Every review we hold for the Hackney office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleVery disappointing experience, I would not rely on Reposit to fairly resolve a dispute
My experience with Reposit followed the end of my tenancy, when my landlord/agent claimed a number of end-of-tenancy charges against me. I disputed several of these charges because I did not believe they were properly justified.
One of the main issues was the end-of-tenancy charge itself, despite the fact that I had already provided my move-out date. I found it particularly frustrating to be charged in relation to the end of the tenancy when the agent had been informed of when I would be leaving.
There were also charges for bathroom cleaning, despite the bathroom having been cleaned before I left, as well as charges relating to the removal/disposal of some of my belongings. I had informed the agent that I intended to return to collect belongings, including my TV stand and other items, and I was not satisfied with the evidence provided regarding what had supposedly been disposed of, when this happened or the actual disposal costs.
I therefore used Reposit’s dispute process expecting the evidence from both sides to be properly considered.
Unfortunately, the adjudication ultimately went in the landlord’s favour, and I am now being pursued for the outstanding balance.
I accept that an adjudication took place and that a decision was made. I also accept that some of the charges were reasonable, including the charge relating to marks/painting on the wall. However, I did not agree with all of the charges and remain dissatisfied with the outcome.
My biggest issue is that, having gone through the process, I did not feel that my evidence and concerns were given the same weight as the landlord’s claims. That left me with the impression that the process was not as impartial or balanced as I had expected it to be.
My criticism is not simply because I lost the adjudication. I understand that a dispute will not always end in favour of the tenant. My concern is that I came away from the process feeling that I could not rely on Reposit to give me the fair and balanced consideration I expected when I challenged charges that I genuinely disputed.
The whole situation was extremely stressful, particularly after an already difficult tenancy involving issues such as rodents, mould/damp and an unresolved roof problem. By the end of the process, I was already mentally and emotionally exhausted from dealing with everything.
Ultimately, I had to opt for a payment plan to deal with the outstanding balance, because I was already under significant mental and emotional stress from the entire situation and needed a manageable way to deal with the financial liability rather than having the matter continue to weigh on me.
I appreciate that Reposit provides a formal dispute and adjudication process, but based on my personal experience, I would not rely on Reposit to protect my interests in a tenancy dispute. I would advise tenants to keep extremely detailed photographs, videos, inventories, correspondence and evidence of everything throughout their tenancy.
This review reflects my personal experience and the impression I was left with after going through the Reposit process.
Mercy · 12 September 2026
Agent replied · 26 September 2026
Hi Mercy,
Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We’re sorry to hear how stressful your end-of-tenancy experience was and appreciate you explaining your concerns regarding the charges and adjudication process.
Reposit’s dispute process is designed to provide an independent assessment of disputed charges, with evidence from both the tenant and landlord considered by an impartial adjudicator. While we understand that you were disappointed with the outcome, we recognise that receiving a decision you disagree with can be frustrating, particularly when you feel your evidence has not been given the consideration you expected.
We’d welcome the opportunity to review your experience further and understand any concerns regarding how your evidence was handled. Please contact our support team at hello@reposit.co.uk, quoting your tenancy details and Google review, so we can look into this with you.
Kind Regards
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 1/5
GoogleImagine this: my tenant fell into rent arrears, leaving me thousands of pounds out of pocket, and left the flat in a terrible state. I thought having Reposit cover in place would give me some protection.
Unfortunately, the claims process was a nightmare. The user interface is poorly designed. When I entered my claim, I added the cleaning and damage costs, assuming there would be a separate section for rent arrears on the next page. There wasn't. It turns out everything had to be entered in the same section, which wasn't at all clear.
I realised the mistake within five minutes of submitting the claim and immediately tried to contact Reposit. There is no telephone support, so I used every available contact method to ask for the claim to be reopened so I could correct this obvious error. They refused, saying that once submitted, nothing could be changed.
As a result, my former tenant may avoid liability for around £2,000 in rent arrears simply because of a confusing claims interface and an inflexible process. Meanwhile, Reposit potentially avoids paying a substantial part of the claim.
To make matters worse, I never actively chose this product. It was selected through OpenRent instead of taking a traditional cash deposit, and I don't recall how prominent that choice was during the process.
Based on my experience, I would strongly recommend landlords think very carefully before relying on this scheme. A traditional cash deposit provides far more control and avoids the risk of losing a valid claim because of a preventable administrative issue.
Brickdale · 6 August 2026
Agent replied · 4 August 2026
Hi there,
Thank you for taking the time to share your feedback, we're sorry to hear that you've had a negative experience with our platform when submitting your end of tenancy charges.
