Trusted Agent profile · Cardiff

CPS Homes Cardiff reviews

4.2

★★★★★ Great

1,715 reviews across 3 platforms

66 Albany Road, Roath, Cardiff, CF24 3RR

CPS Homes's office in Cardiff, at 66 Albany Road, is rated 4.2 out of 5 across 1,715 reviews on three platforms, including 572 Google reviews rated 4.3.

Google logo

4.3 / 5

572

Reviews on Google

This office

Yell logo

1.0 / 5

1

Reviews on Yell

This office

Trustpilot logo

1,142

Reviews on Trustpilot

This office

Reviews may appear on more than one platform.

Reviews

Every review we hold for the Cardiff office, from every platform, shown as written. First names only.

5/5

Trustpilot

Friendly and prompt service

Friendly and prompt service with call backs when requested. Focussed on getting all the right information in an efficient way - Tiffany was really helpful when I arrived at the Albany Road Office at 8:45am

Julie · 26 February 2024

5/5

Trustpilot

Had a great experience when selling my…

Had a great experience when selling my property through CPS homes, both Nathan and Chelsea were a great support during the selling of my house and moving to a new house which I also purchased through CPS. Excellent work guys, thanks again!

Matthew · 18 September 2023

1/5

Trustpilot

Disappointing service and communication is terrible.

Shockingly slow and unresponsive agency. I truly don't think that CPS homes care about their customers be that the landlord or the tenants or their own reputation. Not surprising when you see what comes up when you google them...I have been struggling to get anyone to respond to my emails and phone calls, as everything must be in writing but then no one replies to my emails. We moved out on the 24th of November and since then it has been a struggle to get them to engage with us about our deposit. The house was not cleaned and they did not do a full inventory before we moved in. They sent us an inventory list from 2017. We moved in August 2018. We responded with a full list of issues, taking photos and clearly pointing out problems. 3 of which they now want to unfairly charge us for. I have dealt with many other agencies in the past and have never had such terrible service as from CPS homes!

Leigh-Ann · 8 January 2021

Agent replied · 12 June 2024

Hi Leigh-Ann,Thank you for leaving a review. We’re sorry to hear that you’ve had a less than positive experience with us and have been sure to look into your comments to see how we may have delivered a better level of service.Having reduced to limited staff over the Christmas period, customers may have experienced a longer-than-normal response time to their queries, though we can see that when you contacted us on 22nd December, we did reply on the same day.We apologise for initially mistakenly sending you the incorrect inventory to peruse, annotate if necessary and sign. This error was corrected as soon as it was noted and the correct version then sent to you via e-mail. You signed this without any annotations; confirming the condition stated within the report was accurate.When we conduct our check-out inspections, we have to reply upon the documentation and evidence we have on file from the commencement of the tenancy as our ‘starting point’, as well as considering anything that may have happened during it. Tenants are not expected to return the property in any better condition than they found it, though they are expected to return it to the same standard, save for fair wear and tear. Unfortunately, cleaning does not fall under wear and tear, and it was noted when conducting our check-out inspection that cleaning was required. We have provided you with evidence that the property was cleaned prior to you moving in and note that you didn’t raise any issues with cleanliness upon arrival on your signed inventory or via email. We have also asked that, if you have photos or videos that substantiate your claim that it was not cleaned to the necessary standard, you provide them to us so we can approach the landlord about reconsidering the claim. Ultimately, our role as an agent is to collect evidence on behalf of the landlord, present it to him/her along with our thoughts, then take their instruction in terms of how much, if anything, they would like us to claim from the deposit. This often depends on contractors’ costs, of course.We feel it’s important to point out that with landlords and tenants starting at opposing ends of the spectrum, deposit returns can sometimes be contentious matters. Quite rightly, tenants are keen to receive as much of their deposit back as possible, whereas landlords would like to be compensated for dilapidations that aren’t wear and tear. Our job as agent is to find the ‘happy medium’ and most of the time we’re able to do so, but we fully accept there will be times when we’re unable to fulfil this remit. In these instances, we’re grateful of the free, independent adjudication service offered by deposit protection schemes, where a legally-qualified adjudicator will collect evidence from both parties and make a binding decision on how the disputed amount is to be distributed between landlord and tenant. You retain the right to use this service, known as ADR (Alternative Dispute Resolution).We’ve responded via e-mail to your more specific issues and we look forward to reaching an amicable resolution.Kind regards,The CPS Homes Team.

