Trusted Agent profile

Robert Irving Burns London reviews

4.0

★★★★★ Great

211 reviews across 3 platforms

19 Margaret Street, London, W1W 8RR

Robert Irving Burns's London office at 19 Margaret Street is rated 4.0 out of 5 across 211 reviews on three platforms, including 157 Google reviews rated 3.8.

Google logo

3.8 / 5

157

Reviews on Google

This office

Facebook logo

4.2 / 5

5

Reviews on Facebook

This office

Trustpilot logo

49

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the London office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Great Service from Iva and RIB

Iva has been an absolute pleasure to deal with. I've stayed at the property with RIB for 1.5 years and have moved recently to try out a new part of London. Can't speak enough of how helpful she has been through my stay from the start, during and recently having moved out. Iva was able to help with any queries I had (which was a few considering it was my first time living in London!) and has made sure my experience has been a good one.

Jack · 1 April 2025

Agent replied · 26 December 2025

Thank you so much for the 5-star review Jack! We're thrilled to hear you had a great experience from Iva and truly appreciate you taking the time to share your feedback.

5/5

Trustpilot

Great experience with RIB!

We were looking for a place to rent, and Joshua was fantastic helping us in this process. He was highly responsive, professional, friendly, detail-oriented, and always willing to help. His solution-oriented approach made the entire process smooth and efficient. Highly recommended!

Cécile · 24 June 2026

1/5

Google

It was my bad luck that I came across them to rent the 23 York street flat with bed bugs. They made all false promises and claims. Just as I moved in, I noticed a number of problems: - Intercom wasn't working, there was no wiring - Heater wasn't working - Water pressure in the bathroom was too low - Oven was dysfunctional - Such poor sound and heat insulation that I wake up to the alarm of my neighbour at 5am! - Old white goods - washer dryer was broke for 3 months, had to go to the laundrette - Boiler stopped working for a month before leaving. And just after a few months, there was a heavy infestation of bed bugs in the entire building. Also, noticed two mice in the apartment. I had to spend sleepless nights with the bed bugs giving me body rashes and itchy bumps. I suffered immense loss of money discarding my 500£ worth Nectar mattress and 200£ bed and other furniture items and clothes. Felt so stuck in the flat. Instead of any sort of reimbursement in the rent or otherwise, they had the audacity to deduct money from my deposit in the end. Now, I've moved to a new modern apartment but suffering from PTSD, can't sleep at night. Even a tiny itch makes me wake up and obsessively inspect my new bedding. If you care for your mental and physical health, this agency is not worth trusting at all. They're just a bunch of vicious greedy soul less folks earning really a bad Karma.

Param · 15 July 2025

5/5

Trustpilot

RIB - A Great Team!

We have been using RIB for years and would highly recommend them… Julia has been great and most helpful on the Leasing Side and Iva on the Management of the property… Thanks for all your help & support to this Overseas Landlord!

Alain · 23 June 2025

Agent replied · 26 December 2025

Hi Alain, Thanks so much for your lovely review! We're really glad to hear you had a great experience with us at Robert Irving Burns. It means a lot to the team to know our work made a positive difference. If there's anything you ever need or if we can help again down the line, just give us a shout! All the best, The RIB Team

5/5

Trustpilot

Joshua was fantastic throughout the…

Joshua was fantastic throughout the whole process. He was responsive, professional, and always happy to answer my questions. I would definitely recommend him. Thank you again!

Victoria · 26 June 2026

1/5

Google

I would not recommend Rober Irving Burns to trust for any business. I booked a viewing with them, travelled from Birmingham to London to see the property for next day. Maria called me half an hour before viewing that she can't find the keys. She can find on next day, clearly she was not willing to travel to central London to show the property. She started making excuses for 10 minutes then told me to call later with more information which of course she didn't. I reported to their team which didn't bother to reply to my message or apologies. Totally UNPROFESSIONAL service.

