Trusted Agent profile

Interlet Group reviews

4.0

★★★★★ Great

107 reviews across 1 platform

2, Mundy Place, Cathays, Cardiff CF24 4BZ

Interlet Group's Cardiff office at 2 is rated 4.0 out of 5 across 107 reviews on 1 platform, including 107 Google reviews rated 4.0. Checked 9 October 2026.

Google logo

4.0 / 5

107

Reviews on Google

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Cardiff office, from every platform, shown as written. First names only.

1/5

Google

When I moved in there was black mould in the bedroom and bathroom and the oven was condemned but they did sort both of those after a LOT of emailing. The one star review is because they tried to keep £70 of my deposit but luckily (?) they hadn't protected my deposit so I got it back, glad to see other people in these reviews have managed to do the same

Sophie · 27 August 2023

Agent replied · 26 August 2024

Hi Sophie, We are disheartened to read this review , and would like to straighten a few things out for you, as you seem to be a little misinformed. Throughout your tenancy, we have tried our best to ensure you received the best care and that any of your needs were met. As you can imagine, maintenance issues in our properties are of high importance, and we aim to fix any problems as soon as possible, however, this sometimes takes time. We fixed and replaces everything you asked us to, with no hesitation from the start of your tenancy. Regarding your deposit, it of course was protected. As we have already mentioned, it was protected with My Deposits, however, throughout the year, we switched to DPS. Therefore, what you have mentioned about the deposit being unprotected is false. You were rightfully charged for the rubbish you left behind, however after negotiating with the landlord (who made the charges), we decided to dismiss the charges. This is purely because we did not want you to leave on a bad note, after enduring what we thought to be an extremely pleasant tenancy experience. During the deposit breakdown, we highlight the charges, provide proof, and give you, as tenants, the chance to discuss the charges with us. After discussion, we came to the conclusion that we were not going to charge you, meaning you were refunded your full deposit. Hopefully this has helped. Best wishes, Interlet

3/5

Google

Fine but sometimes not good with communication also a bit haphazard. Usually nice though and definitely worse letting agents about

Milo · 25 September 2025

Agent replied · 9 October 2025

Thank you for your feedback, we really appreciate you taking the time to share your thoughts. We're glad to hear you’ve had some positive experiences with us, and we’re always striving to be helpful and approachable. … More

1/5

Google

Were pretty attentive in all fairness throughout the year when the house was falling apart like a shambles, probably cause half the stuff going wrong wasn’t our fault in the first place and more so to do with the poor foundations of the house so they had to. Typical student letting agency being completely underhanded at the end of the year in regards to getting deposits back. Took ages to get back leaving some of my housemates unable to afford their rent on their new houses, they know students struggle for money so maybe they should get more people on that job towards the end of the year which would be a little more ethical when their market is mostly students. When we did get them back, we got fined for ‘dirty oven’ although we had a professional cleaner come in beforehand - baring in mind it was absolute filth when we moved in which makes you wonder whether they even use the deposit deductions for what they say they do. Other silly deductions too. Completely unethical and they can’t even count competently when discussing sums of money. Their the ones who risk the cost of their reputation through reviews like this, entirely.

Lucy · 27 August 2022

Agent replied · 26 August 2024

Hi Lucy, We are disheartened by this review, as well as the others by your housemates, Bridie and Hanna. We feel as though we went above an beyond for you all during your tenancy with us. Firstly, we have a quick and reliable maintenance team who respond to any issues promptly. This is not because "we have to", but rather because we care for the wellbeing of all of our tenants. We supplied a new bathroom and have helped countless times, which you seem to have forgotten. In order to receive your deposits back, we ask that you send us various information, which we actually only received approximately 3 weeks ago. Unfortunately, it is not our responsibility to refund your money so you can pay your next rent. We have processed your return as quickly as we possibly could and have apologised for any delays. Please be reminded, some of you did not pay your rent on time, therefore, we also had to wait for money from you. As stated previously, we appreciate that you made an effort to clean the property. However, as per our photographic evidence, some areas (such as the oven) were left dirty - consequently, we needed to have our professional cleaner come in and ensure the property was clean for the new tenants' arrival. Again, we have evidence for invoices, which were indeed sent to you. Your review may be perceived as misleading to others, as your cleaning fee was a mere £12 each. Please be reminded, we waivered multiple costs that were accumulated by yourselves. For example, many of you failed to bring your keys back on time, which should have resulted in a late key fee. We also let a number of you stay in the property for an extra two days - free of charge, as you had forgotten the date of your end of tenancy. We feel that "unethical" and describing us as incompetent is completely unfair, we are following a process and trying our absolute best to cater to all of our tenants fairly, and professionally. We only charge for damage to the property, caused by tenants, we absolutely take into account wear and tear. We also gave you the opportunity to dispute the charges through DPS, which none of you chose to do. We hope this clears things up for you. Thank you, Interlet