2/5

Trustpilot

Dealt with the letting side of the…

Dealt with the letting side of the business and although polite and knowledgeable they are not great at explaining the finance/accounts side. Needed a refund and have had several issues with trying to get it sorted. No communication unless I chase, no professionalism or knowledge regarding the refund process and no way of speaking to anyone within accounts. Didn’t take my name when I gave the deposit on behalf of a family member and friend but they need the family member and friends permission for refund?? In today’s current situation with GDPR and scams I found there attitude and explanations very very poor. Shame as other than that the overall experience prior had been ok.

Sarah · 8 January 2021

Agent replied · 12 June 2024

Dear Sarah,Thank you for leaving a review, and thank you for providing us with further information via Trustpilot's private messaging platform.We're sorry to hear that you haven't had a positive experience with us. We will use your feedback to learn from and make amends moving forward; starting with ensuring the communication and knowledge of procedures between lettings and accounts is looked at.On a more positive note, we were pleased to read about the other dealings you have had with our lettings team.Kind regards,The CPS Homes Team.

5/5

Trustpilot

Chelsea and CPS were amazing

We had a difficult road with the buyer but Chelsea worked tirelessly, dealing with texts at 7 in the morning to communicate with buyer. She was an absolute star and in her absence Jill and the team supported her 100%Thanks for helping exchange an hour from the deadline we had to give! Andrew

Andrew · 27 September 2022

5/5

Trustpilot

Me and my friends had a great…

Me and my friends had a great experience with CPS Homes and with Marta showing us around the homes it was a really pleasant experience, we were so greatful to have Marta helping us, she was amazing!!!

Phoebe · 26 October 2024

Agent replied · 31 October 2024

Thank you, Phoebe! We’re so glad you and your friends had a wonderful experience with Marta.

5/5

Trustpilot

I want to thank CPS Homes for all their…

I want to thank CPS Homes for all their help with my rental property, especially.

Celia · 13 May 2026

5/5

Trustpilot

What a fantastic sales experience

What a fantastic sales experience. Sian and Scott were really professional in marketing the property- they exceeded my expectations. The sales process was then handed over to Chelsea who was always available and extremely efficient. I could not fault this dream team!

Pia · 7 September 2023

5/5

Google

Great services from start to finish, highly recommend.

Lloyd · 11 October 2025

Agent replied · 11 October 2026

Thanks Lloyd, much appreciated!

5/5

Trustpilot

CPS Homes have just helped me with the…

CPS Homes have just helped me with the sale of my late parents property. I cannot thank Sian, Angela and Nathan enough for their support and for going above and beyond what would be expected of them. Their professionalism when having to deal with a difficult situation/family member has been exceptional and I would wholeheartedly recommend CPS Homes to anyone looking to sell a property.

Jo-an · 26 August 2020

2/5

Trustpilot

Poor communication and wrong information

Agents themselves were lovley to speak to, but communication seemed poor. I was given wrong information concerning the property I am now renting. The entire property is frosted glass windows - I was told this was just a window cover or netting, and couldn't view in person because of the firebreak. I was also gicen the wrong post code for the property, and given the wrong information about council tax banding. I don't feel this is particularly acceptable given in person viewing wasn't possible and I had to rely on the agents to ensure my queries were answered correctly.

BB · 11 November 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave us feedback. We are sorry to read that you are unhappy with the experience you have received. Could you email us at general@cpshomes.co.uk so that we can look into this further and try to resolve this with you? We would like the opportunity to address your concerns. Thank you, and we look forward to hearing from you. CPS Homes

5/5

Trustpilot

CPS: the good devil we know.