We're pleased that, following further discussions with our team, we've been able to work with you to resolve the issue you experienced with your claim submission. We understand your concerns regarding the claims process and user experience, and your feedback has been shared with the relevant teams as we continue to review and improve our service.
If there's anything else you'd like to discuss, please don't hesitate to get in touch with us directly at hello@reposit.co.uk.
Kind Regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 5/5
GoogleJennie was very helpful the most help anyone has been as the agent has acted unlawful and unfair but thanks too jennie now me and my children don’t have to struggle and she has taken a huge weight off of my shoulders! I couldn’t recommend her enough she’s very helpful and understanding! Thank you so much jennie!
Skye · 8 October 2026
Agent replied · 10 October 2026
Hi Skye, We’re happy to hear our team’s support was helpful and resolved your issue, thank you for the review!
★★★★★ 1/5
GoogleI’m leaving this review not just as a former tenant, but also as a psychologist, and I want to explain a pattern I recognised immediately in Reposit’s process.
I am currently escalating this matter to The Property Ombudsman, Financial Ombudsman and the FCA, because tenants need a fair and genuinely impartial system.
Before my adjudication decision, Reposit sent me an email telling me to “prepare to pay” the landlord’s claimed amount. When I received this email, I immediately felt something was off. It told me to “prepare to pay” the landlord’s claimed amount, I would only have 3 days to pay, that my £60 dispute fee would not be refunded, and it listed only the outcomes where I lose, before the independent adjudicator had even made a decision.
What struck me as a psychologist was that the email presented only the scenarios where I lose. There was no mention that I might win the dispute, have charges removed, or receive a tenant-favourable outcome.
This is a classic example of psychological priming, a subtle and well-known cognitive conditioning technique where communication is used to shape expectations and reduce resistance.
In practice, this means the email psychologically prepares tenants to lose, accept the landlord’s charges as inevitable, feel pressured to comply, and emotionally “submit” before the decision is even made.
Given the timing, tone, and one-sidedness, this email did not feel neutral, balanced, or informational. It felt strategically designed to influence the tenant’s mindset before an allegedly independent adjudication.
The timing is also questionable, it arrives before any evidence has been assessed, creating the impression that the result is already leaning toward the landlord.
And then I saw their slogan:
“Better Value For Tenants. More Cover For Landlords.”
From a psychological and linguistic perspective, this is very revealing.
It openly states that landlords receive more protection through Reposit than tenants do. Even if unintentional, the wording exposes an inherent imbalance in the system: Tenants get value. Landlords get protection. Those words are not equal, one is financial convenience, the other is legal/financial shielding.
And unfortunately, the adjudication process itself reinforced my concerns. In my case, several issues occurred: Videos, photos, staff-signed key-return form, and maintenance correspondence were dismissed as “unverified.” However the landlord provided no evidence contradicting my account in several parts, yet their version was accepted. I requested a checkout inspection five times, but the landlord/agent ignored every message, still the adjudicator relied on their checkout report, even though I had no opportunity to attend. Verbal advice given by agency staff was disregarded because “no written evidence,” but no written evidence from the landlord was required.
When you place their slogan, the priming email, and the adjudication outcome together, the psychological message is clear: Reposit presents itself as neutral, but its structure and communication consistently align with landlord interests.
This is why I believe tenants must be warned: if you receive the “prepare to pay” email, that's what actually means, yes, so you don't have your hopes up, it is not harmless information, it is an intentional psychological nudge, conditioning you to expect to lose,
emotionally prepare for charges,
reduce the likelihood of dispute and
accept the decision without escalation.
After receiving the adjudication result, the email finally made sense: the entire structure seems to place tenants at a disadvantage, while landlords, who bring repeat business to Reposit, are the ones who benefit from the process.
If you’re considering using Reposit: Please read this carefully and go in with your eyes open. Their “no deposit” model sounds attractive, but the psychological pressure, the evidence imbalance, and the experience many of us have had show a very different reality.
Laura · 14 April 2026
Agent replied · 22 April 2026
Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We’re sorry to hear that you feel dissatisfied with your experience, and we appreciate the opportunity to respond.
We want to address your concerns clearly and transparently.
First, regarding the “prepare to pay” email: this communication was introduced in 2025 to provide tenants with a proactive update during what can otherwise be a period of limited communication while an independent adjudicator reviews the case. Its purpose is to ensure tenants are aware of timelines, possible outcomes, and next steps, particularly where payment may be required within a defined timeframe following a decision.
