Trusted Agent profile

DEU Estates reviews

4.3

★★★★★ Great

416 reviews across 2 platforms

138 Cardigan Road, Hyde Park, Leeds LS6 1LU

DEU Estates's Leeds office at 138 Cardigan Road is rated 4.3 out of 5 across 416 reviews on two platforms, including 369 Google reviews rated 4.4. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.4 / 5

369

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

47

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Leeds office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Trustpilot

Horrendous

Horrendous. Don’t go near them. Property was in a state, did not respond to repair requests. No fire exit and bars on the windows in the basement. Door closers were torn off. Rats in the street outside. Mould on the walls. Then had the cheek to try to charge 180 pounds cleaning cost. Have reported them to unipol. I see the issues of fire safety are not responded to nor are the reported repair issues that were not addressed. Mould was not in the basement, it was upstairs and was not condensation related. We both know the cleaning issues you reported were not accurate as the property was thoroughly cleaned before leaving and photographs were supplied to this effect. The property was in such a state when moving in that we even had to replace the curtains as they were covered in dust and cat hair.

Matthew · 28 July 2025

Agent replied · 24 December 2025

Hello Matthew, We're sorry to hear you were unhappy with your experience. We take safety & maintenance seriously. The cleaning charge reflects the invoice The landlord received from the cleaners after your tenancy ended. Unfortunately, the presence of rats is a wider issue affecting many parts of Leeds, particularly in high-density areas it is difficult for the landlord to have any control over issues that are outside of his property. With regard to the mould, this was caused by condensation, basement and ground floor flats require consistent heating and ventilation year-round to prevent this.

1/5

Google

BEWARE! READ AND UNDERSTAND THE TERMS THAT YOUR GUARANTOR IS SIGNING UP FOR. GET LEGAL ADVICE! DEATH OF A TENNANT IS FANTASTIC READING as is DAMAGE AND LIABILITY. Aside from the ridiculous notion that this was even a requirement in my case (professional of many years with an excellent credit history, excellent rental references and work ref), I learned more about the property during my viewing from a neighbour! Not great.. In answer to DEU's reply to this review ( i am unable to reply to thier coment unless i edit this review). Being 'told' you need a guarantor is a very different prospect to actually understanding and reading the terms, of which I had no access to. You mention 'options', plural. There was only one you gave me, seek a company that will charge me per month for being my guarantor. Affordability was a key aspect of this property, that was not an option for me as we had discussed. I decided 'not' to pursue the property only AFTER competing all of your necessary paperwork (which included references, I have proof that I included these), taking up my time as well as my references time only to have my guarantor alert me to the terms I have already mentioned. I note you are not denying those terms exist. So no, I did not proceed with the paperwork. And I would strongly urge anyone who is thinking about completing the paperwork to fully understand your guarantor's responsibilities. And if you decide not to continue as I have, ensure you delete the Standing Order you set up as part of the contract. I was assured this would be cancelled, it wasn't. There is nothing 'misleading' about this review, the facts are there. I do hope your readers make informed decisions. Always read the fine print..

Guy · 28 October 2024

Agent replied · 11 November 2024

Hello Guy, Thank you for your feedback. You were told about providing a guarantor and the alternative options of not having a gurrantor which there are. You decided to not pursue the property; you did not pay any fees and a deposit was not taken. No references were provided by you either so your review is misleading. You had an interest in the property so a contract was drawn up but you did not complete paperwork or proceed. Thank you

5/5

Google

Had a great experience with deu, we rented a 5 man house last year in hyde park, house was great and deu were great.You see some bad reviews on here about deposits and maintenance, we just made sure our house was left in the same condition we found it in and we were all sound. We had a few maintenance issues in the year but they sorted them really quickly. Shout out to Stuart, one of the staff member at deu, he was super helpful all year.

Thomas · 22 August 2025

5/5

Google

Had an incredible experience with house viewings here, Olivia showed us a range of options that matched our needs and budget and really took our opinions into account when deciding what to show us next. Olivia was so lovely and easy to talk to so we felt very comfortable asking her questions (all of which she answered very helpfully and double checked prices etc) about the properties. It was an overall great experience which is something that can rarely be said about house viewings (as they are often very awkward and you feel as if your opinions aren’t being taken into account) and Olivia’s knowledge of the properties and ability to make us feel at ease made what would’ve been a tenuous experience into something very positive!!