Hey guys I’m a second year Cardiff University student. Letting agencies are helpful and necessary but also a well known enemy of us all. Moreover, is best to let with the enemy we know and of that we don’t. I went house searching alone in January 2020; while on my first year of university and since CPS Homes is Cardiff most well known brand, I went with them. They offered a No Deposit scheme which no realtors to my knowledge has offered before. Saving thousands of student an extra £400+ in upfront cost.My assigned realtor of CPS spent time understanding my requirements since I’m working a full time job while attending university, some of which were: 10 minutes walk from Glamorgan campus, close proximity to restaurants and supermarkets, preferably new build and fully furnish spacious room. Corner House CF24; I moved in with 5 other strangers in July 2020. In September someone stole my professional chef knive valued at £250 and my kintsugi valued at £2250. I contacted CPS and they said advised my to report it to the police; which I did since my valuables are insured. A week later the agency manager emailed me to see if I was doing okay and accepted my request to transfer into another home as I felt unsafe and depressed. My dad left his kintsugi after he pass away during the pandemic.CPS showed love to me, top notch customer service even during the Wales lockdown during October. Writing how I feel isn’t enough; I wish we all could experience in our own way how amazing I felt after such a tough time. Real estate agencies nonetheless are everyday people who sometime or most times make mistakes and screw you for a profit; and that’s okay because we’re humans and we all want to succeed. CPS however, right their wrongs and try to care and understand all my needs and all your needs too.Don’t choose CPS because of my story, choose them to create your own. #Givepeoplepraiseswhenitsdue.

M · 31 October 2020

Agent replied · 12 June 2024

Thank you for taking the time to leave us feedback. We're glad you had such a wonderful experience with us! We do hope we can be of assistance in the future. Take care! CPS Homes

5/5

Trustpilot

Sold my first house with CPS Homes and…

Sold my first house with CPS Homes and a special thanks to Sian Hiatt who was fantastic throughout the whole process, very helpful and professional. Couldn’t of asked for anything more from start to completion she made it a breeze :)

Jessica · 22 September 2023

1/5

Trustpilot

Don't use this company

Never have I had to deal with a company that cares less about their clients and customers.Edit. Seeing as they've tried to respond saying they were great I'll expand on my complaint.I won't name names even though I should but a staff member who works for CPS is a manipulative liar, they will promise and promise that your first time buy will go through by Christmas. She'll tell your parents, your in-laws and everyone around you but when you're not in my Christmas and you call her out on it she'll claim the conversation never happened, call you a liar and treat you with contempt. Every person I know who has had to deal with CPS have been treated like absolute crap and I'd sincerely love for karma to treat them as they deserve. Need anymore convincing? JOE LYCETT HAS GOT YOUR BACK

Carly · 26 October 2020

Agent replied · 12 June 2024

Good Afternoon Carly,Thank you for taking the time to place your comments on record. We’re sorry to learn you haven’t had a positive experience with CPS Homes.Looking at our records, it appears you let a property through CPS Homes where we acted in a tenant-find only capacity for the Landlord, so you came to us seeking accommodation and we matched you with a property that you liked. If you were dissatisfied with the viewing and/or tenancy signing process, we apologise and would appreciate your feedback via lettings@cpshomes.co.uk. If your dissatisfaction came after this, then I’m afraid CPS Homes cannot be held accountable as you dealt directly with the Landlord for everything, including rent payments, maintenance issues and the deposit return.Thank you again for your feedback.

5/5

Trustpilot

Special shout out to Jessica Jones

Special shout out to Jessica Jones, I had a viewing with her last week and provided all the details we were looking for - we didn’t even have to ask she told us the specs without hesitation. Amazing service thanks Jessica!

C · 19 September 2023

1/5

Trustpilot

Where to begin...