We would like to clarify that the adjudication process itself is entirely independent. Neither Reposit, the landlord, nor the letting agent can influence the adjudicator’s decision. The adjudicator reviews the evidence submitted by both parties and makes a determination based solely on that evidence. The intention of the email is not to suggest or pre-empt an outcome, but to ensure tenants are not caught off guard by procedural timelines once a decision is issued.
We understand your concern about how the email may have been perceived. It was designed to outline practical scenarios, including financial implications, so tenants can prepare accordingly. It also references that outcomes depend on the adjudicator’s assessment of the evidence provided by both parties. We do, however, recognise that clarity and balance in communication are important, and we continue to review our messaging to ensure it is as clear and neutral as possible.
In terms of the adjudication itself, the burden of proof sits with the party making the claim (typically the landlord or letting agent), and all evidence submitted, by both tenant and landlord, is assessed by the independent adjudicator. Reposit does not make decisions on evidence or outcomes. If evidence is deemed insufficient or unverifiable, this is determined independently as part of that process.
We also want to clarify that Reposit is a deposit alternative product. While it removes the need for a traditional upfront cash deposit, tenants remain liable for any valid end-of-tenancy charges, just as they would under a standard deposit scheme. The product includes a clear cap on liability, providing certainty for tenants, while also offering landlords protection, both of which are essential to enabling the model to function.
We are sorry that your experience did not meet your expectations, and we respect your decision to escalate the matter to the relevant bodies. We will, of course, cooperate fully with any external review.
Feedback like yours is important to us, and we will continue to review both our processes and communications to ensure they are fair, transparent, and clearly understood by all parties.
Kind Regards
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 5/5
GoogleI am writing this on behalf of my daughter who Jennie helped when she was exiting a tenacy following a relationship breakdown. Jennie was great, she undestood the issued and liaised with a query effeciently and supported between my daughter and the landlord. She got everything sorted very quickly.
Beverley · 8 October 2026
Agent replied · 10 October 2026
Hi Beverley, Thanks for leaving a review, we’re glad to hear our team could help your daughter out!
★★★★★ 1/5
GoogleMy experience with Reposit Group has been deeply troubling and highly distressing. The company presents itself as a “no-deposit” alternative, but in reality, this appears to be a system designed to gain access to customers’ bank details from the outset and later impose disputed charges without proper transparency or due process.
In my case, Reposit took my bank details at the beginning of the tenancy and obtained consent through a complex and unclear online process. Toward the end of the tenancy, they raised what I believe to be unreasonable and unjustified charges and withdrew £1,800 directly from my bank account without my prior knowledge or agreement. Despite this, they are still attempting to recover additional funds and have escalated the matter by passing my details to a recovery agency, creating further stress and financial pressure.
At my previous property, a toilet pipe leak caused damage to my household items. I informed the relevant parties including landlord and replaced damaged items at my own cost, providing receipts as evidence. However, they refused any compensation and advised that I must pursue legal action to recover my losses, while they themselves removed money from my account without going through any comparable legal process. This double standard is extremely concerning.
The company’s operations lack transparency. There is no clear contact telephone number, no easily identifiable physical address, and communication is limited to email responses that are often delayed and unprofessional. This makes it very difficult for customers to resolve disputes fairly or promptly.
Based on my experience, I would strongly caution others to carefully review Reposit’s terms and conditions and their digital process before engaging with this company. What is marketed as a convenient alternative to a traditional deposit can, in practice, leave tenants feeling trapped, powerless, and financially exposed.
Jafar · 7 January 2026
Agent replied · 9 October 2025
Hi Jafar,
Thank you for taking the time to share your experience. We’re very sorry to hear how distressing this situation has been for you, and we appreciate the opportunity to respond.
Reposit is designed to be a regulated alternative to a traditional cash deposit, with the aim of reducing upfront costs for tenants while still providing landlords with protection. We understand, however, that when disputes arise, particularly around end-of-tenancy charges, this process can feel frustrating and overwhelming.
To clarify a few points in general terms:
- When a tenant signs up to Reposit, consent to the payment method and dispute process is provided through our digital agreement, which sets out how and when funds may be requested if a claim is raised.
- Any charges claimed at the end of a tenancy are first raised by the landlord or agent and are subject to evidence and a defined dispute resolution process. Tenants are always entitled to challenge a claim, request an independent review, and provide their own evidence before a final outcome is determined.
- Recovery action is only considered where a balance remains outstanding after these processes have concluded.
That said, we recognise your concerns about transparency, communication, and how this has been handled from your perspective. This is not the experience we aim to provide, and we take feedback like this seriously. We are continuously reviewing how we explain our terms, improve accessibility of our support channels, and ensure customers feel informed and treated fairly throughout the tenancy lifecycle.