Ezra · 16 December 2023

Agent replied · 13 June 2024

Hi Ezra, Thank you so much for taking the time to share your fantastic experience with DEU Estates! We really appreciate your kind words and are thrilled to hear that Olivia was able to provide you with such an incredible house viewing experience. It's great to know that Olivia understood and catered to your specific needs and budget while considering your opinions throughout the process. We understand that house viewings can sometimes be overwhelming, but we strive to make them as comfortable and seamless as possible for our clients. We're glad that Olivia's knowledge of the properties and her ability to make you feel at ease contributed to a positive experience overall. Providing helpful answers to your questions and double-checking prices are just a few ways we ensure our clients feel informed and confident about their decisions. Thank you once again for choosing DEU Estates, and we look forward to assisting you further with your housing needs in the future. If you have any more questions or require any further assistance, please don't hesitate to reach out to us. Best regards, Parandeep

1/5

Google

Deu estate just started charging student’s money randomly. I got unreasonably charged of nearly £100 of cleaning fee even if I returned my flat the same state I recieved it. It wasnt like the flat we first recieved has been clean either, we found dirty toilets, kitchen, moudly bedrooms, things left behind by previous tenants, and they had the audacity to blame it on us and use our money to clean their filthy flats. Think twice before you consider choosing this real estate.

Olivia · 21 July 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hello Olivia, We cannot charge deposit deductions without providing evidence. I recommend requesting evidence to support the charges. If you would like any further assistance, please contact us at lets@deuestates.co.uk. Thank you.

5/5

Trustpilot

Olivia was really knowledgeable

Olivia was really knowledgeable, professional and really informative. She was very welcoming and didn't make me like any question was too ridiculous to ask and is a credit to due estates and will definitely be recommending based on this.

Jonathan · 24 February 2026

5/5

Trustpilot

Great price and communication

Very clear in the signing and moving process and helping us feel comfortable. Great value for money on the property and location of our house. Quick and effective communication with us regards to general inquiries and house issues. Our agent Jasjeet was supporting us from the day we first expressed our interest with the property until we received our deposit.

Chloe · 21 July 2025

5/5

Google

I very rarely leave reviews but I had a really good experience with DEU; but more specifically with Olivia. Olivia was really helpful and informative. We found the whole experience quite daunting and nerve wracking but Olivia was really down to earth and helpful. I can honestly say it was a pleasure and I had a really good experience thanks to her. Thank you Olivia.

Chris · 16 December 2023

Agent replied · 13 June 2024

Dear Chris, Thank you so much for taking the time to leave us such a wonderful review! We really appreciate your kind words and we're thrilled to hear that you had a fantastic experience with DEU Estates, particularly with Olivia. We strive to provide excellent customer service and it's fantastic to know that Olivia was able to make your experience smooth and stress-free. We understand that finding a new place to live can be quite daunting, so we're glad that Olivia was able to put you at ease and provide you with the information you needed. We'll be sure to pass on your compliments to Olivia, as we know she'll be delighted to hear about your positive experience. Once again, thank you for choosing DEU Estates and for sharing your feedback. We're here to assist you in any way we can, so please don't hesitate to reach out if you have any further questions or if there's anything else we can assist you with. Warm regards, Parandeep DEU Estates

5/5

Google

Had multiple viewings today with Jas and he was so helpful. On time, really nice and drove us from property to property. I love DEU estates, would recommend to any student. Thanks Jas! -Ottilie and the girls

Ottilie · 16 November 2025

5/5

Google

Jas was amazing and honest when showing us around different houses, was super helpful that he was able to drive us from the different properties, would definitely recommend DEU estates for student viewings!!

Diya · 26 November 2025

5/5

Google

Jas was very good at presenting the houses would defo reccommend him however was a liverpool supporter so that was the only issue aside from that he was amaizng would defo recommended

Isa · 26 November 2025

1/5

Trustpilot

Complete disregard for the people they are taking the money from !

If I could I would give 0 stars. Outrageous company, and completely useless. AVOID AT ALL COSTS. Offers no help and puts no effort into repairs or making the conditions livable. Reported an urgent repair, due to a deteriorating health condition, and I am still waiting for somebody to have a look at it. Even after numerous requests nothing is still happening, and I am not being listened to. It's upsetting that a company can have such disregard for basic human rights , when they getting paid good money for the flat (and are constantly increasing the prices)

Vicky · 29 October 2024

Agent replied · 3 June 2026

Hi Vicky, As discussed previously, the issue that you had has now been resolved. Our maintenance team have been round and repaired the plumbing issue. Unfortunately, this issue was difficult to identify and caused a delay. We arranged a visit by a plumber to the property as soon as the issue was reported. A member of staff has been in contact with you via email to outline the timeline of events and steps have been taken to resolve the issue. I hope your mind is now at ease that this issue has been resolved.

5/5

Google

Olivia has been great with helping me with my tenancies, very understanding and lovely :))

Natalia · 2 April 2026

5/5

Google

They were super helpful, we were shown multiple options. Ummar was super helpful securing our house, he made sure we got it even though it was super last minute.

