Trusted Agent profile · Cheshire East

Reeds Rains Wilmslow reviews in Cheshire East

3.8

★★★★★ Good

2,246 reviews across 2 platforms

32 Alderley Road, Wilmslow, SK9 1JX, Cheshire East, SK9 1JX

Part of Your Move & Reeds Rains National Home Move, see every office.

Reeds Rains's office in Cheshire East, at 32 Alderley Road, is rated 3.8 out of 5 across 2,246 reviews on two platforms, including 242 Google reviews rated 4.9.

Google logo

4.9 / 5

242

Reviews on Google

This office

Trustpilot logo

2,004

Reviews on Trustpilot

Business-wide

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains Wilmslow hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Cheshire East.

What do you need help with?

Reviews

Every review we hold for the Cheshire East office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Great for first time buyers

Our real estate agent was Neil Price from the Coventry branch. As first time buyers, we had no idea where to even start but we found the help and advice from Neil essential in starting our journey. Throughout the buying process, communication was great as we were constantly kept up to date - with any questions we had answered swiftly. Even after moving into the property, he assisted us with a few queries we had about the property and got back to us the same day, sorting the questions we had. Thank you so much to Neil - we can’t wait to start making this house our forever home.

Steph · 10 September 2024

1/5

Trustpilot

***KEEP AWAY***

***KEEP AWAY***We were treated like young dumb first time buyers and constantly lied to by the sellers and estate agents. Property was advertised as FREEHOLD, we asked the sellers about the property status, they said the property was FREEHOLD, the paperwork was in the post. During the solicitors searches, it came to light that the property was in fact LEASEHOLD.Reeds Rains asked how we found out that the property was LEASEHOLD and we explained through the solicitors, to which estate agents said "but yeah its a long LEASEHOLD " - so they already knew and were hiding and MIS-SELLING!

SLW · 25 April 2022

Agent replied · 29 October 2024

Hello,I am really sorry you have not been happy with the experience you’ve had from Reeds Rains. We take customer satisfaction very importantly and as such I would like to look into the issues further. Please could you email me at: enquiries@reedsrains.co.uk. I will be happy to investigate the matter further.Kind regards,Reeds Rains

1/5

Google

Absolutely pathetic service. Went for House viewing waited outside in the parking for someone to show up. And then Thomas was really rude and condescending. The way he spoke to us, made me think about renting any property through them. He made some really rude comments. Which was unacceptable. This one star was because, this is the lowest we can give. Really disappointed.

Muhammad · 12 November 2023

Agent replied · 11 November 2024

Dear Mr Wajid, Thank you for your review, im very sorry you feel you had a bad experience with Reeds Rains Lettings Team, on speaking to the member of staff who feels recollections may vary, they have commented how you were late to the appointment, wandered around the property without particularly making any acknowledgement to our staff member, asked if there was some deal to be made which Thomas replied " maybe £25-£50pcm". When he asked your thoughts you said you were thinking more £1200pcm which is £300 below the advertised price per month. Unfortunately this sort of deal couldn't be achieved for the landlord, and Thomas made you aware of this. We take all complaints very seriously and will look further into this lettings viewing.

5/5

Google

Mark and Freddie provided and excellent service when they sold our property. They provided calm and clear guidance and kept us informed every step of the way, helping us deal with any issues professional manner.

Keith · 10 June 2026

Agent replied · 10 October 2026

Thank you for taking the time to leave a review, and thank you for your business we really appreciate it. We're really pleased for you, and feel free to contact us in the future if we can be of service. Mark, Freddie & the team.

5/5

Trustpilot

Buying a property can be a stressful…

Buying a property can be a stressful experience, but the team at Reeds Rains have made the process much easier. They have been friendly, supportive and proactive, keeping me updated regularly and helping to move things forward whenever possible. Thank you for all your hard work and assistance.

Ms · 14 October 2026

4/5

Trustpilot

Positive result with some bumps in road

Firstly, Read Rains sold the property which is the primary objective. The commission price was competitive so we have a positive result. The market has been very slow this year so I appreciate why it took longer than wanted and we had to reduce the initial asking price significantly. The staff are always polite and courteous.On advice from Read Rains we engaged with their online auction service. This was a waste of time. Communication with the auctioneers was almost non-existent and no offers were made at any price.We reverted to traditional sales approach. There was confusion regarding an initial offer which never materialised but eventually we secured a sale with a different buyer.The solicitors service which partners with them on a no sale no fee basis, engaged with us but after being engaged, they informed that they were not able to cover our purchase property. This also wasted some time.Lastly, I felt that it was always me pushing for updates and progress and Reads Rains reacting. Other agents I have used are more proactive. This could have been somewhat due to a turnover of staff at the particular branch but such things are part of business and should be managed.