Gaurav · 14 April 2023

Agent replied · 31 May 2023

Dear Mr Singhal, Thank you for taking the time to provide your feedback and for discussing further on the telephone. We have investigated the events that occurred and understand that there was an issue gaining access to the property on that day due to circumstances that were unfortunately out of our control. Whilst we both understand that these things may happen on occasion, what is totally unacceptable is that this was not followed up promptly on the next working day due to the team member’s absence from work. We have as a result made some internal changes and will be conducting additional training for those involved to ensure that this is not repeated in future. Thank you again for your understanding.

5/5

Google

Josh was fantastic throughout my search for a flat in Fitzrovia. He was responsive, proactive, and made the whole process smooth and stress-free. I’m really happy with the new flat and would highly recommend him. Thanks, Josh!

Francesca · 14 March 2026

1/5

Google

I don’t usually leave reviews, especially as a small business owner who understands how much they can affect a company. But after more than 4 months of dealing with an unresolved roof leak at our business, I feel like I have no choice. This has supposedly been fixed three separate times, yet every time it rains and now even every time someone uses a tap upstairs, the leak comes back. In the meantime, we’re expected to keep paying service fees, despite long gaps with no communication, no follow-up, and no real solution. What’s been most frustrating is the lack of basic respect for our time and business. I’ve spent weeks trying to get hold of someone with no response. Then they call once at a random time, usually when I’m in a meeting, and follow it up with an email saying they’ve been trying to reach me, which just isn’t true. We’re a small startup, and problems like this don’t just cause inconvenience, they directly affect our revenue and day-to-day operations. After more than 12 years in business, I can honestly say I’ve never experienced this level of poor communication and lack of accountability. I’m posting this in the hope that it finally gets their attention, because trying to resolve it privately hasn’t worked. If you’re thinking about working with this company, I would seriously reconsider.

Joe · 31 March 2026

5/5

Trustpilot

I have been renting from RIB for nearly…

I have been renting from RIB for nearly 4 years and I want to give a massive thank you to Ishmael Haque who has been extremely responsive at any time of need. It’s made my life much less stressful having him available to sort any issues that may crop up over time. He is always there on email and if he doesn’t know the answer immediately he quickly reverts and gets one back for me! It’s been very helpful having him on board and I feel really comfortable reaching out for his help! Thank you again for the very recent help! Stephanie

S · 1 May 2024

5/5

Google

We had an excellent experience thanks to Connor - I would totally recommend him as the perfect agent! He walked us through the entire rental process and answered every questions we had (even the most detailed one) on the legal documentation. He was super available during house viewing and sincerely recommended what was actually the perfect fit for us. Also, he perfectly handled the conversation with our landlord. Now we are living in a lovely house in Marylebone. 5 stars!

Giuseppe · 14 April 2024

5/5

Google

We had the pleasure of working with Ilana whilst purchasing our new home. She was a pleasure to work with and a professional through and through! She functioned at a high level in the negotiation phases of the deal. We left feeling fair and represented about both the price that we paid as well as any of the works that we requested the seller to do before we took possession. She was also extremely patient with allowing us more than our fair share of visits with our designer before even the exchange of contracts and this pattern continued all the way to closing! There were delays on the closing due to delays from the attorneys but she kept everybody in the loop and kept pushing to get us into our new home as quickly as possible. We would highly recommend her and RIB as your agent for selling or buying needs!

Ritu · 6 June 2020

Agent replied · 6 June 2023

Hi Ritu, Thanks for your positive feedback. We will let Ilana know and look forward to continuing to assist you in the future! Kind regards Robert Irving Burns

5/5

Trustpilot

Thank you to Daniel Bullen for his help and professionalism

We have always had a great relationship with RIB and have been renting with them for 2 years now. Recently we had a mice infestation problem, and Daniel Bullen was extremely helpful in the whole process, kept us informed of updates and scheduled an appointment the day after the matter was raised. It has been an extremely efficient and simple process given the circumstances and has alleviated a lot of stress and anxiety. Thank you so much!

