Every review we hold for the Glasgow office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible company take money but dont do work
Terrible companyTaken money off queens gait residents and havent touched areas of scrub land adopted by themSupposed to be strimmedtwice a yearThink strimmersare scared of landProperty manager not called me back 24 hrs response 1 week onThis mob are fraudsters taken money and not done job on checking factorsSite queens gait glenboigAt entrance left side of road going southbound
Craig · 28 March 2024
Agent replied · 11 June 2024
Craig, we're sorry to learn of your dissatisfaction. We certainly are not 'fraudsters' however, we are keen to resolve our clients queries, therefore, we shall arrange for our team to get in touch with you on your grounds query.
★★★★★ 4/5
TrustpilotLive Chat
Lisa in the front line customer service was very good, looking into the issues I had previously raised on 10/6/24. Lisa provided some updates and promised to chase the appropriate team for answers to the questions posed.Pity Lisa and Gill are not part of the teams who are tasked with actioning in R&L
David · 10 July 2024
Agent replied · 11 June 2024
David, thank you for your feedback. We have passed this on to our reception team, who are delighted with your feedback.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRoss & liddel the name you can trust…
Ross & liddel the name you can trust for taking money for no work. Created 2 accounts for 1 property which I'm getting charged twice and now received threatening letter if I don't the bill it will effect my credit rating.Honestly if I have choice I'll go with someone else
Imran · 26 August 2024
Agent replied · 25 October 2024
Imran, we have sent you a request for further information in order that we can assist you with any outstanding queries. We await your response. We suspect that your development is part of a consortium site, which would require us to bill you from two separate accounts. This would have been explained in our communications to you. We are happy to review on receipt of the required information from you.
★★★★★ 1/5
TrustpilotCompany requested review so have…
Company requested review so have complied. Have still not had a response from my previous review despite them asking for more information. The issue that was escalated to their “head of” internally via Webchat, I’ve still not had a response from. Overall poor experience
Nikki · 25 November 2024
Agent replied · 25 December 2024
Nikki, our Head of Client Services returns to the office following annual leave on Monday. She will be in touch with you next week to discuss your concerns.
★★★★★ 1/5
TrustpilotStaff lack ability to understand questions put to them.
The new on-line portal is supposed to be an upgrade on customer service, it is not as we are still dealing with individuals who either cannot understand English or who choose not to. Questions asked and either after checking with someone else are either answered wrongly or are as vague as can be.Same old same old.
Les · 29 April 2024
Agent replied · 11 June 2024
Les, sorry to learn of your feedback. Our staff do, of course, understand English. On review of your Live Chat we note that our team made an error in their response to you. Our staff apologised for the mix up and clarified the position. We're sorry we got it wrong on this occasion and hope that you find future interactions more helpful.
★★★★★ 4/5
TrustpilotExceptional internal property maintainance, tenant vetting and management.
Ross and Liddell have provided me excellent property management for over 15 years. Tenants have, with the exception of only one, been reliable and respectful. The property has been exceptionally well kept internally. I have given four stars because some external maintenance was overlooked before and during Covid. I recommend Ross and Liddell for finding and vetting tenants and for general property maintance.
Neil · 25 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Neil, thank you so much for taking the time to respond to our review invitation. Our team really appreciate the feedback and it is great to see that their hard work is making a difference to our clients.
★★★★★ 1/5
TrustpilotAwful service
I’ve been in my flat for 6/7 years now, with Ross and Liddell as the factors. Over those years I’ve seen a terrible decline in our service. I have had leaks in my lounge and both bedrooms for nearly three years which they have done nothing to fix.So disappointed in the service and wouldn’t recommend them to my worst enemy at the moment.
Stuart · 20 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Stuart, thank you for taking the time to leave us a review. We are sorry to learn that you are not happy with our service. We are keen to assist you with the outstanding matters you have mentioned. We will be in touch with you separately in this regard.
★★★★★ 1/5
TrustpilotHelpful Operator / Poor Service from Company
Your operator could not have been more helpful, but the same problems persist. Work items that have been outstanding for many months remain unresolved. Emails are unanswered and this faceless service does nothing to resolve them. Indeed, it removes the communication audit trail. Incidentally, my name is not Catherine, it's John. Please correct your system's contact details.
