Trusted Agent profile · Gedling

Leaders Gedling reviews

4.4

★★★★★ Great

1,301 reviews across 1 platform

42 Thackerays Lane,Woodthorpe, Nottingham, Gedling, NG5 4JD

Leaders's office in Gedling, at 42 Thackerays Lane, is rated 4.4 out of 5 across 1,301 reviews on 1 platform, including 1,301 Google reviews rated 4.4.

Google logo

4.4 / 5

1,301

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Gedling office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Josh was very professional and helpful during my property viewing. He provided clear information, answered all my questions, and made the process smooth and enjoyable. Highly recommend his services!

Mujtaba · 5 December 2024

Agent replied · 26 December 2024

Dear Mujtaba Hassan Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

We rented a property through Bulmers who we could not fault at all from start to finish. They we unfortunately taken over by Leaders who I cannot rate as anything but unprofessional. When it came to returning our deposit for the property after we had moved out it took them 2 days short of 8 weeks. This was after several emails, telephone conversations made to them to keep chasing where our deposit was. When we were promised phone calls back nothing ever came of it & no call was ever made to us. The communication on Leaders part was lack, unprofessional & unapologetic. If it wasn’t for myself & my husband keep on at them then we most probably would still be waiting now. I would not recommend Leaders down to their sheer lack of customer service & care. They also had the nerve to say that our Rental Agreement was purely just a ‘guidline’ & not a legally binding document. I am sure that if we had ever missed a rental payment (not that we ever did) their view on our rental agreement may differ! With regard to the rent increase, you failed to send us any documentation through to action this therefore because of fault of your own company it didn’t take effect until the 1st July & we had already given our notice & paid the correct amount owing to you. We did not owe you £50 arrears in rent, your own staff agreed it had been entered incorrectly & so they took this amount off. We have never owed any monies & paid our rent monthly & always on time. I had to call to chase where our forwarding mail was to be told that you had it there at the branch already, again, a courtesy call or quick email would have been appreciated to inform us of this. If I hadn’t have called I’m sure I would have never of known you had our mail there! Just extremely poor customer service & always having to be chased several times to get anywhere.

Hannah · 30 October 2018

Agent replied

Hi Hannah, We regret to read that you have had a negative experience with the team at Leaders in Nottingham following the acquisition of Bulmers. I have had the chance to discuss your concerns with Jamie Smith the property manager. I am saddened to read that in this instance you feel the levels of customer service you have received have not been up to the high standards that we expect. Here at the Leaders Romans Group we understand the importance of providing a high level of service to our customers. We believe that when any issues arise whether these are over the course of the Tenancy or even at the end of the Tenancy that through the use of effective communication we are able to swiftly address these and alleviate any concerns. We of course expect that any queries raised with members of staff will be addressed within a timely manner and I can only offer my apologies if this has not been the case at times previously. The branch and property management teams are aware of and understand the importance of effective communication. In regards to your points made surrounding the deposit I can appreciate why you would have been disappointed due to the amount of time it took for the deposit to be released. For the sake of clarity when dealing with the deposit Leaders are instructed by the Landlord to hold this as Stakeholder, due to our position as Stakeholder this means that we are unable to release the deposit without the consent of both the Tenant and Landlord in writing. During my discussion with Jamie he has advised me that some cleaning needed to be undertaken at the end of the Tenancy and that the cleaning company conducted a full clean at a cost of £220. Jamie has informed me that this was more than they had been instructed to undertake however due to the cost of the invoice the Landlord initially believed that you should cover the cost; Jamie negotiated with the Landlord over this cost explaining why he believed it was not fair you as Tenants cover the full cost and I understand that £100 was agreed as a deduction to the deposit. It can be evidenced that the deposit release form was uploaded to our system by Jamie on the 10th of August. Due to a rent increase that took effect on the 9th of March it meant that our system was showing an arrears fee that was outstanding to the level of £50, due to this outstanding fee it meant that the deposit could not be released until this had either been paid or removed and so it was removed. I feel it important to highlight that once the deposit release form is uploaded this process is then handled by our Client Finance Department who are located externally away from the branch. Our Client Finance Department deal with all Deposit Releases across Leaders 100 branches, it can be acknowledged that there was a delay around this time as the Client Finance Department had a back log and therefore I would like to offer my sincere apologies that the release of these funds took slightly longer than anticipated. In relation to information that was relayed surrounding the Tenancy Agreement I am unable to locate correspondence which supports your comments but do feel it important to advise that the agreement in place between yourself and the Landlord would have been a legally binding agreement. I am saddened to read that this situation has left you with such a negative view of Leaders, I appreciate you taking the time to bring this matter to my attention, I have taken on board all of the comments you have provided me with and can assure you that all feedback is taken most seriously. I would once again like to offer my sincere apologies for the issues you faced surrounding the deposit release and that you felt the service you received fell below the high standards expected of Leaders. Kind Regards, Leaders