Where to begin.... CPS have treated us like dirt on the bottom of their shoe! They are disorganised and blame it on students, they take advantage of students and they straight up lie. They said they would give us our deposit back if we signed the tenancy another year. We signed and not a penny in sight. We had concerns to raise and they literally shooed us out of their office! They have taken down bad reviews and told us there would be zero leniency for those struggling due to covid. We are so lucky to have a good landlord because CPS are just money hungry.

Angel · 7 October 2020

Agent replied · 12 June 2024

Dear Angel,We are sorry to hear that you haven’t had a positive experience with CPS Homes. We have had a look into the matters you raise in your review and we hope we can provide some insight on the issues you have highlighted.We feel that we must firstly clarify CPS Homes’ role as a managing agent. Whilst we do manage the property on your landlord’s behalf, we don’t own it, so we take instruction from your landlord on how to proceed with matters. The vast majority of our landlords agreed with our proposal to refund tenants their deposit in full if they signed for a new term, but there were a handful who were not prepared to offer this.After you expressed an interest in staying for another year, your landlord notified us that he was not prepared to refund the deposit as we initially suggested. We notified you of this in good time before you signed the new agreement, so that you could make a considered decision on whether you wished to stay or not. The last thing we would want is for you to feel that you had no alternative, so we also offered to find you another home with a landlord who was offering a deposit-free tenancy. In the end, you decided to sign for another year in the same property and, as agreed, the deposit has remained registered with the DPS. This is reflected in your tenancy agreement and deposit documentation. Regardless of whether it’s a positive or a negative review, we always look forward to reading our customers’ experiences and learning/improving in whichever ways possible. CPS Homes cannot simply remove a review from Trustpilot. Trustpilot have a robust procedure in place that allows them to verify genuine reviews or remove those that are not, based on evidence (or a lack of). We hope you would agree that allowing a false review to remain on a review website would be extremely misleading.Whether they be students or professionals, as always, we encourage all of our tenants who are experiencing any difficulty to come forward so that we are able to liaise between them and the landlord and come to mutual agreement/plan moving forward. If you or any of your housemates are experiencing any difficulty with arranging your rental payments, please do email us on roath@cpshomes.co.uk or call us on 02920454555 to discuss your position, following which we’d be more than happy to approach the landlord for you.Kind regards,The CPS Homes Team.

1/5

Trustpilot

I am tenent of CPS homes and they have…

I am tenent of CPS homes and they have not been good. In the beginning of my tenancy, they did not give us the require 24 hour notice for people to visit the house. They would tell 30 mins to an hour before, we had to phone to tell them not to come as we had sent them previous emails telling them we wanted to stay on another year. They were very rude when phoning them about appointments, very rude during appointments to sign for the house. They visited the house in September to check the house and told us they needed to film the house for reviewing, there was no mention of this in the email. They are just generally rude and unorganised and have a history of taking deposits for no reason

Enya · 7 October 2020

Agent replied · 12 June 2024

Dear Enya,We are sorry to hear that you haven’t had a positive experience with CPS Homes. We have had a look into the matters you raise in your review and we hope we can provide some insight on the issues you have highlighted.Whilst we did send out communication to our tenants concerning property viewings at shorter-than-usual notice, our intentions and reasoning should have been clearer, and we should have provided tenants with a clear option to request a longer period of notice. We hope you will accept our apologies for this. Once you signaled your intent to stay on in the property and your landlord agreed, we ensured the property was no longer advertised for viewings.Regarding inspections, it is standard practice for landlords and letting agents like to document the condition of the property in photos and/or video(s), so that they can be referred back to at a later date if needed. Inspection photos/videos are often referenced where this is a dispute at the end of a tenancy, for example.Finally, deposits are not and cannot be taken "for no reason". In line with legislation, deposits are protected and landlords/tenants must come to an agreement over how the deposit is to be returned. If a tenant disagrees with any element of a landlord's claim, they reserve the right to use the deposit protection scheme's Alternate Dispute Resolution (ADR), where an independent adjudicator will make a decision on the matter.Should you have any further concerns, please do not hesitate to contact us via roath@cpshomes.co.uk or 02920 454555.Kind regards,The CPS Homes Team.

