Every review we hold for the Dartford office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 1/5
GoogleI have been calling and emailing numerous times to complain about the maintenance team not attending for 5-6 weeks at a time. My service charge includes paying this team to attend every 2 weeks so I am paying for a service I don’t receive. No one has called me back, I just get an email reply saying “someone will contact you” which never happens ! The grounds are appalling and so over grown which I’ve sent photo evidence of but still no reply! The customer service is terrible !
Charlotte · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Charlotte, we are sorry to hear that you haven't received a response to your email. I have highlighted this to the Neighbourhood Operations Manager for your area and asked that someone contacts you as a matter of urgency. Many thanks NT
★★★★★ 1/5
GoogleThey just want you to pay rent and they don’t care when you need help ,they reply to your review, we will ask area manager to find out about the issues, it’s all lie ,for an emergency repair I’m still wating every time flat’s above us opening the tab or flashing water coming in to our flat and we have 1 year old baby in the flat , and water is not clean water ,I don’t know what kind of people they are ,I will definitely make sure to sue you for this ,
Dario · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Dario, We are sorry to hear that you are having issues. Can you please contact us via customer@moat.co.uk so that we can look into this further for you and get this resolved? Many thanks NT
★★★★★ 1/5
GoogleNever EVER bid on, buy or rent a home from Moat. Not only do they not do repairs, they don't care about health and safety or respect their residents. I have been battling with Moat to get them to even collect the rubbish that hasn't been collected until the end of November/early December 2021. All they will tell you is to wait and make false promises, fail to act, ignore your emails, then one of the concierge staff will tell you to keep the rubbish in your flat and hang up on you. Thanks for nothing Moat!
J · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Dear J, We are really sorry to hear about your dissatisfaction with the service from Moat. In order for us to investigate and try to resolve this for you could you please contact us via complaints@moat.co.uk. Many thanks NT
★★★★★ 1/5
GoogleHorrible! I can’t even describe how bad they are!!! I’ve been without hot water on my shower for months!!! They just don’t care. My next door neighbour moved out for the same reason and they quickly done all the repairs and put a new boiler, so they can rent it again of course… But once you’re there, paying them rent, they couldn’t care less. I have 2 children and unfortunately, have to ask family if I can bath them at their house, as mine has no hot water…
Catia · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Catia, I am so sorry to hear that you have had this issue. I've escalated this to the manager of the Gas Team and asked that someone contacts you. Many thanks^ NT
★★★★★ 1/5
TrustpilotWow I can’t say I’m surprised by the…
Wow I can’t say I’m surprised by the reviews. Moat are absolutely the worst HA I’ve ever experienced. I’m currently on Shared Ownership but due to finances and health issues, I’ve decided to sell but they won’t make it easy. I cannot afford it anymore but they rather you suffer more than anything. I’m behind on rent and I don’t even know what options I have other than I want to leave asap and the way it’s going, I’m going to have to leave without paying the mortgage and rent for them to take it seriously. At this rate, I don’t care the impact it would have as I have my emails where I am constantly saying I cannot afford it anymore. All they keep referring me back to is universal credit. No Moat you’re not listening. I don’t want to live in this poorly built flat. You can hear other tenants which is absolutely unfair, no soundproof whatsoever. The building was done as half a job.
There should be more help for shared ownership owners but seems it’s a massive death trap. Who do we turn to, what rights do we even have when customers are struggling to keep up?
Let me leave!!
Nups · 1 September 2024
★★★★★ 5/5
GoogleI recently bought through shared ownership and Hayley from the resales team was a big help throughout the whole process. Excellent communication, she constantly provided support and guidance and was always available to reach when needed to provide additional information to all parties included. Thank you for your great service!
Apostolos · 24 July 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Apostolos, thanks so much for the review! We're so glad to have you onboard and that you're happy with our service. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact our customer service team at customer@moat.co.uk or by calling 0300 323 0011.
★★★★★ 1/5
GoogleI wish I could leave a negative rated review.
I have waited 12 weeks for an external window repair, I have been subject to threats to kill against me and my family, excessive drug smells, anti social behaviour and consistent noise pollution. I have ongoing complaints and have contacted the local MP's as I am at the end of my tether with moat.
I have a partner with MH, and this has caused her to detierate.
Moat managers do not care if you are a rented tenant and add management charges x3 to the rent cost for what reason???
Daniel · 23 August 2024
★★★★★ 1/5
GoogleVery poor job done by the Moat neighbour team at Knightswood Estate in Tunbridge Wells. Expect far better and giving them the chance to improve this in 2025!
Nick · 13 May 2025
Agent replied · 22 October 2024
Hello Nick, we're sorry to hear that you're not satisfied with our service. If you would to discuss this further, our customer service team would be happy to talk through any concerns you may have. Please don't hesitate to get in touch at customer@moat.co.uk or by calling 0300 323 0011.
