Trusted Agent profile · Cardiff

CPS Homes Cardiff reviews

4.2

★★★★★ Great

1,715 reviews across 3 platforms

66 Albany Road, Roath, Cardiff, CF24 3RR

CPS Homes's office in Cardiff, at 66 Albany Road, is rated 4.2 out of 5 across 1,715 reviews on three platforms, including 572 Google reviews rated 4.3.

Google logo

4.3 / 5

572

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

1

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

1,142

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Cardiff office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Outstanding support

My overall experience with CPS have been extremely positive. Zara has been exceptionally customer‑focused, highly responsive, and consistently engaged throughout. She is very knowledgeable and her excellent project management skills meant we were always well updated and confident that everything was being handled properly. We have worked with several property management agents in Cardiff, and Zara and CPS have been the best so far.

NICHOLAS · 23 July 2026

1/5

Trustpilot

Landlords, they will cost you thousands. Tenants, they'll cost you your sanity and living conditions

My tenancy with this agency began in 2019, after the original 2016 tenancy was transferred to me. Even from the start, the red flags were obvious, but as an inexperienced renter I didn’t recognise them. They never took any check-in photos and had no evidence of the property’s condition when I joined. Several tenants had already come and gone, and the flat was in a poor state. For years they carried out no inspections and no maintenance. From 2019 to around 2024, our bathroom leaked continuously. They left us without a cooker, washing machine, and fridge freezer for months at a time. When the toilet stopped flushing, they left us without one for nearly two weeks and insisted I use my male housemate’s en suite, expecting me to enter his bedroom at night to use the toilet. They also carried out an illegal inspection in 2022, breaking into the property without notice while we were at work. They repeatedly gaslit me about the bathroom leak, even after it rotted the floor. They pulled the floor up, left us living on exposed glue for months, and then tried to fit a new floor while the leak was still active. That floor also rotted. Their incompetence cost the landlord thousands, and he told us he was considering pulling more properties from them because they were such a nightmare to deal with. They tried to charge me for damage that existed before I moved in, despite their own inspection notes showing it was pre-existing. When pricing us out didn’t work, they began rent increases of up to £150 a year and refused to negotiate unless pushed. Even then, the landlord sometimes agreed to smaller increases, proving they were simply trying to extract more money. They then began inspections every few months, sometimes only weeks after the last one. By the end, we were paying over £1,150 a month for a three-bed flat with no bills included, yet they still couldn’t complete basic repairs. When a new washing machine was finally installed, the contractor wrecked the kitchen and hallway floor. I reported it immediately, but they still tried to charge my deposit for it. They also tried to charge me for a broken buzzer I had reported in 2019. Eventually, after failing to force us out, they issued a no-fault eviction, despite the landlord personally asking us to stay longer. When I moved out, I gave full notice and followed every requirement. They completed no check-out inspection for me or any previous tenants. I then received a bill for over £5,000 in damages. Their records wrongly showed my tenancy starting in 2021, so they tried to charge me for beds, sofas, and kitchen counters far beyond their lifespan. It took many emails for them to admit their mistake. They even tried to charge me for my housemate’s rent arrears after my tenancy had ended. Knowing how they operate, I withheld my final month’s rent because I knew they would withhold my bond. I asked them to take the rent from the deposit and paid the £25 difference. They refused. Six months later, the deposit protection adjudicator agreed with me: no check-in report, no evidence, no claim. They were instructed to take the remaining rent arrears from my bond. If you rent with them and they play games with your deposit, keep records of everything, every conversation, every failed promise, every inspection, every repair request. It will save you. In response to CPS Homes response, I have the receipts, I entered over 100 bits of evidence to the DPS. Lying won't fix this guys.