1/5

Google

A company who tries to take advantage of vulnerable students!! We were charged with cleaning fees and rubbish removal after we left (although we hired a professional cleaner and the rubbish left was an old Christmas tree under the stairs which was there pre move in ). They tried to charge me £110 for a stained mattress and need for a re-paint on two walls from marks, which were all there before!! After I showed them photographs on my move in day with evidence of the issues pre-move they did waiver the costs. HOWEVER, I advise everyone to take as many photographs when they move in as possible otherwise you will be completely scammed when you move out.

Hanna · 27 August 2022

Agent replied · 26 August 2024

Hi, We are disheartened by this review, as well as the others by your housemates, Bridie and Lucy. We feel as though we went above an beyond for you all during your tenancy with us. Firstly, we have a quick and reliable maintenance team who respond to any issues promptly. This is not because "we have to", but rather because we care for the wellbeing of all of our tenants. We supplied a new bathroom and have helped countless times, which you seem to have forgotten. In order to receive your deposits back, we ask that you send us various information, which we actually only received approximately 3 weeks ago. Unfortunately, it is not our responsibility to refund your money so you can pay your next rent. We have processed your return as quickly as we possibly could and have apologised for any delays. Please be reminded, some of you did not pay your rent on time, therefore, we also had to wait for money from you. As stated previously, we appreciate that you made an effort to clean the property. However, as per our photographic evidence, some areas (such as the oven) were left dirty - consequently, we needed to have our professional cleaner come in and ensure the property was clean for the new tenants' arrival. Again, we have evidence for invoices, which were indeed sent to you. Your review may be perceived as misleading to others, as your cleaning fee was a mere £12 each. Please be reminded, we waivered multiple costs that were accumulated by yourselves. For example, many of you failed to bring your keys back on time, which should have resulted in a late key fee. We also let a number of you stay in the property for an extra two days - free of charge, as you had forgotten the date of your end of tenancy. We feel that "unethical" and describing us as incompetent is completely unfair, we are following a process and trying our absolute best to cater to all of our tenants fairly, and professionally. We only charge for damage to the property, caused by tenants, we absolutely take into account wear and tear. We also gave you the opportunity to dispute the charges through DPS, which none of you chose to do. We feel it is important to add that we always provide an inventory when tenants first move in, which enables them to make their own notes. This ensures tenants are not charged for any damage that was not caused by them - we always refer to this when adding any deductions from their deposits. Tenants are made aware of this and are asked to sign the inventory in agreement - which you did. We hope this clears things up for you. Thank you, Interlet

5/5

Google

Really responsive to all our issues. We had a great flat on Cathays Terrace not far from the Redwood building. Stayed there for 3 years before graduating. Fair policies with deposit. Always helpful and friendly. Heard some horror stories with out agencies in the area. We got super lucky

Esa · 24 July 2025

5/5

Google

Great experience with Interlet. Treat any and all queries I’ve had with the utmost respect and urgency. Would definitely recommend Interlet to anyone looking a lettings agency!

Ruby · 16 February 2026

5/5

Google

Amazing service from the interlet team overall! Accidentally shipped my parcel to an old uni house and they went above and beyond to help me get it back considering I moved away. Super friendly staff and super fast at replying to my emails. I have nothing bad to say about them. They are amazing!

Jessica · 12 April 2025

1/5

Google

AVOID AT ALL COSTS. From my experience, staff have been extremely unreliable, unprofessional, incompetent and unethical. Poor communication skills and we have had to fight to get our deposits back. Left us in a building site for 3 months with no compensation then slapped us with a £100 cleaning fee on a house that was professionally cleaned before we left. Worst experience of a student letting agency.

