Trusted Agent profile

Woodland reviews

3.5

★★★★★ Good

81 reviews across 3 platforms

235 Cranbrook Road, Ilford IG1 4TD

Woodland's Ilford office at 235 Cranbrook Road is rated 3.5 out of 5 across 81 reviews on three platforms, including 67 Google reviews rated 3.7. The 12 Trustpilot count is for the whole business. Checked 9 October 2026.

Google logo

3.7 / 5

67

Reviews on Google

This office

Yell logo

5.0 / 5

2

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

12

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Ilford office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

We had an amazing service from Vic at Woodlands from start to finish. From the regular viewings for our property all the way to completion of the sale. He was friendly and helpful and kept us up to date with the progress of the sale all the way through, we had lots of problems with a solicitor but he helped us with this as much as he could and went over and above to ensure he relieved our anxieties as much as possible. I would recommend Vic and Woodlands to anyone who is selling their property, absolutely a great experience for a very stressful time!

Becka · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Becka, Thank you so much for your review. We are so glad as your feedback is very important to us.

1/5

Trustpilot

Nightmare traumatic experience!

Nightmare traumatic experience!! Dishonest agents!! Sold a property to me claiming that all electrics wiring throughout the property was upgraded! What a lie!! After completion, my electrician warned me that there is no earth bonding in the whole pro, electric sockets and switches!!! And that the house is dangerous and we would get electric shocks!! Woodlands misold the property, now it's costing me 5k to make the property safe and liveable!! My young children experienced electric shocks from the dangerous plug sockets,which had cables fried and burnt out!! Woodlands took the full asking price, yet they lied to me! These agents have no duty of care for their buyers! On completion day, seller left several furnitures and rubbish/clutter and used condoms after they left!! Including dog poop everywhere, and drugs scales hidden behind wardrobe! Agents were responsible to ensure seller leaves property in a decent clean condition and empty, this was not the case!! The seller left the house in a absolutely filthy state, worse than the gutter! To make things worse, my removals guys had to wait until 5pm as seller was still removing her belongings, even though woodlands, knights&Co and sellers solicitor emailed me claiming keys released at 1pm!!! This cost me more money at hourly rate! Do not buy from this agents, unless you want a heart attack or you want to throw away thousands of pounds!! Woodlands also did not disclose several issues and repairs to the property, as well as the mouse/rats infestation

Rafiqul · 16 November 2025

1/5

Google

Everytime I enquire about a property for sell this agent is advertising. The first question they ask is 'Do you have a property for sell'. They take all your personal details and at the end don't give a date for viewing. This happened on several occasions, I have now stopped enquiring. I believe this is a fishing tactic to get peoples information and if they can find a person who is looking to sell. I would not ever buy or sell a property through them.

Labir · 26 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Mr Chowdhury, We are sorry that you have felt that your information has been requested without an end result. Unfortunately we always ask what your position is so that we can establish your financial position. We can assure you that we do not request this information to increase our database but more to establish your position related to the property that you have enquired about. We are happy to find out what property you were enquiring about and see how we can help. If you would prefer that we remove your information from our data then please advise. It is important to highlight that your data has no value unless we find what you are looking for. Sorry once again.

1/5

Google

There appear to be serious failures in professional diligence, misleading information about legal compliance, and poor coordination of basic property management. In my view, this amounts to maladministration and falls well below the standards expected of a regulated estate agency. Quick to take money, zero commitment to maintaining the property. Communication is poor - tenants are not informed about changes to contact details or office locations. They rely on WhatsApp, have no proper business email, and respond only when it suits them or when they need something, they are putting tenants under durress that if not you will be reported, when they should be reported to National Trading standards. Rude over the phone, yet when you try to arrange a visit to their office, they refuse to meet. As a tenant you are disrespected, as contractor you are not paid, paid less or with severe delay. One star is generous.

LS · 16 January 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi, I'm sorry to hear the points you have raised. As we cannot locate your details can you please advise what property this relates to so that we can look into this.