Luke · 1 July 2026

Agent replied · 23 September 2026

Hi Luke, We are sorry to read your review, but we do need to correct a number of points, as it does not accurately reflect either the tenancy history or the outcome of the independent deposit adjudication. The DPS did not agree that there was “no claim”. In reality, the adjudicator awarded the full deposit of £1,025 to CPS Homes in respect of rent arrears. The condition-related claims were not awarded because of the evidential requirements around the original check-in documentation, not because the adjudicator accepted the wider allegations made in your review. The DPS decision also recorded the total claim for damages as £1,053 plus the rent arrears, so not the £5,000+ figure you claim. We also do not recognise the suggestion that repairs were ignored for years or that tenants were simply “left without” essential facilities for significant periods. Maintenance issues can and do arise in properties, especially in older properties, particularly where there has been continuous occupation for nearly a decade, but reported issues were dealt with and progressed. As managing agents, we also have to liaise with the landlord, who owns the property and authorises expenditure. We fully believe we did this thoroughly and transparently, updating you and your housemates on our progress at every turn. Routine inspections were carried out in line with our management obligations. The allegation regarding an unlawful inspection has previously been dealt with, and our records show that more than 24 hours’ notice was issued. For clarity, the rent was £875 in 2016 and £1,100 by the final fixed term in 2024/25, inclusive of water rates. That is a 26% increase over nine years, and the final rent was below market norm for a three-bedroom property in Cardiff Bay. Rent levels were set by the landlord following market advice, and where negotiation was requested from your side, this was put back to the landlord. On at least one occasion, the landlord agreed to a lower increase following that negotiation. At no point did the rent go up by £150 from one year to the next, and there were many years where the rent didn’t go up at all from one year to the next. Finally, the decision to seek possession was the landlord’s, not CPS Homes’. We do not own the property and we do not make those decisions independently of the landlord. We understand you were disappointed that the tenancy came to an end, but it is not accurate to suggest CPS Homes were trying to force you out for our own reasons. A six-month possession notice was given as required by the law, and you were aware that this would be served several months earlier. You chose to leave before the possession notice expired, as is your right. We wish you all the best in the future, The CPS Homes Team.

5/5

Google

We sold our house in Penylan through CPS Albany Road branch . I have to say the service was excellent , very professional and friendly. Nathan came out initially to value and was so helpful and friendly while obviously having a very good understanding of the market . Scott did a fantastic job of the video and photos to show the house at its best. Angela , Sian and Nathan all carried out viewings and we always received feedback which was a really important issue for me . Tiffany was always lovely and helpful and well organised and Chelsea did an excellent job of following through the sale to completion once an offer was accepted . All in order we had an excellent experience with the service we received from CPS and would not hesitate to recommend them.

Janet · 10 April 2025

Agent replied · 26 April 2025

Hi Janet, thank you so much for the wonderful and detailed review! We're so happy to hear you had such a positive experience with the whole sales team at CPS Homes. We truly appreciate your recommendation and are thrilled we could help you sell your home. Thanks again!

5/5

Google

CPS Homes Estate and Letting Agent is fantastic! The team is professional, friendly, and extremely knowledgeable. They made the buying, selling, and letting process smooth, efficient, and stress-free, always keeping me informed. Highly recommended for anyone seeking reliable and expert estate services!

Mehedi · 2 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Thanks Mehedi!! We really appreciate your kind words. It’s great to hear the team made everything feel smooth and stress-free for you, as that’s exactly what we aim for.

5/5

Google

I am so pleased with Sian at CPS. The service received when selling a HMO property recently was excellent. Sian and the team liaised with me at all stages from preparing the property, obtaining the correct documentation, taking videos and pictures of the house. The sale was quick and efficient. I would thoroughly recommend CPS.

Jo · 27 November 2025

Agent replied · 27 December 2025

Hi Jo, thank you so much for your kind review! It’s great to know you felt supported every step of the way, and we really appreciate your recommendation.

1/5

Trustpilot

Utter filth

Utter filth! Having paid 4000 rent per month to see on arrival the state of this accommodation it was uninhabitable and a health and safety hygiene concern. Dirty toilet, litter on floor, kitchen too dirty to clean ourselves, broken exterior Doors. Fridge and freezer festering! In addition charging 800 per month for bills when they are not living in it! Broken beds and had to wipe my feet on way out!

