Trusted Agent profile · Hove

Massey Residential Lettings Hove reviews

4.3

★★★★★ Great

101 reviews across 2 platforms

115, Western Road, Hove, BN3 1DD

Massey Residential Lettings's office in Hove, at 115, is rated 4.3 out of 5 across 101 reviews on two platforms, including 92 Google reviews rated 4.2.

Google logo

4.2 / 5

92

Reviews on Google

This office

Facebook logo

5.0 / 5

9

Reviews on Facebook

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Hove office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

My experience with Massey Brighton has been very disappointing. The staff I dealt with came across as rude and dismissive, the tone and attitude felt discouraging and off-putting, and it genuinely feels like they only take 5-star reviews seriously. Please be better, Massey. I tried multiple times to book a viewing and kept receiving conflicting information about move-in dates. It honestly felt like they didn’t want to book me in, yet they’re quick to push people for a property without letting them view it. When I finally managed to book, the property was let, which I appreciated them informing me about, but when I booked again, they mixed up my viewing date. There seems to be a pattern of pushing people out of viewings without any clear explanation. I definitely had confirmed bookings, one for Duke Road, which was let, and one for Bedford Square, so if they deny that or claim they don’t have it in their records, it’s simply not true. Massey, please stop giving generic replies or excuses and take accountability. Improve communication and treat people with basic respect.

Alyy · 28 November 2025

5/5

Google

Excellent service. David in particular was brilliant at communicating and he made everything work out for it. Despite out landlord selling the house and us having to leave a lot earlier than planned, David was a source of reassurance and met us with a real sense of empathy. Thank you, David. Jami and Alice

Jami · 16 May 2025

Agent replied · 25 May 2025

Hi Jami, Alice, and family! Thank you for your 5 star review ⭐ We wish you all the best and do get in touch if we can assist again in the future 🙂 …

1/5

Google

Bad agency in Brighton: yesterday I called for a semi-study and the woman who answered often laughed for no reason. Finally she told me that the studio I was talking about was available and gave me an appointment at 10am today. Being a chef I took the taxi early this morning to go to work early, cook some things, to be on time for the 10 a.m. appointment. She called me after 9 a.m. to tell me they had already rented it. This woman is an unreliable, rude, unprofessional person . Very bad company! IN ANSWER: then you should have been more clear and precise, I had asked to see that study the same day instead you laughingly suggested the next day. Everything is now very clear.

Lucia · 16 February 2024

Agent replied · 15 June 2024

Hi Lucia, Thank you for taking the time to leave us a review. We're sorry for the inconvenience this caused you. Unfortunately, as my colleague explained on the phone, someone who viewed the property previously had paid a deposit at 8.55am, we called you at 9am to explain this and cancel the viewing. The lettings market is very fast and properties do go quickly and without warning. We contacted you at our earliest opportunity. We also advised you of an alternative property that you were going to check on our website and call us back. When you called us back approximately an hour later we were hoping to arrange you another viewing but we couldn't hear you due to a poor phone line. Again, we apologise for this. The alternative property is still available to view if you are still interested.

1/5

Google

I had a viewing with a female agent who was quite dismissive and unhelpful when I asked a few basic questions about the property. Instead of providing clear answers, they responded with attitude and made me feel uncomfortable for simply trying to get information. They also brought up that I had called every time I had a viewing (I had 3 viewings in total), in a way that felt mocking and unnecesarry- as if the calls were an inconvience. I only did so because an agent from the same company had shown up late to two appointments. I was waiting in the rain and called to make sure I was at the right address and that the agent was on their way. The whole experience came across as unprofessional and lacking in basic courtesy.

RS · 26 November 2025

Agent replied · 26 December 2025

Hi Roger Thank you for taking the time to leave a review. We've had a look through our diary records and we don't seem to have anyone under this name booked for any viewings recently. If you would like to contact us at info@masseyproperty.com we can look into this further.

5/5

Google

I rented a studio in the city center for a year and the staff was always friendly and helpful. The Inventory was conducted by an independent person and was well written. Also, the agency have arranged for the deposit to be returned on the last day of my tenancy (I used to wait for weeks with other agencies). My rent also included the Council Tax and Water rates and that saved me a lot of money. Natalie Farrow is a lovely agent, who would always quickly respond to emails and come to the property if needed.

Sabina · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

Thanks Sabina! We're pleased to hear you were happy with your time with Massey. We'll pass your feedback onto Natalie 🙂 …

5/5

Google

I just wish to say a big thank you to the team at Massey Properties for both their professionalism and kindness when working with tenants. My experiences with them have always been easy going and co operative. they listen, and have always been supportive. from my experiences i have moved around a lot over 13 years and have worked with many different estate agents in this time. Massey has been the best.

