Trusted Agent profile · HIGHBRIDGE

Simple Life HIGHBRIDGE reviews

3.8

★★★★★ Good

1,185 reviews across 1 platform

ISLEPORT LANE, HIGHBRIDGE, TA9 4QZ

Simple Life's office in HIGHBRIDGE, at ISLEPORT LANE, is rated 3.8 out of 5 across 1,185 reviews on 1 platform.

Trustpilot logo

1,185

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the HIGHBRIDGE office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

No fixed term contracts?

I’m very happy indeed with my home, having been there for over a year now. However, I’ve just been advised you no longer offer fixed term contracts after the initial 12 months is up and you now only offer periodic. Is there a reason for this as it still states on your website you can renew for a fixed term or longer and I was very keen on signing a new long term contract?

Gemma · 19 May 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Gemma,Thank you so much for your 5 star review. We're delighted to hear that you've renewed your tenancy with Simple Life.We're sorry, it sounds like the information provided to you hasn't been completely accurate. We're more than happy to extend your lease for another fixed term, however the renters reform bill, read in parliament this week is moving the industry towards periodic tenancies to give tenants greater flexibility. As such we want to start aligning ourselves with the new legislation, as all fixed term leases will be changed to periodic in any event as the legislation is enacted. We're happy to offer you a new fixed term, but should the legislation change during that term it is likely that it will have to revert to periodic in any event. Either way, we'd like to highlight that as you are renting a build to rent home, you have complete security of tenure and peace of mind that your home has been purpose built for rent, so it will be yours for as long as you want it to be.

4/5

Trustpilot

The old simple life team were shocking…

The old simple life team were shocking and nowhere near helpful. But the new simple life team is brilliant, on the ball and helpful in anyway possible. Adam was the fella who helped me through everything and was amazing. So happy with everything.

Ethan · 4 March 2021

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your review Ethan, and we're pleased to hear that the changes we've been making are improving your experiences with us!

1/5

Trustpilot

AVOID - GREEDY INEPT COMPANY

Greedy, rude and overall a HORRIBLE experience.I would urge anyone looking at Simple Life Homes to avoid this company entirely. My rent went from £750 to £800 to £860 in the space of a year.The houses look nice on the outside but are extremely poor quality. The grass on the gardens doesn't grow, and when you try to leave they rip you off for trivial things like a toilet seat not being tightly affixed.

Ethan · 17 May 2023

Agent replied · 16 June 2024

Hi Ethan, Thank you for confirming your details so we could locate your tenancy. We do our very best to strike a balance between taking a fair view on rental increases for our existing residents, whilst still aligning as best we can with the UK property market from a business perspective. Rents across the UK are increasing considerably due to inflation. We do try to manage resident expectations regarding rental increases from the offset of a tenancy - it is made very clear in our tenancy agreements that rents will be reviewed and rise each year and unfortunately, like any business, we are unable to avoid that. We’re surprised by your comments regarding a toilet seat cost as we can see your tenancy has not ended and no costs have been sent to you.As you're aware our Head of BTR, Adam, has been available for you whenever you have had previous issues, so please feel free to give him a call if you'd like to chat through anything.

5/5

Trustpilot

Been dealing with Katie and Ben what a…

Been dealing with Katie and Ben what a fantastic team only been registered a week with simple life and I’ve now found my forever home thanks to Ben and Katie with there rapid response! They are a credit to the company 😊

Joanne · 11 May 2021

Agent replied · 16 June 2024

Thank you so much Joanne! We absolutely love to hear that you've found your dream forever home! We will make sure that your kind comments are shared with Ben and Katie!

1/5

Trustpilot

If I could give half a star or no star I would.

