Trusted Agent profile · Cheshire East

Homeworld Property, Crewe Cheshire East reviews

3.9

★★★★★ Good

79 reviews across 1 platform

164 Nantwich Road, Crewe, Cheshire East, CW2 6BG

Homeworld Property, Crewe's office in Cheshire East, at 164 Nantwich Road, is rated 3.9 out of 5 across 79 reviews on 1 platform, including 79 Google reviews rated 3.9.

Google logo

3.9 / 5

79

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Cheshire East office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

Honestly pathetic. Rang me an hour before my viewing and expected me to make it. Then rang me after asking where I was when I told them I couldn't because they gave me no notice. Julie was horrible down the phone guilt tripping me into wasting their time since they came from crewe. Clueless letting agents with a clueless Julie behind the desk running her mouth. Horrible woman

Ashley · 30 November 2025

Agent replied · 30 December 2025

Thank you for taking the time to share your feedback. We called you to confirm your appointment at 10.19am, you agreed to meet at the property during this call but then didn't turn up as scheduled at 12pm, we then called you to see if you were running late but you informed the clerk you wouldn't now be attending. Our viewings person had driven 30 minutes to get to the property, hence the disappointment of the clerk you had spoken to. We do take all complaints seriously however we do not feel comments that include derogatory remarks towards our team members are acceptable and in our opinion is not the way to handle a situation you are unhappy with. Our staff work hard to support our clients and maintain a respectful and welcoming environment so we are sorry that on this occaision you do not feel you experienced that. If you wish to discuss this matter please call the office and ask to speak to a Manager.

5/5

Google

We moved to Homeworld 6 months ago as managing agent for our 30 apartments. Sarah is friendly and professional. She responds quickly - even out of hours. Great communication. She grasps issues and finds solutions. She has a trusted network of tradesmen, which means any problems are addressed quickly and professionally.

Keith · 22 March 2025

Agent replied · 30 December 2025

Thank you for taking the time to share your experience. We really appreciate the positive review and it is a pleasure to work with you.

5/5

Google

I can not praise this company enough, they looked after my property in the appropriate manner , making sure i had nothing to worry about . Also to the team of people who they have to maintain the properties , especially Mike and his son who painted the property to a high standard , promptly , no job was to much for mike . Thank you team , you are a five star company who can be trusted .

Anne · 8 July 2024

5/5

Google

I used Homeworld property management to find a new tenant for my rental. I was very impressed with every aspect of their service. Sarah and her team were so professional and hard working! Their communications were excellent. They kept me informed at every stage. Sarah’s maintenance team were excellent too! I highly recommend this company!! Many thanks to the team. Neal

Neal · 15 August 2023

Agent replied · 27 August 2023

Hi Neal, Thank you for your glowing review. We are pleased that you are happy with our work.

5/5

Google

Entered the offices on Nantwich Road to make some enquiries into the locality. As an investor out of town I like to engage with persons locally in order to understand the market and the local area. Although I have yet to delve further into their services, the staff present were great. I spoke to Sarah who provided me with a wealth of knowledge, experience, politeness and professionalism in a short conversation, thus providing me with the confidence to request their support and consultation. It is still early days with my investment into the area, but I have no doubt in returning and working along side this company, especially Sarah for her expertise.

Viks · 13 April 2021

Agent replied

Thank you for visiting our business in person, we are happy you received the high quality service our customers have come to expect. Please do not hesitate to contact us if you need anymore information from our team.

5/5

Google

We have used Homeworld to manage our properties for over 10 years, and this year we decided to carry out a major refurbishment to one of them. The initial help and advice provided by Sarah was excellent, and the refurbishment work started immediately. We were kept informed of the progress, and the work was completed to a high standard. Within weeks of the completion, tenants were found and a moving in date was agreed. Highly recommended for managing properties, finding tenants, and carrying out refurbishments, thanks Homeworld Team!

Mark · 13 April 2021

Agent replied · 20 June 2024

Hi Mark, we so so glad that you are happy with the finished product, let us know when you are ready for the next one.

2/5

Google

Had been with Homeworld for over a year and left rather unsatisfied. The main selling point for me was low rent. I didn’t expect much from a HMO letting agency but certainly not condescending comments and arrogant attitude. I highly valued that they promptly managed any maintenance issues but I could do without comments such as “fees will apply” when notifying that a shower drain is clogged. Random texts saying that I and other tenants are requested to clean a carpet even though the rent included professional cleaning was also a recurring theme. Then there’s a heating issue. Despite bills being included in rent, the house came with a termostat that’s scheduled to switch on for two hours in winter unless manually overridden. When I came back from work, it sometimes happened that it was 9 degrees in the room. Also, there was this one time when they figured it’s a good idea to paint the entire kitchen in winter. The smell of paint lasted for a month. That’s because nobody worked from home so we couldn’t keep the doors open to get the smell out. Overall, I wouldn’t rent with them again especially because for the rent they ask you can get something better.