Nydia · 17 April 2024

5/5

Trustpilot

Shout-out to Josh, great communication throughout

Josh handled my viewing and was excellent throughout. He was quick to respond, kept communication clear, and did a great job coordinating between me and the landlord to keep everything moving smoothly. I really appreciated his efficiency and support.

Kyung · 9 February 2026

Agent replied · 8 June 2026

Thank you very much for taking the time to leave this review. We are very glad to hear you had a good experience with our team.

1/5

Google

The worst letting agency and complete scammers. We rented a flat for a year and got nothing but empty promises. We had no working heating for the entire winter. When a pipe in the building was damaged and caused a leak, no one came to check on us or repair the crack that appeared, even so they knew about it and we reported it immediately. As a result, the whole ceiling became covered in mold, and now all of our clothes stink. And then came the “pleasant” surprise when moving out: we were charged £250 for removing, and I quote, a duvet, a pillow, and bedsheets. The very same items we had asked about at the start of the tenancy, we wanted to throw them away because we didn’t want to use someone else’s bedding, but we were refused since they were supposedly the landlord’s property. Now they’re saying this money will be deducted from our deposit. For their bedsheets. On top of that, charging £250 just to remove old bedding feels like a complete scam.

Маргарита · 17 October 2025

1/5

Google

This company is a perfect example of why these agencies have a terrible reputation. They do the bare minimum for their tenants and sometimes not even that. It feels like their sole aim is to make the most profit for the landlord and themselves. They want to take 240£ removal fee off the deposit of my friends because apparently they left some duvets in the flat. Absolutely ridiculous especially when these duvets where in the flat before they moved in and when they asked RIB if they could rid of them RIB said no. Avoid at all costs

Ghost · 17 October 2025

1/5

Trustpilot

Slumlord warning-avoid

In the US we call these people slumlords. They rent dilapidated flats to unsuspecting Americans at exorbitant prices, then withhold your security deposit based on imagined damages to the premises- despite the fact that the flat was in horrible condition in the first place. We are warning university students not to have anything to do with these brokers in the future.

J · 30 May 2025

Agent replied · 26 December 2025

We’re sorry to hear that you have an outstanding issue with the deposit. I understand one of our Property Managers has already been in touch and will be updating you on the progress shortly.

1/5

Google

Would leave 0 stars if I could. The initial agent (commercial letting) was great. The management and follow up could not be worse. They didn't give us the right keys, they left the place a mess, the agent responsible is unnecessarily rude, obtuse and arrogant. To any business owners, avoid these people at all costs. Atrocious.

Chris · 7 April 2026

5/5

Google

Big thanks to Connor for having helped to secure my new amazing flat in central London. Special thanks to him, for having helped not only on the entire legal process, but also in relocating some of my furnitures from my previous apartment (which was not part of his job), showing incredibly proactiveness. I can tell the focus was entirely on delivering the perfect experience to his client!

Michele · 14 April 2024

5/5

Trustpilot

My name is Rania

My name is Rania, and I want to say that Rebecca has been an incredible help to me. She assisted me from A to Z, even going so far as to bring my keys to my home when I was having difficulties. She has been so kind and caring, and I recommend her to everyone.

Rania · 19 September 2024

1/5

Google

SCAMMING COMPANY I made the mistake of purchasing a flat where the freehold is managed by RIB. The building is a Grade 2 listed property and part of the historical Smokehouse Yard. As such, it must be preserved in a good state (please see the picture below and judge for yourself). The management fee is expensive, and no maintenance is provided for the internal part of the building either. They don't reply to emails or follow any council indications - the only way forward is through solicitors