Because Google is a public forum, we’re unable to discuss the specifics of your case here. We would genuinely like the opportunity to review what has happened in detail and address any misunderstandings or issues. Please contact our customer support team directly via the email address associated with your Reposit account, quoting your Google review, so a senior member of the team can look into this for you.
Thank you again for raising your concerns. We value this feedback and are sorry for the stress this situation has caused you.
Kind regards
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 1/5
GoogleUnfair and untransparent, avoid if you’re a guarantor or tenant
I’m the father and guarantor of a former tenant whose flat became uninhabitable after flooding. The landlord’s agents told everyone to vacate and promised reimbursement for hotel costs. When that never happened, my son deducted the cost (£358) from his rent, after informing the agent, who agreed this was reasonable.
Reposit later treated this as “unpaid rent” and used their so-called independent adjudicator, HF Resolution Ltd, whose directors have landlord business ties. They refused to name the adjudicator, citing “data protection,” which is absurd.
Despite clear proof the building was evacuated, the case went against the tenant on the basis that he had not proved that the property was uninhabitable, and Reposit then took £358 from my bank card without consent.
A completely opaque and biased process. Tenants and guarantors are far better off with a proper government-backed deposit scheme.
Added after Reposit’s response:
Unsurprisingly, Reposit now suggest that the rent was due because the landlord did not accept the withholding. But that is not why the adjudicator found against the tenant.
The adjudicator’s decision stated:
“While it has been acknowledged that some flooding occurred during the tenancy, … without any evidence showing the property was deemed uninhabitable, the tenant remains responsible for the full rent.”
Habitability was never in dispute, the landlord’s own agents instructed all tenants to vacate and find temporary accommodation. Reposit’s claim that they had no control over the decision is plainly wrong: Reposit chose the adjudicator, a company with strong landlord ties and every incentive to find in favour of landlords.
As to their point that “no evidence was provided that the landlord accepted the deduction,” this was in fact argued, and the landlord never sought payment after being told of the deduction. The adjudicator didn’t even mention this, proving how flawed the reasoning was
Consumers deserve honesty and transparency. Reposit’s attempt to rewrite the facts of this case only reinforces why their process should be treated with caution
Eduard · 7 November 2025
Agent replied · 23 October 2025
Hi Eduard,
We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation has been for you and your son.
To clarify, Reposit does not raise or decide on any charges ourselves. All claims are submitted by the landlord or their agent, and where there is a disagreement, the evidence from both parties is reviewed by an independent adjudicator. In this case, the adjudication was handled by HF Resolution Ltd, who are a fully independent third party, Reposit has no influence or control over their decisions.
We note your comment regarding the rent reduction. The adjudicator can only consider evidence that both parties have submitted. In this instance, while evidence of a request to reduce rent was provided, there was no evidence showing that the landlord had agreed to or accepted this reduction. Had such evidence been supplied, it would have been taken into account during the review.
We understand this outcome was disappointing, and we genuinely appreciate your feedback. We continuously review our processes to ensure transparency and fairness for all parties involved.
Kind regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 5/5
Googlehad an amazing experience working with Zahra and hybr. Zahra was truly incredible, she took care of absolutely everything and made the whole process so smooth and stress-free. Zahra really listened to what I was looking for in student rentals. Her attention to detail, professionalism, and kindness made all the difference. I couldn’t recommend her more highly! I would recommend anyone using Zahra and Hybr. Thanks again Zahra and team.
Kash · 3 February 2026
Agent replied · 3 July 2026
Thank you so much for your kind words! We’re so happy to hear you had such a great experience with Zahra and the Hybr team. Zahra truly cares about making the process smooth and stress-free, so it means a lot to hear that came through. We really appreciate the recommendation and look forward to continuing working closely together. Best, Idnaan.
★★★★★ 1/5
GoogleI was really excited with the idea that Hybr is for students who are looking for homes, however I’ve been trying to call, contact, email and WhatsApp and I’ve had little to no responses. The response I do receive are generalised and not useful. I would love to receive a call back, to get a viewing for my the property that I am interested in as it’s been weeks since I sent on my enquiry and I’ve got nothing back. Thank you
Bee · 3 November 2025
Agent replied · 3 July 2026
Hi Bee, I’m really sorry you’ve had this experience. That’s not the Hybr we promised, and I completely understand how stressful this has been for you.
Thank you for flagging it, we’ve escalated your enquiry as a priority. If you could email us at hello@hybr.co.uk or Whatsapp us, for attention of Zahra, our customer success team will then support.