1/5

Google

We got leased a property from our council and moved to Harlow woodlands was our estate agents they constantly lied we had no heating and hot water for a year I was bathing my 2 year old at the time with kettle water the place was riddled with mould to the point my daughter got ill and we had to sleep in the sitting room they failed to fix anything the cooker had mould in they refused to send a new cooker until I threatened to sue them 4 months later we got a cooker the boiler was leaking mould under the sink the kitchen floor bathroom bedroom our property got shut down by environmental health they found soo many issues from today as we got moved out of that property last year and still going with solicitors woodlands tried to act like they didn’t lease the property but we have the documents the proof with their name the date and everything they are disgusting people do not trust them I just wanted people to know how bad this estate agents is they should be shut down

Chloe · 24 November 2025

Agent replied · 24 December 2025

Hi Chloe, I'm sorry to hear the points you have raised. Please can you provide us the details of the property you are referring to as we cannot find your details on our system.

1/5

Google

Nightmare experience! Stay away from these guys. They are not honest. They sold a property to me which had major issues including health and safety issues. They knew about the issues, yet they failed to disclose to me because they are greedy/selfish and only interested in making profit by selling properties for their clients. No duty of care. No honesty. I trusted them, now it is costing me several thousands to repair the hidden issues. The electrics were unsafe and cables/sockets were burnt/fried. Yet they claimed electrics was upgraded. Avoid them like the plague

RAFIQ · 24 November 2025

Agent replied · 24 December 2025

Hi Rafiq, Firstly, we are genuinely sorry to hear that you have encountered issues with the property you purchased. We understand how frustrating this must be for you. We would like to clarify that an independent valuation was carried out, and Woodland is unable to take responsibility for matters not identified in that process. At no point were any issues raised by your surveyor, and you also had the opportunity to visit the property prior to exchanging contracts, after which you instructed your solicitors to proceed. Please be assured that Woodland has acted with honesty and transparency throughout the process. While concerns arose after completion, we supported you in every way we could during your journey, and our team was always available to assist you. We sincerely regret that your experience did not meet your expectations and appreciate you sharing your feedback with us.

1/5

Google

First moved into the property and property was not even clean, floors filthy bins still left in property and clothes still left behind by previous tenants. There was loads of letters on the floor when we viewed the property and the guy …

Karl · 16 April 2025

Agent replied · 9 January 2025

Hi Karl, we are sorry about your experience, but we cannot relate what property your enquiry relates to. Please can you kindly contact us with the details of the property so that we can arrange to resolve this matter immediately.

5/5

Google

Woodland Estates is a great agency to work with. Very friendly team who cater to your needs as required - just the right touch- their 360 degree approach ensures your property goals are achieved

Colin · 27 June 2025

Agent replied · 24 December 2025

Hi Colin, We are grateful for your kind words and hope to continue working as hard for you in the future.

5/5

Google

Vic has been really helpful throughout the tenancy process. Great service

Rajendra · 16 January 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Rajendra, Thank you so much for your review. We are so glad as your feedback is very important to us.

1/5

Trustpilot

The agent didn't turn up for my house viewing.

Eddie from this estate agent didn't turn up for my house viewing. We had talked on the phone, an email confirmation was sent, I replied to it. Just right at the moment I was leaving my house for the appointment, the phone was ringing but I could not take it as I was rushing out of the door. He never left a voicemail, no text message. I got to the house I was keen to view, but there was no one. So I called him. He said 'there are some buyers who don't show up, so we always do this. It takes 15min to get there'. He sounded as if he has done the right thing. I waited, waited and waited in the RAIN. 45min later he still didn't turn up, so I left. Such a time waster. Anyways it's the agent's loss, you guys lost a good customer. Everyone reading this, never ever work with this estate agent as even a simple house viewing has to be done on their term.

Tanuki · 12 June 2025

Agent replied · 21 March 2026

Hi Tanuki, We would like to apologise for the issues that you have had to face. Unfortunately to take this matter forward we cannot trace your details on or system and the property that you matter relates to. Please can you advise which property you was looking to view and your details that may have been registered in order to escalate this matter.

