Trusted Agent profile · Essex

Colubrid Essex reviews

4.7

★★★★★ Excellent

250 reviews across 2 platforms

17 Kings Parade, King Street, Essex, SS17 0HR

Colubrid's office in Essex, at 17 Kings Parade, is rated 4.7 out of 5 across 250 reviews on two platforms, including 227 Google reviews rated 4.8.

Google logo

4.8 / 5

227

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

23

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Essex office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Google

Excellent Estate Agent! Colubrid are so professional and very effective in the business. From providing free valuation to putting my property up for sale, I was getting offers after just one week. Very friendly to deal with as well. Colubrid exceeded my expectations in terms of service delivery. I would highly recommend.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Eddie · 13 June 2022

Agent replied · 12 June 2024

Hi Eddie, Thank you so much for taking the time to leave us this review. We are glad that you felt we exceeded your expectations with the service we provided. Many Thanks Colubrid

5/5

Google

Andrew was really helpful and his attention to detail was outstanding throughout the whole process. Would absolutely recommend Colubrid to anyone looking to buy or sell. Thank you

Ashleigh · 13 June 2023

5/5

Google

Came across Josh at Colubrid estate agents when we bought our current house. Was impressed how professional they all were and how they kept us informed on the progress. Decided to use Josh to sell a rental flat. Sold it the day it was marketed. Could not have been happier. Will definitely use them again. Highly recommended.

Antony · 25 July 2024

5/5

Google

This supermarket is best for fresh fruits and vegetables. They have many varieties of apples. The milk section has a large selection of fresh milk. They stock good quality of fish and the bakery items are delicious. Their frozen food items that are most popular are spinach, peas, prawns and Ice cream. I love Carte DOR’s Madagascan Vanilla.

Abdul · 13 May 2024

5/5

Google

Very satisfied with Colubrid. Offer accepted on the same day and house completion was done within 5 to 6 weeks. Staff was very responsive and professional every time we contacted them and a little personal gift upon completion which is always a nice touch. Highly recommendPositiveResponsiveness, Professionalism

Jorge · 25 August 2022

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for your kind review Jorge - we wish you all the happiness in your new home. Many Thanks Colubrid Estate Agents

5/5

Google

I would give Colubrid a 5 star rating because within a week of the pictures being taken we have sold. They arranged for block viewings and kept us upto date every step of the way on all the viewings and the feedback received. I cannot recommend this estate agents enough.

Troy · 17 August 2024

5/5

Google

Andrew stuck to his word and sold my house after a long year of ups and downs! Very professional service with a great team around him. Josh branch manger was great in negotiations and dealing with my queries. Would recommend to all , great service and sees the job through from start to finish ! Thank you ! ☺️

Mark · 13 February 2024

2/5

Google

Went in with positive hopes. Ended up disappointment. Another estate agent driving prices up unnecessarily. They talk about factoring inflation like economists to sellers but what about buyers, doesn't inflation not affect them? Pathetic, absolute shambles.

Katon · 13 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Katon, We are really dissapointed to read your 2* review. We take pride in the service we provide to our clients as you can see from the volume of 5* reviews we have on this page. I have checked our database and we have nobody on our system with the name "Katon Speed" so unfortuantely we cannot look further into this unless you contact our office to speak to us about the review you have left by calling us on 01375 360031 or e-mailing us at hello@colubrid.co.uk. Judging by the review you have left it would seem that you are frustrated that we are "driving prices up" which I assume means that you have made an offer on one of our properties that has either been rejected or a higher offer has been made by another party which has subsequently meant that your offer was not accepted. We can only speculate that this is the case due to not knowing who you are or this could possibly be a fake review. If this is a real review and our assumption above is correct, then we can only apologise that you have possibly missed out on one of our properties. We would be keen to stress that ultimately it is the home owners choice which offer they accept on their property and if the offer you made was lower than an offer made by another buyer then in the majority of situations a seller will accept the best offer they receive on their property particuarly if they buyers are in a similar position. The housing market has an extremely high demand at present meaning that properties are generating a crazy amount of interest and in many situations multiple buyers are making offers on the same property. This is great news for sellers, but not great news for buyers because the demand is driving prices up and is also meaning that properties are selling in record time. Obviously this makes sellers very happy as they are achieving great prices for their properties but it its leaving many buyers frustrated as they are competing with so many other buyers when they are trying to buy a property. In this situation there will only be two people who end up happy, the seller and the person whose offer has been accepted. All the other potential buyers are left frustrated, so we certainly sympathise with your situation. To say that we are "pathetic" and an "asbolute shambles" is in our opinion completely unfair. Are we patheic and an absolute shambles because one of our sellers has accepted an offer that was deemed better and higher than the offer you have made? We are definitely not "driving prices up unnecessarily", ultimately a property is only worth what somebody is prepared to pay for it and we have a duty to our clients to achieve them the highest price for their property when they have employed us and trusted us to do this job for them. Looking through your previous reviews we can see that you have left very similar reviews with other Estate Agents so it looks like you have been having the same issue for a while and not just on one of our properties. We wish you the best of luck with your property search moving forward and really hope that you are able to find your new home and apologise that in this case you were unable to. Many Thanks Colubrid Estate Agents

5/5

Google

First class service from the moment we picked up the phone to arrange a property viewing. Really helpful team and nothing is ever too much trouble! Highly recommend. Thanks for everything so far. Allan & Beth

Allan · 13 June 2023

Agent replied · 12 June 2024

Hi Allan and Beth, Thank you for leaving us this positive review. We are pleased that you are happy with the service we have provided. Many Thanks Colubrid Estate Agents

5/5

Google

Professional service from start to finish, responded fast and answered questions accurately, keeping me well Informed throughout their service.