We’re putting better processes in place so messages don’t fall through the cracks as we scale, and your feedback will help us fix this for other students too. Really sorry again, we’ll make this right.
Warmly,
Hannah & the Hybr team
★★★★★ 1/5
GoogleReposit are a nightmare to deal with, and I would never use this service again.
What particularly disturbed me is how the system is fundamentally weighted against the tenant.
A tenant is charged £60 just to challenge a claim by a landlord under the guise that it discourages 'frivolous' disputes. But there is no equivalent fee/deterrence for landlords in making unfounded claims against tenants.
Then comes the dispute process. Reposit uses a private adjudication company staffed by non-lawyers, who conveniently almost always find in favour of landlords given Reposit's terms and conditions are weighted in their favour, and Reposit pays the adjudicator's fees. Moreover, these non-lawyer adjudicators do not follow the same legal rules applied in civil courts, but instead apply Reposit's skewed "terms and conditions" that are biased against the tenant. Even during Reposit's dispute process, you are restricted as to the number of words you can write, whereas in civil courts there is no such restriction. They also disregard photographic evidence unless it is time-stamped, whereas in civil courts the Judge considers all the evidence. They also erase all the information you provide during the dispute process so that you have to start all over again when paying the £60 dispute fee (which in itself is to discourage tenants from disputing a claim by a landlord). These are just a few examples, and you can see how the whole process is biased against the tenant.
Then, there is the commercial relationship between Reposit and letting agents. Reposit pays letting agents a referral fee in order to reel in tenants who cannot afford to put down a deposit. Such tenants and their guarantors then face spurious and inflated claims from landlords.
My advice to tenants is don't blindly accept Reposit because your letting agent recommends it - they receive a commission to do so.
Instead, put down a deposit with a government-approved tenancy deposit scheme. Government approved deposit schemes allow you the choice to challenge a dispute through the civil courts or go through genuinely independent adjudicators, whereas Reposit do not allow the court option, but instead require you to jump through hurdles with their own hand-picked private adjudicators who are not lawyers.
Most of the 'positive' reviews posted are dubious and resemble something generated in a call centre. Reposit's replies are likewise generic, and notably do not dispute the facts.
I would never use Reposit again and strongly recommend that tenants avoid this outfit.
Karl · 10 October 2026
Agent replied · 6 October 2026
Good Morning,
Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear that you were unhappy with the Reposit service and appreciate you raising your concerns.
We understand your concerns regarding the formal dispute process and the £60 dispute fee. The fee is intended to ensure that the formal dispute process is used where required and is refunded where the adjudicator does not wholly uphold the landlord’s claim. The process gives both landlords and tenants the opportunity to submit evidence and respond to the other party’s position.
We would also like to clarify that Reposit does not decide whether a landlord’s proposed charges are justified. Landlords or agents are responsible for raising charges and providing supporting evidence. Where a tenant disputes those charges, the case can be referred to an independent adjudication provider. The adjudicator considers the evidence submitted by both parties against the applicable Reposit Terms and Conditions before reaching a final decision. Reposit does not determine or influence the adjudicator’s outcome.
The dispute process is separate from court proceedings and is designed specifically to provide a proportionate way of resolving disputes relating to Reposit claims. As with any scheme, there are rules around the evidence and information that can be submitted, which are communicated to both parties as part of the process.
Reposit is also an optional alternative to a traditional cash deposit. We encourage tenants to understand how both options work before making a decision, and we recognise that a deposit alternative will not be suitable for everyone.
We’re sorry that your experience has left you feeling that the process was unfair. If you would like us to review the specific circumstances of your case further, please contact our support team at hello@reposit.co.uk and we’ll be happy to look into this for you.
★★★★★ 1/5
GoogleUpdate: Pending FCA adjudication of dodgy Reposit Landlord policy (duplicate) forced by unregistered brokers (landlords) who receive commission. SCAMMERS
Best avoided - irrespective if landlord "insists" (for their commission!)... If you Landlord or discharging Council has already taken out Rent Guarantee Policy - this "policy" is entirely redundant ..... (except commission to landlord!)..... there is also a procurement issue re Councils funding this landlord beneficial "policy".
The review re dodgy landlords is entirely true ....
This is an insurance policy forced upon tenants by Landlord/Agents who receive commission but in breach with FCA regs are not licensed brokers to sell this iffy policy. They refuse to provide answers to valid questions & jointing the dots with another case (involving various agencies) the connections are equally dubious. Under LA procurement regs - no council is able to provide funds for the this policy. Best choose the traditional Deposit - this really is scam for dodgy landlords & managing agents for iffy HMOs.
