Every review we hold for the Dunfermline office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
TrustpilotI don't even want to give this company one star
I don't even want to give this company 1 star. Myself and my partner have had awful experiences with Martin and Co. we rented a property from them for 2 years. The fees were extortionate upon moving in to the property but due to our circumstances we just paid up. When we had issues with the property it took them weeks to respond (to the point where the landlady came and solved the problems herself). After our annual contract ended they charged us to renew our contract although when we moved out the paper work stated we were on a rolling contract all along. Upon leaving the property we spent a full day cleaning. There was no damage and the property was left in pristine condition. Martin and co even commented on how well we looked after the property then proceed to charge us almost £200 in 'cleaning fees'. I wouldn't recommend Martin and Co to anybody unless you wish to be ripped off.
Carys · 21 January 2019
Agent replied · 25 October 2024
Hi Carys, we are sorry to read that you experienced issues with the service recieved from a Martin & Co office. Are you able to update your review to let us know which local office you used to enable us to investigate further?
★★★★★ 1/5
TrustpilotUntrustworthy, impatient and arrogant
Agents were at first friendly, until unavoidable delays (we had kept them fully informed as we were travelling a fair distance) meant they thought it was acceptable to dismiss our viewing in the space of 10 minutes after saying the delays were fine. If delays truly were problematic, they should have mentioned this rather than come across as excessively arrogant and rude to anyone who doesn't fit their Cinderella's shoe. Additionally they were entirely unresponsive following this and unwilling to reschedule, so clearly aren't actively interested in homing those who need it.After the amount of time, money and effort wasted due to their nature, I can assure that I'll never be interacting with Martin & Co again as well as warding off those seeking properties.Thankful to have missed this pitfall.
Bryony · 2 November 2018
Agent replied · 25 October 2024
Dear Bryony, we are sorry to have received your latest review. To offer a fuller explanation and insight into the situation as you have described it, firstly the reason you must provide written notice at least 24 hours in advance to a tenant currently in occupation is because you are asking permission for them to allow a stranger to enter their home. On the morning of your appointment which was scheduled for 1pm, you confirmed that you would be running late and provided a new time of 1:30pm which we made arrangements to accomodate. When the rearranged time was not likely to be fulfilled we rang and have logged 5 calls to you. These were not answered but when we eventually managed to speak to you at 1:52pm we had run out of allocated time and as the rest of the day was full of viewings for other people, a further rearrangement on that day would have delayed the rest of the peoples' viewings and so was not possible. This was clearly explained to you and you confirmed that you were only down for the day and did not wish to view another day.We are sorry that you feel so annoyed by this, but we have the utmost respect for other people’s time and work very hard to ensure that disruptions to peoples tenancies are kept to a minimum. We believe that this should be respected and not treated flippantly expecting to be allowed access to someone’s home freely but also that other people booked in for the day have their own time commitments. It is our recommendation that if you are arranging viewings in the future for another city that you set off in plenty of time to allow for potential delays.If you have any questions please feel free to contact us at the office, Kind regards, Mike Shrubshall, Managing Director of Martin & Co Cardiff
★★★★★ 5/5
TrustpilotDefinitely reccomend!
Just let a property from Martin and co and the way they deliver is excellent. I was shown round many properties that day by many other agencies and the letting agent at Martin and co. Louise Pearce was one of the reasons I let the property. So helpful, I wasn’t rushed, given all the information I needed and it was easy to do. Very happy with the place I’m going to be moving into and very happy with the service too! Definitley recommend.
Jenna · 15 August 2018
Agent replied · 25 October 2024
HI Jenna, Thank you very much for taking the time to leave a review of Martin & Co. We're pleased to hear that you are happy with the service provided and wish you all the best in your new home.
★★★★★ 2/5
TrustpilotGlenrothes Office
Everything was wonderful to the point where they got your money but then they show little to no interest at all. Asking for illegal premiums like reservation fee or whatever they called it and made us pay for the credit check at first. (Check your rights people) When moving out of course asked for money but when asked where is that money gonna go got no real answer. They should be able to tell you how your money is spend is they ask for it. They found a scratch in front of the fireplace and that’s it. Never trust these people ever again.
Jake · 8 August 2018
Agent replied · 25 October 2024
Hi Jake, We're sorry to read that you have had a negative experience with one of our offices. Please could you update your review to let us know which local Martin & Co office you dealt with so that we can investigate further?
★★★★★ 1/5
GoogleThey get 1 star.
I will stay clear ...
I arranged for a viewing of one of their property.
Took time off work to accommodate their time slot given.
Met at the property with the agent, Very little was said about the property itself and more so, about the number of viewings they have about the property and the deposits required .
