Every review we hold for the Grantham office, from every platform, shown as written. First names only.
β
β
β
β
β
1/5
GoogleI would avoid using Winkworths Estate Agents in Grantham. Poor customer service and communication throughout.
The first meeting everything seemed really positive, but it went downhill from there. The 2nd appointment for us to instruction our house sale lady was late. Luckily we only had 2 viewings before our house was sold, one of which I advised I could do myself as it was in the evening, however the 1st one, again the lady was late, so much so that I had done the viewing myself and the people viewing the property were about to leave.
There were several delays and incidents which caused a delay with the process from further down the chain and we did not receive any updates unless we chased for it.
It was not communicated about the exchange date and/or what needed to happen with the keys on the date of completion. Again, I had to message to ask the question as to what I needed to do.
Would definitely not recommend.
Lee Β· 22 May 2026
β
β
β
β
β
3/5
GoogleJulie was a delight to deal with and I am sure she would have been tenacious and got the deal through smoothly if a buyer had been found. Drawback 1 was made clear to us at the outset but we did not appreciate the importance of them being a franchise i.e. each branch is out for themselves rather than a sharing attitude of a nationwide company. Drawback 2 ...Victoria was very professional and assured us she would do all of our viewings. This happened for approx 3 months, after that Julie did them and we literally heard nothing from Victoria again it seemed to us that she had lost interest.
Every potential buyer (16 viewings) gave the same feedback.....parking, but Winkworth did not seem to be proactive about addressing this with buyers. Our eventual selling agent only managed to do 2 viewings, both parties offered and neither mentioned parking. I appreciate that we reduced the price when we changed agents but the parking 'problem' didn't magically disappear.
Sadie Β· 4 May 2024
Agent replied Β· 27 April 2024
Hello. Thank you for your feedback. I'm sorry to hear how you feel, but I can assure you every viewer was given plenty of information prior to booking any viewing. As you know, we offer a no sale, no fee contract, so we always have every interest in completing a sale, otherwise we do not receive any payment. We also don't charge for withdrawing your property from the market, which was the case with yourselves. Both Victoria and Julie carried out viewings, as arranged with yourselves. We did advise you to reduce the price based on the feedback we were receiving, but you chose to market with a new agent at a price reduction of Β£75,000 below our initial advertised price. You withdrew marketing with ourselves 5 months ago. I'm very pleased you have now sold your home and wish you well in your next move. Thank you.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleJust exchanged contracts on house purchase through Winkworths Grantham office, and from the very start of the process, right until the end, Julie Barks has been fantastic. Outstanding level of professionalism throughout, personable, knowledgable, and efficient. Julie made our house purchase so much less stressful than it could have been, however thanks to her excellent communication, it was quite the opposite, and a really lovely experience. Julie also put us in touch with an excellent mortgage broker and surveyors, what more could we have asked for?! Molly was also fab showing us around for our first viewing and answering all our questions. We canβt thank Winkworths of Grantham enough for how well we were looked after. Thank you π
Alison Β· 13 April 2023
Agent replied Β· 26 August 2023
Hello. Thank you so much for your feedback. We were delighted to help you through the purchase of your property. We hope you are enjoying your new home. Thank you.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHats off to the Winkworth team in Grantham for their professionalism, goodwill and sheer perseverance in securing a sale for me.
Victoria and Julie went above and beyond their duties through what proved to be a difficult journey for us all. I wish to thank Julie especially, for her kindness and support, unwavering positivity and tenacity on my behalf. I cannot sing their praises loud enough and would heartily recommend their services.
Rebecca Β· 13 April 2023
Agent replied Β· 26 August 2023
Hello Rebecca. Thank you so much for your kind words. We've had easier sales, but we were determined to do our very best for you and your family. There was certainly a celebration by us all upon completion! Thank you.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleVictoria honestly went above and beyond to help me find the right place. Firstly she was just super friendly and chatty and represented the business really well. She knew everything about the property and the area and had answers for every question. I walked away with a new place and a smile from dealing with a genuinely lovely human being!