Piotr · 6 October 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hi Piotr, Thank you for your honest review, it is a shame you did not inform us of any of these issues whilst you were a tenant within the property. We would like to point out you and all the tenants were not asked to clean the carpets only to please remove dirty shoes before going up the stairs as the carpets were becoming extremely dirty. Regarding your en-suite shower drain being clogged it is considered a tenant responsibility to keep the shower clean including the trap/drain. Thanks for sharing your feedback. We are sorry your experience did not match your expectations.

5/5

Google

I used Homeworld property management to find a new tenant for my rental. I was very impressed with every aspect of their service. Sarah and her team were so professional and hard working! Their communications were excellent. They kept me informed at every stage. Sarah’s maintenance team were excellent too! I highly recommend this company!! Many thanks to the team. Neal

The · 2 December 2022

Agent replied · 30 July 2023

Hi Neal, Thank you for your glowing review. We are pleased that you are happy with our work.

5/5

Google

Sarah and the team are excellent, they go above and really provide a down to earth approach when managing our properties.

Bradley · 16 February 2025

Agent replied · 4 May 2025

Hi Bradley, Thank you for your kind review. Your feedback means a lot to us and we are grateful for your support.

5/5

Google

We have used Homeworlds to manage our property now for a couple of years, They have supplied us with very useful advice and helped us when we have asked. They have always strived to make sure that the property is tenanted. We are currently out of the country, so their management is invaluable. Sarah is always a really helpful member of the team and always goes the extra mile.

IcyDragonYT · 2 September 2020

Agent replied

Thank you for your review, we appreciate the feedback and will continue to do our very best for you. I have passed your comments on to Sarah.

5/5

Google

We moved to Homeworld a few months ago and have been very impressed with everything so far. Sarah especially has gone above and beyond to get our properties up to spec and resolve any issues efficiently, effectively - and with a smile. Highly recommended.

Mr · 1 October 2025

Agent replied · 30 December 2025

Thank you for your kind words, we are pleased to hear you have had a positive experience and we truly appreciate you taking the time to share your feedback.

5/5

Google

I cannot speak highly enough of Homeworld Property Management for their invaluable role in turning around an underperforming HMO property and bringing it to a stable financial footing. As a landlord, I was facing numerous challenges with the property, and their expertise and dedication made all the difference. From the outset, the team at Homeworld showed a deep understanding of the HMO market and local regulations. They conducted a thorough assessment of the property and identified key areas that required improvement. Their insights and recommendations were instrumental in formulating a comprehensive plan to enhance the property's appeal to potential tenants. I would recommend Homeworld without any hesitation!

S · 13 April 2024

Agent replied · 13 April 2026

Dear Sat, thank you so much for your glowing review. We are always happy to help.

5/5

Google

I have been with homeworld property management for 4 years and in that time they have been absolutely brilliant...I highly recommend them! from the lovely staff at the office to all the maintenance team they are friendly, professional, warm and welcoming and I hope to stay with them for many more years!!! ...thank you homeworld for all your help and friendly service ☺️

James · 6 September 2024

Agent replied · 23 October 2024

Hi James, Thank you for your lovely review, I will pass your comments on to all concerned.

5/5

Google

I cannot speak highly enough of Homeworld Property Management for their invaluable role in turning around an underperforming HMO property and bringing it to a stable financial footing. As a landlord, I was facing numerous challenges with the property, and their expertise and dedication made all the difference. From the outset, the team at Homeworld showed a deep understanding of the HMO market and local regulations. They conducted a thorough assessment of the property and identified key areas that required improvement. Their insights and recommendations were instrumental in formulating a comprehensive plan to enhance the property's appeal to potential tenants. I would recommend Homeworld without any hesitation!

Sat · 23 July 2023

Agent replied · 27 August 2023

Dear Sat, thank you so much for your glowing review. We are always happy to help.

5/5

Google

I am a landlord with a number of properties in Crewe and i have used Homeworld for both maintenance and tenant findig services simce 2003. Their services have always been good value and the team working there are genuinely helpful and knowledgeable - over the years i have had great advice at no cost which has saved me both money and potentially expensive mistakes. Highly recommend.

Richard · 4 May 2024

Agent replied · 25 March 2024

Hi Richard, Thank you for the review, its a pleasure doing business with you.

5/5

Google

Myself and some other students found ourselves in need of rented accommodation with very little notice. Sarah and the team at Homeworld were so accommodating for us and were extremely helpful throughout our stay at the property. Would 100% recommend!

Ellen · 13 April 2021

Agent replied · 20 June 2024

Thank you for your review Ellen, we are always happy to help and be of assistance in any situation.

5/5

Google

Amazing customer service. Specific call out to Sarah who has been so patient with all my questions and so quick and efficient when responding. I would highly recommend 👍👍👍 …

Trish · 27 May 2025

Agent replied · 30 December 2025

We really appreciate your postive review, thank you for taking the time to share your experience, it is our pleasure to have been able to assist you.