Victoria · 26 November 2025

1/5

Google

Absolute disgrace of a letting agency! After complaining about my flat flooding my landlord said to me "if you dont like it then leave" If your new to Leeds or a student avoid this agency by any means necessary. Knowingly work with shady …

Felix · 16 November 2025

Agent replied · 25 January 2026

Hi Liam, Thank you for your feedback, we’re sorry to hear how stressful this has felt for you. We just want to clarify the situation, we have set you an email too to upsate. We attended the property within 24 hours, and our engineer identified that the flooding was caused by a stone lodged in the pump. This was cleared. As noted in the property’s advert, the flat is situated in an area where surface-water flooding can occur, and because it sits below the water table, periods of heavy rainfall can overwhelm the existing system despite regular maintenance. We are attending again to review and implement a more permanent, future-proof solution. Please rest assured the issue is being treated as a priority, and we remain committed to resolving it properly. We truly appreciate your patience.

5/5

Google

Had a very pleasant experience while looking for a 2nd year house. Jaz made sure me and my friends had the opportunity to see other houses within our price range and even drove us to the houses! I only booked one house viewing with DEU however he showed us two other houses that he thought we would like.

Tamsyn · 4 November 2024

1/5

Google

Beware!! This company are having a laugh at the expense of students. They took a huge amount of money off the deposit. Charged £320 for a 'deep clean' of a sub standard property that had already been cleaned to an acceptable level by the students who were leaving. They charged £30 for putting a couple of screws in to repair a cupboard door and £20 to put up a blind that was going to be changed anyway (it hasn't been replaced of course) So beware students - you will lose a big chunk of your deposit whatever you do. Very nasty people. Out to get what they can. If they reply to this, they will say I was aggressive when I complained. Well, yes, because I was utterly disgusted by their greedy behaviour and totally uncompromising attitude. Thank god wee moving on. I pity the next tenants.

Jane · 26 July 2024

Agent replied · 25 August 2024

Hello, Firstly, we have responded to tenants & provided evidence in this case; we are awaiting their response. We are happy to discuss further in correspondence in a professional manner. However, we do not condone or will accept a considered responsible parent threating, swearing and intimidating a young staff member who has little control of these costs. The young staff member is extremely shaken by an event in which you swore towering over him whilst he remained calm at their desk. Your son at the time confirmed and admitted they had not been keeping the property in a good condition. https://drive.google.com/drive/folders/1IbqxbWjLFtg6zbioygYStsqqJ1W2AHPR?usp=sharing The agent has not taken any money off the tenants in this property; the deposits are held in a Deposit Scheme and are refunded once an agreed deduction is made. An inspection takes place at a property when tenants vacate to inspect for cleaning and damages. If tenants cause damage and the property is not left to an acceptable standard; this may implicate deductions to a deposit. On this occasion, the tenants did not clean to an acceptable standard. Therefore, a cleaning company was instructed as it was not left in an acceptable state. I have attached just a few of the photos to show an example of the property. The cleaning is charged by an external company which was needed due to the condition in which the property was left. We are happy to discuss further to the tenants that occupied the property. However, we will not be responding to you any further regarding this tenancy, due to the safety of our staff being compromised by your hostile behaviour.

1/5

Google

My son has taken a rent at 4 cardigan road. They have failed to refunded the bonded bond which was due one week ago. Avoid at all costs. They also failed to provide material evidence of the deductions. The property was in poor repair. I should report them to Leeds city council. Smelt of damage. It looked like a dog had eaten a desk chair which the agent use as furniture. I am sure none of the lads thought eating a chair was a pastime. Please get in touch as I am reporting you to the local authority

Alisa · 26 July 2024

Agent replied · 25 August 2024

Hello Alisa, I believe you are mistaken with your time frames, we have responded to all emails within 24 hours. We have had good communication with your son who accepted his charges with no disputes. We are awaiting on a response from his housemate which your son is aware of. We are happy to process the refund once his housemate has communicated with us. Your son is aware of this and has responded to us. Moreso, we have Inspection images and invoices to prove any charges. The property is also up to standard, the tenants are provided with safety certification upon move in, We therefore are perplexed by some of your comments but happy to look into this if you could provide further clarity via email. We are happy for your son to contact us further, we have tried to call him as requested but we have had no response. Our email is lets@deuestates.co.uk. Kind Regards, Deu Estates

5/5

Google

My roommate and I have been with DeuEstates for nearly three years, and we've never had an issue. Every request has been handled promptly and efficiently. Special thanks to Olivia, who we've had the pleasure of seeing several times. She went above and beyond to make our moving day as stress-free as possible and has provided invaluable help and advice. Thank you so much!

Amie · 26 July 2024

1/5

Trustpilot

Beware!