Jordan Β· 22 July 2026
β
β
β
β
β
5/5
GoogleHave been dealing with the Grantham office.. So far, has been a very positive experience - and compares very well with other agents! We have mainly dealt with Tash - who has been very courteous and responsive to all our questions and requirements etc..... So thank you. Your help has been very appreciated...
Benjamin Β· 30 March 2024
Agent replied Β· 27 April 2024
HI Benjamin, thank you so much for your very kind and appreciated review. We pride ourselves on the service we provide. Thank you again, Tash
β
β
β
β
β
1/5
GoogleThe woman Julie was horrible to me on the phone. They expect someone who wants to rent to be an expert in lettings. Seems like a toxic atmosphere when I called a few times. Then they almost shouted at me.
Seriously? Get a grip and sort your life out.
Avoid!
Shultz Β· 5 August 2023
Agent replied Β· 26 August 2023
Hello. Thank you for your message. I would like to speak with you, but I don't have your number to call you back. Julie has explained that the line you were calling on was very poor and she was struggling to hear you. If you can call back, we will be happy to help you. Many thanks.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe bought a lovely cottage with the help of Winkworth, especially Julie Barks, who kept us up to date and made the process swift and stress free. Nothing was ever to much to ask. Excellent service! Thank you!
Kevin Β· 30 March 2024
Agent replied Β· 26 August 2023
Hello. Thank you so much for your feedback regarding our service. We enjoy providing an excellent service for our customers. We hope you enjoy your new home.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleJulie was absolutely amazing and goes above and beyond what you would expect an estate agent to do. I was a buyer so was not even paying for the service, but wouldnβt hesitate to use them if I needed to. First class service from a first class lady,who does everything she possibly can and more to help.PositiveResponsiveness, Professionalism
Caroline Β· 25 August 2022
Agent replied
Hi Caroline,
It was a pleasure working with you and helping with your purchase.
Kind Regards
Winkworth
β
β
β
β
β
5/5
GoogleDaniel and the team have been great and have kept us up to date with all developments with our sale of our home. From the point of valuation to completion, they have been on hand to answer any questions and assist me. This is the first time I used Winkworth but I would highly recommend and certainly will use them again in the future.
Miles Β· 20 November 2020
Agent replied
Thanks very much for your kind words, it was a pleasure to help you move. Good look in your new home and we look forward to helping you in the future
β
β
β
β
β
1/5
GoogleNot paying contractors for work they ordered! No responsibility for the miss communication on their part! Told me to chase their customer! Even tho I completed that which was in writing from them! They then argued I was supposed to do another job that was not listed! The reply they posted is not true. I did the job requested on the original paperwork that I still have! Disrespectful to suggest this is not true frankly. I have evidence on every word above.... And now they have changed their response. The work was completed as instructed and they even admitted their error at one point. To say the police was caused and damage was done is pretty sitty, and a complete fabrication, scumbags
Dominic Β· 30 March 2024
Agent replied Β· 29 July 2023
Hello Dominic
As a formerly instructed contractor for ourselves you carried out some work at a landlords property, the work upon inspection was not up to standard.
When we asked you to undo the inadequate work there was further damage to the property which even caused the tenants to call the police.
We then had new contractor complete the project to a satisfactory standard.
Regards
The Winkworth Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleThank you Julie and Victoria for selling my property. You have been extremely professional and supportive throughout and thanks to Julie for the big push towards the end that nailed completion!
Evelyn Β· 30 March 2024
Agent replied Β· 26 August 2023
Hello. Thank you very much for your feedback. We are a very experienced team and make sure we provide an excellent service to all our clients.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleA huge thank you to the winkworth team in Grantham. From the initial valuation by Victoria to the selling of our property by Julie Barks. What proved to be very testing at times for us all, Julie kept me fully informed every step of the way. I thoroughly recommend the Winkworth team.
Julie Β· 13 April 2022
Agent replied
It was an absolute pleasure working with you Julie!