★★★★★ 5/5
GoogleThank you so much to Sarah and Louise for guiding me through the whole process. They have been very supportive and helped me with every little detail. Highly recommend.
Syed · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Syed, We are really pleased to hear that Sarah and Louise were helpful and will make sure we feed this back to them. Many thanks NT
★★★★★ 5/5
GoogleAm so pleased with Moat Homes for my new home.i will like to thank the staffs, Edith, Sally and Annebel for the lovely roles they played. Also for the quick response to all my emails to Edith.I and my daughter are so excited to move into our beautiful new home.
Deborah · 24 June 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Deborah, thanks so much for the review! We're so glad to have you onboard and that you're happy with our service. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact our customer service team at customer@moat.co.uk or by calling 0300 323 0011.
★★★★★ 1/5
GoogleI waited around for an appointment that’s taken me 2 months to get yet Clarissa Connell didn’t bother to knock my door she decided to hang out in the car park waste of my time since the appointment was at 1pm my whole morning and my sons!
Ruby · 20 September 2025
★★★★★ 5/5
GoogleI’ve been dealing with Katie May, she has been absolutely brilliant! Her correspondence has been timely and efficient and she has always taken the time to keep me updated with the progress of the house. Thank you Katie
Michelle · 10 June 2020
Agent replied · 11 June 2024
Hi Michelle, Thank you for your five star review. It's great to hear that you have received great customer service and we will feed this back to Katie. Many thanks LS
★★★★★ 1/5
GoogleDon’t use them. They put the rent and service charge up ridiculous amounts after your first year. Just had a child to and they want me to magic another £75 somehow a month.
Edit - called them as they said and they did not help at all. They just say this to look good.
Sean · 11 March 2024
Agent replied · 11 June 2024
Hi Sean, we're sorry to hear you're unhappy with our service. Our Income and Advice team may be able to help with your financial concerns and answer any questions you may have. Please contact us on 0300 323 0011 or email customer@moat.co.uk so we can discuss this with you further.
★★★★★ 4/5
GoogleGot my flat first with Moat, very happy with my end result.
Henry · 11 October 2025
Agent replied · 11 October 2026
Hi Henry, thanks so much for the review! We're so glad to hear that you're happy with our service. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact our customer service team at customer@moat.co.uk or by calling 0300 323 0011.
★★★★★ 1/5
GoogleAwful company. Lived In a shared ownership property managed by MOAT for 8 years… lots of problems that took way too long to sort, constant phone calls with no response, grabbing extra money at any opportunity and now chasing us for money for something we don’t owe and we haven’t lived there for 2 years!! Threatening debt collectors. Seriously consider your options if looking at a moat housing property!!
Elliott · 19 December 2024
★★★★★ 5/5
GoogleMoat have always been excellent to deal with . Vanessa has been so helpful with the sale of the property and I couldn’t recommend her more highly
Jess · 10 June 2022
Agent replied · 11 June 2024
Hi Jess, thank you so much for your feedback. We will pass your comments onto Vanessa. Many thanks NT
★★★★★ 5/5
GoogleNicole has helped me with my move and couldn't of been any better if she tried. Whole thing went so fast and smoothly. I'm still in shock at how well it went. Tha k you Nicole for being such a big help.
Jemma · 1 October 2024
Agent replied · 22 October 2024
Hi Jemma, thanks so much for the review! We're so glad to hear that you're happy with our service. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact our customer service team at customer@moat.co.uk or by calling 0300 323 0011.
★★★★★ 5/5
GoogleWe had Rebecca Joyce looking after us, and I couldn't be more happier with her, everything we had worries about she explained them or sorting them for us so quickly.. she was so lovely to meet in person, thank you very much Rebecca for helping me and my family buy our first home
Ty · 11 March 2024
Agent replied · 11 June 2024
Hi Ty, thanks so much for the review! We're so glad to have you onboard and that you're happy with our service. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact our customer service team at customer@moat.co.uk or by calling 0300 323 0011.
★★★★★ 1/5
GoogleDo not care one bit for their residents, have no compassion or no duty of care for my son who is classed as, disable phoned 10 times regarding an isuue always promised a call back and that its priority never happens given up calling them now, never want to do their side of the bargain on repairs an expect people to live in a dump well I'm afraid I will never be one of those, regret moving into my property due to their poor communication, talking down to you like you are nothing like you are a low life, never want to do anything and try and get out of everything or do a botch job and expect people to live in a dump as they don't want to pay for anything worst housing association and now going to take it further with a lawyer and housing ombudsman
LORRAINE · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi Lorraine, I'm sorry to hear that you're unhappy with the service you've received. We are committed to listening to our customers and would like to work with you to resolve your concerns. So that we can investigate the matters you’ve raised, please can you email us at complaints@moat.co.uk with the first line of your address and the details of your concerns. Many thanks, GA
★★★★★ 1/5
GoogleSo on the 28/09/2020, I got home after a lovely day for my birthday may I add to find my door lock to my front door is jammed. As I put my key in it just won't unlock. I called moat straight away around 21:18. To be told it could be a 4 hour wait.