Contrary to the reply - tenants are not offered Reposit as an alternative by the landlords as you have falsely claimed. As stated theses agents/landlords are acting as unlicenced brokers.
Philip · 9 October 2026
Agent replied · 9 June 2026
Hi Philip,
Thank you for taking the time to leave this review.
Reposit is a deposit alternative that allows tenants to choose an alternative to paying a traditional cash deposit upfront. As set out in our Terms & Conditions, tenants remain responsible for any rent arrears, damages, cleaning costs, or other liabilities arising under their tenancy agreement, just as they would with a traditional deposit.
Importantly, tenants are not required by Reposit to use our product. If a tenant prefers to pay a traditional tenancy deposit instead, they can agree this directly with their landlord or letting agent. Our Terms & Conditions expressly state that a tenant may choose a cash deposit as an alternative.
Reposit is regulated by the Financial Conduct Authority and is registered under FCA registration number 844985. We take compliance obligations seriously and work closely with landlords, agents and tenants to ensure our services operate within the applicable regulatory framework.
We appreciate that deposit alternatives are not the right choice for everyone, and we respect that some tenants may prefer a traditional deposit.
If there is any further information you'd like to provide, please reach out to our Customer Support Team - hello@reposit.co.uk.
Kind Regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 1/5
GoogleGenuinely just do a deposit.
We have been in contact with our letting agent and our landlord, they’ve both been in touch with Reposit to remove a huge sum of money from what they are trying to charge us and say that it’s what our landlord/letting agent is actually wanting to take but it’s NOT. maybe initially the letting agent raised these fees as standard, but the landlord said he didn’t want those to be on there as he is redecorating anyway. But reposit haven’t answered anyone for a week. We, the tenants, are genuinely stuck with 0 options.
Not to mention the fact you have to pay £60 to dispute any charges, so if you don’t want to waste £60, you have to allow them to just take out this extraordinary sum of money because there was dust on the skirting boards.
Students stay away 😭.
Maisie · 24 September 2026
Agent replied · 2 October 2026
Hi Maisie,
Thank you for taking the time to share your feedback, we're sorry to hear about your recent experience.
Please note that the charges were submitted by your letting agent/landlord, not by Reposit. As a result, we cannot negotiate or agree to an amount on their behalf.
We have since been in contact with both your landlord and letting agent, as any amendments to the charges need to have been confirmed to Reposit by them.
The £60 dispute fee is outlined in the Reposit Terms and Conditions agreed to when the service was taken out. It allows a disputed case to be referred to an independent third-party adjudicator. The fee is refunded or credited where the adjudicator reduces the amount claimed, depending on the final amount awarded.
We always encourage tenants to review the terms carefully before committing so they are aware of how the process works, including the dispute mechanism, and can plan accordingly.
We can confirm that your case has now been resolved and your landlord has removed the charges, meaning there is no longer any outstanding balance.
Kind Regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 2/5
GoogleYou can explain on your website whatever. £30 annual service fee is ridiculous when you have agreed to move out with your landlord. Due to tenancy laws changing 12month contract no longer exists meaning we had to give two months notice, even tho notice was given and we leaving 2.5 weeks after “anniversary” of one year means we still pay this annual fee. From your ai agent, even if you were to move out 1 day post anniversary you still pay £30 annual fee? You’re email is also so vague on when payment is due. You’re email of this annual fee is also requiring immediate payment on “anniversary” and if not don’t immediately £15 late fee is imposed. This can and should be handled better.
Andreea · 19 September 2026
Agent replied · 26 September 2026
Hi Andreea,
Thank you for taking the time to share your feedback.
When a tenancy has been ongoing for 12 months, the whole fee is applicable regardless of how long you remain in the property after the 12-month anniversary date, and this is detailed in your terms and conditions with Reposit.
We do appreciate your feedback regarding the wording and timing of our emails, and we’ll be sure to pass this feedback along to the relevant team.
To clarify, we do not charge a "late fee" for the annual fee - if you could please contact hello@reposit.co.uk with screenshots/further information on where you have seen this/been advised of this, we will be able to look into this further.
Kind Regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 5/5
Google✨ Excellent Service!
I recently contacted Reposit regarding a tenant who had left my property, and I was thoroughly impressed with the service I received. The adviser I spoke to over live chat was extremely helpful, guiding me through the entire process with clarity and professionalism. Everything was explained in a simple and straightforward way, making the steps easy to follow. The process itself was quick, efficient, and stress-free, which gave me great confidence in using Reposit.
Overall, I found the experience excellent and would happily recommend Reposit to other landlords looking for a reliable and supportive service.
