Every review we hold for the Hull office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleTried for 3 weeks getting a House they had no issues taking holding fees but then when it came to my guarantor who offered which has never had an issue was all of a sudden a problem because he wasn't earning enough (he was earning way above the limit)
They are unprofessional while Julia was very helpful the other agent was downright rude and probably should look elsewhere for employment horrible woman she was
They thought it was ok to keep asking for repeat information from my grandad who is 80
Id avoid them at all cost they will take your money and then make up excuses as they go along disgusting and a pisstake scam artists
Krash Β· 9 April 2026
Agent replied Β· 14 April 2026
Weβre sorry to hear that you were unhappy with your experience.
All applications are subject to a standard referencing process, including affordability and guarantor checks carried out by an independent referencing company. Unfortunately, on this occasion, the application did not meet the required criteria, and we were therefore unable to proceed.
Throughout the process, our team remained responsive and patient, managing a high volume of calls and queries to ensure all aspects of the application were clearly explained and supported.
We would also like to clarify that the holding deposit terms were clearly outlined and agreed to in writing prior to payment, in line with current legislation.
We strongly refute any suggestion of misconduct or unfair treatment. We are committed to treating all applicants fairly, transparently, and professionally at all times.
If you would like to discuss your application further, please contact us directly so we can review this with you.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleNot very good at all people skills shocking very unprofessional please avoid.take no notice of poppy residential response to people just trying to blame or shift blame for there own incompetence very good at lying and very quick at response for a change for a company what takes a very long time to help honest hardworking people out.
Need to get yourselves sorted poppy residential stop trying to shift blame.
Ruby,sky Β· 13 April 2026
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI have never used this company, but after spending countless mornings being woken up to the blonde women with the range rover screaming at local residents for parking in her parking spot and threatening to have their cars towed, I can happily say I never will. Especially when she then proceeds to park in the residents parking spots without a care in the world as if the rules apply to everyone but her. She really is such a let down for the business, the way she stands screaming and swearing at anyone who dares to question her. And if thatβs the kind of person this company happily employees, I dread to think how they treat their customers. Looking at other reviews, not great.
L Β· 27 February 2024
Agent replied Β· 24 October 2024
Hi L Jane, We have no idea where these alleged incidents are taking place and having spoken to the whole team, I can assure you, this is not any of the girls from Poppy Residential. None of our team live, nor work where there are allocated parking spaces. Your review clearly states you have never used our company, and your comments are unfounded. We politely ask that you contact the office either in person or by telephone so that we can discuss any concerns you have with Poppy Residential Ltd
β
β
β
β
β
5/5
GoogleJulia and Amy have been amazing from start to finish for viewing a property, filling out information, handing over of keys and aftercare. Communication has been brilliant and they have been so kind and helpful to our family. Massive thank you to them and the team for making our move as smooth as can be!
Kiera Β· 14 February 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMy daughter has rented a property through Poppy...I have to say, from start to finish they have been remarkable...the landlord appears to be a real genuine and understanding gentleman...which I must say is hard to find good landlords nowadays...Amy especially has been lovely with my daughter...she's such a helpful professional yet lovely young lady...nothing has been too much trouble...Thank you Amy. Your efficiency too has been second to none.
Never mind unpleasantness....can't please everyone.
Huge well done and thanks. π
Clare Β· 7 June 2022
β
β
β
β
β
5/5
GooglePoppy Residential have been and still are brilliant operators to deal with. They've looked after a property of mine in Hull for over twenty years and without fault, rent is paid monthly and a tenant found like clockwork if ever vancant. Any issues, be it plumbing, electric, maintenance or some issue raised by the Management Company, has been dealt with efficiently and without fuss. I haven't had to travel over for an issue once during the twenty years and would highly recommend Poppy to anyone.
Brian Β· 17 January 2025
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThe landlords came into the house I rented when I was out and stole a massive brand new box of my stuff that I had got for my new house even though I had always payed the rent. Cctv is a great thing enjoy a police cell for the night my old landlords :) and poppy are no better did nothing about it and left me in that house with numerous problems.
Joe Β· 7 June 2022
β
β
β
β
β
2/5
GoogleI used Poppy Residential from 2009 to 2016 as letting agents and management for my rental property in Hull. For the first 5 years I found their services to be excellent, the house was kept in good condition and inspected regularly. I always received payments on time and never had any issues.
Unfortunately around 2014 the problems started. The first issue I had was with the quality of the tenants that Poppy placed in my property. I received a number of complaints privately from neighbours and friends who lived nearby about anti social behaviour. Not only this but the exterior of the house began to look very shabby, particularly the rear parking spaces that were overgrown and looked like a jungle. This had been completely ignored by whoever had carried out the inspection from Poppy. I had the problem rectified at great expense by professional cleaners. Thankfully the tenants moved out soon after.
The other major issues I had with Poppy revolved around maintenance. It became clear once I changed agents that many jobs I had paid to be done had never actually been completed as per my instructions. This included repairs to radiator thermostats, which were all broken and replacement of water catchers on shower screens. The work that I had authorised had been done to such a poor standard that I had to pay to have it done it again. An example was the kitchen worktop that I had requested be sanded fully and revarnished with new sealant around the tiles. The so called "tradesman" had simply slapped on varnish without any surface preparation and put sealant over the top of old sealant without even running a finger over it. It was just slapped on like a child had done it! It is important to note that the cost for some of these works ran in to hundreds of pounds.
Other issues were that a toilet which was not working, the repair of which I had authorised had never been fixed as per my instructions. The tenants had gone without the toilet working for several weeks before I found out. Additionally I was charged for cleaning works that I never requested. Not only this but when I left Poppy the spare set of keys that I had provided to them was reduced to a single key for the back door. They denied they had lost it so I'm assuming the implication was that I hadn't provided it in the first place? I'm not sure.