4/5

Trustpilot

I reported my faulty fridge to the…

I reported my faulty fridge to the maintenance team at CPS homes and Jessica Jones was very helpful , I got a response the same day I made the report, and resolving my issue too . Thank you , keep up the good work .

Nana · 26 May 2023

1/5

Trustpilot

A disappointing experience

A disappointing experience. So we pay a small fortune to rent a student house for our daughter which was supposed to be in good order. We turn up on day one of the tenancy to a dirty house, broken chairs & furniture, missing blinds, broken locks, over grown garden, rat infestation, missing television and poor decoration.......After numerous requests and threats to with hold rent the bulk of the jobs have finally been done.The garden was cleared by one of the neighbours as CPS could not get anyone to do it......However the house is still missing a blind on one of the bedrooms and the rat infestation has not been dealt with satisfactorily.An ongoing disappointing and extremely frustrating experience.Tenants beware. Make sure you thoroughly inspect the property before paying any money.The response given below by CPS is a wonderful expansion/spin on the truth - anyone reading it would think that it was written by an estate agent? The process has been painful and prolonged - we have been reminded on numerous occasions that the landlord has spent £100k on refurbing the property and the previous tenants damaged the property so he was looking to minimise his spend.As a landlord with 25 years experience I have found CPS to be inefficient at best and extremely dismissive when it comes to actually dealing with matters. I guess why let the hard facts get in the way of a good story......?

Matt · 25 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Dear Matt, We’re sorry to hear that you and your daughter haven’t had a positive experience so far. We’ve been able to look into the matter and we hope we can provide some insight what has been done so far to resolve the problems you have commented on. We have completed a check-out inspection for the vacating tenants shortly before your daughters tenancy began and instructed some remedial work; cleaning included. The time we have between two tenancies to inspect the property and arrange repairs is relatively short, so it’s possible some things are not attended to in a quick enough time. Likewise, sometimes it’s not possible for problems to come to light until the property is lived in. This is something we always endeavour to communicate with incoming tenants, and they will have received correspondence around this time to advise them as such, but also to re-assure them that if they have any problems when they arrive, we’ll ensure they are attended to swiftly. The tenants moved in on 1st August and we arranged to meet them on the same day to complete a ‘check in’ inspection. This gave the opportunity for the tenants to raise any concerns they had. At this point we agreed the cleaners needed to re-attend and a handyman was required to attend to a number of issues; both of which were instructed to contractors immediately after the inspection. Whilst the cleaning was resolved very swiftly, the handyman works have, unfortunately, been a slow process to resolve completely. Contractors are in extreme demand around this time of year because of the amount of tenancies ending/starting within a short space of time, so sometimes it’s not possible for problems to be resolved as quickly as we would like. Additionally, as we sub-contract the work, it’s hard for us to dictate when they are attending to jobs. I can see that there is an outstanding, open job for a blind to be fitted. The restrictions posed by COVID-19 means some items are in low supply, and we’ve found that made-to-measure blinds are very slow to arrive. We’ll ensure the tenants receive updates on the progress of this job. A few weeks into the tenancy, the tenants reported an issue with pests, which is not an uncommon problem in Cathays, unfortunately. We instructed pest control immediately. The property was treated and considered clear until recently when the tenants raised that the issue had re-occurred. The pest control company were immediately instructed to attend again and these visits will continue until the property is considered ‘clear’ again. Given that we can’t control the movement of pests in the area, we can’t eradicate this problem completely, but it’s evident that we are doing what we can to improve things for the tenants when any concerns are raised.The landlord has always been happy to fulfil any repair requests raised by us without any threat of withholding rent being raised with them, so this won’t be a contributing factor in the repairs being arranged. We hope you’ll agree that, although things weren’t perfect on arrival, repairs are being actioned when raised with us. We recognise this has taken longer than necessary and that things don’t always run smoothly with our sub-contractors, but with our contractor response times now back to relative normality, we believe the tenants will have a more positive experience for the duration of their tenancy. If the tenants do have any ongoing concerns that our contractors aren’t completing repairs in quick enough time or to a good enough standard, I’d encourage them to contact our maintenance team to let us know. We are available either in person, over the phone or via video call to discuss any concerns. If you wish to discuss the property in any more detail, please contact us on maintenance@cpshomes.co.uk. Many thanks,The CPS Homes Team.