Yogesh · 14 May 2026
★★★★★ 5/5
GoogleGreat experience with Reposit! Kalan was really friendly, responsive and great to work with throughout! 😊 …
Naomi · 2 October 2026
Agent replied · 10 October 2026
Hi Naomi, Thanks for leaving a review, we’re glad to hear this as Reposit is always striving to give our customers the best service!
★★★★★ 5/5
GoogleDealt with Jennie! Quick and prompt service. Recommend.
Richard · 7 October 2026
Agent replied · 10 October 2026
Hi Richard, We’re glad to hear you’ve had a great experience with the team, thank you for the review!
★★★★★ 1/5
GoogleAvoid - Zero Transparency and Predatory Fees
Stay far away from Reposit and opt for a proper government-approved deposit scheme instead. After my tenancy ended, they charged me £400 for alleged cleaning and redecoration costs, yet when I requested proof, receipts, or any breakdown of what this money was actually spent on, they had absolutely nothing to provide. It feels like they simply invent these charges once you've moved out to extract as much money as possible from tenants, with zero accountability or evidence to back up their claims.
The dispute process is equally exploitative. To challenge any charges, you have to pay £60 just to submit a message through their website portal. This "pay to complain" model creates a barrier that discourages tenants from disputing bogus fees, making it clear they prioritize profit over fairness.
Paying that final amount felt completely wrong given the total lack of transparency. Reposit operates like a scam setup rather than a legitimate deposit protection service. Protect yourself from this stress and potential financial loss by choosing a traditional deposit scheme where your money is actually protected and you don't have to pay extra just to question unfair charges.
Kunal · 14 February 2026
Agent replied · 3 March 2026
Hi Kunal,
We’re really sorry to hear that you feel disappointed by your experience, and we appreciate you taking the time to share your feedback. We’d like to clarify a few points about how Reposit works and how charges and disputes are handled.
Reposit is not a deposit protection scheme, it’s an alternative to paying a traditional tenancy deposit, which tenants choose freely when they sign up. Tenants remain responsible for any legitimate end-of-tenancy costs outlined in their tenancy agreement, such as cleaning, damage (beyond fair wear and tear), or unpaid rent. Landlords are required to submit supporting information when raising charges, which we then share with tenants through their Reposit account so they can review and respond.
If a tenant disagrees with a charge, there is a structured process to challenge it. This includes the opportunity to propose an alternative settlement directly with the landlord and, if the matter remains unresolved, to refer the dispute to an independent third-party adjudicator. The £60 adjudication fee covers the cost of this independent review and is fully refunded if the adjudicator determines that the dispute is valid and reduces the claim.
We take concerns about transparency seriously and want every customer to feel informed and treated fairly. With that in mind, and knowing that we have already discussed the process with you, should you need any further clarification please feel free to reach back out to us.
We genuinely value feedback, as it helps us improve our service and ensure our processes remain clear and fair for everyone involved.
Kind regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 1/5
GoogleSTUDENTS BE WARE! This offer is not as good it seems, at the end of the tenancy they will try and rinse you for every penny and not support you at all like they claim. A traditional deposit may seem steep at the time but at least they can’t take additional £100’s from you.
Holly · 16 August 2026
Agent replied · 18 August 2026
Hi Holly,
Thank you for sharing your feedback.
To clarify, any end of tenancy charges that are submitted, are raised by your letting agent/landlord, not by Reposit. Tenants are given the opportunity to review and dispute through the Reposit mediation process. Where a dispute is raised, it can be referred to an independent adjudicator for a decision based on the evidence provided.
If you have any questions regarding your specific case, please do reach out to our Customer Support Team - hello@reposit.co.uk, and we will be able to assist further.
Kind Regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 1/5
GoogleScum company. Not sure what the adjudicators do for a living, but some of the move-out charges we were hit with were absolutely extortionate. I’m talking 10x standard rates. We provided loads of evidence, links, screenshots, actual prices showing how much items really cost, and Reposit still sided with the landlord. They’ll “reduce” charges but only down to 5x or 6x the real cost, like that’s reasonable.
It honestly feels like landlords and letting agents know exactly how this works and just inflate prices like crazy because they know Reposit will still approve it. £110 for four light bulbs, reduced to £60. Absolute joke.
When you dispute the charges, if you put a figure lower than a certain percentage, the system literally suggests you raise it so it’s more likely to be accepted by the landlord. That alone tells you everything. The whole thing is clearly set up in the landlord/agent’s favour. I know at least 10 different people/couples that have had bad dealing with this company.
This system is being used by letting agents to scam people out of money. Just pay a normal deposit, don’t deal with this scum company.