Andrea · 14 April 2024

Agent replied · 1 October 2023

Dear Andrea, Thank you for your feedback regarding your property in Smokehouse Yard. We've completed immediate front facade security enhancements to ensure safety as of last week. We have recommended to the client to arrange for full scale restoration and this work will require a S20 procedure and funding contributions from all the residents. We wish to add that the Listing in this development relates to the actual Smokehouse Yard building at the rear, nevertheless we aim to ensure that all parts of the building are maintained. We have been engaging with all the residents to facility necessary maintenance works and to secure contributions towards both routine and extensive maintenance projects. Your contributions and participation are crucial in ensuring that the property continues to be maintained to the high standards it deserves. We understand that funding discussions can be complex, but your cooperation in this regard greatly contributes to the overall well-being of the building. We want to assure you that our commitment to providing excellent service remains unwavering. Your feedback serves as a valuable reminder of the importance of effective communication and timely maintenance, and we will work diligently to improve these aspects. Best Regards, Robert Irving Burns

5/5

Trustpilot

My Residential Property Manager is…

My Residential Property Manager is Ishmael Haque who I cannot praise too highly. Every item of expenditure is brought to my notice, however small, for my approval. All work is undertaken by him after competitive quotes have been obtained and accepted by me. Today I have leaned how delighted my Tenants are by work he has arranged.

Mr · 21 June 2024

1/5

Google

Do not use RIB for any commercial properties. They act purely in the landlord’s interest, often being deceitful as well as negligent in their approach to responding to issues, and helping their greedy landlord clients to extort fees and improve their properties above their original condition. I’ve had a nightmare with RIB at the conclusion of a commercial lease we had with them, they are trying to extort us of over £30k - AVOID!

Julian · 14 April 2024

Agent replied · 6 July 2023

Dear Mr Foster, We have of course discussed this matter at length with you including the various breaches of your lease that you have committed. As explained, in our capacity as Managing Agents we have a duty to our client to ensure that all tenants adhere to the legal terms of the lease that they signed and agreed to. In this instance, we have followed the lease terms and as such have reminded you of your legal responsibilities. We are sorry that you feel mistreated, but have repeatedly suggested that you seek professional advice to assist your exit from the property. It is however concerning that you have made threats to our staff & would politely request that you ensure the correct legal process is followed. Thank you.

1/5

Google

TERRIBLE TERRIBLE TERRIBLE leasing company!!! I would give them zero stars if that was an option. I only lasted 6 months in the flat on 23 York St because of a severe bed bug infestation. In that entire time RIB had not solved the problem and did little to help me out or truly try to get rid of them. Not once did they apologize or show any sympathy for me having to live with bed bugs and wake up with bites. Everyone in the building was or had moved out. Additionally, the bed bugs had been an issue way before I moved in and I was not made aware. Instead, I was swindled into the apartment by the lower price and was gaslit into believing I had brought the bed bugs with me or was having an “allergic reaction” and should consult a doctor. In my entire 6 months, the kitchen floor plank remained broken (despite me demanding it be fixed in my original contract) and mold was growing in the kitchen which RIB claimed was nothing. Everyone who works at this company just cares about $$$ and not about their tenants at all. STAY AWAY AT ALL COSTS.

Hannah · 28 March 2025

5/5

Trustpilot

Best manager Ishmael Haque!

Throughout my tenancy, Ishmael has been an exceptional property manager. His prompt responses, clear communication, and proactive approach have made my experience as a tenant seamless. Ishmael's ability to effectively convey the landlord's perspective while empathizing with the tenant's needs is commendable. I highly recommend RIB thanks to Ishmael's outstanding service.

호하하하 · 6 June 2024

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Robert Irving Burns's Google reviewsLeave Robert Irving Burns a review

Questions about Robert Irving Burns London

How many reviews does Robert Irving Burns London have?

Robert Irving Burns's London office has 211 reviews across three platforms: 157 on Google, 5 on Facebook, 49 on Trustpilot.

What is Robert Irving Burns London's rating?

Robert Irving Burns London is rated 4.0 out of 5 across all 211 reviews, and 3.8 out of 5 on Google from 157 reviews.

Where is Robert Irving Burns's London office?

Robert Irving Burns London, 19 Margaret Street, London, W1W 8RR.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.