5/5

Google

Fantastic estate agents, I have had a great experience with Paul, Faijul, Ryan and the team. All very professional, helpful, knowledgeable and personable. I have purchased and sold properties with Leaders, the team deal with enquiries quickly and are honest with responses. Updates are continuous without having to chase. Would highly recommend.PositiveResponsiveness

Katie · 27 August 2023

Agent replied

Dear Katie Wade, Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Nottingham team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Customer Care Team

5/5

Google

The oroperty is nice. Jamiel is helpful and able to provide adequate information.

Kwok · 6 April 2026

5/5

Google

In contacting leaders for the first time to enquire about a property to rent, I was greeted and guided through the process by an employee named Alex. Alex was professional, personable, positive and kind. Due to this my experience was very pleasant and I was left feeling optimistic in my pursuit to find an ideal property. With regard to the former I would suggest to anyone in my position to give leaders a call.

Max · 1 October 2020

Agent replied

Hi Max Free, Thank you for the great review of our Leaders Estate Agents Nottingham team. It’s fantastic to hear that we could provide you with a great service that you were happy with. We hope we can be of service again in future. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

VERY FRIENDLY AND HELPFUL!!

Hannah · 27 September 2026

Agent replied · 11 October 2026

Hi Hannah, Thanks for the great review! All the best, Customer Care Team

5/5

Google

My agent Tom Hallam was a great help. Shower us a video tour of the apartment, and was very respondent and Super easy to talk to and gave us the best advice. Also helped me and my partner find our first home without feeling all the new stresses that come with it.Very helpful will definetly be recommending to friends and family.

Kelsey · 29 October 2022

Agent replied · 29 October 2023

Dear Kelsey Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Caitlyn and the team have been amazing! Really helpful and very polite and accommodating

Katy · 23 March 2026

5/5

Google

Kully was friendly helpful, clear about the services. Enjoyed the company of a very convincing guy and we got to like the house. Movin’ in very soon.

Takudzwa · 25 November 2024

Agent replied · 9 December 2024

Dear Takudzwa Seda Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

I got a phone call responding to a enquiry about a property and in turn was given another property to look at, which we then put a holding deposit down on within one day. Very professional, kind, courteous and was very speedy and helpful with any requests. Jamiel was particularly helpful throughout the whole day and consistently kept us informed and was very professional, and answered any of our queries promptly.

Lan · 16 March 2021

Agent replied

Hi Lan, it's experiences like yours that really keep us motivated! Thank you for your kind comments about Leaders Nottingham. It was great to hear the team and especially Jamiel were able to provide a professional and courteous service . Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

Joelle is an amazing agent, has helped me get my applications done for a new property so I can start new with my family. I'm so happy for all her help!

Kirrah · 23 September 2024

Agent replied · 23 October 2024

Dear Kirrah Priest Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Kully was very friendly and helpful during my viewing tour. He assisted with landmarks to use as reference as we are not local to Nottingham.

Yetunde · 19 December 2024

Agent replied · 26 December 2024

Dear Yetunde Okelola Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

1/5

Google

Absolutely appalling. If you're a landlord I would avoid at all costs. I have been using their rent collect service for 3 years. They have tried to sneak on additional charges to my statements, not once but twice. They are terrible at finding tenants. They told me they had secured a tenant and on the day she was moving in, told me she didn't pass her referencing, but still strong armed me into letting her move in, 6 months later she couldn't pay rent and had to move out. After that they didn't find me another tenant and left the room empty for 5 months, until I finally decided to take my business elsewhere. Oh and when you do try to leave they squeeze you for all the money they can.

Sienne · 21 August 2024

Agent replied · 26 August 2024

Good Morning Sienne Thank you for leaving us feedback. We are disappointed to hear that your experience was not a positive one. We are sorry we did not meet your expectation in this instance. If you would like to contact us at customercare@lrg.co.uk we will be happy to look into this for you or alternatively contact the local team in Nottingham and they will be happy to discuss this with you further, Kind Regards, Customer Care .