I have a young child with me aswell May I add which I told them.
Its freezing outside and I have currently been waiting outside my property for nearly 3 hours. I called back the lady told me, oh no one contacted you or come yet I said no. So she come off the phone and called back 5 mins later with response of, I spoke to someone and they said well it is a 4 hour wait and that they will hurry it up. I said OK but I have a young son outside in the cold. She said yes I told them that too.
Maybe this isn't an emergency or it isn't a priority, but I'm sorry this is absolutely outrageous to think these people during covid-19 would have me and my young son outside in the cold. Like they have a million jobs to do.
No one has called to update me or anything. Instead have me in the cold wet nasty weather.
So just imagine if that was you and your son.oh but its not, so its ok.
Well thanks moat.
Up until now I had never had a issue with you guys. Ever. And now. This is just disgusting.
Let's see how long it takes for them to come. Probably won't come with a new lock either which will then leave my property vulnerable
Elizabeth · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi Elizabeth, I’m sorry to hear about your recent experience. I have passed your feedback onto the relevant team to look into the issues you have raised and have asked for someone to get in contact with you. Many thanks, GA
★★★★★ 1/5
GoogleVery disappointing! My partner and I were very interested in a shared ownership property and asked Ben Davis to show us around the property. Unfortunately due to work we were unable to view the property at the normal time of 9-5 but Ben told us he could show us after this if he was available. We sent an email saying we would like to be shown any day after work by which he then said Monday morning. We told him that due to worn we were unable to and we were available any weekend. We never got a reply. It’s been a week and it has made us lose interest in the property all together. Whenever I called Ben Davis on either of his contact numbers and left numerous messages I never got an answer or reply. Also I got charged by my phone company for a ‘premium’ call to him when I left a message!
Alice · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Dear Alice, We're sorry to hear that we've been slow in our response. Our Sales Officer has emailed you to arrange a date that works for you, and he'll also follow up with a call. We hope that you are still interested and able to go ahead with the viewing. Kind regards, LR
★★★★★ 1/5
Google3 weeks without a lift, second time this year. Live on 7th and got lung cancer. My little is 12 and can not carry big shopping bags upstairs.
Supermarkets won't deliver to us without lift...friends can't pop around with groceries anymore.
Been ringing MOAT but no explanation as such or actions taken.
Feeling totally trapped. Already classed as extremely vulnerable because of my health during this pandemic.
Our cupboards are getting empty but not MOAT problems so stuck , staying awake at night over trying to find solution.
From extremely unhappy customer
Lapago2 · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi, I'm really sorry to hear this. Please could you send us an email to customer@moat.co.uk providing your name, first line of address and details in regard to the issues with the lift so that we can look into this for you. Many thanks, GA
★★★★★ 4/5
GoogleI had read a lot of very bad reviews about moat and i cam reassure you it is not that bad.
My first experience i won't lie wasn't the greatest when i first started to look for property with one of the agents but once i found what i wanted, the team that took over from sales to when i moved in was amazing! They were doing everything possible for me to move into the property. The handover and completion happened in the same day in less than 5mins! I had received all the instruction for my house in a nice little folder. I didn't know how the house was going to look like but i was pleasantly surprised! Only thing i thought i was going to have a dish washer but never mind. I particularly want to thank the give a 10 STARST to E. Uba my sale progresso that was working really hard on my case!!
Thank you
Letty · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi Letty, Thank you for your review. We're glad you're happy with your new home. We’ll share your feedback about how we did well and also where we can improve so we can ensure we're always providing an excellent service. Many thanks, GA
★★★★★ 5/5
GoogleI am a Moat shared owner of five years and I have really enjoyed my home. I am currently in the process of selling and my contact is Hayley in the resales team. It is a rollercoaster of enquiries to deal with when selling and the resales team has been a great help supporting me with all the enquiries relating to selling including the service charge packs. It has not been a straight forward process especially during Covid-19 and slow communication with solicitors. Hayley responds quickly to emails and calls with good information and has been supportive when I was having difficulty with my solicitors. I’d recommend Moat for shared ownership.
Julia · 10 June 2021
Agent replied · 11 June 2024
Hi Julia, Thank you for your review. We're so pleased to hear that you've enjoyed your home and that you have found our Resales Team supportive throughout the selling process. We will pass your feedback onto Hayley. All the best, GA
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.