Nadene · 3 August 2026

Agent replied · 23 September 2026

Hi Nadene, We are very sorry that the property was not presented in the clean condition the tenants were entitled to expect when they moved in. The landlord had confirmed to us that they would arrange the cleaning directly, and we have written correspondence confirming this was the case, but it is clear that this was either not carried out or was not completed to a reasonable standard. We fully understand why those arriving at the property were upset, and we are extremely disappointed that the commitment made to us was not fulfilled. As managing agent, we conducted a full check-out inspection after the previous tenants left, documenting the condition in which they had returned the property. The landlord then confirmed that they would arrange the necessary cleaning directly. Regrettably, it is clear that this was either not carried out or was not completed to a reasonable standard. We are extremely disappointed that the commitment made to us was not fulfilled and will be addressing this directly with the landlord. When the tenants reported the problem earlier today, we attempted to contact the landlord but could not reach them. Rather than allow the situation to continue, we took the decision to instruct our own cleaners, with the clean taking place on the same day the concerns were reported to us. Once CPS Homes became aware that the promised cleaning had not been completed, we could not reasonably have acted any quicker. It is also important to clarify that a substantial programme of work was arranged by CPS Homes between the previous tenants leaving and the new tenants moving in, after we sought and obtained the landlord’s authority. This included replacing blinds, repairs, redecoration across several bedrooms, bathroom works, kitchen ceiling treatment and a replacement mattress. Replacement glass for several blown windows has also been ordered and will be installed when it arrives. It would therefore be inaccurate to suggest that no action had been taken to prepare or improve the property, although we absolutely accept that the standard of cleaning fell below what it should have been. Regarding the reference to £800 per month for bills, utilities are not included within the rent and no utility payments are made to CPS Homes or the landlord. The tenants choose and pay their utility providers directly. Any concern about the amount billed will therefore need to be raised with the relevant provider, particularly as the charges may have been calculated using estimated rather than actual meter readings. We provide tenants with detailed moving-in information, including guidance on setting up accounts and checking utility readings, and our team will be happy to help them understand the process. We take the concerns raised seriously and remain in direct contact with the tenants to ensure the reported matters are properly followed through. We are meeting them at the property tomorrow to assess things further. Kind regards, The CPS Homes Team.

5/5

Google

Sion went that extra mile to secure the engagement after a minor hiccup. That minor hiccup was significant to family so we are so grateful for her professional approach as well as her empathy to our situation at a tough transition point.

Leigh · 16 March 2026

Agent replied · 16 April 2026

Thanks so much Leigh, we'll pass your kind words on to Sian :)

1/5

Trustpilot

Absolutely useless.

Absolutely useless. They use AI in their photos, yes its specified however the furniture they added via AI makes the property's sizing look COMPLETELY different to in person, as in, half the size. We had our viewings cancelled less than an hour before the viewings were due and when we did finally get a viewing, they had no idea about the property. The listing stated "with white goods" and there wasn't and the agent didn't even have a clue about any of it. They also couldn't answer any of our basic questions about the property like what council tax bracket it was, etc. Overall we will not be going anywhere near properties that are posted by CPS Homes, genuinely awful experience.

Kei · 30 May 2026

Agent replied · 3 June 2026

Hi Kei, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear you were disappointed with your experience. We have recently been trialling the use of AI on a very small number of listings, but only in limited circumstances and always with this clearly stated. For example, where a property is photographed unfurnished, we may show an AI-furnished image alongside the original photo to help viewers understand how the space could be used. We may also use it to remove an occupier’s personal item that will not form part of the letting. We want to be very clear that we do not use AI to enhance the condition of a room or property, nor to make rooms appear larger than they are. That would be misleading and counterproductive, as viewers will always see the property in person. It would also mean we field an irregular number of enquiries on a listing, which we’re keen to avoid, as it would be a waste of staff time. We have not been able to identify you, the property or appointment from the details in your review, but we would very much like to look into this properly. If a viewing was cancelled at short notice, or if a member of our team was unable to answer reasonable questions about white goods, furniture or council tax, that is something we would want to review internally. We have reached out to you via Trustpilot’s private messaging system. Alternatively, please email feedback@cpshomes.co.uk with the property address and viewing details, and we will investigate what happened. Thank you, The CPS Homes Team.

