agent and very…

Sam was a great agent and very knowledgeable about the area and the property. He made the move very easy and allowed for a smooth transition into the property.

Alex · 5 May 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Alex, thank you for your review. It's great to hear that Sam was able to help you with your move and made it as smooth as possible. Please do not hesitate to get in touch if you need anything else in future.

5/5

Trustpilot

Highly Recommended

Working with Carter Jonas and Lajla, in particular, has been a pleasure. Lajla and her team have always expertly connected us with, qualified leads that convert into good clients. I would highly recommend Carter Jonas whether you are a landlord or a tenant.

Clive · 27 August 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hello Clive, thank you for taking the time to leave us such positive feedback. We pride ourselves in making a complicated process simple. We are happy to have helped!

1/5

Trustpilot

If you are looking for a house or flat…

If you are looking for a house or flat to rent and this agency is involved : run run run !You are as a Tenant NOONE for them !Don't even think they will give you back your deposit !Forget it ! They will do everything to keep it and spend it !The most unfair agency 100% run run run !!!

Attila · 31 May 2024

Agent replied · 23 August 2024

Hi Attila, we are sorry to read your review. If you could send some further details of your experience to feedback@carterjonas.co.uk, a member of our team will be happy to look into this for you. Thank you.

5/5

Google

WOW what an estate agent! Dealt with Monika who always called back when she said, never lied to me and made me feel like a valued customer! after dealing with many other estate gents in the area i genuinely felt like giving up, none of them called me back, endless lies and what i would call criminal behaviour! well Monika completely changed that for me and was a breath of fresh air! Thank you to the whole team at Carter Jones, I will 100% be recommending you to all my clients, family and friends. Thanks Lee Stocks

Lee · 13 June 2020

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Carter Jonas's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.