1/5

Trustpilot

Unprofessional and late cancellation

Having confirmed a viewing for the next day, the agent called me as I was travelling from London to Cardiff and cancelled the appointment, because they didn’t have the keys to the property. I had numerous unhelpful conversations with them from the train, and it was only when I asked to speak to the manager that it became possible to see the property. Dealing with this company was very stressful and even though I liked the flat this put me off renting through them.

Tess · 23 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Hi Tess,Thank you for leaving us a review. We're sorry that your experience was not a positive one.Having looked into the matter, we can see that you originally requested the viewing on 21st Sept, and we were able to book you in at short notice for the following day. As we don't yet hold keys for the property, we required the landlord to be in attendance in order to allow access, which fortunately he told us he would be.On the morning of your appointment, we called you pre-9am to let you know that we'd be informed access could not be granted after all. Thankfully, we were able to turn this around soon afterwards and still show you the flat that day, albeit slightly later than originally planned.We're sorry for any inconvenience caused by the possibility of a cancellation, though we are pleased that we were able to show you around on the day as intended. Finally, we're glad that you liked the flat. It is still available, so if you do change your mind and decide it's the one for you after all, we will be glad to assist.Kind regards,The CPS Homes Team.

2/5

Trustpilot

We are very disappointed by CPS home

We are very disappointed by CPS home. The house we rented was very dirty when we arrived and the equipment was in a very advanced state of disrepair. After occupying it for a year we left the house far cleaner than when we arrived. However, CPS charged us for traces that were only due to the poor condition of the equipment. Indeed, as the people from CPS who make the visits are each time different, nobody really knows the condition of the house, and we think they do not really care... Obviously, the landlord does not use the money he gets from the tenants to clean, repair or replace its old furniture but s.he is never charged by CPShome for renting a dirty and dilapidated property. We find this procedure particularly unfair for the tenants and are disappointed to see that CPShome tolerates this type of practices.

Stéphane · 7 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Dear Stéphane,Thank you for leaving us a review. We have now had the opportunity to look into your comments.The property was professionally cleaned before you moved in, though we do have a record that you referenced a few areas that could do with further cleaning when you took up occupancy.We would not agree that the property was in a "very advanced state of disrepair". Cardiff Council have granted the landlord with a licence to rent the property, which means it was inspected by them prior to granting the licence and meets their strict standards. We note that you reported a few maintenance-related items during the course of the tenancy, which is unfortunate but not unusual. These were promptly communicated to your landlord, who tends to deal with maintenance issues himself or through contractors he knows.The condition of the property upon arrival was documented very thoroughly via the inventory/schedule of condition, signed by both parties. You annotated this where needed, so everyone had an accurate, agreed representation of the condition of the property, that we could then reference when the tenancy came to an end.After inspecting at the end of tenancy, we passed our findings to the landlord, who agreed that there was a significant amount of cleaning required, and certain dilapidations were over and beyond fair wear and tear. We communicated these to you and you agreed; choosing not to use the deposit scheme's Alternative Dispute Resolution procedure.We're sorry that you have had an unhappy experience. Having looked into things, we do believe we have followed the correct procedures.Kind regards,The CPS Homes Team.