5/5

Google

Excellent service from Woodland Estate Agents. I've been viewing properties over the past month or so which have all gone well enough. However, the viewing I had with Vic from Woodland was excellent. He afforded me the time, despite requesting a viewing at the end of the day. We were able to hold a very honest and open conversation before, during and after the viewing. When I do eventually purchase, I do hope it is a property listed with Woodland.

Bilal · 11 May 2025

Agent replied · 24 December 2025

Bilal thank you for your kind words. We are still aiming to help find the right property for you.

5/5

Google

Great service from Woodlands ltd when looking for a rental property. Sandy and Vic were very helpful and easy to deal with. Highly recommend!

Ahmad · 27 June 2025

Agent replied · 24 December 2025

Hi Ahmad, Thank you so much for your review. We are glad as your feedback is always important.

5/5

Google

I can't thank Woodland enough for their professional and supportive service. Eddy and Vic went above and beyond. I would have no hesitation in recommending them

Linda · 16 March 2026

1/5

Google

Currently they have a property of ours, extremely poor service in terms of management. Long delays in agreeing rental rates, would never recommend anyone using them for property management.

Zainab · 16 February 2026

Agent replied · 16 April 2026

Hi Zainab, Firstly we apologise to you about what you have encountered. It is important to highlight that the terms of of the original lease when you purchased your property from our landlord had to remain the same. Woodland have not in any way declined not to increase your rent but the local authority have to agree with this. You were fully made aware under what terms of lettings you were purchasing this property and were never told that an increase would take place. Woodland as per your instructions have tried to get a rent increase through the local authority which ha not been agreed and we have advised that we will attempt to approach the council again once this tax year comes to an end. Please accept our apology as this has not happened in the timeframe that you wanted but it is fair to say you were fully aware of the arrangement when the property was purchased.

1/5

Trustpilot

Extremely disappointing experience, I would not recommend

In my experience, this has been one of the worst estate-agent experiences I have had locally. I would strongly advise landlords to do their own research before entering into a “guaranteed rent” arrangement with this agent

Critical · 18 August 2026

5/5

Google

I have nothing other than the highest praise for Vic and the team at Woodland. I own an estate agency business in the East Midlands and therefore feel fully qualified when I recommend Woodland in the most favourable of terms. If you have a property to sell in the Ilford area look no further than Woodland. Russell BeardPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Charlotte · 25 August 2021

Agent replied · 9 January 2025

Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re thrilled to hear that you had a positive experience with Woodland. Your feedback motivates us to keep providing the best service possible. If there’s anything else we can assist you with, feel free to reach out. We truly appreciate your support!

1/5

Google

Terrible estate agents put us through hell for nearly a year couldn't be bothered to do anything didn't wanna fix any problems me my 3 year old daughter and partner got moved to harlow by hackney council so woodlands was our estate agents if anything needed repairs they was meant to sort it we had no hot water or heating for nearly a year kept complaining nothing got done we had to sleep in the living room as the whole house was covered in mould and our clothes washing machine floor cooker my daughter's toys everything was ruined they told us to clean it ourselves my 3 year old now has asthma she was healthy before we moved their I had carbon monoxide poisoning due to the sever smell of mould environmental health found over 28 hazards and shut the place down only a week before we had to move due to the property being shut down they put a new boiler in after waiting nearly a year they lie they are disrespectful and rude Please if you have a property from woodlands screen emails messages take pictures because that's what we did from the day we moved in they called us liers but we had all the evidence now solicitors and environmental health are involved

Chloie · 15 April 2024

Agent replied · 9 January 2025

Hi Chloie, really sorry about the experience that you have had t go through. Unfortunately we do not have any records for yourself so please can you contact us so that we can address this matter.

