Every review we hold for the Coventry office, from every platform, shown as written. First names only.
★★★★★ 5/5
GoogleI’m a tenant with this agency and have dealt with Sheridan and Charlotte. Both have been great and thanks to both, but I especially want to thank Charlotte, the Lettings Manager, for the outstanding service she provides.
With other agencies I’ve been with, it’s usually impossible to get help after 5pm, but Charlotte has always responded quickly no matter what time of day it is. That kind of dedication makes such a big difference and has made my experience as a tenant so much easier.
Thank you, Charlotte, keep up the excellent work!
Raz · 8 September 2025
Agent replied · 8 October 2025
Thank you very much for taking the time to leave us a review. We have passed your comments onto Sheridan and Charlotte.
★★★★★ 1/5
GoogleABSOLUTELY UNPROFESSIONAL, A Complete Waste of Time
I had an extremely frustrating experience with this agency. They scheduled a property viewing for 12:00 PM on a busy Monday, and then had emailed me at 11:43 AM.. just 17 minutes before the appointment to say the property was no longer available because it had been reserved. Meanwhile I was already waiting outside the property in bad weather like an idiot with no prior notice.
When I reached out, their response was very unprofessional and unacceptable: “That’s how agencies work.” Seriously? If that’s their idea of professionalism, it’s a joke. There was zero consideration for my time, effort or basic communication standards..
If you value your time and sanity, AVOID THIS AGENCY AT ALL COST. Completely unreliable and shockingly careless.
Sangeeth · 9 August 2025
Agent replied · 8 October 2025
Unfortunately when a property gets reserved, we have to cancel all other viewings when the holding deposit is paid and take the property off the market. We tried to contact you by telephone to let you know that the property was no longer available but the call did not go through. You were sent an email at 11.43am to let you know that the proprty had been reserved and was no longer available. On this email there was a link to another property that is available. The property you were booked in to view did not get reserved until 11.30am and the agent was outside the property until 12pm.
We are sorry that you felt the need to put a bad review on about us but unfortunately we have have to follow procedure. We can not allow viewings to go ahead once a holding deposit has been paid.
★★★★★ 1/5
GoogleCatherine Cook is the rudest person I have ever come across. She is so mean to the tenants and she has been abusive to the tenants on call. She will never take any criticism and will blame tenants for things that are the agencies fault.
Honestly the worst human I have ever come across. No respect at all for anyone else. She has also lied to so many of us about maintenance. What she doesn't understand is that we pay for the rooms and it's not like we are free loafing off of her!!
Honestly worst agency ever.
Wieba · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
After reading your review, we are very confused as your name does not appear on our system as ever being a client of ours. We as a company take pride in caring about all of our clients whether it be a landlord, tenant, vendor, etc.
Sometimes if tenants do not get the response that they want from us then they put false reviews on Google to try and make us look bad. We are assuming that this is the case even though you do not appear on our system as a client of any kind.
If you have any concerns please contact us via email where we will be more than happy to assist you.
★★★★★ 1/5
GoogleUPDATE Reply to dishonest agency staff
When I went for the viewing, Charlotte assured me that all furniture will be there by the time I arrive. The only things they found to pick on are 2 marks on the wall that were a few mms in size that were wipeable, watermarks on the mirror (that was probably from when I cleaned it) and a dusty wall fan in the bathroom . No furniture were broken. No dents on the wall. No dents on the doors. No damage on the carpet.
Report said the room was left in a good domestic condition so I don't what Charlotte, Catherine is saying that I did not leave the room as it was.
Catherine does not care for the tenants and Charlotte will embellish to get you into renting the property.
___________________________________________
AVOID. This is an agency who lets an incomplete property. I was 2nd to last to move in a HMO property with 1 tenant at least occupying the property for almost 2 months when I moved in. Yet, there was no internet, tv or sofa. Wifi was installed 3 weeks into my tenancy and Catherine had the audacity to say that other tenants didn't chase up the wifi when this should've been installed before letting the property. Charlotte will promise you things will be done in the property but 90% of the things she mentioned on my viewing weren't delivered.
Measurements for the sofa was taken 2 days before it was delivered a month into my tenancy. VESTA PROPERTY WILL MAKE EXCUSES THAT THIS WAS A BRAND NEW PROPERTY BUT IN REALITY THEY DO NOT CARE WHETHER THE PROPERTY IS READY OR NOT AS LONG AS THEY LET THE PROPERTY AND GAIN MONEY.