5/5

Google

Great experience selling my house with CPS. I'd been with a different estate agent for a few months and hadn't had any interest. CPS came in, worked their magic and within 3 weeks I had 2 offers. The photographer was great, the team over at CPS were really helpful and communicative, always keeping my in the loop and quick to respond. Would recommend

Candice · 11 September 2026

Agent replied · 11 October 2026

Brilliant - thanks Candice for taking to leave this lovely and thoughtful review! The marketing and right approach really can make all the difference. Congratulations again on your sale :)

5/5

Google

Chelsea and Angela were fantastic throughout the entire process. They were always available to answer our questions and never once grew tired of our frequent requests to see the property again. Professional, approachable, and genuinely happy to help, they made everything feel seamless from start to finish. We’d gladly work with them again and will be recommending them to our friends without hesitation..

Femi · 8 August 2025

Agent replied · 11 October 2026

Thanks so much, Femi! We’re glad Chelsea and Angela made the process feel easy and enjoyable for you, and we really appreciate the recommendations.

1/5

Trustpilot

Avoid

Avoid. Awful, don’t respond to call outs when needed and then charge us for the issues despite evidence we contacted them multiple times. They are scammers for students - ‘cleaning fee’ when we had a professional cleaner in just before - charging ‘dust fees’ when we moved out before they came in so obviously dust would gather on sides when you don’t come in. Genuinely disgusting.

Charlotte · 14 August 2026

Agent replied · 23 September 2026

Hi Charlotte, We’re sorry to read your review, but there are some important points we need to clarify because the proposed deductions are not charges that CPS Homes has decided to impose. At the end of a tenancy, our role is to document the condition of the property through the check-out process and provide that information to both the landlord and contract-holders. In this case, the landlord elected to arrange the post-tenancy works himself and has subsequently told us what costs he wishes to claim from the deposit. CPS Homes does not decide which deductions a landlord should make, nor do we profit from any money deducted from a deposit. We act as the intermediary between the parties, communicating the landlord’s proposed claim to the contract-holders, inviting their comments and evidence, and helping both sides try to reach a fair agreement. The landlord’s proposed claim in this case is also considerably broader than a charge for cleaning or “dust”. Our records show that a number of concerns relating to the condition of the property, damage and contractor call-outs arose during the tenancy, with several associated charges communicated to the household at the time. Further matters were then identified by the landlord at the end of the tenancy. In relation to cleaning, arranging a professional cleaner before moving out does not automatically mean that no further cleaning can reasonably be claimed. The relevant comparison is between the condition of the property at the beginning and end of the tenancy, supported by the inventory, check-out report, photographs and any evidence provided by the contract-holders. Equally, the fact that a landlord proposes a cleaning deduction does not mean that the contract-holders have to accept it. You are fully entitled to challenge any part of the landlord’s proposed claim that you believe is unjustified, including providing evidence of the professional clean you arranged or evidence relating to any maintenance issue or contractor charge. We will consider that as part of the deposit discussions and continue to help both sides try to reach an agreed outcome. If agreement cannot be reached, either party can refer the dispute to the deposit protection scheme for free, independent adjudication. That independent process exists precisely for situations where a landlord and contract-holders disagree about responsibility or the amount being claimed. We appreciate that deposit discussions can be contentious, but describing CPS Homes as “scammers for students” does not fairly reflect our role here. We have not created the landlord’s claim or determined what should be deducted. Our role is to document the condition of the property, communicate the respective positions and help facilitate a fair resolution. Kind regards, The CPS Homes Team.