Freddy · 31 July 2025

5/5

Google

So far house valued on wednesday...1st viewing saturday. 4x more viewings booked within 1st four days of listing it. And sold on 5th day. I would recomend COLUBRID to anyone and everyone. Josh and bradley have kept me informed immediately. Thanks

Cliff · 17 October 2024

5/5

Google

Great service, very professional and reassuring. Sold within 48 hours for asking price so very happy Thank you.

Donna · 31 July 2025

5/5

Google

Thumbs up to everyone from the agents themselves up to Sales Progression for helping us secure our dream home in 2022. Despite C19 restrictions & changes in work flow the team would keep us updated at every opportunity which was much appreciated.PositiveProfessionalism

Mike · 13 June 2022

Agent replied · 12 June 2024

Hi Mike, Thank you for taking the time to leave us this review. We hope you are happy in your new home. Many Thanks Colubrid

1/5

Google

Not even close By a bazillion miles the worst estate agent in essex No communication whatsoever , especially with each other, no customer care, very little effort. Utter shambles. Do not sell your property with these

ICandy · 6 December 2024

5/5

Google

An amazing estate agents that helped me and my partner buy our first home. Efficient, friendly and gave us customer service like no other. Will definitely use them when we sell our home. Would highly recommend and cannot fault a thing.

Emma · 13 June 2022

Agent replied · 12 June 2024

Thank you Emma, we wish you all the happiness in your new home. Many Thanks Colubrid Estate Agents

1/5

Google

Dreadful Web site, too full of yourselves

Ian · 17 October 2024

Agent replied · 24 October 2024

Hi Ian, We are really genuinely dissapointed to read your 1* review particuarly when it doesnt really have anything to do with the service that we provide. We pride ourselves on delivering a 5* service to our clients and if only you knew how hard we work to keep our reviews on this page as high as possible I genuinely think you would think twice about leaving us this negative review just because you dont like our website. I have checked our system and we have never had any dealings with yourself or even spoken with you which makes your review even more frustrating and injust. If you think our website is "dreadful" like you have stated then fair enough, but it would be much more constructive if you took the time to contact us to actually engage in a conversation which could be helpful rather than just coming on here and leaving this 1* review on a public domain without a real basis to do so. You mention us being "too full of yourselves", again we would much rather have a proper conversation to ascertian why you think this. We are the number 1 Estate Agent in the whole of Thurrock for the amount of properties that have been sold in 2021, 2022, 2023 and 2024 so far. So if we want to shout about that and make the genral public aware of this then we feel we have earnt the right to do so on our own website. We sincerely hope that after reading this, you will consider removing this review as it is so detrimental to our independant business and it ruins the hard work that we put in to our good name. If you wish to have a conversation with us about it, then please feel free to call us on 01375 360031. Many Thanks Colubrid Estate Agents

5/5

Google

I have just purchased my house through Colubrid, I was happy with the service provided. They always responded to my enquiries (towards the end there were a lot) they worked to push the sale through smoothly and as quickly as poss. All very approachable and helpful.

Karen · 15 June 2024

5/5

Google

Since speaking with Colubrid i have been met with nothing but amazing service and honesty. Josh and his staff are enthusiastic and experienced and i would recommend colubrid to anyone that is looking for an agency that is both honest and kind

Lunar · 17 August 2024

5/5

Google

Josh is an amazing agent.

Pratheesan · 14 January 2024

5/5

Google

Absolutely first class estate agents Andrew is great very obliging and honest

Russell · 13 June 2023

5/5

Google

First class service, in fact better PREMIUM GOLD service from first point of contact. These people know their stuff! Took 14 days from initial contact, signing contract, uploading onto websites & sold. This is stress free selling, the team work with you, no grey areas & honest.... we all like honest when it comes to sales! I highly recommend.

Nicola · 13 June 2023

5/5

Google

After having a bad experience with another Estate Agent, I couldn’t fault Colubrid at all, from the moment we put our house on the market with them, they already remained in contact with us, all the way until completion which all happened within 12 weeks. Wouldn’t use another Estate Agent again.

Liam · 15 December 2023

5/5

Google

After dealing with another Estate Agent for 12 weeks receiving low offers and being told my expectation was too high, Colubrid reached out and was able to sell my property within a very good time frame for the price I wanted all along. Highly recommend anyone selling to use them.

Charlotte · 15 December 2023

5/5

Google

Fantastic service. I was dreading buying and selling at the same time due to a previous bad experience, but Colubrid were brilliant from start to finish. My thanks to all of the team 😊 …

Aimi · 13 June 2022

Agent replied · 12 June 2024

Hi Aimi, Thank you for your postive comments! We wish you every happiness in the future. Many Thanks Colubrid Estate Agents

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Colubrid's Google reviews

Questions about Colubrid Essex

How many reviews does Colubrid Essex have?

Colubrid's Essex office has 250 reviews across two platforms: 227 on Google, 23 on Trustpilot (across the whole business).

What is Colubrid Essex's rating?

Colubrid Essex is rated 4.7 out of 5 across all 250 reviews, and 4.8 out of 5 on Google from 227 reviews.

Where is Colubrid's Essex office?

Colubrid Essex, 17 Kings Parade, King Street, Essex, SS17 0HR.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.