I received my moving out report which concluded that I left my room in a "cleaned to good domestic standard" which meets my tenancy agreement but still charges me £45 for some grubby marks . Their reasoning behind this was property was brand new and should be left as it was. This is unreasonable and unrealistic as living in a property means there will some unavoidable wear and tear.
There were plenty of rubbish and extra materials left from renovating the house in the front yard and garden. I had to chase this up to be removed.
I realised that the neighbours fence collapsed in the garden. A week before this Charlotte showed the property for a viewing and yet she didn't action anything about this when she clearly saw this.
This agency does not respect due diligence at all. The agency lied to me saying they never once received a complaint when most of the tenants I lived with have sent some. One tenant had to be relocated for a month because the property wasn't ready for the start of ther tenancy.
Philline · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
We advised all tenants moving into the property of delays with the furniture as the property was a brand new property. All housemates were fine with this.
When you vacated you were advised of the costs for the cleaning and also advised that if you did not agree with the costs you could dispute this. You did not dispute this and agreed to the deduction that was applied ofr. The property was brand new when you rented it and it was not returned in the same condition.
★★★★★ 1/5
GoogleIf I could sum up my experience with Vesta Property in one word it would be: NEGLIGENCE. Issues with the property arose from day 1 (eg: door to bedroom was jammed and they provided NO HELP), issues only continued from here. The door handles were poorly installed and broke MULTIPLE times. The front door lock in fact broke.. A housemate has had a broken bed for over a week and has called SEVERAL times and given no help.
On viewings they will present themselves as a proactive agency that cares about their tenants - this is not the case.
Jada · 7 October 2025
Agent replied · 8 October 2025
The door handle to the room was fixed prior to the tenancy start date and before keys to the property were collected. The inventory clerks carried out the inventory on the 30th August, 2 days before your tenancy started and were able to gain access to the room with no isses. We mentioned when the keys were collected that the cleaners had not been able to access that room but the issue was now resolved. Since the keys were collected, nobody has reported the door lock for the room.
We have not been advised of any other issues with any door handles in the property. if there are issues with any of the door handles, please report them via the website so that they can be dealt with.
We have again not been advised of any issues with the front door lock so if the maintenance is not reported, we can not deal with it.
It is not an issue with things being poorly installed, sometimes things in properties need to be replaced or repaired due to wear and tear and ageing.
The bed is being dealt with, your housemate was advised last week that a new bed has been ordered and that their contact number has been passed on for delivery to be arranged.
★★★★★ 1/5
GoogleWe moved in just over a month ago and they have never tried to contact us or help us with our issues. Some areas of the house were in an unacceptable state, especially one of the bathrooms. When we arrived, the door to my room wouldn’t open and they already knew this was the case before we moved in. After calling multiple times with no response, we had to fix the door handle ourselves. They have repeatedly assured us that they will fix our problems and never had. Another tenant’s bed has been broken over a week and they have yet to do anything about it. Our landlord is an enigma and whenever we ask for their contact details, they refuse to give them. Furthermore, for the first inspection they gave us 24 hours and 13 minutes notice, exactly 13 over the legal requirement. I strongly do not recommend.
Harry · 7 October 2025
Agent replied · 8 October 2025
The door handle to the room was fixed prior to the tenancy start date and before keys to the property were collected. The inventory clerks carried out the inventory on the 30th August, 2 days before your tenancy started and were able to gain access to the room with no isses. We mentioned when the keys were collected that the cleaners had not been able to access that room but the issue was now resolved. Since the keys were collected, nobody has reported the door lock for the room.
The bed is being dealt with, a new one has been ordered and your housemates contact number has been passed on for delivery to be arranged, your housemate was advised of this last week.
We have given the correct notice for the inspection that was arranged.
The landlords contact number can not be given out as you have been advised of previously.
All maintenance issues that are reported in the correct way via the website are dealt with, some maintenance issues that are reported do take longer than others to be dealt with depending on contractors availability.
★★★★★ 1/5
GoogleDO NOT USE VESTA PROPERTIES!!!
This agency is absolutely horrible. We have only lived here for a month and a half and they have already made our stay here miserable. When we arrived, one of the bedroom doors were broken and someone wasn't able to get into their room for hours until we had to use tools to fix the door handle. We complained about this on day one and they still havn't come back to us...
My bedframe was completely unstable and kept breaking until it became completely unsleepable. Its been over a week and I haven't been able to sleep in the room that im paying rent for.
The state of the bathrooms when we arrived were disgusting and we have had to spend so much time money and effort in fixing problems that keep arising. Today our front door stopped locking until we had to screw the lock back on ect.