1/5

Trustpilot

Mould, Mushrooms, and Poor Management

I lived in a property on Cosmeston Street with severe damp and mould that was never properly fixed, despite repeatedly reporting it. The situation got so bad I had mould covering my bedroom and even mushrooms growing inside the property. *Pictures can be seen on my google review * Their “solutions” were ineffective, at one point I was told to use a fan, which did nothing. A dehumidifier was later provided, but it made no difference. After being away briefly, I came back to find my belongings covered in mould and my bed soaking wet. The property became completely uninhabitable, and I had no choice but to move out due to health concerns. Very poor handling of serious issues and a clear lack of care for tenants. I would not recommend renting from them.

BenMogs · 30 April 2026

Agent replied · 3 June 2026

Dear Ben, We’re sorry to hear about your experience and the impact this has had on your time in the property. As the managing agent, our role is to act on behalf of the landlord by arranging inspections, obtaining specialist advice, and coordinating any works that are required. At each turn, we involve the landlord and seek their authorisation to proceed with the work that is being recommended to us. In this case, the concerns raised during the winter period were acted on promptly, with multiple inspections arranged, including visits from independent specialists such as Prokil and One Solution Wales, both of whom attended the property and provided written reports. For that reason, it’s inaccurate to suggest that there was no investigation or that the matter was not being addressed. Throughout the tenancy, we: • arranged repeated inspections and specialist involvement • provided guidance on heating and ventilation to help manage condensation and mould • supplied equipment, including a dehumidifier • liaised with the landlord to progress further remedial works Following the most recent assessments, additional works have been agreed and are scheduled to take place on 4th May. These types of issues can require a period of monitoring and drying out before the appropriate long-term solution can be implemented, which is why a staged approach has been taken. It’s also important to note that condensation and mould can be influenced by how a property is used. During visits, there was evidence that heating and ventilation were not being used as advised, which can significantly contribute to the conditions described, even where systems are in place and working. The dehumidifier and fan were required longer than was first imagined because the heating was not being used. We do appreciate how frustrating damp and mould can be to live with, and where issues arise, the focus is always on investigating and resolving them appropriately. In this case, that has involved ongoing inspections, independent specialist input, and further works now arranged. Additionally, we successfully agreed a rent rebate with the landlord on your behalf. We’re disappointed that this wasn’t raised through our formal complaints procedure at the time, as this would have allowed for a structured review and escalation if needed. Kind regards, The CPS Homes Team.

5/5

Trustpilot

Great experience

Communication was good from the start, but Florence the estate agent was so bubbly and personable that it made the experience wonderful, from viewing the flat, to getting her excited call to say we got the flat! Thank you Flo!

Lindsay · 9 October 2026

5/5

Google

I recently looked into moving into a flat spoke to Flo, she was really helpful and friendly and helped a lot with all my questions during the viewing When it came to signing the contacts Joanne was really helpful and made sure everything went as smoothly as possible

Jacob · 6 December 2025

Agent replied · 16 April 2026

Thanks so much for leaving such a lovely review Jacob! We’re really glad Flo and Joanne could make things feel easy and stress-free, it makes all the difference when moving can feel a bit overwhelming. Hope you're settling in well! 😊 …

5/5

Trustpilot

Surely the best student letting agent in Cardiff

I have worked with CPS Homes for many years and over that time they have become ever more efficient and diligent, so much so that a small family portfolio was eventually all being managed by CPS, so much more reliable and effective are they than a competitor who was bought by a national chain and its wheels seemed to fall off. CPS' knowledge of the student lettings market and ever-changing regulations particular to Wales and Cardiff is second to none.