1/5

Google

Charged over £300.00 to replace a ceramic hob that I was honest enough to inform them id damaged accidentally. When my tenency was coming to an end and I gave my notice i received electronic communication about possible financial penalties for various imaginary damages/ untidyness etc. Communal cleaners hardly ever turn up and when they do they are there for less than 10 minutes and dont actually do any cleaning apart from hoover the stairs. Rear yard very unkept and messy the whole time I lived at the address. Do yourself a favour and avoid homeworld property management if you dont want to be fleeced like a sheep. David McKnight

David · 13 April 2022

Agent replied

Good morning David, Regarding the hob, it is not our decision, we did fight your corner and the landlord agreed to you paying half. The charge to you was £150.46 only, and this you have been paying in monthly instalments. I am unsure why you think it’s over £300.00? As you are still in the property, we have not carried out a vacate inspection, so no charges have been made. The correspondence is an automatic reply to help tenants avoid any charges by informing them of what is required for their vacation. The cleaners (an outside company) are contracted to 2 hours a week, which the landlord pays for, it is unfortunate that you have not complained previously as we would have spoken to the cleaning company, which we will now do. Thank you for bringing this to our attention. Again, the rear is contracted to an outside gardener, we were not aware he was not carrying out his job correctly. We will get this resolved now we are aware. On the last inspection, the rear was in order.

1/5

Google

Homeworld Property Management LTD This letting agency is just a joke. I found property on rightmove. I contact them and arrange the viewing, after that we fill up the application forms and send it to Julie also with ID. In few days later we have been told that is gone because the landlord deside to give property to family members. Few days later we seen the property on marketplace so we texted to find out if its available again. We been told that it is and landlord requesting only people working ,,FULL TIME’’ no ,,AGENCY WORKERS” we also deside to call directly to the letting agency. We explain to Julie that we both working FULL TIME and we are still interested in the property and if is available to continue with the applications. In the middle of the call she hang up on us, she also has blocked on Facebook Marketplace. By this feedback I would just like to say that this agency is lying and not giving the right explanation to people that interesting in they properties.

Martin · 13 April 2022

Agent replied · 20 June 2024

Hi Martin, thank you for your feedback. I am sorry that we are unable to move you forward with this property, we are only the middle man and it is the landlord who ultimately has the final say. When a landlord gives us instructions or changes their mind we can only pass this information on. We have no reason to lie and if you wish to discuss this further please contact the office and ask for Sarah. I apologise for the loss of connection during the phone conversation, I can assure you that a member of staff would never hang up, we are having communication issues with our telephone provider at the moment and we are waiting for the engineer to call. All your comments have been taken on board. Thank you, Homeworld

5/5

Google

These wonderful and extremely helpful people are absolutely amazing. They go above and beyond to deliver a service that I can only say is unparalleled in my 50 years of experience. I highly recommend this company and extend my thanks and gratitude to, not only the main contact I have at the company, but the whole team who have been simply outstanding. If you want the best, forget the rest! They'll pass any test and put your mind at rest. Thank you Homeworld.

LacMarenMad · 13 April 2022

Agent replied · 30 July 2023

Thank you for your review, we are very pleased that you are happy with our service.

5/5

Google

Hi there, As in my last review I was really upset and I didnt think what Im doing I want to apologise to whole team of Homeworld Property Management. I was trying to make to that letting agent bad name. After phone call and explanation whats going on with phone lines I regret that what I did. Now I know that this letting agent is not like I thought. So please dont even look on my last review. Thank you

Martin · 13 April 2022

Agent replied · 30 July 2023

Hi Martin, I am glad we were able to sort this out, thank you for this update.

5/5

Google

Staff were very friendly and helpful with my tenancy

Laura · 30 November 2025

Agent replied · 30 December 2025

Hi Laura, thank you for taking the time to leave positive feedback. It has been a pleasure to have you as a tenant and we wish you all the very best for the future.

5/5

Google

Great management company! Very quick responses to emails and problems, the maintenance guy Mick is fantastic! Would highly recommend.

Jack · 13 April 2023

Agent replied · 30 July 2023

Hi Jack, Thank you for your review, I will pass on your comments to Mick and we are very pleased that you are happy with our service.

5/5

Google

Walked into the lettings agency 3 ½ years ago not knowing what to expect, but I can honestly say nothing has ever been a problem dealing with them. Unfortunately got to move on due to circumstances but would highly recommend Homeworld to anyone looking to let a property, either as a tenant or landlord. Always received timely repairs if any have been needed and the staff are always courteous and professional, be it the receptionist right through to the workmen. Would not hesitate to let through Homeworld in the future.

Barry · 13 April 2021

Agent replied

Thank you for your review Barry, we are sorry you are leaving us, you have been a brilliant tenant.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Homeworld Property, Crewe's Google reviewsLeave Homeworld Property, Crewe a review

Questions about Homeworld Property, Crewe Cheshire East

How many reviews does Homeworld Property, Crewe Cheshire East have?

Homeworld Property, Crewe's Cheshire East office has 79 reviews across 1 platform: 79 on Google.

What is Homeworld Property, Crewe Cheshire East's rating?

Homeworld Property, Crewe Cheshire East is rated 3.9 out of 5 across all 79 reviews, and 3.9 out of 5 on Google from 79 reviews.

Where is Homeworld Property, Crewe's Cheshire East office?

Homeworld Property, Crewe Cheshire East, 164 Nantwich Road, Crewe, Cheshire East, CW2 6BG.

The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.