Chris · 22 August 2024

5/5

Trustpilot

Positive and enthusiastic approach

When he came to the initial assessment of my house, Jeremy was very positive and enthusiastic. He also listened to what I had to say. He was on the buyers' case and got a result. When I go into the office he is very welcoming.

Mrs · 8 October 2024

Agent replied · 29 October 2024

We are thrilled to hear about your positive experience. It's wonderful to know that you felt heard and understood during the initial assessment. We are also pleased to hear about Jeremy's dedication and commitment to achieving the best possible outcome for you. We strive to provide a welcoming and supportive environment for all our clients.

5/5

Google

I have just completed a sale with Reeds Rains and had the best experience with Emma who handled everything from showing me around on day 1 to completing the sale. Emma was the best I’ve dealt with while looking for a property she was a godsend and took any stress out of the process. I will definitely use again :)

Sarah · 17 December 2023

Agent replied · 11 November 2024

Sarah, thank you for your review and comments, it's much appreciated. Have a lovely Christmas. Best wishes Mark & the team.

1/5

Trustpilot

This is based at the Ossett branch

This is based at the Ossett branch. The worst business I have ever dealt with!! Going through renting a house currently and the way we have been dealt with is absolutely appalling. The most miserable, unprofessional, unresponsive, utterly useless people I have ever had the misfortune to deal with.Not only have we been continuously lied to but now our calls are even being ignored.Tracy who we dealt with originally was just atrocious, never gave us a call once to update us so we called the branch ourselves every day to know what was going on. Only to be told now that we have transferred over to the Wakefield branch that she has done absolutely nothing and even gone against what we have been told!!!When Tracy isn't in I dealt with Emily who I thought was doing everything she could to ensure we got the keys at the weekend. Not only do we have a time limit for our current property but I'm 4 months pregnant and she knew all of this and getting married in a weeks time then going on honeymoon for 2 weeks out of the country, all of which was stated at the time of viewing the property. However, after our calls being ignored all day long we arrive at the Wakefield branch to be told that everything Emily said she was going to do, she did none of it!!!The way Emily dealt with my partner was just ridiculous, no use of words but actually shrugged her shoulders and rolled her eyes when he asked her a question. This company is an absolute shambles and a joke and we have not 1 good thing to say about them.They do not care about anything at all and make it unbelievably difficult and long.Never have we ever had something go on for so long and with no end in sight.The worst customer service I have ever received in my life and will never ever use them again for anything!!!!

Miss · 26 January 2022

Agent replied · 29 October 2024

Hello Miss Tams,I am really sorry you have not been happy with the experience you’ve had from Reeds Rains. We take customer satisfaction very importantly and as such I would like to look into the issues further. Please could you email me at: enquiries@reedsrains.co.uk. I will be happy to investigate the matter further.Kind regards,Reeds Rains

5/5

Google

My thanks to everything Mark and the team (Hayley and Olivia) have done to facilitate the sale of my mother's flat. It has been a stressful time and they certainly helped to remove much of the stress. They were all both professional as well as friendly and helpful and kept me fully informed at every stage of the process. Excellent service!

Brian · 12 November 2023

Agent replied · 11 November 2024

Thank you for taking the time to leave a lovely review, and sharing your selling experience. Best wishes Mark & The Team

5/5

Trustpilot

Excellent customer service

Neil and Mandy made the process of selling my house very smooth. (sold subject to contract at the min).They kept me informed and updated all the way through. Their customer service was excellent and i would definitely recommend them to others.

Miss · 19 November 2024

Agent replied · 24 December 2024

Thank you for your kind words. We are delighted to hear that you had a positive experience selling your home. We strive to provide exceptional customer service and are glad that Neil and Mandy were able to make the process smooth and efficient for you.

1/5

Trustpilot

Reeds Rains should be avoided!

Imagine the response I got from a Reddish Branch Manager below after I complained about the service I received from managing my property. The amount of lies he stated in his email is alarming. Another reason to stay clear of this firm because they will mess you upHe could not even put his name at the end of the email Hello, To start things off you are copying a lot of random people into an email chain who have no part in this matter and it is causing a lot of confusion within your complaint. The complaints procedure would be to myself first and then it can escalate up the channel. Because of the numerous different emails this has caused a massive delay getting back to you. To address your issues, first of all it was Bryce who was the lettings manager here dealing with your issues with regards to the tenants of 30 Bratton Drive. After numerous emails back and forth between you both Bryce tried to resolve it by either agreeing the tenant could have his cousin move in or serve a section 13. This was agreeable and then later not agreeable by yourself. Then you wished to serve notice to the tenants to which we have to get confirmation from yourself to which Bryce never received until you contacted the branch upset that it hadn't taken place. There has been a lot of confusion with what you wish to do with the property. You were made aware of the tenants vacating as you wished to serve notice, we can not notify you multiple times of the same update. Finally a resolve was met between you and Bryce to serve notice. The tenants dropped their keys in on Thursday the 21st but this wasn't picked up until Friday due to how late it was. Again there had been some confusion as you had stated you did not want to pay for a check out report on one occasion but when you came into branch you said you wanted the check out report to be done. Jennifer in branch then spoke to vibrant who booked it for the following day for you. You have expressed you wanted to leave our services but are now asking for our assistance on matters which would not be manged by ourselves going forward. All I can do is offer my sincere apologies that you are not happy with the service you have received and offer you my best wishes going forward in the future and can end communications on this matter here, if this is not satisfactory then please see attached the complaints procedure on the next steps for you, Kind Regards