Chris · 27 November 2025

1/5

Google

Anyone looking to rent a flat of this company DO NOT my son has been a tenant with them for the past 3 yrs Oct 2025 he noticed he had bed bugs in his flat he notified cps who told him it was his responsibility to pay for the flat to get fumigated which he did .His flat had to be sprayed 6 times cps didn't care ,he then got the environment health involved they have said said its a big issue and the whole building needs to be fumigated. The communal area are never cleaned they was traps to catch any bed bugs and the traps are still there the bugs are even coming up through the drain in the bath ,this has caused my son a lot of mental health issues and stress lucky he is leaving the property soon so BEWARE of this company as they don't care about the wellbeing of their tenants !!!!!!!

Rachel · 9 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Dear Rachel, Thank you for your review. As this concerns an individual tenancy, we cannot properly comment on every aspect of it in a public forum. However, it is not correct to say that nothing was done. Additionally, public reviews do not provide the full chronology, and we will not set out private tenancy details or ongoing disputed matters on a public platform. When the issue was first reported, the information available indicated it was isolated to one flat. We remained involved throughout, including liaising with the tenant, raising matters with the landlord, suggesting a contractor, arranging works within the flat, arranging treatment to communal areas, cooperating with Environmental Health, and taking further steps as additional information came to light. We also agreed an early release from the fixed term, without an early termination fee. We take reports of this nature seriously and reject the suggestion that there was no urgency or no support provided. Kind regards, The CPS Homes Team.

1/5

Google

Do not rent with these people. I'm staying in a building that is managed and owned by CPS (my landlord is the founder of CPS) The building has had active bed bug infestation for 6 months. I paid to have my flat treated multiple times, but the issue has persisted. Whilst CPS staff are kind and doing the best they can under the unethical practices set out by their management, there is no urgency in resolving issues and they do not care about tenants. It has taken environmental health intervention, and over 6 months to have CPS agree to treat the building. CPS did not even consider or investigate the wider building until four months after, which was led by environmental health and found bed bugs in the communal areas. I have been refused reimbursement for the fee I paid and have been repeatedly misled and lied to. Thankfully CPS has agreed to release me from my contract.

Michael · 9 April 2026

Agent replied · 16 April 2026

Dear Michael, Thank you for your review. As this matter relates to a specific tenancy and remains disputed, it would not be appropriate for us to deal with all of the detail in public. Additionally, public reviews do not provide the full chronology, and we will not set out private tenancy details or ongoing disputed matters on a public platform. What we can say is that, when the issue was first reported, the information available indicated it was isolated to one flat, with no confirmed evidence at that stage of a wider building issue. We nonetheless remained involved throughout. This included corresponding with the tenant, discussing the matter with the landlord, recommending a contractor, arranging works to gaps reported within the flat, arranging treatment to communal areas, cooperating with Environmental Health, and later arranging wider investigation and treatment as further information became available. We also agreed an early release from the fixed term, without an early termination fee, to assist the tenant in bringing the tenancy to an end sooner. We do not accept the suggestion that we failed to engage with the matter or that we misled the tenant. Our actions were based on the information available at each stage, and we took further steps as that information developed. Kind regards, The CPS Homes Team.

5/5

Google

I can’t recommend CPS Homes enough. I found an amazing place and they couldn’t have made the process any easier. I’d really like to thank Nikki, who managed the signing of my contract, for all of the help and support I received. Nikki’s help made the signing incredibly smooth and easy understand each stage. I’d also really like to thank Jenna for all of the support I have received throughout the entire process. Jenna has been happy to help right from the beginning, all the way through to the move in date. Any queries I’ve had have been answered in a timely and friendly manner.

Liam · 9 November 2024

Agent replied · 23 November 2024

Thank you so much Liam for your wonderful review! We're thrilled to hear that you had such a positive experience with Nikki, Jenna and our team - and it's fantastic to know that we were able to help you find the perfect place.