If I could give half a star or no star I would. I currently live on the Deeside site and I must say these guys take the cake for the worst group I have ever rented off, and iv had some bad landlords in the past but these guys are something else. The individual in charge of the site I live on is just terrible and it's clear they have no interest in their job.Originally we've started to rent this house as 3 people, we were advised to have it as 2 main tenants and then add a permitted tennent at a later date. So we went ahead with 2 of us with the notion off adding the 3rd person soon after moving in. We'll after a year of messaging back and forth that never happened. We're now in a different situation of one of the main tennents have moved out over 5 months ago and have been in the process of moving over the contract to the 3rd person. We'll this has been a challenge, we paid our referencing fee in June 2022, and we are still fighting to get the contract changed. We've just recently received updated documents and they've all still got the previous tennents information on it that doesn't live here now and they've not changed anything. Maybe one day we with get through to someone competent at there job that works for simple life and this might actually get sorted. We've currently been waiting for 3 months to get the backdoor fixed, due to it being next to impossible to close, so now we have to use the side entrance to the house and have had to leave the backdoor closed out of fear of it might not be able to close again. After over a month waiting for someone to come out to repair the backdoor and being asked to be in on the date of the work so the engineer can gain access to the house. I waited in all day and then proceed to ring them the day after asking why no one showed, they had rang the tennent to inform them, but they rang a previous tenant that doesn't even leave here anymore. Basically if you have nothing wrong with your house, and are happy to have no assistance then these are the perfect letting agency for you. But as soon as you have any problems at all, you'll have the worst time ever due to the lack of interest and just waiting to take your money each month and do nothing.Overall try to avoid getting any house with these guys. It's just too much headache and countless emails that 90% of the time get ignored and trying to phone them is a no go, because 90% of the time they're on there break no matter what time of the day you ring or are not at the office.

Callum · 13 October 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for taking the time to comment, Callum.We’re very sorry for the frustrations caused by the delay to the change of tenancy. I understand that our Team Leader, James, has been trying to reach you to discuss further and ensure all documentation has been finalised.Regarding your patio door, we are continuing to escalate this with the housebuilder. We will continue attempts to reach you to get this all sorted as soon as possible.

1/5

Trustpilot

I have withdraw the tenancy application…

I have withdraw the tenancy application since they delayed the move-in day by one and a half month.I keep sending emails to the agent to get back my deposit, however she do not answer any of my email or call. It's been 2moths now, not sure when I can get my money back.

Lam · 13 August 2024

Agent replied · 23 August 2024

Hello,Thank you for getting in touch with us and thank you for providing us with further identifiable information. Unfortunately the information provided doesn't match any records on our system so we are unable to investigate this for you. Please could you contact us at complaints@simplelifehomes.com with further detail of the development and home you applied for so that we can help you.

5/5

Trustpilot

very happy with the service and look…

very happy with the service and look forward to moving in my new home. Couldn't fault this company. All staff helpful, my partner Sophie would particularly like to thank Catalina who has made everything and easy and smooth process.

Andrew · 1 November 2021

Agent replied · 16 June 2024

Thank you Andrew! That's fantastic to read!

1/5

Trustpilot

dont expect your deposit back

Moved into the property as a single working person no pets and no children in September 2021, The property was supposed to have been cleaned, but had not as you could see where the builders had just left marks on everything that was fitted, had to clean all the cupboards and glue off the floors, garden was like a jungle ,windows were dirty and as soon as i moved in the oven would not work, 2 weeks of phone calls and trying to get someone out only to be told the incompetent person who had fitted it had wired it wrong. no apology or anything that i did not have a working oven. the pavement outside the property had a water meter installed that had just been stuck into the pavement and was about 3" proud so i risked puncturing my tyre when i tried to park on drive, complained about this and took weeks for some one to come and put a bit of tarmac around it so it was a lump in the pavement which i still had to avoid. Moved out of the property at the end of the year and cleaned the house from top to bottom , cleaned windows , door and cut the grass, let it better that when i arrived. after contacting them numerous times about my deposit, 2 weeks go bye and i receive a email saying £40 charge for the plastic command hooks i had put on the bathroom door as there wasn't even a hook. i could have removed them but thought i would leave them for the next people as you need hooks in the bathroom, the small landing window i also left the hooks as it is a hard window to access and again thought it would be useful for the next tenant, also apparently there were some small nails in the fence!!!. Now having to deal with contesting this charge through the DPS. Would not recommend this company , the house are ok but if anything goes wrong it takes weeks and they will always try to get money out of you at the end of the tenancy.