John · 21 March 2024
Agent replied · 11 June 2024
Mr Grant, thank you for taking the time to respond to our review invitation. We shall arrange for one of our team to contact you to arrange a meeting. Please rest assured that we do not operate a 'faceless' service. Our Property Management Team are available for face-to-face meetings to discuss specific points, such as those you have recently raised with us. Our Live Chat system allows you to download transcripts. We note that you have not done that, but for the purpose of the audit trail you require, we have sent these to your email address . We hope this assists you.
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent Lettings Management
Ross and Liddell Lettings have managed our properties for many years now. We have found them to be helpful, communicative and pro-active. When issues do occur, as they inevitably do, R&L staff respond quickly and efficiently. We would not hesitate to recommend their letting services to anyone who wishes to place their property into a safe and reliable pair of hands. DM
Derek · 1 December 2023
Agent replied · 11 June 2024
Derek, thank you so much. Your review means a lot.
★★★★★ 1/5
TrustpilotThis company fail to deliver their…
This company fail to deliver their service level agreement. They take too long at each stage to action any findings and continually write or say they will do something and weeks later still nothing has been progressed and no one seems accountable at any level
Jean · 9 October 2024
Agent replied · 25 October 2024
Ms Wells, thank you for your feedack. We're sorry to learn that you are unhappy with our service. We would like to investigate matters and revert to you with a response. To enable us to assist, we require information from you to identify your account. We have sent you a request for this information and look forward to receiving your reply. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotDoesn't even merit one star
Bunch of cowboys who charge over the odds for minor works. Extremely frustrating company to deal with and have a politicians answer for everything! If it was an easy process to change factors, I would've done so when I moved into the property 16 years ago!
Jill · 10 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
Jill, we have sent you a request for further information in order that we can assist you with any outstanding queries. We await your response. Thanks
★★★★★ 1/5
TrustpilotFrustrating to deal with
The company is consistently frustrating to deal with. Recently, a constant leak from the communal attic tank onto the outside of a tenement building was seemingly treated as minor, or at least dealt with incompetently. Initially reported in October 2022, R&L were 'gathering one more quote' by March of the following year, and the same in May. By August following a failed repair they decided the leak from the communal tank was in fact a 'private issue', and so the residents were left to coordinate a solution themselves. Some emails regarding this took more than a week to get a response and were confused with a separate issue (leaking gutters). Each response I received was from a different member of staff, and so they seemed to not be aware of the exact issue. The above is just one example but it is typical.
MiNamio · 5 August 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotOur block has been waiting since…
Our block has been waiting since January 2021 for gutters to be repaired. Still not done owing to owners not paying for this work and not being chased up to get the funds in place. Several of us have bad water ingress which we have been told we have to suffer until the bigger job can be done! Not a satisfactory result to this. Perhaps if they stopped changing property managers every few months it would help!
Customer · 25 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Good morning,Unfortunately we have been unable to locate your account, in order to investgate.Please contact us at info@ross-liddell.com and we will be happy to assist.Regards,Ross & Liddell Ltd
★★★★★ 5/5
TrustpilotI’ve used Ross & Liddell for over 15…
I’ve used Ross & Liddell for over 15 years as agents on my property. Over the years they’ve quickly found me good tenants and reliably deal with any issues that have arisen at the property. It’s mainly been the same team and j feel that they know me and my property and trust them to make decisions on my behalf.
Jo · 27 November 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much for your feedback. It is great to see that you are happy with our service. Always lovely to hear from a longstanding client. Much appreciated.
★★★★★ 4/5
TrustpilotDamaged door
Damaged door, vandalised and open to the world.Ross & Liddell easy to connect, quick functional repair. Great service. Four star only in the hope the door that is now locked maybe be scheduled for replacement.Thank you Ross or Liddell
Ken · 2 December 2024
Agent replied · 25 December 2024
Ken thank you for taking the time to reply to our review invitation. We are delighted that you are happy with the service received on the above matter.
★★★★★ 1/5
TrustpilotTree Maintenance needed urgently.
Still waiting to have the crown of the tree in front of my window at No 11 to be pruned. We all paid for a tree survey in August 2022 for a tree assessment. It was recommended that the crown of the tree in front of my flat be pruned, now two years later it’s still not done.There are quite a few trees and plants planted way too close to the buildings in the street, which will cause damage to the buildings in the future. I hope Ross & Liddell insurance policy will cover it. I have been in touch with Ross & Liddell many times over the past two years and nothing has been done to remedy the situation. Very unhappy with the service provided by our Factor.