2/5

Google

When we first moved in the house was great, but after 1 week our kitchen sink was fully blocked and took around a month to be fixed. Also was not told where the gas meter was for about a month so couldnt get a reading and required multiple emails and phone calls to get a helpful response of the meter where they send us a photo of the meter without telling us the location so we could not set up an account as we did not have the serial number required

Niran · 9 November 2024

Agent replied · 9 December 2024

Hi Niran, Thank you for your review, and sorry if there's been any miscommunication or misunderstanding here. We don't understand what you mean, so we'd like to know more via feedback@cpshomes.co.uk. This will allow us to put things right. We look forward to hearing from you. Many thanks, The CPS Homes Team.

1/5

Google

Sadly we were interested to purchase a property and they never forwarded our request to the seller. They told us the property was close to exchange but actually that happened months later as the property had been on the market at that point. I think their main interest was to close at quick as possible their current negotiations with another interested buyer. That's fine but at least don't lie to us.

Ilaria · 11 June 2026

Agent replied · 11 October 2026

Hi Ilaria, Thank you for your feedback. We’re sorry you feel this way, but we don’t agree that you were misled. At the time you contacted us, the seller had already accepted an offer on the property and the sale was progressing through solicitors. We explained that the property was close to exchange, which was the position at that time. As an agent, we act on our client’s instructions and we must also respect the confidentiality of all parties involved in a sale. For that reason, we cannot discuss the details or progress of another buyer’s transaction publicly, or with someone who was not party to it. We therefore will not comment on what happened thereafter. We appreciate it is disappointing when a property you are interested in is no longer realistically available, but we do not accept that our team acted dishonestly. All the best, The CPS Homes Team.

1/5

Trustpilot

Do not rent with these people.

Do not rent with these people. I'm staying in a building that is managed and owned by CPS (my landlord is the founder of CPS). The building has had active bed bug infestation for 6 months. I paid to have my flat treated multiple times, but the issue has persisted. Whilst CPS staff are kind and doing the best they can under the unethical practices set out by their management, there is no urgency in resolving issues and they do not care about tenants. It has taken environmental health intervention, and over 6 months to have CPS agree to treat the building. I have been refused reimbursement for the fee I paid and have been repeatedly misled and lied to. Thankfully CPS has agreed to release me from my contract. EDIT: CPS response is another lie. They have dug their heels in throughout this process and have been extremely slow and irresponsible. Any limited involvement was because of environmental health and not CPS. It's telling that they are unable to go into any details in their reply, as they go into the details for other negative reviews about active rental situations. CPS did not even look for evidence, consider or investigate the wider building until four months after, which was led by environmental health and found bed bugs in the communal areas. Since then, bugs have been found in other flats. I want to emphasize that the landlord for the infested building is the CEO of CPS homes. If this is the standard the CEO is willing to accept, it clearly sets the tone for how issues in their other rentals are dealt with. I regret I didn't see Joe Lycett's video about CPS before signing. You can find it on YouTube if you search "Joe Lycett confronts shady landlords". CPS tried to get this review taken down, but trust pilot rejected their request.

Michael · 1 April 2026

Agent replied · 3 June 2026

Dear Michael, Thank you for your review. As this matter relates to a specific tenancy and remains disputed, it would not be appropriate for us to deal with all of the detail in public. Additionally, public reviews do not provide the full chronology, and we will not set out private tenancy details or ongoing disputed matters on a public platform. What we can say is that, when the issue was first reported, the information available indicated it was isolated to one flat, with no confirmed evidence at that stage of a wider building issue. We nonetheless remained involved throughout. This included corresponding with the tenant, discussing the matter with the landlord, recommending a contractor, arranging works to gaps reported within the flat, arranging treatment to communal areas, cooperating with Environmental Health, and later arranging wider investigation and treatment as further information became available. We also agreed an early release from the fixed term, without an early termination fee, to assist the tenant in bringing the tenancy to an end sooner. We do not accept the suggestion that we failed to engage with the matter or that we misled the tenant. Our actions were based on the information available at each stage, and we took further steps as that information developed. Kind regards, The CPS Homes Team.