Customer · 5 October 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for providing your details to look into this in more detail. Upon review of your records, we can see that there were no issues raised regarding cleanliness upon move in, so we apologise if this wasn’t up to the standard you expected at the time. We can also see that the oven was fixed within our expected SLA for this sort of repair, whilst we appreciate this was an inconvenience, as the item was under warranty we were required to go through the supplier and then the housebuilder to resolve. We were pleased to also confirm that you had access to alternative cooking facilities via the hob during this time. We advise residents that any and all changes to the property must be returned to the original condition unless previously approved by us, and this applies to nails, hooks, and fixings. We’re sorry if you felt this wasn’t clear to you, but as you have said you are picking this up with the deposit holding scheme directly who independently adjudicate any deduction disputes.

4/5

Trustpilot

Junior Nolan has been on point with…

Junior Nolan has been on point with replying to our needs and getting contractors sorted for any issues we have had within the house.

Matt · 28 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your review Matt!

5/5

Trustpilot

Junior has been a pleasure to deal with…

Junior has been a pleasure to deal with he has gone above and beyond for simple life.He is a definite asset to the team.

Mrs · 27 June 2023

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your wonderful feedback!

1/5

Trustpilot

TERRIBLE management!

The house is beautiful and exactly like the pictures/videos, however upon walking in to collect the keys we were met with a very foul musty smell which the property inspector immediately acknowledged. The inspector also put the condition of the carpets as ‘very poor’ in the inventory report, confirming it has a very disgusting smell. It quite literally kept me up at night because it was unbearable.

Sarah · 23 April 2025

1/5

Trustpilot

0 stars

If I could give this company 0 stars i would. If the house is not given back in absolute pristine condition they keep all your deposit. Charged us for a few marks on the walls and a clean oven. AVOID!!!!! WILL NEVER USE THEM AGAIN. Also charged us for loose door handles and loose toilet seats..... AVOID

Chloe · 29 May 2024

Agent replied · 16 June 2024

Hi Chloe, You will see that we have sent you a find reviewer request. It would be really appreciated if you could respond to this request so that we are able to identify you and look in to the problems you're having. Unfortunately, we are unable to identify you in our system based on the information available to us in your review.

1/5

Trustpilot

Think twice before using Simple Life

Simple Life started off well, the rental agreement and references progressed in a timely manner and the house was unseen but as described. However there were issues throughout the tenancy with solving snagging problems with the property that we as the tenants had to sort, despite it being the landlord's responsibility. More than once we always had to rearrange our work schedules as Simple Life refused to send a representative to arrange access to the property. However the real problems arose towards the end of the 12 month contract. Simple Life failed to complete reference checks for a change of tenancy in a timely manner, requiring us to call and email repeatedly to get anything done. A formal complaint was raised about this which was responded to promptly however there was no mention to how this would be avoided in the future.I would not recommend renting from Simple Life.

Emma · 25 September 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Emma,Thank you for your review and valued feedback.We’re sorry that you experienced some delays in your snagging. Unfortunately, when a property is under 12 months old it is within warranty and therefore, we have to rely on the housebuilder to action certain fixes. We appreciate that you rent from Simple Life so we do take responsibility and we are working with our housebuilding partners to improve on their timings so they better align with our expectations and standards. We’re also sorry to hear that your re-referencing took a while. We have looked in to your records and we can see this was down to an admin error by our referencing team. We have since expedited this and we can see all is resolved and we believe you’re happy with the outcome.

5/5

Trustpilot

Thanks for Reece McCaulsky

I am pleased to be a customer in this company. Reece was quick and kind in the application process and with any question from me. Thanks a lot for all

Faihan · 7 December 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your lovely review Faihan!