Ryan · 27 January 2026
Agent replied · 3 March 2026
Hi Ryan,
Thanks for taking the time to share your experience. We’re really sorry to hear how frustrated and let down you feel, that’s not the experience we want anyone to have with Reposit.
To clarify a few important points: charge reviews are carried out by independent adjudicators, not by landlords, letting agents, or Reposit staff. Their role is to assess the evidence provided by both parties and determine what they believe to be reasonable based on market rates, invoices, and the tenancy agreement. We understand that, even when a charge is reduced, the outcome can still feel unfair, particularly if it doesn’t align with prices you’ve found elsewhere, and we appreciate how upsetting that can be.
Regarding the dispute process, the system does not force tenants to increase offers, nor does it determine outcomes based on percentages. Any prompts shown are intended to help users understand what landlords are more likely to accept in a negotiation context, but they do not influence an adjudicator’s independent decision.
We strongly reject the idea that the system is designed to favour landlords or agents, or that it’s used to “scam” tenants. That said, we recognise that trust is built on experience, and it’s clear we’ve fallen short for you here. Feedback like yours is taken seriously and is used to improve both our processes and how clearly we explain them.
If you’re open to it, we’d really appreciate the chance to look into your specific case in more detail. You can reach our support team at hello@reposit.co.uk, and we’ll make sure it’s reviewed thoroughly.
We’re sorry that the outcome of the dispute did not align with your expectations, but we thank you for speaking up.
Kind Regards
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 1/5
GoogleThey are basic useless. They ''act'' as a middle man between landlord and tenants and for that they charge a price. Ours was £250. They do nothing at all. They just take your money. Ah, and if you renew it's £15 each for nothing as well. If …
South · 30 August 2025
Agent replied · 8 March 2025
Thank you for taking the time to share your concerns. We appreciate your feedback, as it helps us improve our services. However, we are struggling to locate your details in our system, making it difficult to identify the case you're … More
★★★★★ 1/5
GoogleBest avoided at all costs - tenant pays for policy which only the landlord only, often forced upon tenants - mostly not given the choice of traditional safer deposit. Therefore that makes the landlord an unlicensed broker. Rarely do the landlord on this "scheme" give tenant the choice... their statement is false,
MARNI · 9 August 2026
Agent replied · 3 August 2026
Hi Marni,
Thank you for taking the time to leave this review.
Landlords can choose whether or not to offer Reposit as an alternative to a traditional cash deposit, and tenants should be given clear information about the options available to them. We're sorry to hear that this wasn't your experience.
If you'd like us to look into your experience in more detail, please contact us at hello@reposit.co.uk and we can assist further.
Kind Regards,
Reposit Customer Support Team
★★★★★ 5/5
GoogleReposit made the deposit process much easier for me. The information was clearly explained, and I found the whole process straightforward and convenient. Having the option to avoid paying a full five-week deposit was very helpful. I’m pleased with my experience so far and would definitely consider using Reposit again.
Saira · 18 August 2026
Agent replied · 19 August 2026
Hi Saira,
Thank you for taking the time to share your experience with Reposit!
We're glad to hear the process was straightforward and you had clear information provided to you.
We appreciate your recommendation!
★★★★★ 5/5
GoogleI had an issue with a wrong charge being made to my account and Jennie was always very supportive. She fixed the problem, always with a positive attitude. Overall I had a great customer service experience. Thanks Jennie! 😁 …
Blanca · 2 October 2025
Agent replied · 17 October 2025
Thank you so much, Blanca! We really appreciate your kind feedback about Jennie. She’s a valued member of our Customer Success Team, and it’s great to hear she was able to help. :)
★★★★★ 1/5
GoogleThis company has stolen £751 out of my bank account. They refuse to answer any emails or complaints forms and do not display a phone number that is in use. I have now contacted the financial ombudsman, trading standards & the police. they are scammers DO NOT USE!!!!!!!
Kirsty · 18 August 2026
Agent replied · 19 August 2026
Hi Kirsty,
Thank you for taking the time to share your experience.
When a tenant signs up to Reposit, consent to the payment method and dispute process is provided through our digital agreement, which sets out how and when funds may be requested if a claim is raised.
We are continuously reviewing how we explain our terms, improve accessibility of our support channels, and ensure customers feel informed and treated fairly throughout the tenancy lifecycle.
Because Google is a public forum, we’re unable to discuss the specifics of your case here. We would genuinely like the opportunity to review what has happened. Please contact our Customer Support Team directly via the email address associated with your Reposit account, quoting your Google review, so a member of the team can look into this for you.
Thank you again for raising your concerns.
Kind Regards,
Reposit Customer Support Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.