.I did put my name down,and was told that it would be shortlisted and will find out in 2 days ..
It,s been over a week. And still no news.
Not sure it this was the norm,rhat they just dont contact you if your application is not successful .
I will not use their services again and would not recommend them ever.
Patrick · 11 October 2024
Agent replied · 11 November 2024
Hi Patrick
I have spoken to the viewing person and you had stated at the viewing that you did not want to pay the full price for the property as you did not
think it was worth it. You were advised if you would like to take it any further you would have to contact the office to note your interest. There was no contact made to the office to express your interest.
Regards
Martin & Co Dunfermline.
★★★★★ 1/5
TrustpilotShocking service!!
I had struggled to get hold of the estate agents for 6 days, when i finally got hold of someone they told me they were understaffed! I arranged my viewing for today at 12.. im still at the property at 12.30 with no email, no phonecall to state that they were held up or not coming at all!!! Absolutely disgusting service!! Noone is answering any calls from the office, despite them closing at 13.00! Im shocked how you are still in buisness i really am! I confirmed that i wanted to put the holding fee down after i have seen the property but they cant even be asked to turn up! livid!!
Marissa · 12 May 2018
Agent replied · 25 October 2024
Hi Marissa, We're very sorry to read your review this definitely isn't usual service for Martin & Co. If you'd like to update your review to let us know which local branch you used then we'd be happy to look into this further for you. Kind regards, Martin & Co (UK) Ltd
★★★★★ 5/5
GoogleNatasha dealt with us as buyers and did everything possible to accommodate our needs and queries. This rating is for Natasha’s manner, person-ability and understanding of us, which greatly helped relieve us in a stressful legal situation
Julie · 27 September 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotTerrible agency
Rented a property from Martin & Co over 3 years. very slow resolving issues, attempted to put the rent up at every opportunity an tried to take back every penny of my deposit over pre existing property issues.
Tashan · 15 September 2026
★★★★★ 1/5
Trustpilotrude staff
My senior and unwell mother suffered a flood after a leak in the flat above. The tenant warned the landlady via the estate agent that a pipe was about to burst but nothing was done. Martin and co staff were extremely rude . One member went over my request to leave my mum alone that day as she was distraught and is unwell but she then telephoned her! NO consideration for a senior citizen or a request to not visit her that day. She still hung around outside her flat and involved others to intimate my mum to give her access.
Camilla · 21 October 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotMartin & Co have got to be the worst…
Martin & Co have got to be the worst housing to ever exist. My Daughter moved it into a flat 3 years ago that was freshly painted but noticed the glass panel that was once painted had black dots on the door which clearly showed there was mould in that property. They allowed my daughter to move there with a 19 month old baby. The property within a month was smothered with mould, it was on the walls, clothes. Mattresses etc. my daughter tried everything painted with the mould paint, they put extractor fans & dehumidifier which hasn’t helped one bit. My grandson has constantly ended up in hospital lifeless from where he’s so ill he’s not eating or drinking. Doors are hanging off hinges due to how bad the mould is, bath has been blocked from day 1. Council made me go private and this is what I’m having to live with, I can’t even move out as I don’t have money. How these people can sleep at night is beyond me. My grandson is now registered as asthmatic and they’re trying to say that mould doesn’t effect your health.
Amelia · 16 November 2023
★★★★★ 5/5
TrustpilotExcellent service and courteous staff
My Mum had died and her house had to be sold. Rowan was extremely sensitive and kind. She kept me informed along the way. When my Brother and I decided to take it off the market, a guy who had viewed it so wanted it that he pursuaded Rowan to make a call to us. To cut a very long story short, he now owns it! Had Rowan not followed her gut instinct the house would probably still be empty and unloved.
Jan · 31 August 2016
Agent replied · 25 October 2024
Thank you Jan, what kind words. I appreciate your feedback. All the best for the future! Rowan, Martin & Co Hucknall
★★★★★ 1/5
TrustpilotWould do 0
Would do 0, think evil corporation think Martin Co, doubling rent of every family oriented residence they can and doing over our society and economy in the process. They will share the news of your necessary departure with 0 care for your human struggle. They have acted and taken advantage before the legislation that stops them increasing rent by so much or even no fault eviction. Evil.
Liam · 12 February 2026
★★★★★ 1/5
TrustpilotAnti social tenants welcome at Martin an co.
Martin and Co are responsible for the nightmare tenants next door. I have called them 9 times to report anti social behaviour as I cannot sleep until around 2 -3 am. This has ruined my mental health and ability to function at work. They care not about duty and responsibility. I wouldn't use them in any shape of form. No standards.
Paul · 23 March 2026
★★★★★ 5/5
GoogleFantastic experience, Natasha and the team were great. Definitely recommend.