1/5

Trustpilot

This company is not very good

This company is not very good, they don't care about you as a customer, they keep putting up there rents, when people are already struggling to make ends, I would avoid this landlord at all cost, stay away from them, there customer service are rude as well avoid, these jokers at all cost!

Mr · 1 August 2024

Agent replied · 23 August 2024

Hi Mr R,You will see that we have sent you a find reviewer request via Trust Pilot. It would be appreciated if you could respond to this, so that we are able to identify you to be able to investigate this for you.We're sorry if your rental increases are not suitable for you. As we are not an 'Affordable Housing Provider', our rents have to be in line with that of the local market which as a business is unfortunately unavoidable for us. We try to take a considered approach to rental increases for our residents. If your rent is no longer suitable, we welcome you to contact our team and we would be happy to look for another property that is better suited to your budget.

4/5

Trustpilot

Our experience on the whole has been…good

Our experience on the whole has been good. We have had a bit of a battle to get our leaky window/patio door fixed, but this has been down to the builders dragging their feet on follow up repairs.Staff have been polite and helpful.When we applied and signed up for our apartment I found the fact that it was all down on line rather daunting as we are in our 70's. We also were disappointed at not being able to view the property prior to moving in, and found out then that the store cupboard in the hall housed the hor water cylinder and washing machine leaving no room for storage at all.

Barbara · 9 September 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Barbara, Thank you for review and you're very helpful feedback. We will pass this on to the relevant teams.Sometimes we are unable to offer viewings depending on the preferences of the existing residents, or when moving in to a brand new property, we haven't always received handover of the property from the housebuilder at the stage of application. Everyone should have the opportunity to view prior to their move in day, giving the opportunity for applicants to retract their tenancy if the property does not meet with their expectations at this stage.

1/5

Trustpilot

Repair taking 1 year to resolve.

04/10/21 I reported a leak which caused a lot of damage to my window and surrounding areas. It took 5 months for them to come and "finish the job" (summer came and there was no more rain). We've had a bit of light rain and I'm waking up to a puddle on my windowsill, damp carpets and too much mould on the walls to keep on top of.The issue was raised again 2 weeks ago, with them coming out and suggesting they don't know what's wrong with it and to "just don't go in that room". The leak has now spread to the point where water is dripping through my lightbulb, and they can't even get hold of the contractor to see when they can come and "have another look".I have absolutely no faith in simple life homes. I'm at the point where I'm extremely board of scrubbing mould off the wall and cleaning puddles up every morning.I know that in October, it would of been 12 months since I reported the issue, the rain will get worse and so will the mould.Highly advise finding somewhere that's not so cheaply built and that has a team of specialists that realise how serious of an issue mould actually is.

Customer · 5 September 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hello,Thank you for sharing your experience with us, we’re very sorry to hear about your situation and we can completely understand your frustrations.We can see that you are in ongoing communication with the team. We take full responsibility for the delays you have faced and this isn’t in keeping with our usual standards or repair timeframes. We're sorry to see that despite having contractors 'fix' the issue, the issue has then reoccurred. As we have explained outside of Trust Pilot, this is quite an unfortunate situation as we can see there have been many contributing factors to the delays but the larger delay has been due to the contractor who provided the warranty for the roof, since going in to liquidated. It is very rare that this would occur and we have therefore had to find an alternative contractor.Please be assured that this has been escalated to our Director of Asset Management and we’re working with our housebuilding partner and pressing the matter in order to get this resolved for you as soon as possible. James will be in touch to keep you updated.

5/5

Trustpilot

Fantastic support by particularly Jack…

Fantastic support by particularly Jack Meeks

Wllem · 11 July 2024

Agent replied · 23 August 2024

Thank you for your review Wilem!

5/5

Trustpilot

We received exceptional service

We received exceptional service. Thanks to Rebecca Evans for her professional behavior during our first contacts for the property and the tour. Very fast and organized work of the entire Simple Life team. Thank you very much.