Bridie · 27 August 2022

Agent replied · 26 August 2024

Hi, We are disheartened by this review, as well as the others by your housemates, Lucy and Hanna. We feel as though we went above an beyond for you all during your tenancy with us. Firstly, we have a quick and reliable maintenance team who respond to any issues promptly. This is not because "we have to", but rather because we care for the wellbeing of all of our tenants. We supplied a new bathroom and have helped countless times, which you seem to have forgotten. In order to receive your deposits back, we ask that you send us various information, which we actually only received approximately 3 weeks ago. Unfortunately, it is not our responsibility to refund your money so you can pay your next rent. We have processed your return as quickly as we possibly could and have apologised for any delays. Please be reminded, some of you did not pay your rent on time, therefore, we also had to wait for money from you. As stated previously, we appreciate that you made an effort to clean the property. However, as per our photographic evidence, some areas (such as the oven) were left dirty - consequently, we needed to have our professional cleaner come in and ensure the property was clean for the new tenants' arrival. Again, we have evidence for invoices, which were indeed sent to you. Your review may be perceived as misleading to others, as your cleaning fee was a mere £12 each. Please be reminded, we waivered multiple costs that were accumulated by yourselves. For example, many of you failed to bring your keys back on time, which should have resulted in a late key fee. We also let a number of you stay in the property for an extra two days - free of charge, as you had forgotten the date of your end of tenancy. We feel that "unethical" and describing us as incompetent is completely unfair, we are following a process and trying our absolute best to cater to all of our tenants fairly, and professionally. We have been very communicative and have assured you multiple times through phone calls and emails that you would receive your deposit back, however, as you can imagine, we were dealing with many, many tenants at the same time. We only charge for damage to the property, caused by tenants, we absolutely take into account wear and tear. We also gave you the opportunity to dispute the charges through DPS, which none of you chose to do. We hope this clears things up for you. Thank you, Interlet

5/5

Google

I am a very skeptical person when it comes to estate agents and agencies. After 3 months now of staying with interlet I can confidently say they are very good letting agency and the best I have ever been with. They are always prompt with resolving any kind of issue. Always give at least 24 hours notice (a legality not all agencies follow from experience). Not to mention the agency saved me in September when I was looking for last minute accommodation for University. I would give a 6/5 if it were possible.

Oscar · 25 January 2024

1/5

Google

Avoid, Avoid, Avoid! Awful service given by Zaid (boss). Moved into a shared house and within weeks we were asked for the garden to have little maintenance work done. This was not the case! Maintenance turned into building work to which our garden became a building site. This carried on for months and months. We later discovered from the builders that the house was being converted into flats. None of this was mentioned before we signed the agreement or even after. To top it off, a pipe wasn't fitted properly in the kitchen which resulted in a flood. We called Zaid to get it sorted, his reply "be patient". When eventually someone came round, they were not prepared and left for a couple of days to "get the tools". This resulted to mould spreading into the upstairs rooms as the pipe wasn't "essential" to fix straight away. When asking Zaid to deal with the mould, his response was "It won't kill you." It took nearly a month to get Zaid to sort out the mould and the pipe. Avoid letting from this agent at all costs!

Evelina · 28 August 2018

Agent replied · 26 August 2024

Dear Evelina, We are very sorry to hear about your unfortunate experience, that was truly not our intention. We really appreciate your feedback and hope you give us the chance to make it right. I would also like to take this chance to comment on your points. Prior to contract signing and moving into your shared house, we mentioned to all tenants that in January there would be some works done to the back garden outside. You all agreed to this, however once the builders started their work outside, we started receiving complaints. We then had a meeting with the landlord, the builder, and all tenants. All tenants happily agreed to take compensation from the landlord to accept the works going on, even though it had been agreed prior to signing the contract that it was okay for the works to carry on for a few weeks during your tenancy. The complaints we received were not in our control, as you had all previously agreed before signing the contract that the works could carry on, however we tried our best to resolve the problem and also arranged for compensation from the landlord. We do hope you don't judge the entire company by this one experience, as our goal is to make sure all our tenants are happy throughout their tenancy. Please feel free to reach out to us directly if you ever have any questions or comments. I will share your constructive feedback with the team and thank you for bringing it to our attention. Kind regards Zaid General Manager

5/5

Google

A professionally well run agency. Have been using them for almost 2 years now to rent my property. Any issues are quickly resloved. I really don't have to think about my property . The gentleman Zaid takes care of everything and oversees it all personally. For a reasonable fee it was a no brainer to let them manage my property. Well satisfied. My student friends have used him to find properties also. He'll meet your specific needs and find you the best accommodation possible.

Raheel · 28 August 2018

Agent replied · 26 August 2024

Thank you so much!

1/5

Google

I arranged a viewing for a property with them over the phone. However, on arrival for my viewing (which the agent was 10 minutes late for), I found out that they had changed the property that I was viewing because the one I asked to view had been let out already. I was not asked or informed before this. The property they changed me to was half the size, and unfurnished (I had enquired about a furnished property). The agent offered to show me a different property which was more similar to the one I originally enquired about. He explained that he had another viewing for the first place straight after me, and that he would meet me at the next property in 10 minutes time. After waiting at the next property for 30 minutes, I had not seen or heard from the agent at all. I will not be using this estate agent again. A huge waste of my time and very disappointed.