Suzanne · 11 July 2024
★★★★★ 1/5
TrustpilotI phoned regarding a problem I had with…
I phoned regarding a problem I had with a tree over growing onto my car, and blocking the light from the street light. I am still waiting for something to be done and not heard back from Ross & Liddell regarding this. This tree and surrounding area grass and bushes are part of the common ground which is being neglected by the gardeners employed by R & L. My car is getting covered in the stuff falling from the tree, I have been cutting it back as best I can but cannot reach any higher than the top of my car. Ross & Liddell do not appear to be doing anything about this but charging us for maintaining this ground. As you can probably tell, I am not happy with the results of my complaint.
Ronald · 11 July 2024
★★★★★ 2/5
TrustpilotI have no idea what the outcome of the…
I have no idea what the outcome of the roofing/building company’s findings were from the water ingress. They were on time and pleasant but they didn’t really know what or why and I kind of advised them to my thoughts. A bit of sealant reapplied externally and that was that. Also wondering if I was charged as my monthly direct debit has risen by £20/month with no explanation as to why? Factors do what they want. Say what they want. Charge what they want and there’s very little voice from the owners to decisions. Or to hear of outcomes. ????
Jeannie · 10 July 2024
★★★★★ 5/5
TrustpilotTop Marks for the Live Chat
As a property manager for lettings, I have to deal with many Factors, and it's always a struggle. I have to admit that Ross & Liddell have always been great to deal with, and the resource of their live chat is so efficient!
Sarah · 26 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
Such great feedback, Sarah, thank you for taking the time.
★★★★★ 5/5
TrustpilotLisa
Lisa, from the technical team was very helpful with questions and updates to our building problems
Witek · 5 June 2026
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have always been very satisfied with…
I have always been very satisfied with the customer service at Ross and Liddell. The staff are extremely helpful and lovely to deal with and on the occasion that I have any issues they are very prompt in getting me the right service person to help. I have had nothing but positive experiences with them and would recommend.
Dear · 11 December 2023
Agent replied · 11 June 2024
Thank you so much for taking the time to review, Pauline. Our team really appreciate it.
★★★★★ 1/5
TrustpilotRoss & Liddell specializes in lies
Ross & Liddell specializes in lies. One of their favourite ones is "We'll call you back". Of course they never do. This company will take your money and do nothing on your property.*Edit - Ross Liddell have finally called back and resolved the problem. Had you done this within a reasonable timeframe I wouldn't have had to write this review...
Iain · 16 October 2023
Agent replied · 11 June 2024
We note that you have now resolved this issue, thank you for taking the time to update your review to reflect this update.Thank you for taking the time to provide feedback. We are disappointed to note that this feedback is negative. We are keen to resolve your queries, therefore, please get in touch with us, with more information, in order that we can assist you. Our contact number is 0141 221 9266, or email clientsupport@ross-liddell.com
★★★★★ 1/5
TrustpilotVery disappointing factors
Very disappointing factors. Don't act on anything suggested by residents. Wont intervene when there is an issue. Claim its not their responsibility so what exactly do we pay them for? Never answer the phone either and not everyone wants to use live chat
Julie · 12 September 2024
Agent replied · 25 October 2024
Julie, thank you for your feedback. On review of your recent Live Chats with our office, we note that you stated your preference is to use Live Chat as you are unable to take calls. Our Head of Client Support Services did offer to contact you regarding the concerns you raised regarding your neighbor. We suggested that you approach them directly about the matter, as it is not an issue that we, as Factor, can assist with. Please feel free to contact our office by telephone if required, where our staff will be happy to assist you with any remaining queries. Regards
★★★★★ 1/5
TrustpilotWhere do I start totally exhausted…
Where do I start totally exhausted mentally with this so called company absolutely a joke of a company that drains life oot you from 2021 IV been on phone regarding a roof problem missing slates numerous call out temp fixes guys with a bit black sheeting in his pocket each call guy goes up loft five mins that's it done a paint pot or whatever they find up loft to hold sheeting down got pics to prove constant bills property been ruined over past 3 year with rain water running down walls due to missing slates fought tooth and nail and finally last month slates get repaired but BT wires that were up on roof dangling down over my bedroom window absolute eye sore to be told if they get satellite guys out to put it back up their would be another fee which I refuse to pay roofers should have put wires back up the way it was before they started the job now told to send pics through live chat which no one their left details but nobody contacts you back this is my son's flat which has mental health issues and me as his mother has to deal with I'm sick to back teeth with Ross/ Liddell never a factor !!!!!
MRSJEANMARTIN · 12 June 2024
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.