I beg no one uses vesta properties
Seren · 7 October 2025
Agent replied · 8 October 2025
The door handle to the room was fixed prior to the tenancy start date and before keys to the property were collected. The inventory clerks carried out the inventory on the 30th August, 2 days before your tenancy started and were able to gain access to the room with no isses. We mentioned when the keys were collected that the cleaners had not been able to access that room but the issue was now resolved. Since the keys were collected, nobody has reported the door lock for the room.
The bed was reported to us at 18.07 on Friday 26th September when the office had closed for the weekend, a member of staff did respond to your maintenance report that evening at 19.49 explaining that the landlord would be contacted on Monday when the office reopened and she would update you. She then emailed you on Monday 29th at 09.04 to let you know that the issue had been passed onto the landlord and that she would update once she had an update on it. You asked at 16.36 asking for the landlords telephone number and we advised that we can not give the landlords contact number out. The new bed has been ordered and your contact number has been given for them to contact you direct to arrange delivery of the new bed which a member of staff advised you of on Friday 3rd October. We have advised you that we can not authorise any maintenance without the landlords approval.
The property was cleaned prior to move in and no reports have been made to us regarding the bathrooms not being cleaned.
With regards to your front door, this has not been reported to us. If maintenance is not reported to us then we can not deal with it. Please make sure that all maintenance is reported in the correct manner via the website.
★★★★★ 5/5
GoogleFinding housing as an international post-grad student can be stressful and daunting. I'm so lucky to have found Charlotte & Catherine at Vesta Properties. From our very first conversation, they have been kind, knowledgeable, and professional. They helped me secure the perfect flat in a great location to meet my needs and are always prompt & helpful with all communication. I highly recommend Charlotte, Catherine, and the team at Vesta.
Kristi · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
Thank you so much for your kind words Kristi. We are so pleased that you are happy with your property and the service that you receive from us.
★★★★★ 5/5
GoogleOutstanding agency, every time we have had a problem in the flat we rent it has been repaired straight away. Some things we have had to wait for that are not urgent but anything urgent is always sorted quickly.
I would reccomend this agency to anyone. The team are always really helpful whenever we need them there is always some one to talk too.
Thanks Vesta.
Muhammad · 27 October 2025
Agent replied · 10 November 2025
Thank you very much for your review, we are glad that you are happy with our service.
★★★★★ 5/5
GoogleDue to the ten days quarantine, we weren't able to move around. I saw a listing and called Vesta Properties Agency. I explained our current constraints, and they were able to provide virtual viewing for the property; Thanks to Charlotte.
In summary, we reserved the property virtually with support from Catherine. (super-efficient and very responsive staff) in 2 DAYS. After the quarantine, I walked into their office, did a transfer for both rent and deposit, and that's it; Got the keys. By the way, I am an international student.
Very seamless and stressless process. Vesta Properties sent All documents via email, and all calls placed to the agency were received and attended.
Concerning the property rented, I have not seen any that's cleaner, with attention to details. All facilities were either new or nicely renovated with the best of materials.
The Landlord has been amazing as well.
Thanks, Vesta, for making us feel at home. I highly recommend them.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Mayowa · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Thank you very much for your lovely words Mayowa. We are happy that we have been able to assist you and find you a lovely new home.
★★★★★ 5/5
GoogleI rarely leave reviews on here but this agency is one of the best there is out there when it comes to properties! I never had an issue during my stay at Queens House. Even when minor issues came up which is normal, both the landlord and agents were exceptional in resolving it. Super grateful to Catherine, Charlotte and Sheridan who were fantastic during my tenancy. I wish they had other properties outside coventry so I could deal with them again but 1000% recommend in their outstanding services.
Queen · 21 February 2025
Agent replied · 10 April 2025
Thank you so much for your lovely review. We are glad that you enjoyed your time at Queens House and it was a pleasure to have you as our tenant.
Good luck for the future!
★★★★★ 1/5
GoogleNot a good lettings agent for student accommodation properties. Catherine was unprofessional and rude to tenants despite our patience with the company.
Delayed our deposits for months. Did not fulfil their duties and respond to urgent matters in timely manner, such as keys for parking in property and mould in the property, putting us students at risk.
Djamila · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
We are extremely sorry that you feel this way. The mould that was caused in the property was cased by an issue with the management company of the block whoch you were made fully aware of and you also spoke with them, the delays in this being resolved was down to them. We were calling them several times a week to get this sorted for you. They had to repair the external issue to te block before they could resolve any internal issues cased by it.