Josh · 31 October 2023

5/5

Google

I can't thank Interlet enough for how helpful they've been throughout the move in process. From the moment my application was accepted, they were supportive and easy to communicate with

Harry · 8 October 2025

5/5

Google

Refreshing to go from a landlord run tenancy to an agency run tenancy. On the whole Interlet had good communication and were always quick to respond and act on any issues encountered. Would recommend Interlet!

Harry · 4 August 2025

1/5

Google

If you want your deposit back in the same calendar year as the end of your tenancy, then I would recommend renting from someone else.

Matthew · 17 August 2024

Agent replied · 8 November 2024

Dear Matthew Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologise for any frustration you experienced regarding the return of your deposit. Our goal is to ensure that all processes, including the return of deposits, are handled in a timely and transparent manner, while also adhering to legal requirements. We aim to return deposits within 30 days as specified in the rental agreement and in compliance with state regulations. If there was a delay in your case, we truly regret any inconvenience this caused and would like to understand what went wrong. Please feel free to reach out to us directly at Interlet, so we can discuss your concerns further and work toward a resolution. Thank you again for your feedback, which helps us improve our service. Best regards, Manager

5/5

Google

A great letting agency, helpful staff that respond to issues quickly. Fair prices and better service experience than other companies in the area.

Gabrielle · 8 October 2025

5/5

Google

Great service and always responds quickly to any issues. Hard to find good agents I would highly recommend Zaid and his team

Rid · 31 October 2023

5/5

Google

Excellent service. All the staff are extremely approachable and friendly. I was very impressed when I found out interlet have a 24/7 emergency line which you can call if anything goes wrong at your house. Zaid is very helpful and deals with any problems very promptly, definitely recommend!

Ahmed · 28 August 2018

1/5

Google

If you want a letting agency to keep you hanging for a week after confirming your interest towards a property and only to hear back from them to find out that the landlord has proceeded with letting the property himself, go for it. Would not recommend at all!

Sheyonne · 23 September 2024

5/5

Google

From my experience Interlet one of the best agency in cathayes The have wonderful staff The provide excellent services They rapidly responde when we need them I recommended this agency for everyone need students accommodation

Loubna · 27 August 2023

Agent replied · 26 August 2024

Thank you so much. We wish you all the best.

5/5

Google

Best estate agency in Cardiff. Very helpful and friendly staff. Zaid is very professional.

Maria · 28 August 2018

Agent replied · 26 August 2024

Thank you so much!

5/5

Google

I rented 5 different properties with this estate agents. Each year they found me a tidy room close to the Uni at a reasonable cost and I never had an issue once.

Claire · 27 August 2023

Agent replied · 26 August 2024

Thank you so much Claire for the lovely review.

5/5

Google

GREAT experience renting with Interlet. They go above and beyond to help with any of your needs. I’ve been with them for a few years and they haven’t let me down ever! I can only see 2 negative reviews on here that seem like random isolated incidents that don’t reflect the team fairly at all. The staff are friendly, great to work with and helpful. They have great properties that get taken quickly too so don’t miss out! Honestly I wouldn’t go anywhere else! Thank you so much!!

H · 27 August 2021

5/5

Google

Following bad experiences from two other letting agencies moving to interlet was one of the best moves I have made since moving to Cardiff. The staff there are extremely professional and friendly. I felt like they had my best interests at heart and spent a long period of time to ensure that I found my ideal property. I have now been with them for three years. They are efficient in responding to any issues that I have and deal with them swiftly. I really doubt there are any better agencies in the surrounding area. Would definetly recommend to students, professionals and families

Yaser · 27 August 2021

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read Interlet Group's Google reviews

Questions about Interlet Group

How many reviews does Interlet Group have?

Interlet Group's Cardiff office has 107 reviews across 1 platform: 107 on Google. Reviews may appear on more than one platform. Checked 9 October 2026.

What is Interlet Group's rating?

Interlet Group is rated 4.0 out of 5 across all 107 reviews, and 4.0 out of 5 on Google from 107 reviews, checked 9 October 2026.

Where is Interlet Group's Cardiff office?

Interlet Group, 2, Mundy Place, Cathays, Cardiff CF24 4BZ.

The Trusted Agent

Ratings and review counts checked 9 October 2026. Is this your office? Claim your page.