1/5

Trustpilot

I would strongly advise against renting with CPS Homes in Cardiff

I would strongly advise against renting through CPS Homes. Our experience has been a complete disaster.First of all the property was handed over to my son in an appalling state. There were multiple issues, including, how filthy the house was for a start, dangerous sockets, taps not working, sink blocked, that should have been addressed before he moved in. It was clear that no thorough inspection or cleaning had been done prior to his arrival.The customer service has been just as bad. Their lack of empathy and support has been extremely disappointing and has caused myself and my son stress and inconvenience. This should have been an exciting time for my son, moving to Cardiff for University. Instead it made the move unpleasant.I have rented several properties in the past myself and have never experienced service so poor.They seem happy to collect rent but show little interest in providing a decent living environment or support to tenants. Save yourself the trouble and look elsewhere.

LEANNE · 28 October 2024

Agent replied · 31 October 2024

Dear Leanne,Thank you for your review. We’re sorry that your experience with CPS Homes hasn’t been a positive one. We’ve reached out to you via Trustpilot’s private messaging platform in order to ascertain which property your soon rented through CPS Homes and when, so that we may look into your comments and respond in detail.Commenting more broadly until we get that information, we do carry out an inspection prior to each tenancy started and, if needed, instruct a local contractor to perform a clean. Cleaning standards are subjective, and cleaning contractors are not against reattending a property if incoming occupants believe further cleaning may be required. Had this been communicated, we or the landlord would have requested that the contractor visit again and act with your son’s direction.We await further information on the alleged dangerous sockets. In line with legislation, every property’s electrical installation is periodically inspected and tested, and in line with guidance, items such as sockets are inspected visually between tenancies. We take pride in conducting thorough inspections of our properties prior to each new tenancy. However, some issues may not be immediately apparent during an inspection, particularly if the property is unoccupied at the time. Certain maintenance issues only become evident once the property is in daily use. While we strive to identify and address potential issues proactively, we also rely on feedback from both previous tenants and new occupants to alert us to any concerns that may arise after move-in. We encourage contract-holders to reach out at any time with maintenance requests, and we are always here to address them promptly with their landlord.Finally, we feel it’s important to establish CPS Homes’ scope as a managing agent. We are the ‘middleman’, sitting between landlord and contract-holder(s). Our aim is to ensure both sides are adhering to their legal and contractual obligations. The landlord owns the property and holds the ‘purse strings’, so when maintenance or improvement requests are made to us, we pass them onto the landlord with our comments. If they instruct us not to proceed with something, whether that be correctly or incorrectly in accordance with their legal or contractual obligations, in our opinion, we must take their instruction. We will always communicate the landlord’s reasoning to contract-holders and again offer our comments.We look forward to working with you, your son and the landlord to resolve any outstanding issues you may have.Kind regards,The CPS Homes Team.

5/5

Trustpilot

14th October 2024

When CPS Homes marketed the property Jess contacted me four days later to say it was let! The student groups they have provided have thankfully been pleasant and polite tenants which is reassuring for a landlord. Rhys is conscientious and thorough as the lettings manager and send updates informing landlords of the latest changes in legislation and tips on keeping a property at its best. I would also like to mention Cameron who has been prompt and helpful in answering my queries despite being out of the office conducting viewings. I cannot recommend CPS Homes enough.

Jonathan · 25 October 2024

Agent replied · 31 October 2024

Thank you for your wonderful feedback! We’re thrilled to hear that Jess, Rhys, and Cameron provided you with excellent service and support throughout your letting experience...your recommendation means so much to us!

5/5

Trustpilot

I had a really positive experience with…

I had a really positive experience with CPS Homes. The whole process was smooth and well managed from start to finish. Nikki and Rhys were especially professional and helpful throughout, they were always responsive, clear in their communication, and made everything feel straightforward and stress free. I’d definitely recommend CPS Homes to anyone looking for a reliable and supportive team.

Arman · 27 April 2026

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read CPS Homes's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.