The car park fob was issued to you as soon as we had recieved it from the landlord as they had not supplied this to us.
Catherine was nothing but proffessional and tried to help you with any isses that you had at the property.
The depost was delayed as the landlord wanted to claim for things that we did not agree with being paid for by the tenants.
★★★★★ 5/5
GoogleVery pleased and happy with the service and advice we received from Vesta property agents. We have used them for 8 years now no problem at all, Catherine and her team were always friendly and approachable. Now we have sold our property we say a fond farewell and thanks for everything.
Highly recommend Vesta. Kieran OToole.
Kieran · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
Thank you so much for your kind words Kieran. It has been a pleasure to work with you for the last 8 years. We wish you all the best for the future.
★★★★★ 5/5
GoogleI have been renting out one of the properties from Vesta Agency for almost two years, really helpful staff, always taking a good care of tenants. Also I am very pleased with quick and effective communication from agency. Cathrine has been doing a great job, I could always count on her for any occasion. Highly recommended.
Katarzyna · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
Than you very much for your review and for being such a good tenant. We wish you all the best for the future.
★★★★★ 1/5
GoogleAVOID - they are AWFUL when responding to any issues. Our hot water went off (which is urgent) and when I mentioned it had been a while without it, they then said 'well when I was younger we had to deal with it' - incredibly patronising and they should be embarrassed!!!!
they also use landlords that they claim have busy lives/too many properties and use this to respond very slowly to maintenance issues. Hilarious.
To top it all off - they make SCAM claims about what cleaning is needed at the end. You'll be having to email these constantly and then they'll still make false claims/patronise you.
J · 11 November 2024
Agent replied · 10 November 2024
We are unsure who it is that has left this review. Our staff would never say that tenants would have to deal with it like they did when they were younger! If tenants are left without hot water, it is dealt with as quickly as possible after simple checks have been made around the boiler pressure etc. We would also never say that landlords have busy lives or too many properties to respond. All inventories and check outs are carried out by an independant inventory company and not ourselves. These reports show what if any works and cleaning are required.
★★★★★ 1/5
GoogleAVIOD AT ALL COSTS . Catherine Cook is a compulsive liar. These guys give out "deals'' that are not in the customers favour. All they care about is keeping their landlords happy! This company has been reported to the Obudsman service several times. Please don't invest your time and money into Vesta. There are better reputable companies in coventry, whom provide much better service.
Haresh · 25 October 2022
Agent replied · 24 October 2024
After reading your review, we are very confused as your name does not appear on our system as ever being a client of ours. We as a company take pride in caring about all of our clients whether it be a landlord, tenant, vendor, etc.
We never have and never will offer deals to our clients, so this is another point that we are confused over.
We find it very offensive that you have called a member of our staff a compulsive liar especially when we try very hard to genuinely care about all of our clients
Your remark regarding the ombudsman is completely false and slanderous. We have been reported to the ombudsman once since we have been trading and we were successful in that case.
Sometimes if tenants do not get the response that they want from us then they put false reviews on Google to try and make us look bad. We are assuming that this is the case even though you do not appear on our system as a client of any kind.
If you have any concerns please contact us via email where we will be more than happy to assist you.
★★★★★ 5/5
GoogleRented a property as a student sharing with 3 others in Coventry. Whenever, anything with the house stopped working due to wear and tear, they had it replaced or fixed within the week, sometimes next day. Very professional providing a detailed booklet of readings and information when moving in and very friendly and understandable people in general. Their maintenance man for my specific house was very kind too and helpful.
Overall considering how bad some student let agencies are and the agency i had before vesta, it was a big improvement.
Zain · 12 October 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you very much for your review. We wish you all the best for the future.
★★★★★ 5/5
GoogleI have met agents and very few stand out. Charlotte is simply an angel. She and Catherine are very accommodating with my questions and demands. I am simply awed by the manner and way in which they follow-up on issues with the accommodation. Ensuring our comfort is met despite the setbacks due to this dreadful pandemic. Kudos to Vesta Team, definitely recommending them.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Patricia · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Thank you very much Patricia for your review.
★★★★★ 5/5
GoogleI have rented a house with Vesta properties and share my experience. Staff were very friendly and professional. Any maintenance issue they dealt promptly and softly. All the staff are good. Catherine is doing great job. Highly recommended
Valluru · 10 April 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you very much for your kind words.