Jack · 27 September 2025

Agent replied · 27 October 2025

Hey Jack Thank you for the glowing review! We're pleased to hear you were happy with the service you received :) All the best

5/5

Google

I just wanted to write this review to say a massive Thank you . After receiving a terminal diagnosis i had to unexpectedly move out of my flat. Jo and the team showed nothing but kindness,Empathy and compassion. They went above and beyond to make the process as easy as could be under the circumstances they even managed a home visit with sausage rolls just to give me a hug. Once again a heart felt thank you for treating me with dignity and grace.

Martyn · 2 April 2026

1/5

Google

I left a review about Massey around three months ago regarding issues with confirmed viewings and poor communication. Today I attended another viewing for 14, 19 Norfolk Terrace (The Abbey), and unfortunately the experience reinforced my concerns. The person conducting the viewing didn’t seem to know the property had already been occupied/let. During the viewing, he brought up my previous review, calling it “scathing,” and began challenging it, saying what I wrote wasn’t true. When I explained that it was simply my genuine experience, it was dismissed as a “misunderstanding.” When I added, “I understand the tenants have to be kind and respectful and do their part, but letting agencies have more of a responsibility,” he quickly changed the subject, offering no apology. The rental process is already stressful, and bringing this up during a viewing made it even more uncomfortable and emotionally draining. The way it was handled felt unnecessary and disrespectful. Rather than building trust and showing respect, the interaction felt dismissive. I also personally felt that people may be treated differently depending on their perceived income, which made the situation even more uncomfortable. For clarity, I definitely had a confirmed booking for this viewing, so any claim otherwise would not be accurate. Overall, the communication and attitude I experienced were extremely disappointing. It feels like the agency is unwilling to reflect on its practices and may prioritise clients based on income rather than treating applicants fairly. I hope they improve how they treat people in the future.

Alize · 16 March 2026

1/5

Google

Simply just phoned to enquire about a property being advertised for rent and the lady on the phone immediately took a blunt and judgemental attitude with me. Despite my asking about paying for 6-12 months up front - she responding with belittling remarks like this is a red flag and we don’t want people who are going to be sat at home all day in these properties. Felt like an interrogation rather than an enquiry. Lots of people struggle to provide a guarantor these days and paying rent up front as a solution is not unusual. The RED FLAG is your staff Massey. Turns out you can’t rent a property with them if you don’t 3 x the annual rent even with a guarantor and 12 months up front payment. Bizarre and discriminatory behaviour.

Keira · 16 February 2026

5/5

Google

I'm really happy I relied on this agency. Thanks to them, I rented my house quickly and without any problems, which is not a given these days! The staff's prompt response and response to any concerns and questions deserves praise, as does their professionalism. What can I say? Super satisfied so far, highly recommended!! 😃🔝

Marco · 18 September 2025

Agent replied · 27 October 2025

Thanks Marco! Hope your move went as smoothly as can be and we'll see you soon :)

5/5

Google

Absolutely brilliant, highly recommend, they were always so fast to fix issues in my flat, very professional and courteous, and also got me into the flat very quickly once I'd put an offer down. I once told them that the fridge had broken and they had me a new one installed within the week - a much better experience than I've come to expect from other agents.

Rose · 16 March 2026

5/5

Google

Thanks to the Massey team, my daughter has found a wonderful house. Great condition, great location, great landlord. In Brighton, that's like finding the golden ticket. All the way through, the whole team at Masseys, but Jo and David in …

Kate · 16 September 2025

Agent replied · 22 September 2025

Thank you for taking the time to leave such a lovely review! We're pleased we were able to help 🙂🙂 …

5/5

Google

Can't fault these guys at all. We have been with them for over 2 years now and they are not always helpful all the time, but also ready to help fix a problem whenever there has been one. Very quick to respond to a problem and always professional when they are coming to the house, following all they should be doing.