Diyan · 6 January 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Diyan, thank you so much for sharing your experience with us. We're glad to hear that Rebecca took good care of you! We hope you enjoy your new home!

5/5

Trustpilot

Congratulations Simple Life team!

Just want to say how happy I’m to moved in with Simple Life. Specially when I came from a very messy building which my landlord couldn’t solve anything for me. The team from Simple Life treated me so well since the beginning, and when I moved in to the flat, just got a lovely box with so many treats. Daniella promptly answered me when needed. I’m amazed how clean and tidy is the whole development. Hope things go smoothly through my tenancy :)

Silmara · 30 August 2022

Agent replied · 16 June 2024

This is so brilliant to hear, thank you for taking the time to share your experience with us Silmara!

1/5

Trustpilot

Absolutely disgusting company

Absolutely disgusting company. They’re are so shoddy and fail to take accountability for anything. Been here almost a year and they still have not fixed the cracked glass stove top (which I’ve cut my hand on many times) that was like this before I moved in. The fridge shelf is also cracked (visible in the inventory) but they are refusing to acknowledge this to the point it is not unusable and they’re telling me I need to pay for a problem caused by previous tenants. The name “simple life” applies purely to the staff as they take accountability for nothing. But it’s certainly not a simple experience for the tenants. Absolutely DISGUSTED by the way simple life treat their tenants. More than 7 of my neighbours here find them to be a shambles too. Not happy and after being patient for almost a year, I have no other option at this point than to seek legal advice.

R.N.F.B · 30 August 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hello,Thank you for bringing the issues you are facing to our attention. Since leaving your review we have worked with the team to get to the bottom of the delays you have faced. We can see that the pre-move in inventory carried out didn’t pick up on the items you had logged with us, so initially this was deemed as resident responsibility. We can see that since then you have provided your own proof that those maintenance fixes were indeed there when you moved in and we apologise profusely for the hassle and inconvenienced caused. We do take full responsibility for the mix up and the lack of detail on the inventory, and as a result we are investigating and taking action internally to ensure that this doesn’t happen again. We can see that Team Leader, James, has been monitoring this closely and is in regular communication with you. We’re pleased to see that two logged requests have already been seen to and the hob is being seen to imminently.We thank you for your patience and flagging this to us. Although it doesn’t change the experience you have had, it really does help us to identify areas where we can improve as a business.

1/5

Trustpilot

The worst tenant support I've experienced

When was requested help to replace a freeze drawer, tight toilet seat or the reference of the paint to retouch the wall they simply ignored. If you decide to move in, TAKE PICTURES THOROUGHLY of the house regarding cleaning or any missing repaint and then the same procedure before move out.

Bruno · 28 August 2024

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for your review Bruno!

5/5

Trustpilot

Excellent service

Excellent service, details, quick response, willing to help attitude and very effective. Especially thanks to Rebecca Evans who is very helpful and provide alternative options when my original choice was not available anymore. Much appreciated. Amy

Amy · 10 February 2022

Agent replied · 16 June 2024

Hi Amy, thank you so much for your lovely feedback!

5/5

Trustpilot

Simply amazing - Thanks Tahir!

Just want to leave a review for our letting agent Tahir. We were given his contact by a friend. 2 weeks later we are in a simple life home. We were searching for a property that suited our needs as a family. & he delivered just that. The service we received from him from the first meeting to the day we got our keys just the other day were second to none. We were meant to move into another property with a different agency but unfortunately it fell through. However, it was a blessing in disguise as the house given to us was perfect for us! I really do recommend simple life homes to anyone who is looking to rent in the West Midlands area. Thank you for everything Tahir. We will definitely refer you to our friends and family in the future!

Jessica · 15 August 2022

Agent replied · 16 June 2024

Thank you for sharing Jessica! We're delighted to hear that Tahir has looked after you and that you would recommend us to friends and family!

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.