Divine · 23 July 2024

1/5

Trustpilot

Very dissapointing experience with Reed…

Very disappointing experience with Reed Rains. The property was advertised before it was ready for sale. After spending time and money on searches and enquiries, we were ready to agree on completion when the seller informed us that they needed to apply for a cheaper mortgage. This process took another six weeks, and the seller ultimately did not obtain the mortgage.

Nelson · 15 October 2025

Agent replied · 22 October 2025

We regret your disappointing experience. We aim to confirm sellers' readiness before listing and we are sorry this did not happen in your case, causing wasted time and money. We'll review our procedures to prevent recurrence. Thank you for your feedback. Regards, Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Excellent Service from Hazel Grove Branch

Selling your childhood home is a difficult and emotional journey. An estate agent you can trust is essential and I can't recommend the Hazel Grove branch of Reeds Rains highly enough. Dean put me at ease from our first meeting when he came to value the property and this has continued throughout the sale process. He and his team have been polite, friendly, conscientious and professional. They've handled the marketing, EPC certificate, viewings, negotiations and survey without any fuss. They've kept me informed every step of the way and made the whole process as painless as possible. I wouldn't hesitate to use them again in the future. Thank you Dean and team.

Anne · 14 July 2024

5/5

Google

I cannot praise Mark Latham and his team enough! When my mother died last January, it was an emotional time and with the problems caused by Covid, not an ideal time to sell her house! There have been numerous problems along the way and it has taken 12 months but I have always had complete confidence in Mark. He has been so helpful and reassuring, I cannot praise him enough. I am so glad that I chose Reedsrains, in Wilmslow, for my estate agent. Thank you , Mark.PositiveResponsiveness, Quality, Professionalism, Value

Heather · 12 November 2021

Agent replied · 11 November 2024

Heather, thank you for your feedback, and the lovely card that we received. You have been a pleasure to deal with, I know that we were both stressed at times, but we managed to achieve the right outcome in the end. All the best for the future, Mark.

5/5

Google

I am most impressed by Mark and his team. Mark is very smart and knows how to deal with people which includes keeping sellers informed, vital but overlooked by some estate agents. The sales team does the viewings, so much better than a disinterested viewing agent simply unlocking the door with zero attempt to sell. Ask Reeds Rains how best to present your house and follow that advice. They know what they are talking about. And their use of a professional photographer makes all the difference. Remember a lot of buyers just dismiss a house based on the photos on Rightmove. Enough said, my sale is in its infancy...

Kathryn · 12 November 2021

Agent replied · 11 November 2024

Thank you for your lovely review Kathryn, I know your experience with the previous estate agent was not very good. We have worked well together, and i am glad that we came up with ideas between us, and a plan for how to stage your property for viewings, so thank you for taking that on board. Importantly, it worked and not only did you achieve a sale, but it has completed within 1 month! which during these time must be a record. We wish you all the best with your new home, and thank you for the chocolates.

1/5

Trustpilot

AVOID AT ALL COSTS!!

The flat was absolutely rancid. Massive problems with hygiene and smell of tabacco and weed from downstairs has also made all my things smell I can still smell it now on things. I complained multiple times to reeds rains and that’s the reason I moved out now they are charging me for moving furniture that was already there! £150!! Dosnt even cost that even if I was liable. £200 for a clean when the flat was filthy when I moved in please find all the complaints I’ve made regarding the state of the flat! End of tennancy clean is £40 not £200. Landlord is money grabbing! The flat was infested with fleas! Boiler broke due to flat having no maintenance ever and I was just constantly ignored! Wouldn’t pay for contents insurance excess when boiler exploded! Please refur to dates on emails as I show how awful this flat was and not maintained, NEVER CLEANED FOR MY TENANCY MAY I ADD still photos of previous tenants in draws! Nantwitch are just clueless, Stephan is rude/ sexist and mansplained regarding the boiler breaking with next to no help provided. AVOID THIS COMPANY.