5/5

Google

A well drilled up fantastic team at Woodland ilford they talk us through all the pros n cons assisting us in our priorities Professionalism and work ethics...they set the bar high I have been to other agents and no disrespect to them but Woodland ILFORD is simply efficient and deliver to high standard Highly recommended Tenants: Mr & Mrs BeeharryPositiveProfessionalism

Chandrahans · 25 August 2021

Agent replied · 9 January 2025

Thank you so much for your wonderful 5-star review! We’re thrilled to hear that you had a positive experience with Woodland. Your feedback motivates us to keep providing the best service possible. If there’s anything else we can assist you with, feel free to reach out. We truly appreciate your support!

1/5

Google

Called sha to report a broken down boiler in my sister's house who has a 1 year old. 3 year old, 12 year old, 14 and 16 year old to get nothing but abuse on my phone and YES i got full conversation recorded on my fone . Very very rude un …

Pat · 16 April 2025

Agent replied · 16 April 2026

Hi Pat, Firstly we are sorry to hear what your sister has had to go through. As you are not registered on our system please can you advise what property you … More

5/5

Google

We are very happy with woodland state agency, everything went so smooth from viewing to renting and finally moving. The agency people are very fair and not charged for any hidden charges. I recommend and trust their process.

Abbas · 4 August 2025

Agent replied · 24 December 2025

Hi Abbas, Thank you so much for your review. We are glad that we were able o assist you.

5/5

Google

Brilliant hospitality. Kind and willing to co-operate with. It was a pleasure meeting the staff. And thank you sales department for helping me through out the whole process of buying my first owned home.

Sameer · 5 August 2025

Agent replied · 25 August 2025

Hi Sameer, Thank you so much for your review. We are glad as your feedback is always important.

5/5

Google

I must give kudos to woodland, for their support throughout the process of getting my 1st property in the UK, The staffs are wonderful, ranging frm Fabio to the big boss Vick, their support and guidance is 2nd to none. Thank you very much.

JOHNSON · 4 April 2025

Agent replied · 24 April 2025

Dear Johnson, Thank you for your kind words! We're delighted to hear that you had a great experience with us while securing your first property in the UK. The entire team truly appreciate your recognition. It was our pleasure to assist you, and we wish you all the best in your new home! If you ever need anything in the future, feel free to reach out.

5/5

Google

The service was great especially by Fabio. He was very helpful in helping find the right property. The estate agents also referred us to a really good broker who helped us find the best rate. Really good service overall. Thanks a lot woodlands

Minhaz · 3 April 2025

Agent replied · 16 April 2026

Thank you, Minhaz Khan, for your kind words! We're delighted to hear that you had a great experience with our service and that our team was helpful in assisting you with your property search and broker referral. We appreciate your feedback and are glad we could provide you with a really good service overall. Thanks a lot!

1/5

Google

Very unprofessional staff this company should be closed down And I will be complaining further as Under Section 11 of the Landlord and Tenant Act 1985, your tenants have the right to expect you to carry out basic repairs in a reasonable time'. If it's an emergency repair, such as no heating in cold weather or no hot water, you need to act within 24 hours. 5 days is ridiculous

RB · 16 January 2024

Agent replied · 9 January 2025

Dear RB, Thank you for taking the time to leave your feedback. As we cannot locate your details we’re genuinely sorry to hear about your experience and regret that we did not meet your expectations. At Woodland, we strive to provide exceptional service, and your feedback helps us identify areas for improvement. We would love the opportunity to discuss your concerns further and resolve any issues you may have faced. Please feel free to contact us directly 020 8554 5544 or email us at info@woodlandltd.co.uk and we’ll do our best to address your concerns promptly. We value your opinion and hope we can turn your experience around in the future. Kind regards, Woodland

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Woodland's Google reviews

Questions about Woodland

How many reviews does Woodland have?

Woodland's Ilford office has 81 reviews across three platforms: 67 on Google, 2 on Yell, 12 on Trustpilot (across the whole business). Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Woodland's rating?

Woodland is rated 3.5 out of 5 across all 81 reviews, and 3.7 out of 5 on Google from 67 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Woodland's Ilford office?

Woodland, 235 Cranbrook Road, Ilford IG1 4TD.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.