★★★★★ 1/5
GoogleAt the time of viewing they said everything is brand new so there won't be any trouble with any of the machines or WiFi etc . One the day when I moved in nothing was literally working no warmer no hot water nothing not even WiFi I had to stay at my friend's place . They knew that the agreed day of my arrival so they could have sorted out everything by that time and if at all there were thing which would that more time then they could have delayed the day of moving in so that I wouldn't have trouble if this is the service they are providing on the first day then how it will be all through the time period
Pooja · 10 April 2024
Agent replied · 10 November 2024
Unfortunately the teething problems that you experienced were beyond our control. We were unaware that there was a problem but we dealt with it as quickly as we could once it was reported to us. The wifi was unfortunately out of our hands.
★★★★★ 5/5
GoogleVesta has been our agency for the last year. Catherine and Sheridan were always there to support us in all types of tenancy needs. We would highly recommend Vesta for home tenancy.
Divyarajsinh · 10 April 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you very much for your kind words, we wish you all the best for the future.
★★★★★ 5/5
GoogleMy partner and myself rented a flat with Vesta for two years, they were brilliant estate agents! They really do care personally for the people who rent with them. They are speedy with their responses and they are always happy to help and assist. The entire team here are so friendly and understanding. Genuinely could not fault them at all.
Thank for the past two years guys and take care!
Louis · 12 September 2024
Agent replied · 24 October 2024
Thank you for your kind words Louis and for being such great tenants. We wish you both the best of luck for the future!
★★★★★ 5/5
GoogleI have rented apartment through Vesta properties Agency. These guys are just one mail or call away to any problem in the apartment and honestly they will provide solution to major issues within 1 or 2 days max.
Thank you Charlotte and Catherine for your quick response and support.
Highly recommended and Best in town!!PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value
Abhay · 25 October 2021
Agent replied · 24 October 2024
Thank you for your kind words and being such a great tenant. We will be sorry to see you go!
★★★★★ 1/5
GoogleBooked for a viewing 11.45 next day. Everything confirmed and at 11.13 before the meeting I am receiving a text to confirm if I am attending. I have read it 20 minutes later so I called them back in order to confirm. A lady is coming 11.55 starting an argument that I did not confirm it.
I have shown her emails in which she confirmed receipt of my confirmation previous evening.
We have to make it clear I said to her, 30 minutes before the meeting is not time for confirmations it's time for emergencies. I could understand 2,3 hours before the meeting, not 30 minutes.
A great queen told me that she won't show me the property closing car door and leaving...
In her opinion she is the innocent one suffering crisis through cruel politics' reigm.
----Update-----
She was threatened of what?
I did not write all the story so let's finish it.
She was not happy with my accurate response to her nonsense so she quickly said that she will not carry on with the viewing. After I showed her emails and told that I wasted time and her behaviour is rude she said its wasted time for her as well asking me if we maybe can carry on with the viewings. I answered that she already stated she won't to what she decided to leave.
What was rude? Telling you to stick to the facts. While conversation 11.13 on my phone in her words was 10-nish.
You can not even sign yourself. I am not liar like you to give 5 stars businesses that are not worthy it. Let rather people to leave thumbs up. As you can see some of my reviews are really appreciated. Change the country or go back to country of your origin if you are not happy with European culture.
If you suffer from anxiety just find a specialist, I am not the right person to share it with me neither Google users.
------
As a conclusion, what a normal and decent person my be threatened of? I have never seen a decent person with face like you. You afraid of what? Only indecent people, criminals, liars and thieves are feeling threatened or afraid of something can not define. Children of these last ones also. Cowards that can not stand on their own legs being addicted to parents criminally acquired wealth. Oh sorry I missed the fact that not all kinds of robbery are considered crime by law ...
A threat is offence, have you considered reporting it to police? Why not? You are embarassing Charlotte. You are simply discriminative.
----
Your reply deleted obviously. You are embarassing Charlotte! At least I have got used to this standard so widely spread across the UK. It is really foreign thing abroad UK in Continental Europe, all who you read it.
Tomasz · 25 October 2023
Agent replied · 24 October 2024
Hi Tomasz, we call all of our clients to confirm there viewings 30 minutes before to confirm if you will be there so we do not end up going on wasted journeys if people don't show up. When a member of staff called you to confirm that you would be attending the viewing you were rude to her over the phone. We also tried to call you to let you know the member of staff was running 10 minutes late but you didn't answer. When the staff member was there to meet you at the property you were also rude to her, this is why she did not carry out the viewing with yourself because our staff shouldn't feel threatened. Looking at your profile it doesn't go un-noticed seeing that you give all businesses bad reviews once you have dealt with them.
If you have any concerns please do not hesitate to contact us.
Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.