Georgina · 9 November 2021

Agent replied · 29 October 2024

Hi Georgina,I am really sorry to read your review; we take customer satisfaction very seriously here at Evesham. Unfortunately we can’t find you on our system, please can you give me an email on: Antonia.Bowler@lslps.co.uk so I can help get to the bottom of this.Kind regards,Antonia Bowler - Marketing Assistant

5/5

Trustpilot

A positive experience

A positive experience. Mark was knowledgeable and helpful on the initial visit. Sales brochure and video both excellent. Janet and Vicky very friendly and helpful on pricing discussions and general advice. Have been kept up to date with progress. Overall very happy.

Mrs · 19 October 2024

Agent replied · 24 December 2024

Thank you for your kind words. We are thrilled to hear that you had a positive experience with our team. We strive to provide excellent customer service and appreciate your feedback.

5/5

Trustpilot

Up to now,everything has been explained…

Up to now,everything has been explained clearly by all staff in a professional and friendly manner.

Roy · 26 September 2026

Agent replied · 10 October 2026

We're so glad our team provided clear, professional, and friendly explanations. We appreciate your kind words! Regards, Reeds Rains

5/5

Trustpilot

Excellent service and support…

Excellent service and support throughout. The advice has been really helpful, and nothing has ever been too much trouble. Always friendly, approachable and happy to help with any questions. I really appreciate all their support and would highly recommend them to anyone selling their property.

MRS · 14 October 2026

1/5

Trustpilot

House was put on the market in june

House was put on the market in may. Accepted an offer on property in July. We was then offered to use there in house solicitors (oniell patient solicitors )was told it would make things quicker. The buyer was a cash buyer so straight forward. Well here we are in the middle of october and still waiting on sale to go through. All down to the solicitors we was given. Me thinking them been local no they on an industrial estate in Cheshire. Even had buyer calling my estate agents complaining on how slow things are going as they are living in a caravan ready to move in and have been for months. Well its no luxury here all packed up ready to move out. Cooking from camp stove. I would never have taken there advice and used there supposedly in house solicitors. Mental torture. Should not be put under this . Something so straight forward made difficult. Leaving 2 familys in limbo..

Shaun · 19 October 2021

Agent replied · 29 October 2024

Hi Shaun - sorry to hear this. I will pick up with the branch and find out what is happening with this. Kind regards

5/5

Trustpilot

Selling my Mother’s property as a POA.

I would recommend Reeds Rains. I was amazed on how professional they came across. Tom came to value Mum’s property looking very professional and smart. A good rapport was instantly there. Mum had gone in to a care home and Tom had empathy with my situation and took his time to talk about the value of the house. He proceeded to take photographs which looked very good. Tom was positive the property would sell and there would be a lot of interest. There was a lot of interest, and Tom kept me updated at all times. The other staff are also very professional. I cannot thank Reeds enough for everything they have done. They absolutely are the best Estate Agents, they work very hard and deserve the 5 star review.

Tracey · 4 July 2024

1/5

Trustpilot

bad customer service

They have been my estate agents for more than 5 years. I had requested them that I would pay the contractors directly for some works inorder to reduce the price. But despite the fact that they agreed in writing that I will be paying the contractors directly, they still paid the contractors which led to loss of money for myself. There is no one point of contact. They charged me twice for renewal fees in 1 month. Whenever you ask them they just redirect to renewal team, accounts team, local branch, maintenance coordinator.

Debdeep · 13 September 2021

Agent replied · 29 October 2024

Hello,I'm sorry you have not been pleased with the service you've received from Reeds Rains. Customer service is of paramount importance to us. We have started the process of refunding you the fee that was charged twice, this should be with you in the next 3-5 working days. We are also in the process of rectifying the issue of the contractor being paid twice. We sincerely apologise for the inconvenience caused.Kind regards,Reeds Rains

5/5

Google

Having somewhat nervously approached a house move, Mark and the team at Reeds Rains took the reins and got everything sorted. A superquick sale, great sale price achieved, and Mark continued to liaise with the chain after the sale to ensure that progress to exchange went as smoothly as possible. Would have no hesitation in using again or recommending

G · 12 November 2023

Agent replied · 11 November 2024

Mr & Mrs Duce, thank you for your lovely review, and thank you for placing your trust in myself/ the team and Reeds Rains to sell your home. We had some stressful parts of the process at times, but i'm really pleased we got there in the end. We wish you all the very best with your new home and location. Mark & the team

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Reeds Rains's Google reviewsLeave Reeds Rains a review

Want a trusted local agent to help?

Tell us what you need and we'll put you in touch. Reeds Rains Wilmslow hasn't joined The Trusted Agent yet, so we'll pass your enquiry to them or to up to three other top-rated agents near Cheshire East.

What do you need help with?

Reviews may appear on more than one platform.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.

Get help from an agent