1/5

Trustpilot

Avoid at all costs

I vacated the property in April and I still haven't got my deposit that I’m owed. Not through lack of trying. I am constantly chasing this company by email and phone to either get ignored for weeks on end or fobbed off with a snarky, one sentence reply that doesn’t have anything to do with any emails I’ve sent which, in turn, leads to more emails. With how they’ve acted since I’ve vacated the property I feel they really are cowboy estate agents. I'm just glad I was able to stop a few people going through with a rental with this company after hearing my experience with the shocking customer service so that’s a plus, hope the word spreads further. Also, check the original tenancy checklist when you leave. They tried to charge me for damage to a wall which needed repainting and that damage was already recorded on my move in inventory by themselves that they printed out and gave to me. They then asked me for proof of this to make sure I wasn’t lying, so I sent them my copy of the tenancy checklist before they wrote the charge off my deposit. They didn’t even acknowledge their mistake or did I receive an apology for what would have impacted more of my deposit for the mistake they made. They should have had that original move in checklist on record somewhere when they did the exit inspection, which they obviously didn’t check. I also wasn't even invited to the exit inspection.(the place was left clean I have pictures which they ignored) but as I wasn't there to witness them, they wanted to charge me £122 to clean a 1 bedroom flat. When I asked for a receipt from their cleaning company to prove the flat clean cost this much, it took weeks and they tried to fob me off with a microsoft word invoice that my 8yr old niece could have done on their computer. It didn’t even have their logo on or was the right colour scheme of the cleaning company when I researched them. Their answer was they couldn’t give me a receipt due to their cleaning company invoicing them for loads of properties instead of each one. So why go to the effort of making a fake receipt in Word document?? (I always advise you get them to send professional receipts for anything they are trying to charge you for, it’s your right for proof of what you’re paying and you don’t pay for what they can’t provide a receipt for) Either they have incompetent staff that don't check their own information when they do the exit inspection or they try and catch you out and slip extra charges in to save them money. With the interaction I’ve received since, I’m guessing it’s the latter. So disappointed in this company. All these issues are easily fixed if they just had some form of customer service or even just professionalism. I don’t mind paying for things that need to be done but it’s not too much to ask to be present for the exit inspection or even to ask for proof that the work they’ve had to do has been done. Waiting up to 4 weeks for a one sentence reply is disgraceful for a large company like CPS. I would not be recommending them to anyone, I’d go as far to say I’d tell anyone who’s thinking of going with CPS to not touch them with a barge pole. You’ll lose money regardless of how pristine you leave your accommodation.**UPDATE TO REPLY**Thank you for replying. I appreciate your acknowledgement of the long time frame between replies and lack of information in those replies.You have implied that I was with you during the check-out interview-which I was not due to not being told or invited. Also, in my email accepting the offer, I wrote that I would accept it ON THE BASIS that I was provided the other receipts. A member of the deposits team, on 27th May, did say that they would send me the said receipts but I have only received the one for the £122 cleaning bill. I'm happy to pay this but as I have not received the others I am not in a place where I can accept the counter-offer yet- I will not be paying for anything that cannot be backed up by proof, I think this is understandable. If no other receipts can be provided then please just let me know and then we can move foreword and amend the counter-offer and I'll be happy to accept. As it stands, I'm still waiting, hense why I have not accepted the offer.