Muzz · 21 June 2025
Agent replied · 23 August 2025
Thank you so much for the 5-star review! We truly appreciate your support and wish you all the best.
★★★★★ 5/5
GoogleExcellent service from Martin & Co when selling our flat. Natasha was fantastic, frequent communications and support. Would absolutely recommend!
C · 7 February 2025
Agent replied · 23 August 2025
Thank you so much for the 5-star review! We truly appreciate your support and wish you all the best.
★★★★★ 5/5
TrustpilotI have been searching for a property…
I have been searching for a property for quite some time now and Martin&co have really gone out of there way to help me in many ways! i find their suggestions and advice really great! I have been helped by Dan Webber for the viewings and been helped by Charlotte Cotter and Becky to! and together all of them have really been very helpful and polite and reasonable! Great job guys thank you very much!
Gordon · 14 January 2019
Agent replied · 25 October 2024
Hi Gordon, Thank you for taking the time to leave a review of Martin & Co Gloucester. We're really pleased to hear that the team have looked after you and look forward to working with you again in the future.
★★★★★ 5/5
TrustpilotSimply the Best
I have used Martin&Co to look after my properties for 13 years and wouldn't be without them. They are very professional and sort out any problems so I don't have to! Diana Gaglio is the person I have been dealing with lately for one property and she saved me £100 by finding a better deal for something, brilliant! I feel like she looks after me in fact all of Martin & Co look after me, that's how it feels. 🙂
Mrs · 7 July 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotMorrisons Village Square Runcorn has…
Morrisons Village Square Runcorn has rapidly gone to the ruins, fridges are empty most of the time, limited stock on the shelves, there has been no sugar on the Costa Machine for 3 weeks now, I asked can you not use a bag of sugar for the coffee? The reply was, we are not allowed, i usually spend £30+ in there everyday before work only to find i need to go to another shop to get what Morrisons dont have in stock, its absolutely degrading by management from Morrisons to limit the stock availability, I must refrain from using that store again
Mal · 18 August 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotGina Rude and Unprofessional!!
We viewed a property in channel view and clearly this is the worst and most unprofessional agents in the world!The lady Gina was so rude and unprofessional she struggled to even greet us when we arrived the property turned her back on us walked off.We really liked the property and made an offer of £1625 which its clear to see that the agent didn’t know or couldn’t be bothered to present our offer to the landlord and provided no feedback whatsoever regarding why another offer had been accepted.If your a landlord or tenant Avoid this agent at all costs.Im glad we didn’t get the place now knowing what kind of Rude and unprofessional agency would be managing my tenancy!!Disgusting service!
Sean · 16 May 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotYou’re customer service is very poor…
You’re customer service is very poor and one of your colick is mashud Ahmad he’s very Inattentive man he offers a 2 bedroom apartment and he said it’s available and also he wasted my time to go and view the property and we accepted everything he said and now when we saw this property let agree with someone else and he didn’t say anything to us and we try to contact him but he’s Irresponsible person
Sara · 4 September 2025
★★★★★ 1/5
TrustpilotIf I could give a minus star I would
If I could give a minus star I would. There is a property with their board outside. I t is not listed on their website. I have enquired 3 times to find out the cost of the property and I have received no response. Very unprofessional. You'd have thought with the market slowing down that they would be keen to engage in conversation. I've never used them in the past and I never will in the future.
James · 19 June 2023
★★★★★ 1/5
TrustpilotThey don’t respond.
I got sent a video viewing and half an hour later I replied saying my friend and I are very interested and then asked about the move in date and they never replied. It’s been nearly a week and during that time I’ve emailed - no response, my friend has phoned multiple times and it’s gone straight to voicemail. I’ve then sent an enquiry on their website where it says someone will get back to me and they never have. I then saw the property was not available anymore which was really disappointing. If they weren’t going to let me rent it, they could’ve at least let me know it had gone and replied to at least one of the ways I contacted them!!
RM · 20 July 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI have just sold my house with Martin and co I would highly recommend them. I found them to be very professional and communication was excellent and the service they provided to show the house was very helpful. Natasha kept us up to date on an ongoing basis and we are very grateful for her assistance throughout the process.
Ruaridh · 11 October 2021
Agent replied · 11 November 2024
Hi Ruaridh, many thanks for taking the time to leaving such a wonderful review, we really appreciate that and wish you all the best for the future.
Martin & Co.
★★★★★ 1/5
TrustpilotDisappointed
I went to a house viewing in Haslington and the agent was very poor he wasn’t friendly or welcoming and hardly spoke to my self, when my partner inquired about a property he was just getting ignored even though we were very interested in the property and the company still hasn’t got back to us about it.
Chelsea · 11 February 2026
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.