Beware!! This company are having a laugh at the expense of students. They took a huge amount of money off the deposit. Charged £320 for a 'deep clean' of a sub standard property that had already been cleaned to an acceptable level by the students who were leaving. They charged £30 for putting a couple of screws in to repair a cupboard door and £20 to put up a blind that was going to be changed anyway (it hasn't been replaced of course)

JW · 12 July 2024

Agent replied · 3 June 2026

Hello, Firstly, we have responded to tenants & provided evidence in this case; we are awaiting their response. We are happy to discuss further in correspondence in a professional manner. However, we do not condone or will accept a considered responsible parent threating, swearing and intimidating a young staff member who has little control of these costs. The young staff member is extremely shaken by an event in which you swore towering over him whilst he remained calm at this desk. Your son at the time confirmed and admitted they had not been keeping the property in a good condition. https://drive.google.com/drive/folders/1IbqxbWjLFtg6zbioygYStsqqJ1W2AHPR?usp=sharing The agent has not taken any money off the tenants in this property; the deposits are held in a Deposit Scheme and are refunded once an agreed deduction is made. An inspection takes place at property when tenants vacate to inspect for cleaning and damages. If tenants cause damage and the property is not left to an acceptable standard; this may implicate deductions to a deposit. On this occasion, the tenants did not clean to an acceptable standard. Therefore, a cleaning company was instructed as it was not left in an acceptable state. I have attached just a few of the photos to show an example of the property. The cleaning is charged by an external company which was needed due to the condition in which the property was left. We are happy to discuss, further to the tenants that occupied the property. However, we will not be responding to you any further regarding this tenancy, due to the safety of our staff being compromised by your hostile behaviour.

4/5

Google

I had a pleasant experience with Jas. The property I was interested in got taken. However, Jas was accommodating and showed me other properties that I might have been interested in.

Tushita · 26 July 2024

Agent replied · 13 June 2024

"Dear Tushita Sivaroshan, Thank you for taking the time to share your experience with Jas at DEU Estates. We are glad to hear that you had a pleasant experience during your property search. Although the property you were initially interested in got taken, we are delighted to know that Jas was accommodating and showed you other properties that might have been of interest to you. Our team at DEU Estates strives to provide exceptional service to all our clients, and we appreciate your kind words about Jas. We understand the importance of finding the right property, and we are always here to assist you in any way we can. Thank you again for your feedback. If there is anything else we can assist you with, please do not hesitate to contact us. We look forward to assisting you further in the future. Warm regards, Parandeep DEU Estates"

5/5

Google

I was very impressed with the quality of service. Jaz was particularly helpful despite the rainy weather he made it fun and efficient.

Jess · 26 November 2025

5/5

Google

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Exceptional Service from Start to Finish! I recently used DEU Estate Agents in Leeds and couldn’t be more impressed with the experience. From the very first enquiry to the final paperwork, the team was professional, responsive, and incredibly helpful. What really stood out was their deep knowledge of the Leeds property market and their honest, transparent advice throughout the process. Whether it was arranging viewings, negotiating details, or just keeping me updated, nothing was ever too much trouble. Every member of the team I spoke with was friendly, approachable, and genuinely cared about getting the best outcome. DEU made what could have been a stressful experience feel smooth and straightforward. Their communication was excellent, and I always felt in safe hands. It’s clear they take great pride in offering a high level of customer service. I would absolutely recommend DEU to anyone looking to buy, sell, or rent in Leeds. A fantastic local agent who truly goes above and beyond. Thank you for making the whole process such a positive one!

George · 22 August 2025

5/5

Google

I've had nothing but a great experience when looking for places to live with deu estates. As there always attentive to my emails and enquiries. And, also like to thank Jazz for driving us to and from deu to house viewings.

Nicole · 16 December 2023

Agent replied · 13 June 2024

Hi Nicole Lindsay, Thank you so much for your amazing five-star review of DEU Estates! We are thrilled to hear that you had a great experience when looking for places to live with us. It's always our top priority to be attentive and responsive to our clients' emails and enquiries, so we're delighted that you noticed and appreciated our efforts in that regard. However, we must apologize for any confusion regarding the driving service you mentioned. While we do not provide a driving service, we are grateful to know that Jazz went above and beyond to assist you by offering transportation to and from house viewings. We'll be sure to pass along your kind words to Jazz for providing exceptional customer service. Once again, thank you for taking the time to share your positive experience with us. If you have any further questions or if there's anything else we can assist you with, please do not hesitate to reach out. We're here for you! Warm regards, Parandeep DEU Estates

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read DEU Estates's Google reviews

Questions about DEU Estates

How many reviews does DEU Estates have?

DEU Estates's Leeds office has 416 reviews across two platforms: 369 on Google, 47 on Trustpilot. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is DEU Estates's rating?

DEU Estates is rated 4.3 out of 5 across all 416 reviews, and 4.4 out of 5 on Google from 369 reviews, checked 9 October 2026.

Where is DEU Estates's Leeds office?

DEU Estates, 138 Cardigan Road, Hyde Park, Leeds LS6 1LU.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.