Taylor · 17 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Thank you, Taylor 🙂 All the best …

5/5

Google

I’m not sure how to leave a second review as I can’t can’t praise this agency enough! The whole team, David, Natalie and Jo has been incredible, patient and so understanding. As a single self employed female, with no family in London, its been so challenging finding a flat. These two believed in me and gave me the opportunity to find a home. Not only that, they found me a second home. I would recommend this agency over and over and hope to continue to rent through them. Thank you team! X

Mia · 20 August 2023

Agent replied · 15 June 2024

Thank you, Mia 🙂 Enjoy your new home and the fabulous view! …

5/5

Google

This is by far the best company to manage your property - they have been looking after ours for the last 12 years and have dealt with every issue promptly, professionally and with a very friendly manner. …

S · 16 June 2025

Agent replied · 10 August 2025

Thank you for such a glowing review! We're thrilled to hear you're happy with the service you have received. We do pride ourselves on the friendly yet professional service we offer so your kind words mean a lot 🙂 …

1/5

Google

I have the worse experience with Massey agency I have every had, They provide me 2 bedrooms flat with confirmation I paid and I provide everything they requested, I lost my deposit with my current flat because massey agency gave me confirmation, I had only 7 days to move but THEN they said SORRY the landlord wants the flat for herself which is obviously not true, I have every evidence and happy to show anyone who wants to see. Thanks

Sarhang · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

Hi Sarhang Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry you feel that way. Your deposit was refunded the same day within a few hours and we offered to help with another property. It was an unfortunate situation in which we communicated with you honestly and openly. If you would still like help with another property please do call us or email us at info@masseyproperty.com Regards Massey

5/5

Google

I recently rented a property with Massey for 18 months and couldn't be happier with their service. From day one they were extremely helpful and couldn't do enough to help us and feel welcome. Whenever there was anything that needed fixing it was dealt with immediately and we were always kept informed. Everyone that I have dealt with over the last 18 months have always been so polite, helpful and friendly. I honestly could not recommend them enough!! Far better than any other estate agents we have used over the last 7 years living in the Brighton & Hove area!

Rob · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

Thank you for such a lovely review, Rob. It's been a pleasure 😁 …

5/5

Google

Can't fault these guys at all. We have been with them for over 2 years now and they are not always helpful all the time, but also ready to help fix a problem whenever there has been one. …

Taylor · 16 April 2025

Agent replied · 8 December 2024

Thank you, Taylor 🙂 All the best …

5/5

Google

Masseys were very helpful and friendly/polite throughout my tenancy! Thank you

Cleo · 29 April 2024

Agent replied · 15 June 2024

Thank you, Cleo 🙂 Pleased you were happy during your stay with us. Do not hesitate to contact us if you need a property again in the future. All the best …

5/5

Google

I was in the fortunate position to live in Thailand and rent my property for the last year. I was naturally anxious as I would be so far away if issues arose. I needn't …

Alison · 16 April 2025

Agent replied · 23 November 2024

Thank you for the glowing review, Alison 🙂 It has been a pleasure working with you over the last 12 months. All the best The Massey Team …

1/5

Google

Extremely poor customer service. Agent was running late while we were waiting for over 15 minutes and did not bother to even give us a courtesy call. Called their office and was told that he'll be there in 5 minutes but as soon as we mentioned if he is not here in the next 5 minutes we will leave, we were told that it's best to cancel it as he is the other side of town.

Ash · 16 June 2020

5/5

Google

David took over the management of my property around 4 years ago, after a disastrous encounter with another agency. He fully restored my faith in Property Managers, and himself, Jo and Liz have …

Georgina · 16 April 2025

Agent replied · 24 August 2024

Hi Georgina, thank you so much for such a glowing review ⭐ The last 4 years have been a pleasure. All the best in your future endeavours and please don't hesitate to get in touch if we can be of assistance again 🙂 …

5/5

Google

Jo and David have been nothing short of amazing throughout the whole process of letting the property. After having a terrible experience with a previous agent, this was a breath of fresh air. They dealt with any issues the tenant had quickly and effectively and always communicated throughout. Thank you so much for all your hard work!

Sarah · 18 December 2023

Agent replied · 15 June 2024

Thank you for such glowing review Sarah! It's been a pleasure working with you both 🙂 …

5/5

Google

I had over 3 years of tenancy with this company and never had any issues in terms of my tenancy.On my exit they were fair and understanding, and recognised my efforts in making sure the place was cleaned to a decent standard.I was able to get my full deposit back. If you put effort into cleaning your accommodation, it will be fairly recognised.

Matt · 16 June 2023

Agent replied · 15 June 2024

Thanks for the review Matt. Pleased to hear you were happy with our service. All the best 🙂 …

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Massey Residential Lettings's Google reviews

Questions about Massey Residential Lettings Hove

How many reviews does Massey Residential Lettings Hove have?

Massey Residential Lettings's Hove office has 101 reviews across two platforms: 92 on Google, 9 on Facebook.

What is Massey Residential Lettings Hove's rating?

Massey Residential Lettings Hove is rated 4.3 out of 5 across all 101 reviews, and 4.2 out of 5 on Google from 92 reviews.

Where is Massey Residential Lettings's Hove office?

Massey Residential Lettings Hove, 115, Western Road, Hove, BN3 1DD.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.