5/5

Google

In the short time dealing with Tom Hallam and his team so far, he has been super helpful & always respond to my queries very politely. It’s very difficult to find a property in Nottingham and with his help it becomes much easier. Always well spoken & extremely helpful when needed. Thanks Tom for your lovely support 🙂. …

Sasitha · 29 October 2022

Agent replied · 29 October 2023

Dear Sasitha Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

I worked closely with Will at Leaders who did a great job of communicating with me regularly and keeping me posted on what was going behind the scenes throughout. I found a room and was all sorted and ready to move in within practically two weeks, the documents side of things was made so easy/stress free for me too. Also shoutout to Gemma who was also so kind and lovely! Thanks guys

Annie · 1 September 2020

Agent replied

Hello Annie Thomas Thank you for your review! We love to receive positive reviews after customers have had great experiences with us. Many thanks Customer Relations Team

5/5

Google

CJ did an amazing job with helping me and my partner to find a house to let. The team was professional, efficient, and exceeded my expectations. I highly recommend him and the Leaders team. CJ was reliable and understanding. He navigated through the experience with professionalism. This created a comfortable atmosphere fostering a great relationship. His personal approach made the entire house enjoyable and made me see from a different perspective. We highly appreciated his dedication to both expertise and genuine human dedication.i highly recommend CJ for anyone seeking a dedicated and effective for a letting agent. Thank you!

Cortz · 12 August 2024

Agent replied · 26 August 2024

Dear Cortz Joy Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

I dealt with Luke in regards to a rental property. From start to finish he was very professional and patient with my frustrated property searching! He was happy to explain and answer any questions I had. His communication via phone, message and email was great. I’m really happy with the service I’ve had from Luke and would recommend using Leaders.PositiveProfessionalism

Gemma · 27 August 2022

Agent replied · 29 October 2023

Dear Gemma, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Really quick and efficient communication, it feels very easy and comfortable to ask for assistance or advice

Poppy · 11 June 2026

Agent replied · 11 October 2026

Dear Poppy, We greatly appreciate your 5-star review and the time you took to share your experience with us. Your feedback is invaluable and motivates our team to continue delivering exceptional service. We look forward to welcoming you back soon! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Excellent customer service. The whole team is amazing. I would like to take this opportunity to thank Faijul Ahamed. He is professional and patient in the whole process. He explains and answers any question I have. Also, he always keep me updated. His communication is great. I’m happy with the service I’ve had and would recommend using Leaders.

Y · 29 October 2022

Agent replied · 29 October 2023

Dear Y Wang, Customer care is important to us so we really appreciate you taking the time to leave a review and for giving us a 5 star rating! Many thanks, Customer Care Team

5/5

Google

Lauren is our point of contact, and we couldn't recommend her and the team highly enough! Lauren is extremely professional, and keeps us updated and been very supportive and always there to answer our queries. She is very polite and conscientious, she has made this experience so much easier. When not available Paul has stepped in and again he is extremely professional, polite and very helpful. We would highly recommend Leaders.

Karen · 1 September 2020

Agent replied

Hi Karen Dunlop, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Nottingham. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Relations Team

5/5

Google

Had the pleasure of having Saoirse Belmour deal with my initial rental query and application. She was personable and very helpful and she made me feel comfortable throughout the process. The application process is very easy and done via a user friendly app called Goodlord. Based off my first experience with Leaders, I would use them again.

Devina · 11 April 2026

5/5

Google

Everything was excellent overall. Sandeep and Jamiel were great and always responsive whenever I had questions.

Mubarak · 13 February 2026

5/5

Google

Caitlyn & Saoirse have been incredible. We managed to secure an apartment, and we truly couldn’t have done it without them.

Ltz · 11 May 2026

Agent replied · 11 October 2026

Hi there, thank you for your wonderful review! We are thrilled to hear that you had a positive experience with us. Your feedback motivates our team to continue delivering exceptional service. We look forward to welcoming you back soon! Kind regards, Customer Care Team

5/5

Google

Abbie has been my property manager for around 6 months now and I cannot think of any criticism. Her work ethic is unquestionable, if anyone was to go the extra mile it would be Abbie. She always gets the job done to the highest of expectations. If there is anyone I can rely on it is Abbie her commitment and attitude is second to none. Thank you as always!

Jordan · 9 February 2021

Agent replied

Hi Jordan Gilhooly, Thank you for taking the time to review your recent experience you have had with our team at Leaders Estate Agents Nottingham. We're so happy you had a positive experience with us. Don't hesitate to be in touch if you require anything further. Kind regards Customer Relations Team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Leaders's Google reviewsLeave Leaders a review
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.