Ashley · 3 September 2020

Agent replied · 12 June 2024

Hi Ashley,Thank you for leaving us a review. We're sorry for the inconvenience caused by delayed or poor communication.Having looked into the matter, we can see that there have been considerably longer periods of time between correspondence than we would typically expect. Additionally, e-mails haven't contained the level of detail we would usually aim for. Both of these matters are being addressed internally and we reiterate our apologies for the inconvenience caused.In terms of the deposit return itself, we can see that you disputed the landlord's initial claim amount and instead offered to pay 64% of it. We communicated this 'counteroffer' to your landlord and he accepted. We initiated the return of the agreed amount via the Deposit Protection Service (DPS) in May and, since then, the deposit status has been "awaiting tenant response".The clean of the property was carried out by Simply Clean, who were instructed by CPS Homes following our check-out appointment. During this appointment, we collected photographic evidence that demonstrated which areas of the property required cleaning. We have recently asked Simply Clean to change the way in which they invoice so they are clearer and easier to share with tenants and landlords, but in any case, they did conduct the clean and invoiced accordingly. You have been advised that you are welcome to confirm this with them directly. Their website is https://simplycleancardiff.com/.The DPS are currently awaiting your response in order to progress the deposit return. You reserve the right to use their Alternative Dispute Resolution (ADR) service.Kind regards,The CPS Homes Team.*UPDATE FOLLOWING REPLY*: Due to COVID-19-related restrictions, we were unable to offer an accompanied check-out inspection at the time. There may not be further invoices to provide as landlords sometimes claim compensation towards the diminished lifespan of an item, rather than replace new. The Deposit Protection Service states that "where an item has had its value reduced or its lifespan shortened, for example by damage, a landlord may claim compensation", rather than the cost of a brand-new replacement. If we can agree a compensatory cost with a landlord rather than a repair or replacement, it will be of benefit to tenants for a couple of reasons. Firstly, compensation is frequently significantly less costly than a repair or replacement. Secondly, it speeds up the deposit return process because it can take several weeks to organise work, then receive and process a contractor’s invoices. Compensation, on the other hand, can be calculated relatively quickly and easily. The Tenant Deposit Scheme goes on to say that, where compensation has been claimed, "it is the landlord's choice as to whether they use any awarded money to fix/replace the item”. They continue: "a tenant may complain that they were charged for redecoration, or the replacement of something (carpet, or curtains for example) yet when they revisited the property with new tenants there, they realised the landlord had not replaced the item they were charged for! Despite tenants perhaps feeling this is unfair, it is the landlord's choice as to whether they use any awarded money to fix/replace the item." We’ll always try and adopt compensation over repair/replacement because of the reasons stated above.

5/5

Google

Very professional. Timely updates and feedback. Proactive.

Rajendra · 11 October 2025

Agent replied · 11 October 2026

Thank you so much, Rajendra. We really appreciate your kind words and are delighted you felt supported and well-informed throughout :)

1/5

Trustpilot

Maintenance issues not being fixed

Currently renting with CPS and are having ongoing problems with unresolved maintenance issues. We have reported issues with a variety of things including: extractor fans not working, white goods being unusable, not being able to shut and secure a window (security issue), bath panelling coming away (may result in water damage), blood stained mattress, filthiness throughout the house (stained sofas, sticky floors etc). All of these plus many more have been reported over the past 2 month with no resolve. We have reported via email several times (including word documents with photographic evidence of the problems), over the phone and in person with an employee at the inventory check. They have sent professional cleaners twice to the property and the property is as unhygienic after they leave so I am not sure what they do on these visits. We also signed on condition that some improvements were made in the property, for which we have written evidence of the promises made by the landlord/CPS but as of yet these have not been kept. CPS’ default reply is that the landlord does the works himself so they are not responsible for them however they should be chasing the landlord to get them complete as this has been happening for over two months. They have in fact told us that all the works are complete when they haven’t been so there must have been a breakdown in communication between them and the landlord. We have requested the landlords details so we can communicate with him to get works done for directness but they stated they are “unable to give out the Landlords contact information” but since we are getting nowhere we are in the process of asking them the landlords address which legally they have to give us. (source: Shelter)**Update**Have emailed the feedback email provided to see if the issues are resolved.

B · 31 August 2020

Agent replied · 12 June 2024

Good afternoon,Thank you for leaving us a review.We apologise for the difficulties you have had since moving in. To allow us to look into your concerns further and attempt to put things in the house right, we would appreciate it if you could provide us with your name, contact details and the property you rent from us. You can do this via e-mail to feedback@cpshomes.co.uk, or answer the message we've just sent you via Trustpilot's private messaging platform.Many thanks,The CPS Homes Team.

Where the same review appears twice we show it once. We leave out reviews that name another agent or another of the brand's offices.

Read CPS Homes's Google reviews
The Trusted Agent

Is this your office? Claim your page.