Finally, my last reason for leaving Poppy was the fees which have more than halved since changing agents. Not only this but maintenance works including Gas safety checks are all at least 40% cheaper than with Poppy.
It's a little bit of a sad end to what was mostly a good relationship. The guy who owns the business was always a very amenable chap and some of the ladies in the Office were pretty good too. There appears to be a few rotten apples though, particularly on the maintenance side of things that are really damaging the reputation of what was once a really good company.
I hope that instead of the usual defensive reaction that I have come to expect, Poppy can see the error of it's ways and clean up it's act so that it's reputation can recover. 3 stars out of 5 on google is hardly a glowing endorsement after all.
Thomas Β· 8 June 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe have been using Poppy Residential for years and have just revisited the website with a view of more business and have read the reviews and felt compelled to put pen to paper. I am sure these negative reviews must be of another Poppy or poor tennants thinking they have not done anything wrong , I for one (landlord) have nothing but great things to say about them. Professional is an understatement, thoughtful, fair and above all honest. These things are rare in business. I would recommend (and do) Poppy Residential to anyone thinking of using them as I do. Thank you to the whole team for your continued efforts. Keep up the good work
Karl Β· 8 June 2017
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAVOID THIS COMPANY AT ALL COST.
where to start....this company are shocking they will let your landlord disconnect your boiler for numerous months then tell you must leave beacsue of β¦
Stephen Β· 14 January 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleReally appreciate the support from the team with an issue I had. They were on it in no time!
HJ Β· 12 April 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMy experience with Poppy Residental agency is very good!
They answered to every question I had about moving in. Lauren and the team always pick up the phone in time and just really gave me an overall great experience.
I had some experience with agencies who donβt really care for you but with Poppy I really feel like an appreciated costumer/tenant. Well done, great job!
Szabolcs Sarosi
Sam Β· 8 June 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat service from the staff at Poppy. I always find them very professional and happy to help.
Stewart Β· 12 April 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI am extremely pleased with the exceptional services provided by Poppy throughout my entire tenancy. From the beginning, their team was professional, approachable, and attentive to details. making the process seamless and stress-free. They were always quick to address my concerns to maintenance issues, ensuring everything is sorted at the earliest.
Libin Β· 17 January 2025
β
β
β
β
β
1/5
GoogleAbsolutely horrendous company. Avoid at all costs. We had an emergency fault which caused the alarm to go off on repeat, and they were uncontactable instead telling us to contact them on Instagram! Not only that but no matter how well you β¦
Jessica Β· 14 April 2025
β
β
β
β
β
1/5
GoogleUnprofessional agent.
Avoid this company.
Sharon Β· 9 April 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI can highly recommend Jayne Morgan at Poppy Residential. I've used her a couple of times now and I've recommended her to friends. She always goes above and beyond any other estate agent I know and she achieves great results. If you want a property sold without all the stress, give Jayne a call!
Jenny Β· 8 June 2019
β
β
β
β
β
5/5
GoogleFantastic communication, very helpful and straightforward as well as staff being lovely and understanding
Xara Β· 14 January 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI was a tenant with Poppy and I then went on to buy the house I was living in and I could not have done so if it wasn't for the help and guidance in communicating with the seller of the property through Poppy.
Amy Towse in particular was extremely helpful and very responsive via telephone and email. Cannot recommend the Poppy Team and Amy enough. Thank you for assisting in getting me on the property ladder.... All the best to you all :) xPositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Samantha Β· 25 October 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAfter an extremely traumatic and abrasive move back to Hull from Ireland after 13 years I found a property on Poppy residential. Being in between jobs and lacking some original documentation (that was in Dublin) the staff were extremely empathetic and helpful.
I can say that after building a rapport with Amy (an employee) she went well above and beyond her duties to ensure that I secured the apartment. This young lady is an asset to the company and all staff I dealt with were pleasurable.
Iβve no doubt other companies wouldβve turned me away and Iβd be couch surfing by now.
Well done to Amy and staff.
Dan
Dan Β· 7 June 2022
β
β
β
β
β
1/5
GoogleA word of warning to anybody even contemplating using Poppy Residential...
I viewed a house on Pasture Terrace in Beverley virtually. I was sent videos and assured by staff that it was in good condition. A month after putting my holding deposit down, I finally got to view it whilst EICR/Gas work was being done and the wallpaper was falling down, damage all over the walls and the house was in very poor condition. Over 2 months since I initially enquired about the property/put a holding deposit down, dozens of emails back and forth (with an average response from the team of around 5 days) I gave up and will now (no doubt) have to battle to get my holding deposit back.
Truly shocking, unprofessional and no remorse/ apologies. OH! I almost forgot to mention, I was stood up not once, but TWICE for viewings. I got an email 12 minutes BEFORE my appointment, and not a single apology was made! It was blamed on COVID and how it's caused them to be overworked. I do not recommend this company at all.NegativeResponsiveness, Professionalism
Andrew Β· 25 October 2021
β
β
β
β
β
5/5
GoogleMe and my family have several homes that poppy deal with and manage the Tenants of! Amy and the team do a fantastic job! Can not reccomend highly enough. Buying or renting the team go above and beyond!
Victoria Β· 7 June 2020
β
β
β
β
β
5/5
GoogleGreat properties to offer, lovely staff, βΊοΈ
Joshua Β· 14 November 2025
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAmy was very professional and efficient with a very caring touch, lots of empathy and sensitive to the needs of the clients. Quick response, honest, it was a joy to do business with. Thank you.
Ruel Β· 7 June 2020
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.