Kind Regards
Winkworth Grantham Team
β
β
β
β
β
5/5
GooglePurchased a property listed and Julie was very helpful. Kept me informed and told me how pleased she was I had a new home
S Β· 30 March 2024
Agent replied Β· 24 October 2024
Hello. Thank you for your feedback. We pride ourselves in excellent customer service and this has clearly worked for you too. Many thanks.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleJust wanted to say a big thank you to the team at Winkworth in Grantham, with special thanks to Julie Barks who went way over and above what I would have expected from estate agents in helping me to sell a property. She clearly cares about her customers and understands the stress of selling/buying/moving. She did a brilliant job and the whole team were consistently helpful and responsive.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Elizabeth Β· 25 August 2022
β
β
β
β
β
5/5
GoogleStarted a bit bumpy but since then absolutely fantastic service. Daniel is a very kind young man. Thank you for responding to my emails and phone calls (always), which is extremely rare from agency's! Very happy with the service and will definitely use again.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism
Gona Β· 25 August 2021
Agent replied Β· 30 December 2023
Thanks for taking the time to give us a review. We hope you enjoy your new home. We look forward to helping you in the future
β
β
β
β
β
2/5
GoogleReally poor experience - greeted by a lady who shouldnβt be customer facing. Why is the door locked without explanation - If itβs to do with Covid then maybe the grumpy lady should be wearing a mask?
Phil Β· 13 April 2022
Agent replied Β· 29 July 2023
Dear Phil,
We are sorry to hear your experience has not been up to our traditional high standard. We are known for our exceptional attention to detail and regret that you β¦ More
β
β
β
β
β
5/5
GooglePurchased a property listed and Julie was very helpful. Kept me informed and told me how pleased she was I had a new home
Sonya Β· 23 July 2023
Agent replied Β· 26 August 2023
Hello. Thank you for your feedback. We pride ourselves in excellent customer service and this has clearly worked for you too. Many thanks.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleStarted a bit bumpy but since then absolutely fantastic service. Daniel is a very kind young man. Thank you for responding to my emails and phone calls (always), which is extremely rare from agency's! Very happy with the service and will definitely use again.
G Β· 10 December 2020
Agent replied
Thanks for taking the time to give us a review. We hope you enjoy your new home. We look forward to helping you in the future
β
β
β
β
β
2/5
GoogleReally poor experience - greeted by a lady who shouldnβt be customer facing. Why is the door locked without explanation - If itβs to do with Covid then maybe the grumpy lady should be wearing a mask?
Phil Β· 13 March 2022
Agent replied
Dear Phil,
We are sorry to hear your experience has not been up to our traditional high standard. We are known for our exceptional attention to detail and regret that you feel it has been missed on this occasion.
Our main office door is closed due to company policy around COVID this is to protect not only Winkworth but the 2 other businesses in the same building, however you can come into the office by appointment only and when wearing a mask.
We wish you all the best with your new purchase.
Kind Regards
Winkworth.
β
β
β
β
β
5/5
GoogleAfter being scared by Purple Brick, The people from Winkworth (Grantham) have been a god send, they held up their end of the bargain and gave me regular updates. Staff were friendly, very approachable and have restored my faith in estate agents. They sold my property in 2 day vs being messed about for 10 month. Please learn from my mistakes and hire professionals that conduct themselves in similar fashion.
Underground Β· 13 April 2023
Agent replied
Thank you for sharing your positive experience with us we are overjoyed to hear it has restored your faith in estate agents.
Kind Regards
Winkworth Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleWe recently purchased a house through Winkworth and Julie was amazing - always there to answer questions and help move things forward.
WF Β· 13 April 2023
Agent replied
Thank you for your review.
It was a pleasure helping you with the purchase.
Kind regards
Winkworth Team
β
β
β
β
β
5/5
GoogleI am the tenant that Debbie Daly is referring to and I'd like to point out that the only reason it was returned to us is because after a year of Winkworth trying to get my landlord Debbie to fix my dangerous electrics, collapsing decking, non working oven they had to stop managing the property. The deposit was returned to us as Debbie had left my family in an unsafe and unliveable property.
Chris Β· 30 July 2019
β
β
β
β
β
4/5
Googlewonderful and helpful Julie kept me up to date with everything and answered any problems questions I could of had
Adam Β· 13 April 2023
Agent replied
Hi Adam,
Thank you for the review, pleased were happy with our service.
We wish you all the best in the future.
Kind Regards
Winkworth Team
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.